quote:
Op dinsdag 21 december 2021 11:00 schreef freaky40 het volgende:En Daan zijn intenties zijn me al sinds zijn komst in Meerdijk al onduidelijk. Ook een beetje vermoeiend en kansloos karakter die gozer.
Daan vind ik dan weer een van de interessantere karakters. Met dat hele verhaal omtrent Louise heeft hij echt al sporen en een verleden in de serie. Hij was origineler als broer van Rik dan Danny. Na dat hele gedoe met Nina is hij wel een beetje gaan zwerven ja. De alcoholist was leuk, maar nu is het inderdaad het spoor een beetje bijster.
Ik krijg er zo langzamerhand weer seizoen 28/29 vibes bij, voor de grote ommezwaai. Er is nu een spannend verhaal (of was, eigenlijk). De driehoek Ludo/Billy/Richard en de moord op Leon. Dat zijn we nu weer helemaal vergeten en dat is een beetje doorgesijpeld in Ludo/Richard/Daan, die nu dus gebaseerd op vage motieven elkaar tegenwerken. Voelt net als Ludo die trouwt met Billy en dat hele verhaal eromheen.
Ik snap het echt niet. Het is oprecht lang geleden dat een verhaal een échte climax had die dingen veranderde. Ludo sloeg overboord maar kwam natuurlijk terug, dat hele gedoe met L'Abscence en die sjeik heeft niemand de kop gekost, de moord op Léon kent geen dader en ook dat neersteken van Ilyas heeft niks gedaan. Als ze hem eruit hadden gewild hadden ze dat op 10 andere manieren kunnen doen. Alsnog die stage ofzo.
Met als gevolg dat ook karakters die het echt zouden verdienen met een wissewasje worden weggestuurd. Dat hele gedoe met Judith heeft Anton even in het ziekenhuis doen bijkomen en een week later is er niets aan de hand. Vervolgens zijn hij en Linda een paar maanden helemaal niet te zien geweest en hebben ze nog een lullig (pun intended) lijntje gehad. Denk daar verdomme nou eens wat beter over na. Hoe cool was het bijvoorbeeld geweest als Judith Anton en Linda had laten verdwijnen/vermoord/opgesloten whatever? En daarna nog een paar maanden vrolijk in hun huis had verder gewoond en uiteindelijk ook met de noorderzon vertrok. Zodat we nooit écht weten wat er met Anton en Linda is gebeurd. Ik verzin ook maar wat, maar het kabbelt allemaal maar zo voort nu, en doordat er nooit een climax komt, weet je als schrijver volgens mij op den duur ook niet waar je naartoe schrijft.
De leukste GTST momenten vind ik als random castleden bij elkaar uitkomen. 'Vroeger' gebeurde dat weleens op originele wijze, zo vanaf seizoen 17 was het vaak op een feest ofzo waardoor het niet altijd spontaan meer was. En op die momenten sloeg het noodlot dan toe. Intriges kwamen uit, vergiftiging, aanslagen, etc. Je wist gewoon al, als er iets werd aangekondigd van 'feestje bij ons' dat het uit de hand ging lopen. Dat mis ik nu totaal. Soms dan is de setting er, en dan zitten we gewoon naar een stukje huiselijkheid te kijken. Lord Kingsley leek even weer die kant op te gaan, maar ook dát was een blindganger.
Vorig seizoen was een topseizoen, met het booreiland en Tom. Mooie scènes gezien, mooi in elkaar, maar je merkt dat het nu weer slappe soep begint te worden. Ze willen hetzelfde trucje opnieuw doen, maar dat werkt niet. Van Ludo accepteren we dat hij overal mee wegkomt en keer op keer overwint, maar dat hebben niet veel karakters. Zo'n Richard had allang een keer op zijn bek moeten gaan, hard zeg maar.