abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202545546

De tijd van onbezorgdheid is voorbij... De relatieperikelen vieren weer hoogtij in Meerdijk! Billy de Palma legde 3 maanden geleden Leon nog om, nu is ze veranderd in een suf huismoedertje dat wil dat haar ex een band opbouwt met hun dochter.

Daan, Ludo en Richard zijn ondertussen door die moord in een rare driehoek terecht gekomen; wie wil wie nu eigenlijk te gronde richten? Rik heeft een nieuwe gastrol als Robin bij Batman Daan; al net zo geloofwaardig.

Shanti likt zich in bij haar nieuwe familie, maar Pieter lijkt niet lang in Meerdijk rond te lopen.

En dat terwijl Anton en Linda zijn geloosd omdat ze meer langdurige gastrollen willen introduceren... Zoals Jada Borsato zeker. Ach, heeft Julian iets om over te praten met de schoonvader van zijn zoon ;)

Een hoogtepuntje deze maand:

Hier zijn we in december 2021:

(Vol met dromen, visioenen en misplaatste quotes)

De huidige cast:

...Soms geluk, en soms verdriet... ;(

Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant

[/quote]
't Echte en 't ware!
pi_202546404
Raar einde inderdaad.....zeker van Linda waren er nog genoeg herinneringen om op te halen....
  donderdag 9 december 2021 @ 22:56:39 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_202547461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef Japepk het volgende:
Wat me vooral stoort is Ludo die een beetje zonder plan achter mensen aan loopt te gaan, en dat terwijl de grootste prooi (Billy) rustig door Meerdijk fladdert
Klopt ze gaan sinds vorig seizoen weer alle kanten met hem op.

Eerst helemaal verwilderd daarna ghandi en dit seizoen mensen lastig vallen om nagenoeg niks iets wat we Ludo al heel lang niet meer hebben zien doen. Voor Ludo is het ook heel jammer dat Anton weg is.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_202551052
Ik vind het ook apart dat Ludo nadat hij Daan betrapt bij die stoeterij, hem nog steeds in dienst wil en ook nog eens met hogere salaris.

Dat is toch niks voor Ludo? Hij zou nu toch wel moeten doorhebben dat Daan niet te vertrouwen is?

Vind het wel lachen dat Janine steeds meer respect krijgt voor Richard en Ludo zich daar dood aan ergert.
India, ga er na toe!
pi_202605468
Ik snap inderdaad niet dat Ludo zoveel energie in Richard steekt terwijl hij zich beter met Billy of Daan kan bezighouden.

Ik heb er toch een hard hoofd in en verwacht om de een of andere reden dat Edwin Jonker over niet al te lange termijn de serie gaat verlaten. Zou dat wel echt jammer vinden. Met hele grote afstand de meest interessante toevoeging in hele lange tijd.
pi_202611495
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:33 schreef 1222 het volgende:
Ik snap inderdaad niet dat Ludo zoveel energie in Richard steekt terwijl hij zich beter met Billy of Daan kan bezighouden.

Ik heb er toch een hard hoofd in en verwacht om de een of andere reden dat Edwin Jonker over niet al te lange termijn de serie gaat verlaten. Zou dat wel echt jammer vinden. Met hele grote afstand de meest interessante toevoeging in hele lange tijd.
Dank u.idd.
India, ga er na toe!
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:31:07 #7
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202612595
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:33 schreef 1222 het volgende:
Edwin Jonker
Ja, Edwin Jonker (Richard) gaat er binnenkort wel uit. Schijnt ook dat hij naast GTST wel heel veel ander werk heeft. Inderdaad erg zuur. Laat Anton maar terugkomen en samen met Ludo het slechte pad opgaan.
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:52:21 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_202612877
Edwin Jonker is een uitstekend acteur en het personage Richard van Nooten is goed geschreven, maar begint inmiddels wel een beetje eentonig te worden.

Dat Ludo zich nu ineens tegen Richard keert (of nog altijd gekeerd is) terwijl Richard behoorlijk loyaal naar hem is geweest, is ook gewoon niet logisch. Ludo's loyaliteit naar Daan is niet logisch, Ludo had hoegezegd geen moeite met het ontslag van Léon terwijl die hem altijd trouw is geweest... Daan is op heterdaad betrapt maar krijgt nu een tweede kans?
pi_202614202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:52 schreef James1988 het volgende:
Daan is op heterdaad betrapt maar krijgt nu een tweede kans?
Dat is volgens mij wel onderdeel van een dubbele agenda. Ludo had dat gesprekje met Daan bovenop het graf van Leon... Het is alleen wel steeds onduidelijker aan het worden omdat er maar geen einde of climax aan al die fucking verhalen komt.
't Echte en 't ware!
pi_202628148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:16 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat is volgens mij wel onderdeel van een dubbele agenda. Ludo had dat gesprekje met Daan bovenop het graf van Leon... Het is alleen wel steeds onduidelijker aan het worden omdat er maar geen einde of climax aan al die fucking verhalen komt.
Het is natuurlijk al een hele tijd geleden dat hoofdpersonages iets met een moord van doen gemaakt te hebben (laat staan een moord gepleegd hebben); dat moet natuurlijk wel zoveel mogelijk gerekt worden :+

Moet je nagaan als Ludo weer eens zelf iemand laat 'verdwijnen'; dat zou natuurlijk gerekt worden tot maar liefst drie seizoenen!
  maandag 20 december 2021 @ 14:55:42 #11
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_202719559
Lijkt wel een slowchat, hier🤣
  maandag 20 december 2021 @ 17:39:38 #12
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_202721708
Videoland spoiller allert met een knipoog😉
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🤣🤣
pi_202724875
Ik snap er niets meer van. Daan is tegen Ludo en Richard. Nu zijn Ludo en Daan ook weer samen tegen Richard ofzo?
pi_202733139
Beetje krom verhaallijntje inderdaad. Weet nog steeds niet wat de bedoeling is. Richard op zijn bek te laten gaan en hem de bak in te laten draaien d.m.v. het kopen en verkopen van vervalsingen van schilderijen. Maar Richard op zijn beurt wil dat weer bij Ludo maar dan...anders. En Daan zijn intenties zijn me al sinds zijn komst in Meerdijk al onduidelijk. Ook een beetje vermoeiend en kansloos karakter die gozer.
Allemaal cabaretteketet!
pi_202733712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 11:00 schreef freaky40 het volgende:
En Daan zijn intenties zijn me al sinds zijn komst in Meerdijk al onduidelijk. Ook een beetje vermoeiend en kansloos karakter die gozer.
Daan vind ik dan weer een van de interessantere karakters. Met dat hele verhaal omtrent Louise heeft hij echt al sporen en een verleden in de serie. Hij was origineler als broer van Rik dan Danny. Na dat hele gedoe met Nina is hij wel een beetje gaan zwerven ja. De alcoholist was leuk, maar nu is het inderdaad het spoor een beetje bijster.

Ik krijg er zo langzamerhand weer seizoen 28/29 vibes bij, voor de grote ommezwaai. Er is nu een spannend verhaal (of was, eigenlijk). De driehoek Ludo/Billy/Richard en de moord op Leon. Dat zijn we nu weer helemaal vergeten en dat is een beetje doorgesijpeld in Ludo/Richard/Daan, die nu dus gebaseerd op vage motieven elkaar tegenwerken. Voelt net als Ludo die trouwt met Billy en dat hele verhaal eromheen.

Ik snap het echt niet. Het is oprecht lang geleden dat een verhaal een échte climax had die dingen veranderde. Ludo sloeg overboord maar kwam natuurlijk terug, dat hele gedoe met L'Abscence en die sjeik heeft niemand de kop gekost, de moord op Léon kent geen dader en ook dat neersteken van Ilyas heeft niks gedaan. Als ze hem eruit hadden gewild hadden ze dat op 10 andere manieren kunnen doen. Alsnog die stage ofzo.

Met als gevolg dat ook karakters die het echt zouden verdienen met een wissewasje worden weggestuurd. Dat hele gedoe met Judith heeft Anton even in het ziekenhuis doen bijkomen en een week later is er niets aan de hand. Vervolgens zijn hij en Linda een paar maanden helemaal niet te zien geweest en hebben ze nog een lullig (pun intended) lijntje gehad. Denk daar verdomme nou eens wat beter over na. Hoe cool was het bijvoorbeeld geweest als Judith Anton en Linda had laten verdwijnen/vermoord/opgesloten whatever? En daarna nog een paar maanden vrolijk in hun huis had verder gewoond en uiteindelijk ook met de noorderzon vertrok. Zodat we nooit écht weten wat er met Anton en Linda is gebeurd. Ik verzin ook maar wat, maar het kabbelt allemaal maar zo voort nu, en doordat er nooit een climax komt, weet je als schrijver volgens mij op den duur ook niet waar je naartoe schrijft.

De leukste GTST momenten vind ik als random castleden bij elkaar uitkomen. 'Vroeger' gebeurde dat weleens op originele wijze, zo vanaf seizoen 17 was het vaak op een feest ofzo waardoor het niet altijd spontaan meer was. En op die momenten sloeg het noodlot dan toe. Intriges kwamen uit, vergiftiging, aanslagen, etc. Je wist gewoon al, als er iets werd aangekondigd van 'feestje bij ons' dat het uit de hand ging lopen. Dat mis ik nu totaal. Soms dan is de setting er, en dan zitten we gewoon naar een stukje huiselijkheid te kijken. Lord Kingsley leek even weer die kant op te gaan, maar ook dát was een blindganger.

Vorig seizoen was een topseizoen, met het booreiland en Tom. Mooie scènes gezien, mooi in elkaar, maar je merkt dat het nu weer slappe soep begint te worden. Ze willen hetzelfde trucje opnieuw doen, maar dat werkt niet. Van Ludo accepteren we dat hij overal mee wegkomt en keer op keer overwint, maar dat hebben niet veel karakters. Zo'n Richard had allang een keer op zijn bek moeten gaan, hard zeg maar.
't Echte en 't ware!
pi_202743652
Dubbelpost, maar het ging in het vorige topic even over leeftijden van verschillende karakters. Op 27 december wordt gezegd dat Demi 16 is en dat Shanti het 'meer dan 30 jaar' zonder haar vader heeft moeten doen. We zaten toch aardig in de goede richting denk ik. Het klopt nog niet helemaal lekker met Rik, maar het zou kunnen. Als Shanti 33 is en Rik 42 ofzo. Weliswaar een groot verschil, maar te overbruggen. Dan werd hij opa rond zijn 32e, wat wel jong is. Rikki was dan ook een tienermoeder. Da's het nadel van SORAS, ergens raakt het in de knoop.
't Echte en 't ware!
pi_202758762
Dit ruikt naar een exit verhaallijntje voor Richard (helaas).

Overigens eens met de observaties hierboven. Alles voelt ook zo geforceerd... Merel die opeens op Marwan is omdat het dan conflict geeft met Demi. Lekker makkelijk. Daan die opeens de rechter hand is van Ludo. Richard die in een simpel trucje van Ludo trapt. Mare die binnen 2 afleveringen naakt in het huis bij Bing staat.. Zoveel moeite doen ze (maanden) voor de opbouw van Roman en ikweethaarnaamevennietmeer maar o ja we moeten ook nog even wat voor Bing en Nina verzinnen als Nina weer terugkomt. Geeft wel aan dat Bing en Nina op dit moment echt derderangskarakters zijn voor de schrijvers. Even snel een conflict inbrengen zonder enige aanleiding. En toch gewoon met die Mare in zee gaan alsof het niet op z'n minst een beetje vreemd is.

Vraag me nog steeds af of Roman een tijdelijk of blijvend karakter is. Ik hoop wel dat hij echt een keer knapt en dat het niet allemaal met een sisser afloopt. Dan kan hij nog een interessant karakter worden.
pi_202768470
Ze maken ook weer dezelfde fouten als 3 jaar geleden: de verkeerde personages worden uit de serie geschreven, de verhaallijnen zijn anticlimactisch en ze doen weer een kansloze poging om jongere kijkers aan te trekken met die rol van Jada Borsato.. Ik merk ook bijna niets meer van al die veranderingen die ze hadden doorgevoerd.

Vorig seizoen zat er op zich wel een stijgende lijn in voor mijn gevoel, maar het huidige seizoen slaat de plank weer behoorlijk mis.
pi_202776254
Ja het hangt weer van puberverhaallijntjes aan elkaar inmiddels op het moment.
Overigens zou ik op Videoland van 4 naar 5 aflevering gaan. Dat de maandagaflevering al op vrijdag op Videoland staat. Denk ook dat dit een zuigende werking heeft op het platform en bovendien wordt de prijs al verhoogd van Videoland dus mag dat ondertussen wel eens. :Y
Allemaal cabaretteketet!
pi_202845311
Zo, bijna vijf jaar na de release heb ik dan ein-de-lijk seizoen 15 op dvd aangeschaft :P En ja, gewoon in alles is de eerste week van dat seizoen al beter dan wat ze de laatste jaren hebben voorgeschoteld.

Seizoen 15:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 27 december 2021 @ 19:45:31 #21
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_202847167
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 18:37 schreef PeterKelder het volgende:
Zo, bijna vijf jaar na de release heb ik dan ein-de-lijk seizoen 15 op dvd aangeschaft :P En ja, gewoon in alles is de eerste week van dat seizoen al beter dan wat ze de laatste jaren hebben voorgeschoteld.

Seizoen 15:

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Kijk eens aan. :)
Destijds wou je er ook echt niet aan beginnen staat mij nog bij. :P

Ik ben een beetje in jaren 90 blijven hangen met de dvd's. ;)
pi_202847257
Ik kom er maar niet aan toe om seizoen 3 af te kijken op Videoland. Heb lang geen classics gekeken en zie dat ze nu al bij seizoen 8 zijn. De verleiding is groot om lekker ergens in seizoen 6 te beginnen, maar ik wil op mijn bucketlist hebben dat ik gewoon alles gezien heb zometeen _O-
't Echte en 't ware!
  maandag 27 december 2021 @ 19:53:59 #23
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_202847394
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:48 schreef Japepk het volgende:
Ik kom er maar niet aan toe om seizoen 3 af te kijken op Videoland. Heb lang geen classics gekeken en zie dat ze nu al bij seizoen 8 zijn. De verleiding is groot om lekker ergens in seizoen 6 te beginnen, maar ik wil op mijn bucketlist hebben dat ik gewoon alles gezien heb zometeen _O-
Seizoen 3 is toch wel 1 van de leukere seizoenen. Zou toch moeten lukken denk ik. :)
Zeker het 2e deel van dat seizoen vond ik erg goed.
pi_202847540
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:53 schreef Koosnaam het volgende:

[..]
Seizoen 3 is toch wel 1 van de leukere seizoenen. Zou toch moeten lukken denk ik. :)
Zeker het 2e deel van dat seizoen vond ik erg goed.
Oh het is zeker boeiend. Janine doet een paar weken mee en Laura is terug met Lotje, die gaat nu niet meer weg volgens mij. Grappig om te zien dat die karakters zo anders zijn ineens. In het huidige seizoen heeft Janine een borrel met haar jaarclub. Anton kende ze ook van de universiteit volgens mij. Daar hoor of zie je helemaal niets over als ze daar als twintiger door het beeld huppelt. (of ontvoert in een kelder ligt, op het moment haha)

Het is alleen meer dat ik er niet aan toe kom om ff door te 'bingen' haha.
't Echte en 't ware!
  maandag 27 december 2021 @ 20:08:33 #25
301923 Koosnaam
Daniel Daniel
pi_202847830
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:59 schreef Japepk het volgende:

[..]
Oh het is zeker boeiend. Janine doet een paar weken mee en Laura is terug met Lotje, die gaat nu niet meer weg volgens mij. Grappig om te zien dat die karakters zo anders zijn ineens. In het huidige seizoen heeft Janine een borrel met haar jaarclub. Anton kende ze ook van de universiteit volgens mij. Daar hoor of zie je helemaal niets over als ze daar als twintiger door het beeld huppelt. (of ontvoert in een kelder ligt, op het moment haha)

Het is alleen meer dat ik er niet aan toe kom om ff door te 'bingen' haha.
Oke! :)
Ja, er komt een heftige periode aan voor Laura. ;) Ik zou destijds gedacht hebben dat ze na die periode niet in de serie zou blijven.
Dat van Janine en Anton zegt mij niets. Maar daarvoor volg ik de huidige serie eigenlijk al jaren niet meer goed genoeg voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')