abonnement Unibet Coolblue
pi_202520456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:35 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dit wel gaan doen anderen kunnen ze niet met vakantie zo simpel is het.
Goede reden wel, nuttig ook. In plaats van dat ze eens de arme landen gaan helpen met vaccins.
pi_202520562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 01:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Vervelend he, mensen met een grote bek EN met feiten in plaats van een grote bek en leugens zoals jouw strategie is.
Iemand aanvallen omdat ie 70% in zijn geheugen had, terwijl de werkelijkheid 66%. Dan maak je je wel druk om marginale verschillen hoor :')
pi_202520596
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:15 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Iemand aanvallen omdat ie 70% in zijn geheugen had, terwijl de werkelijkheid 66%. Dan maak je je wel druk om marginale verschillen hoor :')
Ik viel hem aan omdat hij niet voor het eerst onterecht claimde dat er na oktober geen nieuwe cijfers meer waren gepubliceerd, terwijl die gewoon elke 2 weken worden bijgewerkt en daar was hij al eerder op gewezen.

Dat die cijfers nog steeds vrijwel gelijk gebleven zijn is nu net het punt. Hij betwist die 70 procent, omdat het om verouderde cijfers zou gaan.
pi_202520997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 22:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]
nou doe eens even niet zo onaardig.

Als je nu zegt en dan in februari nog een booster is dat om de maand een booster. Mijn welgemeende excuses als ik je verkeerd begrijp, het ligt blijkbaar gevoelig
Volgens mij ben je vooral zelf degene die onaardig/flauw doet. Heb je hier al meerdere malen op betrapt. En dat is dan een mod…

Ik zei dat er in februari waarschijnlijk een nieuw ge-update vaccin komt. Geen booster. En in de zorg wordt je inderdaad geacht een griepprik te nemen. Dat maakt dus 5 prikken in ongeveer 13 maanden.
pi_202521098
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:33 schreef epicbeardman het volgende:
De Jonge heeft al aangegeven dat er 2 boosters voor iedereen zijn. Corona is er dus volgende winter ook nog en waarschijnlijk de jaren erna ook. Het wordt er systematisch ingeslopen.

Ik denk zodra de zorg het aankan en chemokuren, transplantaties of andere planbare zorg niet meer uitgesteld hoeven te worden?
pi_202521157
Gênant trouwens dat jonge/gezonde mensen nu lopen te bekvechten over wel/geen booster terwijl er nog steeds behoorlijk wat ouderen zijn die überhaupt niet gevaccineerd zijn en de oorzaak zijn van de problemen. Dit wordt gewoon een never ending story.
pi_202521162
Stel dat ik:
-corona gehad heb in maart 2020
-dubbel gevaccineerd ben in juli 2021
-nu nog een keer corona krijg

Dan mag ik dus over 6 maanden niet meer vrij door de EU reizen omdat ik mijn booster niet gehad heb
Totaal absurd
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202521241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:54 schreef JohnDDD het volgende:
Stel dat ik:
-corona gehad heb in maart 2020
-dubbel gevaccineerd ben in juli 2021
-nu nog een keer corona krijg

Dan mag ik dus over 6 maanden niet meer vrij door de EU reizen omdat ik mijn booster niet gehad heb
Totaal absurd
Wie zegt niet dat je het vorige week al hebt gehad. Zijn zo bizar veel mensen die corona krijgen zonder klachten te hebben. Er gaan dus ook super veel onnodige boosters worden gezet terwijl die mensen gewoon een herstelbewijs konden krijgen. Maarja; waar kan je laten testen of je recentelijk Corona hebt gehad?
pi_202521249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:03 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Wie zegt niet dat je het vorige week al hebt gehad. Zijn zo bizar veel mensen die corona krijgen zonder klachten te hebben.
Nou, dat ook nog. Als je dan de mazzel hebt dat je een keer positief test, dan krijg je meteen een herstelbewijs. Ik ben dubbel gevaccineerd en leg mezelf geen beperkingen op, dus de kans dat ik het alweer heb gehad is best aanwezig, en ook grote kans dat ik er niks van gemerkt heb.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202521290
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:29 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb die 2 prikken genomen.

Die booster neem ik niet meer bekijk het maar.

Mag ik de supermarkt niet in, ook prima maar dan gaan de ramen er ook aan.
Heb je het nou over het ingooien van je eigen ruiten?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202521294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:04 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou, dat ook nog. Als je dan de mazzel hebt dat je een keer positief test, dan krijg je meteen een herstelbewijs. Ik ben dubbel gevaccineerd en leg mezelf geen beperkingen op, dus de kans dat ik het alweer heb gehad is best aanwezig, en ook grote kans dat ik er niks van gemerkt heb.
Maar ondertussen moet je niet zeuren en gewoon je bij laten prikken ook al schiet je er als individu niks mee op. Raar toch dat mensen zich steeds meer gaan verzetten.
pi_202521326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:07 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Maar ondertussen moet je niet zeuren en gewoon je bij laten prikken ook al schiet je er als individu niks mee op. Raar toch dat mensen zich steeds meer gaan verzetten.
Momenteel vind ik het verzet nog wel meevallen. Ik heb het gevoel dat het merendeel hier weer blind in mee zal gaan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:13:59 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202521357
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:35 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Volgens mij ben je vooral zelf degene die onaardig/flauw doet. Heb je hier al meerdere malen op betrapt. En dat is dan een mod…

Ik zei dat er in februari waarschijnlijk een nieuw ge-update vaccin komt. Geen booster. En in de zorg wordt je inderdaad geacht een griepprik te nemen. Dat maakt dus 5 prikken in ongeveer 13 maanden.
Vind ik wat raar. Omdat je me wel eens ergens onaardig heb zien doen tegen andere users om wat voor reden dan ook reageer je op een doodnormale post zelf onaardig terwijl ik jou nooit wat misdaan heb.

Niet geheel volgens de normale omgangsvormen denk ik
Laffe huichelaar
pi_202521735
Ik krijg langzaam ook wel echt een beetje weerstand tegen dit gedoe.
9 maanden na je laatste vaccinatie verloopt je vaccinatie QR code? Echt belachelijk.

Dus al die mafketels die nog steeds niet gevaccineerd zijn die lappen bij alles de wet aan hun laars.
Zoeken bewust de andere gekken op die de wet niet willen navolgen zodat ze nog uit eten kunnen en weet ik het wat. Zoeken reisorganisaties die ze helpen met op reis gaan.

Maar dan ga jij je uit bescherming voor jezelf en anderen gewoon laten vaccineren en dan gaan ze dit soort regels invoeren ipv een vaccinatieplicht? Stel dan regels in bij de oorzaak, de ongevaccineerden.
Daarnaast waren moeten ook jongeren hier aan voldoen? Dat je dit bij 60+ wil doen, oke dat snap ik dan nog....
Maar een gezonde jongere constant door laten prikken slaat nergens op.

Daarnaast zijn er grote delen van de wereld waar nog niet eens 5% vaccinatiegraad is, en wij gaan iedereen 3 en 4x prikken? Zelfs jeugd.
pi_202521764
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:03 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Wie zegt niet dat je het vorige week al hebt gehad. Zijn zo bizar veel mensen die corona krijgen zonder klachten te hebben. Er gaan dus ook super veel onnodige boosters worden gezet terwijl die mensen gewoon een herstelbewijs konden krijgen. Maarja; waar kan je laten testen of je recentelijk Corona hebt gehad?
En daarom zou je dus gewoon op antilichamen moeten testen. Het feit dat dat niet gedaan wordt, is voor mij een behoorlijke rode vlag. Het lijkt helemaal niet om antilichamen te gaan, maar om de verkoop van prikken en het spekken van Pfizer/Moderna en zijn aandeelhouders.

Voor mij dus geen booster. Sterker nog, ik heb die Coronacheck app er al afgegooid ondanks dat ik gewoon nog als "gevaccineerd" te boek sta. Uit principe doe ik hier niet aan mee.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:43:56 #116
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202521767
Ik vind 4 prikken acceptabel, maar als het een 5e wordt, dan breek ik heel Rotterdam af godverdomme!
  woensdag 8 december 2021 @ 09:45:21 #117
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_202521785
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je het nou over het ingooien van je eigen ruiten?
Moet jij weten, succes met je prik abonnement.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_202521809
Waren er toen ook zoveel vragen bij de griepprik die je elk jaar kunt nemen? En elk jaar is het een ander variant griepvirus. Weten we wel wat er in zo'n prik zit? Veel mensen krijgen een paar dagen griepverschijnselen na die prik. Maar het is nu de normaalste zaak van de wereld om zo'n prik te halen
pi_202521818
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:45 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Moet jij weten, succes met je prik abonnement.
Jep, laat maar komen! ^O^ Het interesseert me namelijk geen reet of het er nou 2, 3 of 10 zijn.

U ook veel succes toegewenst bij het ingooien van de ruiten bij de lokale supermarkt. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 december 2021 @ 09:51:10 #120
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_202521847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:40 schreef bianconeri het volgende:
Ik krijg langzaam ook wel echt een beetje weerstand tegen dit gedoe.
9 maanden na je laatste vaccinatie verloopt je vaccinatie QR code? Echt belachelijk.

Dus al die mafketels die nog steeds niet gevaccineerd zijn die lappen bij alles de wet aan hun laars.
Zoeken bewust de andere gekken op die de wet niet willen navolgen zodat ze nog uit eten kunnen en weet ik het wat. Zoeken reisorganisaties die ze helpen met op reis gaan.

Maar dan ga jij je uit bescherming voor jezelf en anderen gewoon laten vaccineren en dan gaan ze dit soort regels invoeren ipv een vaccinatieplicht? Stel dan regels in bij de oorzaak, de ongevaccineerden.
Daarnaast waren moeten ook jongeren hier aan voldoen? Dat je dit bij 60+ wil doen, oke dat snap ik dan nog....
Maar een gezonde jongere constant door laten prikken slaat nergens op.

Daarnaast zijn er grote delen van de wereld waar nog niet eens 5% vaccinatiegraad is, en wij gaan iedereen 3 en 4x prikken? Zelfs jeugd.
Dat laatste is overigens ook wel een goed punt. Een goede vriend van me (die ontzettend pro-vaccinatie is) twijfelt of hij het moreel kan verantwoorden aan zichzelf een booster te nemen, als er nog hele delen van de wereld ongevaccineerd zijn. Het liefst zou hij afzien van zijn booster en de prik die daarmee overblijft doneren aan de derde wereld. Maar ja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen...

Ik die ook ontzettend pro-vaccinatie ben snap hem heel goed en dit is zelfs het enige argument dat mij ook aan het twijfelen brengt, maar omdat ik door mijn astma een risicogroep ben ga ik hem toch halen.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:58:01 #121
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202521904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat laatste is overigens ook wel een goed punt. Een goede vriend van me (die ontzettend pro-vaccinatie is) twijfelt of hij het moreel kan verantwoorden aan zichzelf een booster te nemen, als er nog hele delen van de wereld ongevaccineerd zijn. Het liefst zou hij afzien van zijn booster en de prik die daarmee overblijft doneren aan de derde wereld. Maar ja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen...

Ik die ook ontzettend pro-vaccinatie ben snap hem heel goed en dit is zelfs het enige argument dat mij ook aan het twijfelen brengt, maar omdat ik door mijn astma een risicogroep ben ga ik hem toch halen.
Helemaal mee eens, maar ondanks dat ik zelf een risicogroep ben, zie ik vooral die 9 maanden heel dichtbij komen en is dat mijn voornaamste reden om te boosteren. Dat risicogroep gedoe geloof ik wel een beetje. Nam eigenlijk ook nooit de griepprik, maar mijn arme moeder is bezorgd, dus die dringt er nu op aan en het boeit me weinig.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:59:01 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202521918
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:43 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
En daarom zou je dus gewoon op antilichamen moeten testen. Het feit dat dat niet gedaan wordt, is voor mij een behoorlijke rode vlag. Het lijkt helemaal niet om antilichamen te gaan, maar om de verkoop van prikken en het spekken van Pfizer/Moderna en zijn aandeelhouders.
Dus in plaats van 13 miljoen mensen in twee minuten een prikje geven gaan we:

• bij 13 miljoen mensen bloed afnemen (5 minuten per keer)
• 13 miljoen tests doen en 5 miljoen mensen op basis van de test alsnog uitnodigen
• 5 miljoen mensen vaccineren

Lekker efficient.
We krijgen 13miljoen nederlanders niet eens fatsoenlijk gevaccineerd. Denk je dat jouw traject wel gaat werken?
Tot nooit .......
pi_202522030
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat laatste is overigens ook wel een goed punt. Een goede vriend van me (die ontzettend pro-vaccinatie is) twijfelt of hij het moreel kan verantwoorden aan zichzelf een booster te nemen, als er nog hele delen van de wereld ongevaccineerd zijn. Het liefst zou hij afzien van zijn booster en de prik die daarmee overblijft doneren aan de derde wereld. Maar ja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen...

Ik die ook ontzettend pro-vaccinatie ben snap hem heel goed en dit is zelfs het enige argument dat mij ook aan het twijfelen brengt, maar omdat ik door mijn astma een risicogroep ben ga ik hem toch halen.
ik heb ook nog geen booster en heb ook overwogen of ik het zo belangrijk vind dit zo snel mogelijk te nemen...
als ik eerlijk ben zou ik liever hebben om in september volgend jaar een nieuwe te krijgen om dan zeer 'fris' de herfst in te gaan.
mn laatste vaccinatie heb ik 30 juli gekregen, dus ik zou in januari in aanmerking komen, en zou dat tot april mogelijk kunnen uitstellen als ik eventuele 2G toegangsregels wil gebruiken.

Voorlopig heb ik geen problemen ermee gewoon aan alle andere regels te houden, ik houd nog altijd afstand, beperk contacten en draag mondmaskers waar ik dichter bij mensen kom in afgesloten ruimtes (en soms zelfs in de buitenlucht al denk ik dat het daar minder nodig is).
IUk ga zelf uit van het 'gatenkaas'-model, waarbij iedere beschermmaatregel altijd slechts een 'deel-werking' heeft en dat de beste bescheming juist het gebruik maken van meerdere methodes die elkaar aanvullen.

Ik ben zelf geen risicogroep, ben 48, laag BMI en doe veel aan sport (die sport is ook lang mn voornaamste angst geweest, dat ik een groot conditieverlies zou kunnen leide door covid, ik ga er echter vanuit dat mn huidige vacinatie daartegen goede bescherming bied en voorlopig ook nog wel blijft bieden, uit onderzoek blijkt ook dat onder mensen met een goed immuunsysteem de afbouw ook langzamer gaat dan bij ouderen of zwakkeren.... imho zou de boosters heel gericht moeten worden op juist die groepen, die het grootste risico lopen uiteindelijk terug te moeten vallen op een al overbelast zorgsysteem)

Maar
ik zie niet in daarover een 'slachtofferrol' te gaan aannemen... niemand dwingt mij ergens toe, ik kan gewoon zelf keuzes maken ... hooguit heeft iedere keuze die je maakt ook consequenties die je dan ook moet aannemen.

Juist de situatie van heel weinig vaccins beschikbaar in arme landen terwijl de rijkere landen zich al druk voorbereiden op iedereen een booster te geven bewijst vooral hoe goed wij het hier hebben en hoeveel vrijheid en ook keuzevrijheid we eigenlijk hebben...

Soms denk ik ook wel dat al die 'klagers' en anti-vaxx roeptoeters die vooral bestaan in het rijke westen ook voortkomt uit de enorme vrijheden en de grote keuzes die we hier hebben.
Juist de mensen die het echt slecht hebben staan niet te demonstreren of luid aan het roepen dat we 'in een dictatuur' zouden leven. (en mensen die dadwerkelijk in een dictatuur en onrechtstaat leven doen dat ook juist niet)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202522053
3,592 boosters zijn acceptabel.

Maar het is onzinnig om deze discussie te hebben in dit stadium. Zo lang het proportioneel is (lees: zolang geboostert moet worden om door de crisis heen te komen laat staan om een einde te breien aan de crisis) moet er geboostert worden. Er is nog vrij weinig bekend over aanhoudende effectiviteit na boosters, de rol van B- en T-cellen na een booster, de invloed van (nog in de toekomst) opkomende varianten e.d. dat je niet kan stellen 'x aantal is afdoende'.
pi_202522078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:05 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Denk toch niet alleen wappies. Het is wel de schuld van de wappies natuurlijk, maar ik zie om mij heen toch wel dat het effect heeft op mensen. Dat ze het veel groter maken dan het is.
Tuurlijk, je vraagtekens erbij zetten is alleen maar goed in een democratie. Maar als je een normaal stel hersenen hebt, laat je je gewoon prikken als de regering dat van je vraagt. En dat is ook wat de meeste mensen gewoon zullen doen gelukkig om uit deze crisis te komen. :)
pi_202522158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:10 schreef DjVero het volgende:

[..]
Tuurlijk, je vraagtekens erbij zetten is alleen maar goed in een democratie. Maar als je een normaal stel hersenen hebt, laat je je gewoon prikken als de regering dat van je vraagt. En dat is ook wat de meeste mensen gewoon zullen doen gelukkig om uit deze crisis te komen. :)
De vraag is, hoelang gaan we dat doen. 1 x een booster OK, maar elke winter? Dit is echt de natte droom van Big Pharma. Het "erge" vind ik dat je deze booster misschien goed is voor de zeer kwetsbaren, maar dat het overgrote deel van de bevolking deze absoluut niet nodig heeft. Toch worden je vrijheden ingetrokken als je hem niet neemt.
pi_202522299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:15 schreef zoost het volgende:

[..]
De vraag is, hoelang gaan we dat doen. 1 x een booster OK, maar elke winter? Dit is echt de natte droom van Big Pharma. Het "erge" vind ik dat je deze booster misschien goed is voor de zeer kwetsbaren, maar dat het overgrote deel van de bevolking deze absoluut niet nodig heeft. Toch worden je vrijheden ingetrokken als je hem niet neemt.
Dit is pas het begin .
Dadelijk booster vergeten of je staat te lang op een wachtlijst.
En dan zeg de verzekering je ben niet gevaccineerd.
Zelf betalen de ziekenhuis kosten.
Wat elke gevaccineerd als regel wilt hebben.

Laten we maar niet over toekomstige ziektes hebben .

De film
Of deze film

Ik zie er nog van komen.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:26:11 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202522326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dit is pas het begin .
Dadelijk booster vergeten of je staat te lang op een wachtlijst.
En dan zeg de verzekering je ben niet gevaccineerd.
Zelf betalen de ziekenhuis kosten.
Wat elke gevaccineerd als regel wilt hebben.

Laten we maar niet over toekomstige ziektes hebben .

De film
Of deze film

Ik zie er nog van komen.
Dit kan niet in Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:26:50 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202522342
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:37 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik gok dat er best veel mensen wat van vinden om de rest van hun leven elke 9 maanden een boostertje te moeten te laten zetten om enigzins normaal te kunnen leven.
Als de afgelopen 2 jaar me iets hebben geleerd is dat bijna alles went na verloop van tijd, dus ik verwacht dat dat op een gegeven moment ook niet meer vreemd is voor het overgrote deel van de mensen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202522360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dus in plaats van 13 miljoen mensen in twee minuten een prikje geven gaan we:

• bij 13 miljoen mensen bloed afnemen (5 minuten per keer)
• 13 miljoen tests doen en 5 miljoen mensen op basis van de test alsnog uitnodigen
• 5 miljoen mensen vaccineren

Lekker efficient.
We krijgen 13miljoen nederlanders niet eens fatsoenlijk gevaccineerd. Denk je dat jouw traject wel gaat werken?
Dat uitnodigen hoeft natuurlijk niet. Je kunt, net zoals nu, gewoon hun groene vinkje weghalen als het aantal antilichamen niet afdoende is. Dan komen ze vanzelf opdraven op de vaccinatiepost.

Voorts kun je die antilichamentest vaak gewoon vanuit huis doen. Heb ik destijds ook eens gedaan. Het zou dan afdoende zijn om eens per jaar een bloedsample op te sturen naar het lab. Als je dit niet doet; groene vinkje uit. Als je dit wel doet en de test is niet afdoende, idem.

Lijkt mij beter dan iedereen maar kapotvaccineren. Weten we de gevolgen van een immuunsysteem dat telkens op scherp gezet wordt door het boosteren? Weten we de gevolgen van het veelvuldig injecteren van de bestanddelen van het vaccin voor het lichaam?

Volgens mij niet. Dus op safe spelen en alleen doen waar nodig lijkt me een goede strategie. Het is potentieel minder winstgevend voor Pfizer, dat wel. ;)
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_202522364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:15 schreef zoost het volgende:

[..]
De vraag is, hoelang gaan we dat doen. 1 x een booster OK, maar elke winter? Dit is echt de natte droom van Big Pharma. Het "erge" vind ik dat je deze booster misschien goed is voor de zeer kwetsbaren, maar dat het overgrote deel van de bevolking deze absoluut niet nodig heeft. Toch worden je vrijheden ingetrokken als je hem niet neemt.
Niet druk over maken. Gewoon doen wat er van je gevraagd wordt. Pfffff
  woensdag 8 december 2021 @ 10:29:12 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202522381
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als de afgelopen 2 jaar me iets hebben geleerd is dat bijna alles went na verloop van tijd, dus ik verwacht dat dat op een gegeven moment ook niet meer vreemd is voor het overgrote deel van de mensen.
Zaak is ook dat men de bigpharma eens gaat aanpakken waardoor de covid vaccins ook beschikbaar komen voor de arme landen. Want pas bij een wereldwijde aanpak is er hoop dat we covid echt onder de duim gaan krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202522443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:28 schreef DjVero het volgende:

[..]
Niet druk over maken. Gewoon doen wat er van je gevraagd wordt. Pfffff
Jij springt ook zonder vragen in de sloot als de overheid dat vraagt? Van Dissel zei dat mensen die in de sloot springen 2.9% minder kans hebben op het krijgen van Corona. ;)

Enig kritisch denkvermogen is toch wel gewenst in het leven.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:33:28 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202522460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:32 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Jij springt ook zonder vragen in de sloot als de overheid dat vraagt? Van Dissel zei dat mensen die in de sloot springen 2.9% minder kans hebben op het krijgen van Corona. ;)

Enig kritisch denkvermogen is toch wel gewenst in het leven.
Wat heeft een sloot met vaccins te maken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202522494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:32 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Jij springt ook zonder vragen in de sloot als de overheid dat vraagt? Van Dissel zei dat mensen die in de sloot springen 2.9% minder kans hebben op het krijgen van Corona. ;)

Enig kritisch denkvermogen is toch wel gewenst in het leven.
Domme vergelijking. Er is een verschil tussen kritisch denkvermogen en gewoon dwars liggen of dom zijn. Ik ben geen wetenschapper (en waarschijnlijk 99,9% van de wappies ook niet), dus ik vertrouw op het oordeel van hen die daarvoor gestudeerd hebben. En als zij aangeven dat vaccins werken en/of ons uit de crisis helpen dan doe ik daar aan mee, ja. Zoals het hoort als je een normaal stel hersenen hebt.

En wel of niet in een sloot springen heeft niets maar dan ook niets met studeren te maken. Met je kritisch denkvermogen, hahaha _O-
  woensdag 8 december 2021 @ 10:36:50 #136
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202522510
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:27 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
Voorts kun je die antilichamentest vaak gewoon vanuit huis doen. Heb ik destijds ook eens gedaan. Het zou dan afdoende zijn om eens per jaar een bloedsample op te sturen naar het lab. Als je dit niet doet;
Waar zal het mis gaan denk je?
Tot nooit .......
pi_202522546
de Jonge heeft alle gevaccineerden aan de booster! (Come to pappa!)
pi_202522572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat heeft een sloot met vaccins te maken?
Een sloot an sich vrij weinig, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat het een metafoor is. ;) Klakkeloos dingen aannemen zonder eigen kritisch denkvermogen is nooit echt een goed idee geweest. Hele industrieen draaien op de onnozelheid van de burger; men vervangt bijvoorbeeld maar al te graag een onderdeel van je auto bij de garage.

Als je er meer verstand van hebt, kom je soms tot de conclusie dat de vervanging niet direct nodig was geweest, maar wel goed was voor de portemonnee van de garagehouder.

Zo ook met vaccins. Hugo is eigenlijk de ideale vaccin-salesman. Ze varen erop dat jij niet weet of een booster wel of niet goed voor je is, maar het levert ze wel meer op door het wel te doen. Wat gezonde skepsis is op zijn plaats hier.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:42:23 #139
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202522610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:40 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Een sloot an sich vrij weinig, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat het een metafoor is. ;) Klakkeloos dingen aannemen zonder eigen kritisch denkvermogen is nooit echt een goed idee geweest. Hele industrieen draaien op de onnozelheid van de burger; men vervangt bijvoorbeeld maar al te graag een onderdeel van je auto bij de garage.

Als je er meer verstand van hebt, kom je soms tot de conclusie dat de vervanging niet direct nodig was geweest, maar wel goed was voor de portemonnee van de garagehouder.

Zo ook met vaccins. Hugo is eigenlijk de ideale vaccin-salesman. Ze varen erop dat jij niet weet of een booster wel of niet goed voor je is, maar het levert ze wel meer op door het wel te doen. Wat gezonde skepsis is op zijn plaats hier.
Wat een kutmetaforen. Heb je die hugo weleens gezien joh? Die gozer staat stijf van de stress en de drugs te pogen die covidcijfers wat omlaag te krijgen en volgens jou is hij een gladde autoverkoper die extra vaccins wil verkopen. _O-

Je hebt er niet meer verstand van. Je overschat jezelf en bent een dwarsligger. Die mensen zijn gewoon best wel heel vervelend, wanneer je met een pandemie dealt.
pi_202522659
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:42 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Wat een kutmetaforen. Heb je die hugo weleens gezien joh? Die gozer staat stijf van de stress en de drugs te pogen die covidcijfers wat omlaag te krijgen en volgens jou is hij een gladde autoverkoper die extra vaccins wil verkopen. _O-

Je hebt er niet meer verstand van. Je overschat jezelf en bent een dwarsligger. Die mensen zijn gewoon best wel heel vervelend, wanneer je met een pandemie dealt.
Je hebt me overtuigd! Ik zou mensen zoals ik in een kamp zetten, want die zijn inderdaad maar lastig. ;) Mensen als jij zijn dan weer een beetje eng. Maar dat mag tegenwoordig. :) Dus voel je vooral niet aangevallen.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:45:20 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202522675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:40 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Een sloot an sich vrij weinig, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat het een metafoor is. ;) Klakkeloos dingen aannemen zonder eigen kritisch denkvermogen is nooit echt een goed idee geweest. Hele industrieen draaien op de onnozelheid van de burger; men vervangt bijvoorbeeld maar al te graag een onderdeel van je auto bij de garage.

Als je er meer verstand van hebt, kom je soms tot de conclusie dat de vervanging niet direct nodig was geweest, maar wel goed was voor de portemonnee van de garagehouder.

Zo ook met vaccins. Hugo is eigenlijk de ideale vaccin-salesman. Ze varen erop dat jij niet weet of een booster wel of niet goed voor je is, maar het levert ze wel meer op door het wel te doen. Wat gezonde skepsis is op zijn plaats hier.
Dat de vaccins werken mag nu wel duidelijk zijn. Maar de werking neemt naar verloop van tijd af. Vandaar dat er boosters komen. En de scepsis daarover is eerder een probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 december 2021 @ 10:47:32 #142
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202522706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:44 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Je hebt me overtuigd! Ik zou mensen zoals ik in een kamp zetten, want die zijn inderdaad maar lastig. ;) Mensen als jij zijn dan weer een beetje eng. Maar dat mag tegenwoordig. :) Dus voel je vooral niet aangevallen.
Ik wil je niet in een kamp zetten, ik gun je zelfs volledige vrijheid of je je wel of niet wil laten vaccineren. Het jammere alleen is dat we je nodig hebben. Vaccins werken het beste wanneer zoveel mogelijk mensen ze nemen. Dat was altijd zo en jouw individuele noodzaak tot een vaccin of booster is irrelevant. Dat maakt jouw kritische denken, om niet in Hugo zijn verkooppraatjes te trappen vooral irritant. En iemand die met het uitgekauwde 'als mensen je zeggen om in de sloot te springen' komt opdraven, vind ik sowieso nooit zo sterk overkomen. Maar ja, leef je leven.
pi_202523140
Jammer dat er weer reacties verwijderd worden tegen mensen die absoluut géén kritisch denkvermogen tonen en alleen maar dwarsliggen met hun rare gedachtekronkels. Het stelselmatig ontkennen van wetenschappelijk bewijs en het wantrouwen jegens overheden en/of andere autoriteiten ís geen kritisch denkvermogen! Het is jammer dat er juist niet tegen deze groepen wordt opgetreden, hoewel de overheid dat godzijdank wel mondjesmaat aan het proberen is nu.

Er zou imo ook helemaal geen discussie moeten bestaan over het nemen van vaccins/boosters. Wel over de maatregelen daaromtrent. Maar aan de andere kant; als wantrouwende mensen (lees: idioten) niet zoveel vrijheden zouden genieten, hadden we überhaupt die discussies niet nodig gehad.
pi_202525022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:19 schreef DjVero het volgende:
als wantrouwende mensen (lees: idioten) niet zoveel vrijheden zouden genieten, hadden we überhaupt die discussies niet nodig gehad.
Inderdaad, daarom mijn suggestie om ze in een kamp te zetten. Ze zijn immers maar lastig voor het officiele narrative, nietwaar? ;) Naar de gulag met die idioten! Daar wordt de wereld echt beter van.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_202525103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Inderdaad, daarom mijn suggestie om ze in een kamp te zetten. Ze zijn immers maar lastig voor het officiele narrative, nietwaar? ;) Naar de gulag met die idioten! Daar wordt de wereld echt beter van.
Kwaliteitspost, hoor. Met een zeer uitvoerbaar plan ook! Maarja, kwaliteitsposts is iets wat je ook kunt verwachten van jullie soort, natuurlijk ^O^
  woensdag 8 december 2021 @ 14:07:32 #146
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202525230
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Inderdaad, daarom mijn suggestie om ze in een kamp te zetten. Ze zijn immers maar lastig voor het officiele narrative, nietwaar? ;) Naar de gulag met die idioten! Daar wordt de wereld echt beter van.
Het officiële narrative. _O-
pi_202525238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:51 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
Inderdaad, daarom mijn suggestie om ze in een kamp te zetten. Ze zijn immers maar lastig voor het officiele narrative, nietwaar? ;) Naar de gulag met die idioten! Daar wordt de wereld echt beter van.
Goed verhaal man.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202525430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:54 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Trein en auto zal dit steekproefsgewijs gaan, bedenk ook dat steeds meer landen overgaan op 2G , zal uiteindelijk ook zijn voor de hele EU .
Afwachten.

Kerkrade deelt een straat met Duitsland; als je de straat oversteekt dan ben je dus al in Duitsland. Als je de straat omhoog rijdt, doe je dat in Nederland. Als je diezelfde straat dan terugrijdt, doe je dat in Duitsland. Redelijk wat mensen die over de grens werken ook.

..maar als nodig, dan gooien ze die grens weer dicht.
pi_202525513
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:32 schreef Document1 het volgende:

[..]
Stoere boi hoor. 22december gaat hier de booster erin maar ja, ik werk dan ook in de zorg en ben geen debiel die zich laat voorlichten door Russische Twitter trollen.
nee jij laat je voorlichten door Pfizer PR. die zullen altijd voor een nieuwe prik zijn.
Plaats hier uw advertentie
pi_202525552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
nee jij laat je voorlichten door Pfizer PR. die zullen altijd voor een nieuwe prik zijn.
Steekhoudend argument weer, hoor! Bedrijven willen winst maken, what's new?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')