abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202515046
De Jonge heeft al aangegeven dat er 2 boosters voor iedereen zijn. Corona is er dus volgende winter ook nog en waarschijnlijk de jaren erna ook. Het wordt er systematisch ingeslopen.

Zonder booster verloopt coronapas vanaf februari negen maanden na laatste prik

quote:
Volgens De Jonge krijgt hij van andere lidstaten geen kritiek op de langzaam op gang komende boostercampagne in Nederland. Hij stelde dat er voldoende doses op voorraad zijn om alle Nederlanders twee keer een boosterprik te kunnen geven.
De babbelbox vraagt, hoeveel boosters zal de maatschappij accepteren? 2 vast nog wel, zo goedgelovig is het Nederlandse volk wel. Maar als ze straks nog in een lockdown zitten met 2 prikken en 2 vaccinaties en er komt weer een ronde. Wanneer zal het ophouden voor de Nederlander?
  Moderator / Redactie FP dinsdag 7 december 2021 @ 19:35:22 #2
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_202515101
Nou ja normale mensen vinden niet zo heel veel van zo'n boosterprik. Dat probleem ligt meer bij mensen met waanideeën over het vaccin of de booster, maar de meeste mensen hebben dat niet zo
pi_202515176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:35 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja normale mensen vinden niet zo heel veel van zo'n boosterprik. Dat probleem ligt meer bij mensen met waanideeën over het vaccin of de booster, maar de meeste mensen hebben dat niet zo
Ik gok dat er best veel mensen wat van vinden om de rest van hun leven elke 9 maanden een boostertje te moeten te laten zetten om enigzins normaal te kunnen leven.
pi_202515245
Wel een autistisch idee om te denken dat je een absolutistisch nummertje kunt plaatsen op de vraag waarna een crisis over is.

De crisis zal over zijn wanneer de besmettingsgolven niet meer structureel de zorg overbelasten; Dat noemen we dan het 'endemisch' worden van het virus (en dat gebeurt als genoeg mensen aktieve immuunafweer hebben, zij het door vaccinatie of wilde infecties)

Zolang dat niet het geval is, zal de overheid 'iets' moeten doen, omdat er geen alternatief is.

Het is niet zo dat de crisis opeens over zal zijn als wat alternatief denkende mensen heel hard schreeuwen 'dat ze er geen zin meer in hebben'.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 07-12-2021 21:10:04 ]
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_202515584
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:33 schreef epicbeardman het volgende:
De Jonge heeft al aangegeven dat er 2 boosters voor iedereen zijn. Corona is er dus volgende winter ook nog en waarschijnlijk de jaren erna ook. Het wordt er systematisch ingeslopen.

[..]
De babbelbox vraagt, hoeveel boosters zal de maatschappij accepteren? 2 vast nog wel, zo goedgelovig is het Nederlandse volk wel. Maar als ze straks nog in een lockdown zitten met 2 prikken en 2 vaccinaties en er komt weer een ronde. Wanneer zal het ophouden voor de Nederlander?
Op een gegeven moment heb je niks meer te willen, geen booster is geen groen vinkje en dus geen werk/eten.
If Omicron is so bad why aren't nurses dancing yet? ᐯᎥᖇᑌᔕ™
pi_202515760
in totaal 3 prikken
  Designer/Paintgod dinsdag 7 december 2021 @ 20:17:03 #7
74056 crew  ToT
pi_202516028
Maakt niet uit wat mensen er van vinden, uiteindelijk worden het er wel 3 - 4 per jaar.
pi_202516248
Ik heb die 2 prikken genomen.

Die booster neem ik niet meer bekijk het maar.

Mag ik de supermarkt niet in, ook prima maar dan gaan de ramen er ook aan.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_202516287
Ik geloof er helemaal niks van dat jonge mensen dit structureel zullen blijven doen eigenlijk. Ik verwacht dat het animo volgend jaar al enorm gaat afnemen.
pi_202516296
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:29 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb die 2 prikken genomen.

Die booster neem ik niet meer bekijk het maar.

Mag ik de supermarkt niet in, ook prima maar dan gaan de ramen er ook aan.
Stoere boi hoor. 22december gaat hier de booster erin maar ja, ik werk dan ook in de zorg en ben geen debiel die zich laat voorlichten door Russische Twitter trollen.
A303C808I909D
Iedere vrijdagavond een online muziek pubquiz!
www.pubpopquiz.nl
pi_202516309
De meeste Nederlanders nemen boosters vooral om minder ziek te worden als ze besmet raken.
Het antwoord op je TT is dus zoveel als nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202516319
Ik zie het meer als een 3e prik , en begin volgend jaar gaan we weer 1, 2 en 3 dus totaal geen probleem.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:33:56 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202516320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:31 schreef GS-Raw het volgende:
Ik geloof er helemaal niks van dat jonge mensen dit structureel zullen blijven doen eigenlijk. Ik verwacht dat het animo volgend jaar al enorm gaat afnemen.
Dan kunnen ze niet meer naar het buitenland. Dus ik gok dat ze die booster of boosters gewoon gaan nemen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202516353
quote:
Ik denk dat ze dit wel gaan doen anderen kunnen ze niet met vakantie zo simpel is het.
pi_202516376
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:32 schreef Document1 het volgende:

[..]
Stoere boi hoor. 22december gaat hier de booster erin maar ja, ik werk dan ook in de zorg en ben geen debiel die zich laat voorlichten door Russische Twitter trollen.
En dan in februari weer de ge-update versie?
pi_202516392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:35 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dit wel gaan doen anderen kunnen ze niet met vakantie zo simpel is het.
Ik vraag me dat wel serieus af eigenlijk. Maar we zullen zien.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:38:31 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202516397
Zoveel als nodig
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:40:04 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202516421
quote:
Als dan blijkt dat wintersport en de zonnige stranden ingeruild moeten worden voor een weekje centerparcs dan rennen ze wel naar de GGD. :')
pi_202516459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
En dan in februari weer de ge-update versie?
Tja, iedereen met een beetje verstand weet hoe virussen werken en dat die constant veranderen. Dat mensen hier oprecht verbaast over zijn verbaast mij dan weer. :s) Om op je vraag terug te komen, ja ik zie het als een griepprik. Die neem ik ook ieder jaar terwijl ik niet dood ga van de griep.
A303C808I909D
www.pubpopquiz.nl
pi_202516520
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:42 schreef Document1 het volgende:

[..]
Tja, iedereen met een beetje verstand weet hoe virussen werken en dat die constant veranderen. Dat mensen hier oprecht verbaast over zijn verbaast mij dan weer. :s) Om op je vraag terug te komen, ja ik zie het als een griepprik. Die neem ik ook ieder jaar terwijl ik niet dood ga van de griep.
Ik heb zelf in januari de eerste gehad, februari de 2e, oktober een griepprik, nu zou ik een booster kunnen krijgen en dan in februari weer een ge-update versie. Ik vind enigszins sceptisch hierover zijn niet heel gek.
pi_202516536
https://www.nu.nl/coronav(...)na-laatste-prik.html
pi_202516572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:46 schreef KlaasVermeer het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)na-laatste-prik.html
Klopt dit is voor reizen binnen de EU ( 9 maanden ), binnen Nederland blijft de coronapas ( 12 maanden ) een jaar geldig vanaf de laatste prik.
pi_202516585
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:37 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik gok dat er best veel mensen wat van vinden om de rest van hun leven elke 9 maanden een boostertje te moeten te laten zetten om enigzins normaal te kunnen leven.
Ik vind daar wel wat van. Ik zou dat prima vinden namelijk.

Naar de tandarts gaan elk half jaar is meer moeite en een stuk duurder.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202516600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:48 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Klopt dit is voor reizen binnen de EU, binnen Nederland blijft de coronapas een jaar geldig vanaf de laatste prik.
Via de lucht en de trein zeker? Want het lijkt me niet haalbaar elke auto te controleren bij elke grens
pi_202516652
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:42 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nou dit. Zaterdag gaat hier de booster erin.
Alius aliud dicit
pi_202516668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:45 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik heb zelf in januari de eerste gehad, februari de 2e, oktober een griepprik, nu zou ik een booster kunnen krijgen en dan in februari weer een ge-update versie. Ik vind enigszins sceptisch hierover zijn niet heel gek.
Het probleem is gewoon dat onze 'fantastische' regering niet eerlijk is in het aanspreken van de bevolking. Het RIVM zet bv overal disclaimers bij die je meneer de Jonge en Rutte nooit hoort zeggen. Die houden liever een zo positief mogelijk praatje voor de bühne. Veel gezeik was voorkomen als de regering gewoon alle informatie zou geven.

Ik snap wel dat mensen niet meer snappen wie ze moeten geloven ik begrijp alleen niet waarom je gelijk in een zwart gat vol desinformatie valt. (Ik heb het niet specifiek over jou)
A303C808I909D
www.pubpopquiz.nl
pi_202516701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:49 schreef KlaasVermeer het volgende:

[..]
Via de lucht en de trein zeker? Want het lijkt me niet haalbaar elke auto te controleren bij elke grens
Trein en auto zal dit steekproefsgewijs gaan, bedenk ook dat steeds meer landen overgaan op 2G , zal uiteindelijk ook zijn voor de hele EU .
pi_202516749
Meeste mensen vinden het normaal om levenslang als speldenkussen te functioneren.
pi_202516798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:57 schreef mrevil1337 het volgende:
Meeste mensen vinden het normaal om levenslang als speldenkussen te functioneren.
Op een gegeven moment gewoon elke week. mensen vinden t wel best.
pi_202516800
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:52 schreef Document1 het volgende:

[..]
Het probleem is gewoon dat onze 'fantastische' regering niet eerlijk is in het aanspreken van de bevolking. Het RIVM zet bv overal disclaimers bij die je meneer de Jonge en Rutte nooit hoort zeggen. Die houden liever een zo positief mogelijk praatje voor de bühne. Veel gezeik was voorkomen als de regering gewoon alle informatie zou geven.

Ik snap wel dat mensen niet meer snappen wie ze moeten geloven ik begrijp alleen niet waarom je gelijk in een zwart gat vol desinformatie valt. (Ik heb het niet specifiek over jou)
Desinformatie of niet, ik vind gezonde jonge mensen in amper 12 maanden 5 spuiten geven best wel bedenkelijk. En ik ga hier ook niet aan meewerken.
pi_202516911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Op een gegeven moment gewoon elke week. mensen vinden t wel best.
Al moet het 2x per dag totaal geen probleem, als het moet dan moet het maar . uiteindelijk komt er
een vaccin pleister die je dagelijks op je bovenarm plakt ^O^
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:08:26 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202517032
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:37 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Als dat nodig is en gratis blijft, vind ik het prima.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202517102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:59 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Desinformatie of niet, ik vind gezonde jonge mensen in amper 12 maanden 5 spuiten geven best wel bedenkelijk. En ik ga hier ook niet aan meewerken.
Eens.
pi_202517126
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:04 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Al moet het 2x per dag totaal geen probleem, als het moet dan moet het maar . uiteindelijk komt er
een vaccin pleister die je dagelijks op je bovenarm plakt ^O^
Terwijl er genoeg landen zijn die amper gevaccineerd zijn en die draaien gewoon door. maar dan krijg je te horen dat daar andere redenen voor zijn. Dus hier telt alleen het vaccin, in andere landen niet :?
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:12:37 #35
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202517147
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:52 schreef Document1 het volgende:

[..]

Met als kanttekening dat ik zou snel niet zou weten wie dat allemaal beter had gedaan, ik vind het al knap dat ze het zo lang volhouden, want zoveel druk gaat je niet in de koude kleren zitten.
pi_202517150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is nu al niet nodig voor het gros van de bevolking.

En de vaccins zijn ook nooit gratis geweest, of dacht je dat Pfizer die dingen gratis weggeeft? Het geld dat wordt uitgegeven om vaccins te kopen moet ergens weer terug verdiend worden(hint: de belastingbetaler.). Je kan niet eeuwig geld blijven printen.
pi_202517178
Elk jaar in juni. Dan kun je er mee naar de zomervakantie en op wintersport
pi_202517280
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]

En de vaccins zijn ook nooit gratis geweest, of dacht je dat Pfizer die dingen gratis weggeeft? Het geld dat wordt uitgegeven moet ergens weer terug verdiend worden(hint: de belastingbetaler.
Dit is dan ook het probleem een gros van de bevolking vertrouwd op zijn immuunsysteem, je immuunsysteem
geeft niet dagelijks een update hoe het met de bescherming staat , we zien hoeveel op de IC ( 70% ) die
vertrouwen op hun immuunsysteem.
Je kunt jong zijn en je lekker voelen dit wil niet zeggen dat je immuunsysteem helemaal 100% is.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:20:26 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202517289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]

En de vaccins zijn ook nooit gratis geweest, of dacht je dat Pfizer die dingen gratis weggeeft? Het geld dat wordt uitgegeven moet ergens weer terug verdiend worden(hint: de belastingbetaler.
Ja, het belastingsysteem is mij welbekend.
pi_202517394
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:14 schreef Vijf_voor het volgende:
Elk jaar in juni. Dan kun je er mee naar de zomervakantie en op wintersport
Je laten prikken alleen omdat je op vakantie kunt gaan -O-
pi_202517440
Hoe zit t met mensen die corona gehad hebben? Blijft dat 1 jaar geldig? Mijn QR gaat 9 december in :D!
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:28:01 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202517482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:24 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Wat is het probleem?
pi_202517530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:24 schreef Newsworld het volgende:

[..]
over 5 jaar weten we niet eens meer waarom we die prik nemen _O-
pi_202517564
Net zo lang tot je in een vleermuis gemuteerd bent.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:34:14 #45
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_202517623
Ik als kwetsbare (astma) krijg elk jaar al de griepprik. Ik vermoed dat de coronavaccinatie op termijn ook zoiets wordt, elk jaar een booster maar alleen kwetsbaren, ouderen en zorgmedewerkers krijgen een uitnodiging.

Ik snap daarom overigens ook niet waarom deze boosters zo controversieel zijn en je de hele tijd hoort ZIE, HET WERKT NIET!!!111!!11 terwijl de griepprik al jaren en jarenlang een jaarlijkse booster is en daar nooit iemand iets over gezegd heeft dat het onnodige dingen zijn.
En qua tijd, het kost me 10 minuten per jaar om die griepprik te halen. Het is wat.
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:35:47 #46
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202517650
Het moet eerst goed mis gaan voordat mensen dat niet meer accepteren.
Bekijk het zo, als werkelijk het enige wat die prik doet, is je tegen corona beschermen, dan heeft het voor veel mensen vooral een voordeel.
Ik vind het niet goed om de rest te dwingen, maar zo lang het 100% veilig is, zou men er mee weg kunnen komen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202517744
Zolang de wappies viesboos zijn en uit de maatschappij geschopt worden mogen boosters blijven.
pi_202517791
who cares. tot corona weg is, uiteraard. maar ja, als je in allerlei samenzweringen geloofd, dan zal het best wel heel erg voor je zijn.
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:01:34 #49
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202518191
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoezo hebben mensen het toch altijd over "gratis"......het is niet alsof de regering een eigen spaarpotje heeft waarmee men dat betaald.
pi_202518311
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik als kwetsbare (astma) krijg elk jaar al de griepprik. Ik vermoed dat de coronavaccinatie op termijn ook zoiets wordt, elk jaar een booster maar alleen kwetsbaren, ouderen en zorgmedewerkers krijgen een uitnodiging.

Ik snap daarom overigens ook niet waarom deze boosters zo controversieel zijn en je de hele tijd hoort ZIE, HET WERKT NIET!!!111!!11 terwijl de griepprik al jaren en jarenlang een jaarlijkse booster is en daar nooit iemand iets over gezegd heeft dat het onnodige dingen zijn.
En qua tijd, het kost me 10 minuten per jaar om die griepprik te halen. Het is wat.
Geen griepprik heeft geen gevolgen voor QR code, griepprik is geen mRNA, en het is maar de vraag of de griepprik werkt.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-griepprik
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')