abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202506913

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een vreemde gedachte.

Ik wil mijn ouders en schoonouders graag nog een tijdje bij ons houden. Zij doen wat zij kunnen in dat kader, namelijk vaccineren, griepprik, boosterprik, en ik doe wat ik kan, zoals een zelftest voor we ze zien als dat op dat moment beter lijkt (omdat iemand tijdelijk nog wat kwetsbaarder is of ik of dochter een snotneus hebben).
Dat is geen vreemde gedachte, er is meer in het leven dan corona. Je kunt niet tot in de lengte der dagen zaken maar dicht houden omdat de "kwetsbaren" meer risico lopen. Mijn moeder en schoonmoeder doen ook wat ze kunnen, maar die verwachten echt niet dat we de school dicht gaan doen voor ze om een kerstdiner mogelijk te maken.

Testje voor het kerstdiner is meer dan genoeg.
pi_202506935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat is geen vreemde gedachte, er is meer in het leven dan corona. Je kunt niet tot in de lengte der dagen zaken maar dicht houden omdat de "kwetsbaren" meer risico lopen. Mijn moeder en schoonmoeder doen ook wat ze kunnen, maar die verwachten echt niet dat we de school dicht gaan doen voor ze om een kerstdiner mogelijk te maken.

Testje voor het kerstdiner is meer dan genoeg.
De vreemde gedachte die ik las in jouw post is dat ouderen debieltjes zijn. Ik zie het niet, maar dat zal dan ook wel weer aan mij liggen.
pi_202506942
Voel je je dan ook schuldig dat je al die jaren bij oudere mensen op bezoek bent geweest in gezonde staat zonder jezelf te testen op de griep?

Ik vind het een tikje ridicuul allemaal. Je zit dermate op de marge te spelen met gezonde mensen.....

Wat krijgen we in de toekomst? Alleen toegang tot een verpleeghuis na een pcr test?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:52:45 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506943
wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:47 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Maar hoeveel mensen denken en acteren daadwerkelijk zo? Afgelopen weekend zaten de huiskamers veelvuldig vol met mensen van jong tot oud die die voorzorgsmaatregelen niet namen..
Ja hoi!
Niet met ouderen of kwetsbare groepen erbij trouwens want die zijn sinds vorige jaar inmiddels dood.
Niet door Covid :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506947
Maatregelen loslaten in maart?
Welnee, dat moet zorgvuldiger.

1 juno of zo.
pi_202506948
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat gaat ook nooit veranderen. Jij wilt voor minimale baten gigantische kosten maken. Een bedrijf ging failliet.
Daar kun je inderdaad een discussie over voeren, of de kosten opwegen tegen de baten. Als je ziet hoeveel mensen nog moeten worden opgenomen in het ziekenhuis en hoeveel zorg wordt uitgesteld, dan vind ik het een no-brainer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:54:13 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef ludovico het volgende:
Voel je je dan ook schuldig dat je al die jaren bij oudere mensen op bezoek bent geweest in gezonde staat zonder jezelf te testen op de griep?

Ik vind het een tikje ridicuul allemaal. Je zit dermate op de marge te spelen met gezonde mensen.....

Wat krijgen we in de toekomst? Alleen toegang tot een verpleeghuis na een pcr test?
Eens

Risocoafweging en normaal doen mogen wel weer heel rap terugkeren in de hoofden van mensen

Maar ja
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:55:39 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is dan ook aan eenieder om voor zichzelf te bepalen. Maar dat maakt ouderen geen debieltjes, zoals werd geclaimd.

En als ouders zichzelf dan willen beschermen, zoals we van de week lazen bij een user, dan zijn ze asociaal en moeten ze voor hun (klein)kinderen maar 'gewoon doen'.
Die user was een extreme uitzondering, en niemand deelde dat idee verder, maar dat weet je zelf ook wel
pi_202506963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De vreemde gedachte die ik las in jouw post is dat ouderen debieltjes zijn. Ik zie het niet, maar dat zal dan ook wel weer aan mij liggen.
Ze zijn geen debieltjes, ze worden gezien als debieltjes. Na 2 jaar corona ellende komen met "de scholen sluiten zodat opa en oma niet besmet worden met kerst". Het wordt tijd dat opa en oma zelf eens na gaan denken waar de risico's liggen, als ze dat niet doen, tsja, dat is het leven.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:57:07 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506972
Thee en verder ontbijt op bed, dat is ook het leven O+

Ik ga er even van genieten
pi_202506974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik ga het gewoon niet doen, mijn zoontje is nu net 6 en vraagt bij elk feestje/sinterklaas/kerst/oud en nieuw of het wel "door kan gaan door corona".

Ze kunnen mijn rug op met nog meer focus op corona leggen en kinderen het gevoel geven dat als ze geen test doen ze de grim reaper zijn.
lol wat een gejank.
dat is gewoon een hele legitieme vraag, dat vragen we ons namelijk allemaal welleens af "zou het doorgaan".
Hier ook kids uit die categorie, en die ondergaan het gewoon, ze vragen zichzelf dit ook af, maar moeten ze testen dan testen ze (van het weekend gedaan Oma wilde dat graag ivm sinterklaas). Gaat iets niet door, dan reageren ze daar opvallende cool onder. De meeste volwassenen zijn meer van streek als hun feestje niet doorgaat.

De manier waarop jij het doet is wel echt een beetje de rubber tegel maatschappij instelling. Ja het is kut, voor iedereen, ook voor kids. Maar als je gewoon doet "tis nou eenmaal zo maar we maken er toch maar het beste van", lijkt me een betere instelling dan "nee als je niet wil hoef je niet te testen hoor, ja de rest van de klas doet het wel, maar jij hoeft het niet, jij bent speciaal".
pi_202506977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Die user was een extreme uitzondering, en niemand deelde dat idee verder, maar dat weet je zelf ook wel
Dat deel ik zelf ook niet, ik bedoelde te zeggen dat ze worden behandeld als debieltjes. Scholen sluiten voor opa en oma, die kunnen blijkbaar zelf niet nadenken.
pi_202506984
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:57 schreef koemleit het volgende:

[..]
lol wat een gejank.
dat is gewoon een hele legitieme vraag, dat vragen we ons namelijk allemaal welleens af "zou het doorgaan".
Hier ook kids uit die categorie, en die ondergaan het gewoon, ze vragen zichzelf dit ook af, maar moeten ze testen dan testen ze (van het weekend gedaan Oma wilde dat graag ivm sinterklaas). Gaat iets niet door, dan reageren ze daar opvallende cool onder. De meeste volwassenen zijn meer van streek als hun feestje niet doorgaat.

De manier waarop jij het doet is wel echt een beetje de rubber tegel maatschappij instelling. Ja het is kut, voor iedereen, ook voor kids. Maar als je gewoon doet "tis nou eenmaal zo maar we maken er toch maar het beste van", lijkt me een betere instelling dan "nee als je niet wil hoef je niet te testen hoor, ja de rest van de klas doet het wel, maar jij hoeft het niet, jij bent speciaal".
Waarvan akte :)
pi_202506985
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:57 schreef koemleit het volgende:

Eens! Dat is al vanaf het begin van de crisis zo, dat er nogal wat diversiteit is in mentale weerbaarheid, om het in verdekte termen te formuleren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202507007
Volgens mij wordt gewoon bedoeld dat er door het OMT van uit wordt gegaan dat ouderen zich niet aan de adviezen gaan houden en zichzelf niet gaan afzonderen. Dat gegeven zoeken ze naar een andere oplossing en dan is het dus kinderen thuis houden, om die ouderen te beschermen.

Dat eerste zit vast een kern van waarheid in.
pi_202507018
Als scholen sluiten en ouders wel moeten werken zullen de kinderen toch denk ik voornamelijk juist weer bij opa en oma terecht komen?
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:03:29 #18
5428 crew  miss_sly
pi_202507021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ze zijn geen debieltjes, ze worden gezien als debieltjes. Na 2 jaar corona ellende komen met "de scholen sluiten zodat opa en oma niet besmet worden met kerst". Het wordt tijd dat opa en oma zelf eens na gaan denken waar de risico's liggen, als ze dat niet doen, tsja, dat is het leven.
Volgens mij worden ze niet gezien als debieltjes. Er worden wel opties aangedragen, en soms ook ingevoerd, om deze groep te beschermen. En dat is niet alleen omdat je die groep op zichzelf wil beschermen, maar ook omdat die groep anders alsnog in het ziekenhuis komt en andere zorg weer in de knel komt of niet doorgaat.
pi_202507031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze niet gezien als debieltjes. Er worden wel opties aangedragen, en soms ook ingevoerd, om deze groep te beschermen. En dat is niet alleen omdat je die groep op zichzelf wil beschermen, maar ook omdat die groep anders alsnog in het ziekenhuis komt en andere zorg weer in de knel komt of niet doorgaat.
Er worden adviezen uitgebracht, en als alle ouderen zich daar aan zouden houden zouden ze niet in het ziekenhuis komen. Maar er wordt al vantevoren er van uit gegaan dat ze dat in grote getale niet gaan doen. Dat is wat bedoeld wordt.
pi_202507033
Vandaag was weer het voorbeeld van OMT leden die hun zin niet krijgen alsnog via de pers dit alsnog voor elkaar proberen te krijgen. Als ik er ergens klaar mee ben is dat dat wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202507040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eens! Dat is al vanaf het begin van de crisis zo, dat er nogal wat diversiteit is in mentale weerbaarheid, om het in verdekte termen te formuleren.
Dan maak ik mijn punt niet helemaal. Ik ben klaar met dat gezwets over mondkapjes op de gang, 2x testen in de week, scholen sluiten... DAT is de rubbertegelmaatschappij. Niet dat ik ze wil beschermen om ze niet "gekwetst" of iets dergelijks te laten voelen.
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:00 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202507054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag was weer het voorbeeld van OMT leden die hun zin niet krijgen alsnog via de pers dit alsnog voor elkaar proberen te krijgen. Als ik er ergens klaar mee ben is dat dat wel.
Vertel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:19 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202507056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef ludovico het volgende:

Veel mensen beseffen niet dat het ingebakken is in onze evolutie, de overdracht van virussen (en bacteriën) tussen mensen en weten niet dat wr gemiddeld 5 soorten virussen meedragen. Als we virusoverdracht tussen alle mensen willen vermijden dan worden we als mensen zwakker en vatbaarder.
To BG or not to BG!
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:23 #24
5428 crew  miss_sly
pi_202507059
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er worden adviezen uitgebracht, en als alle ouderen zich daar aan zouden houden zouden ze niet in het ziekenhuis komen. Maar er wordt al vantevoren er van uit gegaan dat ze dat in grote getale niet gaan doen. Dat is wat bedoeld wordt.
Mwah, als echt alle mensen zich volledig zouden houden aan alle adviezen, zouden we er wellicht ook al anders voorstaan. Dat is nu eenmaal niet wat mensen doen, daarin zijn ouderen niet de uitzondering. Als er een advies is, kun je het ook laten. En als er bepaalde regels komen, kun je kijken of je die kunt omzeilen. Zie ook de avondlockdown waarbij vanaf 17 uur niets meer zou kunnen en het door heel veel mensen dan maar verzet wordt naar voor 17 uur. Waar de voetbaltraining van mjin dochter ook aan meegedaan heeft, overigens en mijn dochter gaat dus ook wel trainen.
pi_202507060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus maatregelen aandragen om die groep te beschermen terwijl (een gedeelte van ) die groep zichzelf niet wil beschermen door zelf de simpelste dingen niet te snappen?
pi_202507062
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dit ja.
pi_202507067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dan maak ik mijn punt niet helemaal. Ik ben klaar met dat gezwets over mondkapjes op de gang, 2x testen in de week, scholen sluiten... DAT is de rubbertegelmaatschappij. Niet dat ik ze wil beschermen om ze niet "gekwetst" of iets dergelijks te laten voelen.
ja je bent er klaar mee, net zoals iedereen.
Maar we hebben dus een pakket maatregelen, en als we ons daar allemaal aan houden, dan kan (vrijwel) alles gewoon doorgaan. Dus dan hoeft je kind zich niet meer af te vragen of iets wel doorgaat.
Maar goed aan die maatregelen gaan we ons niet houden, nee we gaan er over zeuren, en daarna zeuren dat het allemaal niet doorgaat.
pi_202507073
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens

Risocoafweging en normaal doen mogen wel weer heel rap terugkeren in de hoofden van mensen

Maar ja
Volgens mij kunnen we inmiddels allemaal gaan solliciteren bij een verzekeraar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202507074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:53 schreef Oriente het volgende:
Maatregelen loslaten in maart?
Welnee, dat moet zorgvuldiger.

1 juno of zo.
Eind mei 202x en dan weer in lockdown in nov 202x
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202507081
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
ja je bent er klaar mee, net zoals iedereen.
Maar we hebben dus een pakket maatregelen, en als we ons daar allemaal aan houden, dan kan (vrijwel) alles gewoon doorgaan. Dus dan hoeft je kind zich niet meer af te vragen of iets wel doorgaat.
Maar goed aan die maatregelen gaan we ons niet houden, nee we gaan er over zeuren, en daarna zeuren dat het allemaal niet doorgaat.
Hadden we maar eens een plan of visie voor bijvoorbeeld januari... wat gaan we dan doen.... o ja! Ik weet het al, zaken sluiten.
pi_202507088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hadden we maar eens een plan of visie voor bijvoorbeeld januari... wat gaan we dan doen.... o ja! Ik weet het al, zaken sluiten.
We hebben ook de avondklok nog :{w
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202507093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:02 schreef xFriendx het volgende:
Als scholen sluiten en ouders wel moeten werken zullen de kinderen toch denk ik voornamelijk juist weer bij opa en oma terecht komen?
Dat kan
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202507098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mwah, als echt alle mensen zich volledig zouden houden aan alle adviezen, zouden we er wellicht ook al anders voorstaan. Dat is nu eenmaal niet wat mensen doen, daarin zijn ouderen niet de uitzondering. Als er een advies is, kun je het ook laten. En als er bepaalde regels komen, kun je kijken of je die kunt omzeilen. Zie ook de avondlockdown waarbij vanaf 17 uur niets meer zou kunnen en het door heel veel mensen dan maar verzet wordt naar voor 17 uur. Waar de voetbaltraining van mjin dochter ook aan meegedaan heeft, overigens en mijn dochter gaat dus ook wel trainen.
Daar ben ik het mee eens, ik probeer alleen uit te leggen wat de gedachtengang is naar mijn mening. En het klopt dat ouderen niet de uitzondering zijn, maar zij zijn wél de enige groep die daadwerkelijk een flink risico loopt als men zich niet aan dat advies houdt. En dat gegeven mag je best meenemen in de adviezen en maatregelen.

Dus in plaats van kinderen nog weer extra in de weg gaan zitten kunnen ouderen er ook zelf voor kiezen om een jaartje over te slaan.
pi_202507100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waarom wil je een visie of plan hebben wat tich weer moet veranderen vanwege nieuwe informatie?
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:13:19 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202507101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:08 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Veel mensen beseffen niet dat het ingebakken is in onze evolutie, de overdracht van virussen (en bacteriën) tussen mensen en weten niet dat wr gemiddeld 5 soorten virussen meedragen. Als we virusoverdracht tussen alle mensen willen vermijden dan worden we als mensen zwakker en vatbaarder.
We hebben als mensen gelukkig ook nog iets anders namelijk een van de beste computers die de evolutie heeft voorgebracht. Wat ons instaat stelt vaccins en medicijnen te maken tegen virussen. En onderzoek te doen wat ons beter kan wapenen tegen virussen en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202507103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Eind mei 202x en dan weer in lockdown in nov 202x
Tssk, 2034 op zijn vroegst.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202507112
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom wil je een visie of plan hebben wat tich weer moet veranderen vanwege nieuwe informatie?
Je zou ook eens een ander pad in kunnen slaan dan het "kan niet" pad om vervolgens weer zaken te sluiten.
pi_202507115
Daarnaast is de kans veel groter dat ouderen besmet worden door hun volwassen kinderen dan door hun kleinkinderen. Maar goed.
pi_202507124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Je zou ook eens een ander pad in kunnen slaan dan het "kan niet" pad om vervolgens weer zaken te sluiten.
aan het huidige plan of visie (hoe slecht eventueel ook) hou jij je ook niet.
Dus je bent van plan om je aan het plan/visie te houden, alleen als het plan/visie in jouw straatje past.
pi_202507132
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dus je bent van plan om je aan het plan/visie te houden, alleen als het plan/visie in jouw straatje past.
Wat is dat toch fijn he, lekker oordelen :D.
pi_202507133
quote:
Ik vind het wel humoristisch... Zo zie je dat democratie niet werkt als verliezers zich er niet bij neer kunnen leggen.
pi_202507144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Welk pad dat werkt dan?
pi_202507152
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef koemleit het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik mij er niet aan hou? Ik heb braaf binnen gezeten de afgelopen 2 weken (inclusief 2x GGD test) in verband met besmette kinderen, draag een mondkapje, ben gevaccineerd etc.

Alleen 2x testen per week ga ik niet doen nee. En scholen sluiten voor opa en oma, daar ben ik het totaal mee oneens.
pi_202507168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welk pad dat werkt dan?
Het feit accepteren dat heel krampachtig voorkomen van besmettingen iets is wat niet op de lange termijn gaat werken. Dat is korte-termijn denken, de route plannen aan de hand van wat er 400 meter verderop te zien is.

Dan kom je dus nooit op het eindpunt, namelijk 'samenleving weer open', tenzij corona op een magische manier spontaan verdwijnt. Maar je kan er donder op zeggen dat dat niet gebeurt.

We moeten dus meer inzetten op duurzaam leven mét corona, dan dat we ons proberen vast te klampen aan het mantra 'preventie, preventie, preventie'.

Als we 100% in zouden zetten op preventie dan zou je iedereen in een isoleercel moeten stoppen. Is corona ook zo weg.
pi_202507171
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welk pad dat werkt dan?
Als voorbeeld, stel dat er nu wel een dodelijke dreiging door Omicron komt. Waarom beslissingen over 2G/vaccinatieplicht (of het mogelijk maken daarvan) weer uitstellen tot januari? Stel dat je het in zou willen/moeten zetten, dan zit je dan weer aan weken vergaderingen in de kamer vast.
pi_202507177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als voorbeeld, stel dat er nu wel een dodelijke dreiging door Omicron komt. Waarom beslissingen over 2G/vaccinatieplicht (of het mogelijk maken daarvan) weer uitstellen tot januari? Stel dat je het in zou willen/moeten zetten, dan zit je dan weer aan weken vergaderingen in de kamer vast.
Ja maar het Kerstreces!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202507180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja maar het Kerstreces!
Daar heb je gelijk in, dat is belangrijker :)
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:23:31 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202507186
quote:

[..]
dat is wel een verschrikking in NL, dat eeuwige geleuter overal over
pi_202507188
quote:

[..]
Omdat het niet werkt bij hoge besmettingsaantallen.

Dit doet me denken aan iemand die tegen een ceo zei: vertienvoudig nou eens de salarissen dan hou je je werknemers tevreden. De ceo zei: dat kan niet vanwege de concurrende markt waarin je he bevindt. En als antwoord kreeg de ceo: denk nou eens niet in dit kan niet en doehet gewoon.

Domme ideeen verdienen niet eens een antwoord.
pi_202507189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het feit accepteren dat heel krampachtig voorkomen van besmettingen iets is wat niet op de lange termijn gaat werken. Dat is korte-termijn denken, de route plannen aan de hand van wat er 400 meter verderop te zien is.

Dan kom je dus nooit op het eindpunt, namelijk 'samenleving weer open', tenzij corona op een magische manier spontaan verdwijnt. Maar je kan er donder op zeggen dat dat niet gebeurt.

We moeten dus meer inzetten op duurzaam leven mét corona, dan dat we ons proberen vast te klampen aan het mantra 'preventie, preventie, preventie'.

Als we 100% in zouden zetten op preventie dan zou je iedereen in een isoleercel moeten stoppen. Is corona ook zo weg.
Vage algemeenheden zijn ook geen beleid. Het gegeven is nou eenmaal dat de problemen in de zorg acuut zijn. Dus dan moet je gewoon harde keuzes maken in de zorg en gewoon mensen van boven de 70 gaan weigeren op ICs ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202507192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja maar het Kerstreces!
Gewoon, bam, noodtoestand, en dan is 2G er morgen door.

Of dat de manier is waarop je het zou willen is vraag twee.
pi_202507199
quote:
Wat nu weer?
zie email 27 oktober
pi_202507207
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Gewoon, bam, noodtoestand, en dan is 2G er morgen door.

Of dat de manier is waarop je het zou willen is vraag twee.
Leg mij even uit hoe het uitroepen van de noodtoestand 2G er door gaat helpen? De noodtoestand maakt de regering niet koning keizer admiraal.
zie email 27 oktober
pi_202507211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat nu weer?
twitter

Overigens niet eens met wat serial zegt.
pi_202507212
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan iemand die tegen een ceo zei: vertienvoudig nou eens de salarissen dan hou je je werknemers tevreden. De ceo zei: dat kan niet vanwege de concurrende markt waarin je he bevindt. En als antwoord kreeg de ceo: denk nou eens niet in dit kan niet en doehet gewoon.

"Werkt niet".

Goed argument :).
pi_202507223
Er is een manier gevonden om de kinderopvang te sluiten zonder 'm echt te sluiten :o

quote:
Het thuisblijf- en testbeleid en het ‘snottebellenbeleid’ is met ingang van 2 december gewijzigd. Kinderen van 0-4 jaar mogen niet naar de opvang en moeten thuisblijven bij verergering van klachten met hoesten, koorts en/of benauwdheid, of als zij getest gaan worden en/of in afwachting zijn van het testresultaat. Zij kunnen zich laten testen bij de GGD of een zelftest laten afnemen door een volwassene. Wanneer een zelftest wordt gebruikt, wordt bij langer aanhoudende klachten ook de volgende dag een zelftest gedaan. Ook mogen kinderen met milde verkoudheidsklachten niet naar de opvang als de klachten zich ontwikkelen nadat zij in contact zijn geweest met een op COVID-19 positief getest persoon. Dit geldt voor zowel immuun beschouwde als niet-immuun beschouwde personen.
Ik ben benieuwd wat ze verstaan onder verergering :)
pi_202507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ twitter ]

Het OMT brengt een advies uit, dat is toch niet via de media spelen?
zie email 27 oktober
pi_202507232
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus, gewoon blijven hangen in "kan niet" en de sluitingen telkens verlengen en zaken uitstellen, dan komen we er wel. Voorwerk verrichten is gewoon niet nodig.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:22 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202507235
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leg mij even uit hoe het uitroepen van de noodtoestand 2G er door gaat helpen? De noodtoestand maakt de regering niet koning keizer admiraal.
Precies. Nederland is een democratie. En het parlement heeft hierin ook een stem. Vandaar dat bijvoorbeeld een G2 maatregel nu (nog) niet doorgaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202507236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
Er is een manier gevonden om de kinderopvang te sluiten zonder 'm echt te sluiten :o
[..]
Dat lijkt mij oncontroleerbaar.
zie email 27 oktober
pi_202507240
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
"Werkt niet".

Nog altijd beter dan het idee.
pi_202507244
quote:
[..]
Wat een gedoe zeg :'). En probeer dit maar uit te leggen aan je werkgever als je zegt dat je maar gedeeltelijk kunt werken die dag.
pi_202507246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit bedoel ik dus, gewoon blijven hangen in "kan niet" en de sluitingen telkens verlengen en zaken uitstellen, dan komen we er wel. Voorwerk verrichten is gewoon niet nodig.
Klopt een andere weg is er niet gevonden.
pi_202507247
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:26 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
"Werkt niet".

Als het niet werkt is dat dan ook het enige argument.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202507250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor :).
pi_202507251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij oncontroleerbaar.
Mij ook. Daarom is de (informele) boodschap die we meegekregen hebben dat kinderen die verkouden zijn niet naar de opvang mogen. Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen zit, maar mijne is chronisch verkouden, mede door de opvang :P
pi_202507253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De geweldige "kan niet" instelling heeft inderdaad veel meer gebracht tot nu toe ^O^
pi_202507263
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Wat een gedoe zeg :'). En probeer dit maar uit te leggen aan je werkgever als je zegt dat je maar gedeeltelijk kunt werken die dag.
Die dag? :+

Mijn manager heeft gelukkig ook kinderen (wel ouder). Ik stuurde hem dit snottebellenbeleid door, zijn antwoord was: Vraag de secretaresse maar om alle meetings die buiten slaaptijden van je kinderen plaatsvinden optioneel te maken, we dealen er wel mee.
pi_202507266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt een andere weg is er niet gevonden.
Die andere weg is er wel maar die stuit op onwil. Dat is namelijk heel simpel door de zure appel heen bijten.

In plaats daar van gedraagt de regering zich als iemand met prikangst: Uitstel, uitstel, uitstel, tot het onvermijdelijk wordt en de pijn 100 keer zo erg.
pi_202507268
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Precies. Nederland is een democratie. En het parlement heeft hierin ook een stem. Vandaar dat bijvoorbeeld een G2 maatregel nu (nog) niet doorgaat.
Mwa, de reden dat 2G nu niet verder doorgezet wordt is puur omdat de sectoren langer dicht blijven waar 2G echt een rol gaat spelen.
pi_202507273
quote:
[..]
Mijn dochter van 1 is sinds september non-stop verkouden. Dit slaat echt nergens op.

Stop nou eens met gezinnen met een probleem op te zadelen en maak werk van het uitbreiden van de zorgcapaciteit.
pi_202507278
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die andere weg is er wel maar die stuit op onwil. Dat is namelijk heel simpel door de zure appel heen bijten.

Ja en dat kan dus niet wegens de ziekenhuizen liggen nu al vol.
In Southern Sun
pi_202507281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, de reden dat 2G nu niet verder doorgezet wordt is puur omdat de sectoren langer dicht blijven waar 2G echt een rol gaat spelen.
Ik heb toch ook het vermoeden dat de sfeer aan de formatietafel een rol speelt hoor.
pi_202507290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mijn dochter van 1 is sinds september non-stop verkouden. Dit slaat echt nergens op.

Stop nou eens met gezinnen met een probleem op te zadelen en maak werk van het uitbreiden van de zorgcapaciteit.
Los van de korte termijn maak ik me meer zorgen over de langere termijn. Als ze niet op het kdv die kinderziektes oplopen krijgen ze ze wanneer ze naar school gaan. Dat wordt dan dus flinke periodes school missen.

Mijn schoonmoeder (op een basisschool) kan precies aanwijzen welke kinderen er naar een kdv geweest zijn, die zijn op de basisschool veel minder vaak ziek.
pi_202507292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb toch ook het vermoeden dat de sfeer aan de formatietafel een rol speelt hoor.
Dat denk ik ook, dat ze daar zeggen "ok we stemmen hiermee in, maar dan gaat iets als 2G de ijskast in".
pi_202507294
quote:
[..]
Personeelsprobleem en 'werkdruk' (lol) in de kinderopvang ook meteen opgelost.
pi_202507315
quote:

[..]

Ik wilde net zeggen ja, hier exact hetzelfde met mn zoontje van net 1 jaar. constant snotneus, af en toe een hoestje, gaat gewoon naar de opvang :P
Liever nu al die kinderziektes doormaken dan ze later pas krijgen en dan een stuk zieker zijn....
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:39:34 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202507330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat met name de christelijke partijen de oorzaak zijn van het niet doorgaan van de G2 maatregelen. Zij hebben een redelijk grote achterban die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
pi_202507332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:37 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen ja, hier exact hetzelfde met mn zoontje van net 1 jaar. constant snotneus, af en toe een hoestje, gaat gewoon naar de opvang :P
Vanaf nu mag dat dus klaarblijkelijk niet meer, hoewel ik het gevoel heb dat dat verschilt per opvang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 09:40:06 ]
pi_202507344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vanaf nu mag dat dus klaarblijkelijk niet meer, hoewel ik het gevoel heb dat dat verschil per opvang.
Hoe vaak zou het voorkomen dat ouders worden gebeld om hun kind op te halen in deze tijd?
pi_202507355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De geweldige "kan niet" instelling heeft inderdaad veel meer gebracht tot nu toe ^O^
Zeker, dat staat vast. Gelukkig zijn we het daarover eens.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:42:53 #82
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202507367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
We hebben als mensen gelukkig ook nog iets anders namelijk een van de beste computers die de evolutie heeft voorgebracht. Wat ons instaat stelt vaccins en medicijnen te maken tegen virussen. En onderzoek te doen wat ons beter kan wapenen tegen virussen en dergelijke.
Inderdaad. Maar vele mensen hebben een uitstekend imuunsysteem waarmee deze virussen al miljoenen jaren dealen. Waarom kan dit niet zo blijven en moeten deze mensen gedrongen worden aan een vaccin. Waarom niet alleen een vaccin voor de zwakkeren en kwetsbaren?
Dant begrijp ik dus echt niet. En daarbij wetende dat er een grote lobby is en er belangenverstrengelingen zijn, en wetenschappers betaald worden door grote bedrijven, maakt de boel niet bepaald eenvoudiger. Ik vertrouw het allemaal niet meer.

Jij vind het allemaal logisch wat er nu allemaal gebeurd? Jij hebt met het volst vertrouwen een redelijke nieuwe techniek laten inspuiten?
To BG or not to BG!
pi_202507370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hoe vaak zou het voorkomen dat ouders worden gebeld om hun kind op te halen in deze tijd?
Ik kan de hoeveelheid keren niet eens meer tellen. Dan brengen ze mn dochter naar bed, kleden 'r veel te warm aan met zo'n badhanddoekachtige slaapzak en halen 'r uit bed met verhoging (want duh, te warm) en moet ik 'r weer ophalen. Eenmaal thuis loopt ze naar binnen en hop, spelen, nergens last van en geen verhoging meer.

Het verneukeratieve is nog dat ze dan direct 24 uur klachtenvrij moet zijn (dus als ze 's middags die verhoging had mag ik 'r de volgende dag ook niet brengen).

Sinds september minimaal eens per 3 weken.
pi_202507374
quote:

[..]
Vaak, ook vanwwege personeelstekorten.
pi_202507376
quote:

[..]

Dat hebben kinderen van due leeftijd toch altijd in die periode?
pi_202507380
quote:

[..]
Heel heel vaak.
pi_202507384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat met name de christelijke partijen de oorzaak zijn van het niet doorgaan van de G2 maatregelen. Zij hebben een redelijk grote achterban die zich om religieuze redenen niet laten vaccineren.
De niet-gevaccineerde club zit vooral bij de SGP en die zitten niet aan de formatietafel.

Ik denk dat de situatie wellicht is gekanteld omdat het CDA het niet steunt. CU was al nooit voorstander en wilde 1G of lockdown.
pi_202507393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hebben kinderen van due leeftijd toch altijd in die periode?
Tussen juni en augustus vrijwel niet bij die van mij. Rest van het jaar bijna constant. Of het nu een stofje in de lucht is, te veel zon, te weinig zon, een trui die een beetje kriebelt of wat ook.
pi_202507394
quote:

[..]
Nja, ik hoor van collega's die bij andere opvangen zitten, dat ze gebeld worden als het kind ook maar enigzins verhoging heeft. (pre-corona ook al)
Die waar mijn kind zit mag gewoon doorspelen zolang die voor de rest niet anders als anders doet. Ze bellen pas als het echt koorts wordt en hij niet meer zichzelf is, maar zelfs dan geven ze met onze toestemming een zetpil en kijken ze het nog even aan/leggen hem in bed.

Verschilt volgens mij heel erg per opvang
pi_202507410
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Inderdaad. Maar vele mensen hebben een uitstekend imuunsysteem waarmee deze virussen al miljoenen jaren dealen. Waarom kan dit niet zo blijven en moeten deze mensen gedrongen worden aan een vaccin. Waarom niet alleen een vaccin voor de zwakkeren en kwetsbaren?
Dant begrijp ik dus echt niet. En daarbij wetende dat er een grote lobby is en er belangenverstrengelingen zijn, en wetenschappers betaald worden door grote bedrijven, maakt de boel niet bepaald eenvoudiger. Ik vertrouw het allemaal niet meer.

Jij vind het allemaal logisch wat er nu allemaal gebeurd? Jij hebt met het volst vertrouwen een redelijke nieuwe techniek laten inspuiten?
Omdat vaccins niet 100% werken en omdat zo zo ridicuul abnormaal hoeveelheid mensen op de wereld leven dat een heel klein percentage heel heel veel mensen zijn.
pi_202507411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:45 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Nja, ik hoor van collega's die bij andere opvangen zitten, dat ze gebeld worden als het kind ook maar enigzins verhoging heeft. (pre-corona ook al)
Wie waar mijn kind zit mag gewoon doorspelen zolang die voor de rest normaal doet. Ze bellen pas als het echt koorts wordt en hij niet meer zichzelf is, maar zelfs dan geven ze met onze toestemming een zetpil en kijken ze het nog even aan/leggen hem in bed.

Verschilt volgens mij heel erg per opvang
Ik heb pas geleden gehoord dat ze kinderen met verhoging niet naar bed mogen brengen (vanwege risico op wiegendood) en dus dat je ze dan altijd op moet halen, dat was idd ook pre-corona zo.
pi_202507422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tussen juni en augustus vrijwel niet bij die van mij. Rest van het jaar bijna constant. Of het nu een stofje in de lucht is, te veel zon, te weinig zon, een trui die een beetje kriebelt of wat ook.
Hier zijn de kinderen ook vaak verkouden/snotterig/etc. Dat hoort bij de leeftijd en zorgt er voor dat je later beter bestand bent tegen allerlei "externe invloeden".
pi_202507424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kan de hoeveelheid keren niet eens meer tellen. Dan brengen ze mn dochter naar bed, kleden 'r veel te warm aan met zo'n badhanddoekachtige slaapzak en halen 'r uit bed met verhoging (want duh, te warm) en moet ik 'r weer ophalen. Eenmaal thuis loopt ze naar binnen en hop, spelen, nergens last van en geen verhoging meer.

Het verneukeratieve is nog dat ze dan direct 24 uur klachtenvrij moet zijn (dus als ze 's middags die verhoging had mag ik 'r de volgende dag ook niet brengen).

Oh bah.... blij met mijn opvang dan :P
Dan had ik de kleine ook al meerdere malen kunnen ophalen als ze dat zo deden.
pi_202507436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Gezien de debatten denk ik dat niet.
pi_202507445
quote:

[..]

Dat wordt tijd voor een andere opvang, maar ja probeer die maar eens te vinden ...
pi_202507448
quote:

[..]

Dit is echt zo herkenbaar. Toen mijn dochter nog naar de opvang ging ben ik ook meerdere malen gebeld dat ze koorts had. Kwam ik daar: bloedheet op de groep en was ze aangekleed met 2 vesten aan..Dan sta ik ook, letterlijk en figuurlijk, op standje kookpunt. Zo irritant.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:50:25 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202507459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Vele mensen ook niet. Het ebola virus is daar een mooi voorbeeld van met een dodelijkheid ongeacht leeftijd en gezondheid van rond de 90%. Enkel alleen op je immuunsysteem vertrouwen is eigenlijk gewoon dom. En je onderschat daarmee hoe virussen zich ontwikkelen. En vergeet ook met name bacteriën niet. Het aanpassing vermogen van deze wezens is gewoon fantastisch fascinerend te noemen. :) Daar kan de mens nooit tegen op.
pi_202507464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb pas geleden gehoord dat ze kinderen met verhoging niet naar bed mogen brengen (vanwege risico op wiegendood) en dus dat je ze dan altijd op moet halen, dat was idd ook pre-corona zo.
Ah, dat heb ik nog niet gehoord nee.
Ze laten wel altijd even wat weten via een appje, maar voor de rest gaan ze gewoon door met de dag. Beetje vreemd ook wel. Thuis leggen we een kind toch ook gewoon in bed met verhoging/koorts :@
pi_202507470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat wordt tijd voor een andere opvang, maar ja probeer die maar eens te vinden ...
Tja, ze vindt het ontzettend leuk bij die opvang, dat vind ik belangrijker :)
pi_202507476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hoort bij het leven.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:51:39 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202507479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De niet-gevaccineerde club zit vooral bij de SGP en die zitten niet aan de formatietafel.

Ik denk dat de situatie wellicht is gekanteld omdat het CDA het niet steunt. CU was al nooit voorstander en wilde 1G of lockdown.
Voorlopig lijkt het er sterk op dat de huidige maatregelen verlengd gaan worden. Pappen en nat houden dus maar weer.
pi_202507482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, maar Hugo en Mark...
In Southern Sun
pi_202507483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, ze vindt het ontzettend leuk bij die opvang, dat vind ik belangrijker :)
Bij een andere kan ze het nog leuker vinden.
pi_202507488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
_O-.
pi_202507498
Children with Omicron experiencing fatigue, headache and 'funny rashes', GP says
Parents should look out for slightly different symptoms if they suspect their child has contracted the Omicron variant of COVID-19, a GP has said.
Speaking to Sky News this morning, Dr David Lloyd said young Omicron patients are experiencing fatigue, bad headaches and a loss of appetite, and parents should look out for these symptoms.
He added that people infected with Omicron have also come out with "funny rashes", with up to 15% of children infected with the strain getting a skin rash.
Dr Lloyd says while it is too soon to tell, the most recent data on Omicron suggests that it is highly transmissible, "but let's hope it's not as deadly as Delta".
He said doctors' main concerns are pregnant women and frail or vulnerable people who have not had the vaccine, and urges people to get their jabs.

Funny rashes… uitkijken!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202507500
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De wachttijd in dit gereformeerde dorp is 4 jaar, denk dat dat een lastige wordt :P
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:21 #107
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202507509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef RipCity het volgende:

Funny rashes… uitkijken!
Zijn dat puistjes die moppen tappen, of hoe moet ik dat zien? :D
pi_202507519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:52 schreef RipCity het volgende:
Children with Omicron experiencing fatigue, headache and 'funny rashes', GP says
Parents should look out for slightly different symptoms if they suspect their child has contracted the Omicron variant of COVID-19, a GP has said.
Speaking to Sky News this morning, Dr David Lloyd said young Omicron patients are experiencing fatigue, bad headaches and a loss of appetite, and parents should look out for these symptoms.
He added that people infected with Omicron have also come out with "funny rashes", with up to 15% of children infected with the strain getting a skin rash.
Dr Lloyd says while it is too soon to tell, the most recent data on Omicron suggests that it is highly transmissible, "but let's hope it's not as deadly as Delta".
He said doctors' main concerns are pregnant women and frail or vulnerable people who have not had the vaccine, and urges people to get their jabs.

Funny rashes… uitkijken!
Oh shit, laat mn kind nu net wat bultjes rond z'n mond/armen/benen hebben :o
pi_202507528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:55 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Oh shit, laat mn kind nu net wat bultjes rond z'n mond/armen/benen hebben :o
Vroeger noemden we dat toch mond hand voetziekte?
pi_202507544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vroeger noemden we dat toch mond hand voetziekte?
Nu heet dat Omicron, super hip :+
Nee, waarschijnlijk mond, hand, voetziekte ja. Ach, hij heeft er geen last van. Meer last van de 4 kiezen die gelijktijdig doorkomen :9

Zo, genoeg over kinderen, terug naar Covid :P
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:01:06 #111
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202507583
Laten we het gezellig houden hier.
What can change the nature of a man?
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 10:01:35 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202507589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:01 schreef Coco het volgende:
Laten we het gezellig houden hier.
Warm bad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202507596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Warm bad.
Goed voor je mond en klauwzeer..
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:02:10 #114
Dick Laurent Is Dead
pi_202507598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Uitkeringstrekker Ambtenaar gespot
Even gefixed voor je.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:11:54 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202507669
Ik begrijp dat het even schrikken was maar als je nu iemand ziet met zulke bulten weet je dat je met een grote boog eromheen moet!

^O^
pi_202507714
Jaaaaaaaaaaaa nu ook een negatieve PCR-test als je als volledig gevaccineerde naar Spanje wilt!

https://www.travelinglife(...)ver-omicron-variant/

Ik zat te twijfelen of ik binnenkort niet eens een klein tripje zou maken richting Spanje/Frankrijk o.i.d. maar zak er maar lekker in en laat mooi zitten, ik zie het in 2030 wel weer een keer
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:17:35 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202507716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:16 schreef Oriente het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa nu ook een negatieve PCR-test als je als volledig gevaccineerde naar Spanje wilt!

Ik zat te twijfelen of ik binnenkort niet eens een klein tripje zou maken richting Spanje/Frankrijk o.i.d. maar zak er maar lekker in en laat mooi zitten, ik zie het in 2030 wel weer een keer
Je mag het kabinet bedanken voor hun 'korte klap' lol
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:17:54 #118
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202507718
quote:

Samen krijgen we mensen thuis.
pi_202507722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je mag het kabinet bedanken voor hun 'korte klap' lol
Het is inderdaad de schuld van het kabinet dat Spanje inreisbeperkingen instelt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:20:27 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202507732
twitter
pi_202507735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is inderdaad de schuld van het kabinet dat Spanje inreisbeperkingen instelt.
:D, _O-.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:22:03 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202507744
quote:

[..]
Nou, ik geef de schuld aan het kabinet dat wij onder high risk landen vallen.
pi_202507750
quote:

Heerlijk toch, zulke maatregelen waar je als land zelf geen last van hebt, maar wel even die daadkracht binnenhengelt.
Dit duurt overigens volgens het artikel vooralsnog tot 12 december.
I'll give you something to do
pi_202507760
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk maar 20 landen die daar NIET onder vallen. Onder de veilige landen zitten landen als China, Australië en Nieuw-Zeeland. Je verwijt het kabinet dat we niet een vergelijkbare strategie gevolgd hebben?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202507762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:22 schreef galantis het volgende:

[..]
Heerlijk toch, zulke maatregelen waar je als land zelf geen last van hebt, maar wel even die daadkracht binnenhengelt.
Aan de andere kant, deze maatregel zorgt er wel voor dat het virus een flinke knauw krijgt in Spanje.
pi_202507764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:22 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik denk dat die 12 december 23:59 doelt op de exacte lijst met landen waarvoor deze regel geldt en dat dit elke week geüpdatet gaat worden.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:25:05 #127
Dick Laurent Is Dead
pi_202507768
quote:

Whoops! :o

Heb ik even mazzel dat ik hier al binnen was voordat die regel in is gegaan.

Team #neverbeentested lives on ;)
pi_202507778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik begrijp dat het even schrikken was maar als je nu iemand ziet met zulke bulten weet je dat je met een grote boog eromheen moet!

^O^
vrijwel iedereen heeft het echter gehad als kind en zal het niet nog eens krijgen :P
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:27:12 #129
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202507783
quote:

We worden beflikkert.
pi_202507792
quote:

[..]
Mark en Hugo hebben het Omicron virus bedacht om ons te pesten.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:41 #131
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202507799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er zijn letterlijk maar 20 landen die daar NIET onder vallen. Onder de veilige landen zitten landen als China, Australië en Nieuw-Zeeland. Je verwijt het kabinet dat we niet een vergelijkbare strategie gevolgd hebben?
Het is wellicht wat te kort door de bocht maar ik vind dat het kabinet een stuk meer kan doen om de aantallen fors naar beneden te krijgen. Kennelijk hebben ze een hele andere definitie van 'korte klap' dan de rest van Nederland.
pi_202507849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:27 schreef Coco het volgende:

[..]
We worden beflikkert.
TOEN ZEI DIE KRAKKKK!
pi_202507858
quote:

[..]
Niet van het kabinet. Maar dat de EU niet strikter handhaaft, waardoor elk land alsnog zijn eigen regeltjes kan invoeren voor het "vrije verkeer" van mensen tussen landen.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:35:16 #134
Dick Laurent Is Dead
pi_202507867
quote:

Overigens, nog even hierop doorgaand; Dit gaat natuurlijk alleen "streng" gehandhaafd worden op het vliegverkeer.

Echter, de autosnelwegen - in volgens mij vrijwel de hele EU - zijn nog steeds vrij toegankelijk.
Sure, wellicht dat daar ook steeksproefgewijs gecontroleerd gaat worden. Maar als jij met je auto naar Spanje wilt rijden is er een 98% kans dat je gewoon ladiedadieda zo door kan rijden zonder controle.
Het is uberhaupt ook niet te doen om AL het autoverkeer te gaan controleren, dus hier beginnen ze ook niet aan.

SPOILER
pi_202507887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Niet van het kabinet. Maar dat de EU niet strikter handhaaft, waardoor elk land alsnog zijn eigen regeltjes kan invoeren voor het "vrije verkeer" van mensen tussen landen.
Het toont wel aan dat de EU uiteindelijk een tandeloze tijger is en dat lidstaten uiteindelijk toch wel doen waar ze zelf zin in hebben.

Die hele natte droom van 1 Europa zie ik daarom ook niet van de grond komen, veel te veel botsende belangen.
pi_202507895
quote:

[..]
Ik geef de schuld aan de Nederlandse burgers die blijkbaar geen gezond verstand bezitten.
pi_202507905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik geef de schuld aan de Nederlandse burgers die blijkbaar geen gezond verstand bezitten.
Ik geef de schuld aan de Rabobank!
pi_202507919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De EU regels hebben altijd uitzonderingen voor volksgezondheid gehad en dat kan ook moeilijk anders, lijkt mij.

Sowieso, een regel voor de hele EU? Prima, dus alles zoals in Italie? Of zoals Zweden dan maar? Zullen ze in Italie niet om kunnen lachen en vice versa.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:40:26 #139
Dick Laurent Is Dead
pi_202507920
quote:

[..]
Dan geef je de schuld ook aan jezelf dus :D
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:43:14 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202507939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:27 schreef Coco het volgende:

[..]
We worden beflikkert.
Nu pas door?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202507941
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja, en wat wil je daarmee zeggen? Ik accepteer dat we allemaal een eigen verantwoordelijkheid hebben.
pi_202507944
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Overigens, nog even hierop doorgaand; Dit gaat natuurlijk alleen "streng" gehandhaafd worden op het vliegverkeer.

Echter, de autosnelwegen - in volgens mij vrijwel de hele EU - zijn nog steeds vrij toegankelijk.
Sure, wellicht dat daar ook steeksproefgewijs gecontroleerd gaat worden. Maar als jij met je auto naar Spanje wilt rijden is er een 98% kans dat je gewoon ladiedadieda zo door kan rijden zonder controle.
Het is uberhaupt ook niet te doen om AL het autoverkeer te gaan controleren, dus hier beginnen ze ook niet aan.

SPOILER
Ben wel benieuwd hoe streng dat gecontroleerd gaat worden eigenlijk.
En wat is dat met die SpTH QR-code waar over gesproken wordt in dit artikel? Zie ook deze site. Moet je voor Spanje ook de Spaanse app downloaden? Weet jij dat?
Ik dacht dat die internationale QR voldoende was. Daarmee ging ik naar Italië. Wat is het verschil tussen die Spaanse QR en de internationale QR, en wat is het nut dan nog van die internationale QR als elk land zijn eigen app heeft?

SPOILER
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_202507947
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dat is stukken beter dan de 'ja maar ik doe niets fout' mentaliteit.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:44:13 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202507955
quote:

[..]
Exact.
Het overal te laat mee beleid werpt zijn vruchten weer eens af.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 07-12-2021 10:48:47 ]
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:04 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202507959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:43 schreef Salina het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe streng dat gecontroleerd gaat worden eigenlijk.
En wat is dat met die SpTH QR-code waar over gesproken wordt in dit artikel? Zie ook deze site. Moet je voor Spanje ook de Spaanse app downloaden? Weet jij dat?
Ik dacht dat die internationale QR voldoende was. Daarmee ging ik naar Italië. Wat is het verschil tussen die Spaanse QR en de internationale QR, en wat is het nut dan nog van die internationale QR als elk land zijn eigen app heeft?

SPOILER
Die krijg je per mail. Je vult formulier helemaal in dan krijg je een mail met QR-code. Die moet je laten zien bij vliegveld. Dat staat los van internationale QR-code.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:24 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202507965
quote:
OMT herhaalt: test alle basisschoolleerlingen

Het Outbreak Management Team adviseert het demissionaire kabinet nogmaals om alle kinderen op de basisschool twee keer per week te testen op het coronavirus. Dat kan met een zelftest.

Het kabinet besloot eind november dat alleen kinderen uit groep 6 en hoger moeten testen. Maar het OMT wijst erop dat ook in de lagere leeftijdsgroepen besmettingen voorkomen.

Minister De Jonge van Volksgezondheid neemt het advies niet over. Hij zegt dat het zou gaan "om enorme aantallen testen, die besteld moeten worden en waarvoor zaken logistiek georganiseerd moeten worden". Dat is op korte termijn niet te realiseren, aldus De Jonge.

ik denk dat de druk op de maatschappij te groot is voor een minister, het zou een team moeten zijn.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:42 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202507970
quote:

[..]
Ja idd.
Dat is vooral te zien aan het stemgedrag..

Hou toch op.

Mark en hugo laten een spoor van vernieling achter in de samenleving door overal en altijd te laat mee te zijn of simpelweg niet de juiste beslissing te nemen.

Maar hey, het zijn de mensen zelf hoor, eggies waar!
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:45:45 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202507972
Goh, een verplichte PCR ook als gevaccineerde. En straks nog een verplichte booster erbovenop. Dit had niemand zien aankomen toch?

@AlwaysHappy
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:46:16 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202507977
Het OMT wil ook de scholen rond kerst langer dicht doen. Doet men ook (nog) niets mee.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202507985
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:46 schreef Gunner het volgende:
Het OMT wil ook de scholen rond kerst langer dicht doen. Doet men ook (nog) niets mee.
Het lijkt me beter om ze een week langer vakantie te geven zodat je na de feestdagen wellicht de verspreiding kunt drukken..
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:47:45 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202507991
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:46 schreef Gunner het volgende:
Zoals zoveel dingen.

K is hun eigen beleid aan het voeren. Eigen invulling aan adviezen die hun worden aangedragen. Maar waarom?
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:48:12 #152
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202507999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het lijkt me beter om ze een week langer vakantie te geven zodat je na de feestdagen wellicht de verspreiding kunt drukken..
Ik ben voor, maar het ligt blijkbaar nogal gevoelig.
pi_202508002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja idd.

Hou toch op.

Mark en hugo laten een spoor van vernieling achter in de samenleving door overal en altijd te laat mee te zijn of simpelweg niet de juiste beslissing te nemen.

Hou toch op.
In Southern Sun
pi_202508009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoals zoveel dingen.

K is hun eigen beleid aan het voeren. Eigen invulling aan adviezen die hun worden aangedragen. Maar waarom?
Omdat het OMT alleen kijkt naar de epidemiologische situatie en het kabinet breder dan dat.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:49:21 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goh, een verplichte PCR ook als gevaccineerde. En straks nog een verplichte booster erbovenop. Dit had niemand zien aankomen toch?

@:AlwaysHappy
In plaats van = plus plus plus plus plus

Straks heb je een grotere rugzak nodig met voorwaarden dan kleding om te kunnen reizen. Binnen de eu nog wel :')

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 07-12-2021 10:51:23 ]
1947-2016
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:50:18 #156
Dick Laurent Is Dead
pi_202508023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die krijg je per mail. Je vult formulier helemaal in dan krijg je een mail met QR-code. Die moet je laten zien bij vliegveld. Dat staat los van internationale QR-code.
Klopt. Overigens die website is echt a real fucking bitch om mee te dealen. Je moet dan ook je QR code uploaden, mag als JPG of PNG of PDF.

Nou, ik heb eerst PDF geprobeerd: ERROR
Toen JPG: ERROR
Toen PNG: ERROR

Toen even lopen vloeken en mij ingehouden om de laptop niet door de kamer te smijten.

Toen de JPG een andere naam gegeven: ERROR

Toen de JPG in photoshop wat bijgesneden, verkleind en wederom een andere naam gegeven: SUCCES

:{
:') okeh.
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:50:22 #157
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202508024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hou toch op.
Het kabinet en Hugo zeggen (toch best vaak) 'met de kennis van nu hadden we een andere beslissing genomen, maar toen konden we dat niet voorzien', zie ook de tijdsijn van de boostercampagne op nu.nl vanmorgen.

Terwijl je echt wel had kunnen verwachten dat seizoen een andere invloed zou hebben dan in de zomer en dat op tijd boosteren dus een goed idee zou zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202508031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In plaats van = plus plus plus plus plus

Straks heb je een grotere rugzak nodig met voorwaarden dan kleding om te kunnen reizen. Binnen de eu nog wel :')

Triest zooitje gekken.
Dit ja.

Frankrijk : Booster nodig vanaf 15 jan
Spanje : PCR nodig
Oostenrijk : land dicht

Wie vult aan?
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:51:37 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508033
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
en het kabinet breder dan dat.
Waar het hun uitkomt inderdaad icm hun eigen belangen.
1947-2016
pi_202508037
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Klopt. Overigens die website is echt a real fucking bitch om mee te dealen. Je moet dan ook je QR code uploaden, mag als JPG of PNG of PDF.

Toen even lopen vloeken en mij ingehouden om de laptop niet door de kamer te smijten.

Toen de JPG in photoshop wat bijgesneden, verkleind en wederom een andere naam gegeven: SUCCES

Ik heb gewoon een screenshot in de Coronacheck app gemaakt, werkte meteen.
pi_202508042
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja idd.

Hou toch op.

Ja, corona wordt verspreid door sproeivliegtuigen van de overheid, toch? Nee? Hmm, dus wie verspreid het dan wel en waarom denk jij dat we als een kleuter verteld moeten worden door de overheid wat wel en niet kan terwijl dat voor iedereen zo langzamerhand na anderhalfjaar toch wel heel duidelijk moet zijn?
Dat snap ik nu nooit en als er dan maatregelen komen dan begint iedereen hard te schreeuwen dat het allemaal onzin is en dat je groep X gewoon moet opsluiten oid. Ook zo'n leuke.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 10:53:36 ]
pi_202508045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar het hun uitkomt inderdaad icm hun eigen belangen.
Ja we weten het nu wel zonnetje in huis :')
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:58 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202508046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een screenshot in de Coronacheck app gemaakt, werkte meteen.
huhuh, daar zit toch een beveiliging op?
pi_202508049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:50 schreef popje het volgende:

[..]
Het kabinet en Hugo zeggen (toch best vaak) 'met de kennis van nu hadden we een andere beslissing genomen, maar toen konden we dat niet voorzien', zie ook de tijdsijn van de boostercampagne op nu.nl vanmorgen.

Terwijl je echt wel had kunnen verwachten dat seizoen een andere invloed zou hebben dan in de zomer en dat op tijd boosteren dus een goed idee zou zijn.
Niemand die ontkent dat ze dat doen toch? Lijkt me in deze idiote tijden niet meer dan normaal dat er dingen zijn die je achteraf anders had gedaan.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:54:46 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508059
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

3 dubbele vaccinatie, qr code
pcr test resultaat
Vage hoepel test met een irritante website.

Allemaal hoepels om je te irriteren om vooral maar niet te gaan.
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:55:32 #166
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202508069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Niemand die ontkent dat ze dat doen toch? Lijkt me in deze idiote tijden niet meer dan normaal dat er dingen zijn die je achteraf anders had gedaan.
Je had dat op je klompen aan kunnen voelen, en dat gebeurt keer op keer. Dansen met Janssen dezelfde avond van je vaccinatie was ook zo'n miskleun. Vorig jaar begonnen we te laat met prikken, toen zouden we daarvan leren en nu gebeurt exact hetzelfde. We zouden nooit meer in lockdown gaan, waar zitten we een jaar later in?

Het zou het kabinet sieren als ze in ieder geval zouden leren van hun misinschattingen van vorig jaar.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202508071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit ja.

Frankrijk : Booster nodig vanaf 15 jan
Spanje : PCR nodig
Oostenrijk : land dicht

Wie vult aan?
Wel apart dat je in een pandemie niet zomaar vrij kan reizen.

Komt er een variant hier dan krijgen Hugo en Mark op hun dak dat ze de grenzen niet sluiten, maar o wee als we een testje moeten doen om naar het buitenland te gaan :').
In Southern Sun
pi_202508072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Allemaal hoepels om je te irriteren om vooral maar niet te gaan. internationaal reizen zo veilig mogelijk te houden.
pi_202508077
quote:

[..]
pcr test resultaat

Dat laatste is inderdaad exact de bedoeling en als je wel gaat wil men heel zeker weten dat je hun gezondheidszorg niet onnodig gaat belasten.

Je wil toch dat de overheid wat doet? Nou, dan ben je hier toch helemaal voor?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 10:56:29 ]
pi_202508085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:55 schreef popje het volgende:

[..]
Je had dat op je klompen aan kunnen voelen, en dat gebeurt keer op keer. Dansen met Janssen dezelfde avond van je vaccinatie was ook zo'n miskleun. Vorig jaar begonnen we te laat met prikken, toen zouden we daarvan leren en nu gebeurt exact hetzelfde. We zouden nooit meer in lockdown gaan, waar zitten we een jaar later in?

Het zou het kabinet sieren als ze in ieder geval zouden leren van hun misinschattingen van vorig jaar.
Volgens mij is dat prikken aardig op zijn pootjes terecht gekomen. Sterker, omdat ze daar in door zijn geslagen krijgen ze nu het verwijt dat ze geen plan B hadden. Ze kunnen het letterlijk nooit goed doen.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:56:43 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, corona wordt verspreid door sproeivliegtuigen van de overheid, toch?
Ok, gestopt met lezen.

Waar slaat dit exact op?
Doe mij even die quote waar ik dat zou zeggen. Of probeer je wat vage woorden in de mond te leggen?
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:57:43 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee. Heeft niets te maken met 'veilig'.
1947-2016
pi_202508115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Heeft niets te maken met 'veilig'.
Niet? Verklaar je nader aub. Waarom zouden landen (en juist landen die zwaar leunen op de toerismesector) dit soort maatregelen nemen om het toerisme aan banden te leggen?
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 10:59:52 #174
Dick Laurent Is Dead
pi_202508124
quote:

[..]
pcr test resultaat

*Kijkt naar buiten - ziet strakblauwe lucht, warm zonnetje, palmbomen en diepblauwe zee*

dinsdag 7 december 2021 @ 11:00:01 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste is inderdaad exact de bedoeling en als je wel gaat wil men heel zeker weten dat je hun gezondheidszorg niet onnodig gaat belasten.

Je wil toch dat de overheid wat doet? Nou, dan ben je hier toch helemaal voor?
Hoe zal je de zorg onnodig belasten in zo'n land als je dubbel gevaccineerd bent en misschien ook nog eens negatief getest?

Hoe?
Allemaal drempels om vooral mensen te weren. Zal wel weer voor de winter zijn, want in de lente staan ze weer te janken als de toeristen weg blijven. Lopen ze geld mis en zo, datgene waar het uiteindelijk allemaal om draait.
1947-2016
pi_202508130
quote:

[..]
pcr test resultaat

Dit wordt de komende maanden wel de standaard.
pi_202508137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Geen probleem, als we maar op vakantie kunnen! :)
pi_202508139
Mensen ontmoedigen te reizen tijdens een pandemie, erg onlogisch inderdaad. Maar heeft allemaal met geld en macht te maken hoor!
In Southern Sun
pi_202508144
twitter

TEMPO TEMPO!
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:03:08 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:00 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Daar lijkt het wel op inderdaad.
1947-2016
pi_202508163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

TEMPO TEMPO!
Top, doorgegeven aan mijn moeder :)
pi_202508166
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe zal je de zorg onnodig belasten in zo'n land als je dubbel gevaccineerd bent en misschien ook nog eens negatief getest?

Hoe?
Allemaal drempels om vooral mensen te weren. Zal wel weer voor de winter zijn, want in de lente staan ze weer te janken als de toeristen weg blijven. Lopen ze geld mis en zo, datgene waar het uiteindelijk allemaal om draait.
Lees nog eens wat ik zeg? Het is exact de bedoeling om mensen te weren. En het is exact waar jij om roept, maatregelen van de overheid.

Dat Spanje dan geld misloopt is hun zorg, volgens mij, blijkbaar vinden ze dat de kosten niet tegen de baten opwegen, lijkt mij helemaal prima als een ander land dat zo ziet.
pi_202508177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Top, doorgegeven aan mijn moeder :)
Kun je eens melden wanneer ze aan de beurt is dan? Ben benieuwd of dat window korter is dan tijdens de zomer met het massale vaccineren.
pi_202508178
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wel apart dat je in een pandemie niet zomaar vrij kan reizen.

Komt er een variant hier dan krijgen Hugo en Mark op hun dak dat ze de grenzen niet sluiten, maar o wee als we een testje moeten doen om naar het buitenland te gaan :').
Tussen landen met vergelijkbare besmettingsgraad, vaccinatiegraad, etc? Ja dat vind ik vrij apart. En ben dan ook pertinent tegen het sluiten van grenzen of bemoeilijken van reizen tussen zulke landen. Zal ook nooit NL iets hierin verwijten dus dit zijn echt niet altijd dezelfde personen deze twee zaken beweren.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:05:29 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202508179
quote:
[ twitter ]

TEMPO TEMPO!
We zijn al bijna door de jaren 40-45 heen, erg mooi.
pi_202508186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kun je eens melden wanneer ze aan de beurt is dan? Ben benieuwd of dat window korter is dan tijdens de zomer met het massale vaccineren.
Doe ik, ben ook wel benieuwd.
pi_202508188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We zijn al bijna door de jaren 40-45 heen, erg mooi.
Ik verwacht de komende week iedere dag 2 jaartallen er bij. Dan heb je alle 60+ers de mogelijkheid geboden om een afspraak in te plannen rond het midden van de maand.
pi_202508198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Tussen landen met vergelijkbare besmettingsgraad, vaccinatiegraad, etc? Ja dat vind ik vrij apart. En ben dan ook pertinent tegen het sluiten van grenzen of bemoeilijken van reizen tussen zulke landen. Zal ook nooit NL iets hierin verwijten dus dit zijn echt niet altijd dezelfde personen deze twee zaken beweren.
Het is ook wel apart, elk land dat denkt dat "corona van buiten de grenzen" komt. Alsof het er al niet is.
pi_202508206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is ook wel apart, elk land dat denkt dat "corona van buiten de grenzen" komt. Alsof het er al niet is.
Ieder land denkt dat corona van buiten de grenzen niet echt helpt als je het ook al in je eigen land hebt.
In Southern Sun
pi_202508210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is echt zulke onzin. Als jij als land je zaakjes op orde hebt (lees: R onder de 1), dan kun je aan virus importeren wat je wil, het vindt simpelweg geen voedingsbodem.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:22 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
En het is exact waar jij om roept, maatregelen van de overheid.
Overigens roep ik helemaal niet om maatregelen van de overheid.

Ik roep op om op tijd te handelen en doen wat de overheid moet doen om juist zo weinig mogelijk maatregelen te moeten hebben.

Op tijd beginnen met vaccineren, op tijd beginnen met de zorgcapaciteit te verhogen (en niet op de vooravond van code zwart, maar gewoonweg standaard)

NL is continu overal te laat mee.
1947-2016
pi_202508234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik verwacht de komende week iedere dag 2 jaartallen er bij. Dan heb je alle 60+ers de mogelijkheid geboden om een afspraak in te plannen rond het midden van de maand.
Nee zo snel gaan ze echt niet. Het moet zorgvuldig.
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
pi_202508245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
Er zijn er nu twee :').
In Southern Sun
pi_202508262
quote:

[..]
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
Dit slaat nergens op
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:14:19 #195
5428 crew  miss_sly
pi_202508264
Kan het weer wat minder hard en scherp, wat minder krachttermen en op de man?

Dank!
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:15:48 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508278
quote:

[..]
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
“Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?”
1947-2016
pi_202508279
quote:

[..]
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
de Jonge heeft uitgesproken in het kamerdebat vorige week dat alle 60+ voor het einde van deze maand een afspraak kan hebben gemaakt. Als er (gemiddeld) een week zit tussen de afspraak en prik zetten heb je dus einde eerste week januari iedereen geprikt.
pi_202508281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
“Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?”
Wat bedoel je precies?
In Southern Sun
pi_202508283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
[ twitter ]

dit is wel de categorie fake news.
Want het OMT adviseert helemaal niet om de scholen een week eerder te sluiten.
pi_202508286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daar kun je inderdaad een discussie over voeren, of de kosten opwegen tegen de baten. Als je ziet hoeveel mensen nog moeten worden opgenomen in het ziekenhuis en hoeveel zorg wordt uitgesteld, dan vind ik het een no-brainer.
Naar mijn idee moet een regering op zijn handjes zitten als er geen plausibel verhaal is dat de baten opwegen tegen de kosten. In een noodsituatie kan je anders afwegen omdat je dan alles probeert (maar dan zijn de kosten ook exorbitant van niks doen).

Naar mijn idee moet je vooral de goedkope opties uitvoeren, en dat is praktisch alles wat het label "superspread event" zou kunnen dragen.

Daar zijn we wat mij betreft 6 weken te laat mee begonnen ook nog. Misschien had dit ook een goede test geweest om de effectiviteit van de maatregelen te testen...

Mondkapjes zijn zinloos i.i.g. ;(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:16:59 #201
5428 crew  miss_sly
pi_202508292
quote:

[..]
Hooguit 1 per dag.

Groet,
Hugo
Je hebt de tweet hierboven gemist waarin wordt aangegeven dat 1944 EN 1945 nu een afspraak kan maken? Twee geboortejaren tegelijk?
pi_202508293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat stond wel in het OMT advies als overweging.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:17:02 #203
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202508294
quote:
[ twitter ]

TEMPO TEMPO!
Waarom wordt er nu weer van oppepprik gesproken? Lekker verwarrend weer :{
pi_202508301
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt de tweet hierboven gemist waarin wordt aangegeven dat 1944 EN 1945 nu een afspraak kan maken? Twee geboortejaren tegelijk?
Nee hoor, kennelijk mag je hier geen geintje meer maken.
pi_202508302
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Dat wordt al vanaf het begin gedaan.
In Southern Sun
pi_202508304
quote:

[..]
Dat is de term waar voor gekozen is, oppepprik. Nederlandse variant van booster dus.
pi_202508310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Mensen ontmoedigen te reizen tijdens een pandemie, erg onlogisch inderdaad. Maar heeft allemaal met geld en macht te maken hoor!
Dat heeft alleen zin als het nog niet rond gaat in een land zonder dat je een verwijzing hebt naar het buitenland dus dat het een nieuw introductie is. Zodra het gewoon rond gaat in je land zijn reisrestricties eigenlijk zinloos en schade meer dan dat ze voorkomen. Dat hebben we gezien bij het begin van de coronacrisis, de alpha variant en de delta variant. Dus als in Spanje Omnicron nog niet gevonden is en als het gevonden is altijd nog een link heeft met het buitenland dan is het terecht. Anders is het gewoon weer de zoveelste water naar de zee dragen maatregel.
pi_202508316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat stond wel in het OMT advies als overweging.
Een overweging is wel iets anders dan een advies;
In het document staat:
"
In het 131e OMT-advies is aangegeven te overwegen om de kerstvakantie naar voren te verlengen, dit is conform de motie Paternotte en Omtzigt . "
+
"
Het OMT merkt op dat gezien de tijdspanne tussen de adviesaanvraag en dit advies er geen modellering of andere onderzoeksdata beschikbaar waren om het precieze effect van deze maatregel te kwantificeren."

Terwijl bij de andere zaken letterlijk
"
Het OMT adviseert, aangezien ook in de lagere leeftijdsgroepen besmettingen voorkomen, om te testen vanaf groep 1."
staat.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:19:58 #209
142400 RedFever007
pi_202508325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is de term waar voor gekozen is, oppepprik. Nederlandse variant van booster dus.
Ik ken niemand die dat gebruikt. Ik hoor alleen maar boosterprik om mij heen. Gebruik dat dan!

:N
pi_202508329
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Uhm nee..

Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:20:36 #211
5428 crew  miss_sly
pi_202508331
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee hoor, kennelijk mag je hier geen geintje meer maken.
Het is vrij lastig te herkennen als geintje tussen alle posts die zeiken over De Jonge en het beleid en mondkapjes en maatregelen en weet ik het allemaal.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:20:40 #212
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508333
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ik ken niemand die dat gebruikt. Ik hoor alleen maar boosterprik om mij heen. Gebruik dat dan!

Dan hebben de ambtenaren op de afdeling marketing niks te doen. Postbus 51 moet ook werken! :')
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:21:00 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508337
quote:

[..]

Exact.
Verzonnen termpje in de toren van vws welke hugo probeert te pushen.

Lukt hem alleen niet. Zoals met zo veel dingen.
1947-2016
pi_202508340
quote:

[..]

Er zijn in Nederland vrij veel mensen die de Nederlandse taal met moeite machtig zijn en al helemaal geen tweede taal spreken. Of waar Nederlands niet hun eerste taal is. Voor die groepen mensen kan het gebruik van buitenlandse termen verwarrend zijn.

Tel daarbij op dat bij ministeries alles naar het Nederlands vertaald wordt en je hebt oppepprik :)
pi_202508343
quote:

[..]

Je kunt er maar een probleem van maken.
Mooi gevonden term, oppepprik ^O^.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:21:38 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan hebben de ambtenaren op de afdeling marketing niks te doen. Postbus 51 moet ook werken! :')
Ons belastinggeld moet ergens heen.
1947-2016
pi_202508349
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je kunt er maar een probleem van maken.
Mooi gevonden term, oppepprik ^O^.
Ik vind 'm ook wel leuk, mooi scrabblewoord. En, mensen met dyslexie gaan er heel slecht op :+
pi_202508350
Kan er niet een apart Hugo en Mark bash topic komen (als dat er niet al is) en dat users mooi daar hun dagelijkse gal spuwen? Man, man, man..
pi_202508351
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Verzonnen termpje in de toren van vws welke hugo probeert te pushen.

Lukt hem alleen niet. Zoals met zo veel dingen.
Lukt prima hoor!
In Southern Sun
pi_202508353
quote:

[..]
Andere landen zijn aan het boosteren en wij doen een oppepprik. Dan zijn we wel de eerste met deze oppeprik! En niet de laatste met de booster!
pi_202508366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Postbus 51 bestaat al bijna tien jaar niet meer.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:24:10 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202508367
Het OMT kan ook wel een keer een booster gebruiken.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:24:15 #223
498282 Scrummie
pi_202508368
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan er niet een apart Hugo en Mark bash topic komen (als dat er niet al is) en dat users mooi daar hun dagelijkse gal spuwen? Man, man, man..
Kan er dan ook een apart topic komen voor het 'Mark en Hugo doen niets verkeerd' volk?

En ook een apart topic voor alle andere onderwerpen die hier voorbij komen?
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:24:16 #224
142400 RedFever007
pi_202508369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er zijn in Nederland vrij veel mensen die de Nederlandse taal met moeite machtig zijn en al helemaal geen tweede taal spreken. Of waar Nederlands niet hun eerste taal is. Voor die groepen mensen kan het gebruik van buitenlandse termen verwarrend zijn.

Tel daarbij op dat bij ministeries alles naar het Nederlands vertaald wordt en je hebt oppepprik :)
vandaar dat ouders die wel enig niveau bhebben hun kinderen privé bijles geven! NWS / Kansenongelijkheid door private bijles

;)

Als je al niet weet wat een boosterprik is, dan gaat er echt wat mis! En hoezo is oppepprik duidelijker dan boosterprik? Zelfs mijn moeder die geen woord Engels spreekt weet wat het is. Als ik zeg heb je de oppepprik al gehaald heeft naar ik aanneem geen idee
pi_202508370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:22 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Andere landen zijn aan het boosteren en wij doen een oppepprik. Dan zijn we wel de eerste met deze oppeprik! En niet de laatste met de booster!
boost: aansporen, aanjagen, opjutten, porren, opknappen, opkalefateren, opvijzelen, oplappen, stimulans, impuls, prikkel

Ze hadden het ook opkalefaterprik, of opjutprik, of opprikkelprik kunnen noemen. Bekt toch minder lekker :)
pi_202508378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
boost: aansporen, aanjagen, opjutten, porren, opknappen, opkalefateren, opvijzelen, oplappen, stimulans, impuls, prikkel

Ze hadden het ook opkalefaterprik, of opjutprik, of opprikkelprik kunnen noemen. Bekt toch minder lekker :)
Opprikkelprik, die loopt wel lekker :Y.
In Southern Sun
pi_202508391
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
vandaar dat ouders die wel enig niveau bhebben hun kinderen privé bijles geven! NWS / Kansenongelijkheid door private bijles

;)

Als je al niet weet wat een boosterprik is, dan gaat er echt wat mis! En hoezo is oppepprik duidelijker dan boosterprik? Zelfs mijn moeder die geen woord Engels spreekt weet wat het is. Als ik zeg heb je de oppepprik al gehaald heeft naar ik aanneem geen idee
Mijn opa en de oma van mijn vrouw spreken gewoon over "Ja eh, ik mot die prik halen"

Van alle dingen waar we ons druk over kunnen maken staat deze (bij mij in elk geval) heel laag :)
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:26:00 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Kan er dan ook een apart topic komen voor het 'Mark en Hugo doen niets verkeerd' volk?

Dat wordt een heel klein topic.

1947-2016
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:26:16 #229
5428 crew  miss_sly
pi_202508396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dan de opkalefaterprik echt by far de beste keus O+
pi_202508402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Volgens mij wordt hier nooit en te nimmer beweerd dat Mark en Hugo NIETS verkeerd doen. Ze maken heel veel fouten zelfs.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:27:05 #231
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
#teamopjutprik
pi_202508406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij wordt hier nooit en te nimmer beweerd dat Mark en Hugo NIETS verkeerd doen. Ze maken heel veel fouten zelfs.
#fakenews

Ik ben ook niet blij met hoe het gaat. Ik ben er inmiddels wel achter dat het me een hoop frustratie scheelt om het los te laten :)
pi_202508407
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 07-12-2021 11:29:31 ]
pi_202508408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Gaan ze elke booster ook van een andere naam voorzien?
Dat zou nog wel handig kunnen zijn ook. In plaats van te zeggen dat je de tweede, derde, vierde en vijfde prik hebt gehaald zeg je bijvoorbeeld dat je de oppepprik (3e), de turbo (4e) of de Duracell (5e en laatste want gaat eeuwig mee) hebt gehaald. Veel makkelijker. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_202508412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar o wee als je iets positiefs zegt, dan ben je de spreekbuis van Mark en Hugo.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:28:06 #236
142400 RedFever007
pi_202508421
Die duimpjes omhoog voor mijn bijdrages zijn een ware oppepper!

Overigens, waarom wordt in communicatie van de overheid gesproken over "online" ? Ik weet niet wat online is :'( waarom geen Nederlands woord daarvoor?

:P
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:28:10 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508422
quote:

[..]
Ik vind het nogal naar klinken voor kale mensen.
Pep vind ik ook raar. Voor Guardiola en vind het een verkapte reclame voor pep/xtc.

Booster. Gewoon internationaal gebruikt en duidelijk.
Maar in NL moet een ambtenaar natuurlijk weer zijn vergoedingen veiligstellen.
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:29:28 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508436
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:28 schreef RedFever007 het volgende:

Overigens, waarom wordt in communicatie van de overheid gesproken over "online" ? Ik weet niet wat online is :'( waarom geen Nederlands woord daarvoor?

Verkapt vragen om likes. Ik heb er een gegeven hoor! ^O^
1947-2016
pi_202508438
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar o wee als je iets positiefs zegt, dan ben je de spreekbuis van Mark en Hugo.
Het is wel positief dat ze bijna een regering hebben weer
SPOILER
pi_202508446
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
We hebben toch net vastgesteld dat jij Hugo bent? Ik ben in de war.
pi_202508447
Mijn oma van 85 begreep de betekenis van booster ook niet en die is nog aardig bij de pinken, dus ik snap wel dat ze voor nu ook die andere benaming gebruiken. Gewoon "3e prik" is ook afdoende, wat boeit het nou..
pi_202508448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Pep vind ik ook raar. Voor Guardiola en vind het een verkapte reclame voor pep/xtc.

Ja laten we de voertaal ook maar Engels maken. Internationaal gebruikt en duidelijk. Afschaffen dat Nederlands.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:27 #243
142400 RedFever007
pi_202508454
O
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:29 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Het is wel positief dat ze bijna een regering hebben weer
SPOILER
Oude wijn in nieuwe zakken :')
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:45 #244
142400 RedFever007
pi_202508458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja laten we de voertaal ook maar Engels maken. Internationaal gebruikt en duidelijk. Afschaffen dat Nederlands.
:') _O-

mad woest
pi_202508459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
We hebben toch net vastgesteld dat jij Hugo bent? Ik ben in de war.
Zie hoe goed mijn Hugo-imitatie is :7.
In Southern Sun
pi_202508463
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:28 schreef RedFever007 het volgende:

Wist je dat het jaren geduurd heeft voor 'online' een erkende Nederlandse term is geworden? :)
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:31:07 #247
5428 crew  miss_sly
pi_202508468
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk, en zo vinden we beide wat anders. Mooi dat dat gewoon kan.
pi_202508471
quote:

[..]
Dan ga ik voor de opprikkelprik leuke bekbreker.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:31:55 #249
142400 RedFever007
pi_202508482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Leuk voor Miss Montreal ook :D
pi_202508483
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
:') _O-

mad woest
Ja dat ben je wel als je valt over een Nederlandse term voor booster.
In Southern Sun
pi_202508484
De Hugo Boss prik vind ik ook wel een goeie!
pi_202508489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uhm nee..

[ afbeelding ]
Het wordt een beetje een semantische discussie maar bij aanbevelingen en adviezen staat letterlijk:
"Het OMT adviseert, aangezien ook in de lagere leeftijdsgroepen besmettingen voorkomen, om te testen vanaf groep 1."

Terwijl ze hier op basis van een vraag aangeven dat het nuttig kan zijn (en vervolgens een lijst geven met mitsen en maren) om te eindigen met het feit dat ze het niet kunnen kwantificeren.
Dat is in mijn ogen wel iets anders dan adviseren om iets te doen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:32:27 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508492
quote:

[..]
Je zal maar stotteren en moeite hebben met de p....
1947-2016
pi_202508494
quote:

[..]
Dan worden kamerdebatten wel leuker.

Misschien een spelshow maken hoe de volgende prik genoemd moet worden. Dat je je kunt inschrijven met een hippe naam en dat mensen erop kunnen stemmen.

Dat de "Thierryisgevaccineerd"-prik de naam wordt van de 6e ofzo.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:32:58 #255
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat ben je wel als je valt over een Nederlandse term voor booster.
Tssk, de correcte term daarvoor is "hulpstuwraket".
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:33:52 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan ga ik terug naar de winkel. Als mijn hugo boss prikt.
Hou ik niet van, kleding moet lekker zitten.
1947-2016
pi_202508513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een spelshow maken hoe de volgende prik genoemd moet worden. Dat je je kunt inschrijven met een hippe naam en dat mensen erop kunnen stemmen.

Wel met Rolf X Wouters en Meneer Sjon als presentatoren graag.
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:33:55 #258
142400 RedFever007
pi_202508514
quote:
Oeh! Dat is een gevaarlijke, zeker gezien het verleden uit de jaren 30/40

Ik zeg verder niets, maar het heeft iets met uniformen van een bepaalde organisatie te maken O-)
pi_202508519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het wordt een beetje een semantische discussie maar bij aanbevelingen en adviezen staat letterlijk:
"Het OMT adviseert, aangezien ook in de lagere leeftijdsgroepen besmettingen voorkomen, om te testen vanaf groep 1."

Terwijl ze hier op basis van een vraag aangeven dat het nuttig kan zijn (en vervolgens een lijst geven met mitsen en maren) om te eindigen met het feit dat ze het niet kunnen kwantificeren.
Het ging toch over het vervroegen van de vakantie?
pi_202508523
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef RedFever007 het volgende:
O
[..]
Oude wijn in nieuwe zakken :')
Volgens kdvw wordt dat dus azijn….
Be prepared!
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:35:04 #261
142400 RedFever007
pi_202508527
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:34 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Volgens kdvw wordt dat dus azijn….
Be prepared!
:D :D
pi_202508537
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bij nummer 12 zou ik het gewoon infuus noemen.
pi_202508555
Ter vermaak

twitter
  Forum Admin dinsdag 7 december 2021 @ 11:38:57 #264
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202508579
Boosteren is ook fout. Dat is een symbiose tussen Nederlands en Engels, de correcte term zou boosten moeten zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:04 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Bij nummer 12 zou ik het gewoon infuus noemen.
Even serieus, wordt het dan niet gewoon tijd voor een oraal vaccin?
Dat is bijna leven als met diabetes. Ieder dag prikken.
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:40 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Boosteren is ook fout. Dat is een symbiose tussen Nederlands en Engels, de correcte term zou boosten moeten zijn.
^O^
1947-2016
pi_202508598
quote:
En dan is het ook geen booster, maar een boost toch?
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:40:18 #268
5428 crew  miss_sly
pi_202508600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:36 schreef zoost het volgende:
Ter vermaak

[ twitter ]
Want? Wat wil je hiermee zeggen?
pi_202508611
quote:
Ik stem voor boomerprik :X
pi_202508613
Net als in Turbo Boost! Voor de ouderen onder ons die ook van Knightrider hielden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:40:56 #271
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Correct, een booster is juist wat de boost uitvoert. ;)

pi_202508641
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:43:37 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202508651
Booster me up, Scotty.
pi_202508660
quote:
Haal je je allemaal problemen van de kerk op je hals joh

SPOILER
pi_202508663
Wat kijk je vandaag boost?
pi_202508671
Oke dus 60+ zou met de booster/oppep/opkik prik 2e week januari klaar kunnen zijn.
Als we voor de rest hetzelfde schema aanhouden als voorheen, dan kunnen we 2,5 maand daarna klaar zijn met de rest.
pi_202508679
Of toch gewoon de Boes Boes prik

pi_202508686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Even serieus, wordt het dan niet gewoon tijd voor een oraal vaccin?
Dat is bijna leven als met diabetes. Ieder dag prikken.
Maak je niet druk zover zal het niet komen. Waarschijnlijk zal het in de toekomst voor de risicogroepen net als het griepvaccin een jaarlijkse prik worden. Maar voor de rest van de bevolking verwacht ik dat niet omdat die na regelmatig te zijn besmet een veel betere inmuunrespons ontwikkelen. Nu is een booster handig omdat door dat de anti-stoffen weer hoog zijn (en ook weer langer blijven hangen in het lichaam) dat de verspreiding wat meer afneemt.
pi_202508689
quote:
Precies, dus oppepprik is een stuk makkelijker :).
In Southern Sun
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:46:28 #280
498282 Scrummie
pi_202508692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
Oke dus 60+ zou met de booster/oppep/opkik prik 2e week januari klaar kunnen zijn.
Als we voor de rest hetzelfde schema aanhouden als voorheen, dan kunnen we 2,5 maand daarna klaar zijn met de rest.
Mooi op tijd voor de rustige zomer, zodat we ons in oktober/november weer druk kunnen maken dat we pas in december weer beginnen met nieuwe prikrondes.
  Forum Admin dinsdag 7 december 2021 @ 11:46:29 #281
pi_202508693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Klopt, iemand wordt dan geboost en de prik is een booster.

Stoort me al langer als ik eerlijk ben. Vooral als je het nieuws het hoort hebben over boosteren :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:46:32 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202508694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:45 schreef _serial_ het volgende:
Begin april klaar. En dan gaan we precies het voorjaar in....
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:47:14 #283
498282 Scrummie
pi_202508706
De laatste keer dat ik iemand booste was in Deadmines overigens. Deadmines <3
pi_202508720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

Ja maar ik haalde een voorbeeld aan van iets wat het OMT letterlijk adviseert (namelijk het testen van kinderen vanaf groep 1) tov een het stukje over het eerder van sluiten van de scholen

Waarbij het werd meegeven als een overweging met vele mitsen en maren zonder dat ze het kunnen kwantificeren. In mijn ogen is dat iets anders dan het daadwerkelijk adviseren.
pi_202508724
Alles prima, hopelijk ben ik in februari weer aan de beurt dan voor de boost. Dan verlopen de zeven maanden. Zodat ik komend jaar weer net als afgelopen jaar drie keer naar Italië kan. Eerste levensbehoefte.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:04 #286
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508726
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Begin april klaar. En dan gaan we precies het voorjaar in....
Waar ik me dus ook het meeste aan stoor is het complete onvermogen van het kabinet om herhaling van zetten te voorkomen. Als we zo doorgaan dan zitten we tot 2050 in hetzelfde kringetje, met een zorg die intussen knarsend tot stilstand is gekomen.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:47 #287
5428 crew  miss_sly
pi_202508734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Stoort me al langer als ik eerlijk ben. Vooral als je het nieuws het hoort hebben over boosteren :')
Het nieuws heeft het nergens over, dat is de nieuwslezer :P
pi_202508741
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Misschien maar de term: opgewaardeerd, gaan gebruiken dan?
pi_202508743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Waar ik me dus ook het meeste aan stoor is het complete onvermogen van het kabinet om herhaling van zetten te voorkomen. Als we zo doorgaan dan zitten we tot 2050 in hetzelfde kringetje, met een zorg die intussen knarsend tot stilstand is gekomen.
Hopen op Omicron, dat deze ons allemaal te grazen neemt ^O^

Maar dat zal wel weer met een sisser aflopen waardoor we in de besluiteloosheid gevangen blijven zitten.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:51:33 #290
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:51:50 #291
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508758
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:50 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Misschien maar de term: opgewaardeerd, gaan gebruiken dan?
pi_202508764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:51 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Overal de t vergeten... Sukkel.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:53:06 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202508771
quote:
[ twitter ]
:')
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 11:54:03 #294
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202508778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Overal de t vergeten... Sukkel.
De t is de t
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:55:12 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202508791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles prima, hopelijk ben ik in februari weer aan de beurt dan voor de boost. Dan verlopen de zeven maanden. Zodat ik komend jaar weer net als afgelopen jaar drie keer naar Italië kan. Eerste levensbehoefte.
Geldt voor mij ook maar toch vind ik het jammer dat het dan een beetje mosterd na de maaltijd is, ik zou het liever in september/oktober doen tenzij noodzakelijk voor een QR
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:56:57 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508809
quote:
[ twitter ]
Waar gaat dit nu weer over?
Geen fooi gehad terwijl hij door weer en wind een pizza moest afleveren?
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:57:50 #297
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202508817
Is het niet 'als je boos bent' ?
pi_202508826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
And resistance is futile. :T
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:44 #299
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_202508831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar gaat dit nu weer over?
Geen fooi gehad terwijl hij door weer en wind een pizza moest afleveren?
Omhooggevallen pizzabezorger is passief-agressief op social media. In ander nieuws, wetenschappers hebben ontdekt dat de chemische stof diwaterstof-monoxide nattigheid veroorzaakt. In de wetenschappelijke gemeenschap wordt verdeeld gereageerd op de ontdekking.

Het weer: Vandaag deels bewolkt met een minimumtemperatuur van 4 graden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:59:24 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202508838
quote:
Denk dat we er beter een meme van kunnen maken. Ipv 'Badger badger' 'booster booster' ofso. En dan met een dansende hugo ipv een das.
1947-2016
pi_202508841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Omhooggevallen pizzabezorger is passief-agressief op social media. In ander nieuws, wetenschappers hebben ontdekt dat de chemische stof diwaterstof-monoxide nattigheid veroorzaakt. In de wetenschappelijke gemeenschap wordt verdeeld gereageerd op de ontdekking.

Het weer: Vandaag deels bewolkt met een minimumtemperatuur van 4 graden.
In Afrika verstrijkt elke 60 seconden een minuut. Dit kan zo niet langer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2021 11:59:52 ]
  Forum Admin dinsdag 7 december 2021 @ 12:09:20 #302
pi_202508975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, dus oppepprik is een stuk makkelijker :).
en ook een keer niet dat achterlijke verengelsen van Nederlands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')