abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:28:14 #251
5428 crew  miss_sly
pi_202506689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ook. De school kan nergens toe verplichten maar alleen een beroep doen op ouders om regelmatig een test te doen. Wij nemen dat serieus en ik hoop andere ouders ook - ik vind het tamelijk asociaal om het niet te doen. Leuk vinden de kinderen het testen niet, maar het is ook weer geen ramp.
Dochter krijgt van school zelftesten mee en gaat er regelmatig even voor zitten om er eentje te doen. Helemaal prima wat mij betreft.

Een verplichting kan inderdaad niet, dus ik maak me over zo'n advies van het OMT om kinderen twee keer per week te testen ook niet zo druk. Het is een advies, verplichting is niet mogelijk, en veel ouders doen, van wat ik zo hoor, behoorlijk hun best om te voorkomen dat hun kind(eren) (potentieel) besmettelijk en wel lekker in de rondte kuchen en snotteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506698
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hugo gaat dus tegen het OMT advies in om alle basisschool kinderen te testen? Terwijl juist die groep 0-9 jaar zo gigantisch vaak besmet is.. :N
Met als argument dat er niet genoeg capaciteit voor is. Waar kennen we dat van?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202506702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gigantisch vaak besmet ja?

Dat is wel echt een andere hypothese dan bij golf 1.

Heb je daar nog iets van een betrouwbare bron voor?
De laatste tijd bepaalden jongeren tussen 0 en 14 jaar 20% van alle besmettingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202506708
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:14 schreef Molo het volgende:
evens een kwalijke redenering voor scholen dicht mikken. Laat de risicogroepen maar eens verantwoordelijk pakken hierin.
Even een paar weekje(s) geen opa/oma kan best zou je zeggen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:30:13 #255
5428 crew  miss_sly
pi_202506717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja in februari 2020 was dat wel raar :D
Je kunt je wel afvragen hoe lang zoiets fair is richting een groep die zelf nergens last van heeft.

En met Omikron kan dat wel eens alleen maar beklemmender worden, want daarvan lijkt op basis van de eerste data toch wel een milder verloop te zijn: https://www.nrc.nl/nieuws(...)oor-omikron-a4068043
Ligt eraan welke klachten. Met een hoestje of een snotneus niet, maar met meer dan dat was thuisblijven bij ons altijd al wel vrij normaal. En nu ligt die lat wat lager. Door de gehele samenleving, als het goed is, en dat vind ik best een goede ontwikkeling. We hoeven niet half dood van het hoesten en snotteren en ziek zijn toch naar school en werk om te laten zien wat een bikkels we zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De laatste tijd bepaalden jongeren tussen 0 en 14 jaar 20% van alle besmettingen.
Geconstateerde.... Idd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202506728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je wilt mensen onder dwang laten inspuiten met een medisch middel?
Dat zie ik liever dan 2G ja eerlijk gezegd.
pi_202506733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Licht eraan welke klachten. Met een hoestje of een snotneus niet, maar met meer dan dat was thuisblijven bij ons altijd al wel vrij normaal. En nu ligt die lat wat lager. Door de gehele samenleving, als het goed is, en dat vind ik best een goede ontwikkeling. We hoeven niet half dood van het hoesten en snotteren en ziek zijn toch naar school en werk om te laten zien wat een bikkels we zijn.
Eens. maar aan de andere kant kinderen continue thuishouden met een snotneus is ook geen haalbare kaart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202506734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:28 schreef miss_sly het volgende:
Het is een advies, verplichting is niet mogelijk, en veel ouders doen, van wat ik zo hoor, behoorlijk hun best om te voorkomen dat hun kind(eren) (potentieel) besmettelijk en wel lekker in de rondte kuchen en snotteren.
Dat is ook mijn indruk. Als de kinderen bijvoorbeeld naar de tandarts gaan, dan doen we de dag ervoor even een zelftest. Ik vind dat het minste wat je kunt doen voor iemand die zich dagelijks blootstelt aan risico's. En dat geldt ook voor leerkrachten. En voor andere kinderen en hun ouders en hun familieleden - et cetera.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:32:23 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De laatste tijd bepaalden jongeren tussen 0 en 14 jaar 20% van alle besmettingen.
Dat moet je wel zien in de context van wie er zich nog wel en niet laten testen.
En hoe vaak ze het doorgeven aan anderen.
En hoe ziek ze er zelf van worden.

Dat daargelaten, zijn ze een flinke groep besmet ja. Maar gezien we niet gaan vaccineren daar, laat maar razen. Dan hebben ze iig een basis immunisatie te pakken.
De rest heeft zich laten vaccineren of kan zelf zichzelf beschermen.

Kinderen testen tot daar aan toe. School dicht hierom klinkt als nogal met bijzondere redenen tegen de rechten van kinderen in gaan. Alweer.

Daar hebben we itt de ziekenhuisliggers wel controle over dus doe dat dan maar. Niet ok
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:34:10 #261
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202506758
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gereformeerden :')

Hier mag het kabinet zich wel eens stevig over gaan uitspreken of zelfs gaan ingrijpen. Godsdienstvrijheid staat niet boven volksgezondheid
De genootschap waar ik kerk heeft de avonddienst vervroegd naar 15.00

Zo kan het dus ook. Even wat tegengeluid (niet gereformeerd trouwens)
pi_202506761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat zie ik liever dan 2G ja eerlijk gezegd.
Ik wil ook liever een kogel in mijn been dan in mijn hoofd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202506762
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat daargelaten, zijn ze een flinke groep besmet ja. Maar gezien we niet gaan vaccineren daar, laat maar razen. Dan hebben ze iig een basis immunisatie te pakken.
De rest heeft zich laten vaccineren of kan zelf zichzelf beschermen.

Mwa, dat laten razen ben ik het niet zo mee eens. Via kinderen komt het wel bij de oudere generaties terecht (soms), dus om dat zomaar te laten gaan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:34:46 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Even een paar weekje(s) geen opa/oma kan best zou je zeggen?
Opa en oma die hebben zich laten vaccineren mag ik hopen.
Doen beetje voorzichtig.
En bij kwetsbare groep, allemaal gezellig aan de zelftest.

Dat lijkt me veel doeltreffender en minder ingrijpend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506772
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:32 schreef Molo het volgende:

Kinderen testen tot daar aan toe. School dicht hierom klinkt als nogal met bijzondere redenen tegen de rechten van kinderen in gaan. Alweer.
Het is typisch het perspectief van volwassenen: de periode voor kerst is vanuit onderwijskundig opzicht niet zo interessant. Maar voor menig kind in het basisonderwijs is het kerstdiner een van de hoogtepunten van het jaar. Ik hoop van harte dat het doorgaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202506777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Even een paar weekje(s) geen opa/oma kan best zou je zeggen?
Inderdaad, opa en oma zouden na 2 jaar corona toch ook al beter moeten weten? Maar nee hoor, wij hebben Hugo en Mark zeker weer nodig om onze willoze debiele grootouders te beschermen.
pi_202506778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is ook mijn indruk. Als de kinderen bijvoorbeeld naar de tandarts gaan, dan doen we de dag ervoor even een zelftest. Ik vind dat het minste wat je kunt doen voor iemand die zich dagelijks blootstelt aan risico's. En dat geldt ook voor leerkrachten. En voor andere kinderen en hun ouders en hun familieleden - et cetera.
Risico's?....

Mensen die gevaccineerd zijn hebben nog nooit zo weinig risico ondervonden van luchtweginfecties als nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:36:08 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, dat laten razen ben ik het niet zo mee eens. Via kinderen komt het wel bij de oudere generaties terecht (soms), dus om dat zomaar te laten gaan..
Vaccinaties, boosters, PBM etc

Anders kunnen ze nooit meer naar opa/oma of naar school
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506783
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Opa en oma die hebben zich laten vaccineren mag ik hopen.
Doen beetje voorzichtig.
En bij kwetsbare groep, allemaal gezellig aan de zelftest.

Dat lijkt me veel doeltreffender en minder ingrijpend
Dit lijkt mij dus heel veel beter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:37:01 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is typisch het perspectief van volwassenen: de periode voor kerst is vanuit onderwijskundig opzicht niet zo interessant. Maar voor menig kind in het basisonderwijs is het kerstdiner een van de hoogtepunten van het jaar. Ik hoop van harte dat het doorgaat.
Precies

Ik vind het allemaal nogal wat en kan er woest om worden

Mijn dochter is vijf, zo verheffend is het onderwijskundigr sowieso niet in een week tijd. Maar school is zo ontzettend veel meer dan dat. In alle opzichten is elke dag missen een flink verlies voor die kinderen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens. maar aan de andere kant kinderen continue thuishouden met een snotneus is ook geen haalbare kaart.
Bovendien hebben kinderen dat nodig. Je immuunsysteem moet op de proef gesteld worden. Een smetvrees samenleving werkt averechts.
pi_202506797
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens met dat laatste

Tevens een kwalijke redenering voor scholen dicht mikken. Laat de risicogroepen maar eens verantwoordelijk pakken hierin.
Het lijkt mij zinvoller om het advies te geven om een zelftestje te doen bij de 1e en 2e kerstdag dan proberen via een week school sluiting een lager risico te creëren.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:38:06 #273
5428 crew  miss_sly
pi_202506800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Risico's?....

Mensen die gevaccineerd zijn hebben nog nooit zo weinig risico ondervonden van luchtweginfecties als nu.
En die ouderen en kwetsbaren wachten inmiddels op de boosterprik. Dus lopen op dit moment weer meer risico.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Risico's?....

Mensen die gevaccineerd zijn hebben nog nooit zo weinig risico ondervonden van luchtweginfecties als nu.
Ja, want er worden nog steeds mensen ziek en er belanden nog steeds mensen in het ziekenhuis.

Misschien dit even lezen: Als die vaccins zo goed werken, waarom zitten we dan toch weer in lockdown?

"Die vaccins: moeten we het ook over hebben. Die beschermen uitstekend, veel beter dan, zeg, de griepprik, en dan vooral tegen ziekenhuisopnames. Maar: waterdicht is de bescherming niet. Na verloop van tijd kan ruwweg de helft van de gevaccineerden toch weer licht geīnfecteerd raken, waarna ongeveer de helft van hen het virus weer kan doorgeven. Met de oude variant was dat misschien geen punt geweest. Maar met die opgevoerde deltavariant, blijft het virus rondgaan."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202506811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag stond trouwens dit artikel in de Volkskrant: Onderwijsraad: maak bijlessen toegankelijk voor álle leerlingen, niet alleen die met rijkere ouders. Door de coronacrisis is deze kwestie urgenter geworden:

"Volgens de raad heeft de coronacrisis de verwevenheid tussen publiek en privaat onderwijs verder versterkt. Ouders worden door middel van reclamecampagnes opgeroepen lesmateriaal te kopen waarmee hun kinderen thuis hun reken- of leesvaardigheid kunnen bijspijkeren. (...)

Niet alleen de ouders schakelen regelmatig externe partijen in voor bijscholing van hun kind, ook scholen doen er steeds vaker een beroep op. Die worden betaald vanuit het Nationaal Programma Onderwijs, de subsidieregeling van in totaal 8,5 miljard euro die door het kabinet beschikbaar is gesteld om de door de coronapandemie ontstane leerachterstanden weg te werken. Scholen mogen het geld naar eigen inzicht besteden, wat gunstig uitpakt voor de bijlesindustrie."
Een vriend van mij werkt bij 1 van de grote "school leveranciers" en die hebben gouden tijden tegenwoordig.
pi_202506812
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dochter krijgt van school zelftesten mee en gaat er regelmatig even voor zitten om er eentje te doen. Helemaal prima wat mij betreft.

Een verplichting kan inderdaad niet, dus ik maak me over zo'n advies van het OMT om kinderen twee keer per week te testen ook niet zo druk. Het is een advies, verplichting is niet mogelijk, en veel ouders doen, van wat ik zo hoor, behoorlijk hun best om te voorkomen dat hun kind(eren) (potentieel) besmettelijk en wel lekker in de rondte kuchen en snotteren.
Ze mogen inderdaad adviseren totdat ze een ons wegen. Dat testen van mijn kinderen kunnen ze vergeten ^O^
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:39:23 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt mij zinvoller om het advies te geven om een zelftestje te doen bij de 1e en 2e kerstdag dan proberen via een week school sluiting een lager risico te creëren.
Precies
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:39:33 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202506816
Wanneer verwachten jullie versoepelingen? Januari, februari of maart?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202506820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:37 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het lijkt mij zinvoller om het advies te geven om een zelftestje te doen bij de 1e en 2e kerstdag dan proberen via een week school sluiting een lager risico te creëren.
Wss krijg je 90% vals positieven met die zelf tests maarrr okay. Je zou zoiets natuurlijk wel kunnen doen. Iedereen een test laten stockpilen en allemaal 20 december even testen oid om de besmettingen te laten zakken.

Maar of het effectief is....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202506823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer verwachten jullie versoepelingen? Januari, februari of maart?
Eind maart / april.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:40:41 #281
408813 crew  trein2000
pi_202506824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met als argument dat er niet genoeg capaciteit voor is. Waar kennen we dat van?
Ja. Dat is nog wel het meest treurige. Als je nou zou zeggen “ja het is wel erg invasief om dat structureel te doen en dat willen we niet vragen van een groep die zelf nergens last van heeft” dan kun je er nog wat van vinden. Maar dit is gewoon treurig in het kwadraat, we hebben een logistiek probleem :')

Los het op, we zijn logistiekland bij uitstek. Hoe moeilijk kan het zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:40:51 #282
5428 crew  miss_sly
pi_202506828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag stond trouwens dit artikel in de Volkskrant: Onderwijsraad: maak bijlessen toegankelijk voor álle leerlingen, niet alleen die met rijkere ouders. Door de coronacrisis is deze kwestie urgenter geworden:

"Volgens de raad heeft de coronacrisis de verwevenheid tussen publiek en privaat onderwijs verder versterkt. Ouders worden door middel van reclamecampagnes opgeroepen lesmateriaal te kopen waarmee hun kinderen thuis hun reken- of leesvaardigheid kunnen bijspijkeren. (...)

Niet alleen de ouders schakelen regelmatig externe partijen in voor bijscholing van hun kind, ook scholen doen er steeds vaker een beroep op. Die worden betaald vanuit het Nationaal Programma Onderwijs, de subsidieregeling van in totaal 8,5 miljard euro die door het kabinet beschikbaar is gesteld om de door de coronapandemie ontstane leerachterstanden weg te werken. Scholen mogen het geld naar eigen inzicht besteden, wat gunstig uitpakt voor de bijlesindustrie."
Ik herken het wel, in ieder geval.
Door verschillende keren quarantaine en ziek thuis met klachten heeft mijn dochter meer lessen gemist dan eigenlijk goed is voor haar. En omdat dan niet de hele klas thuis is, is er geen thuisonderwijs. Dus is wat extra instructie- en oefenmateriaal helemaal geen slecht idee en overwegen wij ook een van die programma's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een vriend van mij werkt bij 1 van de grote "school leveranciers" en die hebben gouden tijden tegenwoordig.
Het is al langer een trend, maar de gelden uit het Nationaal Programma Onderwijs geven er een flinke impuls aan. En dat is wel iets om vraagtekens bij te zetten, het aanwenden van publieke middelen ten behoeve van een private vorm van onderwijs. (En door de enorme vraag is de kwaliteit van aanbieders niet eenvoudig te beoordelen.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:41:05 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202506830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eind maart / april.
Kan me haast niet voorstellen dat ze de staatskas harder leeg laten lopen inmiddels. Ik verwacht eind januari. Als boosteren op gang komt is de ergste piek straks wel geweest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:41:06 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En die ouderen en kwetsbaren wachten inmiddels op de boosterprik. Dus lopen op dit moment weer meer risico.
Dan lijkt het me handig als die mensen die dat iets verhoogde risico lopen, zich meer gaan beschermen.

Als ik iets wil veranderen doe ik dat ook zelf, ipv hopen dat alles en iedereen om me heen verandert.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer verwachten jullie versoepelingen? Januari, februari of maart?
Juni.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:41:54 #287
408813 crew  trein2000
pi_202506843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer verwachten jullie versoepelingen? Januari, februari of maart?
Definieer versoepelingen.
Ik zelf ga uit van maart voordat echt weer (bijna) alles kan. Maar voor die tijd zullen we wel weer van die kleine zoethoudertjes krijgen, als het gemopper teveel wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202506848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kan me haast niet voorstellen dat ze de staatskas harder leeg laten lopen inmiddels. Ik verwacht eind januari. Als boosteren op gang komt is de ergste piek straks wel geweest.
Eind januari, dan moet je blij zijn onder de 10k besmettingen per dag te zitten. Alleen al dat gegeven zal er voor zorgen dat men vast blijft houden aan maatregelen. Wellicht een uurtje langer open hier en daar..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202506852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan lijkt het me handig als die mensen die dat iets verhoogde risico lopen, zich meer gaan beschermen.

Als ik iets wil veranderen doe ik dat ook zelf, ipv hopen dat alles en iedereen om me heen verandert.
Dit ja, ik word helemaal gek van dat opa/oma/kwetsbaren argument. Alsof dat allemaal debieltjes zijn die niks zelf kunnen of niks zelf kunnen bedenken.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:43:29 #290
236264 crew  capricia
pi_202506860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ze mogen inderdaad adviseren totdat ze een ons wegen. Dat testen van mijn kinderen kunnen ze vergeten ^O^
Zolang het allemaal relaxed gaat, vind ik 1 keer per week testen thuis voor mijn kind prima. Maar zodra het spanningen op gaat leveren bij haar, ga ik er geen druk op leggen.
Dat is het me niet waard.

Met zijn allen thuis aan tafel een test voordat oma langs komt, prima. Maar de scholen hebben het al 22 maanden maanden zonder al die tests gedaan, dus als mijn kind niet wil, ook goed wmb.
Definitely not CIA
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:43:37 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202506862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eind januari, dan moet je blij zijn onder de 10k besmettingen per dag te zitten. Alleen al dat gegeven zal er voor zorgen dat men vast blijft houden aan maatregelen. Wellicht een uurtje langer open hier en daar..
Ik denk dat ze dan buitensport en detailhandel wel vrij gaan laten. En we moeten niet op aantal besmettingen varen.
Horeca en evenementen zullen wel weer genaaid worden.

Natuurlijk kan de omikron variant hier veel in veranderen waardoor er sterke onzekerheid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202506869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En die ouderen en kwetsbaren wachten inmiddels op de boosterprik. Dus lopen op dit moment weer meer risico.
Dat is altijd zo geweest en niet minder dan nu.

En daar kan je niet een hele samenleving voor op slot zetten. Overdrukte op de IC's is echt het enige wat een beeeeetje substantie geeft aan de rechtvaardiging van het beleid. Moet je er wel alles aan doen om die bottleneck op te lossen natuurlijk..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202506876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, want er worden nog steeds mensen ziek en er belanden nog steeds mensen in het ziekenhuis.

Misschien dit even lezen: Als die vaccins zo goed werken, waarom zitten we dan toch weer in lockdown?

"Die vaccins: moeten we het ook over hebben. Die beschermen uitstekend, veel beter dan, zeg, de griepprik, en dan vooral tegen ziekenhuisopnames. Maar: waterdicht is de bescherming niet. Na verloop van tijd kan ruwweg de helft van de gevaccineerden toch weer licht geīnfecteerd raken, waarna ongeveer de helft van hen het virus weer kan doorgeven. Met de oude variant was dat misschien geen punt geweest. Maar met die opgevoerde deltavariant, blijft het virus rondgaan."
Dat gaat ook nooit veranderen. Jij wilt voor minimale baten gigantische kosten maken. Een bedrijf ging failliet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202506880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk dat ze dan buitensport en detailhandel wel vrij gaan laten. En we moeten niet op aantal besmettingen varen.
Horeca en evenementen zullen wel weer genaaid worden.

Natuurlijk kan de omikron variant hier veel in veranderen waardoor er sterke onzekerheid.
Je zegt het zelf al: Omikron kan echt roet in het eten gaan gooien. Op basis van angst of daadwerkelijk als zeer vervelende nieuwe variant.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202506883
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Zolang het allemaal relaxed gaat, vind ik 1 keer per week testen thuis voor mijn kind prima. Maar zodra het spanningen op gaat leveren bij haar, ga ik er geen druk op leggen.
Dat is het me niet waard.

Met zijn allen thuis aan tafel een test voordat oma langs komt, prima. Maar de scholen hebben het al 22 maanden maanden zonder al die tests gedaan, dus als mijn kind niet wil, ook goed wmb.
Ik ga het gewoon niet doen, mijn zoontje is nu net 6 en vraagt bij elk feestje/sinterklaas/kerst/oud en nieuw of het wel "door kan gaan door corona".

Ze kunnen mijn rug op met nog meer focus op corona leggen en kinderen het gevoel geven dat als ze geen test doen ze de grim reaper zijn.
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 08:45:59 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202506884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al: Omikron kan echt roet in het eten gaan gooien. Op basis van angst of daadwerkelijk als zeer vervelende nieuwe variant.
En ik maak mijn zin niet

zie ik nu
:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202506888
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit ja, ik word helemaal gek van dat opa/oma/kwetsbaren argument. Alsof dat allemaal debieltjes zijn die niks zelf kunnen of niks zelf kunnen bedenken.
Nouja, de meeste mensen zijn wel echt debiel. Ouderen zijn daarin geen uitzondering.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 08:46:34 #298
5428 crew  miss_sly
pi_202506890
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit ja, ik word helemaal gek van dat opa/oma/kwetsbaren argument. Alsof dat allemaal debieltjes zijn die niks zelf kunnen of niks zelf kunnen bedenken.
Wat een vreemde gedachte.

Ik wil mijn ouders en schoonouders graag nog een tijdje bij ons houden. Zij doen wat zij kunnen in dat kader, namelijk vaccineren, griepprik, boosterprik, en ik doe wat ik kan, zoals een zelftest voor we ze zien als dat op dat moment beter lijkt (omdat iemand tijdelijk nog wat kwetsbaarder is of ik of dochter een snotneus hebben).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een vreemde gedachte.

Ik wil mijn ouders en schoonouders graag nog een tijdje bij ons houden. Zij doen wat zij kunnen in dat kader, namelijk vaccineren, griepprik, boosterprik, en ik doe wat ik kan, zoals een zelftest voor we ze zien als dat op dat moment beter lijkt (omdat iemand tijdelijk nog wat kwetsbaarder is of ik of dochter een snotneus hebben).
Maar hoeveel mensen denken en acteren daadwerkelijk zo? Afgelopen weekend zaten de huiskamers veelvuldig vol met mensen van jong tot oud die die voorzorgsmaatregelen niet namen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:48:16 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Nouja, de meeste mensen zijn wel echt debiel. Ouderen zijn daarin geen uitzondering.
Yep!

Zag het gisteren ook weer. Mondmasker afzetten om eens goed te hoesten in de menigte

Briljant _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')