Ik kan het zelf niet zo snel vinden maar bij crashen in de keuken hadden ze een screenshot.quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoezo is dat in de telemetrie niet te zien? Hebben wij daar inzage in?
Ik vind dit rare suggesties. Ten eerste zou de FIA dan liegen over verifieerbare informatie, ten tweede zou Hamilton bewust een crash veroorzaken die juist in z'n nadeel is. Daar zit geen logica in.
quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat is niet op die manier gebeurd. Serieus, lees post #33 door. Ik heb het vanmiddag allemaal nageluisterd en op een rijtje gezet.
Ik heb bovendien al uitgelegd waarom het wel of niet op de hoogte zijn niet uitmaakt voor de 10 seconden straf (#35).
Naast dat dit niet feitelijk is, is hetquote:Natrlijk zit Hamilton er kort achter. Hallo, we zijn bezig met een race!
Hoe dan? Ik heb F1TV en ik heb die data niet. Waar moet ik kijken?quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik kan het zelf niet zo snel vinden maar bij crashen in de keuken hadden ze een screenshot.
Die data is ook gewoon via F1TV te krijgen
Je citeert nu uit post #35. Dat is inderdaad mijn interpretatie. Ik verwees je echter bewust naar mijn eerdere post, met het feitenrelaas (dat is #31 zie ik nu, niet #33).quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
[..]
Naast dat dit niet feitelijk is, is het
idee van een race nog altijd om voorbij je opponent te gaan. Niet om er heel kort achter te blijven hangen. Althans niet in races buiten de categorie caravanrace of andere jolijt.
Dat komt over als goedpraten. Ook al bedoel je het wellicht niet zo.
Als ik 't wist zou ik 't zelf wel delen..quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb F1TV en ik heb die data niet. Waar moet ik kijken?
Ja, wel tot alle camera's en de boordradio. Telemetrie volgens mij niet, maar wellicht kijk ik niet goed.quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ik 't wist zou ik 't zelf wel delen..
geen idee waar Ziggo z'n data vandaan haalt, ik dacht bij F1Tv maar blijkbaar niet.
Ik dacht dat je daar ook toegang had tot alle data en de camera's enzo.
De remactie had VER natuurlijk niet moeten doen, maar de zwaarte wordt nogal overdreven. Het is ook niet dat hij vanaf volle snelheid afremde, hij reed al vrij langzaam en wilde een surplace met HAM. Die zat daar wel degelijk veel te kort op VER, het sloeg natuurlijk nergens op om bijna in de uitlaat van de RedBull te kruipen terwijl hij er ook langs kon. Overigens wordt HAM zeker ook wel enige verantwoordelijkheid aangerekend, aangezien in het rapport wordt gesproken over Verstappen die predominantly at fault was. uit zowel aan de straf als de gebruikte bewoordingen in het rapport valt wel te deduceren dat HAM zeker niet gezien wordt als volledig onschuldig, en hij deed ook niets om die botsing te voorkomen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 00:30 schreef Sodemieters het volgende:
Jij zegt dat Hamilton die remactie verkeerd inschatte, maar die remactie kn je niet inschatten: de auto van Verstappen remt op dat moment zo snel af - en Hamilton zit er zo dicht achter - dat het qua reactietijd menselijk onmogelijk is om daar nog adequaat op te reageren. En het is ook niet zo dat Hamilton had kunnen verwachten dat Verstappen ging remmen. Er is op dat punt immers geen enkele aanleiding om opeens hard te remmen, terwijl een andere auto kort achter je zit.
Als je vaker van die documenten leest weet je dat dat 'predominantly' er vrijwel altijd in staat, dus dat zegt niet veel. De vraag is ook wat Hamilton had kunnen doen om de botsing te voorkomen. Zie #35.quote:Op dinsdag 7 december 2021 01:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De remactie had VER natuurlijk niet moeten doen, maar de zwaarte wordt nogal overdreven. Het is ook niet dat hij vanaf volle snelheid afremde, hij reed al vrij langzaam en wilde een surplace met HAM. Die zat daar wel degelijk veel te kort op VER, het sloeg natuurlijk nergens op om bijna in de uitlaat van de RedBull te kruipen terwijl hij er ook langs kon. Overigens wordt HAM zeker ook wel enige verantwoordelijkheid aangerekend, aangezien in het rapport wordt gesproken over Verstappen die predominantly at fault was. uit zowel aan de straf als de gebruikte bewoordingen in het rapport valt wel te deduceren dat HAM zeker niet gezien wordt als volledig onschuldig, en hij deed ook niets om die botsing te voorkomen.
Er bestaat ook zoiets als "wholly at fault" en als de stewards dit echt hadden geinterpreteerd als brake checking dan had VER die echt wel gekregen. Hier ook een uitleg over waarom HAM een deel van de blaam treft.quote:Op dinsdag 7 december 2021 02:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je vaker van die documenten leest weet je dat dat 'predominantly' er vrijwel altijd in staat, dus dat zegt niet veel. De vraag is ook wat Hamilton had kunnen doen om de botsing te voorkomen. Zie #35.
En dat Verstappen die remactie niet had moeten doen is helemaal correct, dus daarvoor is-ie terecht bestraft.
Maar het is dus geen remactie volgens Red Bull, in de telemetrie die Crashen in de keuken liet zien was ook te zien dat Max niet remde, wel dat Hamilton 2 keer gas gaf.quote:Op dinsdag 7 december 2021 02:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als "wholly at fault" en als de stewards dit echt hadden geinterpreteerd als brake checking dan had VER die echt wel gekregen. Hier ook een uitleg over waarom HAM een deel van de blaam treft.
Ook op deze beelden is te zien dat de remactie van VER nu ook wel weer meeviel en dat HAM hier ook vreemd en dom bezig was, en bijna zijn titelkansen vergooide.
[ twitter ]
Ik ga uit van het FIA rapport, dat lijkt me ook niet op lucht gebaseerd. Mocht er aangetoond worden dat VER inderdaad niet remde dan is het helemaal debiel van HAM.quote:Op dinsdag 7 december 2021 02:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar het is dus geen remactie volgens Red Bull, in de telemetrie die Crashen in de keuken liet zien was ook te zien dat Max niet remde, wel dat Hamilton 2 keer gas gaf.
OP beeld ziet dat er misschien uit dat Max remde maar dat was dus niet zo.
Max remde niet, gaf ook geen gas.
Uitgebreid bekeken (net als de beelden onboard en vanuit de lucht) maar ik zie dus echt geen brakecheck van Verstappen hierin. Zeker het gas geven van Lewis vlak voor contact pleit Verstappen mijn inziens gewoon vrij. En mocht Verstappen wel iets te verwijten zijn, dan gaat Hamilton ook niet vrij uit, hij gaf gas waardoor hij tegen Verstappen aanreed.quote:
Verstappen stapt dus inderdaad gewoon op de rem kort voor het contact. Dat deed hij allemaal niet handig.quote:
Zet nu alsjeblieft die Oranje bril af.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitgebreid bekeken (net als de beelden onboard en vanuit de lucht) maar ik zie dus echt geen brakecheck van Verstappen hierin. Zeker het gas geven van Lewis vlak voor contact pleit Verstappen mijn inziens gewoon vrij. En mocht Verstappen wel iets te verwijten zijn, dan gaat Hamilton ook niet vrij uit, hij gaf gas waardoor hij tegen Verstappen aanreed.
Even buiten het onzinnige edoch niet onverwachte BLM-geneuzel: in de IndyCar Series 'rijden tenminste nog echte kerels'? Kijk je dat berhaupt wel? Driekwart van de crashes daar komen voort uit pure onkunde, een handvol coureurs kan wl normaal een duel aan gaan, de rest gaat er gewoon met een blinddoek voor de ogen in. Even buiten het feit dat het voor het halve veld gewoon godsonmogelijk is om berhaupt een normale start te maken.quote:Op maandag 6 december 2021 21:21 schreef quo_ het volgende:
Ik kijk al ruim 45 jaar F1.
Lang gedacht dat ik het nooit zou mee maken dat een nederlander races zou kunnen winnen, laat staan in de laatste wedstrijd van een seizoen kans zou maken om wereldkampioen te worden.
Dolle pret in huize quo_ zou je denken.
Het tegenovergestelde is waar. De sport is volledig verneukt door geld en politieke correctheid.
Er wordt met 7 verschillende maten gemeten om ten koste van alles die BLM clown te laten winnen en er wordt gereden op achterlijke banen die uitsluitend op de kalender verschijnen omdat er fors met de buidel gerammeld wordt.
Ik snap ook niet dat RBR zich zo laat piepelen. Ga maar eens serieus een overstap naar de indycars overwegen zou ik zeggen. Daar rijden immers nog kerels. Dan kan de clown nog wel een decennium vooraan in de optocht rijden en halverwege het seizoen weer kampioen worden.
Both on brakes is nog voor ze beiden terugschakelen.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verstappen stapt dus inderdaad gewoon op de rem kort voor het contact. Dat deed hij allemaal niet handig.
Dat doe ik.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zet nu alsjeblieft die Oranje bril af.
Volgens mij zien we dat Verstappen al 200 tot 400 meter "op 100% remt" (ik geloof dat remmen gekijk staat aan vertragen) tot moment van impact. Dus in dit geval hebben we er niks aan.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verstappen stapt dus inderdaad gewoon op de rem kort voor het contact. Dat deed hij allemaal niet handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |