Is zo, hij had er niet achter moeten zitten.quote:Op maandag 6 december 2021 14:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat weet ik maar wat ik ermee bedoel is dat als je iemand zo blijft volgen die duidelijk gas terug neemt om jou te laten passeren je het zelf ook wel erg gevaarlijk maakt. "brake checken" zie ik hier niet maar bumperkleven misschien wel.
Ja, dat was wel een special vorm van alternative facts.quote:Op maandag 6 december 2021 14:47 schreef S95Sedan het volgende:
Lol, deze had ik nog niet eens gezien destijds.
[ twitter ]
Nee, juist niet... Max had geen idee waar Lewis mee bezig was... Wil die nou links voorbij, rechts voorbij, oh toch links voorbij? *klabats*quote:Op maandag 6 december 2021 14:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mwah ik vind wel door dat geslinger dat Max wist waar die mee bezig was
Geen idee, maar toen was voor Max al niet meer nodig om Lewis voorbij te laten, toen had hij die 5 seconden al gekregen..quote:Op maandag 6 december 2021 14:35 schreef Themeparktommy het volgende:
Overigens, die tweede poging van Max om Hamilton voorbij te laten (die wel lukte), toen miste Hamilton alsnog de apex van bocht 27 en ging Max weer voorbij. Dat was toch gewoon toegestaan?
Daar had de social media beheerder van Ferrari waarschijnlijk al vanaf 2 uur voor de race zitten indrinken.quote:Op maandag 6 december 2021 14:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Beetje zoals Ferrari in Singapore![]()
[ twitter ]
Die verwarring kan die gewoon voorkomen door aan één kant te blijven.quote:Op maandag 6 december 2021 14:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, juist niet... Max had geen idee waar Lewis mee bezig was... Wil die nou links voorbij, rechts voorbij, oh toch links voorbij? *klabats*
Dat is allemaal onzin, daar zat het hem helemaal niet in.quote:Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die verwarring kan die gewoon voorkomen door aan één kant te blijven.
Echt wel, hij bracht Lewis expres in verwarring zodat Lewis dacht "oh nee wat gebeurt er...wat moet ik doe.." en KLATSquote:Op maandag 6 december 2021 14:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is allemaal onzin, daar zat het hem helemaal niet in.
8 punten al die Yukiquote:Op maandag 6 december 2021 14:56 schreef Perox het volgende:
[ afbeelding ]
Yuki heeft nog wel recht op een vormfoutje denk ik
quote:Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die verwarring kan die gewoon voorkomen door aan één kant te blijven.
Als Lewis dat echt dacht, gaat het daar wel misquote:Op maandag 6 december 2021 14:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Echt wel, hij bracht Lewis expres in verwarring zodat Lewis dacht "oh nee wat gebeurt er...wat moet ik doe.." en KLATS
Ja die vond ik ook onterecht.quote:Op maandag 6 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
Yuki krijgt ook wel echt de meest achterlijke straffen
Ik zeg niet stilstaan. En wie zegt dat hij niet op de racelijn die plek terug mag geven? Het maakt natuurlijk helemaal niks uit of die op de racelijn zit of op het vuil. Zolang die maar 1 kant kiest en ook op die kant blijftquote:Op maandag 6 december 2021 14:58 schreef TagForce het volgende:
[..]![]()
Hij kan niet op de racelijn stil gaan staan...
Alsof die niet allang is bekekenquote:Dus op een gegeven moment moest hij toch een keer die racelijn oversteken. De enige die die verwarring kon voorkomen was Hamilton, maar hij moest weer eens 'bijzonder' zijn en er niet langs durven. En precies op het moment dat Max dacht, nou, dan ga ik nu naar links kan jij er rechts langs, dacht Hamilton, nou dan ga ik er nu links langs.
Volslagen idioot, en waarschijnlijk de grootste dwaling van de wedstrijd-leiding ever om Max hiervoor te bestraffen. Uit de telemetry (live on screen EN de traces van een onofficiele bron (de bron die ook de live-cijfertjes op het beeld tovert) wordt niet duidelijk dat Max inderdaad heeft geremd. Dus het wordt tijd om de telemetrie van RBR te krijgen.
Yeah! We zijn het eens!quote:Op maandag 6 december 2021 15:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja die vond ik ook onterecht.
Vettel snijdt af als een blind paard en Yuki krijgt straf.quote:Op maandag 6 december 2021 14:56 schreef Perox het volgende:
[ afbeelding ]
Yuki heeft nog wel recht op een vormfoutje denk ik
onbegrijpelijk, vond die in Brazilie ook al zwaar, met Stroll.quote:Op maandag 6 december 2021 15:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel snijdt af als een blind paard en Yuki krijgt straf.
Die zag ik ook niet aankomen. Maar goed de stewards hebben altijd gelijk.quote:Op maandag 6 december 2021 15:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel snijdt af als een blind paard en Yuki krijgt straf.
Over de witte lijn voor de pitstraat rijden is net zo'n zwaar vergrijp als iemand het ziekenhuis in rammen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
onbegrijpelijk, vond die in Brazilie ook al zwaar, met Stroll.
*ratelt iets over MIA en tweede Mercedes*quote:Op maandag 6 december 2021 15:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
onbegrijpelijk, vond die in Brazilie ook al zwaar, met Stroll.
Stewards spreken eerdere besluiten dusdanig vaak tegen dat dit een rift in ruimtetijd maakt.quote:Op maandag 6 december 2021 15:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Die zag ik ook niet aankomen. Maar goed de stewards hebben altijd gelijk.
"TSU locked up, went straight ahead and caused a collision"quote:Op maandag 6 december 2021 14:56 schreef Perox het volgende:
[ afbeelding ]
Yuki heeft nog wel recht op een vormfoutje denk ik
OK dan vooruit dan maarquote:Op maandag 6 december 2021 15:04 schreef potjecreme het volgende:
Het is jammer dat boordradio hem heeft. Wie gaat er voor ins luisteren?
[ twitter ]
Met 100 km/h op de racelijn is hetzelfde als stilstaan. Daarom MOEST ie wel oversteken op dat moment. Hij gaf netjes ruimte naast de racelijn, maar Hamilton wilde hem niet voorbij, deed lastig, en dwong Max om uiteindelijk naar de andere kant te gaan. Als je dat niet inziet dan vraag ik me af of je signature wel zo accuraat is als jij denkt dat ie is.quote:Op maandag 6 december 2021 15:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zeg niet stilstaan. En wie zegt dat hij niet op de racelijn die plek terug mag geven? Het maakt natuurlijk helemaal niks uit of die op de racelijn zit of op het vuil. Zolang die maar 1 kant kiest en ook op die kant blijft
[..]
Alsof die niet allang is bekekenDe FIA kan gewoon precies zien waar en hoeveel iemand remt
Hoe FIA straffen bepaalt:quote:Op maandag 6 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
Yuki krijgt ook wel echt de meest achterlijke straffen
Max heeft nooit MOETEN slingeren. Maar hij deed het wel.quote:Op maandag 6 december 2021 15:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Met 100 km/h op de racelijn is hetzelfde als stilstaan. Daarom MOEST ie wel oversteken op dat moment. Hij gaf netjes ruimte naast de racelijn, maar Hamilton wilde hem niet voorbij, deed lastig, en dwong Max om uiteindelijk naar de andere kant te gaan. Als je dat niet inziet dan vraag ik me af of je signature wel zo accuraat is als jij denkt dat ie is.
Die is door de FIA ingezien en die heeft gezegd dat Max ineens teveel remde. Wat op video meteen duidelijk te zien was.quote:Ja, die is ongetwijfeld bekeken... Maar niet door ons. Ze 'zeggen' dat ie remde, maar ik heb daar nog geen bewijs van gezien, alleen maar indicaties (video met telemetrie on screen, een tracemap van gas rem en snelheid) dat dat niet het geval was. Daarom zeg ik, het wordt tijd dat we de telemetrie van RBR te zien krijgen. De telemetrie die van de auto zelf komt, inclusief reminput enzo.
Ik kon inschakelen bij de tweede start. De eerste start gemist, kreeg nog net mee dat HAM boos was dat VER een gratis bandenwissel kreeg en zijn plannetje was mislukt.quote:Op maandag 6 december 2021 14:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Had je gister nog live kunnen kijken?
Ho, ho, ho… ik heb gezegd dat remmen om een ander achterop te laten klappen onder omstandigheden aangemerkt wordt als poging tot doodslag in het verkeer (en ik heb de uitspraak nog gepost ook, het is niet alsof ik dat verzin), omdat sommigen lijken te denken dat wie achterop rijdt altijd fout is en dat is niet zo.quote:Op maandag 6 december 2021 14:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn hier users die dit een poging tot doodslag vonden.
Jezus, alsof je tegen een muur lult...quote:Op maandag 6 december 2021 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max heeft nooit MOETEN slingeren. Maar hij deed het wel.
[..]
Die is door de FIA ingezien en die heeft gezegd dat Max ineens teveel remde. Wat op video meteen duidelijk te zien was.
Que? Waar dan?quote:Op maandag 6 december 2021 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max heeft nooit MOETEN slingeren. Maar hij deed het wel.
[..]
Die is door de FIA ingezien en die heeft gezegd dat Max ineens teveel remde. Wat op video meteen duidelijk te zien was.
Kap er dan ook mee. Je gaat geen gelijk bij hem halen. Jezus net zo domquote:Op maandag 6 december 2021 15:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Jezus, alsof je tegen een muur lult...
Hamilton had ook niet op 20 centimeter achter Max hoeven blijven rijden, maar hij deed het wel... Max probeerde juist uit de weg te blijven, maar Lewis bleef er achter hangen... En op een gegeven moment moet Max wel degelijk naar links om van de racelijn af te blijven. Anders krijgt ie daar weer een penalty voor.
Wat de FIA zegt dat ze ingezien hebben boeit me niet zoveel als ik probeer mijn mening over een incident te vormen... Dat kan ik namelijk pas juist als ik ook die info heb ingezien. Daarom vraag ik om die info.
Exact, daarom reageer ik er ook al niet meer op.quote:Op maandag 6 december 2021 15:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Jezus, alsof je tegen een muur lult...
Ja Albon mag weer rondjes rijden.quote:Op maandag 6 december 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que? Waar dan?
RedBull gaat trouwens erin tegen protest en is volop bewijs aan het verzamelen dat Verstappen niet geremd zou hebben.
2,4 G om precies te zijn.quote:Op maandag 6 december 2021 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max heeft nooit MOETEN slingeren. Maar hij deed het wel.
[..]
Die is door de FIA ingezien en die heeft gezegd dat Max ineens teveel remde. Wat op video meteen duidelijk te zien was.
Ben benieuwd wat eruit komt, neem graag mijn woorden terug als blijkt dat dat stewardrapport niet kloptquote:Op maandag 6 december 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que? Waar dan?
RedBull gaat trouwens erin tegen protest en is volop bewijs aan het verzamelen dat Verstappen niet geremd zou hebben.
Dat is wat Marko in emotie riep. Dat moet dus nog maar allemaal blijken.quote:Op maandag 6 december 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que? Waar dan?
RedBull gaat trouwens erin tegen protest en is volop bewijs aan het verzamelen dat Verstappen niet geremd zou hebben.
Slicks doen heel veel idd, toen ik voor het eerst met slicks reed op mn circuitbak stonden de remmen na 1 ronde al in de fik.quote:Op maandag 6 december 2021 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
2,4 G om precies te zijn.
En voor degenen die niet weten hoe hard dat is: met een straatauto op straatbanden kun je ongeveer 1,2 G halen en met R compound 1,5 G.
Dat is dus fors meer dan een noodstop.
Wel moet je dat in perspectief zijn: noodstop met een F1 kan tot 5 G oplopen (slicks, veel downforce).
Gaat ook niks uitkomen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat eruit komt, neem graag mijn woorden terug als blijkt dat dat stewardrapport niet klopt.
Maar op de heli video zie je VER wel degelijk opeens sneller vertragen vlak voor hij onder het bord doorrijdt. Dat is vlak voor de botsing.
Voor een poging tot doodslag moet er daadwerkelijk ook iemand kunnen overlijden. Je kunt natuurlijk ook niet veroordeeld worden voor een poging tot doodslag wanneer je iemand met toiletpapier bekogelt. Tevens moet je op de openbare weg 2 seconden afstand van je voorganger houden.quote:Op maandag 6 december 2021 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ho, ho, ho… ik heb gezegd dat remmen om een ander achterop te laten klappen onder omstandigheden aangemerkt wordt als poging tot doodslag in het verkeer (en ik heb de uitspraak nog gepost ook, het is niet alsof ik dat verzin), omdat sommigen lijken te denken dat wie achterop rijdt altijd fout is en dat is niet zo.
En dat is ook wat de wedstrijdleiding oordeelde: Max remde te hard en kennelijk zo hard dat ze vonden dat hij voornamelijk schuld had aan het ongeval.
Daar zie ik persoonlijk niets geks in dus.
Maar of dat komt door liften of remmen is niet duidelijk uit die beelden op te maken. Daarnaast heb ik nog steeds geen data gezien waaruit blijkt dat Verstappen (hard) geremd zou hebben.quote:Op maandag 6 december 2021 15:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat eruit komt, neem graag mijn woorden terug als blijkt dat dat stewardrapport niet klopt.
Maar op de heli video zie je VER wel degelijk opeens sneller vertragen vlak voor hij onder het bord doorrijdt. Dat is vlak voor de botsing.
Wauw, belachelijk dat Yuki hier een straf voor krijgt. Hij bleef inderdaad op de baan en laat ook genoeg ruimte voor de ander.quote:Op maandag 6 december 2021 15:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"TSU locked up, went straight ahead and caused a collision"
Ja boeiend dat die oplockt. En hij ging helemaal niet straight ahead want hij bleef op de baan
[ afbeelding ]
Ik voorspel Q3 vast, Hamilton doet in de eerste ronde zijn best om zo hard mogelijk te rijden, daarachter rijdt Bottas, die nadat Hamilton voorbij de finish is, zijn auto stil zet op de finishlijn waardoor Max zijn eigen ronde niet kan afmaken. Na deze rode vlag zorgt Hamilton zelf voor de rode vlag door zijn auto te parkeren wanneer Max net aan een snel rondje is begonnen en staat Hamilton vooraan en Max ergens op de 9e plek.quote:Op maandag 6 december 2021 15:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
Ja die race zal vast heel clean gaan verlopen.
(lol)
Nee natuurlijk niet, dat wordt de meest smerige wedstrijd van het jaar. En ik heb er veel zin in(al denk ik dat na de start het WK al beslist kan zijn)
Dan is Verstappen dus kampioenquote:Op maandag 6 december 2021 15:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
(al denk ik dat na de start het WK al beslist kan zijn)
Ik zie dat helemaal niet, ik zie HAM juist versnellen en links erlangs proberen te gaan. Maar hij schat het verkeerd in.quote:Op maandag 6 december 2021 15:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat eruit komt, neem graag mijn woorden terug als blijkt dat dat stewardrapport niet klopt.
Maar op de heli video zie je VER wel degelijk opeens sneller vertragen vlak voor hij onder het bord doorrijdt. Dat is vlak voor de botsing.
Probleem is dat je niet 'plotseling met 2.4G kan vertragen' als in de grafiek van de snelheid de snelheid niet ineens naar beneden valt... En dat doet ie in de beeld-telemetrie niet. Dus wil ik graag de info zien die de FIA heeft waaruit dit blijkt.quote:Op maandag 6 december 2021 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
2,4 G om precies te zijn.
En voor degenen die niet weten hoe hard dat is: met een straatauto op straatbanden kun je ongeveer 1,2 G halen en met R compound 1,5 G.
Dat is dus fors meer dan een noodstop.
Wel moet je dat in perspectief zijn: noodstop met een F1 kan tot 5 G oplopen (slicks, veel downforce).
Of het lijkt optisch dat hij versnelt omdat Verstappen vertraagd.quote:Op maandag 6 december 2021 15:21 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik zie dat helemaal niet, ik zie HAM juist versnellen en links erlangs proberen te gaan. Maar hij schat het verkeerd in.
Exact. Dat is dus wat er nu speelt. Complete willekeur in straffen en sommige coureurs krijgen gewoon eerder straf. Het zou helemaal niet moeten uitmaken of het Yuki is of Max of Lewis, maar helaas is dat wel van belang.quote:Op maandag 6 december 2021 15:21 schreef mrkos het volgende:
[..]
Wauw, belachelijk dat Yuki hier een straf voor krijgt. Hij bleef inderdaad op de baan en laat ook genoeg ruimte voor de ander.
Dat lijkt me logischer.quote:Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of het lijkt optisch dat hij versnelt omdat Verstappen vertraagd.
Ik ook niet, maar heb nog geen enkele reden om aan te nemen dat de stewards hierover liegen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar of dat komt door liften of remmen is niet duidelijk uit die beelden op te maken. Daarnaast heb ik nog steeds geen data gezien waaruit blijkt dat Verstappen (hard) geremd zou hebben.
Dus eigenlijk zeg je hier dat de stewards het verkeerd zien?quote:Op maandag 6 december 2021 15:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"TSU locked up, went straight ahead and caused a collision"
Ja boeiend dat die oplockt. En hij ging helemaal niet straight ahead want hij bleef op de baan
[ afbeelding ]
https://nl.motorsport.com(...)ok-valstrik/6856141/quote:“Zoveel explosieve momenten. Fascinerend, dit was echt een film”, blikte Hülkenberg voor de camera’s van Servus TV terug op de race. De voormalig Formule 1-coureur werd uiteraard ook gevraagd naar zijn mening over de bizarre aanrijding tussen Hamilton en Verstappen in ronde 37. “Dat is Max Verstappen. Hij vecht als een leeuw voor het kampioenschap en hij geeft alles wat hij in zich heeft. Hij wist dat hij Lewis niet meer zou kunnen inhalen als hij hem voorbij zou laten. Daarom heeft hij het zo slim voorbereid en gepland. Lewis rook een valstrik. Daarom wilde hij Max niet inhalen op het punt waar hij achterop reed. Dat was schaken op het hoogste niveau. Die twee racen met 300 kilometer per uur en bedenken dan nog steeds dit soort dingen.”
De verklaring voor het bizarre moment is volgens de Duitser niet zo heel ingewikkeld: “Ik weet zeker dat het te maken had met DRS. Het DRS-meetpunt ligt voor de laatste bocht. Max wilde dat Lewis voor dat punt zou inhalen, zodat hij DRS zou krijgen en Lewis direct weer kon inhalen. Dit zijn strategische spelletjes. Lewis wist dat, uiteraard, en daarom bleef hij erachter, maar toen werd het iets te close. Beiden hebben het te extreem gespeeld.
Die data is er gewoon niet, niet voor niks dat ze altijd zo geheimzinnig doen als het toch anders blijkt te zijn dan de genomen beslissing.quote:Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet 'plotseling met 2.4G kan vertragen' als in de grafiek van de snelheid de snelheid niet ineens naar beneden valt... En dat doet ie in de beeld-telemetrie niet. Dus wil ik graag de info zien die de FIA heeft waaruit dit blijkt.
Zoek even op wat ''Straight ahead'' betekentquote:Op maandag 6 december 2021 15:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je hier dat de stewards het verkeerd zien?
Het punt was niet dat wat Max deed poging tot doodslag is, maar dat je met teveel remmen voor iemand zijn neus (ook als dat een bumperklever is, zie het arrest), je ook schuldig kan zijn aan het ongeval.quote:Op maandag 6 december 2021 15:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor een poging tot doodslag moet er daadwerkelijk ook iemand kunnen overlijden. Je kunt natuurlijk ook niet veroordeeld worden voor een poging tot doodslag wanneer je iemand met toiletpapier bekogelt. Tevens moet je op de openbare weg 2 seconden afstand van je voorganger houden.
Dat je in F1 niet op een recht stuk vol in de rem mag gaan met iemand achter je is denk ik iedereen het wel over eens.
In dat ene grafiekje dat voorbij kwam (is dat uit de beeldtelemetrie gedestilleerd?) zie je het lijntje met de snelheid wel degelijk plots steiler dalen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet 'plotseling met 2.4G kan vertragen' als in de grafiek van de snelheid de snelheid niet ineens naar beneden valt... En dat doet ie in de beeld-telemetrie niet. Dus wil ik graag de info zien die de FIA heeft waaruit dit blijkt.
De stewards zien het alleen goed als ze VER bestraffen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je hier dat de stewards het verkeerd zien?
Ik zeg ook niet dat ze liegen, maar als ze het bij het rechte eind zouden hebben, zou een protest van RedBull zinloos zijn lijkt me.quote:Op maandag 6 december 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar heb nog geen enkele reden om aan te nemen dat de stewards hierover liegen.
en je ziet in dezelfde grafiek dat Hamilton versnelde.quote:Op maandag 6 december 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In dat ene grafiekje dat voorbij kwam (is dat uit de beeldtelemetrie gedestilleerd?) zie je het lijntje met de snelheid wel degelijk plots steiler dalen.
Het is alleen jammer dat we daar enkel digitale rem-informatie hebben
Sommigen bleken het ook te kunnen horen.quote:Op maandag 6 december 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In dat ene grafiekje dat voorbij kwam (is dat uit de beeldtelemetrie gedestilleerd?) zie je het lijntje met de snelheid wel degelijk plots steiler dalen.
Het is alleen jammer dat we daar enkel digitale rem-informatie hebben
Dan moet ie wel heel zeker hebben geweten dat zijn vleugel dat zou overleven. Een crash was niet in zijn belang. Ik denk dat hij in verwarring werd gebracht door Max. "This guy is funcking crazy"en tot alles in staat. Misschien durfde hij er niet langs? Max zit in zijn hoofd. Nu loopt het wéér goed af voor Hamilton, hoe lang nog?quote:Op maandag 6 december 2021 15:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik durf zelfs wel verder te gaan, op basis van de beelden en telemetrie daarin is het bewust achterin rijden door Hamilton.
Ik denk niet dat de FIA liegt. Dat zou overduidelijk partijdig zijn en dat is de FIA niet.quote:Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet 'plotseling met 2.4G kan vertragen' als in de grafiek van de snelheid de snelheid niet ineens naar beneden valt... En dat doet ie in de beeld-telemetrie niet. Dus wil ik graag de info zien die de FIA heeft waaruit dit blijkt.
Nouja, als RB gelijk heeft dat er niet (extra) geremd is vlak voor de impact dat klopt het rapport van de stewards niet natuurlijk. Die beweren dat er wel significant geremd is.quote:Op maandag 6 december 2021 15:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze liegen, maar als ze het bij het rechte eind zouden hebben, zou een protest van RedBull zinloos zijn lijkt me.
quote:Op maandag 6 december 2021 15:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de FIA liegt. Dat zou overduidelijk partijdig zijn en dat is de FIA niet.
Daarom kwamen ze met het voorstel om Ham op P1 te zetten en Max op P2.quote:Op maandag 6 december 2021 15:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de FIA liegt. Dat zou overduidelijk partijdig zijn en dat is de FIA niet.
bronquote:Hamilton schatte de situatie simpelweg verkeerd in en reed daardoor achter op de auto van Verstappen", betoogt Marko. "Het gevolg was dat er twee grote scheuren in de achterbanden van Verstappens auto zaten. Daardoor kon hij Hamilton niet meer aanvallen. Op de rechte stukken moest hij het gas loslaten om op deze banden nog de finish te kunnen halen."
RB mag gewoon die data inzien.quote:Op maandag 6 december 2021 15:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die data is er gewoon niet, niet voor niks dat ze altijd zo geheimzinnig doen als het toch anders blijkt te zijn dan de genomen beslissing.
Ik durf zelfs wel verder te gaan, op basis van de beelden en telemetrie daarin is het bewust achterin rijden door Hamilton. Hij geeft namelijk gad bij en laat z'n rem los vlak voordat hij achterop rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |