Tarado | maandag 6 december 2021 @ 09:31 |
![]() ![]() Jeddah Corniche Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 6 december 2021 @ 09:32 |
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:32 |
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:32 |
Ja maar dat is geen brake check natuurlijk | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:33 |
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:33 |
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoor ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:34 |
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je. | |
bleiblei | maandag 6 december 2021 @ 09:34 |
Ja precies. Maar oeh! Dan wel met looping! ![]() | |
maan_man | maandag 6 december 2021 @ 09:35 |
Maar los van Verstappen, vind ik dat Tsunoda ook twee keer hard is genaaid door de wedstrijdleiding afgelopen races. Maar dat was van minder belang voor het kampioenschap, dus daar ligt minder de focus op, maar waar moest hoe gisteren anders rijden tijdens de crash met Vettel. Het is niet zo dat ze alleen bij Verstappen vaak discutabele beslissingen nemen. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:35 |
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzaken | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:35 |
Ja, en ze willen natuurlijk de consequenties van hun straffen ook nog mee kunnen wegen, dus objectieve sancties kan je shaken idd. | |
Afhaalchinees | maandag 6 december 2021 @ 09:35 |
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden? | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:35 |
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen? Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:36 |
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweest | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:36 |
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken. Maar goed, ongeacht of het in de definitie past een terechte straf imho ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:36 |
Lewis moet niet zo kutten, als degene voor je de mogelijkheid geeft om je te passeren, dan moet je die pakken. Wat als er een hele rits andere coureurs op een korte afstand achter deze twee knakkers reden? Dan konden die nu allemaal profiteren omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan. De wereld draait niet om Hamilton, er zijn meer coureurs die deelnemen aan de race, niet zo miepen en er gewoon voorbij rijden. Vervolgens gaat Verstappen nog meer vertragen en rijdt die soepkip tegen Verstappen aan. ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:37 |
Om de DRS mee te pakken natuurlijk. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:38 |
Plots remt? Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat. | |
heywoodu | maandag 6 december 2021 @ 09:38 |
Dan had Hamilton het ongetwijfeld niet vertikt, hij is niet achterlijk natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 09:38 |
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet? Hamilton loop vast in z'n eigen leugen. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:39 |
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging. Tot het moment dat hij op zijn rem trapt. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:39 |
Het gaat om het breakchecken. Dat mag gewoon onder geen enkele omstandigheid. Hamilton kan daar nooit tijdig op anticiperen en dus veroorzaak je een ongeluk. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:39 |
Het punt is voor mij meer dat in zulke situaties waar beide coureurs elkaars gedachten niet kunnen lezen en moeten reageren in fracties van seconden het niet eerlijk is om dan achteraf allerlei motieven er bij te gaan zoeken. Vond ik ook in Monza, dat was gewoon een ongebruikelijke situatie die door beide coureurs met de nodige pech niet helemaal juist afgehandeld werd. Maar toch werd Verstappen bestraft omdat hij schijnbaar had moeten weten wat volgens die stewards op dat moment 'significantly alongside' betekende. | |
Adames | maandag 6 december 2021 @ 09:39 |
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf. Dan nog vind ik dat verstappen veel meer fout deed dan hamilton gisteren. Hamilton kleurt vooral in waar de regels niet duidelijk zijn. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:39 |
Dat is dan gewoon achtelijk en egoïstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:40 |
Klopt hoor, lijkt me duidelijk dat hij erachter bleef voor de DRS. Moet hij niet zo moeilijk over doen. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:40 |
Hij remt wel plots. Gas los laten rekent Hamilton op, vol in de ankers natuurlijk niet. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:40 |
Hij liegt gewoon tegen de stewards en die trapten er ook niet in. Vinden zo ook prima, schijnbaar ![]() | |
Adames | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Hij remde eerst normaal af. Daarna ging het pas mis. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Eens, onsportief spelletje. Net zoals dat ge-emmer rond de herstart. Snap ook niet dat daar niks tegen gedaan werd. Of nouja, ik snap het wel, maar het is belachelijk. | |
Monolith | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Verstappen probeert Hamilton er voorbij te dwingen voor de DRS streep, Hamilton probeert pas na de streep in te halen. Dat is gewoon onderdeel van het spel. Als je tegenstander dan niet 'hapt', dan kun je niet zo maar nog eens op de rem gaan staan. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Ja. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Welk moment, want ik heb dat dus nergens waargenomen. Daarnaast als Verstappen aan het vertragen is, moet Hamilton er voorbij, wat als er kort achter Hamilton een hele batterij met auto’s had gezeten? Dan konden die er doodleuk voorbij omdat Sir. Hamilton het vertikt om er voorbij te gaan. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 09:41 |
Ze speelden allebei spelletjes dus, Hamilton liet zich er in mee gaan. Dan zou ik dit eerder als race-incident bestempelen. | |
Nia | maandag 6 december 2021 @ 09:42 |
Misschien is het tijd om een F1 freestyle competitie te starten. Heerlijk raggen met oude F1 bakken zonder getut. ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:42 |
Ja, die zouden dat moeten kunnen nagaan aan de hand van de teamradio etc. Denk dat hij het daadwerkelijk nog niet wist maar wel besefte dat dat aan de hand moest zijn toen Verstappen vertraagde. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:42 |
Waarom niet? Tenzij je Verstappen ervan wilt betichten een botsing te veroorzaken past remmen gewoon in dat patroon. | |
THEFXR | maandag 6 december 2021 @ 09:43 |
als je champ wil worden, had ie gewoon keihard er voorbij gegaan en niks van dat wantrouwen gedoe. | |
byah | maandag 6 december 2021 @ 09:43 |
Perez lekker laten afzakken volgende week en zodra hij gelapt wordt Hamilton keihard in de vangrail beuken lijkt me een mooi einde van dit seizoen. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 09:43 |
Als hij niet geremd had was het denk ik ook zo bestempeld geweest. | |
Monolith | maandag 6 december 2021 @ 09:44 |
Of iets in een patroon past is niet relevant. Plotseling op de rem gaan staan terwijl je geleidelijk snelheid mindert maakt je gewoon schuldig aan een botsing. | |
RedWhiteArmy1983 | maandag 6 december 2021 @ 09:44 |
RedBull zal voor komend weekend iets moeten verzinnen. Lewis heeft de laatste 3 wedstrijden gewonnen en lijkt ook sneller. Reken maar dat ze voor elk wissewasje de FIA zullen contacten om Lewis een straf te geven. Ergens ook wel terecht, want als je met "achter op iemand knallen" met niks wegkomt, dan voel je je als RedBull zijnde ook wel in zijn hemd gezet. Maja, afgaande op hoe van alles dit seizoen is gegaan, zal het wel niks helpen... ![]() Wie er ook kampioen wordt, Max was gewoon de beste coureur dit jaar. Dat het nu nog spannend is, heeft er vooral mee te maken dat-ie van de zomer 2 keer door een Mercedes eruit getikt is. En verder heb ik niks tegen Lewis, als je 7 (of 8?) keer wereldkampioen wordt, ben je sowieso een grote. Alleen dat gedoe er om heen (haartjes doen op de baan, dat dramaqueen gedrag etc.) staat me wat minder aan. Maar goed, zo heeft iedereen wel wat... Beiden gelijk in punten met nog 1 race te gaan, hoe verzin je het. ![]() ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:44 |
Zo te lezen wel idd, ze geven aan dat het plots remmen de reden is voor de straf. Maar je weet het maar nooit met de stewards natuurlijk. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:44 |
Verstsppen krijgt de opdracht om Hamilton er voorbij te laten en geeft hem die mogelijkheid. Hamilton wacht onnodig lang, het is niet Verstappens schuld dat daar die DRS streep ligt. Hamilton gaat toch niet bepalen wanneer Verstappen z’n straf pakt? | |
THEFXR | maandag 6 december 2021 @ 09:45 |
klopt | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:45 |
Tot aan de remactie mee eens. Dan veroorzaak je wel echt gevaar met iemand vlak achter je. Dat was tot aan dat moment niet zo. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:45 |
Dat slaat nergens op natuurlijk ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:45 |
Hamilton kreeg in het moment zelf pas te horen dat Max hem voorbij zou laten gaan. Allemaal te zien op F1TV waar de boardradio's open staan. Toen hij dit hoorde wou hij er linksom voorbij, gaf een dotje gas terwijl Max net op dat moment nog langzamer ging rijden. Dan rijd je er inderdaad tegenaan. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:45 |
Zal ook wel ervaring zijn uiteindelijk. Ergens wel jammer want het gaat uiteindelijk meer over de interpretatie van regeltjes en de FIA dan het titanengevecht op de baan. Echt bizar spannend. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:46 |
Verstappen kon toch niet weten dat Hamilton het niet te horen had gekregen? Moet je naast coureur ook nog helderziende zijn? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:46 |
Het moment vlak voor de botsing remt Verstappen plots flink. Verder met je eens. Hier mag wel een duidelijke ruling over komen, want dit is misbruik van de regels maken imo. | |
Monolith | maandag 6 december 2021 @ 09:46 |
Je draait het om. Hamilton bepaalt wanneer hij voorbij Verstappen gaat. Je hebt als coureur het recht niet om de rem plotseling in te trappen als je tegenstander er niet gelijk voorbij gaat. Je zou kunnen beargumenteren dat wanneer Hamilton de kans niet pakt je een geldige poging hebt gedaan om je tegenstander er voorbij te laten en hij die niet geaccepteerd heeft. Dat leek uiteindelijk ook de insteek van de wedstrijdleiding na dat incident. Daarom vond ik die straf voor leaving the track and gaining an advantage vreemder dan deze straf. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:47 |
Het punt is dat die remactie vrij toevallig samen komt met Hamilton die op het gas gaat en toch maar er voorbij gaat. Beide coureurs hadden dat nooit van elkaar kunnen weten natuurlijk | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:47 |
Neehoor. Je moet alleen niet opeens op je rem trappen met iemand vlak achter je. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:47 |
Het punt is dat je gewoon niet op je rem moet trappen. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Al met al hebben de stewards het best goed gedaan gisteren imo. Het laatste wat je wil is dat het kampioenschap beslist wordt vanachter een jurytafel. Voor mijn gevoel hebben ze dat ook uit alle macht proberen te voorkomen, ook bij dat moment dat er handjeklap plaatsvond met RBR tijdens een rode vlag. Als Bottas op 6 seconden van Verstappen was geëindigd, had Verstappen vermoedelijk een 5-seconden penalty gehad. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Dat kan prima, als die persoon achter je niet ineens op hetzelfde moment op het gas trapt | |
nixxx | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Hamilton zei in een aantal interviews al dat hij er niet voor de drs streep voorbij wilde, dus hij besefte het prima, had hij die radio niet voor nodig | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Dat is natuurlijk onzin, dat snap je zelf ook wel ![]() | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
De straf gaat toch om het remmen? Verstappen weet dat Hamilton daar zit. Dan ben je dus bewust aan het breakchecken, en dat is in strijd met de reglementen. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Leuk feitje: 2.4G haal ik in mijn eigen auto al door voor een stoplicht te remmen. Dat is echt niets. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Was niet opeens, hij had z’n gas allang losgelaten en Hamilton kon er allang voorbij. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:48 |
Nee, zo een vertraging kan je nooit meer op reageren natuurlijk. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:49 |
Hamilton kan toch niet weten waarom. Max plots zo langzaam gaat rijden? Moet hij helderziend zijn? Beide speelde een spelletje. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:49 |
Ja, maar dat deed hij niet. De remactie kwam wel vanuit het niks, was geen enkele reden om op de rem te trappen daar. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:49 |
Natuurlijk wel, maar op dat moment had Hamilton al besloten er wel voorbij gegaan. Dat is de reden van de botsing, ze kunnen elkaars gedachten niet lezen | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:50 |
Verstappen had z’n gas toch al losgelaten? Dan had Hamilton er voorbij gemoeten. Waarom ging hij bumperkleven bij Verstappen? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:50 |
Ja, maar daar houden mensen meestal wat meer afstand en rij je niet zo hard. Met die snelheden en die volgafstanden met 2.4G remmen valt niet op te reageren. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:50 |
Je bent aan het racen, het lijkt me dat je er voorbij wilt toch? ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:50 |
Zijn we het dan niet over eens ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:51 |
Hamilton wist inderdaad heus wel wat voor een spelletje Max speelde. Maar dat wist hij dan ook pas achteraf. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:51 |
Nee, geen enkele reden om plots te remmen met iemand vlak achter je. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
Wat ik trouwens wel weer bijzonder vind; Ze steken miljoenen euro's de ontwikkeling van aerodynamica. Elke millimeter van de voorvleugel wordt 500x uitgemeten om maar net even wat sneller te kunnen zijn. Heb je dat ding van Hamilton gezien na de race? Met die vleugel reed hij meerdere snelste ronden. Toch wel bijzonder. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
Prima, maar wees je wel bewust dat je argument niet overeenkomt met die van de stewards om straf te geven | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
Hij vertraagde Hamilton ging er niet voorbij, wat moet je dan? Gas geven of nog meer vertragen? Als je wacht komen de nummers 3 en 4 in de race steeds dichterbij. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
Maakt niet uit wat Hamilton doet en waarom. De penalty gaat om het remmen en het daardoor veroorzaken van een ongeluk. Duidelijk toch? | |
ESF1Gamer | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
Wat als Verstappen een motor probleem had een daardoor langzaam reed dan ga je toch ook voorbij in plaats van achterop botsen. | |
VEM2012 | maandag 6 december 2021 @ 09:52 |
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:PHR:2004:AM2526 | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:53 |
0 Wat is je punt? Zou wat zijn geweest als Lewis er in die bocht (want daar zit je ook nog in) vol voorbij ging en er daar een auto langzaam reed en dat Max remde. Nogmaals, Lewis is ook geen helderziende, toen hij het te horen wou hij er voorbij, toen remde Max echter nog 1x af terwijl Lewis erachter zat. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:53 |
Weer doorrijden. Je hebt hem toch duidelijk de kans gegeven? Maar daar moet meer duidelijkheid over komen, dat ben ik met je eens. HAM misbruikt daar de plek-teruggeef-regel imo. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 09:53 |
Dan had ie er voorbij gemoeten dan wel meer afstand moeten houden. Je bent aan het racen, dan wil je er toch voorbij lijkt me? | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 09:54 |
Meestal verwacht je ook niet dat iemand zit te bumperkleven op zulke snelheden. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 09:54 |
Ja dat viel me ook op. Je zou toch denken dat die impact veel groter is ![]() Aan de andere kant zegt dat wel weer wat over de brute kracht van de Mercedes. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:54 |
Mee eens, hij had er al lang voorbij gemoeten. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:54 |
Ja want Lewis had er heel veel mee te winnen om met zijn kwetsbare voorkant achterop Max te rijden. Motorprobleem uit zich ook veel anders natuurlijk, dat begrijp je ook wel hoop ik. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:55 |
Vertel, wat is hun argument? | |
Tarado | maandag 6 december 2021 @ 09:55 |
wat een onzin, hij ziet dat Verstappen z'n gas los laat en van de racelijn afgaat dat is voldoende, het is de canta cup niet | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:55 |
Wat wil je voorstellen, minimum volgafstanden in de F1 voor als iemand plots remt? | |
byah | maandag 6 december 2021 @ 09:56 |
Haha, die hebben weer op 80% gereden om het "spannend" te houden. Ik durf mijn handen inmiddels wel in het vuur te steken dat er een compromis is dat Mercedes de titel krijgt, maar alleen dmv een spannende titelstrijd. En dat wordt gehandhaafd door de stewards. | |
mcmlxiv | maandag 6 december 2021 @ 09:57 |
Verstappen had natuurlijk allang wereldkampioen moeten zijn. Pure pech in Azerbaijan en aangereden worden door Hamilton zijn het verschil. Voor het overige alleen 1e en 2e plaatsen. Hamilton was dit jaar een stuk minder constant. Mocht Hamilton dit jaar wereldkampioen worden dan heeft hij dat behaald door Verstappen in Silverstone van de baan te rijden. Moeilijker is het niet. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:57 |
Zal wellicht ook per circuit verschillen, maar zeker opvallend! | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:57 |
Ja maar hij kan toch niet ruiken waarom of belangrijker nog: waarvoor? | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 09:57 |
De stewards vonden het 'erratic'. Hoe ze dat precies bepalen wordt niet gezegd, maar het remmen an sich is niet het probleem. Verstappen had dus voor het remmen moeten bedenken "zullen de stewards dit als erratic zien of niet"? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:58 |
Zou wel heerlijk zijn als HAM ploft volgende race in dat geval ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 09:59 |
69 bar remmen met een auto achter je is geen briljant plan. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 09:59 |
Ja, dat is toch wat ik zeg, hij remde plotseling. Dat is wat ze bedoelen met erratic, er was geen aanleiding voor. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:00 |
Dat durf ik niet. Want dat lijkt me klinkklare onzin. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 10:01 |
Ik zeg alleen dat het niet zo heftig was als 2.4G impliceert. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 10:01 |
Hij wilde Hamilton er voorbij laten. Leuk geprobeerd, maar je bent flink uitgeluld door de stewards ![]() | |
byah | maandag 6 december 2021 @ 10:01 |
Die hebben gedreigd om uit de F1 te stappen als de regels dit jaar veranderd zouden gaan worden. | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:02 |
Door Connelly. Die ook zeer objectief is. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:03 |
Had hij ook maar dan nog mag je niet zo plots remmen met iemand dicht achter. Dat staat los van de discussie wat iemand daar doet en of iemand daar überhaupt zou moet zijn. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:03 |
Neehoor, ik zeg precies hetzelfde. Dat hij HAM er voorbij wil laten lijkt me evident. Dat hij vervolgens een ongeluk veroorzaakt door plotseling te remmen, lijkt me ook evident. Maar ook goed, dan noem ik het vanaf nu erratic. Blijft een terechte straf. | |
LTVDK | maandag 6 december 2021 @ 10:04 |
Nog wel een 'geluk' dat Max in de race al die 5 sec straf kreeg waardoor die niet meer naar binnen kon voor een FL, anders was die met die 10 sec 4e geworden | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:04 |
Precies ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:04 |
De vraag is of ze hem dan ook die 10 sec hadden gegeven ![]() | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 10:04 |
Wederom leuk geprobeerd ![]() | |
LTVDK | maandag 6 december 2021 @ 10:05 |
Ook weer zo ja, de FIA is betreft straffen net zo onvoorspelbaar als het weer ... | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:05 |
Leuk geprobeerd idd ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:06 |
Het was niet plots wanneer je al van het gas bent gegaan. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:07 |
Want als iemand van het gas af gaat om je er langs te laten dan moet je ervan uitgaan dat hij ook opeens gaat remmen? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 10:07 |
Wel als er iemand achter je rijdt. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:07 |
Hoe krijg je het je toetsenbord uit ![]() De stewards wilden hun lievelingetje op P1 laten starten omdat hij op de baan was ingehaald. Ze boden Red Bull P2 aan. Echter waren ze vergeten dat hun lieveling nóg iemand voor had gelaten. En daarom werd Max terug gezet naar P3. Nadat Max na bocht 1 weer op P1 lag, moest de FIA weer eens ingrijpen, want Hamilton was alweer geen P1 meer. Max geeft de plek terug, Hamilton rijdt tegen hem aan, Max geeft wéér de plek terug en krijgt nog 5 seconden straf. En nog 10 seconden na de race omdat Hamilton niet in wilde halen toen hij de kans kreeg. Nee, dit seizoen zijn er geen jury ingrepen geweest die de uitslag bepalen ![]() | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 10:07 |
Toch jammer dit. Volgende keer misschien eerst het daadwerkelijke stewards document doorlezen voordat je hoog van de toren blaast ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:08 |
Hij vertraagde om Hamilton er voorbij te laten )die doodleuk weigerde), dus vertraagde hij nog meer. Logisch toch? | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
Ik zal Max wel even mailen dat hij een paar knipperlichten laat installeren voor het geval hij weer iemand voorbij moet laten gaan. | |
MoreDakka | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
Wat een bizarre gedachtengang, waarom zouden de regels ineens anders zijn als het gaat om het kampioenschap? Dat is juist klassenjustitie ![]() | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
Al is de uitleg van Hamilton ook wel lachwekkend. Alsof als Verstappen plotseling vaart mindert hij er in normale omstandigheden niet direct vol gas voor bij zou denderen ![]() Wat ik me wel afvraag of Verstappen wellicht een zwaarder straf had gehad als hij niet meer verder had gekund. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
Waarom reed hij daar? Je bent aan het racen (zo snel mogelijk naar de finish) en dan vertik je het je grootste concurrent in te halen. ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
Niet met een remactie met een auto vlak achter je. Dat is alles behalve logisch. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:09 |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:11 |
Ja, volgende keer waarschuwingslichten aan en rook- en akoestische signalen. Misschien dat “topracer” Hamilton er dan wel voorbij durft. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:12 |
Hij wilde dat Hamilton hem specifiek daar op dat punt voorbij ging ivm DRS. Allemaal leuk en aardig maar dat weet Hamilton ook, als hij dat vervolgens niet doet kan je eea natuurlijk niet afdwingen door dan maar doodleuk vol in de ankers te gaan. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:12 |
Als je het gas loslaat in een F1 dan remt dat kreng al loeihard af. Dat weet je toch? Dan had Hamilton daar dus niet moeten gaan rijden. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 10:13 |
Precies. Lewis zou ook wel denken waarom rijd Max zo langzaam! Hij is toch aan het racen (zo snel mogelikk naar de finish)! Er is vast iets aan de hand! | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:13 |
Er is nergens beschreven waar Max hem voorbij moet laten. Als Max hem die kans geeft en Lewis neemt hem niet, wat dan? Straf voor Max? Waarom dan? Hoe kun je dit goed doen als de achterligger niet voorbij komt? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 10:13 |
Ze kunnen precies zien wanneer een auto remt he? Max remde. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:13 |
Dat is natuurlijk kolder, wat wou die doen dan? Hartmassage? | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:14 |
Verstappen mag bepalen waar hij Hamilton voorbij laat. Dat daar DRS is, is niet relevant. Jij wilt dat Hamilton mag bepalen waar Verstappen hem voorbij laat? ![]() En vol in de ankers? ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 10:14 |
Wie weet! Of mss wel weer de zoveelste VSC. Iemand gecrash, Vettel met pech langs de muur. | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:14 |
Denk dat Ocon daarvoor sowieso te dichtbij zat, het kleinste foutje bij de pitstop had er dan voor gezorgd dat hij veel meer punten zou verliezen dan dat ene puntje dat hij won | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:15 |
Ja, en daar kon Lewis prima op anticiperen. Op een extra remactie niet meer. En daar hoefde hij ook niet vanuit te gaan, ben het daar helemaal eens met de stewards. Maargoed, we zijn argumenten aan het herhalen. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:15 |
Klopt, weet je wat wel beschreven staat? Dat je niet mag brakechecken en welke criteria daar onder vallen. Dus gewoon oliedom van Verstappen imo | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:15 |
Ja dat is ook Kolder, Zolang er geen geel knippert oid doet hij dat nooit natuurlijk. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:15 |
Heb je die data voor me? Op de onboard beelden kon ik het niet zien. Daarnaast had Verstappen al lang en breed z’n gaspedaal los, en kon Hamilton er gewoon voorbij. Dat hij dat niet doet, is gewoon idioot. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:17 |
De stewards schrijven het in hun rapport, inclusief remdruk etc. We mogen er toch wel vanuit gaan dat ze dat niet uit hun grote duim zuigen. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:17 |
Beetje veel rookie mistakes dit weekend van iemand met 7 titels zou je zeggen. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:18 |
Binnenkort zelfs 8 ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:18 |
Zonder aanduiding voor Ham maar wel voor Ver? Het is niet dat Ham iets geeft om vlaggen normaal gesproken ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:18 |
Hij kon er prima op anticiperen? Dan had hij er voorbij gemoeten. Einde discussie, als Hamilton het vertikt er voorbij te gaan, en Verstappen MOET z’n plek afstaan dan kan volgens jouw redenering Hamilton gewoon op de bumper blijven hangen zolang hij wilt. Andere coureurs die eel gewoon doorracen kunnen dichterbij en er voorbij. Alleen omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan. ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 6 december 2021 @ 10:19 |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:19 |
Dit. | |
Tokus | maandag 6 december 2021 @ 10:19 |
nou, als hij er te lang mee wacht, krijgt hij alsnog een straf. Het zou me niet verbazen als Hamilton daar over had gaan zeuren als Verstappen hem inderdaad pas na dat DRS-meetpunt voorbij had gelaten. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:20 |
Hij mag dat bepalen tot op zekere hoogte en binnen bepaalde kaders. Dat remmen had hij qua regelgeving achterwege moeten laten. Je begrijpt hopelijk zelf wel dat het einde zoek is als toekomstige tijdstraffen op de manier van Verstappen opgelost worden? In theorie kun je dan gewoon degene die jou moet passeren zich kapot laten rijden op jouw auto door teringhard te remmen ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:20 |
Heb niks over remdruk gelezen, wel iets over 2.4 G wat echt niet hard remmen is voor een F1 bolide. | |
PicoMMP | maandag 6 december 2021 @ 10:20 |
Dat puntje maakt toch niets uit voor de titelstrijd? | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:21 |
Doe nou niet alsof Ham niet de kans heeft gekregen om in te halen. Daar heeft ie meerdere secondes tijd voor gehad en deze bewust niet genomen ivm de DRS lijn. | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:21 |
Vertel even tegen Massa hoeveel verschil 1 puntje kan maken ![]() | |
LTVDK | maandag 6 december 2021 @ 10:22 |
Dat straks Max en Lewis 9 en 10 rijden en het wordt beslist op de snelste ronde | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:23 |
Nee, dan moet VER de veilige optie kiezen en gewoon weer doorrijden. Ik ben het verder met je eens dat HAM daar maximaal misbruikt maakt van de regels en dat zou niet beloond moeten worden. Maar op het moment dat je daar opeens flink bijremt dan weet je dat hij achterop rijdt want hij kan daar niet op tijd op reageren. Dat de ander fout zit geeft je niet het recht een actie uit te halen waardoor een ongeluk ontstaat. Denk dat we daar van mening verschillen ![]() | |
PicoMMP | maandag 6 december 2021 @ 10:23 |
Volgens mij is dat puntje enkel van belang voor het bizarre geval dat HAM negende wordt en VER tiende. | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:24 |
Inderdaad! Zeker als die coureur wel de mogelijkheid heeft om een andere kant op te sturen, maar bewust achter die auto blijft rijden! | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:24 |
Teringhard remmen? ![]() Je begrijpt hopelijk wel dat als een coureur je de mogelijkheid biedt je in te halen, dat je die zo snel mogelijk moet aangrijpen omdat er ook nog andere coureurs zijn die racen en rap dichterbij komen. Volgens jouw theorie had Hamilton gewoon achter Verstappen kunnen blijven hangen tot ie een ons woog en de andere coureurs (die wel opletten) er stuk voor stuk voorbij konden. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 10:24 |
Met deze lezing kan ik leven. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:25 |
Hoeveel G trek je bij gas los laten? Ik heb geen idee. De stewards noemen het iig significant, ik heb geen reden daar aan te twijfelen. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:26 |
Klopt deze data? Want ik zie hier geen braketest in. Dan weet ik niet waar Fia de 69 bar weghaalt. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2021 10:26:29 ] | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:26 |
? In welk reglement staat dat Verstappen dat moet doen? Ik krijg het niet gevonden. Of verzin je dit nu ter plekke? | |
heywoodu | maandag 6 december 2021 @ 10:27 |
Straks een duel tussen Bottas en Perez om wel of niet een snelste ronde weg te halen bij de kopman van de ander ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:28 |
Sterk staaltje onsportiviteit wat weer beloond wordt. Dit weekend toch weer veel zogenaamde rookie mistakes met dubbele agenda. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:28 |
Ja Je denkt dat Lewis er voor koos om er achterop te klappen? ![]() Art 24: Dus niet als een mongool gaan remmen/brakechecken met iemand op je bumper omdat je verbolgen bent over je eerdere straf ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:28 |
Wie? | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:28 |
De kans is klein dat het mee gaat spelen inderdaad, maar juist Lewis heeft al een aantal krankzinnige slotraces meegemaakt.. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:28 |
Gas loslaten in een F1 staat gelijk aan behoorlijk hard remmen in de gemiddelde personenauto. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:29 |
Je snapt dat ik dat bedoel als veiligste optie. Volgens mij staat er ook nergens dat HAM er direct langs moet toch? Lijkt me ook de veiligste optie. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:29 |
Het was niet unnecessarily, hij moest Ham voorbij laten. DIe wilde niet. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 10:29 |
PER die BOT eraf keilt zodat die de snelste ronde niet kan kapen. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:29 |
Dat geloof ik zo, maar was niet mijn vraag ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:29 |
Klopt. Maar iemand achterop je laten rijden helpt dan ook niet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:30 |
Wat ik me wel afvraag.. Verstappen heeft nu een straf gekregen hiervoor die als ik het zo teruglees terecht is. Heeft Hamilton tijdens de kwalificatie niet iets vergelijkbaars gedaan? Hinderlijk op de race lijn vertragen zodat de snelle ronde van anderen niet gehaald kon worden omdat ze vol in de ankers moesten? Mazepin en Gasly waren 't uit mijn hoofd? Daar heeft hij volgens mij alleen een reprimande voor gekregen toch? | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:30 |
Max moet hem zsm die gelegenheid geven. Dat deed hij. Ham nam die gelegenheid niet. Mag Max dan gewoon doorrijden, of wachten tot de nr 3 voorbij komt? | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:30 |
Als een mongool remmen? ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
Nee daar ben ik het mee eens. Maar Hamilton laat zich dit hele weekend weer van zijn onsportieve kant zien. Achja, wat zijn we anders gewend, hij komt er toch wel mee weg. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
Gaat niks uitmaken. Snelste ronde kan alleen invloed hebben als zowel Lewis als Max moeten buiten de top 3 gaan finishen. Als Max er voor zit is die sowieso kampioen en maakt snelste ronde niet meer uit. Als Lewis één plek voor Max rijdt heeft Max die punt zelf nodig, dus dan moet hij het zelf doen en heeft hij er niks aan als Perez die pakt. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
2.4G piekbelasting, dus zeg pakweg 0.1s is 7km/h plots langzamer.. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
Dat staat nergens omschreven volgens mij. Wat je iig niet moet doen is op je rem trappen terwijl Iemand vlak achter je zit ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
Dat was tijdens de VT. Gasly wist ie, dat was op het rechte stuk. Mazepin is naar mijn mening niet zijn schuld. De race engineering zei het (2e keer dan), toen was hij er al langs... | |
Aitvaras | maandag 6 december 2021 @ 10:31 |
Mooi om te zien dat uit de telemetrie blijkt dat Verstappen toch een braketest gedaan heeft. Wat een seizoen ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 10:32 |
Dus Hamilton had er blind met 300 langs moeten vliegen terwijl hij geen idee heeft waarom of waarvoor Max langzaam rijdt. Klinkt als een sterk plan. | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:33 |
Dat was tijdens de vrije training ![]() Met wel een andere situatie omdat je bij vrije trainingen/kwalificatie altijd coureurs op de baan hebt die langzamer rijden omdat ze niet in een snelle ronde zitten. In de race komt dat (in principe) niet voor. Snapte wel dat hij daar geen straf voor kreeg, al was die met Mazepin wel echt gevaarlijk, dat had heel anders af kunnen lopen. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:33 |
Blind? Er was veel ruimte, zicht en dat is normaal gesproken wel de bedoeling van racen. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:33 |
Dat de straf voor Verstappen voor de remactie terecht was ben ik het inmiddels wel mee eens. Ik vraag me af wat Verstappen had kunnen doen (buiten niet remmen). Verstappen wilde alles op alles zetten dat Hamilton voor de DRS zone naast 'm zat zodat hij DRS had en hem weer in kon halen en Hamilton wilde alles op alles zetten dat hij DRS had. Verstappen heeft een domme actie uitgehaald door te remmen, Hamilton een domme actie door een strak achter te blijven. Verstappen moest zo snel mogelijk opzij, maar Hamilton moest ook zo snel mogelijk inhalen. Dat deed hij hier toch ook niet? Hij bleef er bewust achter hangen, dat heeft hij ook zo gezegd. De stewards hebben zelfs gezegd dat Verstappen meer te verwijten valt, dus dat Hamilton niet vrijuit gaat. Waarom dan niet gewoon allebei een reprimande? | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:33 |
Dus de volgende keer als Max langzaam rijdt (om welke reden dan ook), gaat hij er niet voorbij? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:34 |
Remde hij maar 0.1 sec dan? Dat zou echt maar aantikken zijn dan. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:35 |
Dan had Max ook nog 270 gereden dus niks raars tijdens een race. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 10:35 |
Ze reden 150 ofzo. Bovendien heeft HAM al toegegeven dat hij dondersgoed wist waar het om ging | |
WismutVeilchen83 | maandag 6 december 2021 @ 10:36 |
We zaten niet in een safetycar situatie. Als je toch in elke normale situatie een rijder ziet die je kunt passeren dan ga je er toch langs? HAM zei zelf dat hij zich bedacht dat hij VER de DRS niet wilde geven, dus hij begreep best wat er aan de hand was. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:36 |
Omdat Hamilton al teveel reprimandes heeft (ipv straffen) en dat voor de volgende race een straf betekent. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:36 |
HAM een reprimande had absoluut een goed idee geweest, al was het maar om duidelijk te maken dat je er gelijk voorbij moet gaan in de toekomst. Nu blijft het vaag hoe coureurs om moeten gaan met deze situatie als iemand weigert in te halen. Maar zoals zoveel incidenten deze race blijft HAM volledig buiten schot. Heb ook helemaal niks meer gehoord over die incidenten bij het de herstart bijvoorbeeld. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:36 |
Mongool genoeg dat Hamilton hem in elk geval niet meer kan ontwijken. Denk dat hij nog goed weg komt dat het in deze situatie was dat hij hem voorbij moest laten, anders had het wel eens diskwalificatie kunnen opleveren. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:36 |
Best raar dat je keihard kan liegen en de stewards je toch voordeel geven omdat ze niet partijdig zijn ![]() Ze publiceren het zelfs in een officieel document ![]() | |
Aitvaras | maandag 6 december 2021 @ 10:37 |
Verstappen zijn proefstart bij de pitlane en zijn debiele 'inhaalacties' in T1 bedoel je hoop ik? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:37 |
Hoeveel punten heeft hij nu? Zou me niks verbazen idd. Ze willen die laatste race zo spannend mogelijk hebben, nou, dat is ze gelukt… | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:37 |
Lul niet. Ham had er makkelijk voorbij gekund. Hij koos er bewust voor om minimaal 3 keer terug te schakelen. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:38 |
Omdat ze Lewis geen reprimande kunnen geven. Dat zou namelijk betekenen dat hij 10 plekken straf krijgt in Abu Dhabi, want dat zou zijn derde reprimande zijn. Dat is ook de reden dat Masi meteen in de radio klom om tegen Mercedes te zeggen dat Lewis moest ophouden met Max de muur in drukken (die actie dat hij gewoon totaal niet instuurde). Daar had hij ook een waarschuwing voor kunnen krijgen of richting de stewards gestuurd kunnen worden. Waar iedere scheet (terecht of onterecht) van Max meteen naar de stewards gaat of hij de opdracht krijgt om zijn plek in te leveren komt Lewis meerdere keren weg met acties die ook op of over het randje zijn. Hoe dan ook had Lewis hier gewonnen, maar daar gaat het niet om. FIA is echt totaal de weg kwijt. Ook met de acties van Vettel, Tsunoda, Kimi etc. Ze weten echt niet meer wat ze aan het doen zijn. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:38 |
Ze hebben Ham zo goed het hand boven het hoofd gehouden dat ze nu echt gek moeten doen om het weg te moffelen ![]() | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:38 |
Kom op, Hamilton had alle kans om hem te ontwijken, dat zeggen ook de stewards.. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:38 |
Maar dat is toch krom? Dan had je hem bijvoorbeeld een 5 seconde penalty moeten geven ofzo. Door Hamilton nu geen straf te geven leg je de fout volledig bij Verstappen, terwijl de stewards ook zeggen dat dat niet volledig zo was. Daarbij, er wordt gezegd dat Verstappen al zoveel punten op zijn licentie heeft en daarom onder een vergrootglas ligt. Dat is dan toch niet terecht als Hamilton geen reprimandes krijgt omdat het hem dan nadelig uit kan komen? | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:39 |
Dat Hamilton hem niet kon ontwijken had natuurlijk niks met de te kleine afstand te maken dat Hamilton erachter zat? Of is dat ook Verstappens’ schuld? ![]() | |
AnneX | maandag 6 december 2021 @ 10:39 |
En Connelly is toch in de regio dus die zit er volgende keer weer! OK. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:39 |
Precies Dus ga je brakechecken, eigen schuld! | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:40 |
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:40 |
Gelul. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:40 |
Hamilton moet dit seizoen winnen. Na Silverstone is het "ow ow wat zijn de RBRs toch snel" sprookje klaar en moet er ingegrepen worden. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:41 |
En daar was hij zich volledig bewust van toen hij het rempedaal aantikte. Er zitten niet voor niks spiegeltjes op zo'n auto. Walgelijke actie. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:41 |
Precies dit. Verstappen heeft afgelopen race meerdere penalties gekregen. Voor vergelijkbare acties heeft Hamilton geen straf gekregen want dat zou dat hem nadelig beïnvloeden bij de volgende race. Ik snap dat ze willen dat het titelgevecht in de laatste race uitgevochten wordt, maar nu leggen ze een vergrootglas op alles wat Verstappen doet. Ik vind dit seizoen bijzonder leuk om te kijken, maar het constante geouwehoer van zowel Mercedes als Red Bull over alles wat er niet goed gaat word ik wel een beetje moe van. Laat dat lekker voor DTS. | |
Elan | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
Sterk argument Hans. | |
Aitvaras | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
Maar het is wel prima als Verstappen in Brazilië 0 moeite doet om de bocht te halen in T4 toch? Brazilië was 'hard racing'. | |
Tokus | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
dat is onzin, voor het weekend had hij er 4, en Hamilton 2. Dus niet echt heel veel, aangezien er 12 coureurs waren met meer punten. | |
Whiskers2009 | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
Dat weet ik niet. Hij is wel F1-journalist. En hij geeft inderdaad aan dat Verstappen geen brake test gaf. | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
Right back at you Fons. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:42 |
Zie nu al op tegen de BLM-woke speeches van Lulu straks als hij de GOAT is met 8 titels. Dan gaat voor het eerst de TV direct na de vlag uit denk ik ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:43 |
Dan had Hamilton OF afstand moeten houden OF er voorbij moeten rijden. Maar waarom zou Hamilton Verstappen voorbij willen rijden in een race ![]() | |
beantherio | maandag 6 december 2021 @ 10:43 |
Voor Monza had ie er zelfs 0. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:43 |
Nou, en dit is dus precies waar het mis gaat en waarom veel users hier zeggen dat de Britste media zoveel invloed heeft. Je hoort niks meer over de mooie inhaalactie van Max bij de 2e herstart. Je hoort niks over de actie van Bottas. Je hoort niks over dat Lewis absoluut niet wilde insturen en Max rechtdoor liet gaan. Je hoort niks over dat Lewis meer dan 10 autolengtes achter Max zat tijden de eerste herstart. Alleen Max krijgt straf bij een actie waar toch echt twee schuldig zijn. Al had je Lewis alleen maar +5s gegeven bij die actie .... Je had dan in ieder geval duidelijk gemaakt dat men gewoon moest inhalen en niet moest lopen kutten met DRS detectiepunten etc. Nu schep je een gevaarlijke precedent dat de achterliggende partij zelf mag bepalen wanneer hij zijn plek terug wil pakken. Dat kan toch niet? | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:43 |
Is dat die baan waar Lewis over het gras mag om af te snijden en de stewards dan zeggen dat je geen "lasting advantage" hebt terwijl de rest van het veld 3 bochten moet nemen? En als Verstappen hetzelfde doet mag het ineens niet? | |
Starflyer | maandag 6 december 2021 @ 10:44 |
Daarover blijkt ook onduidelijkheid te bestaan. Andere bronnen melden juist dat Hamilton versnelde vlak voor de impact, terwijl Verstappen niet harder remde dan daarvoor. En dan gaat het om het stukje rond de 5300m in die grafieken. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:44 |
Ik weet niet meer waar het was, maar er kwam gisteren een aantal keer voorbij dat Verstappen onsportief aan het racen was en dat dat te zien was aan de punten op zijn licentie. Een paar discussies bij Sky gingen er ook over. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:46 |
Ja die zitten er dan toch wel heel erg naast want Verstappen heeft 2 jaar 0 punten op zijn licentie gehad. Het onsportieve gedrag van Hamilton heeft hem dit seizoen dichtbij een schorsing gebracht maar daar zullen ze het niet over hebben gehad. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 10:46 |
Dat onsportief valt ook wel mee. Hij gaat soms wat over de schreef, maar bij Sky willen ze geen titelstrijd. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 10:46 |
Wil je zeggen dat Hamilton er heel veel harder bovenop knalde? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 10:46 |
https://www.reddit.com/r/(...)_gforce_part_up_for/ Een halve seconde vertragen, van 160km/h naar 110km/h. Dan zit je al 200km/h onder de maximumsnelheid van zo'n auto, wat je op het rechte stuk ook haalt. Dit voelt een beetje alsof ze een spelletje chicken speelde, kijken wie er het snelste afhaakte en dat verkeerd af liep. | |
Frozen-assassin | maandag 6 december 2021 @ 10:47 |
Max had het volgend rondje weer kunnen proberen. Hij hoefde niet te remmen daar | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 10:47 |
Het geframe gaat weer lekker merk ik. Het niveau van de sport is echt tot een diepte punt gezakt dit jaar ondanks de eerst titel strijd in jaren. | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:47 |
Niet hard genoeg gezien zijn ophanging nog in orde was. ![]() | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 10:47 |
En hoelang moet ie dat doen dan? Als hij "te lang" wacht krijg ie een straf... | |
Tokus | maandag 6 december 2021 @ 10:47 |
Nog steeds onzin, want Verstappen heeft 2 punten gekregen omdat hij zijn auto parkeerde bovenop Hamilton in Italië, en 2 vanwege die dubbele gele vlag vorige race. En dan zijn er gisteren 3 punten bijgekomen. Hamilton heeft 2 punten vanwege dat hij Max via de binnenkant op Silverstone probeerde in te halen. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:49 |
Probleem is dat het niet consequent is. Max kreeg in Brazilië geen straf (geen foei, geen niks). Max moest n.a.v. zijn actie bij eerste herstart plek teruggeven (straf). Max moest n.a.v. zijn actie later in de race plek teruggeven (straf). Lewis rijdt rechtdoor en heeft totaal geen intentie om in te sturen (Masi klimt in de radio om foei te zeggen). Of je straft ze allemaal of je straft ze niet. Mag je nou wel een beetje blocken en buiten de lijntjes kleuren of mag het niet? Niet al die acties zijn hetzelfde, maar als je zo gaat mierenneuken in details dan is het gewoon niet meer te doen. Niet voor de kijkers en niet voor de coureurs. Nu is er weer een idiote precedent geschept dat je als achterliggende coureur zelf mag bepalen wanneer je een plek terug wil pakken. Ze brengen zichzelf in een idiote situatie. Ik zeg zelfs nog dat het meer is dan alleen Max vs. Lewis. FIA is de weg kwijt. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 10:49 |
Waar komt deze data precies vandaan? Want hieruit blijkt dat het rempedaal bijna continu vol ingetrapt wordt tijdens het afremmen maar dat haal ik niet uit de beelden ![]() | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 10:50 |
En het rondje daarop weer, en de ronde daarop weer. De wereld (race) draait niet alleen om Hamilton, er zijn meer coureurs op de baan die ervan profiteren wanneer Verstappen z’n best moet doen om Hamilton voorbij te laten die dat vertikt te doen. | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 10:51 |
Dan draai ik hem om. Max moet Lulu er langs laten. Gaat van de racelijn waarbij er 2 auto's aan de binnenkant langs kunnen. Hij vermindert aanzienlijk zijn snelheid zodat Lulu er makkelijk langs kan. Wat kan Max op dat moment nog extra doen om er voor te zorgen dat Lulu er langs gaat zodat Max kan doen wat hij gesommeerd is om te doen? Volgens mij is de enige optie nog verder vertragen (wat nu als braketest gezien wordt) of misschien nog verder opzij gaan (lulu heeft blijkbaar al geen interesse in de race lijn dus wat haalt dat nog extra uit). Hoe ik het lees kan Lulu gewoon eindeloos blijven etteren. | |
Aitvaras | maandag 6 december 2021 @ 10:51 |
In dit topic was anders iedereen het eens met dat het gewoon 'hard and fair' racing is, joh. Nu niet draaien met ja maar inconsistentie. Daar ben ik verder mee eens maar de circlejerk hier is wel om echt van te kotsen. Het wordt pas een probleem zodra Verstappen een nadeel ondervindt van de inconsistentie. | |
Marcoss | maandag 6 december 2021 @ 10:53 |
En in vorige gevallen was de FIA het daarmee eens ![]() | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:53 |
Ja, die mening deel ik nog steeds en als FIA dan niet straft dan ga ik er van uit dat FIA dat ook prima vindt, maar dan is het niet terecht dat ze gisteren wel weer aan het straffen waren alsof ze niks beters te doen hadden. Actie van Lewis op Max was ook niks mis mee, maar als je moord en brand schreeuwt over de acties van Max, dan moet je ook Lewis straffen. Als je in één race al niet consequent kan zijn als FIA zijnde, met dezelfde stewards en dezelfde raceleider dan gaat er iets goed mis of ben je heel erg partijdig. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 10:55 |
Ik zag er gister eigenlijk minder fouts in dan in die actie in Brazilie. | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 10:55 |
Hoeveel voorbeelden hebben mensen nog nodig om te zien dat sommige coureurs gewoon minder hard aangepakt worden dan anderen? Dit gebeurd al jaren. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:57 |
En dat is waar het misgaat ..... De coureurs weten ook niet meer wat wel en niet mag, want alles wordt dusdanig vergroot, verdraaid en verneukt dat het niet meer leuk is. Iedereen wil altijd meer actie, maar als het zover is gaat men weer janken dat het onveilig is en Max ooit iemand gaat doodrijden. | |
klaasweetalles | maandag 6 december 2021 @ 10:58 |
Heel de wereld heeft het gezien en zijn conclusies getrokken Max is er niet populairder op geworden En alleen in Hollande is er nog discussie Oranje bril…. | |
Adames | maandag 6 december 2021 @ 10:58 |
Gisteren was ongecontroleerd. Verstappen gleed naar buiten. | |
VEM2012 | maandag 6 december 2021 @ 10:58 |
Leuk feitje: je lult uit je nek. 1,2 G is met een normale auto zo’n beetje maximaal met normale banden, met R compound ga je wellicht 1,5 G halen, maar 2,4 G? Echt, wat toon je hiermee aan geen kennis te hebben zeg! In de F1 is maximaal 5G ongeveer (vanwege slicks, downforce). Dan kun je op je vingers wel uittellen dat 2,4 G gewoon echt fors is. | |
Netsplitter | maandag 6 december 2021 @ 10:59 |
Ik vind dat de FIA een regel eruit mag gaan gooien die verbied dat rijders gaan zitten janken in hun auto's richting de wedstrijdleiding. Het proberen te beïnvloeden van de leiding. | |
VacaLoca | maandag 6 december 2021 @ 10:59 |
Leclerc zei na Brazilië ook van wat ze ook beslissen, ik pas mijn rijgedrag er op aan. Als Leclerc nu dus daarom eenzelfde move had gedaan was ie ook gek geworden als ie dan penalty aan z'n broek krijgt. Het is een inconsistentie chaos onder Masi | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 10:59 |
Vorige jaren viel het minder op voor de gemiddelde kijker en had het ook veel minder impact op de eindstand. 2016 was de laatste keer dat Lewis het lastig had, maar toen was het tegen een teamgenoot. De jaren daarna was het nooit zo spannend en hadden de beslissingen lang niet zoveel invloed. Al werd Vettel ook een paar keer flink benadeeld t.o.v. Lewis. | |
Starflyer | maandag 6 december 2021 @ 11:00 |
| |
Frozen-assassin | maandag 6 december 2021 @ 11:00 |
Hamilton wist op dat moment niet dat Verstappen hem voorbij moest laten. Volgend rondje kan je zeggen dat Hamilton bewust dat niet doet dan is dat een ander verhaal | |
Whiskers2009 | maandag 6 december 2021 @ 11:01 |
Die postte ik ook al inderdaad. Interessant dit. | |
beantherio | maandag 6 december 2021 @ 11:01 |
Je leest teveel Brits georiënteerde media. Het feit dat Max gisteren tot driver of the day werd verkozen zou een aanwijzing moeten zijn dat die media niet een echt beeld geven van wat "heel de wereld" denkt. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 11:01 |
Thanks. Jammer, dat is nou juist het interessante. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:01 |
Dat wist hij wel en heeft hij ook toegegeven. | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 11:02 |
Heeft iemand trouwens al duidelijk of Max nu dubbel gestraft is voor 1 vergrijp? Voor zijn eerste herstart waarbij hij buiten de baan inhaalde moest hij als "straf" de 2nde herstart als 3de starten. Toen kreeg hij een 5 sec straf voor het buiten de baan gaan bij het defenden op Lulu, maar daar moest hij ook 2 (of 3?) pogingen doen om Lulu voorbij te laten. Uiteindelijk kan het tot 2 of 3x toe vertragen om Lulu er langs te laten ervoor gezorgd hebben dat Max uiteindelijk ook geen pitstop meer kon doen voor een FL geloof ik. | |
ESF1Gamer | maandag 6 december 2021 @ 11:02 |
Dat is de fout van het Mercedes team Am k niet door te geven aan Hamilton | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 11:02 |
Klopt, we hebben gezien hoe het afgelopen was met de dubbele gele vlag van Max in Qatar. Gewoon doorgaan. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:02 |
Mwa, dat waren waarschijnlijk vooral fanatieke Nederlanders. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:03 |
Er was hier geen geel. | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 11:03 |
Dit is echt een non discussie. Lulu heeft geen akkoord nodig om iemand voorbij te gaan die langzaam rijdt. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Ik vind dit echt een stom argument, sorry. "Hij wist het niet". Lewis ziet iemand langzamer rijden en gaat er dus bewust achter rijden in plaats van voorbij knallen? Wat als Max aan het uitvallen was door motorproblemen? Hij geeft zelf toe dat hij heel goed wist wat hij aan het doen was en dat hij bewust niet inhaalde, omdat hij niet wilde dat Max DRS kreeg en dan sta jij hier nog steeds onzin te verkondigen dat Lewis het allemaal niet zo wist. Het staat zelfs in de FIA documenten. De GOAT, de magische Sir Lewis .... maar hij kan niet inschatten of iemand hem ervoor wil laten ![]() | |
TagForce | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Wacht even... Je draait het even om... Masi heeft gisteren een waarschuwing aan Hamilton gegeven (dat kan Masi) voor het naar buiten drukken van Max. Die actie is verder niet naar de stewards gestuurt. Jij doet nu net of Max in Brazilie helemaal niets heeft gekregen, maar dat is simpelweg niet waar. Masi heeft in Brazilie het incident DIRECT doorgestuurd naar de Stewards... Geen waarschuwing, maar direct ter beoordeling naar de Stewards. Dus uiteindelijk heeft Masi gisteren in het voordeel van Hamilton gekozen, en in Brazilie ook. Dat de stewards vervolgens zeiden dat er niks aan de hand was doet er niet toe... Masi is inconsequent. Als je Max naar de stewards stuurt, dan Hamilton ook. | |
VEM2012 | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Eens. | |
Frozen-assassin | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Hij wist niet dat hij hem MOEST voorbij laten. Lulu denkt dat Max aan het racen is en dit doet omdat hij DRS wil hebben. Niet omdat Max vanuit stewards opdracht heeft gekregen om Lewis voorbij te laten | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Ik zie niet in wat dat met deze situatie te maken heeft? | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 11:04 |
Eens hoor, maar ook geen verplichting toch? Beste keuze was geweest gewoon weer doorrijden en laat RB dan maar met de FIA bellen hoe ze om moeten gaan met iemand die ze niet wil inhalen. | |
Evenstar | maandag 6 december 2021 @ 11:05 |
Oh, Max laat Lewis er voor de lol voorbij, zodat hij een DRS krijgt? Gewoon, omdat dat beter is dan gewoon doorrijden? Geloof jij dit nou echt? | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 11:06 |
Hoe kon Verstappen weten dat Hamilton hiervan niet op de hoogte was? Hem werd opgedragen de positie terug te geven, vervolgens begint Lewis te kutten door achter Verstappen te blijven hangen. Ik vind echt dat ook Lewis hier wel degelijk wat te verwijten valt. If you don’t go for the gap, you better stop racing. Nou die gap was er, alleen Hamilton vertikte het om erin te duiken. | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:06 |
Ik had het gesnapt wanneer hij beide keren zijn plek had moeten opgeven, maar in Brazilie zat er opzet bij het naar buiten drijven van HAM, dat zag ik hier niet zo, dit was inderdaad iets verremmen en ongecontroleerd glijden. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 11:06 |
Goede tactiek wel, iemand er voorbij laten om dan DRS te krijgen en hopen dat je de plek terugpakt. | |
opreis | maandag 6 december 2021 @ 11:06 |
Het is toch debiel dat je 4 seconde lang op 1 m van een langzaam rijdende auto gaat rijden? Als Max een motorprobleem heeft dan kan Max ook langzamer rijden en dan mag Lulu er ook maar op in rijden. | |
Cherni | maandag 6 december 2021 @ 11:06 |
Dat valt wel mee. Sky doet er alles aan om dit zo over te laten komen. Dat is natuurlijk ook maar een spel om ervoor te zorgen dat elke actie van Max onder een vergrootglas komt te liggen. Voor de rest in de wereld zie ik die onpopulaire bagger niet zo direct terug. | |
klaasweetalles | maandag 6 december 2021 @ 11:07 |
Haha Nederland was massaal gaan stemmen😄 Max zorgt wel voor spektakel Alleen het is vaak allemaal niet toegestaan | |
Frozen-assassin | maandag 6 december 2021 @ 11:07 |
Niet, dan had Max ook door kunnen rijden en dan even bellen wat dit nou allemaal is | |
RealistAtheist | maandag 6 december 2021 @ 11:08 |
Wat vind jij van het feit dat Hamilton minstens 30 autolengtes liet vallen voor de 1e herstart waardoor hij nog even een paar burnouts kon maken en daardoor gunstigere bandentemperatuur had. Terwijl dat niet is toegestaan. Waar je vervolgens niks meer van hoort. Verstappen roept het zelfs nog een paar keer over de radio. Is dat ook onderdeel van het spel? Dat de FIA daar niet ingrijpt? Dit heeft niks meer met racen te maken. Mercedes komt overal mee weg en hamilton moet en zal die 8ste titel binnenkrijgen. Ik zou willen dat het een race van man tegen man was maar het is man tegen man+scheidsrechter. Ik zou het ook niet erg vinden als ze de laatste race perez opofferen om samen met hamilton er af te tetsen. Hier valt namelijk niet meer tegenop te racen. Ik zou het graag anders zien. Maar dan moet RB zich ook maar van vuile spelletjes gaan bedienen. | |
VEM2012 | maandag 6 december 2021 @ 11:08 |
Of: uit de beslissing toen leidde hij af dat een waarschuwing voldoende was. Klinkt logischer dan partijdigheid, nietwaar? | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:09 |
Beiden wisten prima dat ze met een surplace bezig waren, VER voerde dat uiteindelijk net iets te ver door door nog een keer af te remmen, maar HAM was nu ook weer geen totaal onschuldig slachtoffer. | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 11:09 |
Jep. Alhoewel hij er niet opzettelijk op in mag rijden gok ik ![]() | |
greysbones | maandag 6 december 2021 @ 11:09 |
tuurlijk Hami blijft erachter rijden omdat Max anders DRS heeft koekoek zie je dat ooit gebeuren op de baan bij inhaalactie nee | |
ChevyCaprice | maandag 6 december 2021 @ 11:09 |
Nee Lewis niet niet zo dom om iemand in te halen vlak voor een DRS Detectielijn. Volgens mij is die niet voor niets 7x WDC. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 11:10 |
Die DRS lijn is niet relevant, Hamilton is niet de persoon die gaat bepalen waar Verstappen hem voorbij moet laten. Wat is dit nou weer voor redenatie? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 11:11 |
De " er branden geen gele vlagsignalen". Het is toch een volkomen normale reactie van Lewis dat hij geen idee heeft waarom Max zo langzaam gaat rijden en dus meegaat in die snelheid? Dat hij pas later hoort dat hij er voorbij mag is hier redelijk essentieel in. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 11:11 |
Joh. | |
Monolith | maandag 6 december 2021 @ 11:11 |
Dat vind ik ook wat twijfelachtig inderdaad, al kan ik me niet echt heugen dat dat soort zaken in het recente verleden zijn bestraft. | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 11:11 |
Nee, dat is het dus niet. Het is een wedstrijd he. | |
TagForce | maandag 6 december 2021 @ 11:11 |
Ik zeg niet dat hij partijdig is... Ik zeg dat hij inconsequent is. De enorme hoeveelheid controverse dit seizoen komt niet door de strijd tussen Max en Lewis, maar door de inconsequentie van de wedstrijdleiding. Het maakt niet uit wie er wereldkampioen wordt, er kleeft altijd een nare smaak aan. En dat is volledig toe te rekenen aan de incompetentie van Masi. | |
ChevyCaprice | maandag 6 december 2021 @ 11:12 |
Dit is niet eens de officiële telemetrie, zeker die remdata klopt niet | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:12 |
Hij heeft nota bene toegegeven dat hij dat wel wist. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 11:12 |
Precies. Een wedstrijd waarin je voorganger totaal onverwacht langzaam gaat rijden en jij geen idee hebt waarvoor en waarom. | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 11:13 |
Je weet wat racen is? Dan probeer je juist sneller te zijn in tegenstelling tot in dezelfde snelheid mee te gaan. Volkomen normaal ook ![]() Hou op met me. | |
TagForce | maandag 6 december 2021 @ 11:13 |
Die remdata is binair... Geen rem = 0%, wel rem (zelfs een klein beetje) = 100%... Op het moment van impact is dat gewoon 0% in de data. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 6 december 2021 @ 11:13 |
Godsallejezus. Hij hoorde het pas in het moment zelf, toen dit zou was wou hij er links voorbij. Toen remde Max nog eens, dan rijd je tegen aan ja | |
-XOR- | maandag 6 december 2021 @ 11:15 |
Hij heeft in een post-race interview gezegd dat hij snapte dat VER afremde om hem er voorbij te laten maar dat hij niet gek was en dus de DRS strook wilde afwachten om in te halen. | |
daNpy | maandag 6 december 2021 @ 11:15 |
Dus hij liegt | |
ChevyCaprice | maandag 6 december 2021 @ 11:15 |
Precies, dus je kan er geen moer mee. Volgens mij klopt die van de snelheid beter en daar zie je dat Verstappen erg vertraagt | |
tja77 | maandag 6 december 2021 @ 11:16 |
Als de keeper van de tegenstander naast z’n goal staat te gapen, dan trap je als aanvaller niet de bal in de goal? Nee, dan ga je hem vragen waarom hij zo lekker gek bezig is natuurlijk? ![]() | |
Drekkoning | maandag 6 december 2021 @ 11:17 |
En mocht die aanvaller dan niet scoren, mag de keeper hem dan onderuit trappen? Om de analogie even aan te vullen ![]() | |
VacaLoca | maandag 6 december 2021 @ 11:17 |
Een FL die nog cruciaal kan blijken. Stel dat volgende race Hamilton tweede wordt en Max derde met FL, dan zou Max kampioen zijn als ie gister ook FL had gepakt. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 11:18 |
We hebben het over piekbelasting. Ik zal niet van 80 naar 0 in een seconde kunnen nee, dan scheurt dat hele ding uit elkaar. | |
Cherni | maandag 6 december 2021 @ 11:19 |
Dat zijn inderdaad de woorden van Hamilton. Dus hier zijn beide heren bezig met een risico. Er word wel verwacht dat je zo snel mogelijk je plek terug geeft. | |
ChevyCaprice | maandag 6 december 2021 @ 11:19 |
Nee natuurlijk niet, dan komt die alsnog een punt tekort Edit: nee toch niet. Je hebt gelijk ![]() | |
Starflyer | maandag 6 december 2021 @ 11:19 |
jawel. Dat is ook bevestigd. Echter slechts heel kort. En zou Hamilton al voorbij het panel zijn geweest toen dat aanging. | |
Tarado | maandag 6 december 2021 @ 11:20 |
natuurlijk wel | |
Perox | maandag 6 december 2021 @ 11:21 |
Hier zegt men dus eigenlijk dat het toegestaan is om te kutten bij de DRS lijn. Ok dan dat wordt dan leuk in de toekomst. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 december 2021 @ 11:21 |
Natuurlijk wel, dan pak je juist je kans. Maar Hamilton heeft zelf al toegegeven dat hij er niet langs ging omdat hij bang was voor de DRS. Dus je argument gaat sowieso al niet meer op. | |
Nattekat | maandag 6 december 2021 @ 11:21 |
Maar goed. We hebben een absoluut wereldwonder nodig komend weekend, want die Mercedes is gewoon de snelste auto. Ik zie het bijzonder somber in. | |
Starflyer | maandag 6 december 2021 @ 11:21 |
Die remdata is aan/uit wat ik later ook postte. |