abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202489195
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, dat is geen uitspraak van Hugo de Jonge. Als je wil citeren dan graag correct.

Verder is die kans er ook als je op vakantie gaat en je vaccins moet nemen. Hoorde je nooit iemand over. Pure aandachttrekkerij.
Alleen om op vakantie te gaan ja inderdaad. Niet dat je straks je baan kwijt raakt of in de gevangenis kan komen. Of niet meer uit eten mag of naar de kapper? Wil je dat echt vergelijken met een prik voor gele koorts om op vakantie te mogen? Echt. Onbegrijpelijk.
pi_202489205
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En zolang je het niet zeker weet, waarom zou je eraan beginnen bij mensen die toch al amper risico lopen.

Booster nou gewoon eerst die risicogroepen maar eens en ga het effect bekijken.
Omdat we het dus niet weten. Stel dat over een jaar blijkt dat het tóch handig was geweest om het te doen. Dan staat iedereen weer te schreeuwen waarom we dat niet gewoon gedaan hadden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202489215
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Pietje mag niet mee op schoolkamp. Hij heeft geen vaccin en hij mag dus zijn ouders bedanken dat hij dit leuke tripje niet mag meemaken.

Zet er geen smiley bij, want anders zouden mensen kunnen denken dat het niet serieus kan zijn.
Gelukkig maar, want wie weet zou hij anders wel op de IC terecht komen aan het eind van het schoolkamp.
pi_202489234
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Alleen om op vakantie te gaan ja inderdaad. Niet dat je straks je baan kwijt raakt of in de gevangenis kan komen. Of niet meer uit eten mag of naar de kapper? Wil je dat echt vergelijken met een prik voor gele koorts om op vakantie te mogen? Echt. Onbegrijpelijk.
Als je gewoon normaal doet is al het bovenstaande niet relevant.
In Southern Sun
pi_202489236
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoeveel mensen mogen van jou onnodig sterven voor jouw recht om niet te vaccineren?

Hoeveel hotels, restaurants en cafés mogen failliet gaan voor jouw recht op niet vaccineren?
pi_202489242
quote:
15.10.21 - oud nieuws, toen dacht men nog dat alles klaar zou zijn in november. :')

Dagelijke cijfers zeggen genoeg, 87% van 20k besmet maar toch gevacineerd.
pi_202489252
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gelukkig maar, want wie weet zou hij anders wel op de IC terecht komen aan het eind van het schoolkamp.
En anders hoop ik dat ze Pietje zijn IC bed ontzeggen!!!!
:') :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202489265
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
15.10.21 - oud nieuws, toen dacht men nog dat alles klaar zou zijn in november. :')

Dagelijke cijfers zeggen genoeg, 87% van 20k besmet maar toch gevacineerd.
Ik neem aan dat je begrijpt dat het een het ander niet uitsluit en je argument kant nog wal raakt?
  zondag 5 december 2021 @ 22:13:20 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202489283
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:39 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En dit? Als een bekende basketballer iets zegt wat een arts tegen hem gezegd zou hebben?
Best mogelijk dat myocarditis en pericarditis, dankzij de vaccins, nu vaker gediagnoseerd zullen worden.
Het zijn twee aandoeningen die vaak over het hoofd gezien worden.

2 artikels uit 2014:
quote:
Myocarditis is a challenging diagnosis due to the extreme diversity of clinical manifestations. The actual incidence of myocarditis is also difficult to determine as endomyocardial biopsy (EMB), the diagnostic gold standard, is used infrequently. Nevertheless, in up to 30 % of patients with biopsy-proven myocarditis, progression to dilated cardiomyopathy (DCM) can occur and is associated with a poor prognosis. Recent position statements of the European Society of Cardiology (ESC) and the American Heart Association vary widely with regard to indications for performing an EMB in these patients. This makes decision-making, in particular for general practitioners (GPs) and regional hospitals, difficult and unclear.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967560/
quote:
Boniface et al 3 presented data at the 2014 American Heart Association Scientific Sessions on CMR evaluation of 708 patients with chest pain who had a negative ischemic evaluation, but complained of persistent chest discomfort and were labeled as non-cardiac chest pain. Cardiac MRI of these patients revealed that 143 of 708 (20.2%) had evidence of pericarditis, undetected by standard diagnostic criteria.
https://www.acc.org/lates(...)r-acute-pericarditis
are we infinite or am I alone
pi_202489299
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoeveel mensen mogen van jou onnodig sterven voor jouw recht om niet te vaccineren?

Hoeveel hotels, restaurants en cafés mogen failliet gaan voor jouw recht op niet vaccineren?
Hoe bedoel je? Ik heb Corona gehad en geen ziekenhuisbed bezet hoor. En ook die qr code voor een jaar, dus dit geldt nog niet voor mij. Ik maak me wel druk om de twintig jarige die straks in de gevangenis kan komen.

En ook zie Portugal waar de cijfers weer oplopen. Landen met een hogere vaccinatiegraad. Dus hoezo werkt een 100% vaccinatiegraad? Laten we gewoon een infuus nemen met elke maand een vaccin, dan is niemand meer ongevaccineerd. Perfect toch? Ook voor die twaalf jarige.
pi_202489310
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten door het ongegeneerd en helaas nog ongestraft muiten van een bepaald deel van de bevolking.
Muiten :D _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202489315
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Best mogelijk dat myocarditis en pericarditis, dankzij de vaccins, nu vaker gediagnoseerd zullen worden.
Het zijn twee aandoeningen die vaak over het hoofd gezien worden.

2 artikels uit 2014:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967560/
[..]
https://www.acc.org/lates(...)r-acute-pericarditis
Gast, hij kwam op de ER.
pi_202489334
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Muiten :D _O-
Dat heb je goed gelezen, chapeau.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:16:50 #164
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202489352
Meer mensen die het idee hebben dat het leven sinds die corona gewoon op pauze staat? Herdoor bijvoorbeeld veel dingen laten of iets uitstellen tot het voorbij is? Het voelt voor mij persoonlijk wel zo, ik heb er nu bijvoorbeeld totaal geen zin in om op vakantie te gaan ofzo. Ik denk dat dit met name komt door het gevoel dat de onvoorwaardelijkheid van leuke dingen ondernemen er wel een beetje af is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202489361
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik heb Corona gehad en geen ziekenhuisbed bezet hoor. En ook die qr code voor een jaar, dus dit geldt nog niet voor mij. Ik maak me wel druk om de twintig jarige die straks in de gevangenis kan komen.

En ook zie Portugal waar de cijfers weer oplopen. Landen met een hogere vaccinatiegraad. Dus hoezo werkt een 100% vaccinatiegraad? Laten we gewoon een infuus nemen met elke maand een vaccin, dan is niemand meer ongevaccineerd. Perfect toch? Ook voor die twaalf jarige.
Een 100% vaccinatiegraad werkt prima met boosters, in het midden gelaten voor wie. Maar dat is blijkbaar iets heel ergs, dat je meerdere prikken moet nemen.
In Southern Sun
pi_202489367
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je begrijpt dat het een het ander niet uitsluit en je argument kant nog wal raakt?
In steeds meer landen gaan ze over op de 2G+. Testen bovenop vaccinatie, waarom zouden ze dat doen als de transmissie zo drastisch zou afnemen?

Een vol vliegtuig met mensen die allemaal gevaccineerd zijn en mondkapjes dragen, toch zoveel besmet als je ze laat testen.

De vaccins helpen te weinig in transmissie te verlagen. Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar het is op dit moment nou eenmaal zo.
pi_202489377
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]
hoeveel mensen heb je aangestoken?
quote:
Niemand zegt dat vaccinatie dé oplossing is. Er is niet 1 oplossing het is vaccinatie+ afstand,+ hygiëne+ etc

Vaccinatie is echter een essentieel onderdeel
pi_202489427
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja, gelukkig stonden er vorig jaar geen horecabedrijven op omvallen :7
pi_202489439
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, gelukkig stonden er vorig jaar geen horecabedrijven op omvallen :7
En dat is nu relevant omdat?
In Southern Sun
pi_202489450
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In steeds meer landen gaan ze over op de 2G+. Testen bovenop vaccinatie, waarom zouden ze dat doen als de transmissie zo drastisch zou afnemen?

Een vol vliegtuig met mensen die allemaal gevaccineerd zijn en mondkapjes dragen, toch zoveel besmet als je ze laat testen.

De vaccins helpen te weinig in transmissie te verlagen. Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar het is op dit moment nou eenmaal zo.
Zonder vaccinatie is de transmissie dus een heel stuk hoger. Dus het draagt zeker substantieel bij. Zeggen dat het niks of weinig diet is pertinent onzin
pi_202489494
Persoonlijk dieptepunt vandaag.

Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.

Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.

Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.

Maar dit .. -O-
pi_202489519
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zonder vaccinatie is de transmissie dus een heel stuk hoger. Dus het draagt zeker substantieel bij. Zeggen dat het niks of weinig diet is pertinent onzin
Veel hoger, de besmettingscijfers zijn nog nooit zo hoog geweest man.
pi_202489535
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:16 schreef PzKpfw het volgende:
Meer mensen die het idee hebben dat het leven sinds die corona gewoon op pauze staat? Herdoor bijvoorbeeld veel dingen laten of iets uitstellen tot het voorbij is? Het voelt voor mij persoonlijk wel zo, ik heb er nu bijvoorbeeld totaal geen zin in om op vakantie te gaan ofzo. Ik denk dat dit met name komt door het gevoel dat de onvoorwaardelijkheid van leuke dingen ondernemen er wel een beetje af is.
Vakantie inderdaad. Ben nu al anderhalf jaar bezig om een vakantie te laten plaatsvinden :')

Zijn genoeg mensen die het leuk vinden om te testen en mondkapjes te dragen, maar dan ben je bezig met een hoepelvakantie en daar pas ik voor.

Wat betreft andere zaken probeer ik nu eindelijk wel door te halen (voornamelijk op het gebied van reparaties; mocht er een mirakel komen en dat dit toch ergens volgend jaar voorbij is dan heb je minder tijd om dat te regelen).
pi_202489547
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dat is correct, maar niet feilloos. In de 1e golf werd amper getest en kinderen hebben we ook niet iedere golf zo getest als nu.
In Southern Sun
pi_202489564
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:

Mijn schoonouders wensen niet meer in 1 ruimte met ons ongevaccineerden samen te zijn. 14 Jaar Sinterklaas in alle gezelligheid kunnen vieren met de kleinkinderen.

Nu flikkerden ze een paar dozen met cadeautjes onder de carport, zwaaiden een keer naar mijn kinderen en dropen af.

Weet je .. negeer me in pretparken, zwembaden, restaurant, wat al niet meer. Boeit me dit.

Maar dit .. -O-
Hetzelfde zullen ze van jullie denken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202489566
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is correct, maar niet feilloos. In de 1e golf werd amper getest en kinderen hebben we ook niet iedere golf zo getest als nu.
En de 2e golf?
  zondag 5 december 2021 @ 22:27:23 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489567
quote:

Maar dit .. -O-
Hoe is dat hun schuld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 5 december 2021 @ 22:28:00 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489586
quote:

Maar dit .. -O-
Zelf zijn ze gevaccineerd?
Hoe staan jullie tegenover testen als zij zich oncomfortabel voelen bij jullie omdat niet gevaccineerd?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202489607
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Hetzelfde zullen ze van jullie denken.
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?

Dit soort splijtende ruzies zijn zo zonde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2021 22:29:58 ]
pi_202489614
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe veel precies? De hele maatschappij wordt gegijzeld doordat er een tekort aan IC bedden is. Met een vaccinatiegraad van 87%... Dat het bijdraagt is goed, maar oh zo geweldig gaat het ook niet zijn met een hogere vaccinatiegraad en icm griep. Elk jaar zie je hetzelfde maar dan in mindere mate met de griep.

Het is een zorgprobleem, niets meer niets minder. Dat hele geouwehoer van 2G, kinderen vaccineren, etc. is puur een middel wat gebruikt wordt om de IC's minder te belasten, maar met volksgezondheid heeft het niks meer te maken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202489618
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe is dat hun schuld?
Staat dat er?
pi_202489620
quote:

Maar dit .. -O-
Hebben ze dat erbij vermeld dat het ging om ongevaccineerden?
Het is namelijk ook een dingetje van die generatie om te luisteren naar de overheid en ze zijn direct aangesproken als Opa en Oma.
Mijn schoonouders hebben het ook niet met de kleinkinderen gevierd. Allemaal gevaccineerd.
pi_202489627
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:27 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
En de 2e golf?
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?
In Southern Sun
pi_202489635
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dat is nu relevant omdat?
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).
pi_202489648
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Werden basisschoolkinderen toen twee keer per week gezelftest?
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftest
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 22:31:30 #186
236264 crew  capricia
pi_202489667
quote:

Maar dit .. -O-
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202489668
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het nare vind ik dat kinderen er de dupe van worden. Omdat de ouders ervoor kiezen niet mee te willen doen, maar ook omdat de grootouders een ogenschijnlijk onrealistische angst hebben, want wat maakt 't anders uit dat iemand anders niet gevaccineerd is als je dat zelf wel bent?

Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.

Kan me nog indenken dat je dit soort schoonouders nog tegemoet kan komen met een (zelf)test.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202489671
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat de economie niet echt veel verandert is in de wereld (voor en na vaccin).
Niet relevant dus. Wat relevant is in zijn opmerking is dat de huidige set maatregelen en dus beperkingen voor middenstand en horeca voor een wezenlijk deel te wijten is aan de ongevaccineerden.
In Southern Sun
pi_202489674
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je punt?
pi_202489688
quote:

Maar dit .. -O-
Morgen dan maar een afspraak maken ^O^
pi_202489690
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heb je niet in alle redelijkheid een lampje die gaat branden? Dat een stem in je zegt: okay ik ben het dan niet met ze eens, maar dit kunnen wel eens de laatste feestdagen voor mijn kinderen met hun grootouders zijn..?
Dus je moet toegeven aan emotionele chantage?
  zondag 5 december 2021 @ 22:33:48 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202489708
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Dat geldt andersom net zo goed. Verder: veel emotioneler wordt het niet wanneer de kinderen van stal gehaald worden om een punt te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202489712
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:30 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Volgens mij werd er toen ook getest bij klachten? Wat boeit die zelftest
:D.

Je geeft het antwoord zelf. 'Bij klachten'. Nu dus ook zonder klachten.
In Southern Sun
pi_202489719
quote:

[..]

Kun je allemaal voorkomen door een prikje te halen.

Groetjes,
Hugo
pi_202489728
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:31 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Absoluut mee eens. Kinderen worden wel vaker het slachtoffer deze hele covid crisis.

Kan me nog indenken dat je dit soort schoonouders nog tegemoet kan komen met een (zelf)test.
Ik vind principes waarin je eigen kinderen of kleinkinderen er de dupe van worden wat kortzichtig, maar ik weet niet wat voor gesprek eraan vooraf is gegaan. Testen lijkt me inderdaad een optie. Indien dat voor de anderen geen optie is zou ik dat kwalijk vinden.

Maargoed, anekdotisch uiteraard :)
pi_202489729
quote:

[..]
Denk juist dat de redelijkheid van de grootouders daar ver te zoeken is. Of iemand gevaccineerd is of niet stopt transmissie niet perse, dus het zou meer een persoonlijk bescherm middel moeten zijn. Jammer dat de politiek de samenleving zo heeft weten te verdelen.
pi_202489732
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:33 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Ja of gewoon je dwarsheid opzij schuiven.
In Southern Sun
  zondag 5 december 2021 @ 22:35:24 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202489741
quote:

[..]

Dit absoluut ja
Verdrietig is het
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202489748
quote:

[..]
:D
pi_202489755
Mijn grootouders gaan gewoon met ons om zoals we dat voor corona ook deden. Ook met vrienden van ze. Beide zijn gevaccineerd. Verder interesseert het ze echt niet wie er niet gevaccineerd is. Ze zijn zelf beschermd. Grappig dat zoiets dat met mensen kan doen. :')

Ze willen gewoon leven zoals ze dat altijd doen. En dat doen ze gelukkig ook al twee jaar volop.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')