Stropop. Met je perspectief.quote:Op zondag 5 december 2021 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dit bedoel ik dus. Niemand kan het meer in perspectief zien en denken dat er letterlijk mensen met kanker in de gangen van het ziekenhuis liggen te sterven, omdat ik mij als gezonde dertiger niet laat vaccineren en bij klachten thuis blijf tot ik negatief ben getest.
Een verscheurd land, alsof we het hier over Wit-Rusland of Myanmar hebben.quote:Op zondag 5 december 2021 00:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Ilja Leonard Pfeijffer:
Nederland is een verscheurd land waarin de contouren van een naderende burgeroorlog zichtbaar zijn en waar een falende overheid, die niet geheel ten onrechte als vijand van het volk wordt gezien, niet het gezag heeft om deze contouren uit te wissen.
Ja hoor, we zijn helemaal aan het instorten.quote:kan niet om de conclusie heen dat Nederland aan het instorten is. Ik zeg dit zonder ironie, overdrijving of leedvermaak.
Elk land heeft geweldsuitbarstingen. En dat de NOS zijn logo's van busjes verwijdert is ook weinig boeiend, kennelijk ervaart de NOS dat niet iedereen tevreden is met hun nieuwsuitzendingen. Dat heeft weinig met een burgeroorlog te maken.quote:Geweldsuitbarstingen zijn geen zeldzaamheid meer. Zelfs de persvrijheid staat onder druk. De logo’s van de staatsomroep zijn al van de busjes gehaald. Deze week publiceerde een lokale krant in Bodegraven een stuk over corona waarbij omwille van de veiligheid van de journalist zijn naam was weggelaten.
Zou kunnen ja. Waren toen meerdere topics over.quote:
Ok, leg het me maar uit dan. Waarom is die haat irrationeel? Kunnen we het daarna over mijn al dan niet (on)terechte 'verbetering' hebben.quote:Op zondag 5 december 2021 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik reageer op een post waarin het woord "irrationeel" is weggehaald, wat wil zeggen dat de haat op ongevaccineerden terecht is. Of het nou een wappie is of niet.
Als je kennis hebt van geschiedenis dan weet je dat een natiestaat nooit het eeuwige leven heeft.quote:Op zondag 5 december 2021 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gaat dus echt never gebeuren. Beetje van hetzelfde allooi als Groot-Nederland nonsens.
Laat staan dat dat via een oorlog gaat plaatsvinden.
Het staat eerder onder water dan dat er een burgeroorlog hier uitbreekt gok ik. Of misschien komt ie dan als heel west Nederland naar het oosten moet verhuizen.quote:Op zondag 5 december 2021 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je kennis hebt van geschiedenis dan weet je dat een natiestaat nooit het eeuwige leven heeft.
Of het via oorlog bewerkstelligd wordt of niet ik zou het niet weten. Toch kunnen we er 100% van uitgaan dat Nederland net zoals alle landen in het verleden op een gegeven moment ophoudt te bestaan of andere grenzen kent dan wij nu kennen. Binnen de EU zou het makkelijk moeten zijn voor een regio om zich af te scheiden en binnen de EU regelgeving het eigen beleid te voeren.
We kunnen niet in de verre toekomst kijken. Maar momenteel is Nederland één van de landen waar de kans het kleinst is dat er een burgeroorlog plaats zal vinden.quote:Op zondag 5 december 2021 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je kennis hebt van geschiedenis dan weet je dat een natiestaat nooit het eeuwige leven heeft.
Of het via oorlog bewerkstelligd wordt of niet ik zou het niet weten. Toch kunnen we er 100% van uitgaan dat Nederland net zoals alle landen in het verleden op een gegeven moment ophoudt te bestaan of andere grenzen kent dan wij nu kennen. Binnen de EU zou het makkelijk moeten zijn voor een regio om zich af te scheiden en binnen de EU regelgeving het eigen beleid te voeren.
We gaan het meemaken. Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 5 december 2021 11:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen niet in de verre toekomst kijken. Maar momenteel is Nederland één van de landen waar de kans het kleinst is dat er een burgeroorlog plaats zal vinden.
Is ook totaal niet de Nederlandse mentaliteit.quote:Op zondag 5 december 2021 11:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen niet in de verre toekomst kijken. Maar momenteel is Nederland één van de landen waar de kans het kleinst is dat er een burgeroorlog plaats zal vinden.
Ik krijg niet de indruk dat de oostelijke en zuidelijke provincies de rest haten met de passie van 1000 zonnen. Maar dat is wel een vereiste voor een bonafide burgeroorlog.quote:Op zondag 5 december 2021 11:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We gaan het meemaken. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Omdat ongevaccineerden niet de schuld hebben, in ieder geval niet de groep als geheel.quote:Op zondag 5 december 2021 11:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, leg het me maar uit dan. Waarom is die haat irrationeel? Kunnen we het daarna over mijn al dan niet (on)terechte 'verbetering' hebben.
Wat vond je van de 'Minder Marokkanen' uitspraak?quote:Op zondag 5 december 2021 12:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Omdat ongevaccineerden niet de schuld hebben, in ieder geval niet de groep als geheel.
Kijk naar de cijfers op de IC en in de ziekenhuizen, dat zijn:
- Een kleinere groep (dubbel) gevaccineerden
- Een grotere groep ongevaccineerden
- Voornamelijk ouderen (60+)
- Voornamelijk te zwaar (gemiddeld BMI 30)
- Meestal onderliggend lijden
Ja de ongevaccineerden zorgen voor problemen, maar er is hier wat mij betreft twee nuances:
1: De ongevaccineerden die voor problemen zorgen zijn diegene die oud en/of te zwaar zijn en onderliggend lijden hebben.
2: Het zou voor geen of minder problemen hebben gezorgd wanneer de zorg voldoende capaciteit had.
Dat tweede kun je op dit moment niks aan veranderen, de situatie is zoals het is. Je trekt zoals ze zeggen geen blik met IC personeel open. Je kunt de situatie verzachten door te vaccineren, zorgen dat hierdoor de druk op de zorg afneemt. En dat is verstandig, want alle kleine beetjes helpen. Maar, dan zou je dus vooral de groep moeten vaccineren die nu nog in het ziekenhuis terecht komt. Die oude, te zware ongevaccineerden die in de risicogroep vallen. Belangrijk hierbij is dat het vaccin wel moet werken zoals geadverteerd, en deze dus niet alsnog in het ziekenhuis terecht moeten komen,ondanks vaccineren. Iets wat toch nog regelmatig gebeurt als je naar de cijfers kijkt.
Mijn probleem waarom het irrationeel op mij overkomt is dat alle ongevaccineerden als een groep worden gezien. Het zijn niet de tieners en twintigers waardoor de zorg richting code zwart gaat. Het zijn niet de verantwoordelijke veertigers die bij klachten thuisblijven tot ze negatief zijn getest waardoor de zorg richting code zwart gaat. Het is niet de 35-jarige zoals ik die thuiswerkt, alleen in de supermarkt komt en verder gewoon binnen zit, waardoor de zorg richting code zwart gaat. Ik heb me laatst bij verkoudheid laten testen, voordat ik bij mijn dubbel gevaccineerde ouders op bezoek ging, want ik wil ze niet besmetten met mogelijk corona.
Ik ben niet verantwoordelijk voor code zwart in de zorg, maar toch willen mensen mij het liefst verplicht vaccineren, mijn baan afnemen als ik niet meewerk en houden ze mij verantwoordelijk voor uitgestelde operaties en coronadoden. Dat is irrationeel en dat voelt als een persoonlijke aanval die onterecht is. Ik weet dat ik ongevaccineerd ben, ik leef als een ongevaccineerde en neem geen enkel risico. Precies wat mensen vorig jaar allemaal deden, toen niemand was gevaccineerd en we niet naar de horeca mochten of op bezoek bij onze ouderen.
Gebeurde in het geval van Limburg (uitgezonderd Maastricht en Venlo dan) wel degelijk. Die zijn er 9 jaar later pas weer, tegen hun wil, terug bij gesleept.quote:Op zondag 5 december 2021 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
De grootste crisis die Nederland als natiestaat heeft gehad betrof de Belgische Revolutie, toen er bij Willem I even de vrees leefde dat ook de Brabant en Limburg mee zouden gaan met de Belgen. Gebeurde niet.
Als er ooit al dergelijke ideeën (over afscheiding en oprichten van eigen naties) hebben bestaan, waren ze minimaal en ook nog eens verbonden aan breed gedragen opvattingen en visies (Protestant/Katholiek) die thans geheel ontbreken.
Dat wordt zelfs steeds minder bij elke nieuwe generatie.quote:Op zondag 5 december 2021 12:07 schreef ExTec het volgende:
Ik krijg niet de indruk dat de oostelijke en zuidelijke provincies de rest haten met de passie van 1000 zonnen.
Hier ben ik gestopt. Als iemand niet normaal kan schrijven dan is de inhoud niet relevant.quote:Als ik daadwerkelijk meende wat ik destijds in die interviews zei en als het waar was dat het voor mijn beroep onontbeerlijk is om mij te laven aan problemen, zou ik als de wiedeweerga permanent naar Nederland moeten terugkeren om getuige te zijn van de deconfiture en aftakeling van een voormalig gidsland.
Het is een misvatting dat Italie netto-ontvanger is van EU-gelden. Italie is een grotere netto-betaler dan Nederland.quote:Op zondag 5 december 2021 08:12 schreef Pedroso het volgende:
Laat ie zich maar lekker druk maken over Italië ofzo, dat ze daar zelf de broek maar eens gaan ophouden ipv het handje ophouden.
Onnodig en generaliserend. Goede whataboutism verder.quote:Op zondag 5 december 2021 12:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat vond je van de 'Minder Marokkanen' uitspraak?
Ik denk dat een vreedzame afscheiding eerder komt. Maar de toekomst is niet te voorspellen. En ook gaat de onvrede wel wat dieper dan het oppervlakkige Facebook.quote:Op zondag 5 december 2021 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat de oostelijke en zuidelijke provincies de rest haten met de passie van 1000 zonnen. Maar dat is wel een vereiste voor een bonafide burgeroorlog.
Zoals opgemerkt, je hebt de feesboek-powered wappies, en de rest. Niet echt gelijkwaardige groepen, als actoren in een burgeroorlog.
Is maar een observatie, dat juist de hoek die zich thans presenteert als slachtoffer van een demoniserende generaliseringscampagne in het verleden niet zo wars was van dat soort uitspraken.quote:Op zondag 5 december 2021 12:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Onnodig en generaliserend. Goede whataboutism verder.
Klopt. Ze worden gezien als een groep 'ongevaccineerden'.quote:Mijn probleem waarom het irrationeel op mij overkomt is dat alle ongevaccineerden als een groep worden gezien.
Klopt, veel verschillende mensen met verschillend gedrag in die groep 'ongevaccineerden'. Waarvan een aanzienlijk deel inderdaad niet rechtstreeks via de eigen (on)gezondheid, impact heeft op de zorgcapaciteit voor anders-zieken.quote:Het zijn niet de tieners en twintigers waardoor de zorg richting code zwart gaat. Het zijn niet de verantwoordelijke veertigers die bij klachten thuisblijven tot ze negatief zijn getest waardoor de zorg richting code zwart gaat. Het is niet de 35-jarige zoals ik die thuiswerkt, alleen in de supermarkt komt en verder gewoon binnen zit, waardoor de zorg richting code zwart gaat. Ik heb me laatst bij verkoudheid laten testen, voordat ik bij mijn dubbel gevaccineerde ouders op bezoek ging, want ik wil ze niet besmetten met mogelijk corona.
En voor die mensen heb ik ook geen goed woord over. Wel een beetje 'ja maar hullie!', nietwaar?quote:Feit blijft dat er veel ongevaccineerden wel onverantwoord leven en overal naartoe gaan, dat ontken ik niet. Maar aan de andere kant heb ik ook genoeg voorbeelden gezien van mensen die besmet naar het cafe gaan "want mijn QR blijft toch op groen" of denken dat ze best met het OV kunnen ook al hebben ze klachten, want ze zijn immers gevaccineerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |