Dat zijn toch gewoon een stel mafketels die bij de dumpzaak wat hebben gekocht neem ik aan? Wel grappig als er de volgende keer iemand tussen staat met een vrij uitbundig Kadhafi uniform.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Stolen_valor is blijkbaar een dingetje.quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon een stel mafketels die bij de dumpzaak wat hebben gekocht neem ik aan? Wel grappig als er de volgende keer iemand tussen staat met een vrij uitbundig Kadhafi uniform.
quote:
Bonuspunten als diegene ook nog de vrouwelijke bodyguards erbij regelt die Kaddafi ook had.quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon een stel mafketels die bij de dumpzaak wat hebben gekocht neem ik aan? Wel grappig als er de volgende keer iemand tussen staat met een vrij uitbundig Kadhafi uniform.
Er kunnen volgen mij best echte veteranen tussen zitten, waarom niet?quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
https://veteranenplatform.nl/standpunt-vp-inzake-demonstraties/quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:12 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Er kunnen volgen mij best echte veteranen tussen zitten, waarom niet?
Totally lostquote:
Er zitten een aantal tussen waarvan ik weet dat het veteranen zijn. Het gros is echter hooguit ooit dienstplichtig geweest danwel hebben de dump geplunderd.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:12 schreef NoCigar het volgende:
Even voor de duidelijkheid:quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:24 schreef JohnWickPic het volgende:
https://veteranenplatform.nl/standpunt-vp-inzake-demonstraties/
quote:Standpunt VP inzake demonstraties
Het staat eenieder als Nederlands staatsburger vrij om te demonstreren. Daar waar een demonstratie direct de situatie van veteranen raakt is het VP van mening dat het prima is als dit op een wijze gebeurt (houding, gedrag, kleding, uitmonstering) die door de burgerbevolking herkenbaar is als “door veteranen” en daaraan de conclusie verbindt dat dit dus ook namens (een deel van) de veteranengemeenschap gebeurt. Waar het echter een demonstratie betreft die niet direct is gerelateerd aan veteranen en veteranenzaken, is het VP van mening dat deelname van veteranen door de burgerbevolking op geen enkele wijze mag worden geïnterpreteerd als “namens veteranen” en dus dat de veteranengemeenschap hierin een standpunt zou hebben ingenomen. Omdat voor buitenstaanders het onderscheid moeilijk is te maken, is het VP in dergelijke gevallen dan ook tegen aan veteranen en/of militairen gerelateerde houding, gedrag, kleding en/of uitmonstering.
Inmiddels heeft de Tweede Kamer hier ook een motie over aangenomen: Handhaven verbod uniformen en rode kruis
bron: https://wnl.tv/2021/11/10(...)onstraties-not-done/quote:Het dragen van een militair uniform tijdens demonstraties is al verboden. “Iedereen heeft natuurlijk het recht om te demonstreren en ga dat vooral ook doen. Houd je alleen wel aan de regels. En één van die regels is dat je militaire uniformen niet bij demonstraties draagt”
Als nazaat van een echte veteraan kan ik je zeggen: was er ooit al een echte veteraan aanwezig op die verkleedpartijen, had hij direct de benen genomen na het aanschouwen van salueren met gebalde vuisten en bij elkaar gegraaide uniformstukken van verschillende legeronderdelen. Denk ook niet dat rondbanjeren met een omgekeerde Nederlandse vlag op erg veel steun kan rekenen onder echte veteranen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 19:12 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Je NSB-opa veteraan noemenquote:Op zaterdag 4 december 2021 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als nazaat van een echte veteraan kan ik je zeggen: was er ooit al een echte veteraan aanwezig op die verkleedpartijen, had hij direct de benen genomen na het aanschouwen van salueren met gebalde vuisten en bij elkaar gegraaide uniformstukken van verschillende legeronderdelen. Denk ook niet dat rondbanjeren met een omgekeerde Nederlandse vlag op erg veel steun kan rekenen onder echte veteranen.
Dit heeft niets met veteranen of het Nederlandse leger te maken.
De regelgeving is ook vrij helder, dit is ook meerdere keren gecommuniceerd richting In het gelid voor vrijheid.quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
toch even de definitie van een veteraan:
Een veteraan is een militair die actief op oorlogsmissie is geweest.
En als noot:
[..]
bron: https://wnl.tv/2021/11/10(...)onstraties-not-done/
De ironie is dat hij daar juist tegen gestreden heeft, onder meer zodat driekwart eeuw later een op een eenzame zolderkamer verblijvende incel als jij die graag naar heel snel rijdende autootjes kijkt domme dingen op internet kan zetten. Naast al die andere mooie dingen die echte vaderlandsliefde, landseer en moed hebben opgeleverd nemen we die uitschieter maar op de koop toe.quote:
quote:
Je kon er niet verder naast zitten. Daarnaast staat dat arrogante toontje van je me al helemaal niet aan, dat had ie er wel even uit mogen meppen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De ironie is dat hij daar juist tegen gestreden heeft, onder meer zodat driekwart eeuw later een op een eenzame zolderkamer verblijvende incel als jij die graag naar heel snel rijdende autootjes kijkt domme dingen op internet kan zetten. Naast al die andere mooie dingen die echte vaderlandsliefde, landseer en moed hebben opgeleverd nemen we die uitschieter maar op de koop toe.
Jij ook niet...quote:Op zaterdag 4 december 2021 21:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kon er niet verder naast zitten. Daarnaast staat dat arrogante toontje van je me al helemaal niet aan, dat had ie er wel even uit mogen meppen.
Hebben die zelf niet door dat ze meedeinen met een carnavalspolonaise?quote:Op zaterdag 4 december 2021 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zitten een aantal tussen waarvan ik weet dat het veteranen zijn. Het gros is echter hooguit ooit dienstplichtig geweest danwel hebben de dump geplunderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |