Dat is helemaal waar, maar ik vind het wel aardige radio voor nu.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef pipster het volgende:
Staan er twee keer in, zijn wel al geweest. Maar hij zou wat meer rock n roll mogen, deze lijst.
Het is eigenlijk in drie stukken te delen. Het onderste deel voelt meer als reguliere radio met nummertjes afroepen, tot ongeveer 3000. Dan krijg je vanaf 3000 meer en meer een soort voormalig Top 2000 gevoel, tot ongeveer 1500. En dan bovenin ligt het wel heel dichtbij de Top 2000.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:10 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, maar ik vind het wel aardige radio voor nu.
Je merkt ook echt wel dat er nu (er zijn bij 1600ish) wat minder vage nummers voorbij komen.
De zussen De Vries uit Top en Twelquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
Wie wilde dit nummer (Rio van Maywood) ook al weer heel hoog in een lijst krijgen?
En was dat hier of bij Q?
Ik bedoelde dit. Ooit nummer 3 bij Qquote:Op vrijdag 16 december 2022 11:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De zussen De Vries uit Top en Twel
Zodra de ene een vriend kreeg, kunnen ze elkaars bloed wel drinken.
Nu Reepeteet
quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:43 schreef PippenScottie het volgende:
Al Green staat hier wel bij de bovenste 2000.
Top 4000 >>>> Top 2000
@:ok01
Eigenlijk wel interessant om te weten welke nummers hier bij de bovenste 2000 staan en niet in de top 2000.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:43 schreef PippenScottie het volgende:
Al Green staat hier wel bij de bovenste 2000.
Top 4000 >>>> Top 2000
@:ok01
Nummer 1717 over 2 weken, dus waarschijnlijk laatste jaartje.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:23 schreef PippenScottie het volgende:
Scott McKenzie!
Ik gok dat die al lang de Top 2000 voor de Evergreen heeft ingeruild.
Blijft een heerlijk nummer
Waarschijnlijk omdat ze weten dat itt tot bij de Top 2000 er in de nacht geen hond luistert?quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:45 schreef TLC het volgende:
Waarom herhalen ze snachts een deel van de lijst ?
Haddaway, in dezelfde catergorie.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:07 schreef PippenScottie het volgende:
2 Brothers in the 4th Floor zag ik niet aankomen.
Nostalgisch wel
quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Haddaway, in dezelfde catergorie.
Gisteravond kwam Pump Up The Jam ook voorbij, nog nostalgischer en op een plek waar zo'n danceklassieker uit 1989 behoort te staan, 895.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:07 schreef PippenScottie het volgende:
2 Brothers in the 4th Floor zag ik niet aankomen.
Nostalgisch wel
Hahaha, ja dat was te verwachten... hoewel ik Crowded House en Leonard Cohens' Suzanne wel hoog acht.quote:Op zondag 18 december 2022 15:24 schreef Chiappucci het volgende:
Af en toe een saaie ballad, maar voor de rest is het toch weer aan een stuk genieten van de Top 4000
Edit: en net als ik dat zeg, begint Jan Smit![]()
Heb vorige week eens gekeken, behoorlijk aparte nummers.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:23 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel interessant om te weten welke nummers hier bij de bovenste 2000 staan en niet in de top 2000.
De veilige versie ook altijd, want je mist de platen met een randje veelal, maar ook een paar platen waarvan je denkt wtf wat doet dit hierquote:Op donderdag 22 december 2022 10:13 schreef PippenScottie het volgende:
Het is nu wel heel erg Top 2000 lite zonder het Top 2000 gevoel geworden
An sich zouden er ook maximaal 2x Foo in hoeven staan. Maar inderdaad, eentje zou dan wel everlong moeten zijn. De ander dan learn to fly oid?quote:Op donderdag 22 december 2022 13:38 schreef Gunner het volgende:
Apart lijstje. van de 4000 nummers is er bijvoorbeeld maar eentje van Foo Fighters en dat is geen Everlong.
Bingo.quote:Op donderdag 22 december 2022 13:39 schreef ems. het volgende:
[..]
An sich zouden er ook maximaal 2x Foo in hoeven staan. Maar inderdaad, eentje zou dan wel everlong moeten zijn. De ander dan learn to fly oid?
I ran zou sowieso niet in de 2000 mogen ontbreken.quote:Op donderdag 22 december 2022 15:51 schreef pipster het volgende:
Ha Flock of Seagulls, ik zie nu dus dat die nog nooit in de top2000 hebben gestaan, had die in de beginjaren daar nog wel verwacht.
Stemlijstplaatquote:Op donderdag 22 december 2022 15:56 schreef ems. het volgende:
[..]
I ran zou sowieso niet in de 2000 mogen ontbreken.
Vast een stemactie voor geweest.... Doen ze bij de Top2000 ookquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:05 schreef Chiappucci het volgende:
Soms zijn de wegen van de Top 4000 echt ondoorgrondelijk. Nu weer zo'n nummer van Yvonne Elliman, 'Love Pains'. Geen enorme hit geweest en ik kan me niet herinneren dat ik het ooit op de radio gehoord heb.
Staat gewoon op nummer 240 in de lijst.
Mee eens!quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:40 schreef pipster het volgende:
Nou ben ik niet de grootste liefhebber van Prince. Maar dat gesneeuw in april is wel echt een draak van een nummer zeg.
En het sneeuwde in Nederland die dag. True storyquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mee eens!
Het heeft dan ook alleen een extra lading gekregen omdat ie in april doodging....
Ik dacht dat ze daar bij de Top 4000 niet aan dedenquote:Op vrijdag 23 december 2022 12:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vast een stemactie voor geweest.... Doen ze bij de Top2000 ook
Daar doen ze niet eens aan stemmen tellen. Durven het niet aan de luisteraar over te laten, flansen zelf die lijst wel in elkaar.quote:Op vrijdag 23 december 2022 12:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daar bij de Top 4000 niet aan deden
Ja, zou me ook niets verbazen. Nu weer het onvolprezen 'Baby Talk' van Alisha in de bovenste regionen. Echt nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 23 december 2022 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Daar doen ze niet eens aan stemmen tellen. Durven het niet aan de luisteraar over te laten, flansen zelf die lijst wel in elkaar.
Top 100 niveau jaquote:Op vrijdag 23 december 2022 11:40 schreef pipster het volgende:
Nou ben ik niet de grootste liefhebber van Prince. Maar dat gesneeuw in april is wel echt een draak van een nummer zeg.
Ook hoorde ik Samantha Fox vanochtend en een nummer van Kylie (Better The Devil You Know) waarom staat dit zo hoog vraag jeje eigen afquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:26 schreef Cee het volgende:
Ik luister al een paar weken regelmatig naar de lijst. Nu we zo bij de hoogste regionen aan zijn gekomen verwacht ik dat het wel een beetje same old same old zal zijn maar er komt nu op 213 een of ander totaal onbekend nummer voorbij, Baby talk? Vanochtend ook Bananarama gewoon naast Yesterday. Ik ben benieuwd hoe het komt dat nummers die never nooit in een top 2000 staan (of zullen staan) hier zo hoog komen.
Omdat het voor de radio 10 luisteraar nog een beetje luchtig moet blijven, proppen ze deze happy pop ertussen..Especially for you moet ook nog veel later komen, is de hoogste nooit in de Top 2000-noteringquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:26 schreef Cee het volgende:
Ik luister al een paar weken regelmatig naar de lijst. Nu we zo bij de hoogste regionen aan zijn gekomen verwacht ik dat het wel een beetje same old same old zal zijn maar er komt nu op 213 een of ander totaal onbekend nummer voorbij, Baby talk? Vanochtend ook Bananarama gewoon naast Yesterday. Ik ben benieuwd hoe het komt dat nummers die never nooit in een top 2000 staan (of zullen staan) hier zo hoog komen.
Echt een beetje die disco/pop nummers die verrassend hoog staan. Leuk, maar ik ben echt benieuwd hoe dat komt, elke keer dat ik luister komen er wel een paar van dat soort verrassingen voorbij dus het lijkt me sterk dat voor al die nummers stemacties zijn ingezet.quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:31 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Ook hoorde ik Samantha Fox vanochtend en een nummer van Kylie (Better The Devil You Know) waarom staat dit zo hoog vraag jeje eigen af
Ja maar dat komt denk ik doordat mensen denken dat het Danny en Sandy zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Omdat het voor de radio 10 luisteraar nog een beetje luchtig moet blijven, proppen ze deze happy pop ertussen..Especially for you moet ook nog veel later komen, is de hoogste nooit in de Top 2000-notering
Er is maar 1 versie van Especially for you voor mijquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja maar dat komt denk ik doordat mensen denken dat het Danny en Sandy zijn.![]()
En daar wordt ie niet per se slechter vanquote:Op vrijdag 23 december 2022 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Daar doen ze niet eens aan stemmen tellen. Durven het niet aan de luisteraar over te laten, flansen zelf die lijst wel in elkaar.
Ik prefereer de Top 2000 wel vele malen boven de Top 4000, zeker als radioevenement, maar ook muzikaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:34 schreef cafca het volgende:
[..]
En daar wordt ie niet per se slechter van
Wat iķ van de top 4000 gezien heb is het wel heel veel veilige mainstream pop/rock, zonder de uitschieters die je in de top2000 hebt, ja. Maar goed, daar krijg je wel draken als Mag ik dan bij jou en door de wind en zulks in de top20....quote:Op vrijdag 23 december 2022 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik prefereer de Top 2000 wel vele malen boven de Top 4000, zeker als radioevenement, maar ook muzikaal.
Door de Wind mag ik wel, maar Claudiaquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat iķ van de top 4000 gezien heb is het wel heel veel veilige mainstream pop/rock, zonder de uitschieters die je in de top2000 hebt, ja. Maar goed, daar krijg je wel draken als Mag ik dan bij jou en door de wind en zulks in de top20....
Pokemonquote:Op vrijdag 23 december 2022 14:43 schreef Koen66 het volgende:
hier ook geen Boeren en Pokemon
Al ben ik die laatste door de jaren heen verasswnd wel gaan waarderen
Beetje genoten?quote:Op vrijdag 23 december 2022 19:40 schreef PippenScottie het volgende:
Zometeen weer twee uur in de auto. Meezingen!!
Ik wel. De Pippies konden mijn enthousiaste uitvoering van Angie niet zo waarderen. Barbaren zijn het.quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:30 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik wel. De Pippies konden mijn enthousiaste uitvoering van Angie niet zo waarderen. Barbaren zijn het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |