abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202728270
Fijn en knap hoor de (bijna) zindelijke peuters :)

Li weet het tegenwoordig wel, en ze meldt het ook, maar weigert nog op de wc te gaan zitten.
Komt goed!

Ik moest vandaag wel lachen, ze was aan het opsommen waarom ze geen baby meer was.
- ze kan lopen
- ze kan praten
- ze kan kusjes geven
- ze kan haar schoenen aan doen
- ze kan mama tekenen
En zoals ze zelf zei: ik kan op de wc plassen. Nu heeft ze dat nog nooit gedaan dus ik zei dat tegen haar (op een leuke manier natuurlijk hè, niet zo bot als het hierboven staat). Zei ze: “oké dan mama, ik kan bijna op wc plassen”.
_O-
pi_202735439
Haha die Li! Wat heerlijk om dat zo op te noemen O+

Doorzetten lijkt te lonen hier. Vandaag nog maar 1 natte broek! Vincent is de hele dag al droog en Jeremy dan 1 ongelukje. Ik was sporten en vriend vertelde dat hij net niet optijd bij de wc was.
Ik ga straks naar de speeltuin met ze, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik neem maar genoeg mee voor de zekerheid _O-
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2021 @ 11:34:45 #128
148247 taxibabe
pi_202817035
Hoe gaat het nu met de zindelijkheid hier?
En weet iemand of een peuter een uit-knop heeft en waar die dan zit? 8-)

We hebben gisteren kerst gevierd bij opa en oma. Die wonen in Tiel, dat is vanuit de Achterhoek zo'n 1,5 uur rijden. Meneer heeft de hele weg zitten ouwehoeren, bij afslag Tiel besloot hij een powernap te doen van 10 minuten, bij aankomst om half 1 stond hij weer aan..

De hele middag is hij bezig geweest, dansen, spelletjes met oma, ouwehoeren met opa en weer dansen. Hij heeft heel even 'rustig' op de stoel gezeten met de tablet. En weer door! Hahaha _O-
Mijn vader had een compleet diner in elkaar gedraaid met heerlijke gerechten, waaronder kikkerbilletjes :o :Y) Alles werd door Thomas naar binnengewerkt! Vreetzakje _O-

20.30 uur zijn we weer naar huis gegaan, hij viel een half uur later in de auto in slaap 8)7 :Z
Maar wat kan dat kind genieten van alles! O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202820822
Wat een heerlijke vent @taxibabe O+

Ik kom hier ook aanhaken. Smurf is vlak voor kerst twee geworden en is een echte peuter! Heel gezellig en kletst erop los, maar weet ook héél goed wat hij wil en dan is het een groot drama :') hij is verslaafd aan schommelen in de bijkeuken en wil dat het liefst 10x per dag. Hij is ook echt niet te genieten als het niet mag :{ buiten zijn was altijd zijn grootste hobby maar de laatste week is ook dat ineens drama. Misschien de kou? Dat hoop ik dan maar.
Zijn lievelingskleur is blauw dus als we iets blauws zien, moet iedereen kijken. Daarnaast is hij gek op treinen (we kijken op YouTube bij voorkeur naar montages van treinfanaten :D :')), auto's en de maan.
pi_202828372
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 11:34 schreef taxibabe het volgende:
Hoe gaat het nu met de zindelijkheid hier?
En weet iemand of een peuter een uit-knop heeft en waar die dan zit? 8-)

We hebben gisteren kerst gevierd bij opa en oma. Die wonen in Tiel, dat is vanuit de Achterhoek zo'n 1,5 uur rijden. Meneer heeft de hele weg zitten ouwehoeren, bij afslag Tiel besloot hij een powernap te doen van 10 minuten, bij aankomst om half 1 stond hij weer aan..

De hele middag is hij bezig geweest, dansen, spelletjes met oma, ouwehoeren met opa en weer dansen. Hij heeft heel even 'rustig' op de stoel gezeten met de tablet. En weer door! Hahaha _O-
Mijn vader had een compleet diner in elkaar gedraaid met heerlijke gerechten, waaronder kikkerbilletjes :o :Y) Alles werd door Thomas naar binnengewerkt! Vreetzakje _O-

20.30 uur zijn we weer naar huis gegaan, hij viel een half uur later in de auto in slaap 8)7 :Z
Maar wat kan dat kind genieten van alles! O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mars is zindelijk *G*. Zonder ongelukjes, had gedacht dat het deze dagen wat lastiger zou zijn ivm Kerst en bijbehorend programma maar gisteren moesten Opa en Oma toch echt hun mes en vork neerleggen tijdens het hoofdgerecht, omdat ze moesten komen kijken naar de dampende hoop in de toiletpot. :Y)

Oh die uitknop, hahaha, die zoek ik ook maar dan voor mijn kleuter. Maar wat een heerlijke omschrijving van Thomas en zijn Kerstavonturen. O+ Hij stond er knap op met zijn das.

Iedereen fijne dagen gehad?
pi_202828470
Ik wil alleen maar even zeggen dat jullie gewoon moeten volhouden. Na 4 jaar wordt het een stuk beter. Zindelijkheid, school, snel beter leren praten, beetje het besef dat je ook kan liegen bij de kinderen wat het ook wel leuk maakt met spelletjes spelen. Ik heb deze periode ook meegemaakt, ik weet hoe het is, maar het wordt alleen maar beter wees gerust
pi_202831236
Klinkt als een echte peuter taxibabe! Peuters hebben geen uitknop helaas haha!

Welkom bertha en smurf!

Goed van Mars! Haha en opa en oma van tafel om in de wc te kijken, klinkt herkenbaar!

Hier zijn ze ook zindelijk! Jeremy poepte alleen vandaag wel in zn broek, die stond keurig te wachten tot de oudste klaar was op de wc maar kon het echt niet meer ophouden.
Verder al sinds vrijdag geen natte broeken meer. Ik had het niet verwacht maar ik ben mega trots op mijn dolle duo!!
  FOK!fotograaf maandag 27 december 2021 @ 10:14:14 #133
148247 taxibabe
pi_202834042
Welkom Bertha!
Wat goed van Mars en de tweeling! Ik snap wel dat het misging bij Jeremy, het is natuurlijk ook lastig als je moet poepen en de wc is al bezet.

Ik zei een tijdje terug nog dat Thomas nog niet echt wil praten, maar de laatste weken is hij enorm vooruit gegaan! Er zijn veel woordjes bij gekomen! En 1e kerstdag zelfs een 3 woorden zin, we waren bezig met de auto inpakken om naar Tiel te rijden en Thomas was ook al buiten toen hij mij riep: 'Mamaaaah! In de bwoeh, in de bwoeh!!' Ondertussen wijzend naar de poort. Hij wilde al in de auto gaan zitten! O+ O+
Oh en een trein en bus is Toeketoe _O-
pi_202834605
Doukje verjaart woensdag en wordt 4.

Ze kan haar naam schrijven.

Trotse tante.
Werewolf
pi_202835778
Wat een leuke foto's taxibabe! Fijn dat hij het zo goed deed met kerst.
En leuk dat het praten toch ineens komt. Dat kletsen is zo leuk.

Welkom B.ertha. Herkenbaar van de trein filmpjes. Dat is hier ook een hele tijd geweest. Nu zitten we aan dieren.

Proficiat aan de zindelijke peuters!

Prot heeft het super gedaan met kerst, maar gisterenavond werd duidelijk dat het toch wat veel was. Hij had een mega huilbui en rond 3 belandde hij bij ons in bed en heeft de hele tijd tegen iemand geslapen. Maar het was ook druk. Donderdag al naar mijn ouders. Vrijdag iedereen druk in de weer met voorbereiden. Zaterdag ineens allemaal familie die hij niet kent want twee jaar niet gezien. Schandalig verwend met cadeaus natuurlijk. En dan gisteren weer naar huis en gourmetten met mijn schoonouders.
Vandaag maar een rustdag en even aan zijn nieuwe kamer werken.
  FOK!fotograaf maandag 27 december 2021 @ 12:34:06 #136
148247 taxibabe
pi_202836484
Hij kletst de hele dag door, maar bijna alles in zijn eigen taaltje, dus onverstaanbaar. Maar de laatste weken dus steeds meer echt duidelijke woorden en 2-woordzinnen.

Het ging idd erg goed met kerst, maar ook hij heeft al 2 nachten vanaf een uur of 3 tussen ons in geslapen. Dus wel herkenbaar dat ze er wat last van hebben, is ook niet gek natuurlijk. Het zijn voor peuters ook rare dagen.

Wat goed van Doukje dat ze haar eigen naam kan schrijven, Pinnenmutske! Gefeliciteerd alvast!
  maandag 27 december 2021 @ 13:26:05 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202837331
Onze peuter is net 3 en vond het fantastisch met kerst allemaal. Maar jeetje, wat was ze druk... en dan valt ze volgens mij nog best mee als ik de drie wervelwinden van mijn broer zie rondrennen.

Heb net de Avi start boekjes gekocht bij de Kruidvat, ze is aan het lezen en wilde graag boekjes om de letters te oefenen. Prima schat, gaan we regelen O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202838982
Werewolf
pi_202847396
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Onze peuter is net 3 en vond het fantastisch met kerst allemaal. Maar jeetje, wat was ze druk... en dan valt ze volgens mij nog best mee als ik de drie wervelwinden van mijn broer zie rondrennen.

Heb net de Avi start boekjes gekocht bij de Kruidvat, ze is aan het lezen en wilde graag boekjes om de letters te oefenen. Prima schat, gaan we regelen O+
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.
  maandag 27 december 2021 @ 21:40:27 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202851588
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:54 schreef Malteser het volgende:

[..]
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.
Txs, ga ik zeker doen! Deze was 1,29 bij kruidvat, ook nog te doen 8-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202852205
"NIJIJIJIJNTJE, WAAR BEEEEEEEEEN JE?"

Papa's hart breekt; Nijntje ligt ergens in de straten van Praag. Alle straten waar we doorheen gegaan zijn heb ik doorzocht, ook in alle vuilnisbakken gekeken. Echt niks kunnen vinden!
In de hotelkamer meteen 2 nieuwe exemplaren besteld, maar het kan een paar dagen duren voor die bestelling binnen is. "Nijntje is thuis, Mini-ToT. Die zie je wel weer terug.
Eenmaal thuis zat hij meteen tussen z'n speelgoed te graven: NIJIJIJNTJE!!!" :'(

Vandaag meteen naar Kruidvat gegaan omdat ze ook Nijntje-knuffels verkopen daar. Het was een badspeeltje, maar hopelijk gaat hij ook met een knuffel akkoord.
En ja hoor! *O*

Maar eenmaal in bad moest het badspeeltje van Nijntje toch wel weer terug komen. Helemaal overstuur.
Hopelijk komen de reserve-exemplaren morgen binnen. :)
pi_202852319
_O- Ander verhaal: het mannetje kan echt ongelooflijk lief zijn. Ik moet snel kokhalzen bij smerige dingen en laatst zat hij me troostend te aaien toen ik moest kokhalzen.
Ik vond dat zo lief dat ik hem een knuffel wilde geven. Eenmaal met mijn gezicht voor de zijne zie ik een inmiddels wel HEEL bekende grijns op z'n smoeitje verschijnen en HUP: daar gaat zijn vingertje DIEP in zijn neus en vervolgens zijn mond in.
Ik sla mijn hand voor de ogen en zeg verzuchtend "Jezus Christus, Mini-ToT!".

Met kerst werd ik 's ochtends in een hotelkamer in Praag wakker, en het eerste wat ik hoorde waren peutervoetjes die voor het bed langs trippelden, met een vrolijke "Jezus Christus!" er bij! _O- _O- _O-
  FOK!fotograaf dinsdag 28 december 2021 @ 10:34:59 #143
148247 taxibabe
pi_202859845
Ik heb een raar kind.. Als we aan hem vragen wie hij is zegt hij 'Pinoo!' :?
pi_202860559
Mijn kleuter leert enorm snel iets aan. Hij is verzot op auto's en ik had hem eens op schoot genomen en in een rustige wijk gereden met hem terwijl hij half mocht sturen. Vond ie de max natuurlijk.

Maar dat had ik beter niet gedaan, nu wil hij alleen maar voorin in de auto zitten. Ofwel aan het stuur ofwel als passagier.
Cindy De Vuyst
pi_202884033
Ik had in de haast vanavond Bas zijn tube Bepanthen op het verschoontafeltje in zijn kamer laten liggen ipv terug in de kast gelegd.

Nu heb ik een slapende moddervette peuter, bed en knuffels. Top _O- .
pi_202890706
Aiii, d-e, krijg dat maar eens schoon :D

De peuter hier is een tikje overprikkeld door de afgelopen dagen geloof ik. Hij moest huilen toen ik hem net weg bracht naar de opvang, en dat doet hij eigenlijk bijna nooit. De baby ook trouwens, dus dat was een goed begin van de ochtend :P

Maar het was dan ook wel wat veel allemaal de afgelopen dagen, eerst ziek en daarna kerst er achter aan. Het kind is wel echt gruwelijk verwend met cadeautjes en dat zal ook nog wel mee hebben gespeeld; hij kon nu niet met zijn dinopark spelen ("Mama dat is een velociraptor toch?" "Eeeeehhhhhhhh" _O- Het blijft mij verbazen hoeveel dino's ie kent)
pi_202890805
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had in de haast vanavond Bas zijn tube Bepanthen op het verschoontafeltje in zijn kamer laten liggen ipv terug in de kast gelegd.

Nu heb ik een slapende moddervette peuter, bed en knuffels. Top _O- .
Haha, hier had meneer de sudocreme uit de luiertas weten te graaien. Alles zat onder en hij heeft zelfs wat opgegeten :X
Shine bright like a diamond.
pi_202892328
Doukje is 4 geworden.

Dus kleuter of is dat vanaf 5 jaar?
Werewolf
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 13:00:02 #149
447051 crew  Peejtur
pi_202893583
Volgens mij kleuter toch nu?

Gefeliciteerd in ieder geval.
pi_203035539
Eerste post van 2022, met foto van Texel. O+