SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:44 schreef PKM het volgende:
Plaatje van mijn mannetje
Gefeliciteerd met je kleuter! Leuke foto van banaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:44 schreef PKM het volgende:
Plaatje van mijn mannetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:11 schreef PKM het volgende:
Banaan is vier.![]()
Succes met zindelijkheid, vond ik ook een taai hoofdstuk.
Lastig is dat dan hč. Nou zijn jouw jongens ook nog jonger dan mijn peuter. En met twee.quote:Op zondag 19 december 2021 22:44 schreef aapieannie het volgende:
Nou ik weet nog niet of we volhouden.. ze doen enorm hun best maar vandaag meer natte broeken dan gister. Even een nachtje over slapen.
Ja heel lastig! Vooral omdat het moment dat ze zeggen dat ze moeten plassen ook al beginnen en dan van schrik wel stoppen maar toch de onderbroek al nat.quote:Op maandag 20 december 2021 09:03 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lastig is dat dan hč. Nou zijn jouw jongens ook nog jonger dan mijn peuter. En met twee.
Hier gisteren een paar druppels in een onderbroek toen hij het net niet haalde tot de wc maar ook twee keer op de wc gepoept. En ik ben voor het eerst met hem in de auto weggeweest zonder luier, hij viel in slaap dus ik kneep ‘m even maar keurig droog.
Vandaag voor het eerst naar het kdv zonder luier (met 5 sets verschoning mee, just te be sure). We gaan het zien.
Dat is sterk, Mars ook! Lag al een half uur in bed en toen begon ‘ie te roepen. En deed echt nog een grote plas.quote:Op maandag 20 december 2021 21:04 schreef aapieannie het volgende:
Wat grappig een wc diploma!
Nou ik denk dat Vincent 99% zindelijk is! Die is de rest van de dag droog gebleven en kwam zelfs zn bed nog een keer uit om te plassen.
Jeremy kijk ik morgen nog even aan, hij wil heel graag maar is eigenwijs tegelijk. Als ik hem op de wc zet wil hij niet en plast dan 5 of 10 minuten later in zn broek.
Hier was er ook 0,0 interesse, terwijl hij een broer boven zich heeft die 9 van de 10 keer met de deur open plast/poept. Maar donderdag was daar ineens vanuit hemzelf de vraag of de luier uit mocht. En jouw meisje is nog een stuk jonger. Komt wel!quote:Op maandag 20 december 2021 21:39 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat goed van jullie jongens!
Wij beginnen er heel veel over, bieden het aan, ze wil graag onderbroekjes aan... maar zonder luier of ook echt naar de wc gaan.. Nee hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 december 2021 11:34 schreef taxibabe het volgende:
Hoe gaat het nu met de zindelijkheid hier?
En weet iemand of een peuter een uit-knop heeft en waar die dan zit?![]()
We hebben gisteren kerst gevierd bij opa en oma. Die wonen in Tiel, dat is vanuit de Achterhoek zo'n 1,5 uur rijden. Meneer heeft de hele weg zitten ouwehoeren, bij afslag Tiel besloot hij een powernap te doen van 10 minuten, bij aankomst om half 1 stond hij weer aan..
De hele middag is hij bezig geweest, dansen, spelletjes met oma, ouwehoeren met opa en weer dansen. Hij heeft heel even 'rustig' op de stoel gezeten met de tablet. En weer door! Hahaha![]()
Mijn vader had een compleet diner in elkaar gedraaid met heerlijke gerechten, waaronder kikkerbilletjes![]()
Alles werd door Thomas naar binnengewerkt! Vreetzakje
![]()
20.30 uur zijn we weer naar huis gegaan, hij viel een half uur later in de auto in slaap![]()
![]()
Maar wat kan dat kind genieten van alles!![]()
Mars is zindelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zonder ongelukjes, had gedacht dat het deze dagen wat lastiger zou zijn ivm Kerst en bijbehorend programma maar gisteren moesten Opa en Oma toch echt hun mes en vork neerleggen tijdens het hoofdgerecht, omdat ze moesten komen kijken naar de dampende hoop in de toiletpot.
![]()
Oh die uitknop, hahaha, die zoek ik ook maar dan voor mijn kleuter. Maar wat een heerlijke omschrijving van Thomas en zijn Kerstavonturen.Hij stond er knap op met zijn das.
Iedereen fijne dagen gehad?
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.quote:Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Onze peuter is net 3 en vond het fantastisch met kerst allemaal. Maar jeetje, wat was ze druk... en dan valt ze volgens mij nog best mee als ik de drie wervelwinden van mijn broer zie rondrennen.
Heb net de Avi start boekjes gekocht bij de Kruidvat, ze is aan het lezen en wilde graag boekjes om de letters te oefenen. Prima schat, gaan we regelen
Txs, ga ik zeker doen! Deze was 1,29 bij kruidvat, ook nog te doenquote:Op maandag 27 december 2021 19:54 schreef Malteser het volgende:
[..]
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.
Haha, hier had meneer de sudocreme uit de luiertas weten te graaien. Alles zat onder en hij heeft zelfs wat opgegetenquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had in de haast vanavond Bas zijn tube Bepanthen op het verschoontafeltje in zijn kamer laten liggen ipv terug in de kast gelegd.
Nu heb ik een slapende moddervette peuter, bed en knuffels. Top.
Het is na een oorontsteking niet gek en meestal tijdelijk. Maar effe laten checken is geen gek idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef arvensis het volgende:
Wij zijn allemaal ziek geweest en ik merk dat U. sinds een paar dagen minder goed lijkt te horen. We gaan straks naar de huisarts. Ik hoop dat het gewoon daar aan ligt natuurlijk..
Iemand ervaring hiermee? U. is altijd een orenkindje (geweest)..
Ja, er zat hier volgens mij ook wel anderhalf jaar tussen alle letters kennen en ze daadwerkelijk aan elkaar plakken tot een woord dat hij kon lezen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:26 schreef Lemijn het volgende:
Ha, herkenbare S!
Overigens hier al maanden interesse in letters, maar niet in lezen. En in cijfers herkennen maar niet in rekenen. Dus volgen blijft het devies (ik weet wel dat je dat doet hoor Arvensis maar dus even dat de volgende stap ook best over een jaar of zo pas kan zijn).
Samen een mooie dekbedovertrek uitzoeken, zelf dingen op zijn kamer neerzetten? De autootjes op een bepaalde plek oid..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:00 schreef B.ertha het volgende:
Wat slecht Arvensis
Hebben jullie tips om de overgang naar peuterkamer te vergemakkelijken? De pogingen in het grote bed liepen uit op drama dus nu staat zijn ledikant er tijdelijk naast, maar zelfs dat is een drama tijdens de dutjes. Het behang is drukker, de gordijnen iets minder verduisterend en de kamer ligt aan de straatzijde maar daar kan (en wil) ik niets aan veranderen.
Beginnen met een verduisterend rolgordijn en als dat er is, zou ik hem mee laten helpen zijn ledikant uit elkaar te schroeven en zijn grote bed op te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 20:00 schreef B.ertha het volgende:
Wat slecht Arvensis
Hebben jullie tips om de overgang naar peuterkamer te vergemakkelijken? De pogingen in het grote bed liepen uit op drama dus nu staat zijn ledikant er tijdelijk naast, maar zelfs dat is een drama tijdens de dutjes. Het behang is drukker, de gordijnen iets minder verduisterend en de kamer ligt aan de straatzijde maar daar kan (en wil) ik niets aan veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb je hopelijk echt gezegd he?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:35 schreef arvensis het volgende:
We zijn bij de HA geweest. Er was niks geks te zien aan z’n oren gelukkig, wss komt het inderdaad doordat hij ziek is geweest. De HA kon wel nog slijm/snot zien achter in z’n keel.
De HA knipte met z’n vingers en U. reageerde daar natuurlijk niet op. Zegt ‘ie “reageert hij daar normaal wel op?”.Geen idee meneer, ik roep m’n kind niet alsof ik een hond roep.
Bummerquote:Op zondag 9 januari 2022 08:36 schreef arvensis het volgende:
[..]
Uiteraard.Hij reageerde er niet op.
Herkenbaar. Wij hadden dat ook bij onze dochter toen ze 2 á 3 jaar was. Ze was niet bang geworden van het vuurwerk, maar gewoon bang. We hebben toen een zo'n klapbedje gekocht en we hebben wat nachten bij haar geslapen. Lag voor geen meter uiteraard, maar zodra ze wakker wordt ben je er wel snel bij zodat ze weer snel in slaap valt en weer haar ritme vindt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:17 schreef Keroppi het volgende:
Pfff je zou zeggen dat we gebroken nachten door de baby hebben, maar momenteel is het onze tweejarige die het meeste stennis schopt.
Sinds ze met oud en nieuw wakker is geschrokken van het vuurwerk is het op bed leggen moeizamer (veel om ons roepen). Maar vooral is het vermoeiend als ze midden in de nacht wakker wordt en maar om ons blijft roepen en eigenlijk wil dat we bij haar blijven. En dan is ze 's ochtends ook weer heel vroeg wakker![]()
Ik heb nu een nachtlampje c.q. slaaptrainer gekocht, hoop dat dat verschil gaat maken.
Dat was ook mijn ultieme droom. Heerlijk met een klein hummeltje naast je in bedquote:Op dinsdag 11 januari 2022 09:36 schreef arvensis het volgende:
Wij slapen gewoon nog lekker samen.U. naast papa, Z. naast mij.
Dit plan schoot ook door mijn hoofd bij de zoveelste keer dat ik eruit moest. Maar ik ben dan bang dat we er niet meer ‘vanaf’ komen. Ik weet dat ik ooit een keer bij haar blijven zitten tot ze in slaap viel, toen was het de avond(en) daarna gelijk ‘Mama zitten mama zitten!’quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Wij hadden dat ook bij onze dochter toen ze 2 á 3 jaar was. Ze was niet bang geworden van het vuurwerk, maar gewoon bang. We hebben toen een zo'n klapbedje gekocht en we hebben wat nachten bij haar geslapen. Lag voor geen meter uiteraard, maar zodra ze wakker wordt ben je er wel snel bij zodat ze weer snel in slaap valt en weer haar ritme vindt.
Wat is dit leukquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:14 schreef arvensis het volgende:
Ik weet niet of hij weer oorontsteking heeft gehad. Maar ga er vanuit dat het daar aan ligt.
Of is het gewoon een eigenwijze peuter die niet wíl horen? 🙃
Leuk, due avi-boekjes idd! U. zat laatst naast me te tekenen en te schrijven. Zo schattig.![]()
Hij herkent nu bijna alle letters en dus lijkt lezen me de volgende stap. Ik ga ook eens kijken naar boekjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik deed de ‘s’ en ‘z’ en ‘b’ en ‘d’ vroeger ook altijd verkeerd.
Ja, helaas en het werd nog erger toen Anna zo ziek werd. Heb ook wat tips gekregen van de psycholoog van de kinderafdeling omdat Bas zijn gedrag best wel intens werd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier hoop ik er soms op dat A wakker wordt 's avonds laat, zodat hij gezellig bij mij in bed kan. Maar de laatste tijd slaapt hij goed door. Vanochtend was het wel 6 uur, ongewoon vroeg voor hem, dus heeft hij nog een tijdje in ons bed liggen soezelen.
Als hij eens een paar nachten naast me slaapt, gaat hij zonder problemen weer naar zijn eigen bed als dat ons beter uitkomt.
Wat ik zo bijzonder vind aan deze fase, is dat hij zich zo onaangenaam kan gedragen. Echt als een kleine dictator ons rondcommanderen, chagrijnig reageren, heel dwingend aangeven dat ik of papa iets wel of niet moeten doen, opstandig doen. (Peuter)puberaal gedrag, eigenlijkIk heb het idee dat het ware opvoeden tot een aangenaam en vriendelijk mens nu echt is begonnen. Is dat bij jullie peuters ook zo?
Ach, heftig dat het juist erger werd toen Anna ziek werd. Dan heb je ook niet echt de energie om het allemaal om te buigen he.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, helaas en het werd nog erger toen Anna zo ziek werd. Heb ook wat tips gekregen van de psycholoog van de kinderafdeling omdat Bas zijn gedrag best wel intens werd.
In de ochtend spelen we nu lichamelijk actief even 1 op 1. Voetballen, rennen, rondje loopfiets, dansen, binnen een klimparcourtje bouwen. Veder werkt omgekeerd machtspel heel goed. Mijn man en ik zitten dan te kibbelen om wie Bas zijn broodje gaat smeren of neeeheeee, ik wil de poepluier verschonen. Bas vind het hilarisch. Ook door hem soms te plagen dat het echt niet mag omdat het van mij is (nee Bas, het is mijn potje. Ik ga lekker op het potje plassen en dan krijg ik een sticker) werkt ook erg goed. Want anders is het echt om alles strijd en 'ik wil niet'. Vermoeidheid en honger maken de ik wil niet nog erger.
Dit! Ik vind het zo gezellig samen in bed, maar ook Thomas slaapt goed door.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier hoop ik er soms op dat A wakker wordt 's avonds laat, zodat hij gezellig bij mij in bed kan. Maar de laatste tijd slaapt hij goed door. Vanochtend was het wel 6 uur, ongewoon vroeg voor hem, dus heeft hij nog een tijdje in ons bed liggen soezelen.
Als hij eens een paar nachten naast me slaapt, gaat hij zonder problemen weer naar zijn eigen bed als dat ons beter uitkomt.
Nooooooo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Wij kozen gisteren een school.
Stop
De
Tijd
Het was ook zijn manier van omgaan met de spanning, mij missen en de verwerking daarvan. Inmiddels zitten we weer volledig in de knuffelfase gelukkig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ach, heftig dat het juist erger werd toen Anna ziek werd. Dan heb je ook niet echt de energie om het allemaal om te buigen he.
Goede tips wel, ik probeer er ook vaak een grapje van te maken maar soms wil ik ook gewoon een grens aan geven, 'zo gaan we niet met elkaar om'. Als hij niet te moe/hongerig is lukt het regelmatig wel om hem dingen op een wat vriendelijkere manier te laten vragen voordat hij het krijgt. Maar soms is de koek gewoon op.
Hou op schei uitquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Wij kozen gisteren een school.
Stop
De
Tijd
Helpt het dat ik wel helemaal blij werd je naam hier te zien staan?quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:49 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Hou op schei uithier inderdaad ook al ingeschreven op een school. Weer een nieuwe (hele lange wel) fase.
Hier trouwens ook de dictator fase en we hebben nu zoveel pogingen gedaan dat ik nu op het punt ben beland en zeg “ja ik wil ook weleens wat, zoek het maar uit”. Rot fase..
Ben trouwens zodanig inactief dat ik niet eens meer in de openingspost zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |