abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202644250
Nou als ik dat zo lees allemaal lopen mijn heren met alles achter haha.

Tellen doen ze in 3,1, 1 ,5 ,7.
Kleuren is alles blauw geel en groen.
Praten gaat steeds beter maar blijft hangen in 3 woordzinnen en zindelijk worden homaar. Die luier is wel lekker makkelijk. Ze plassen wel op de wc als we ze erop zetten maar geven het maar sporadisch zelf aan.
Ze zijn nu 3 jaar en 3 maanden.

Ze zijn wel goed in het algeheel peuter zijn! Eten is vies, behalve als het chocola is, en luisteren is een hele opgave.

Ik maak me er geen zorgen om, wellicht dat ze naar logopedie moeten voor spraak, maar bij de opvang geven ze ook aan dat ze met sprongen vooruit gaan.
Het zijn verder twee heerlijke kerels, die vooral gewoon lekker met de keuken en de auto's willen spelen. Helemaal prima hoor!
pi_202644346
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2021 10:52 schreef aapieannie het volgende:
Nou als ik dat zo lees allemaal lopen mijn heren met alles achter haha.
Met groeien niet ;)
pi_202644404
Ah dat verklaart dan waarom de mijne best goed praat. Die groeit niet :+

Iedereen sterkte met de zieke peuters! Oorontsteking was hier ook altijd kotsen.
pi_202644426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 10:59 schreef Elleska het volgende:

[..]
Met groeien niet ;)
Nee dat is waar haha! Zet ze op het schoolplein tussen de kleuters en ze vallen qua lengte niet op. De broeken 110/116 liggen al klaar en verwacht dat het niet lang duurt voor ze die goed passen.
  donderdag 16 december 2021 @ 11:16:19 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202644568
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:05 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Nee dat is waar haha! Zet ze op het schoolplein tussen de kleuters en ze vallen qua lengte niet op. De broeken 110/116 liggen al klaar en verwacht dat het niet lang duurt voor ze die goed passen.
Mijn prul van 3 en 1 maand zit in 98... :D Loopt verder overal voor, maar groeien: mwah.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202644986
Haha, die van mij draagt nog maat 92/98. Maar goed, ik ben ook maar 1,54m :P
pi_202645360
Ik heb grote peuters, slechte praters. Zou het toch daaraan liggen?
pi_202645643
Aah dat zal het hier dan ook zijn, 2 jaar 2 maand, 94 cm. Maar lange benen en lange armen, de eerste broeken maat 98 beginnen hoogwater te worden en truien heeft hij maat 98-104
pi_202645653
Mijn kinderen zijn gelukkig 😎
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_202645689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:37 schreef pinquit het volgende:
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_202645700
Mijn peuter van 3j9m is heel gemiddeld met z’n maat 104.
Dreumes van net een jaar draagt maat 80.

En zijn ook gelukkig. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_202645737
99% van de tijd is hij ook vrolijk en gelukkig, alleen vandaag dus niet.. alles frustreert hem .. }:|
pi_202646221
Sneu @Tink89 :*

Banaan zit in maatje 104/110. Totdat hij twee werd was hij een lange jongen. Toen begon hij met zinnen maken en groeide hij niet meer zo hard.

Hij at net wel vier Danerolles met chocolade, beetje zoals bij @aapieannie dus. :Y)

Vandaag wou hij echt niet naar school, inclusief huilen. Op weg er naartoe was het al wat beter en in de klas was hij gelijk aan het rennen. :D
Gistermiddag kon hij weinig anders meer dan huilen. Nu lijkt het wat beter. Geen peil op te trekken dus. :s)

Ohja gelukkig, meestal wel. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202646587
Mijn kind heeft het helaas te doen met een vreselijke moeder van wie hij niet mag spelen met zijn beker melk, niet eindeloos tv mag kijken en die weigert mee te gaan in zijn spelletjes om bedtijd te rekken. Die die arme jongen heeft al een aantal ongelukkige momenten gehad vandaag. Dat werkt hij vooral uit op zijn knuffel die daarnet al in de kerstboom belandde :D
Is het al 5 uur? O-)
pi_202646913
quote:
Ik ben echt verliefd op jouw jongste. Wat een expressie en vrolijkheid O+
pi_202646954
Mijn man vertelde overigens dat Bas nu zienderogen op aan het knappen is. Of het nou de heel veel een op een aandacht is of dat de inhalatie corticosteroïden beginnen te werken... Wellicht beide :s) . Maar hij zit eindelijk weer lekker in zijn vel
pi_202648164
Ik vraag ze hier elke dag voor ze gaan slapen of ze een fijne dag hebben gehad en het antwoord is altijd ja, dus ik denk dat ze wel gelukkig zijn ja!

Wat mij in het echte leven het meest stoort is dat alles en iedereen een mening heeft over je kinderen. Te druk, te wild, onverstaanbaar noem maar op.
Gister vroeg een andere moeder nog of ik het niet lastig vond dat Jeremy en een bril en gehooraparaten heeft. Het duurde even voor ik door had wat ze bedoelde. Hij heeft namelijk extra rubbertje aan zn brilpootjes zodat die bril niet steeds van zn hoofd vliegt.. er volgde wel excuus maar pff. Dat ben ik soms wel zat.
Zeker omdat we met de oudste genoeg struggels hebben. Het maakt me soms vreselijk onzeker of ik wel genoeg doe voor alle 3.

#eindedagboek
pi_202648579
Hier begint Mini-ToT enorm tegen zijn mama te kwebbelen over zijn dag, zodra hij door heeft dat ze weer thuis is.

En ze heeft avonddienst! :') Mannetje wordt steeds 's nachts wakker als mama naar bed gaat en komt na een poosje naar ons toe. we liggen allebei dan half/helemaal te slapen en meneer heeft dan hele verhalen van: "JeweWAwa? Hehe, auto, papa! Toet toet! HAHAHA! NIJN-TJE!!!! Nijijijntje! Baaaaaaabyyy!!! Chocolaaaaaa, wawuwu?"

}:| Ja super schattig allemaal, ga slapen!
pi_202648999
En daar gaat het uiteindelijk om. Dat de kindjes gelukkig en blij zijn. Dat is die van mij ook bijna altijd, behalve als ik besluit de gordijnen open te doen of tegen haar zeg dat ze voorzichtig moet zijn en niet tegen mijn buik mag schoppen (per ongeluk) :')

Herkenbaar aapie, ik vind dat ook lastig. Ik krijg vooral kritiek van mijn moeder en schoonmoeder, die alles beter weten en afkeurend kunnen doen. Als Mayra hoest zegt mijn moeder bijvoorbeeld dat ik haar niet warm genoeg kleed en kind bronchitis gaat krijgen door mij. Schoonmoeder vindt het niet kunnen dat kindje bij ons in bed slaapt etc.

Als moeder doe je je best voor je kindjes en zolang de kindjes gelukkig en blij zijn, doe je het supergoed.
pi_202649929

Papa's spaghetti bevalt goed! :D
pi_202651674
quote:
17s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:52 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn man vertelde overigens dat Bas nu zienderogen op aan het knappen is. Of het nou de heel veel een op een aandacht is of dat de inhalatie corticosteroïden beginnen te werken... Wellicht beide :s) . Maar hij zit eindelijk weer lekker in zijn vel
Sterkte joh, met je jongste! Net even bijgelezen. Fijn dat het weer wat beter gaat :*
pi_202652743
Voorlopen, achterlopen… het zegt iets, maar zeker niet alles bij peuters hè :)
Ow was rond 1,5 al grammaticaal perfect aan het kletsen en kon met 3 tellen tot 30, grotendeels van de letters herkennen, zelfs al een woordje lezen, Lego via een boekje maken etc. Nu scoort Ow goed op school, soms wel plus en soms niet.
Js sprak met 3 nog geen woord en was heel passief in alles. En hij heeft net een iq onderzoek gehad met scores tussen hooggemiddeld en uitzonderlijk hoog ;) (ik zal straks nog even reageren in het andere topic Tink :) )

Li heeft sinds 9 maanden geen controle meer gehad bij het cb dus geen idee wat het cb van haar vindt. Op het kdv kreeg ik laatst mee dat ze nog niet telde en de vormen niet wist. Li telt op haar manier, maar kan wel weer drie blokjes pakken en vormen, poeh bij kind drie bied je soms wat minder aan ;) het komt wel en zie wel hoe ze zich ontwikkelt :)

Oh en Li is nog lang niet zindelijk, ach de boys ook niet rond deze tijd en toen ze zindelijk waren, waren ze ook meteen volledig dag en nacht. En ze slaapt nog niet door, maar dat deden de boys ook niet…

Het komt goed!

Oh en Li is nu heel gelukkig, dat zei ze vandaag nog, maar dat kan morgen weer anders zijn :p
pi_202653687
Ik vind de zindelijkheid soms wel spannend (gaan richting de 3,5), maar ja, ze heeft gewoon echt nul interesse op 't moment.. Als het er maar is als ze naar school gaat.. *)
pi_202659397
3 jaar en 9 maanden en 3 jaar en 11 maanden..
Het is twee keer goed gekomen :)
Het laatste half jaar voor de basisschool worden ze zo wijs en slim opeens, dus je kan ze dan ook veel meer uitleggen.
Komt (bijna altijd) goed!

Hier vertelde Li gisteren dat ze poep had en een schone luier wou en ze zei ook dat ze ging plassen. Dus ze begint het te voelen, nu nog naar de wc durven (ik sla, denk ik, het potje over)
pi_202659954
quote:
Amen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')