abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202660089
Ik heb met Jip een week vrij genomen eind oktober, toen was hij 3 jaar en 4 maanden. En ben toen met die zindelijkheidsbox aan de slag gegaan, staan wel handige tips in maar of het echt 30 euro waard was weet ik niet. Maar goed, dat werkt dus met een stickerbeloningssysteem en dat je in het begin bijhoudt wanneer hij drinkt en wanneer er is plas komt. De volledige aandacht erbij hebben werkte wel echt heel goed moet ik zeggen. Hij ging de week erna zonder luier naar de opvang en af en toe een ongelukje daar, maar ook dat ging snel goed! Nu alleen thuis nog heeeel soms dat hij in zijn broek poept, maar verder gewoon zindelijk!
pi_202660123
Banaan is vier. *O*

Succes met zindelijkheid, vond ik ook een taai hoofdstuk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202660373
Zindelijkheid hier opgepakt toen ik COVID had. (Zaten toen toch verplicht thuis dus alle tijd).
Begonnen met 2 dagen elke 2 uur naar de wc laten gaan. Vanaf dag 3 de luier uit. Op dag 3 en 4 om de 3 uur naar de wc. Dag 5 en 6 steeds gevraagd aan Sofie ‘wil je naar de wc?’. En vanaf dag 7 het haar zelf aan laten geven.
Blijkbaar was onze peuter er al wel eerder aan toe wanneer haar ‘zindelijkheidstraining’ verliep wel heel soepel. Sinds eind januari dus geen luiers meer. De maandbox maat 5 staat nu te wachten totdat kuiken ze past :P

En jullie theorie zou eens wetenschappelijk onderzocht moeten worden :D Sofie kletst de oren van je hoofd, 3 jaar en 4 maanden oud en ze draagt kleding maat 92/98.
pi_202660377
@PKM gefeliciteerd met banaan!

Qua zindelijkheid komen ze wel zeggen als ze hebben gepoept, en als die luier dan af is rennen ze ook gelijk naar de wc om te gaan plassen. Gister even met vriend over gehad, na de kerst gaan we het actief oppakken. Ik heb het idee dat ze het best kunnen namelijk!
Oudste was met 2 jaar en 3 maandan dag en nacht zindelijk dus dit is wel een flink verschil.
En heel stiekem ben ik die 6 tot 10 luiers op een dag gewoon zat haha!
pi_202660876
Plaatje van mijn mannetje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202660910
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:44 schreef PKM het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je kleuter! Leuke foto van banaan!
pi_202661616
Het zindelijk worden, ik had heel erg gehoopt dat dat zou gebeuren voordat de baby komt, maar S. weigert zonder luier rond te lopen en M. lijkt het gewoon nog echt niet aan te voelen komen. Dus als hij zonder luier loopt, dan ineens moet ie plassen en plast ie net ter plekke waar ie zich bevindt. Ik zie er een klein beetje tegenop om straks bij drie kinderen luiers te moeten verschonen, maar wij hebben dan wel weer kinderen die niet superveel luiers verbruiken, dus het hoeft hopelijk geen dagtaak te zijn. (In tegenstelling tot eten maken... pfff, daar lijkt geen eind aan te komen met 4 kinderen!)

De oudste twee hadden allebei met 2 jaar en 3-4 maanden ineens dat ze alleen maar zonder kleren wilden lopen en ook meteen op het potje gingen zitten, nadat ze 1x op de grond plaste/poepte. En een week erna ook allebei 's nachts zonder luier. We hebben er nooit iets voor gedaan. :') Ze voelden zelf de aandrang en gingen daar ook zelf in mee. De tweede is trouwens maar heel kort op het potje gegaan, die wilde meteen op de wc zoals z'n grote zus. We hebben toen een brilverkleiner en krukje bij de wc gezet, dat ging ook helemaal prima. Nu hebben we zowel potje als wc geprobeerd, maar beiden dus geen succes. Soms gaan ze zelf wel eens op de wc zitten (met kleding aan, soms ook zonder), maar ik heb niet het idee dat ze dan echt plassen.

Laatst waren ze uit bad en vroeg ik of ze op het potje wilden en dat wilden ze toen en deden ze allebei een plas. Maar dat was dus echt heel eenmalig en heeft verder geen vervolg gekregen so far. Nu denk ik 2 maanden terug of zo. Voor nu heb ik het maar even zo gelaten bij de peutertjes, we zien wel wanneer ze zelf iets gaan aangeven en anders kunnen we van het voorjaar eens kijken of ze weer zonder luier willen proberen.

Praten doen ze als de beste, hele volzinnen en verhalen en ze stoppen ook niet. Dus we hebben nu 4 kwebbelaars in huis die de hele dag door allemaal tegelijk hele verhalen aan mij willen vertellen. :D O+

Qua groeien gaat het ook gewoon goed. Ze zijn nu rond de 85-90 cm en dragen maat 86-92 inmiddels. En nu dus 2 jaar en 7 maanden.

Of ze gelukkig zijn weet ik niet. S. lijkt veel op mij en heeft erg de neiging om de dingen voor zichzelf moeilijk en lastig te maken. M. is vrij zen en beweegt zich overal tussendoor op z'n eigen manier. Op dit moment ben ik zelf tot niet zo veel in staat door hoogzwanger, en dat vind ik dan lastig. Ik zou wel meer met ze willen doen nu. S. wil bijv heel graag vaak naar buiten, maar ik kom nu echt bijna nergens. En ik heb ook al de borstvoeding afgekapt omdat ik dat niet goed meer trok met de zwangerschap. En mijn opvang is weggevallen, dus ik heb ook bijna niemand aan wie ik ze even kan uitbesteden die dan alle aandacht voor ze heeft en helemaal mee kan gaan in hun spel en wensen. De afgelopen 2 weken heeft mijn vader 2x een half dagje op ze gepast, daar ben ik al wel heel blij mee.

Mijn oudste (ze is alweer 8!) helpt me ook veel, maar ik vind dat ook weer heel lastig om van haar te vragen. En tegelijk is ze gelukkig ook gewoon heerlijk kind en maakt ze de grootste rommel in het huis met al haar geknutsel en trekt ze zich weinig aan van mijn nesteldrang die alles juist netjes wil hebben haha. ;) Ze kijkt wel heel erg uit naar de baby, als het goed is een zusje, en heeft veel plannen om haar dan vaak vast te houden zodat ik dan de peuters kan helpen en broodjes kan smeren en zo. :D O+
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:07:10 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_202662513
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:44 schreef PKM het volgende:
SPOILER
O+ gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_202663091
Gefeliciteerd PKM! Hij is ook wel echt een kleuter om te zien O+
pi_202669591
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:11 schreef PKM het volgende:
Banaan is vier. *O*

Succes met zindelijkheid, vond ik ook een taai hoofdstuk.
Gefeliciteerd!!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_202671997
Gefeliciteerd PKM!
pi_202692535
De peuter is goed op weg qua zindelijkheid.
Hij begon er donderdag zelf over en trok zijn luier uit. Donderdag een aantal natte broeken naast een aantal plassen op de wc, vrijdag al minder natte broeken en vandaag geen! We deden zelfs een rondje winkelcentrum vanmiddag en hij bleef droog.
Hoe morgen gaat, zien we dan wel weer maar vandaag pakken ze niet meer af O+ .

Hij is morgen 3 jaar en 8 maanden dus het moest ook wel een keertje gaan gebeuren maar de laatste maanden was hij druk met het inhalen van zijn spraakachterstand.
  zondag 19 december 2021 @ 08:43:14 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202697548
Knappe Mars!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202697554

Gisteren kerstkaarten rond zitten brengen in de buurt. :)
  FOK!fotograaf zondag 19 december 2021 @ 09:02:40 #115
148247 taxibabe
pi_202697630

[ Bericht 100% gewijzigd door taxibabe op 19-12-2021 09:03:03 ]
pi_202698587
@Malteser wat goed van mars!

Wij hebben gister ook de koe maar bij de hoorns gevat en begonnen met zindelijkheid. Over de hele dag 10 natte broeken, de meeste van Vincent. Jeremy kan het al goed ophouden maar die moeten we echt naar de wc dirigeren anders gaat hij niet. De natte broeken bleven wel beperkt tot alleen plas, poepen hebben ze goed op de wc gedaan!
Vanmorgen allebei alweer 2 natte broeken gehad en wilde vriend eigenlijk alweer een luier pakken maar ik ga nu doorzetten. Ze kunnen het echt wel. Er is ook echt verdriet als de onderbroek nat is namelijk.
pi_202700065
Succes Aapie ^O^
pi_202712172
Nou ik weet nog niet of we volhouden.. ze doen enorm hun best maar vandaag meer natte broeken dan gister. Even een nachtje over slapen.
pi_202715069
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2021 22:44 schreef aapieannie het volgende:
Nou ik weet nog niet of we volhouden.. ze doen enorm hun best maar vandaag meer natte broeken dan gister. Even een nachtje over slapen.
Lastig is dat dan hč. Nou zijn jouw jongens ook nog jonger dan mijn peuter. En met twee.

Hier gisteren een paar druppels in een onderbroek toen hij het net niet haalde tot de wc maar ook twee keer op de wc gepoept. En ik ben voor het eerst met hem in de auto weggeweest zonder luier, hij viel in slaap dus ik kneep ‘m even maar keurig droog.
Vandaag voor het eerst naar het kdv zonder luier (met 5 sets verschoning mee _O- , just te be sure). We gaan het zien.
pi_202715311
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 09:03 schreef Malteser het volgende:

[..]
Lastig is dat dan hč. Nou zijn jouw jongens ook nog jonger dan mijn peuter. En met twee.

Hier gisteren een paar druppels in een onderbroek toen hij het net niet haalde tot de wc maar ook twee keer op de wc gepoept. En ik ben voor het eerst met hem in de auto weggeweest zonder luier, hij viel in slaap dus ik kneep ‘m even maar keurig droog.
Vandaag voor het eerst naar het kdv zonder luier (met 5 sets verschoning mee _O- , just te be sure). We gaan het zien.
Ja heel lastig! Vooral omdat het moment dat ze zeggen dat ze moeten plassen ook al beginnen en dan van schrik wel stoppen maar toch de onderbroek al nat.
Vooral Vincent doet elke keer maar kleine plasjes op de wc. Die gaat rustig om de 10 minuten naar de wc haha.

Ze wilden vanmorgen allebei echt geen luier om, dus we gaan maar met frisse moed en een grote stapel schone onderbroeken weer verder. Wellicht valt een deze dagen het kwartje!

En wat super knap van Mars! Zelfs al in de auto geweest en droog. Ben benieuwd hoe het vandaag op het kdv is gegaan!
pi_202720161
Vincent lijkt het door te hebben *O* die komt zelf zeggen dat hij moet plassen en sprint vervolgens naar de wc!

Jeremy heeft er vandaag wat meer moeite mee. Wel op de wc willen, daar vervolgens niks doen en 5 minuten later in zn broek plassen.

Maar grote verbetering tov gister!
pi_202721029
Knap van Vincent! *G*

Mars had vandaag één ongelukje bij het buitenspelen (de route naar de wc was net te lang vanuit de tuin) en één keer een nieuwe boxershort nodig, omdat zijn piemeltje omhoog plaste ipv naar beneden de toiletpot in _O- . Dus hij kwam trots met zijn wc-diploma thuis!
Komende weken mooi de tijd om het te finetunen (kdv is een weekje dicht tussen Kerst en O&N).
pi_202725359
Wat grappig een wc diploma!

Nou ik denk dat Vincent 99% zindelijk is! Die is de rest van de dag droog gebleven en kwam zelfs zn bed nog een keer uit om te plassen.
Jeremy kijk ik morgen nog even aan, hij wil heel graag maar is eigenwijs tegelijk. Als ik hem op de wc zet wil hij niet en plast dan 5 of 10 minuten later in zn broek.
pi_202726300
Wat goed van jullie jongens!

Wij beginnen er heel veel over, bieden het aan, ze wil graag onderbroekjes aan... maar zonder luier of ook echt naar de wc gaan.. Nee hoor.
pi_202727260
quote:
6s.gif Op maandag 20 december 2021 21:04 schreef aapieannie het volgende:
Wat grappig een wc diploma!

Nou ik denk dat Vincent 99% zindelijk is! Die is de rest van de dag droog gebleven en kwam zelfs zn bed nog een keer uit om te plassen.
Jeremy kijk ik morgen nog even aan, hij wil heel graag maar is eigenwijs tegelijk. Als ik hem op de wc zet wil hij niet en plast dan 5 of 10 minuten later in zn broek.
Dat is sterk, Mars ook! Lag al een half uur in bed en toen begon ‘ie te roepen. En deed echt nog een grote plas.
Knap van Vincent!
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:39 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat goed van jullie jongens!

Wij beginnen er heel veel over, bieden het aan, ze wil graag onderbroekjes aan... maar zonder luier of ook echt naar de wc gaan.. Nee hoor.
Hier was er ook 0,0 interesse, terwijl hij een broer boven zich heeft die 9 van de 10 keer met de deur open plast/poept. Maar donderdag was daar ineens vanuit hemzelf de vraag of de luier uit mocht. En jouw meisje is nog een stuk jonger. Komt wel!
pi_202728270
Fijn en knap hoor de (bijna) zindelijke peuters :)

Li weet het tegenwoordig wel, en ze meldt het ook, maar weigert nog op de wc te gaan zitten.
Komt goed!

Ik moest vandaag wel lachen, ze was aan het opsommen waarom ze geen baby meer was.
- ze kan lopen
- ze kan praten
- ze kan kusjes geven
- ze kan haar schoenen aan doen
- ze kan mama tekenen
En zoals ze zelf zei: ik kan op de wc plassen. Nu heeft ze dat nog nooit gedaan dus ik zei dat tegen haar (op een leuke manier natuurlijk hč, niet zo bot als het hierboven staat). Zei ze: “oké dan mama, ik kan bijna op wc plassen”.
_O-
pi_202735439
Haha die Li! Wat heerlijk om dat zo op te noemen O+

Doorzetten lijkt te lonen hier. Vandaag nog maar 1 natte broek! Vincent is de hele dag al droog en Jeremy dan 1 ongelukje. Ik was sporten en vriend vertelde dat hij net niet optijd bij de wc was.
Ik ga straks naar de speeltuin met ze, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik neem maar genoeg mee voor de zekerheid _O-
  FOK!fotograaf zondag 26 december 2021 @ 11:34:45 #128
148247 taxibabe
pi_202817035
Hoe gaat het nu met de zindelijkheid hier?
En weet iemand of een peuter een uit-knop heeft en waar die dan zit? 8-)

We hebben gisteren kerst gevierd bij opa en oma. Die wonen in Tiel, dat is vanuit de Achterhoek zo'n 1,5 uur rijden. Meneer heeft de hele weg zitten ouwehoeren, bij afslag Tiel besloot hij een powernap te doen van 10 minuten, bij aankomst om half 1 stond hij weer aan..

De hele middag is hij bezig geweest, dansen, spelletjes met oma, ouwehoeren met opa en weer dansen. Hij heeft heel even 'rustig' op de stoel gezeten met de tablet. En weer door! Hahaha _O-
Mijn vader had een compleet diner in elkaar gedraaid met heerlijke gerechten, waaronder kikkerbilletjes :o :Y) Alles werd door Thomas naar binnengewerkt! Vreetzakje _O-

20.30 uur zijn we weer naar huis gegaan, hij viel een half uur later in de auto in slaap 8)7 :Z
Maar wat kan dat kind genieten van alles! O+ O+

SPOILER
pi_202820822
Wat een heerlijke vent @taxibabe O+

Ik kom hier ook aanhaken. Smurf is vlak voor kerst twee geworden en is een echte peuter! Heel gezellig en kletst erop los, maar weet ook héél goed wat hij wil en dan is het een groot drama :') hij is verslaafd aan schommelen in de bijkeuken en wil dat het liefst 10x per dag. Hij is ook echt niet te genieten als het niet mag :{ buiten zijn was altijd zijn grootste hobby maar de laatste week is ook dat ineens drama. Misschien de kou? Dat hoop ik dan maar.
Zijn lievelingskleur is blauw dus als we iets blauws zien, moet iedereen kijken. Daarnaast is hij gek op treinen (we kijken op YouTube bij voorkeur naar montages van treinfanaten :D :')), auto's en de maan.
pi_202828372
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 11:34 schreef taxibabe het volgende:
Hoe gaat het nu met de zindelijkheid hier?
En weet iemand of een peuter een uit-knop heeft en waar die dan zit? 8-)

We hebben gisteren kerst gevierd bij opa en oma. Die wonen in Tiel, dat is vanuit de Achterhoek zo'n 1,5 uur rijden. Meneer heeft de hele weg zitten ouwehoeren, bij afslag Tiel besloot hij een powernap te doen van 10 minuten, bij aankomst om half 1 stond hij weer aan..

De hele middag is hij bezig geweest, dansen, spelletjes met oma, ouwehoeren met opa en weer dansen. Hij heeft heel even 'rustig' op de stoel gezeten met de tablet. En weer door! Hahaha _O-
Mijn vader had een compleet diner in elkaar gedraaid met heerlijke gerechten, waaronder kikkerbilletjes :o :Y) Alles werd door Thomas naar binnengewerkt! Vreetzakje _O-

20.30 uur zijn we weer naar huis gegaan, hij viel een half uur later in de auto in slaap 8)7 :Z
Maar wat kan dat kind genieten van alles! O+ O+

SPOILER
Mars is zindelijk *G*. Zonder ongelukjes, had gedacht dat het deze dagen wat lastiger zou zijn ivm Kerst en bijbehorend programma maar gisteren moesten Opa en Oma toch echt hun mes en vork neerleggen tijdens het hoofdgerecht, omdat ze moesten komen kijken naar de dampende hoop in de toiletpot. :Y)

Oh die uitknop, hahaha, die zoek ik ook maar dan voor mijn kleuter. Maar wat een heerlijke omschrijving van Thomas en zijn Kerstavonturen. O+ Hij stond er knap op met zijn das.

Iedereen fijne dagen gehad?
pi_202828470
Ik wil alleen maar even zeggen dat jullie gewoon moeten volhouden. Na 4 jaar wordt het een stuk beter. Zindelijkheid, school, snel beter leren praten, beetje het besef dat je ook kan liegen bij de kinderen wat het ook wel leuk maakt met spelletjes spelen. Ik heb deze periode ook meegemaakt, ik weet hoe het is, maar het wordt alleen maar beter wees gerust
pi_202831236
Klinkt als een echte peuter taxibabe! Peuters hebben geen uitknop helaas haha!

Welkom bertha en smurf!

Goed van Mars! Haha en opa en oma van tafel om in de wc te kijken, klinkt herkenbaar!

Hier zijn ze ook zindelijk! Jeremy poepte alleen vandaag wel in zn broek, die stond keurig te wachten tot de oudste klaar was op de wc maar kon het echt niet meer ophouden.
Verder al sinds vrijdag geen natte broeken meer. Ik had het niet verwacht maar ik ben mega trots op mijn dolle duo!!
  FOK!fotograaf maandag 27 december 2021 @ 10:14:14 #133
148247 taxibabe
pi_202834042
Welkom Bertha!
Wat goed van Mars en de tweeling! Ik snap wel dat het misging bij Jeremy, het is natuurlijk ook lastig als je moet poepen en de wc is al bezet.

Ik zei een tijdje terug nog dat Thomas nog niet echt wil praten, maar de laatste weken is hij enorm vooruit gegaan! Er zijn veel woordjes bij gekomen! En 1e kerstdag zelfs een 3 woorden zin, we waren bezig met de auto inpakken om naar Tiel te rijden en Thomas was ook al buiten toen hij mij riep: 'Mamaaaah! In de bwoeh, in de bwoeh!!' Ondertussen wijzend naar de poort. Hij wilde al in de auto gaan zitten! O+ O+
Oh en een trein en bus is Toeketoe _O-
pi_202834605
Doukje verjaart woensdag en wordt 4.

Ze kan haar naam schrijven.

Trotse tante.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_202835778
Wat een leuke foto's taxibabe! Fijn dat hij het zo goed deed met kerst.
En leuk dat het praten toch ineens komt. Dat kletsen is zo leuk.

Welkom B.ertha. Herkenbaar van de trein filmpjes. Dat is hier ook een hele tijd geweest. Nu zitten we aan dieren.

Proficiat aan de zindelijke peuters!

Prot heeft het super gedaan met kerst, maar gisterenavond werd duidelijk dat het toch wat veel was. Hij had een mega huilbui en rond 3 belandde hij bij ons in bed en heeft de hele tijd tegen iemand geslapen. Maar het was ook druk. Donderdag al naar mijn ouders. Vrijdag iedereen druk in de weer met voorbereiden. Zaterdag ineens allemaal familie die hij niet kent want twee jaar niet gezien. Schandalig verwend met cadeaus natuurlijk. En dan gisteren weer naar huis en gourmetten met mijn schoonouders.
Vandaag maar een rustdag en even aan zijn nieuwe kamer werken.
  FOK!fotograaf maandag 27 december 2021 @ 12:34:06 #136
148247 taxibabe
pi_202836484
Hij kletst de hele dag door, maar bijna alles in zijn eigen taaltje, dus onverstaanbaar. Maar de laatste weken dus steeds meer echt duidelijke woorden en 2-woordzinnen.

Het ging idd erg goed met kerst, maar ook hij heeft al 2 nachten vanaf een uur of 3 tussen ons in geslapen. Dus wel herkenbaar dat ze er wat last van hebben, is ook niet gek natuurlijk. Het zijn voor peuters ook rare dagen.

Wat goed van Doukje dat ze haar eigen naam kan schrijven, Pinnenmutske! Gefeliciteerd alvast!
  maandag 27 december 2021 @ 13:26:05 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202837331
Onze peuter is net 3 en vond het fantastisch met kerst allemaal. Maar jeetje, wat was ze druk... en dan valt ze volgens mij nog best mee als ik de drie wervelwinden van mijn broer zie rondrennen.

Heb net de Avi start boekjes gekocht bij de Kruidvat, ze is aan het lezen en wilde graag boekjes om de letters te oefenen. Prima schat, gaan we regelen O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202838982
Werewolf
pi_202847396
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Onze peuter is net 3 en vond het fantastisch met kerst allemaal. Maar jeetje, wat was ze druk... en dan valt ze volgens mij nog best mee als ik de drie wervelwinden van mijn broer zie rondrennen.

Heb net de Avi start boekjes gekocht bij de Kruidvat, ze is aan het lezen en wilde graag boekjes om de letters te oefenen. Prima schat, gaan we regelen O+
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.
  maandag 27 december 2021 @ 21:40:27 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202851588
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 19:54 schreef Malteser het volgende:

[..]
Het loont ook om eens bij de bieb te kijken, in zo’n bak met afgeschreven boeken. Daar haalde ik laatst 4 avi-boekjes voor ¤1,- totaal.
Txs, ga ik zeker doen! Deze was 1,29 bij kruidvat, ook nog te doen 8-)
pi_202852205
"NIJIJIJIJNTJE, WAAR BEEEEEEEEEN JE?"

Papa's hart breekt; Nijntje ligt ergens in de straten van Praag. Alle straten waar we doorheen gegaan zijn heb ik doorzocht, ook in alle vuilnisbakken gekeken. Echt niks kunnen vinden!
In de hotelkamer meteen 2 nieuwe exemplaren besteld, maar het kan een paar dagen duren voor die bestelling binnen is. "Nijntje is thuis, Mini-ToT. Die zie je wel weer terug.
Eenmaal thuis zat hij meteen tussen z'n speelgoed te graven: NIJIJIJNTJE!!!" :'(

Vandaag meteen naar Kruidvat gegaan omdat ze ook Nijntje-knuffels verkopen daar. Het was een badspeeltje, maar hopelijk gaat hij ook met een knuffel akkoord.
En ja hoor! *O*

Maar eenmaal in bad moest het badspeeltje van Nijntje toch wel weer terug komen. Helemaal overstuur.
Hopelijk komen de reserve-exemplaren morgen binnen. :)
pi_202852319
_O- Ander verhaal: het mannetje kan echt ongelooflijk lief zijn. Ik moet snel kokhalzen bij smerige dingen en laatst zat hij me troostend te aaien toen ik moest kokhalzen.
Ik vond dat zo lief dat ik hem een knuffel wilde geven. Eenmaal met mijn gezicht voor de zijne zie ik een inmiddels wel HEEL bekende grijns op z'n smoeitje verschijnen en HUP: daar gaat zijn vingertje DIEP in zijn neus en vervolgens zijn mond in.
Ik sla mijn hand voor de ogen en zeg verzuchtend "Jezus Christus, Mini-ToT!".

Met kerst werd ik 's ochtends in een hotelkamer in Praag wakker, en het eerste wat ik hoorde waren peutervoetjes die voor het bed langs trippelden, met een vrolijke "Jezus Christus!" er bij! _O- _O- _O-
  FOK!fotograaf dinsdag 28 december 2021 @ 10:34:59 #143
148247 taxibabe
pi_202859845
Ik heb een raar kind.. Als we aan hem vragen wie hij is zegt hij 'Pinoo!' :?
pi_202860559
Mijn kleuter leert enorm snel iets aan. Hij is verzot op auto's en ik had hem eens op schoot genomen en in een rustige wijk gereden met hem terwijl hij half mocht sturen. Vond ie de max natuurlijk.

Maar dat had ik beter niet gedaan, nu wil hij alleen maar voorin in de auto zitten. Ofwel aan het stuur ofwel als passagier.
Cindy De Vuyst
pi_202884033
Ik had in de haast vanavond Bas zijn tube Bepanthen op het verschoontafeltje in zijn kamer laten liggen ipv terug in de kast gelegd.

Nu heb ik een slapende moddervette peuter, bed en knuffels. Top _O- .
pi_202890706
Aiii, d-e, krijg dat maar eens schoon :D

De peuter hier is een tikje overprikkeld door de afgelopen dagen geloof ik. Hij moest huilen toen ik hem net weg bracht naar de opvang, en dat doet hij eigenlijk bijna nooit. De baby ook trouwens, dus dat was een goed begin van de ochtend :P

Maar het was dan ook wel wat veel allemaal de afgelopen dagen, eerst ziek en daarna kerst er achter aan. Het kind is wel echt gruwelijk verwend met cadeautjes en dat zal ook nog wel mee hebben gespeeld; hij kon nu niet met zijn dinopark spelen ("Mama dat is een velociraptor toch?" "Eeeeehhhhhhhh" _O- Het blijft mij verbazen hoeveel dino's ie kent)
pi_202890805
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had in de haast vanavond Bas zijn tube Bepanthen op het verschoontafeltje in zijn kamer laten liggen ipv terug in de kast gelegd.

Nu heb ik een slapende moddervette peuter, bed en knuffels. Top _O- .
Haha, hier had meneer de sudocreme uit de luiertas weten te graaien. Alles zat onder en hij heeft zelfs wat opgegeten :X
Shine bright like a diamond.
pi_202892328
Doukje is 4 geworden.

Dus kleuter of is dat vanaf 5 jaar?
Werewolf
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 13:00:02 #149
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202893583
Volgens mij kleuter toch nu?

Gefeliciteerd in ieder geval.