Het zou kinderachtig zijn als het over futiele zaken zou gaan. Maar dat is het niet, het is nogal belangrijk. Als je als OMT-lid overtuigd bent van je gelijk en je krijgt het niet voor elkaar om het advies jouw mening te laten reflecteren, vind ik het niet zo raar dat je het via andere wegen probeert. Daar spreekt ook een bepaalde passie uit. Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:11 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Vind je het niet bijzonder kinderachtig? En daarnaast, voor de zoveelste keer, het ondermijnt ook het advies dat daadwerkelijk uitgegeven wordt. Het is dus bewuste sabotage, alleen maar omdat je je zin niet hebt gekregen. Het is stampvoeten.
We hadden het in dit geval over Portugal, volgens mij polderen ze daar minderquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze varen er alleen niet blind op, want ze geven hun eigen draai aan het advies, doen er een snufje polderen overheen en komen dan met maatregelen die losjes gebaseerd zijn op dat advies.
Als jij daar gelukkig van wordt wil ik al die anti-mondkapjes strijders die we een jaar geleden hadden ook wel bestempelen als 'bezorgde wetenschappers'..quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Als je dat bestempelt als gekrijs dan ben je sowieso al af.
Ook omdat de "regering" zelf haar maatregelen volledig rechtvaardigt met die wetenschappelijk te onderbouwen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ligt het probleem dan bij de regering of bij het adviesorgaan? Als ik heel eerlijk ben weet ik trouwens niet eens in wat voor mate je de regering het nog echt kunt verwijten dat ze daar blind op varen. Die hebben immers te maken met een maatschappij die bij elke maatregel die je treft al meteen krijst dat ze zich er niet aan willen houden tenzij ze een uitgebreide wetenschappelijke onderbouwing zien.
Ik weet vrij zeker dat je dit niet zo zeggen als er een paar OMT-leden dit zouden doen die pleiten voor zaken waar je het mee oneens bent.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou kinderachtig zijn als het over futiele zaken zou gaan. Maar dat is het niet, het is nogal belangrijk. Als je als OMT-lid overtuigd bent van je gelijk en je krijgt het niet voor elkaar om het advies jouw mening te laten reflecteren, vind ik het niet zo raar dat je het via andere wegen probeert. Daar spreekt ook een bepaalde passie uit. Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee eigenlijk.
Van de andere kant ben je lid van een adviesorgaan en zou je ook wel mogen begrijpen dat als jouw adviesorgaan dit roept en jij vervolgens in een talkshow iets anders roept, dit je advies nogal onderuitschopt en vooral ruis en verwarring veroorzaakt, wat je, mijns inziens, toch zou willen voorkomen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou kinderachtig zijn als het over futiele zaken zou gaan. Maar dat is het niet, het is nogal belangrijk. Als je als OMT-lid overtuigd bent van je gelijk en je krijgt het niet voor elkaar om het advies jouw mening te laten reflecteren, vind ik het niet zo raar dat je het via andere wegen probeert. Daar spreekt ook een bepaalde passie uit. Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee eigenlijk.
Veel plezier er mee hoorquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als jij daar gelukkig van wordt wil ik al die anti-mondkapjes strijders die we een jaar geleden hadden ook wel bestempelen als 'bezorgde wetenschappers'..
Kroketje en een shoarmaroll.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lekker man. Wat voor snacks?
[ afbeelding ]
Al een tijdje is het nu 13:00uur. Maar alsnog weer bedankt voor mij te vermelden als je de cijfers doorgeeft.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, verrek. Je had ze al.
Dacht dat ze pas rond 14:00 werden gepubliceerd voor het volk.
Jij aardig ver zo te lezenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef ludovico het volgende:
Kappertje vandaag - hopelijk kom ik binnen zonder QR gedoe? Weet niet hoe ver we zitten in de gekte...
Misschien zijn ze er niet open over, omdat mensen nu eenmaal graag klagen, en de mening van de ander vrezen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik ken echt niemand die het fijn vindt wanneer individuele vrijheden worden afgeschaft. Ik ken wel mensen die denken dat bepaalde maatregelen wel aan de orde zijn, ook al vinden ze het maar niks.
Het zijn ook vaak weer mensen met hun eigen belangen. De een is kinderarts, een de ander gaat over de ICs. De eerste gaat overal lopen verkondigen dat het absoluut niet verantwoord is scholen te sluiten, want ' denk aan de kindertjes!', terwijl de ander roept dat een implosie op de ICs nabij is en we morgen iedereen in z'n huis moeten barricaderen bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Van de andere kant ben je lid van een adviesorgaan en zou je ook wel mogen begrijpen dat als jouw adviesorgaan dit roept en jij vervolgens in een talkshow iets anders roept, dit je advies nogal onderuitschopt en vooral ruis en verwarring veroorzaakt, wat je, mijns inziens, toch zou willen voorkomen.
Ik denk inderdaad dat de loyaliteit van de leden richting het OMT niet zo groot is. Ze doen dit ook maar een dag in de week ofzo.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Van de andere kant ben je lid van een adviesorgaan en zou je ook wel mogen begrijpen dat als jouw adviesorgaan dit roept en jij vervolgens in een talkshow iets anders roept, dit je advies nogal onderuitschopt en vooral ruis en verwarring veroorzaakt, wat je, mijns inziens, toch zou willen voorkomen.
Tijn vindt dat allemaal prima, want het is belangrijker dat die individuen hun mening door kunnen drukken dan dat er een eenduidig advies gebaseerd op de meningen van ieder lid op tafel ligt.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak weer mensen met hun eigen belangen. De een is kinderarts, een de ander gaat over de ICs. De eerste gaat overal lopen verkondigen dat het absoluut niet verantwoord is scholen te sluiten, want ' denk aan de kindertjes!', terwijl de ander roept dat een implosie op de ICs nabij is en we morgen iedereen in z'n huis moeten barricaderen bij wijze van spreken.
Ik denk dat ze gewoon graag van de aandacht en gratis geld houden plus een groot ego hebben en daarom de drang voelen om zichzelf op de borst te kloppen bij de talkshows.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak weer mensen met hun eigen belangen. De een is kinderarts, een de ander gaat over de ICs. De eerste gaat overal lopen verkondigen dat het absoluut niet verantwoord is scholen te sluiten, want ' denk aan de kindertjes!', terwijl de ander roept dat een implosie op de ICs nabij is en we morgen iedereen in z'n huis moeten barricaderen bij wijze van spreken.
Ik denk dat het best waardevol is om te weten dat het OMT helemaal niet zo eensgezind is over het advies dat ze uitbrengen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Tijn vindt dat allemaal prima, want het is belangrijker dat die individuen hun mening door kunnen drukken dan dat er een eenduidig advies gebaseerd op de meningen van ieder lid op tafel ligt.
Vitesse kunnen jullie hebbenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lopen leeg.
Stadions benen wijd.
Maar dat weten we al. Dat is het doel van het hele comité. Hoe moeilijk is het om dit te snappenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het best waardevol is om te weten dat het OMT helemaal niet zo eensgezind is over het advies dat ze uitbrengen.
Nee, ik herken echt helemaal niemand in mijn omgeving, noch mezelf, hierin.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:23 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien zijn ze er niet open over, omdat mensen nu eenmaal graag klagen, en de mening van de ander vrezen.
Hun aangewakkerde angst leidt tot een ongekende en bijna verslavende behoefte en aangeboden (fake) geborgenheid, die ze voorheen niet kenden, of misschien vroeger bij moeder thuis.
Het gebrek aan verzet is overduidelijk, mensen vertellen vaak dat ze de lockdown als "wel gezellig ervaren" want geborgenheid.
Vaccin=veiligheid lockdown=geborgenheid wappie=onruststokers zoiets.
Het is vrij ziekelijk, maar erger nog verslavend, en daar is een minderheid de dupe van.
Alle maatregelen opheffen. We moeten op het hoogtepunt stoppen natuurlijk!quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lopen leeg.
Stadions benen wijd.
Ik zou het niet uitsluiten wat jij zegt, maar ik denk niet dat dat hun intentie is. Ik geloof oprecht dat elk OMT lid daar zit met de beste intenties om te doen wat hun goed acht.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon graag van de aandacht en gratis geld houden plus een groot ego hebben en daarom de drang voelen om zichzelf op de borst te kloppen bij de talkshows.
Ja, dat weten we omdat de leden zich ook buiten het OMT om uitspreken over hoe ze er zelf inzittenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar dat weten we al. Dat is het doel van het hele comité. Hoe moeilijk is het om dit te snappen.
Je wil het gewoon niet snappenquote:Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat weten we omdat de leden zich ook buiten het OMT om uitspreken over hoe ze er zelf inzitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |