Het is ook geen rocket science. Kijk gewoon naar het buitenland. Al dat gekut met modellen die een uurtje eerder dichtgaan simuleren zijn volstrekt onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is inderdaad dat niemand het OMT kan controleren. De Tweede Kamer heeft de kennis niet en krijgt ook niet alle informatie. Lisa van GL vraagt bijvoorbeeld iedere keer weer om meer informatie en uitleg over hoe het OMT en het RIVM de cijfers berekenen, maar dan krijg je een vaag antwoord dat dat heel lastig is en het niet uit te leggen etc. etc.
Regering leunt geheel op het OMT en de Tweede Kamer kan het niet controleren, dus eigenlijk worden wij nu al twee jaar lang door het OMT geregeerd. Combineer dat met een minister die niet van aanpakken weet en niet een paar maanden vooruit kan denken en je hebt een "recipe for disaster".
Natuurlijk verwacht ik niet dat Hugo en Mark alle kennis hebben, maar als je ziet dat het al bijna twee jaar lang kut gaat kan je ook een keer zeggen "dit gaat niet jongens, jullie adviezen sucken donkey balls".
De GGD is ook vreemd. De teststraat is hier gesloten, dichtstbijzijnde is een km of 25 ver. Een vriendin zonder auto werd aangeraden om een taxi te pakken of te vragen of iemand mee wilde rijden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Deze al besproken? Mooi advies: "blijft thuis en ga naar de GGD"
Nee we zijn overgestapt naar het ‘het OMT en kabinet verkondigen natte vingerwerk als een wetenschappelijke basis voor onzinmaatregelen’-uurtje, je kan weer aansluiten.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ik zie dat ik net binnen kom tijdens het ‘gevaccineerden zijn super gevaarlijk’ uurtje. Kom over een uurtje wel weer spieken dan
Natuurlijk niet. De Kamer controleert en als ze informatie nodig hebben kunnen ze dat vragen. Dat de regering de hulp van een groep experts vraagt en vaak volgt staat daar toch echt los van.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:
OMT overleggen hadden gewoon vanaf het allereerste begin gewoon openbaar moeten zijn. En dat gelul 'ja maar dan kunnen ze niet vrijuit spreken' kan ik echt helemaal niets mee. Ze bepalen daar voor het overgrote deel hoe wij als samenleving dienen te leven, inmiddels bijna 2 jaar, is een klein beetje openheid teveel gevraagd?
Ja, die beeldvorming heeft de regering uitstekend gedaan.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:51 schreef Coco het volgende:
[..]
Dan word je gelijk als wappie weggezet.
Wanner ze zendtijd bij Jinek of Op1 krijgen dan is die openbaarheid ineens geen probleem meer inderdaad.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen in het openbaar huilen vinden ze dan weer geen probleem.
op zich wel eens maar we hebben al zo'n poldercultuur waar iedereen z'n zegje wil doen, dan wordt er helemaal nooit meer wat beslotenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:50 schreef Scrummie het volgende:
OMT overleggen hadden gewoon vanaf het allereerste begin gewoon openbaar moeten zijn. En dat gelul 'ja maar dan kunnen ze niet vrijuit spreken' kan ik echt helemaal niets mee. Ze bepalen daar voor het overgrote deel hoe wij als samenleving dienen te leven, inmiddels bijna 2 jaar, is een klein beetje openheid teveel gevraagd?
Mwah, weet ik niet. Je weet dan ook waarom men bepaalde keuzes maakt, wat de gedachte erachter is. Het kan dan ook besluitvorming juist versnellen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich wel eens maar we hebben al zo'n poldercultuur waar iedereen z'n zegje wil doen, dan wordt er helemaal nooit meer wat besloten
Ik heb het artikel echt met verbazing zitten lezen.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat gepush van die tony blair organisatie voor digital id's en dat daar dan het beleid op gemaakt wordt vind ik ook verontrustend.
Die avondklok was al op nattevinger werk gebaseerd en nu weer dit corrupte gestuntel.
Weg met die QR onzin.
Huh? Waar zijn die technische briefings dan voor? Van Dissel krijgt juist vaak kritiek dat het veel te technisch is voor de Kamerleden om te volgenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is inderdaad dat niemand het OMT kan controleren. De Tweede Kamer heeft de kennis niet en krijgt ook niet alle informatie. Lisa van GL vraagt bijvoorbeeld iedere keer weer om meer informatie en uitleg over hoe het OMT en het RIVM de cijfers berekenen, maar dan krijg je een vaag antwoord dat dat heel lastig is en het niet uit te leggen etc. etc.
Regering leunt geheel op het OMT en de Tweede Kamer kan het niet controleren, dus eigenlijk worden wij nu al twee jaar lang door het OMT geregeerd. Combineer dat met een minister die niet van aanpakken weet en niet een paar maanden vooruit kan denken en je hebt een "recipe for disaster".
Natuurlijk verwacht ik niet dat Hugo en Mark alle kennis hebben, maar als je ziet dat het al bijna twee jaar lang kut gaat kan je ook een keer zeggen "dit gaat niet jongens, jullie adviezen sucken donkey balls".
Van Rutte/de politiek snap ik het wel.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Het was volgens mij Rutte die meende dat als het avondsporten nu zou worden toegestaan dit absoluut zou moeten worden ingewisseld tegen een andere maatregel. Een heel bijzondere gedachte als je nagaat dat - gezien de diversiteit van maatregelen door de tijd en de landen heen - de samenstelling van zo'n maatregelenpakket in zekere mate arbitrair is. Geeft wel aan dat ze compleet blind op het OMT afgaan.
Doet allemaal een beetje denken aan een verhaal van Kenneth Arrow uit de tijd dat die tijdens WOII werd gevraagd om weersvoorspellingen voor de Amerikaanse luchtmacht te maken. Toen hij naar boven toe communiceerde dat het volstrekt nutteloos was om voorspellingen voor een maand vooruit te maken omdat ze letterlijk net zo nauwkeurig waren als gewoon cijfers uit een hoge hoed trekken kreeg die het legendarische antwoord "The Commanding General is well aware that the forecasts are no good. However, he needs them for planning purposes."quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook geen rocket science. Kijk gewoon naar het buitenland. Al dat gekut met modellen die een uurtje eerder dichtgaan simuleren zijn volstrekt onbetrouwbaar.
Ooooh, daar kan ik wel over mee pratenquote:Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee we zijn overgestapt naar het ‘het OMT en kabinet verkondigen natte vingerwerk als een wetenschappelijke basis voor onzinmaatregelen’-uurtje, je kan weer aansluiten.
als je naar de omringende landen kijkt is het toch niet zo'n enorm verschil in benadering?quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van Rutte/de politiek snap ik het wel.
Hun taak is om de beste beleidsadviseurs bij elkaar te krijgen en dit om te zetten in beleid.
De vraag is alleen of het OMT nog de beste adviseurs zijn en/of er een orgaan bij moet komen.
Soms vind ik van Dissel ook een politicus. Dan staat hij als Rutte eindeloos te lullen zonder echt antwoord te geven en dan roept de voorzitter hup volgende vraag! Want er is blijkbaar altijd haast.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:01 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Huh? Waar zijn die technische briefings dan voor? Van Dissel krijgt juist vaak kritiek dat het veel te technisch is voor de Kamerleden om te volgen.
Probleem is wel dat die lui in het OMT regelmatig in de media luidkeels hun mening verkondingen, die soms haaks staat op het advies.quote:Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De Kamer controleert en als ze informatie nodig hebben kunnen ze dat vragen. Dat de regering de hulp van een groep experts vraagt en vaak volgt staat daar toch echt los van.
OMT had al lang een keer ververst moeten worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Probleem is wel dat die lui in het OMT regelmatig in de media luidkeels hun mening verkondingen, die soms haaks staat op het advies.
Sommige (de meeste) vragen van de politici zijn dan ook gewoon inhoudsloos of onmogelijk om te beantwoorden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Soms vind ik van Dissel ook een politicus. Dan staat hij als Rutte eindeloos te lullen zonder echt antwoord te geven en dan roept de voorzitter hup volgende vraag! Want er is blijkbaar altijd haast.
Helft van de tijd ben je al kwijt aan het verplichte bedankje vooraf en daarna wordt het volgeluld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |