abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202445189
En weer door…
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:06:27 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202445277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:56 schreef Malteser het volgende:
Ik rook niet, drink geen alcohol en gebruik geen drugs. Wat een saaie tante ben ik eigenlijk :) .
Maar dat wist ik stiekem al, haha.
Maar wel de liefste saaie tante dan hoor! Ik vind jou zo'n leuk mens O+

Ander onderwerp:
Maak ik iemand blij met drie dichte blikken nutrilon pepti 1? Wij gebruiken ze niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202445314
Alcohol erg weinig hier. Paar keer per jaar dat ik wat drink. Dan een mixje of liever nog een cocktail (maar die vind ik altijd zo achterlijk duuur als we ergens zijn). Maar goed drink dan ook niet veel en doe zonder drank ook wel gek als het nodig is :P (niet dat we de laatste jaren nog ergens komen..). Bier en wijn lust ik niet. Al probeer ik de speciaal biertjes als man die drinkt wel altijd even om een of andere reden.

Drugs nooit gebruikt of zelfs geprobeerd. Totaal geen behoefte aan. Lijkt me echt helemaal niks (alleen hallucinaties ben ik wel nieuwsgierig naar maar lijkt me ook wel een beetje eng. En collega van me zegt dat paddo’s nog smeriger zijn dan champignons >:) dus laat sowieso maar ;) )

Roken heb ik wel jaren gedaan. Tijdens m’n zwangerschap van de eerste gestopt en 4 jaar gestopt geweest en toen weer begonnen helaas. Maar nu al weer twee jaar gestopt.

Qua hoofdpijn geen migraine, maar de laatste maanden wel regelmatig last van vervelende zeurende hoofdpijn, dat je denkt hij is aanwezig maar ik functioneer nog goed, die over gaat in, damn alles is te veel en ik wil en kan niet meer.
Paracetamol en ibuprofen werken niet en ook slaap werkt niet want ik sta er de dag er op gewoon weer mee op.

Hij komt vanuit m’n schouders en nek. Maar heb nog geen reden kunnen vinden waar dat dat vandaan komt. Geen pijl op te trekken

[ Bericht 17% gewijzigd door hilliebillie op 03-12-2021 09:14:14 ]
pi_202445387
Drugs nee, niets, nienta nada. Zelfde als roken, niet eens een trekje, ik vind het zo enorm goor.

Ik ben 1 keer volledig onder narcose geweest en dat ging niet bepaald goed. Ik was 10 en ze moesten mijn moeder de operatiekamer in roepen. Ik was volledig in paniek.

Nog steeds geen beslissing genomen of ik mijn moeder ga halen zondag voor 5 december. Pfff.
Niemand is verkouden, niemand in de directe omgeving verkouden of positief getest.
B en Juul zijn de laatste kleinkinderen die geloven. En gezien mijn moeders gezondheid gun ik alle ervaringen, juist nu. Ik weet niet of ze er volgend jaar is en zo ja of ze er dan ook geestelijk is zeg maar.
Ze wil zelf graag komen. Zucht, ik vind het een lastige keuze, ik zit nu aan de 'wel halen' kant.
pi_202445424
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:08 schreef hilliebillie het volgende:
Alcohol erg weinig hier. Paar keer per jaar dat ik wat drink. Dan een mixje of liever nog een cocktail (maar die vind ik altijd zo achterlijk duuur als we ergens zijn). Maar goed drink dan ook niet veel en doe zonder drank ook wel gek als het nodig is :P (niet dat we de laatste jaren nog ergens komen..). Bier en wijn lust ik niet. Al probeer ik de speciaal biertjes als man die drinkt wel altijd even om een of andere reden.

Drugs nooit gebruikt of zelfs geprobeerd. Totaal geen behoefte aan. Lijkt me echt helemaal niks (alleen hallucinaties ben ik wel nieuwsgierig naar maar lijkt me ook wel een beetje eng. En collega van me zegt dat paddo’s nog smeriger zijn dan champignons >:) dus laat sowieso maar ;) )

Roken heb ik wel jaren gedaan. Tijdens m’n zwangerschap van de eerste gestopt en 4 jaar gestopt geweest en toen weer begonnen helaas. Maar nu al weer twee jaar gestopt.

Qua hoofdpijn geen migraine, maar de laatste maanden wel regelmatig last van vervelende zeurende hoofdpijn, dat je denkt hij is aanwezig maar ik functioneer nog goed, die over gaat in, damn alles is te veel en ik wil en kan niet meer.
Paracetamol en ibuprofen werken niet en ook slaap werkt niet want ik sta er de dag er op gewoon weer mee op.

Hij komt vanuit m’n schouders en nek. Maar heb nog geen reden kunnen vinden waar dat dat vandaan komt. Geen pijl op te trekken
Kom ik weer, massage al geprobeerd? Het liefst 1 die Triggerpoints behandelt. Je kan ze ook online vinden en zelf proberen te masseren (als je er niet bij kan, eventueel met een tennisbal tegen de muur)
Dit klinkt als een flinke knoop in je Trapezius (monnikkapsspier) of die leuke nekspieren die je goed ziet als je je hoofd draait.

Ik heb het ook lang gehad en soms nog steeds, ik kan ze zelf behandelen of ik geef verloofde duidelijke instructies. Daarna naar bed en volgende dag zo goed als weg.
pi_202445430
Ik zou het ook niet gauw opnieuw doen maar dat avondje spacecake is me wel heel goed bijgebleven. Dat heerlijke, grappige en relaxte gevoel. Nu zou ik toch bang zijn voor triggers zoals psychoses ofzo. Met kinderen vind ik dat een enger idee. :)
pi_202445496
Ik ben ook psychosegevoelig ben ik na 1x blowen achter gekomen :') Nooit weer. Drank mag niet en verdraag ik ook niet met m'n hele bups aan medicatie. Dus hier alleen de prescription drugs; benzo's O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:24:29 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202445515
Ik heb een keer GHB in m'n drankje gehad, was echt naar. Alles ging draaien en ik kon niks meer. Gelukkig waren er een paar gasten die het snel door hadden, mij in een taxi zetten en de chauffeur extra geld gaven om mij veilig thuis te brengen O+. Had wel eens heel anders kunnen aflopen.
KuikenGuppy
pi_202445516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:17 schreef exode het volgende:

[..]
Kom ik weer, massage al geprobeerd? Het liefst 1 die Triggerpoints behandelt. Je kan ze ook online vinden en zelf proberen te masseren (als je er niet bij kan, eventueel met een tennisbal tegen de muur)
Dit klinkt als een flinke knoop in je Trapezius (monnikkapsspier) of die leuke nekspieren die je goed ziet als je je hoofd draait.

Ik heb het ook lang gehad en soms nog steeds, ik kan ze zelf behandelen of ik geef verloofde duidelijke instructies. Daarna naar bed en volgende dag zo goed als weg.
Ik sta dan regelmatig met de knoop in m’n spieren tegen het kozijn om het juiste plekje te vinden. Maar op het werk ziet er dat zo raar uit (doe het wel als ik denk dat niemand het ziet :P )
En heb bij de action zo’n massage bal gekocht. Dat werkt inderdaad wel iets.
Ik moet inderdaad hier in de buurt eens op zoek naar een goede plek om regelmatig een massage in te plannen. Schiet er steeds overheen.

Man masseert me meestal niet, krijgt ie kramp van in z’n duimen. Hij moet nogal hard duwen van mij (ik mag hem overigens ook niet masseren). Ik probeer nog wel af en toe de kinderen zo ver te krijgen met hun spitse ellebogen :D

Maar dank je voor de tip in ieder geval!
pi_202445561
Roken en drugs heb ik nooit geprobeerd. Drank ook nooit veel..

Narcose nu 2 keer. Beide keren ging dat prima, wou dat ik vaker zo makkelijk in slaap kwam :P
Bij de eerste keer (hechten na bevalling) werd ik rustig wakker, om daarna lekker uitgerust naar mijn verse baby te kunnen. Bij de tweede keer (verwijdering galblaas) ging het prima, tot een uur of 2 na de operatie. Toen kwam de pijn opzetten en werd ik echt misselijk. Slechte combi ook. Maar ach, fentanylspuit erin, flauwvallen door bloeddrukdip en daarna rustig verder doezelen onder die pijnstilling :P

Ook een keer een roesje (toen ze galsteen via slang door keel uit mijn galwegen haalden). Ik schijn de hele tijd bij geweest te zijn. Volgens mijn man ook gezellig gekletst, en serieuze dingen gezegd tegen de verpleegsters. Maar ergens halverwege die middag was ik mijn man opeens kwijt. Pas toen was ik me bewust en ik kon me niet herinneren dat ik eerder al afscheid had genomen omdat hij even naar huis moest :X
pi_202445649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:24 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik sta dan regelmatig met de knoop in m’n spieren tegen het kozijn om het juiste plekje te vinden. Maar op het werk ziet er dat zo raar uit (doe het wel als ik denk dat niemand het ziet :P )
Ik moet inderdaad hier in de buurt eens op zoek naar een goede plek om regelmatig een massage in te plannen. Schiet er steeds overheen.

Man masseert me meestal niet, krijgt ie kramp van in z’n duimen. Hij moet nogal hard duwen van mij (ik mag hem overigens ook niet masseren). Ik probeer nog wel af en toe de kinderen zo ver te krijgen met hun spitse ellebogen :D

Met duimen houdt niemand het vol joh, ik masseerde amper met mijn duimen in mijn massagepraktijk.
Je mag me wel DMen met je woonplaats, ik kan wel even voor je meekijken, ik ken vrij veel masseurs nog.
pi_202445774
@exode Hoe gaat het met je moeder en schoonmoeder?
pi_202445888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:14 schreef exode het volgende:
Drugs nee, niets, nienta nada. Zelfde als roken, niet eens een trekje, ik vind het zo enorm goor.

Ik ben 1 keer volledig onder narcose geweest en dat ging niet bepaald goed. Ik was 10 en ze moesten mijn moeder de operatiekamer in roepen. Ik was volledig in paniek.

Nog steeds geen beslissing genomen of ik mijn moeder ga halen zondag voor 5 december. Pfff.
Niemand is verkouden, niemand in de directe omgeving verkouden of positief getest.
B en Juul zijn de laatste kleinkinderen die geloven. En gezien mijn moeders gezondheid gun ik alle ervaringen, juist nu. Ik weet niet of ze er volgend jaar is en zo ja of ze er dan ook geestelijk is zeg maar.
Ze wil zelf graag komen. Zucht, ik vind het een lastige keuze, ik zit nu aan de 'wel halen' kant.
Waarom zou je haar niet halen? Ik lees geen enkele goede reden om dat niet te doen eigenlijk. Geen leuke dingen meer doen vanwege het risico om eventueel besmet te worden terwijl daar vooraf geen enkele aanleiding toe is lijkt me ook geen leuk leven meer. Zeker als die dingen voor jou besloten worden ipv door jou.

Wiet reageer ik amper op. Ik heb een tijdje een hardcore blower als vriendje gehad dus echt wel een paar keer geprobeerd, maar roken vind ik sowieso heel vies en ook in andere vorm doet het me niets. Verder ben ik de brave van de familie, afgezien van incidenteel flink drinken (wat eigenlijk nooit mis is gegaan) heb ik niets gedaan. Een paar jaar geleden gingen we met alleen broer en zussen uit eten, en toen kwam het ter sprake. Blijkbaar kom ik uit een drugsfamilie, een broer en zus hadden allebei handeltjes in andere middelen :D Als ik dat toch 15 jaar eerder had geweten... :P Nu allemaal brave ouders van pubers overigens, ze zijn er op tijd uit gestapt.
pi_202445988
Dan ben ik ook best saai. Wiet een paar keer geprobeerd als puber, nu ja spacecake want roken vond ik smerig. Ik vond er niet veel aan, ik ben te zeer een controle freak om dan te ontspannen. Hard drugs zou ik nooit doen.
Heel veel drinken soms gedaan als puber en in mijn studententijd maar ik word heel snel misselijk ervan, dan is de lol er ook snel af. Ik had het ook niet nodig, stond nuchter ook wel op een tafel te dansen.
Drinken is nu enkel omdat het lekker is. Ik mis het wel nu het even niet mag. Wijn of bier maakt niet uit, maar sterker spul of vrouwenlikeur vind ik niks aan. Enkel port gaat er wel goed in. Of een cava ofzo.
pi_202446007
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:47 schreef vencodark het volgende:
@:exode Hoe gaat het met je moeder en schoonmoeder?
Wisselend.
Mijn moeder is heel warrig, heeft veel hoofdpijn en wacht op de afspraak met de cardioloog. Hopelijk kan de medicatie omhoog en helpt dat ook echt.
Ze is er niet echt bij en vergeet heel veel. Heel naar om te zien, de wereld gaat langs haar heen lijkt het wel.

Mijn schoonmoeder doet inmiddels alsof er niets aan de hand is, waar we al bang voor waren. Ze moet naar de dietiste om aan te komen, maar dat doet ze niet. Ze moet naar de fsyio omdat ze nog met haar been sleept, maar dat doet ze niet. Ze heeft nu wel een hartkastje om te kijken hoe het daarmee gaat. Bloeddruk is nog steeds te hoog en dat is geen goed teken. Ze zit onder de pillen inmiddels.
pi_202446020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Waarom zou je haar niet halen? Ik lees geen enkele goede reden om dat niet te doen eigenlijk. Geen leuke dingen meer doen vanwege het risico om eventueel besmet te worden terwijl daar vooraf geen enkele aanleiding toe is lijkt me ook geen leuk leven meer. Zeker als die dingen voor jou besloten worden ipv door jou.

Wiet reageer ik amper op. Ik heb een tijdje een hardcore blower als vriendje gehad dus echt wel een paar keer geprobeerd, maar roken vind ik sowieso heel vies en ook in andere vorm doet het me niets. Verder ben ik de brave van de familie, afgezien van incidenteel flink drinken (wat eigenlijk nooit mis is gegaan) heb ik niets gedaan. Een paar jaar geleden gingen we met alleen broer en zussen uit eten, en toen kwam het ter sprake. Blijkbaar kom ik uit een drugsfamilie, een broer en zus hadden allebei handeltjes in andere middelen :D Als ik dat toch 15 jaar eerder had geweten... :P Nu allemaal brave ouders van pubers overigens, ze zijn er op tijd uit gestapt.
Mijn moeder is momenteel geestelijk niet in staat om dat soort beslissingen te nemen. Ik bel zo even mijn zus om te overleggen. Zij ziet mijn moeder dagelijks dus ik ga op haar mening af denk ik. Ik vermoed dat ze zegt 'doen!'
  Manager PR/Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 10:13:45 #17
269689 crew  Viv
pi_202446035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vond er niet veel aan, ik ben te zeer een controle freak om dan te ontspannen.
Heel herkenbaar! :D (Niet met spacecake, maar een paar jointjes gedeeld toen ik 16 was.) Mijn hersenen draaiden overuren om toch alles nog goed mee te krijgen, ik wist dan ook de kleinste details nog te herinneren de dag daarna. Zoals de kleur van de knopjes van de frisdrank-automaat naast de bioscoop. :')
pi_202446040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:14 schreef exode het volgende:
Ik zou ook "wel halen" doen.. Evt met zelftesten die ochtend nog.
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:15:06 #19
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:24 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Chronische hoofdpijnklant hier, naast massage heeft de chiropractor wonderen verricht bij mij (valt onder alternatieve geneeswijzen dus wellicht ook nog vergoed door de zorgverzekeraar).
pi_202446081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Heel herkenbaar! :D (Niet met spacecake, maar een paar jointjes gedeeld toen ik 16 was.) Mijn hersenen draaiden overuren om toch alles nog goed mee te krijgen, ik wist dan ook de kleinste details nog te herinneren de dag daarna. Zoals de kleur van de knopjes van de frisdrank-automaat naast de bioscoop. :')
Haha, ik ging me net heel erg focussen om heel normaal te doen. Want stel dat ik me belachelijk zou gaan gedragen :D
Ik ben gewoon een veel losser en leuker mens zonder, dan geef ik net heel weinig om hoe ik doe en wat ik zeg.
pi_202446201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Roken en drugs heb ik nooit geprobeerd. Drank ook nooit veel..

Narcose nu 2 keer. Beide keren ging dat prima, wou dat ik vaker zo makkelijk in slaap kwam :P
Bij de eerste keer (hechten na bevalling) werd ik rustig wakker, om daarna lekker uitgerust naar mijn verse baby te kunnen. Bij de tweede keer (verwijdering galblaas) ging het prima, tot een uur of 2 na de operatie. Toen kwam de pijn opzetten en werd ik echt misselijk. Slechte combi ook. Maar ach, fentanylspuit erin, flauwvallen door bloeddrukdip en daarna rustig verder doezelen onder die pijnstilling :P

Ook een keer een roesje (toen ze galsteen via slang door keel uit mijn galwegen haalden). Ik schijn de hele tijd bij geweest te zijn. Volgens mijn man ook gezellig gekletst, en serieuze dingen gezegd tegen de verpleegsters. Maar ergens halverwege die middag was ik mijn man opeens kwijt. Pas toen was ik me bewust en ik kon me niet herinneren dat ik eerder al afscheid had genomen omdat hij even naar huis moest :X
Ik vond de napijn na de galblaasoperatie echt nasty. Ik kon niet doorademen, ik raakte een beetje in paniek daardoor. De verpleegkundige vroeg naar mijn pijn op een schaal van 1 tot 10. Toen zei ik 8 en werd ik uitgelachen dat je bij 8 echt niet meer kan praten. Ik voelde me zó niet serieus genomen. Vraag het dan niet. -O- Maar je assertiviteit ben je ook kwijt vlak na zo'n operatie, dus ik heb er niks van gezegd. Ik kreeg wel extra morfine, maar daar werd ik ontzettend beroerd van, duizelig, misselijk. Overgeven vlak na een buikoperatie is ook niet bepaald prettig :X.

Narcose vind ik prima, heerlijk slapen idd :+. Drugs heb ik nooit aangeraakt. Van mijn moeder mocht ik wel eens een trekje van haar sigaret, maar brrrrr wat goor. Ook nooit aan begonnen dus.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:38:58 #22
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vond de napijn na de galblaasoperatie echt nasty. Ik kon niet doorademen, ik raakte een beetje in paniek daardoor. De verpleegkundige vroeg naar mijn pijn op een schaal van 1 tot 10. Toen zei ik 8 en werd ik uitgelachen dat je bij 8 echt niet meer kan praten. Ik voelde me zó niet serieus genomen. Vraag het dan niet. -O- Maar je assertiviteit ben je ook kwijt vlak na zo'n operatie, dus ik heb er niks van gezegd. Ik kreeg wel extra morfine, maar daar werd ik ontzettend beroerd van, duizelig, misselijk. Overgeven vlak na een buikoperatie is ook niet bepaald prettig :X.

Narcose vind ik prima, heerlijk slapen idd :+. Drugs heb ik nooit aangeraakt. Van mijn moeder mocht ik wel eens een trekje van haar sigaret, maar brrrrr wat goor. Ook nooit aan begonnen dus.
Dit is echt bullshit ook, wat een kutverpleegkundige zeg.
pi_202446293
quote:
Ik voelde me zó niet serieus genomen.
Ik had er eentje die vond dat ik vooral moest bewegen, dan zou dat gas wel beter wegtrekken.. Yeah, dat wil niet als je bij elke beweging al zoveel pijn hebt dat je misselijk wordt. Ik heb wel even gemopperd, toen had ik die fentanyl prik te pakken.. Maar dat was maar 1, de rest was hartstikke aardig.

In het eerste ziekenhuis (roesje voor galsteenverwijdering via keel) kreeg ik na 2,5 dag niet eten om 13:00 te horen dat ik niet meer nuchter hoefde te blijven. Zegt de zuster, om 3 uur komt en koffie/thee met een koekje, om 5 uur is er avondeten. Oh, niks besteld, dan krijg je wat er is. Ik wilde gewoon om 13:01 voedsel :(
Tweede ziekenhuis (kleine dependance, die galblaasverwijdering). Om 14 uur goed wakker, wil je wat eten, oke, ik regel boterhammen voor je. 1 met kaas, 1 met jam. Geen enkel punt.
pi_202446358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:38 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dit is echt bullshit ook, wat een kutverpleegkundige zeg.
Eens. Ik heb die dag nog een paar keer zoiets gehad. Toen ik net die morfine had gehad en dus onwijs draaierig was, moest ik plassen. Ik durfde niet zo goed alleen, dus drukte op de knop voor de verpleging. Toen werd me gezegd dat ik toch al een keer naar de wc geweest was met de verpleging? Dus nu lukte het wel zelf hoor. En weg was ze... Je hebt geen energie om meer te zeggen dan ja of nee, dus je laat het maar gebeuren. Dat vond ik vooral zo ontluisterend, dat er zo makkelijk over je heen gewalst wordt en je te zwak bent om er tegenin te gaan. Je zal maar wekenlang zorg nodig hebben en op die manier behandeld worden.

Ik ging er maar vanuit dat de hoge werkdruk rare dingen met iemands klantvriendelijkheid doet (en dat was 3 jaar geleden, dus pre-covid).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:52:09 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Eens. Ik heb die dag nog een paar keer zoiets gehad. Toen ik net die morfine had gehad en dus onwijs draaierig was, moest ik plassen. Ik durfde niet zo goed alleen, dus drukte op de knop voor de verpleging. Toen werd me gezegd dat ik toch al een keer naar de wc geweest was met de verpleging? Dus nu lukte het wel zelf hoor. En weg was ze... Je hebt geen energie om meer te zeggen dan ja of nee, dus je laat het maar gebeuren. Dat vond ik vooral zo ontluisterend, dat er zo makkelijk over je heen gewalst wordt en je te zwak bent om er tegenin te gaan. Je zal maar wekenlang zorg nodig hebben en op die manier behandeld worden.

Ik ging er maar vanuit dat de hoge werkdruk rare dingen met iemands klantvriendelijkheid doet (en dat was 3 jaar geleden, dus pre-covid).
Sommige mensen zijn gewoon kut, met of zonder werkdruk. En soms werken die mensen in de zorg helaas. (De werkdruk bestond pre-covid ook al)
pi_202446400
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:52 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Sommige mensen zijn gewoon kut, met of zonder werkdruk. En soms werken die mensen in de zorg helaas. (De werkdruk bestond pre-covid ook al)
Daarom ook. Het zal niet helpen. En op zich had ze een punt hoor, ik snap best dat je niet elke keer mee kan naar de wc. Maar het feit dat iemand niet geïnteresseerd is of er misschien meer achter zit, dat vond ik best hard.

Deepfreeze, dat is ook wat. Ik heb ook altijd direct iets te eten gekregen, ongeacht het tijdstip. Heel raar dat ze verwachten dat je maar wacht tot 17 uur :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:58:19 #27
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446435
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daarom ook. Het zal niet helpen. En op zich had ze een punt hoor, ik snap best dat je niet elke keer mee kan naar de wc. Maar het feit dat iemand niet geïnteresseerd is of er misschien meer achter zit, dat vond ik best hard.

Deepfreeze, dat is ook wat. Ik heb ook altijd direct iets te eten gekregen, ongeacht het tijdstip. Heel raar dat ze verwachten dat je maar wacht tot 17 uur :').
Welk punt had ze dan? Als je het zelf helemaal kan, prima. Maar als dat niet het geval is, is het haar taak om daarin te ondersteunen.
pi_202446471
Ik vind dat punten geven aan pijn zo lastig.. als ik dan hoor dat je bij 8 ‘niet meer zou kunnen praten’ dan bedenk ik me nu ook dat ik die punten altijd verkeerd gegeven heb. Ze zullen bij de fysiotherapeut (en dergelijk) wel gedacht hebben wat is dat toch voor aansteller met haar hoge punten. :@

Maar goed ik zeg er ook wel altijd bij dat ik dat wel heel lastig vind om daar en punt aan te geven.

Waarschijnlijk noemt dan een ander wat ik 6 of 7 zou noemen dan een 3 of 4 of zo
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:02:19 #29
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:00 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind dat punten geven aan pijn zo lastig.. als ik dan hoor dat je bij 8 ‘niet meer zou kunnen praten’ dan bedenk ik me nu ook dat ik die punten altijd verkeerd gegeven heb. Ze zullen bij de fysiotherapeut (en dergelijk) wel gedacht hebben wat is dat toch voor aansteller met haar hoge punten. :@

Maar goed ik zeg er ook wel altijd bij dat ik dat wel heel lastig vind om daar en punt aan te geven.

Waarschijnlijk noemt dan een ander wat ik 6 of 7 zou noemen dan een 3 of 4 of zo
Iedereen heeft een andere pijngrens, dus jouw cijfer wordt niet vergeleken met die van de buurvrouw maar met je eigen eerder gegeven cijfers.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:03:31 #30
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446505
Puber belt net: 2 positief geteste kinderen in zijn klas, ze worden naar huis gestuurd en moeten in quarantaine tot en met woensdag, dan testen, en dan mogen de negatief getesten donderdag weer naar school.
pi_202446512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Welk punt had ze dan? Als je het zelf helemaal kan, prima. Maar als dat niet het geval is, is het haar taak om daarin te ondersteunen.
Zij dacht dat ik het zelf kon, want ik was al eens geweest. Vanuit dat oogpunt was hulp niet nodig. Er zullen vast genoeg patiënten zijn die bellen voor dingen die ze best zelf kunnen. En ja, dat is een aanname van haar kant, maar in veel gevallen zal het ongetwijfeld kloppen. Het was alleen niet ok dat ze niet informeerde naar de reden dat ik belde en alweer weg was voor ik zelf kon reageren.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:06:22 #32
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202446547
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zij dacht dat ik het zelf kon, want ik was al eens geweest. Vanuit dat oogpunt was hulp niet nodig. Er zullen vast genoeg patiënten zijn die bellen voor dingen die ze best zelf kunnen. En ja, dat is een aanname van haar kant, maar ik veel gevallen zal het ongetwijfeld kloppen. Het was alleen niet ok dat ze niet informeerde naar de reden dat ik belde en alweer weg was voor ik zelf kon reageren.
Ik vind dat je haar credits geeft die ze niet verdient. Een hulpvraag kan fluctueren, dat is welbekend, daar mag ze op anticiperen. Het is juist interessant om te ontdekken waarom de patient, die dit eerder zelf kon, nu ineens om hulp vraagt. Waarom gebeurt dat? Is dat pijn, gedrag, raakt ze in een delier, weetikveel.
pi_202446551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:03 schreef Nanukerst het volgende:
Puber belt net: 2 positief geteste kinderen in zijn klas, ze worden naar huis gestuurd en moeten in quarantaine tot en met woensdag, dan testen, en dan mogen de negatief getesten donderdag weer naar school.
-O- Crap zeg. Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202446709
quote:
De verpleegkundige vroeg naar mijn pijn op een schaal van 1 tot 10. Toen zei ik 8 en werd ik uitgelachen dat je bij 8 echt niet meer kan praten. Ik voelde me zó niet serieus genomen. Vraag het dan niet. -O-
Zo herkenbaar. Ik kreeg een ruggenprik tijdens de bevalling en zei in antwoord op die vraag dat de pijn was gedaald tot 5.
"Dat kan echt niet."
Ook wtf :? Waarom vraag je het als je niet geïnteresseerd bent in het antwoord.
Maar dat was dezelfde die niet geloofde dat ik voelde dat ik moest plassen tot mijn partner bevestigde dat dat echt wel waarschijnlijk was :X :X :X
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202446736
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:06 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik vind dat je haar credits geeft die ze niet verdient. Een hulpvraag kan fluctueren, dat is welbekend, daar mag ze op anticiperen. Het is juist interessant om te ontdekken waarom de patient, die dit eerder zelf kon, nu ineens om hulp vraagt. Waarom gebeurt dat? Is dat pijn, gedrag, raakt ze in een delier, weetikveel.
Ik kan me gewoon wel voorstellen dat het zo werkt, als je lange tijd een hoge werkdruk ervaart en keuzes moet maken. Op dat moment voelde het niet tof. En eerlijk is eerlijk, uiteindelijk hád ze gelijk, want ik ben alleen gegaan en heb het gered :') _O-. Eigenlijk jammer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202446816
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo herkenbaar. Ik kreeg een ruggenprik tijdens de bevalling en zei in antwoord op die vraag dat de pijn was gedaald tot 5.
"Dat kan echt niet."
Ook wtf :? Waarom vraag je het als je niet geïnteresseerd bent in het antwoord.
Maar dat was dezelfde die niet geloofde dat ik voelde dat ik moest plassen tot mijn partner bevestigde dat dat echt wel waarschijnlijk was :X :X :X
Boh :{.

Ik wil overigens niet dat we nu massaal de zorg gaan afkraken. De meeste mensen daar werken zich drie slagen in de rondte met de beste bedoelingen. En ik heb ook genoeg lieve zorgmedewerkers meegemaakt, die duidelijk begaan zijn en zelfs ruimte hebben om iets extra's te doen. Ik vond het bijvoorbeeld zo ontroerend dat meerdere thuiszorgmedewerkers die regelmatig bij mijn moeder kwamen, ook op haar begrafenis aanwezig waren. Niemand die ze daartoe verplicht, en toch waren ze daar. O+ O+

En toen mijn vader overleed, had hij maanden op cardiologie gelegen (de laatste weken op de IC). We zijn toen nog langsgegaan bij cardiologie om ze te informeren en alle verplegers kenden hem nog en vonden het zo verdrietig dat hij het niet gered had. Zij maken echt het verschil in de zorg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202447041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik wil overigens niet dat we nu massaal de zorg gaan afkraken. De meeste mensen daar werken zich drie slagen in de rondte met de beste bedoelingen. En ik heb ook genoeg lieve zorgmedewerkers meegemaakt, die duidelijk begaan zijn en zelfs ruimte hebben om iets extra's te doen. Ik vond het bijvoorbeeld zo ontroerend dat meerdere thuiszorgmedewerkers die regelmatig bij mijn moeder kwamen, ook op haar begrafenis aanwezig waren. Niemand die ze daartoe verplicht, en toch waren ze daar. O+ O+

En toen mijn vader overleed, had hij maanden op cardiologie gelegen (de laatste weken op de IC). We zijn toen nog langsgegaan bij cardiologie om ze te informeren en alle verplegers kenden hem nog en vonden het zo verdrietig dat hij het niet gered had. Zij maken echt het verschil in de zorg.
Mijn vader had een geweldige cardioloog. Hele lieve vrouw. Nadat hij overleden was ben ik zelf nog bij haar op consult geweest om te kijken of zijn hartfalen erfelijk was. Daarnaast hebben we nog even fijn kunnen praten.

Oh, wat balen Nanu!! Hopelijk jou puber negatief.

@hilliebillie, ga eens naar een chiropractor. Ik herken je pijn enigszins. Ik ga elke 5/6 weken, zodra ik voel dat mijn nek weer begint te vervelen.

Ik ben begonnen in Dope Sick, gaat over oxycontin/oxycodon.

Ik heb 1x een medicijn met morfine gehad. Mijn man had het ook gehad en bij hem werkte het prima, hij werd er wel groggy van.
Ik blijk allergisch voor morfinepreparaten te zijn. De jeuk niet niet te doen, helemaal lastig als je geopereerd bent aan je schouder en niet kan krabben..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202447049
Er zijn gelukkig genoeg goede. Maar die rotte appels maken wel een indruk. (Tenminste, de mijne had het niet druk met 7 van de 8 mensen in de kamer die al naar huis waren gegaan eind van de middag)
pi_202447097
quote:

[..]

Ik heb eens gevraagd waarom ze die cijfers nodig hadden. Ze vertelden me toen om in te schatten wat voor pijnmedicatie nodig zou zijn en vooral om na die medicatie te checken of het cijfer een stuk naar beneden ging.
Ik heb pijnbestrijdingsspuiten in mijn rug en SI-gewricht gehad en dat werd beide keren op die manier gecheckt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202447186
Even teruggelezen, ik ben heel saai.

Nooit drugs gebruikt (tenzij je voorgeschreven medicatie meetelt), wel eens iets gedronken maar nooit dronken geweest en ook die behoefte niet. Roken ook nooit gedaan.
Ik drink bijna nooit alcoholische dranken.
Fake it till you make it...
pi_202447193
Sinds ik mijn galstenen gehad heb, is die verdeling van de pijncijfers best anders geworden. Migraines die eerst een 7 waren zijn nu nog een 4 of 5 ofzo.. Die stenen geven zo'n %&$# veel pijn. Daarna valt andere pijn opeens best mee :X
pi_202447847
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Sinds ik mijn galstenen gehad heb, is die verdeling van de pijncijfers best anders geworden. Migraines die eerst een 7 waren zijn nu nog een 4 of 5 ofzo.. Die stenen geven zo'n %&$# veel pijn. Daarna valt andere pijn opeens best mee :X
Dat kan ik me voorstellen. Nierstenen gaven ook een nieuwe dimensie aan pijn :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:50:39 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_202448040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik werd getriggerd door de thuiszorgmedewerkers op de uitvaart van je moeder.

Bij mijn moeder kwam de afhaalchinees op haar uitvaart :')!!! #goals #legacy

Om er toch weer even een luchtige draai aan te geven :')
disclaimer
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:58:30 #44
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202448163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 00:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh wacht :o Maar dat is wel nasty dan! Hoe kijk je daar op terug?

Ik was echt in paniek toen ik gedrogeerd was. Achteraf denk ik dat ik er beter van had kunnen genieten in plaats van een nacht op de eerste hulp doorbrengen :X
Ik besefte eigenlijk pas jaren later dat dat ghb geweest moest zijn, ik vond het toen in mijn wilde jaren gewoon best een goed verhaal :')
Achteraf heb ik wel meer dingen gedaan waarvan ik nu denk wtf was I thinking.

Maar goed, we zaten alweer in de zorg en in de uitvaarten :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:02:02 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_202448228
Och oh-oh, ik heb als puber wel eens een zakje met een beetje wit poeder gevonden op straat en dat bij wijze van experiment opgesnoven.
De dingen die je doet als je nog jong en onsterfelijk onwetend bent.

#maarwelevennog :')
disclaimer
pi_202448258
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:02 schreef SQ het volgende:
Och oh-oh, ik heb als puber wel eens een zakje met een beetje wit poeder gevonden op straat en dat bij wijze van experiment opgesnoven.
De dingen die je doet als je nog jong en onsterfelijk onwetend bent.

#maarwelevennog :')
Dude, why?! :D
Ik heb wel eens Ritalin gesnoven, dat was best leuk :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:06:21 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_202448289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Dude, why?! :D
Ik heb wel eens Ritalin gesnoven, dat was best leuk :+
Ja, Jezus, ik was 15 ofzo en yolo. _O-
Nee, ik was geen braaf meisje zoals 87% van de users hier.
Ik weet ook oprecht het aantal bedpartners niet meer.
#viezeslet #maarikhebwelgelééfd _O-
disclaimer
pi_202448294
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:39 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen. Nierstenen gaven ook een nieuwe dimensie aan pijn :X
Zo, nou echt! Doe mij nog maar een keizersnede, die nierstenen hoeven voor mij niet meer zo.
pi_202448318
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik werd getriggerd door de thuiszorgmedewerkers op de uitvaart van je moeder.

Bij mijn moeder kwam de afhaalchinees op haar uitvaart :')!!! #goals #legacy

Om er toch weer even een luchtige draai aan te geven :')
Ik moest gniffelen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:08:26 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_202448324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:08 schreef Malteser het volgende:

[..]
Ik moest gniffelen.
Ik niet, ik heb staan schaterlachen.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo