Wat is er dan geprobeerd? Bijna twee jaar (!) na de start van een globale gezondheidscrisis is er in Nederland nog steeds geen overeenkomst met privéklinieken om de nationale zorg bij te staan.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk reel alternatief zie jij nog dan? Volgens mij zijn die allemaal geprobeerd en mislukt.
duidelijk ja......quote:Op donderdag 2 december 2021 18:49 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ze varen toch op ziekenhuiscapaciteit?
Dat dacht een maat van mij ook ja.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon Corona pakken als gezond persoon.
Ah ja. En op de IC liggen acteurs zekerquote:Op donderdag 2 december 2021 19:02 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Gewoon uitzieken het is zo simpel
Pech voor je maat. Maar het is niet de norm.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat dacht een maat van mij ook ja.
Hij vond het toch tegenvallen op de IC.
Elke keer weer inspelen op die ene uitzondering.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dat kan met de waterpokken ook gebeuren.
Kinderen vaccineren met dat argument. Echt, hou op.
Legio voorbeelden, al dat niet ic. Het ik ken je eigen lichaam is echt onzin. Of het nou corona of kanker is of wat anders is.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pech voor je maat. Maar het is niet de norm.
Zout tekort, joh, da's allesquote:Op donderdag 2 december 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. En op de IC liggen acteurs zeker
IC-cijfers zijn er gewoon en daaruit blijkt heel duidelijk wie de risicogroepen zijn en wie niet.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:24 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Legio voorbeelden, al dat niet ic. Het ik ken je eigen lichaam is echt onzin. Of het nou corona of kanker is of wat anders is.
Doet mij een beetje denken aan die ene meneer op de IC die niet gevaccineerd was, maar ik ben gezond! Ik schat dat hij een jaar of 45 was. Veel mensen overschatten hun eigen gezondheid.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
IC-cijfers zijn er gewoon en daaruit blijkt heel duidelijk wie de risicogroepen zijn en wie niet.
https://www.trouw.nl/zorg(...)eNJXYdcad4eOlQlIitlwquote:Jesse Hofland (31) begeleidt haar. Er zijn vanwege corona veel extra ic-verpleegkundigen opgeleid, vertelt hij. “Midden 2020 hadden we wel 52 studenten”, zegt Hofland. Van die ic’ers in de dop vallen er ook weer af: in de groep van Lexis 5 van de 11.
De druk op studenten kan groot zijn, vertelt Hofland. “Een paar weken geleden stonden we in de avond met drie ic-verpleegkundigen en twee studenten op acht patiënten. Toen kwamen twee patiënten tegelijk in een acute situatie. Dan ben je al twee van de drie collega’s kwijt. Eén ic-verpleegkundige moest met twee studenten alle andere patiënten in de gaten houden. En toen kwam ook nog een nieuwe patiënt binnen.”
Ik zeg toch ook nergens dat je niet op de IC kunt belanden als je 20 of 30 bent. Maar de kans is gewoon klein.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Doet mij een beetje denken aan die ene meneer op de IC die niet gevaccineerd was, maar ik ben gezond! Ik schat dat hij een jaar of 45 was. Veel mensen overschatten hun eigen gezondheid.
Als je je laat vaccineren is die kans nog veel kleiner.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat je niet op de IC kunt belanden als je 20 of 30 bent. Maar de kans is gewoon klein.
Die kans is zeker niet groot op die leeftijd. Maar veel mensen hebben wel een trots en zien zich zelf niet als zwak. Toch best veel 45-60 jaar in de ziekenhuizen nu.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat je niet op de IC kunt belanden als je 20 of 30 bent. Maar de kans is gewoon klein.
de zorg is groter dan de ic.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
IC-cijfers zijn er gewoon en daaruit blijkt heel duidelijk wie de risicogroepen zijn en wie niet.
Stop maar om je er druk over te maken denk ik. Er zit geen logica in maatregelen. Ze hebben gewoon geen idee meer en het is balletje graaien.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar de Tweede Kamer stemt dus tegen (buiten)sporten na 17.00 uur. Terwijl we in een gezondheidscrisis zitten en graag deze winter zo fit mogelijk mensen willen hebben.
Wat treurig ook eigenlijk als je er nog eens over nadenkt.
Nog los van de groep die inderdaad ook zonder IC langdurig klachten houdt aan longen&luchtwegen of neurologische klachten houdt tot ruim een jaar na besmetting.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
de zorg is groter dan de ic.
Dit ja, stel het verplicht voor 50+. Zijn we van dat gezeik over 1-3G af.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geef iedereen een basis vaccinatie, bewaar de boosters lekker voor kwetsbaren en 50 +.
Of alle niet ontdekte kankers in het laatste anderhalf jaar. Of alle gemiste hartinfarcten.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nog los van de groep die inderdaad ook zonder IC langdurig klachten houdt aan longen&luchtwegen of neurologische klachten houdt tot ruim een jaar na besmetting.
N=1, maar ik was een jaar geleden een kerngezonde 40-ger toen ik besmet raakte en nu nog steeds niet hersteld.
Dat is vervelend. Als je het wil vertellen, waar heb je nog last van? Ben je heel ziek geweest?quote:Op donderdag 2 december 2021 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nog los van de groep die inderdaad ook zonder IC langdurig klachten houdt aan longen&luchtwegen of neurologische klachten houdt tot ruim een jaar na besmetting.
N=1, maar ik was een jaar geleden een kerngezonde 40-ger toen ik besmet raakte en nu nog steeds niet hersteld.
Een maat van mij ging autorijden.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat dacht een maat van mij ook ja.
Hij vond het toch tegenvallen op de IC.
quote:Op donderdag 2 december 2021 19:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Stop maar om je er druk over te maken denk ik. Er zit geen logica in maatregelen. Ze hebben gewoon geen idee meer en het is balletje graaien.
En dat allemaal door taartmevrouw en zoutteweinigmeneer.
Ik lach maar eigenlijk moet je hier heel erg hard van huilen.
Toch niet, wat een verassing. Je hoeft enkel de planning van vorig jaar te pakken en je weet waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:26 schreef Zipportal het volgende:
Vreugdevuren Den Haag gaan toch niet door vanwege coronamaatregelen
https://www.nu.nl/binnenl(...)ronamaatregelen.html
@:Haags
daar mag wel een betere balans in worden gevonden. Maar het lijkt wel alsof de enorme impact van corona door sommigen echt wordt weggezet als iets kleins.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Of alle niet ontdekte kankers in het laatste anderhalf jaar. Of alle gemiste hartinfarcten.
Er is meer dan corona.
En volgend jaar...quote:Op donderdag 2 december 2021 19:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Toch niet, wat een verassing. Je hoeft enkel de planning van vorig jaar te pakken en je weet waar je aan toe bent.
Netjes beleefd gevraagd ook.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
Hier altijd wel een stuk of 8 mensen zonder mondkapje in de supermarkt als ik kom.
Was nog een oude vrouw die zei tegen het kassameisje "doe die mondkap af ik versta er niks van!"
Als je dan nog de booster pakt, is de kans nog eens kleiner. En dan hebben we niet eens over de kinderen gehad.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je je laat vaccineren is die kans nog veel kleiner.
Als je je aan de maatregelen houdt, nog kleiner.
Dat is beleefd hier in het Noorden, maar idd ze was een beetje geïrriteerd.quote:
Mensen (n=1) zijn er wel klaar mee om zich bezig te houden met maatregelen die niet werken.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:16 schreef trein2000 het volgende:
Overigens was ik vandaag weer eens in de gele supermarkt en viel het mij op hoeveel mensen er geen mondkapje droegen... N=1, maar wel opvallend ik had dat nog nooit gezien.
Ahh dat zijn idd de echte experts.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mensen (n=1) zijn er wel klaar mee om zich bezig te houden met maatregelen die niet werken.
Nee, het risico van corona is voor het gros van de mensen minimaal.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
daar mag wel een betere balans in worden gevonden. Maar het lijkt wel alsof de enorme impact van corona door sommigen echt wordt weggezet als iets kleins.
en toch hebben er zo veel mensen last van? Apart.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, het risico van corona is voor het gros van de mensen minimaal.
Neemt niet weg dat het op persoonlijk vlak helemaal fout kan gaan.
We komen er uit omdat een pandemie gewoon een natuurlijk proces is wat komt en gaat, niet omdat we dat samen doen.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:53 schreef tim020hoorn het volgende:
Samen komen we er uit hoor. Echt!
verschil van mening is dat kennelijk en dat is prima. Het siert men niet maar het is wel de rode draad idd. Ikke ikke ikke. Helemaal bestquote:Op donderdag 2 december 2021 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We komen er uit omdat een pandemie gewoon een natuurlijk proces is wat komt en gaat, niet omdat we dat samen doen.
Dat maak je er zelf van.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:46 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
daar mag wel een betere balans in worden gevonden. Maar het lijkt wel alsof de enorme impact van corona door sommigen echt wordt weggezet als iets kleins.
die gaat even les geven, hoe goed het in België is geregeld en dat wij hier er een puinzooi van maken!quote:Op donderdag 2 december 2021 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Marc van Ranst bij Op1![]()
Blijf alsjeblieft in je eigen land...
Wat voor neurologische klachten zijn dat eigenlijk?quote:Op donderdag 2 december 2021 19:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar 13 oma's gered.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:58 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
verschil van mening is dat kennelijk en dat is prima. Het siert men niet maar het is wel de rode draad idd. Ikke ikke ikke. Helemaal best
Met wat voor doel zou je dat tegen elkaar afzetten?quote:Op donderdag 2 december 2021 20:00 schreef Mondkapje het volgende:
Hoeveel kost een week IC-opname? 9000 euro? Als iemand 10 dagen ligt is dat 90.000 euro. Zet dat eens af tegen één prikje.
0.01% van 17 miljoen is nog steeds te veel voor de zorg. De meeste mensen hebben last van de maatregelen.quote:Op donderdag 2 december 2021 19:56 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
en toch hebben er zo veel mensen last van? Apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |