Zoals 99% van de medicijnen die je krijgt/neemt?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Positief? Weer zooi waarvan we niet weten wat er in zit en wat ze ons gaan toedienen...
De politiek is er ook voor de kwetsbaren (of ongevaccineerden).quote:Op donderdag 2 december 2021 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit ook belachelijk. Maar het is wel waarop nu wordt voorgesorteerd door de politiek.
Voor mij betekent leven met het virus dat we accepteren dat er jaarlijks een paar duizend kwetsbaren zullen sterven aan corona. Zoals ook de griep jaarlijks slachtoffers eist. De politiek lijkt echter alles te willen voorkomen met maatregelen.
Dit.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker lapohunten om een onzinTT te posten
Soms gaat de waarheid ook wel verquote:Op donderdag 2 december 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuwe reclame op de radio, strekking was iets van “jij wil toch ook een bedje in het ziekenhuis als dat nodig is? Hou je daarom aan de maatregelen!”
Dit gaat wel ver hoor.
Een overvloed van informatie. Iedereen voelt zich ineens een viroloog, arts en chemicusquote:Op donderdag 2 december 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Zoals 99% van de medicijnen die je krijgt/neemt?
Maar alleen bij de corona medicijnen is het een dingetje.
Quote uit de RTL link:quote:Op donderdag 2 december 2021 13:33 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eblog-omikronvariant
Alleen de vraag is wat je doet totdat die feiten op tafel liggen, want die zijn doorgaans (zeker in een beginstadium, zie de omicronvariant) voor meerdere interpretaties vatbaar.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
Mensen roepen allemaal wel iets, maar waar het om gaat zijn de feiten.
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om dingen anders te organiseren als blijkt dat de omstandigheden zijn veranderd. Natuurlijk zou het mooi zijn als dat virus gewoon wegging, maar zolang dat niet zo is en we er zo'n last van blijven houden, vind ik het beter om eromheen te plannen dan stug door te willen gaan op de oude voet en vervolgens steeds weer tegen problemen aan te lopen.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het feit dat er überhaupt gesproken wordt over het permanent anders inrichten van de samenleving is al doodeng. En dan heb ik het hier niet over wat meer thuiswerken.
De vraag is wel of het anders inrichten van de samenleving (met alle negatieve gevolgen daarvan) de beste en enige manier is. Ik vond het gemak waarmee gesproken werd over het anders inrichten van de samenleving en de hoeveelheid moeite die er gedaan wordt om niet te spreken over het efficiënter en vergroten van de zorg wel bijzonder.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om dingen anders te organiseren als blijkt dat de omstandigheden zijn veranderd. Natuurlijk zou het mooi zijn als dat virus gewoon wegging, maar zolang dat niet zo is en we er zo'n last van blijven houden, vind ik het beter om eromheen te plannen dan stug door te willen gaan op de oude voet en vervolgens steeds weer tegen problemen aan te lopen.
Het probleem bij de bron aanpakken is niet iets wat politici vaak doen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is wel of het anders inrichten van de samenleving (met alle negatieve gevolgen daarvan) de beste en enige manier is. Ik vond het gemak waarmee gesproken werd over het anders inrichten van de samenleving en de hoeveelheid moeite die er gedaan wordt om niet te spreken over het efficiënter en vergroten van de zorg wel bijzonder.
Omdat de zorgcapaciteit verhogen alleen maar symptoombestrijding is. En bepaald niet de effectiefste manier.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:
Ik vond het gemak waarmee gesproken werd over het anders inrichten van de samenleving en de hoeveelheid moeite die er gedaan wordt om niet te spreken over het efficiënter en vergroten van de zorg wel bijzonder.
Zeker, wat je daarmee doet is ook een politiek besluit. Persoonlijk zou ik zeggen dat het altijd beter is om voorbereid te zijn op het ergste, dan achter de feiten aan te lopen.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen de vraag is wat je doet totdat die feiten op tafel liggen, want die zijn doorgaans (zeker in een beginstadium, zie de omicronvariant) voor meerdere interpretaties vatbaar.
Daar waar veel experts grote zorgen hebben ('educated guess') kun je acteren op die zorgen (zoals reisbeperkingen), of je kunt wachten totdat er meer informatie bekend is, waardoor je potentieel (te) laat bent.
Nee, maar als je iets zo ingrijpend als het permanent (nouja, permanent, in elk geval komende jaren) aanpassen van de samenleving als mogelijke optie ziet maar alles op alles zetten om de zorg te verbeteren niet vraag ik me wel af waar we mee bezig zijn.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het probleem bij de bron aanpakken is niet iets wat politici vaak doen.
Ook hiervoor geldt zoiets als proportionaliteit. Vaker thuiswerken als je niet lekker bent, of een verplichte test voor een vliegvakantie is wel te overzien. Het maanden per jaar sluiten van alle bijeenkomstruimten of het afschaffen van bepaalde volksfeesten is dat waarschijnlijk toch wel wat minder - maar die kant gaan we dus wel op.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch om dingen anders te organiseren als blijkt dat de omstandigheden zijn veranderd. Natuurlijk zou het mooi zijn als dat virus gewoon wegging, maar zolang dat niet zo is en we er zo'n last van blijven houden, vind ik het beter om eromheen te plannen dan stug door te willen gaan op de oude voet en vervolgens steeds weer tegen problemen aan te lopen.
Dat ben ik niet met je eens. Zorgcapaciteit verhogen terwijl je in de pandemische fase is ben ik met je eens. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een constante druk houdt zul je echt wat moeten met de hoeveelheid bedden. Net als er ook ruimte is voor het griepseizoen in normale jaren.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de zorgcapaciteit verhogen alleen maar symptoombestrijding is. En bepaald niet de effectiefste manier.
Dat is gewoonweg propaganda.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuwe reclame op de radio, strekking was iets van “jij wil toch ook een bedje in het ziekenhuis als dat nodig is? Hou je daarom aan de maatregelen!”
Dit gaat wel ver hoor.
quote:Op donderdag 2 december 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik ben een tijdje weg hier. Beter voor mijn gezondheid.
Dan moeten mensen dat wel doen, hè.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ook hiervoor geldt zoiets als proportionaliteit. Vaker thuiswerken als je niet lekker bent, of een verplichte test voor een vliegvakantie is wel te overzien.
Er zijn minstens 500 geconfimeerde gevallen nodig om iets te kunnen zeggen over het aantal Omicron gevallen dat medische hulp behoeft. Bij Delta plusminus 1 per 500.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker lapohunten om een onzinTT te posten
En daarom pas je artikelen aan met zelfverzonnen lariekoek.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn minstens 500 geconfimeerde gevallen nodig om iets te kunnen zeggen over het aantal Omicron gevallen dat medische hulp behoeft. Bij Delta plusminus 1 per 500.
We zitten wereldwijd op 249 qua Omicron.
Lees je in, ik probeer mensen als jou te behoeden voor onzin.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn minstens 500 geconfimeerde gevallen nodig om iets te kunnen zeggen over het aantal Omicron gevallen dat medische hulp behoeft. Bij Delta plusminus 1 per 500.
We zitten wereldwijd op 249 qua Omicron.
Lees je in, ik probeer mensen als jou te behoeden voor onzin.
Maar Za van FOK! zal het wel weer beter weten allemaal!quote:De omikronvariant van het coronavirus zal in de komende maanden verantwoordelijk zijn voor meer dan de helft van alle coronabesmettingen in Europa. De virusversie lijkt zich aanzienlijk sneller te verspreiden dan de deltavariant, die nu goed is voor vrijwel alle besmettingen. Dat zegt de Europese gezondheidsdienst ECDC.
Het blijft symptoombestrijding. De zorgcapaciteit gaat niets veranderen aan het reproductiegetal. Het kan zelfs averechts werken wanneer men denkt het verder uit de klauwen te laten lopen wanneer er meer capaciteit is (in het kader van 'als er capaciteit is, gaat die gebruikt worden', iets waar experts ook voor waarschuwen, het overbehandelen van mensen 'omdat er capaciteit is').quote:Op donderdag 2 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Zorgcapaciteit verhogen terwijl je in de pandemische fase is ben ik met je eens. Maar op het moment dat het virus endemisch is en een constante druk houdt zul je echt wat moeten met de hoeveelheid bedden. Net als er ook ruimte is voor het griepseizoen in normale jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |