SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Nee, lezen vind ik erg moeilijk.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar hoor je mij dat in godsnaam zeggen? Je kan toch lezen wat ik zeg of niet?
Ik doel natuurlijk op de eerste post (niet van jou) over die collega die in het ziekenhuis ligt die aangehaald wordt als (zoveelste) bewijs tegen vaccinatie. Dat er in het algemeen onderzoek naar gedaan moet worden, ja tuurlijk, maar ik word een beetje moe van al die oneliners (wederom niet van jou) zoals die hier steeds voorbij komen (jamaar persoon X is ziekzwakmisselijk DUS vaccinatie is compleet zinloos en gevaarlijk)![]()
TT: Helaas zijn wereldwijd zowel experts als leken uitspraken aan het doen over een variant waarover vooralsnog helemaal niets te zeggen valt.
"Nu nog besmettelijker" "zeer mild", allemaal BS, voor nu iig![]()
Positief? Weer zooi waarvan we niet weten wat er in zit en wat ze ons gaan toedienen...quote:Op donderdag 2 december 2021 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een beetje positief nieuws tussendoor.
https://news.sky.com/stor(...)s-and-older-12484329The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Als de wetenschappers maar weten wat er in zit.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Positief? Weer zooi waarvan we niet weten wat er in zit en wat ze ons gaan toedienen...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat we nu aan het doen zijn is ons leven inpassen op corona. Wat daadwerkelijk moet gebeuren is dat we corona inpassen in ons leven.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit heet “leven met het virus”.![]()
Van het AD:
Kamerleden stelden woensdag vragen over de trage start van de campagne. De Jonge zei de vragen terecht te vinden, maar wilde zelf nog geen conclusies trekken. ,,Ik denk dat het goed is om die vraag bij het RIVM en de Gezondheidsraad te leggen", zei hij.
Nederland heeft in vergelijking met andere Europese landen nog maar heel weinig boostervaccinaties toegediend.
Whut?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoe bedoel je? Blablaimab is een antistof..quote:Op donderdag 2 december 2021 13:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Positief? Weer zooi waarvan we niet weten wat er in zit en wat ze ons gaan toedienen...![]()
Voor een paar maanden zou ik je absoluut gelijk geven en ik wil ook het liefste dat m'n kind gewoon naar school gaat. Maar (met ervaring in het onderwijs hebbende) weet ik dat in een week voor de kerstvakantie (in het VO) al bijna geen les meer wordt gegeven. Dus zou je denken dat het een ideaal moment zou zijn. Voor zover je van ideaal kan spreken.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat durven we wel, we hebben dat namelijk al twee winters gedaan voor een aantal maanden. Maar het besef begint inmiddels te komen dat dat geen duurzame oplossing is, omdat het op de lange termijn meer schade oplevert dan het op korte termijn voorkomt.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Komt wel goed.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat we nu aan het doen zijn is ons leven inpassen op corona. Wat daadwerkelijk moet gebeuren is dat we corona inpassen in ons leven.
Omicron gaat ons redden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hugo die geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Geen zelfreflectie. Hebben we gelukkig nog nooit eerder gezien.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
Van het AD:
Kamerleden stelden woensdag vragen over de trage start van de campagne. De Jonge zei de vragen terecht te vinden, maar wilde zelf nog geen conclusies trekken. ,,Ik denk dat het goed is om die vraag bij het RIVM en de Gezondheidsraad te leggen", zei hij.
Nederland heeft in vergelijking met andere Europese landen nog maar heel weinig boostervaccinaties toegediend.
Whut?![]()
![]()
Vorig jaar gingen de scholen ook maar voor 2 weken dicht, remember? Als we de kerstvakantie "met een week verlengen", dan zit alles weer tot carnaval dicht. En dat iedere winter. Niet echt een goed idee, vind je wel?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor een paar maanden zou ik je absoluut gelijk geven en ik wil ook het liefste dat m'n kind gewoon naar school gaat. Maar (met ervaring in het onderwijs hebbende) weet ik dat in een week voor de kerstvakantie (in het VO) al bijna geen les meer wordt gegeven. Dus zou je denken dat het een ideaal moment zou zijn. Voor zover je van ideaal kan spreken.
Inmiddels zijn we er toch hopelijk wel achter dat een zo'n weekje niets toevoegt. Al ziet het er natuurlijk wel lekker daadkrachtig uit.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Blijft het een gewoon verkoudheidsvirus.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je je kunt vinden in mijn correctie.
Het is echter geen gewoon verkoudheids virus, ten eerste de manier waarop het is verzameld; uit uitwerpselen van apen.
We hadden natuurlijk ook de apen kunnen opensnijden, maar dan hebben we oorlog met de veganisten....Klopt, het virus is drager van de code om het spike eiwit te laten reproduceren.quote:Daarna is het genetisch gemanipuleerd.
Maar de drager van die code is gewoon een verkoudheidsvirus.Ik ken je motivatie niet.quote:"gewoon verkoudheid virus" ehm nee.
[..]
Waarom zou ik, dit vaccin wordt niet meer gebruikt.
Waarom benadruk je dat het een virus is dat chimpansees als host gebruikt en dat het virus uit ontlasting is gewonnen?
Dat is toch niet echt relevant.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Natuurlijk is dit ook belachelijk. Maar het is wel waarop nu wordt voorgesorteerd door de politiek.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat we nu aan het doen zijn is ons leven inpassen op corona. Wat daadwerkelijk moet gebeuren is dat we corona inpassen in ons leven.
Voor mij betekent leven met het virus dat we accepteren dat er jaarlijks een paar duizend kwetsbaren zullen sterven aan corona. Zoals ook de griep jaarlijks slachtoffers eist. De politiek lijkt echter alles te willen voorkomen met maatregelen.![]()
@Janneke141 omschreef het goed: we proberen nu de samenleving te 'redden' door allerlei dingen te sluiten/beperken die we juist samen doen. En dat kan prima een keertje, maar als het structureel wordt dat we 8 maanden per jaar met (stevige) beperkingen moeten leven dan is je middel erger dan de kwaal.![]()
Dat zullen ze 35 jaar geleden ook wel van Unicron gedacht hebbenquote:Op donderdag 2 december 2021 13:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Komt wel goed.
Omicron gaat ons redden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lekker lapohunten om een onzinTT te posten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het feit dat er überhaupt gesproken wordt over het permanent anders inrichten van de samenleving is al doodeng. En dan heb ik het hier niet over wat meer thuiswerken.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
@:Janneke141 omschreef het goed: we proberen nu de samenleving te 'redden' door allerlei dingen te sluiten/beperken die we juist samen doen. En dat kan prima een keertje, maar als het structureel wordt dat we 8 maanden per jaar met (stevige) beperkingen moeten leven dan is je middel erger dan de kwaal.![]()
Nee natuurlijk niet. Zoals ik zei; ik zie het liefst dat m'n kind gewoon echt naar school gaat. Ook al ging het thuisonderwijs goed ging geen ideale situatie nee.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:48 schreef Janneke141 het volgende:
Niet echt een goed idee, vind je wel?Where law ends, tyrrany begins.![]()
En dan heb je nog die mensen die artikelen aanpassen naar eigen inzicht en doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:41 schreef Za het volgende:
TT: Helaas zijn wereldwijd zowel experts als leken uitspraken aan het doen over een variant waarover vooralsnog helemaal niets te zeggen valt.
"Nu nog besmettelijker" "zeer mild", allemaal BS, voor nu iigIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
En wat levert het op? De 70-plussers leven een jaar of 2 jaar langer, maar ze mogen niks meer: koorzangen afgelast, klaverjasclub dicht, je mag niet meer bij je voetbalcluppie kijken, je mag je kleinkinderen niet meer (vaak) zien. Waar doe je het dan nog voor?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het feit dat er überhaupt gesproken wordt over het permanent anders inrichten van de samenleving is al doodeng. En dan heb ik het hier niet over wat meer thuiswerken.![]()
Het helpt niet dat er imo best wat politici (en virologen/experts) zijn (niet zo zeer enkel in NL) die optimaal gebruik willen maken van de crisis; het komt dan soms over alsof bepaalde maatregelen een doel zijn geworden.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit ook belachelijk. Maar het is wel waarop nu wordt voorgesorteerd door de politiek.
Voor mij betekent leven met het virus dat we accepteren dat er jaarlijks een paar duizend kwetsbaren zullen sterven aan corona. Zoals ook de griep jaarlijks slachtoffers eist. De politiek lijkt echter alles te willen voorkomen met maatregelen.
Het zijn geen domme mensen daar; die weten ook wel dat als een lockdown één keer niet werkt....als het twee keer niet werkt...het de volgende keren ook niet opeens onze redding gaat zijn op de lange termijn. Korte termijn doet het iets, maar ook steeds minder. En dat we er elke keer naar kunnen grijpen op het moment dat de cijfers weer stijgen (of gewoon ''voor de zekerheid''); er is immers toch geen lange termijn plan. Een lange termijn plan is niet gunstig, dan kunnen ze niet meer of veel minder gebruik maken van de crisis. Bepaalde regeltjes invoeren, etc.![]()
Als je ziet met hoeveel gemak dit door politici wordt gepropageerd dan snap ik zo langzamerhand wel dat er steeds meer mensen denken dat hier de agenda van Klaus Schwab wordt uitgerold.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat levert het op? De 70-plussers leven een jaar of 2 jaar langer, maar ze mogen niks meer: koorzangen afgelast, klaverjasclub dicht, je mag niet meer bij je voetbalcluppie kijken, je mag je kleinkinderen niet meer (vaak) zien. Waar doe je het dan nog voor?![]()
Het is donderdag.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
thanks!
@:Lenny_Leonard
Forum Opties Forumhop: Hop naar: