abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202663414
Jaaa! Wat een mooi nieuws! Geniet van de taart. :*
pi_202663615
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef douche-eendje het volgende:
*O* NAAR HUIS *O*

Nu even taart kopen om het te vieren. :s)
*O* *O* *O*
pi_202667100
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn dat jullie jullie ervaring daarin delen, voel ik me toch niet helemaal gek en alleen O+ Dankjewel daarvoor.

Ik ga even in de gaten houden dat het niet doorslaat. Op het moment vind ik het wel heftig maar hopelijk wordt het minder met de tijd.

Ze heeft nu weer even regeldagen maar verder gaat het gewoon echt heel goed met haar. Dus heb ook geen aanleiding om deze angst zo te ervaren. Maar dan denk ik aan dat kindje van Jan Dulles, dat zomaar met 3 maanden overleed en dan krijg ik echt paniek ;(
Daar raak ik ook van in paniek
  vrijdag 17 december 2021 @ 18:08:55 #154
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202667250
quote:
*O* NAAR HUIS *O*

Jaa! Geniet van de taart en het weer samen thuis zijn!! *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_202667328
quote:
*O* NAAR HUIS *O*

Oh wauw dat is toch nog snel gegaan uiteindelijk! Wat fijn!
  FOK!fossiel vrijdag 17 december 2021 @ 19:50:16 #156
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202668864
*O* *O* *O*

Whoohoo!
Chick on a mission
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:01:16 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202669132
Hoera! Da's zeker een goede reden voor taart.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202671366
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh wauw dat is toch nog snel gegaan uiteindelijk! Wat fijn!
Ja echt met dank aan de lactatiekundige O+ . Gisteren na de lunch ging de zuurstof er af en heb ik daarna met haar gesproken met alle opties, want we liepen erg tegen de voedingen aan. De cyclus van zuigen, slikken, ademen met daarbij de toeschietreflex bleek voor Anna gewoon veel beter te werken dan alle energie in een fles moeten gooien. Dus ging ze gewoon alle voedingen zelf doen.
pi_202681694
Vannacht twee uur met een wakkere baby gezeten tussen 2:30 en 4:30. Daarna elk uur willen drinken en vanaf 7u mijn tepel niet meer losgelaten tot 10u. De 4 maanden komen eraan zeker.. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_202691641
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:33 schreef Rebubbled het volgende:
Vannacht twee uur met een wakkere baby gezeten tussen 2:30 en 4:30. Daarna elk uur willen drinken en vanaf 7u mijn tepel niet meer losgelaten tot 10u. De 4 maanden komen eraan zeker.. :')
Wanneer zijn die regeldagen? Ik heb ze nog nooit bemerkt bij J
Kan je ze hebben zonder het te merken?
pi_202694924
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wanneer zijn die regeldagen? Ik heb ze nog nooit bemerkt bij J
Kan je ze hebben zonder het te merken?
Uit mijn hoofd bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Die 4 maanden heb ik niet zo duidelijk gemerkt (of bedoelde je de sprong, Rebubbled? - die is/was hier wel duidelijk aanwezig).
Ik merk het aan mijn baby gelijk: ze wil continu drinken en zit heel de dag aan mij vastgeplakt, zelfs even bij papa zitten is al heftig. Maar jij hebt toch een enorme slaapkop? Misschien dat je het daarom niet zo merkt?
pi_202697119
Hier ook geen regeldagen, Lily. Regeldagen zijn immers om de melkproductie te verhogen, maar hier is een melk tekort nou net niet het probleem. :P In sprongen geloof ik niet zo met mijn babies. Ik zie al die ontwikkelingen geleidelijk ontstaan en niet plotseling in grote sprongen. Waar ze wel allebei schijnbaar aan doen zijn de slaapregressiemomenten. Elvie slaapt sinds week 2 's nachts goed en ook tijdens/na een voeding meteen verder. Helaas heeft ze daar nu dus ineens moeite mee.
  FOK!fossiel zondag 19 december 2021 @ 12:57:44 #163
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202700264
Nou de laatste dag verlof is dan aangebroken.

Net als de vorige keer de geboortekaartjes nog allemaal doorgelezen (lief hoeveel mensen er echt een persoonlijk verhaaltje op schrijven) en opgeborgen. Ik ben totaal niet van het bewaren, maar dit kan ik toch niet zo bij het oud papier gooien.

Wel mixed feelings. Vorige keer maakte ik me soms zo druk (om onbenullige dingen) dat het voor mij echt wel goed was om weer naar werk te gaan en letterlijk even afstand te nemen.

Nu is dat veel minder en had ik nog wel wat langer kunnen 'aanrommelen' maar van de andere kant, met een land dat op slot zit is er ook niet veel aan.
Chick on a mission
pi_202700584
Ik snap je helemaal, Keroppi. Ik begin 10 januari weer. Ik ben heel blij dat ik zo lang verlof had (negen weken gratis er bovenop i.v.m. schoolvakanties, ik werk in het onderwijs) en ik vond het heerlijk om hier thuis aan te rommelen met baby. Ik zie er wel tegenop dat ze twee dagen per week naar de gastouder gaat straks. Niet voor mezelf, maar ik hoop dat zij het gaat accepteren... Hopelijk gaat het wennen morgen beter. Ik heb haar knuffeldoekje al in m'n bh zitten.
  zondag 19 december 2021 @ 17:16:08 #165
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202705033
Hier in Engeland heb je veel langer zwangerschapverlof, al krijg je denk ik wel minder? Ik heb 9 maanden verlof gehad en in September mijn ontslag ingediend. (Want schoon genoeg aan die baan en collega's en mijn baas. Heb zelfs nog drie maanden nodig gehad om mijn vakantie geld uitbetaald te krijgen, moeten eisen zelfs!)

Ga het jaar afmaken en wat vind ik het heerlijk om er altijd te zijn voor Baby J, maar de tranen springen nu al in mijn ogen als ik denk aan weer te moeten gaan werken. Elke week hoop ik weer dat de loterij nummers eens goed vallen! :D Haha!
pi_202707021
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 17:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier in Engeland heb je veel langer zwangerschapverlof, al krijg je denk ik wel minder? Ik heb 9 maanden verlof gehad en in September mijn ontslag ingediend. (Want schoon genoeg aan die baan en collega's en mijn baas. Heb zelfs nog drie maanden nodig gehad om mijn vakantie geld uitbetaald te krijgen, moeten eisen zelfs!)

Ga het jaar afmaken en wat vind ik het heerlijk om er altijd te zijn voor Baby J, maar de tranen springen nu al in mijn ogen als ik denk aan weer te moeten gaan werken. Elke week hoop ik weer dat de loterij nummers eens goed vallen! :D Haha!
16 weken in Nederland, 100% doorbetaald waarvan in principe 4-6 weken voor je uitgerekende datum. Voor mensen in loondienst komt er vanaf augustus nog een betaald ouderschapsverlof bij van 9 weken, 50% doorbetaald indien je dit opneemt in het eerste levensjaar van je kind. Maar dat hoeft niet perse opgenomen te worden.
Ik heb zelf een maand onbetaald verlof aan mijn verlof geplakt en als ik straks weer ga werken,werk ik de eerste 2 maanden 2 dagen in de week. Maar heb nu nog 2 maanden verlof ^O^
  zondag 19 december 2021 @ 19:13:05 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202707368
En dan kun je nog - afhankelijk van cao of contract - deels betaald ouderschapsverlof krijgen. Ik krijg voor behoorlijk wat uren 62,5% doorbetaald. Daarvan heb ik nu om de week op vrijdag vrij.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel zondag 19 december 2021 @ 19:18:25 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202707429
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef Tink89 het volgende:
En dan kun je nog - afhankelijk van cao of contract - deels betaald ouderschapsverlof krijgen. Ik krijg voor behoorlijk wat uren 62,5% doorbetaald. Daarvan heb ik nu om de week op vrijdag vrij.
Dat is mooi zeg, heb ik helaas in mijn sector niet.
Chick on a mission
pi_202707443
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef Tink89 het volgende:
Cao ziekenhuizen, ik krijg betaald in applaus, een jaar geen nieuwe cao en een regeerakkoord met bezuinigingen :P . Maar ik heb plb uren die ik voor die 2 maanden op dinsdag op neem
  zondag 19 december 2021 @ 21:44:09 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202710588
De cao universiteiten is wel beter ja. Hiervoor bij een uitgeverij was het een heel stuk minder en osv volledig onbetaald.
pi_202712972
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Uit mijn hoofd bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Die 4 maanden heb ik niet zo duidelijk gemerkt (of bedoelde je de sprong, Rebubbled? - die is/was hier wel duidelijk aanwezig).
Ik merk het aan mijn baby gelijk: ze wil continu drinken en zit heel de dag aan mij vastgeplakt, zelfs even bij papa zitten is al heftig. Maar jij hebt toch een enorme slaapkop? Misschien dat je het daarom niet zo merkt?
Inderdaad een slapertje
Ik zou het meteen merken als hij de hele dag wil drinken haha
pi_202712999
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 04:21 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook geen regeldagen, Lily. Regeldagen zijn immers om de melkproductie te verhogen, maar hier is een melk tekort nou net niet het probleem. :P In sprongen geloof ik niet zo met mijn babies. Ik zie al die ontwikkelingen geleidelijk ontstaan en niet plotseling in grote sprongen. Waar ze wel allebei schijnbaar aan doen zijn de slaapregressiemomenten. Elvie slaapt sinds week 2 's nachts goed en ook tijdens/na een voeding meteen verder. Helaas heeft ze daar nu dus ineens moeite mee.
Aha dat verklaart een boel. Bij mij hoeft de productie ook bepaald niet opgekrikt te worden, misschien heb ik ze daarom niet opgemerkt

Sterkte met die slaapregressies. Lijkt me pittig als je gewend bent aan het doorslapen!
pi_202714381
Zo, ik mag me ook weer melden.

Gisteren voor de tweede keer vader geworden. :)

Wel weer wennen zeg, zo'n kleintje.
pi_202714645
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Gefeliciteerd!
Het went verrassend snel is mijn ervaring :)
pi_202714670
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Gefeliciteerd! Ik vind de 2e echt zoveel makkelijker dan de eerste. Alleen is het veel drukker :')
pi_202714718
Bedankt. Ik hoop dat het weer snel went. Ik vond de eerste nacht toch wel weer stevig. Ze spuugt ook veel (denk veel vruchtwater binnengekregen). Hopelijk gaat dat vandaag al beter.

Bij de eerste kon je overdag ook nog wat bijslapen. Dat is nu wel een stuk lastiger.
pi_202715852
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bedankt. Ik hoop dat het weer snel went. Ik vond de eerste nacht toch wel weer stevig. Ze spuugt ook veel (denk veel vruchtwater binnengekregen). Hopelijk gaat dat vandaag al beter.

Bij de eerste kon je overdag ook nog wat bijslapen. Dat is nu wel een stuk lastiger.
Mijn baby was deze keer opgeleverd met een slaapfunctie.

Maar nu is ze even alle schade van het RS virus aan het inhalen dus is het al 2 dagen een all you can drink-buffet van mamamelk :9
pi_202716572
Gefeliciteerd, LL! Een jochie of een meisje?

Ik vind het druk met 1 baby, dus respect voor de ouders met twee kinderen in jonge leeftijd. :'D Nu gaat het echt al veel beter dan 2 maanden terug, maar toch.
pi_202718917
Mijn baby heeft vanmorgen voor de tweede keer een wenochtend gehad bij de gastouder. Ze heeft wel gehuild, maar niet zo extreem en paniekerig als de eerste keer. Ze was ook gelijk stil toen ik haar overpakte, de vorige keer was ze zo in paniek dat het nog wel een paar minuten duurde voordat ze wat kalmeerde. Ze heeft daar zelfs drie kwartier geslapen. 😱 Drinken ging moeizaam, 20 cc op, maar dat heeft ze bij mij lekker ingehaald en ze is in de draagzak in slaap gevallen, lekker tegen mama aan. 🥰
pi_202725045
Gefeliciteerd LL!

Ik heb zojuist lekker gewinkeld bij de Zara sale en ben losgegaan. Ze zit alweer bijna op maatje 68.
pi_202744050
BabyFotoDinsdag!

Mijn lekkere dikke spekbaby. O+

pi_202744582
Ahww lekker bekkie hoor O+
pi_202744822
Otis heeft tegenwoordig zo'n lachje als ie iets expres op de grond mikt :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202746176
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:49 schreef Aure het volgende:
Otis heeft tegenwoordig zo'n lachje als ie iets expres op de grond mikt :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahha dat lachje! Wat een boef. O+
  woensdag 22 december 2021 @ 01:09:10 #185
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202747858
Zucht, geen idee waar Baby J het opgepikt heeft, maar hij is weer verkouden! Precies zo voor zijn eerste Kerst natuurlijk! Boooooo!
pi_202747910
Verkouden is nog te overzien, probeer een peuter en baby met buikgriep zo vlak voor kerst (en een kapotte wasmachine _O-).

Otis is gelukkig wel aan de beterende hand. Hoewel die luiers nog steeds goor zijn :r
pi_202748204
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 01:29 schreef Aure het volgende:
Verkouden is nog te overzien, probeer een peuter en baby met buikgriep zo vlak voor kerst (en een kapotte wasmachine _O-).

Otis is gelukkig wel aan de beterende hand. Hoewel die luiers nog steeds goor zijn :r
Vooral die kapotte wasmachine... ;(
pi_202748313
@Rebubbled wat een heerlijke baby
Echt een schatje

@Aure omg nachtmerrie
Hier was man pasgeleden misselijk om wat voor reden dan ook. Het bleek uiteindelijk geen griep ofzo te zijn. Maar hij mocht J van mij de hele dag niet oppakken :')
pi_202748423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 05:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Vooral die kapotte wasmachine... ;(
Gelukkig komen ze hem morgen maken, maar heb inmiddels al 100 euro aan wassen en drogen uitgegeven bij de wasserette :') (in de afgelopen 3 weken ofzo)
pi_202748594
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 07:28 schreef Aure het volgende:

[..]
Gelukkig komen ze hem morgen maken, maar heb inmiddels al 100 euro aan wassen en drogen uitgegeven bij de wasserette :') (in de afgelopen 3 weken ofzo)
:-( geen moeder of familielid bij wie je kan wassen?
pi_202749494
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 08:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
:-( geen moeder of familielid bij wie je kan wassen?
Ik was af en toe bij een collega, familie woont net te ver weg helaas...
pi_202756267
Hier de waterpokken. We zijn de incubatietijd aan het afwachten om te kijken of het overslaat naar Elvie.
pi_202756553
Wat een knappe baby, Rebubbled.

Met wat spelen jullie baby's? L. is nu bijna drie maanden en ik weet echt niet wat handig is om aan te schaffen.
pi_202757575
Beterschap, Rebubbled! Hopelijk gaat het niet over naar Elvie. Die pokken zijn ook wel heel besmettelijk, toch?
Heeft je oudste er veel last van?

@ Mahra, alles wat goed vast te pakken is en wat in je mond kan. Maakt niet zo heel veel uit verder. Een plastic lepeltje is bij wijze van spreken al genoeg. F. speelt nu sinds drie weken echt zelfstandig en zij wordt altijd wel vrolijk van haar octopusknuffeltje dat je om kunt draaien, haar ontdek-octopus (van Lamaze) en felgekleurde houten ringen met ratelende balletjes van Haba. Een knisperboekje is ook favoriet.
  FOK!fossiel woensdag 22 december 2021 @ 19:55:09 #195
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202758023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:27 schreef Mahra het volgende:

Met wat spelen jullie baby's? L. is nu bijna drie maanden en ik weet echt niet wat handig is om aan te schaffen.
Mijn baby is ongeveer zo oud :)

Met stip op 1: Dit ding
https://www.ilovespeelgoe(...)0aPZV2BoCV9IQAvD_BwE

Gekregen van een vriendin omdat het destijds het favoriete speeltje van haar zoontje was. Is heel licht, makkelijk te grijpen en maakt geluid.

2: Oudste dochter vond Sophie de Giraf ook heel leuk. Ook licht en makkelijk te grijpen. En goed in je mond te stoppen in deze fase waarin alles in de mond verdwijnt :) Voor baby heb ik nu FanFan het hertje gekocht.

3: Knisperboekjes/beestjes

Ik denk dat de gemene deler is: Dingen die makkelijk te grijpen zijn, niet te zwaar zijn, die je in je mond kan steken en die geluid maken.
Chick on a mission
pi_202758033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 18:27 schreef Mahra het volgende:
Wat een knappe baby, Rebubbled.

Dat vroeg ik me deze week ook af want ik weet t ook niet en moest J van het CB meer stimuleren. Bij 8 weken had hij namelijk geen zin om mee te doen met haar testjes (met hoofd volgen etc)

Ik zie ook dat hij niet de snelste is qua ontwikkeling (maar ook niet alarmerend). Hij is gewoon een kleine baby die ook 2 weken te vroeg is geboren….

Hoe dan ook is J nu 10,5 week en hij speelt nog nergens mee. Kijkt ook nog niet naar zijn handjes en pakt niks bewust vast. Ik heb een zwart/wit (veel contrast) knisperboekje met hem doorgebladerd maar hij keek niet eens haha.

Dus ik hou het voor nu maar bij babbelspelletjes. Hij kan nu terug lachen en maakt bewegingen met zijn mondje
pi_202758288
Oh Lily, bij ons kwam het (gericht) vastpakken van dingen ook pas bij 12/13 weken. Daarna gaat het echt heel hard. F. kan nu echt zo'n tien minuten gericht bezig zijn met haar speelgoed en haar houten ringen met balletjes een kwartier lang heen en weer meppen, maar dat is dus ook pas sinds twee weken.
Iets wat boven haar hangt, vindt ze niet bijster interessant. Haar babygym is maar zo-zo en de slinger met zeedieren aan de Maxi Cosi wordt ook maar mondjesmaat gericht aangeraakt. Ze wil echt spullen vastpakken en er dingen mee doen.
pi_202763529
Komkommer, de oudste had er helaas veel last van ja. Die heeft al enorm eczeem en is dus gewend te kunnen krabben. Ze heeft er een aantal op haar buik flink te pakken gehad helaas. Uiteindelijk een anti-jeukdrankje van de huisarts gekregen. Het is nu echt op zijn retour.

Mahra, qua spelen is Elvie inderdaad ook fan van makkelijk in haar mond te stoppen dingen. Doekjesknuffeltjes, een plastic lepeltje, een barbie van haar zus, Sofie de giraf etc. Ze rammelt soms met een rammelaar en grijpt graag naar alles wat we boven haar newbornset op de tripp trapp hangen. Verder is ze fan van op haar buik of wang blazen. Dan schaterlacht ze het af. En de poes volgen als die om haar heen loopt is ook mega interessant. Vooral haar zwarte zwieberstaart. Maar ze kan ook een hele tijd naar het ronddraaiende wasgoed in de wasmachine kijken terwijl ik was op vouw. Of de schone was opeten als ze het te pakken krijgt.

Als ze nog iets ouder zijn, maak je ze overigens het gelukkigst met huishoudobjecten waar ze jou mee zien. Zoals pollepels, spatels en ander keukengerei. Haarborstel, make up kwasten, tandenborstels. Luiers, doekjes, tubes crème. De afstandsbediening en wat muffinvormpjes met droge rijst en verschillende soorten pasta om in te wroeten.
  FOK!fossiel donderdag 23 december 2021 @ 16:32:59 #199
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202772141
La baby is deze week 2x gaan wennen op het kinderdagverblijf. Eerste keer 2 uurtjes en vandaag 3.5 uur.

Ging volgens de leidsters supergoed, blijkbaar is ze heel chill geweest. Maar... en dat is mijn persoonlijke obsessie, geslapen heeft ze daar niet.

En dat is natuurlijk best begrijpelijk, maar slapen is voor mij altijd een punt waar ik me druk over maak ofzo. Dan ben ik bang dat ze door oververmoeidheid vervolgens nog slechter slaapt etc etc.

Dat zal uiteindelijk vast goedkomen (was bij de oudste ook zo) :)
Chick on a mission
pi_202776011
Keroppi, mijn baby slaapt overdag ook nog steeds matig tot heel slecht. Vandaag heeft mevrouw 1 dutje van vijf kwartier gedaan. :') Op andere momenten dat we het dutje aanbieden, wil ze gewoon niet slapen. Gelukkig hadden we een hele goede nacht de afgelopen nacht, toen sliep ze bijna tien uur lang (in twee stukken).
F. was bij de gastouder wel in een bedje in slaap gevallen, dus ze kan het wel. Thuis accepteert ze bed overdag echt niet, alleen draagzak is oké. En daarin is het ook niet cool om te gaan slapen. :')
Je zou kunnen vragen of ze haar in een drager willen dragen rond dutjestijden? Mijn gastouder wil dat ook wel doen als er niet geslapen gaat worden in bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')