quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef douche-eendje het volgende:
NAAR HUIS
![]()
Nu even taart kopen om het te vieren.
Daar raak ik ook van in paniekquote:Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Fijn dat jullie jullie ervaring daarin delen, voel ik me toch niet helemaal gek en alleenDankjewel daarvoor.
Ik ga even in de gaten houden dat het niet doorslaat. Op het moment vind ik het wel heftig maar hopelijk wordt het minder met de tijd.
Ze heeft nu weer even regeldagen maar verder gaat het gewoon echt heel goed met haar. Dus heb ook geen aanleiding om deze angst zo te ervaren. Maar dan denk ik aan dat kindje van Jan Dulles, dat zomaar met 3 maanden overleed en dan krijg ik echt paniek![]()
Jaa! Geniet van de taart en het weer samen thuis zijn!!quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef douche-eendje het volgende:
NAAR HUIS
![]()
Oh wauw dat is toch nog snel gegaan uiteindelijk! Wat fijn!quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:06 schreef douche-eendje het volgende:
NAAR HUIS
![]()
Ja echt met dank aan de lactatiekundigequote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh wauw dat is toch nog snel gegaan uiteindelijk! Wat fijn!
Wanneer zijn die regeldagen? Ik heb ze nog nooit bemerkt bij Jquote:Op zaterdag 18 december 2021 13:33 schreef Rebubbled het volgende:
Vannacht twee uur met een wakkere baby gezeten tussen 2:30 en 4:30. Daarna elk uur willen drinken en vanaf 7u mijn tepel niet meer losgelaten tot 10u. De 4 maanden komen eraan zeker..
Uit mijn hoofd bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Die 4 maanden heb ik niet zo duidelijk gemerkt (of bedoelde je de sprong, Rebubbled? - die is/was hier wel duidelijk aanwezig).quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:26 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wanneer zijn die regeldagen? Ik heb ze nog nooit bemerkt bij J
Kan je ze hebben zonder het te merken?
16 weken in Nederland, 100% doorbetaald waarvan in principe 4-6 weken voor je uitgerekende datum. Voor mensen in loondienst komt er vanaf augustus nog een betaald ouderschapsverlof bij van 9 weken, 50% doorbetaald indien je dit opneemt in het eerste levensjaar van je kind. Maar dat hoeft niet perse opgenomen te worden.quote:Op zondag 19 december 2021 17:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier in Engeland heb je veel langer zwangerschapverlof, al krijg je denk ik wel minder? Ik heb 9 maanden verlof gehad en in September mijn ontslag ingediend. (Want schoon genoeg aan die baan en collega's en mijn baas. Heb zelfs nog drie maanden nodig gehad om mijn vakantie geld uitbetaald te krijgen, moeten eisen zelfs!)
Ga het jaar afmaken en wat vind ik het heerlijk om er altijd te zijn voor Baby J, maar de tranen springen nu al in mijn ogen als ik denk aan weer te moeten gaan werken. Elke week hoop ik weer dat de loterij nummers eens goed vallen!Haha!
Dat is mooi zeg, heb ik helaas in mijn sector niet.quote:Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef Tink89 het volgende:
En dan kun je nog - afhankelijk van cao of contract - deels betaald ouderschapsverlof krijgen. Ik krijg voor behoorlijk wat uren 62,5% doorbetaald. Daarvan heb ik nu om de week op vrijdag vrij.
Cao ziekenhuizen, ik krijg betaald in applaus, een jaar geen nieuwe cao en een regeerakkoord met bezuinigingenquote:Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef Tink89 het volgende:
En dan kun je nog - afhankelijk van cao of contract - deels betaald ouderschapsverlof krijgen. Ik krijg voor behoorlijk wat uren 62,5% doorbetaald. Daarvan heb ik nu om de week op vrijdag vrij.
Inderdaad een slapertjequote:Op zaterdag 18 december 2021 23:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd bij 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Die 4 maanden heb ik niet zo duidelijk gemerkt (of bedoelde je de sprong, Rebubbled? - die is/was hier wel duidelijk aanwezig).
Ik merk het aan mijn baby gelijk: ze wil continu drinken en zit heel de dag aan mij vastgeplakt, zelfs even bij papa zitten is al heftig. Maar jij hebt toch een enorme slaapkop? Misschien dat je het daarom niet zo merkt?
Aha dat verklaart een boel. Bij mij hoeft de productie ook bepaald niet opgekrikt te worden, misschien heb ik ze daarom niet opgemerktquote:Op zondag 19 december 2021 04:21 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook geen regeldagen, Lily. Regeldagen zijn immers om de melkproductie te verhogen, maar hier is een melk tekort nou net niet het probleem.In sprongen geloof ik niet zo met mijn babies. Ik zie al die ontwikkelingen geleidelijk ontstaan en niet plotseling in grote sprongen. Waar ze wel allebei schijnbaar aan doen zijn de slaapregressiemomenten. Elvie slaapt sinds week 2 's nachts goed en ook tijdens/na een voeding meteen verder. Helaas heeft ze daar nu dus ineens moeite mee.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 december 2021 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo, ik mag me ook weer melden.
Gisteren voor de tweede keer vader geworden.
Wel weer wennen zeg, zo'n kleintje.
Gefeliciteerd! Ik vind de 2e echt zoveel makkelijker dan de eerste. Alleen is het veel drukkerquote:Op maandag 20 december 2021 07:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo, ik mag me ook weer melden.
Gisteren voor de tweede keer vader geworden.
Wel weer wennen zeg, zo'n kleintje.
Mijn baby was deze keer opgeleverd met een slaapfunctie.quote:Op maandag 20 december 2021 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bedankt. Ik hoop dat het weer snel went. Ik vond de eerste nacht toch wel weer stevig. Ze spuugt ook veel (denk veel vruchtwater binnengekregen). Hopelijk gaat dat vandaag al beter.
Bij de eerste kon je overdag ook nog wat bijslapen. Dat is nu wel een stuk lastiger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:49 schreef Aure het volgende:
Otis heeft tegenwoordig zo'n lachje als ie iets expres op de grond miktHahahha dat lachje! Wat een boef.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Vooral die kapotte wasmachine...quote:Op woensdag 22 december 2021 01:29 schreef Aure het volgende:
Verkouden is nog te overzien, probeer een peuter en baby met buikgriep zo vlak voor kerst (en een kapotte wasmachine).
Otis is gelukkig wel aan de beterende hand. Hoewel die luiers nog steeds goor zijn
Gelukkig komen ze hem morgen maken, maar heb inmiddels al 100 euro aan wassen en drogen uitgegeven bij de wasserettequote:Op woensdag 22 december 2021 05:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Vooral die kapotte wasmachine...
:-( geen moeder of familielid bij wie je kan wassen?quote:Op woensdag 22 december 2021 07:28 schreef Aure het volgende:
[..]
Gelukkig komen ze hem morgen maken, maar heb inmiddels al 100 euro aan wassen en drogen uitgegeven bij de wasserette(in de afgelopen 3 weken ofzo)
Ik was af en toe bij een collega, familie woont net te ver weg helaas...quote:Op woensdag 22 december 2021 08:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
:-( geen moeder of familielid bij wie je kan wassen?
Mijn baby is ongeveer zo oudquote:Op woensdag 22 december 2021 18:27 schreef Mahra het volgende:
Met wat spelen jullie baby's? L. is nu bijna drie maanden en ik weet echt niet wat handig is om aan te schaffen.
Dat vroeg ik me deze week ook af want ik weet t ook niet en moest J van het CB meer stimuleren. Bij 8 weken had hij namelijk geen zin om mee te doen met haar testjes (met hoofd volgen etc)quote:Op woensdag 22 december 2021 18:27 schreef Mahra het volgende:
Wat een knappe baby, Rebubbled.
Met wat spelen jullie baby's? L. is nu bijna drie maanden en ik weet echt niet wat handig is om aan te schaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |