Ja, onder andere. Ze is echt al volle bak aan het brabbelen, de 'wawawa' en 'dadada' vliegen ons al om de oren. Dat begint bijna altijd pas vanaf zes maanden, dus dat is wel vlot. Ik word alleen wel gek van het gebrabbel op een gillende manier. Dat gillen deed ze hier ook al heel vroeg, maar nu wordt het ook echt 'wawawa' op standje oorpijn als ze ergens heel veel plezier in heeft of als ze kwaad is. Die verschillen zijn dan al zo grappig om te horen, plezier versus boosheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:24 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt alsof ze praat, Komkommerschijfje. Wat bedoel je met talig bij zo’n kleine baby? Dat ze klanken produceert?
Joh, komt goed.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:26 schreef _Lily_ het volgende:
Wat gaan jullie baby’s snel!
Mijn J (11w3d) kan dat allemaal nog niet
Hij maakt nu goed contact en kijkt naar licht en felle kleuren.
Verder veel lachen, maar nog zonder geluid. Enige geluidje dat hij maakt is uh-uh. Nog geen andere klachten. Ik zie hem wel veel proberen/oefenen.
Meer kan hij nog niet. Kan nog niks bewust pakken, speelt nog niet met handjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is zo'n heerlijk kind verder! Kan lekker zelf spelen, is continu aan het klimmen en klauteren. Staat steeds langer los en laatst vond ik hem op de tweede trede van de trapSoms geeft ie een kusje met zo'n open kwijlmond. Bewust iets laten vallen en dan heel hard lachen is ook leuk, vooral als ik het dan weer voor hem opraap. Tegelijkertijd wil ie de hele dag aan de borst (en dan lekker met dat handje de hele tijd in mijn borst knijpen
) en slaapt ie nog steeds ruk (hij is nu net ziek geweest dus we zitten weer op een anderhalf uur schema, ik hoop dat dat weer snel naar in ieder geval twee uur gaat).
Jazeker! Heel wat goeie tips gehad. Ik heb ook liever geen geluid, hahah. Maar als het echt moet dan zij dat maar zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:32 schreef Lemijn het volgende:
Was er iets over speelgoed? Dat heb ik gemist. Mijn baby vindt dingen met geluid heel leuk maar ik trek het niet zo goed want ik heb ook nog een kleuter die veel geluid maakt. Dus het mag vaak niet van mij. Maar een rammelaar met belletje telt gelukkig ook als geluid en dat kan ik wel aan. Verder populair bij mijn zesmaander: zijn voeten, alles dat ik vast heb met extra punten voor glazen en telefoon, stapelbekers, waar zijn broer mee speelt, oball.
Komt allemaal wel, ieder zijn of haar eigen tempo.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:26 schreef _Lily_ het volgende:
Wat gaan jullie baby’s snel!
Mijn J (11w3d) kan dat allemaal nog niet
Hij maakt nu goed contact en kijkt naar licht en felle kleuren.
Verder veel lachen, maar nog zonder geluid. Enige geluidje dat hij maakt is uh-uh. Nog geen andere klachten. Ik zie hem wel veel proberen/oefenen.
Meer kan hij nog niet. Kan nog niks bewust pakken, speelt nog niet met handjes
Hier is de kerstboom geweldig. En de lamp bij de eettafel. En de tvquote:Op woensdag 29 december 2021 20:20 schreef Mahra het volgende:
Bedankt iedereen voor alle tips omtrent speelgoed. Ik merk dat L. vooral licht heel interessant vindt. Ik overweeg dus zo een babyprojector te halen. Of nee, ik ga het zo gewoon bestellen.
Mijn baby ook.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby van 7 weken en 3 dagen is echt ontzettend druk en bewegelijk. Als ze wakker is zijn haar armen en benen zo ongeveer constant in bewegingEn ondertussen constant om zich heen kijken, alles in zich opnemen, super nieuwsgierig. Echt zo bijzonder om te zien
Helemaal verliefd op dit kleine meisje en zo benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen
Alles prima ouwe reusquote:Op donderdag 30 december 2021 08:47 schreef de_boswachter het volgende:
@:poepz0r Hoe gaat het met die van jou? Inmiddels toch al een week oud of niet dan.
Lief zijn ze hè ik vind het ook zo leuk om te kijken wat er gebeurt.quote:Op woensdag 29 december 2021 23:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby van 7 weken en 3 dagen is echt ontzettend druk en bewegelijk. Als ze wakker is zijn haar armen en benen zo ongeveer constant in bewegingEn ondertussen constant om zich heen kijken, alles in zich opnemen, super nieuwsgierig. Echt zo bijzonder om te zien
Helemaal verliefd op dit kleine meisje en zo benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen
Ja, licht he. Dat trekt ze. L. vindt televisie ook geweldig en ze mag in de ochtend altijd even naar kinderliedjes kijken en luisteren. Vaak zet ik dan de Arabische kinderliedjes er lekker op zodat ze die taal straks machtig is.quote:Op donderdag 30 december 2021 00:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier is de kerstboom geweldig. En de lamp bij de eettafel. En de tv.
Verder is ze vooral erg vocaal en beweegt echt alles enthousiast.
Ah nee dat meen je. Jullie hebben echt zoveel pech in deze maand elk jaar..quote:Op donderdag 30 december 2021 20:08 schreef Aure het volgende:
Uuuugh Otis heeft waterpokken
Ik hooooooou van de feestdagen en heb echt al jaren niet fatsoenlijk kerst en oud en nieuw kunnen vierenhet universum haat mij. Maar goed, liever waterpokken dan een kind in het ziekenhuis, dat dan weer wel
quote:Op donderdag 30 december 2021 20:08 schreef Aure het volgende:
Uuuugh Otis heeft waterpokken
Ik hooooooou van de feestdagen en heb echt al jaren niet fatsoenlijk kerst en oud en nieuw kunnen vierenhet universum haat mij. Maar goed, liever waterpokken dan een kind in het ziekenhuis, dat dan weer wel
Ergens wil ik dit ook nadat ik hoorde dat Ticootje het destijds had laten doen bij haar kinderen. Echter omdat de bescherming niet levenslang is (niet bewezen iig) vind ik her ergens wel een risico als ze later groot zijn en zelf zwanger willen worden. Dan kun je prima nogmaals vaccineren, maar wat als dat vergeten wordt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 06:39 schreef Tink89 het volgende:
Aah beterschap! Zo sneu...
Mijn peuter heeft nog geen waterpokken gehad, dus die laat ik vaccineren binnenkort. Als baby een jaar is, laat ik dat hij hem ook doen, denk ik. Ik vind het zo onnodig om zo veel jeuk te hebben en de kans op littekens en toch een best rot ziekteverloop sla ik liever over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |