abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202417604
Voor alle feedback, hier welkom.

Om vele dezelfde vragen over de drukke actuele COR-reeks te voorkomen, lees dit even:

Juist in tijden als deze - zonder veel irl contacten - is het enorm belangrijk als iedereen normaal mee kan posten, zeker in de drukke reeks. Mee dúrft te posten ook. Door de bomen daar het bos kunnen blijven zien.

Óók users die het virus momenteel van heel dichtbij meemaken, zowel met oudere als jonge familie/gezinsleden, of zelf. Ze hebben het zwaar. Maken zich zorgen. En nee die hoeven van jou dan echt niet te horen dat zij slechts een uitzondering zijn en het voor het gros een eitje is. Zij hebben daar op dat moment in al hun zorgen núl boodschap aan, hoe het voor anderen wel meevalt. Heb empathie of scroll door. Hak geen extra gaten in hun voor hun gevoel wellicht zinkende schepen.

Tevens is het inmiddels wel duidelijk dat het vrij logisch is als mensen zich zorgen maken of bang zijn. Ga die mensen niet uitmaken voor paniekvogel. Dat zou je namelijk ook niet tegen een ziekenhuisdirectie of arts zeggen die zich ook best zorgen maken over capaciteit, materialen etc. Zorgen zijn in deze tijd normaal en niet iets om iemand over uit te lachen. Nee, rondjes rennen met de armen in de lucht gillend dat we allemaal dood gaan is absoluut niet hetzelfde als hardop durven zeggen dat je iets zorgwekkend of eng vindt.

Over offtopic en SC:
Er staan echt heel héél duidelijke regels onderaan de OP van die reeks, al vele vele topics. Lees ze alsjeblieft. Daar vind je ook een link naar het slowchat-topic, wordt duidelijk gemeld wat er wel en niet wenselijk is in de reeks etc.

En nee we gaan niet voor elk woord of zin een lijst kunnen opstellen wat wel en niet kan. Gewoon ook een beetje zélf nadenken en rekening houden met anderen.

Rekening houden met vele mede-users die naar de reeks komen voor actualiteiten en niet voor allerhande meuk, SC, ruzie etc. Zorg dat het voor iedereen leesbaar en te volgen blijft zonder dat ze zich door een brei heen hoeven werken.

Rekening houden met al die vrijwillige crew die dit naast hun eigen forums doen en die ook weleens héél graag even willen en moeten ontspannen (zeker in deze tijd vol zorgen om familie en geliefden) of moeten werken of slapen of eten of hun andere forum bijhouden etc.

We tolereren niet het ene moment meer dan het andere moment, het is simpelweg op sommige momenten beter bij te houden dan op andere momenten. Door bovengenoemde redenen en afhankelijk van hoeveel mods op dat moment tijd en energie hebben er bovenop te zitten.

Help mee. Allemaal. Denk mee. Denk aan anderen. Denk bij elke post in de reeks heel even 'draagt deze post echt iets bij' voordat je op invoeren klikt. Dat is écht niet te veel gevraagd.

En als je zo graag god of genot wilt roepen (want ook daar moet kennelijk aparte uitleg over) zet het dan in een verder onderbouwde post waaróm je dat vindt ipv alleen dat woord in een post. Want als iedereen dat gaat roepen is het topic vol voor je het weet en kan niemand daartussen de interessantere posts vinden.

We moeten dit samen doen.
Hou rekening met elkaar. Niet alleen irl nu maar ook hier.

Lees ook deze MED met betrekking tot TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

Dank. O+

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Moderatie:
@trein2000 @capricia @miss_sly @Momo @chratnox

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 09-12-2021 17:13:19 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202426565
Mogen mijn statistieken weer in de OP van het centrale draadje? Geen idee wie ze heeft weggehaald maar aangezien deze van het RIVM komen en een andere licht laten schijnen lijkt het mij dat het de discussie alleen maar bevordert.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:24:34 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202427342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:35 schreef Derrazi het volgende:
Mogen mijn statistieken weer in de OP van het centrale draadje? Geen idee wie ze heeft weggehaald maar aangezien deze van het RIVM komen en een andere licht laten schijnen lijkt het mij dat het de discussie alleen maar bevordert.
Hij is al redelijk vol de OP zo met plaatjes, welk plaatje zou jij daar graag bij hebben staan?
pi_202427391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij is al redelijk vol de OP zo met plaatjes, welk plaatje zou jij daar graag bij hebben staan?

woensdag 1 december 2021 @ 22:28:50 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202427409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Die eerste lijkt mij prima, heb je een versie waar duidelijk staat wat het is met titel en assen. Kan zo niet zien of dit ziekenhuisopnames of IC opnames zijn.
  woensdag 1 december 2021 @ 22:29:52 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202427430

Je hebt deze die hetzelfde is volgens mij.
pi_202427452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Die eerste lijkt mij prima, heb je een versie waar duidelijk staat wat het is met titel en assen. Kan zo niet zien of dit ziekenhuisopnames of IC opnames zijn.
Oh ja prima moment.

woensdag 1 december 2021 @ 22:32:45 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202427472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:31 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Oh ja prima moment.

[ afbeelding ]
Ok...ik zet hem in de OP
pi_202427489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok...ik zet hem in de OP
thnx
pi_202459059
Ik las van de week even mee in dit topic COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2355 Schiet op met die boosters. Ik haal er wat opmerkingen uit:

ik had rutte allang op zijn muil geslagen
Rutte met alzheimer
*****kneus

Toevallig van dezelfde user, maar het gaat me nu om de algemene tendens. Het is schijnbaar allemaal binnen de policy, want je mag wel ministers uitschelden en ernstige ziektes toeschrijven, maar daar mag je dan weer niets van zeggen, Maar wat is hier nou constructief aan? Wat draagt het bij aan het topic? Ik kies even bewust deze vraagstelling aangezien dat vaak als reden wordt opgevoerd bij post edits/notes of wanneer je FB vraagt op zo'n edit. Overigens waren er gewoon mods aanwezig op dat moment.

Het topic was tijdens een kamerdebat. Heb al meerdere keren in een TR de suggestie geopperd dat het beter zou zijn een apart topic daarvoor aan te maken. Dan nog lijken deze rants mij totaal overbodig, maar dan is het in ieder geval weg uit dat centrale topic. Nooit een reactie op gekregen uiteraard.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202459161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik las van de week even mee in dit topic COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2355 Schiet op met die boosters. Ik haal er wat opmerkingen uit:

ik had rutte allang op zijn muil geslagen
Rutte met alzheimer
*****kneus

Toevallig van dezelfde user, maar het gaat me nu om de algemene tendens. Het is schijnbaar allemaal binnen de policy, want je mag wel ministers uitschelden en ernstige ziektes toeschrijven, maar daar mag je dan weer niets van zeggen, Maar wat is hier nou constructief aan? Wat draagt het bij aan het topic? Ik kies even bewust deze vraagstelling aangezien dat vaak als reden wordt opgevoerd bij post edits/notes of wanneer je FB vraagt op zo'n edit. Overigens waren er gewoon mods aanwezig op dat moment.

Het topic was tijdens een kamerdebat. Heb al meerdere keren in een TR de suggestie geopperd dat het beter zou zijn een apart topic daarvoor aan te maken. Dan nog lijken deze rants mij totaal overbodig, maar dan is het in ieder geval weg uit dat centrale topic. Nooit een reactie op gekregen uiteraard.
Verwijderd. Deze posts zijn idd niet okay.

Er is redelijk wat geTRed in dat topic, heb ze voor de zekerheid zojuist nagekeken. En alle TRs waren opgepakt en afgehandeld. Deze opmerkingen stonden niet bij de TRs, helaas.

Ze zijn nu weg, ieg. En dank voor het melden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202469928
Graag ook wat harder optreden richting de users die hier expres komen 'rellen' wanneer er nieuwe maatregelen worden aangekondigd of wanneer er opeens een nieuwe piek is.

namen zijn al bekend, maar het begint een beetje zielig te worden.
graag op anoniem
pi_202476662
Waarom is mijn post verwijderd :? Alleen omdat ik wappie gebruikte (wat niet als scheldwoord bedoelt was).
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 11:03:16 #14
236264 crew  capricia
pi_202477521
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2021 09:33 schreef aloa het volgende:
Waarom is mijn post verwijderd :? Alleen omdat ik wappie gebruikte (wat niet als scheldwoord bedoelt was).
Ik zie in elk geval geen recente note uit COR. Geen idee dus.
Was het wel in COR? Want ik zie je daar weinig posten.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 05-12-2021 11:12:20 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202477907
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 11:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie in elk geval geen recente note uit COR. Geen idee dus.
Was het wel in COR? Want ik zie je daar weinig posten.
Was een reactie op post 242 van onderstaand topic.

gebrokenglas in COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #19

Ik vroeg het me af, dan kan ik er voortaan rekening mee houden.
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 12:22:56 #16
236264 crew  capricia
pi_202478325
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2021 11:41 schreef aloa het volgende:

[..]
Was een reactie op post 242 van onderstaand topic.

gebrokenglas in COR / Hoe is het in 'jouw' supermarkt? #19

Ik vroeg het me af, dan kan ik er voortaan rekening mee houden.
We modereren wel hierop:
quote:
Doelbewust beledigende, denigrerende termen gebruiken in hatelijke context
• De 'grote blonde leider' heet gewoon Geert Wilders
• BLM staat voor Black Lives Matter, niet voor BurnLootMurder of wat dan ook
• Geitenneukers / zandbakvolk / haatbaarden etc zijn allemaal termen die wij niet nodig achten en niet wenselijk vinden, net als kuthollanders bijvoorbeeld
Danny in FB / Aanvulling op de userpolicy per 24 augustus 2021

Geen idee of het daar onder viel, want het is verders niet een note ofzo bij je geworden. Dus zal wel meevallen. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 5 december 2021 @ 13:51:20 #17
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202479344
:')
  zondag 5 december 2021 @ 13:55:17 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202479392
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:51 schreef Scrummie het volgende:
:')
Tja moet je niet verbaasd zijn dat je post verwijderd wordt als je een andere user een gekkie noemt.
  zondag 5 december 2021 @ 13:56:19 #19
498282 Scrummie
pi_202479402
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja moet je niet verbaasd zijn dat je post verwijderd wordt als je een andere user een gekkie noemt.
Als betreffende user post na post wappie dit, wappie dat, wappie zo roept, is het gek dat daar reactie op komt?
  zondag 5 december 2021 @ 13:57:32 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202479421
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Als betreffende user post na post wappie dit, wappie dat, wappie zo roept, is het gek dat daar reactie op komt?
Hij maakt geen andere users uit voor wappie of wat dan ook en er zijn genoeg normale reacties geweest op die post om te zeggen dat ze het daar niet mee eens zijn.
  zondag 5 december 2021 @ 13:58:15 #21
498282 Scrummie
pi_202479427
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij maakt geen andere users uit voor wappie of wat dan ook en er zijn genoeg normale reacties geweest op die post om te zeggen dat ze het daar niet mee eens zijn.
Oh, dan is het goed.
  maandag 6 december 2021 @ 00:40:20 #22
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202491591
@Tijger_m

Ik zie net dat je mijn maatschappijkritische post in COR / Wat doet jeugd/jongeren nou in deze tijd????? verwijderd hebt. Ik snap dat je mijn verhaal niet leuk vond, maar ook mijn onwelgevallige mening mag gehoord worden.
pi_202491598
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
@:Tijger_m

Ik zie net dat je mijn maatschappijkritische post in COR / Wat doet jeugd/jongeren nou in deze tijd????? verwijderd hebt. Ik snap dat je mijn verhaal niet leuk vond, maar ook mijn onwelgevallige mening mag gehoord worden.
Ik weet niet waar jij het over hebt, ik ben geen mod meer in COR en ik verwijder geen posts daar sinds ik geen mod meer ben. Richt je liever aan degenen die daar wel mod zijn.
  maandag 6 december 2021 @ 00:43:23 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202491608
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt, ik ben geen mod meer in COR en ik verwijder geen posts daar sinds ik geen mod meer ben. Richt je liever aan degenen die daar wel mod zijn.
Het spijt me, was niet aan jou gericht dan, sorry.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 01:07:45 #25
236264 crew  capricia
pi_202491704
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
@:Tijger_m

Je bedoelt de post met de volgende strekking: Goed dat mensen zich niet de regels houden!De overheid heeft namelijk een andere agenda.

Of bedoel je die post niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')