https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-blufquote:Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.
Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.
De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."
Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
En China gelijk Taiwan dan. Leuk geopolitiek spel wordt dat.
Dan vallen ze sowieso direct binnen, allebei. Hoeft nog geen dag te duren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De wereld is druk bezig zich opnieuw in 2 blokken te verdelen. Totalitair versus westers democratisch. De aanzet tot geweld komt vooral vanuit totalitair. Stagnerende economie binnen totalitair is er mijnsinziens de oorzaak van. Taiwan en Ukraine moeten heeeeeeeeeeeeeeeel rap eigen kernwapens ontwikkelen anders zijn ze het haasje.
Net als de satellietbeelden die dezelfde Amerikaanse inlichtingendienst toonde van massavernietigingswapens in Irak?quote:Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden.
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:52 schreef Rodgrod het volgende:
Het is natuurlijk wel het perfecte moment om zoiets te flikken midden op het hoogtepunt van een wereldwijde pandemie
Verwacht jij dat dit een vluchtelingen stroom te weeg brengt richting Duitsland / Nederland?quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:13 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook.
- In Rusland is er ook een pandemie, dus een invasie is een mooie gelegenheid om het Russische volk te verenigen.
- De Westerse landen zijn druk met interne strubbelingen vanwege de pandemie.
- Merkel is weg.
- De Europese gasvoorraad is laag en er komt een koude winter aan, dus Europa is afhankelijk van het Russische gas.
Waarschijnlijk wordt het een inval zoals bij de Krim en zullen ze alleen het bevriende Oost-Oekraïne innemen.
Tijdens de burgeroorlog in 2014 is dat volgens mij ook niet gebeurd. Dus ik verwacht het niet, tenzij Rusland het hele land probeert in te nemen. Maar dan hebben we wel grotere zorgen dan vluchtelingen uit Oekraïne, want ik denk dat de NAVO dat niet zal accepteren.quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:16 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Verwacht jij dat dit een vluchtelingen stroom te weeg brengt richting Duitsland / Nederland?
Tot nu toe hoor je nooit iets over vluchtelingen uit Oekraïne.
Van wie?quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:20 schreef heywoodu het volgende:
Over een goed half uur een persconferentie dus, ben benieuwd.
quote:
quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:25 schreef Derrazi het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja zo democratisch. Een malloot van het machtigste land ter wereld die een coup probeert te plegen, een ouwe seniel die executive order na executive order tekent. In Nederland hebben we een demissionair kabinet dat consequent de grondwet negeert, de Tweede Kamer niet of bijna niet informeert, grondrechten afpakt op basis van medische keuze en een turbospoedprocedure bedenkt na een ongunstig vonnis van de rechter bij de avondklok.
Ach de VS moet een beetje doen alsof ze nog bestaan met al de problemen die er daar elke dag weer iets nieuws spelen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:55 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Net als de satellietbeelden die dezelfde Amerikaanse inlichtingendienst toonde van massavernietigingswapens in Irak?
Blijkbaar is daar ergens iets niet goed gegaan en zat 'men' er naast, geen persco van ome Vlad, maar een spoedberaad of iets dergelijks.quote:
Met de VS en EU weet je het wel: Creëren de ene vijandsbeeld na de andere en oorlogszuchtig als de pest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:56 schreef Cherni het volgende:
Ik heb de situatie in de Oekraïne al een hele tijd niet meer gevolgd. Ik kan er geen zinnig woord over vertellen. Maar met Poetin weet je het maar nooit.
Uiteraard maakt de VS en EU ook fouten. Dat erkent zelfs een Japio de Hoop Scheffer. Maar tussen grootmachten spelen altijd geopolitieke zaken. En ik zie liever een VS/EU als wereldorde dan een Rusland/China.quote:Op dinsdag 30 november 2021 23:31 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Met de VS en EU weet je het wel: Creëren de ene vijandsbeeld na de andere en oorlogszuchtig als de pest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |