Ik dacht dat jij het vanochtend zelf ook veel te veel geld vond? Of was dat al je visie namens je partner?quote:Op maandag 29 november 2021 20:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat je daar niet al teveel moeilijkheden mee gaat hebben.
Maanden geleden al een weekje Barcelona gepland voor komend weekend, maar dat zie ik last minute wel instorten eigenlijk. Ik heb het er zelf wel voor over om PCR testen te regelen bovenop vaccinatie, maar partner vind het de prijs niet waard, dus tja. Hopen dat dat er niet doorheen komt voordat we vertrekken dus.
Sowieso is het bizar dat ze reizen zo lastig maken. Het is toch al overal. En ik denk dat ik in een zonnige stad waar ik eigenlijk enkel buiten zal zijn (m.u.v. restaurant + hotel) minder kans loop op een besmetting dan hier in NL. Landen schieten zo ver door joh, laten zich helemaal mee slepen door paniek in de media. En niemand die wéér te laat wil ingrijpen, dus dan maar veel te vroeg en onnodig hard op bepaalde plekken.quote:Op maandag 29 november 2021 20:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, we doen niet aan proportionaliteit. We hebben een virus te verslaan.
Gr Mark
Ps. Ga je op reis? Het virus vliegt mee!
En wij volgen redelijk veel nieuwtjes, de massa heeft echt nog geen idee hoe dit vormgegeven wordt hoor.quote:Op maandag 29 november 2021 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, nu lijkt het systeem te zijn: wacht tot Hugo je geboortejaar heeft getweet
Heb een weekje Portugal gepland rond de feestdagen, ben benieuwd. Hun reactie op omicron is vooralsnog: "Gevaccineerden moeten ook testen". Ben zelf niet eens gevaccineerd.quote:Op maandag 29 november 2021 20:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze ook maar iets geven of iets wel proportioneel is eigenlijk. Ze zullen wellicht niet officieel de grenzen sluiten, maar ik verwacht morgen of woensdag het nieuwsbericht dat PCR testen nu verplicht zijn voor het reizen binnen de EU. Kunnen ze alsnog promoten als vrij reizen; je hoeft alleen maar een negatieve test te laten zien. Dat zal meer waarde gaan krijgen dan een vaccinatie op het gebied van reizen verwacht ik. Zo blijft technisch gezien vrij reizen mogelijk; je krijgt alleen een hoop toeristen niet binnen en daar zijn ze denk ik op uit; alles om Corona verspreiding te vertragen/het idee te geven dat het vertraagd wordt althans. Dat de toeristische sector daardoor wéér een kut winter krijgt boeit ze echt niks denk ik.
In Frankrijk kan verdorie iedereen die wil een afspraak inschieten en hier lopen we te klooien met geboortejaartjes op afroep. Je zou erom lachen als het niet zo in en in triest was.quote:Op maandag 29 november 2021 20:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, nu lijkt het systeem te zijn: wacht tot Hugo je geboortejaar heeft getweet
Ja anders halen we de #2500 niet meer dit jaar ...quote:Op maandag 29 november 2021 20:49 schreef crystal_meth het volgende:
Drukke dag geweest blijkbaar. Topic stond nog open in m'n browser, sinds gisteravond 22:00 zijn er zes delen bijgekomen...
Pers stond hem vrijwel te smeken om extra maatregelen te nemen richting EU reizigers. Hij kwam over alsof hij er open voor stond en het ging bespreken met z'n EU collega's; hij verwachte binnen een paar dagen iets geregeld te hebben waardoor ze op één lijn zouden gaan zitten. Naast een verplichte PCR test voor iedereen zou ik zo even niet weten waar ze dan mee op de proppen willen komen.quote:Op maandag 29 november 2021 20:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien omdat ik het interview gister met Hugo niet gezien heb (en artikel niet gelezen). Maar de hele EU zo verplicht met (dure) PCR zie ik nog niet gebeuren. Maar dat wachten we dan maar af.
Je test positief zonder klachten met dubbele vaccin en booster. Zit je dan 10 dagen op je eigen kosten in quarantaine, nadat je een PCR van 70 eu gelapt hebt.quote:Op maandag 29 november 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal me verbazen als ze overstag gaan vanwege toeristen die niet weg kunnen. Dan gaan ze gewoon met geld gooien richting de toerisme sector verwacht ik.
Jij zei het vanochtend al treffend. Ik heb helemaal geen issues met het testen. Prima als dat moet. Heb ik er voor over; voor reizen. Maar deze woekerprijzen, jezus. Wat je al zegt; een gezin is zo 700 euro kwijt. Dan zal je zien dat het merendeel gewoon met de auto gaat of in eigen land op vakantie wil. En de groep die niet met de auto kan/wil of geen interesse hebben in binnenlandse vakanties kunnen de jackpot betalen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze het huidige systeem grotendeels intact laten; gevaccineerden vrij spel mits ze niet uit een hoog risico gebied komen. Desnoods het vereiste dat je de nieuwste booster moet hebben. Of dat ze PCR tests gratis maken, maar dat doen ze niet natuurlijk - moet wel op verdiend worden!
Ik hield toen ook al rekening met m'n partner ja. Ik wil graag weg, maar als hij niet wil, tja, dan gaan we niet. Al zou ik wel balenquote:Op maandag 29 november 2021 20:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het vanochtend zelf ook veel te veel geld vond? Of was dat al je visie namens je partner?
Als het dan toch moet zou een schappelijke prijs een mooie middenweg zijn.Toch een test en toch geen toeristen die afhaken wegens de prijzen. (Maar dat verwacht ik dan weer niet.)
Allemaal verplicht gevaccineerd?quote:Op maandag 29 november 2021 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pers stond hem vrijwel te smeken om extra maatregelen te nemen richting EU reizigers. Hij kwam over alsof hij er open voor stond en het ging bespreken met z'n EU collega's; hij verwachte binnen een paar dagen iets geregeld te hebben waardoor ze op één lijn zouden gaan zitten. Naast een verplichte PCR test voor iedereen zou ik zo even niet weten waar ze dan mee op de proppen willen komen.
Ja, ik maak me er nu vooral druk om omdat het voor ons nog maar een paar dagen duurt. Beetje zuur als zoiets dan last-minute geannuleerd mag worden. Ach ja.quote:Op maandag 29 november 2021 20:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb een weekje Portugal gepland rond de feestdagen, ben benieuwd. Hun reactie op omicron is vooralsnog: "Gevaccineerden moeten ook testen". Ben zelf niet eens gevaccineerd.Sneltest wordt ook geaccepteerd. 48u van tevoren.
Portugal is gedurende bijna de hele pandemie één van de makkelijkere landen geweest om heen te reizen. Terugreizen naar Nederland was in bepaalde periodes lastiger (dubbele testplicht, dus PCR én sneltest in de zwaarste periode). Hopen dat dat zo doorgaat.
Ach ja, kan me er druk om maken wat er nog gaat komen, maar dat heeft ook geen zin. Tegen de tijd dat ik die kant op ga, is omicron misschien wel de dominante variant. Ze gaan het in ieder geval toch niet buiten houden nu.
De WHO wil ook een generieke testplicht.quote:Op maandag 29 november 2021 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pers stond hem vrijwel te smeken om extra maatregelen te nemen richting EU reizigers. Hij kwam over alsof hij er open voor stond en het ging bespreken met z'n EU collega's; hij verwachte binnen een paar dagen iets geregeld te hebben waardoor ze op één lijn zouden gaan zitten. Naast een verplichte PCR test voor iedereen zou ik zo even niet weten waar ze dan mee op de proppen willen komen.
Logicaquote:Op maandag 29 november 2021 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je test positief zonder klachten met dubbele vaccin en booster. Zit je dan 10 dagen op je eigen kosten in quarantaine, nadat je een PCR van 70 eu gelapt hebt.
Maar als je met de auto gaat rij je gewoon over de grens met 0,0001% kans op controle.
Ze zijn er nog niet achter dat testen 't virus niet stopt.quote:Op maandag 29 november 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De WHO wil ook een generieke testplicht.
Ik word hier weer een beetje vervelend van. We gaan allemaal extra regels bedenken terwijl het einde van de pandemie niet eens helder is afgebakend. Zo lang grote delen van de wereld ongevaccineerd zijn, zullen er varianten blijven komen en blijft het zwaard van Damocles ook vrolijk boven ons hoofd hangen.
Misschien dat ze in de lente even goedkoper worden als het erop begint te lijken dat bepaalde bevolkingsgroepen niet naar Benidorm kunnenquote:Op maandag 29 november 2021 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Allemaal verplicht gevaccineerd?![]()
In zoveel landen is toerisme zó belangrijk. Ik kan het me niet voorstellen dat er een dure PCR tegenover komt te staan. Maar ik bereid me ook maar alvast voor.
Kut, want ik mocht niet, omdat ik net een besmetting heb doorgemaakt ....quote:Op maandag 29 november 2021 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hoe is de status van zijn booster campagne?
vaak is een antigen test al voldoende en die kosten tegenwoordig nog maar 19 euro in NL incl certificaat.quote:Op maandag 29 november 2021 20:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zal me verbazen als ze overstag gaan vanwege toeristen die niet weg kunnen. Dan gaan ze gewoon met geld gooien richting de toerisme sector verwacht ik.
Jij zei het vanochtend al treffend. Ik heb helemaal geen issues met het testen. Prima als dat moet. Heb ik er voor over; voor reizen. Maar deze woekerprijzen, jezus. Wat je al zegt; een gezin is zo 700 euro kwijt. Dan zal je zien dat het merendeel gewoon met de auto gaat of in eigen land op vakantie wil. En de groep die niet met de auto kan/wil of geen interesse hebben in binnenlandse vakanties kunnen de jackpot betalen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze het huidige systeem grotendeels intact laten; gevaccineerden vrij spel mits ze niet uit een hoog risico gebied komen. Desnoods het vereiste dat je de nieuwste booster moet hebben. Of dat ze PCR tests gratis maken, maar dat doen ze niet natuurlijk - moet wel op verdiend worden!
Interessant, heel interessant . Mind Blown.quote:Op maandag 29 november 2021 20:56 schreef Oriente het volgende:
Ik denk trouwens dat die nieuwe variant helemaal niet in Zuid-Afrika is ontstaan. Ik denk dat deze variant ontstaan is door het geven van #freehugs.
Think about it.
Omicron
Comicron
Comicon
Comic con
eragon
it all adds up now
Slechter dan hier kan het niet, dus wanneer zijn we welkom?quote:Op maandag 29 november 2021 21:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kut, want ik mocht niet, omdat ik net een besmetting heb doorgemaakt ....
Een wereld met eindeloze boostersquote:Op maandag 29 november 2021 21:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
UK’s minimum gap for Covid booster jabs to be halved to three months
The UK’s minimum gap for Covid booster jabs will be halved from six months to three, after the government accepted advice from its vaccines watchdog to speed up the programme to limit the spread of the Omicron variant.
The health secretary, Sajid Javid, confirmed that all adults would be offered the jab, after the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) announced that the waiting time was being cut for all adults, with priority for booking to be decided by the NHS.
The watchdog said adults aged 18 to 39 should be offered booster jabs and recommended cutting the gap between second and third doses from at least six months to at least three months.
https://www.theguardian.c(...)fter-three-month-gap
Onder andere het WHO wil dat ze PCR testen gaan gebruiken, ik zie het wel gebeuren dat ze enkel die toe gaan staan.quote:Op maandag 29 november 2021 21:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vaak is een antigen test al voldoende en die kosten tegenwoordig nog maar 19 euro in NL incl certificaat.
in kaapverdie in het ziekenhuis 10 euro.
aangezien we 2 maanden weg gaan en de vluchten en het verblijf amper wat kosten heb ik dat er zeker voor over.
Zeker, QR elke 9 maanden updaten anders kans op een virus.quote:Op maandag 29 november 2021 21:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een wereld met eindeloze boostersWant no way dat die derde booster er wél voor gaat zorgen dat we opeens jarenlang vooruit kunnen. En dan niet enkel de kwetsbaren en ouderen natuurlijk; voor de zekerheid moet de hele bevolking dan weer mee doen. Wel achter aansluiten natuurlijk. Tot die tijd gewoon testen. Kleine moeite.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |