abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203483690
Huisarts vertelde mij dat iig het onderzoek voor de man heel laagdrempelig is, dus daar zou je misschien mee kunnen beginnen? Wij waren dat bij de volgende cyclus van plan, met name met de hoop om mij mentaal wat rust te geven. Alleen toen was ik zwanger. :+ Dus dat niet meer laten doen, dus heb er geen ervaring mee verder.

Hopelijk zijn het stiekem geen PMS maar zwangerschapsklachten en hoef je de keuze wel/geen huisarts niet meer te maken. :*
pi_203488014
Sowieso vond ik het zelf wel fijn om uberhaupt een gesprek met de huisarts hierover te voeren, om alles op een rijtje te zetten en voor een andere invalshoek dan die van mijn piekerende zelf. Maar ook wel weer confronterend.
pi_203488535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:43 schreef Myraela het volgende:
Ik zit weer op de wachtbank. Rond zondag de NOD. Maar al behoorlijk demotiverende PMS-klachten. Al blijft er toch dat stemmetje in je hoofd dat zegt dat je dat verschil misschien niet voelt. Maar meh.

Had het er toevallig laatst met een vriendin over. Ik ben begin augustus 2020 van de pil gegaan, we hebben wel net nog een pauze gehad om niet in de knoop te raken met de bruiloft. Maar moet misschien toch de optie huisarts maar eens overwegen.
Wij gaan van het voorjaar hebben we besloten. Dan is het maar gecheckt: man wil nu nog niet. Dus dat is prima :) Vriend van ons moest laatst en die zei al het stelt echt niks voor. Alleen even een drempel die je over moet :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203498910
Even deze gebruikersnaam weer nieuw leven inblazen en hier meelezen... Hoe werkt dit ook alweer ;)
pi_203499079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wij gaan van het voorjaar hebben we besloten. Dan is het maar gecheckt: man wil nu nog niet. Dus dat is prima :) Vriend van ons moest laatst en die zei al het stelt echt niks voor. Alleen even een drempel die je over moet :)
Het is inderdaad gewoon die drempel. En voor een man valt het misschien allemaal wel mee, maar als die uitslag gewoon prima is, dan begint het hele riedeltje voor een vrouw natuurlijk ook al snel. En ergens wil je het wel weten als het zo is, maar meh.

We hebben het in ieder geval besproken en wachten nog twee rondes.
pi_203506071
Ik weet zelf nog niet hoe ver we willen gaan my behandelingen ofzo stel het licht bij mij. Die keuze maken we dan wel.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 18:10:15 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203506105
Als je naar het ziekenhuis gaat sta er dan wel op dat beide partijen gecontroleerd worden. Het probleem lag zo duidelijk bij mij (pcos) dat ze mijn man in eerste instantie niet checkte. Totdat ik na een paar maanden hier toch om gevraagd heb en hij zwaar verminderd zaad bleek te hebben. Bij de behandelde koppels ligt in eenderde van de gevallen het “probleem” bij de vrouw, eenderde bij de man en eenderde bij beiden. Niet beiden meteen laten testen is dus gewoon echt heel stom -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 4 februari 2022 @ 18:17:43 #258
208890 June.
Seriously?
pi_203506172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:10 schreef MaJo het volgende:
Als je naar het ziekenhuis gaat sta er dan wel op dat beide partijen gecontroleerd worden. Het probleem lag zo duidelijk bij mij (pcos) dat ze mijn man in eerste instantie niet checkte. Totdat ik na een paar maanden hier toch om gevraagd heb en hij zwaar verminderd zaad bleek te hebben. Bij de behandelde koppels ligt in eenderde van de gevallen het “probleem” bij de vrouw, eenderde bij de man en eenderde bij beiden. Niet beiden meteen laten testen is dus gewoon echt heel stom -O-
Ik vind het heel raar dat ze dat bij jullie toen niet gedaan hebben. Bij ons was dat standaard..
Shine bright like a diamond.
pi_203506200
Ik wilde eigenlijk eerst laagdrempelig mijn man laten checken in plaats van meteen alles. Dat zoek ik nog niet zo.
pi_203506521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:17 schreef June. het volgende:

[..]
Ik vind het heel raar dat ze dat bij jullie toen niet gedaan hebben. Bij ons was dat standaard..
Bij mij gaven ze ook aan dat ze pas na 3 cycli zaadonderzoek zouden doen. Vond het ook apart, je loopt dan toch een aardig risico dat die maanden zonde van je tijd zijn. En daar zijn de behandelingen eigenlijk te stressvol en vervelend voor. :')
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 19:48:03 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203507469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:17 schreef June. het volgende:

[..]
Vind ik ook. De huisarts had me dat ook verteld dus ik stond ook wel raar te kijken dat ze dat toen niet deden. Het ziekenhuis heeft ook wel echt excuses aangeboden daarna. Het was weer een half jaar vertraging op een traject dat uiteindelijk 6 jaar geduurd heeft ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wilde eigenlijk eerst laagdrempelig mijn man laten checken in plaats van meteen alles. Dat zoek ik nog niet zo.
Wat bedoel je met "meteen alles"? In principe is de eerste check bij de vrouw een echo en bloedonderzoek, dat lijkt me een goed uitgangspunt om mee te beginnen. Stel ze checken alleen jouw man en je blijkt wel zichtbaar iets te hebben dan is dat ook zonde om daar maanden wachttijd aan te verspillen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:42 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Bij mij gaven ze ook aan dat ze pas na 3 cycli zaadonderzoek zouden doen. Vond het ook apart, je loopt dan toch een aardig risico dat die maanden zonde van je tijd zijn. En daar zijn de behandelingen eigenlijk te stressvol en vervelend voor. :')
Blijkbaar verschilt het dus per ziekenhuis. Hierdoor krijg je toch een beetje het idee dat ze het in eerste instantie bij de vrouw zoeken terwijl het dus wetenschappelijk gezien even vaak bij beide partijen ligt. En als er iets makkelijk is dan is het een zaadcheck 8)7
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203507522
Een bloedonderzoek zou nog wel kunnen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 23:31:57 #263
208890 June.
Seriously?
pi_203512038
Wil er iemand nog zwangerschapstesten hebben tegen verzendkosten? Heb de kast opgeruimd en kwam nog een grote batch tegen. Zijn van die dipsticks. Had ook al wat opgestuurd naar Vaiana.
Shine bright like a diamond.
pi_203512200
Ik heb er zelf gelukkig nog wat in mn kast liggen, maar die zijn een jaar over datum, iemand ervaring of dat nog werkt?
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 23:55:06 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203512493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 19:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een bloedonderzoek zou nog wel kunnen.
Daar kunnen ze al best wat informatie uit halen :Y

Ben je bang voor de echo’s? Ik snap dat dit niet prettig is maar mijn ervaring is dat het wel went. Ze gaan echt superlief met je om en doen niets zonder je goedkeuring. Als je aangeeft het spannend te vinden zullen ze extra rekening met je houden :*
pi_203512760
Ik heb een kloontje aangemaakt om in dit topic mee te posten. Ik zit nu op het wachtbankje van de tweede ronde voor een eerste kindje, 15 februari NOD. Wat het voor mij spannend maakt is dat ik 8 maanden geleden ben geopereerd aan mijn eierstok, waardoor er een stukje van verwijderd is. Volgens de gynaecoloog zou het geen effect moeten hebben op de vruchtbaarheid want de eierstok functioneert nog, maar vind het gevoelsmatig toch spannend. Al zijn we nog helemaal niet lang bezig natuurlijk!

Ik las dat er hiervoor een streepjesregen is geweest. Hopelijk snel weer goed nieuws in dit topic!
  zaterdag 5 februari 2022 @ 16:14:57 #267
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203521932
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:31 schreef June. het volgende:
Wil er iemand nog zwangerschapstesten hebben tegen verzendkosten? Heb de kast opgeruimd en kwam nog een grote batch tegen. Zijn van die dipsticks. Had ook al wat opgestuurd naar Vaiana.
Graag :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203526853
Bij mij
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:40 schreef Thorinbelly het volgende:
Ik heb er zelf gelukkig nog wat in mn kast liggen, maar die zijn een jaar over datum, iemand ervaring of dat nog werkt?
Bij mij werkte die toen nog. Ik durfde het wel pas echt te geloven nadat ik een dag later nog een test deed die niet over de datum was.
De kans op een vals-negatieve test schijnt iets groter te zijn maar vals-positief niet.
pi_203526959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 00:11 schreef Tulpje2022 het volgende:
Ik heb een kloontje aangemaakt om in dit topic mee te posten. Ik zit nu op het wachtbankje van de tweede ronde voor een eerste kindje, 15 februari NOD. Wat het voor mij spannend maakt is dat ik 8 maanden geleden ben geopereerd aan mijn eierstok, waardoor er een stukje van verwijderd is. Volgens de gynaecoloog zou het geen effect moeten hebben op de vruchtbaarheid want de eierstok functioneert nog, maar vind het gevoelsmatig toch spannend. Al zijn we nog helemaal niet lang bezig natuurlijk!

Ik las dat er hiervoor een streepjesregen is geweest. Hopelijk snel weer goed nieuws in dit topic!
Herkenbaar je zorgen!
N=1 maar wellicht stelt het iets gerust:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203528624
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:14 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Graag :).
Ohh ik hoop dat ze jou net zoveel geluk brengen als mij. O+
pi_203529253
Dank!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:00 schreef Takkie88 het volgende:
Bij mij
[..]
Bij mij werkte die toen nog. Ik durfde het wel pas echt te geloven nadat ik een dag later nog een test deed die niet over de datum was.
De kans op een vals-negatieve test schijnt iets groter te zijn maar vals-positief niet.
Ik heb zelf ook nog maar wat testen besteld, net als folium...

Hier de eerste ronde. Thor is nu 3 jaar, en heb lang geroepen nooit meer...we merken dat we echt van alles vergeten zijn, hoe de weg naar zwangerschap ging. Toen heeft het 1,5jaar geduurd voor het raakwas.

Een paar dagen geleden snauwde ik mijn man af, hij keek me aan.. Is het al zover? Dat zou nog helemaal niet kunnen, toch? Nu 9 dagen voor NOD.
pi_203531402
Ik kwam met opruimen 11 ovulatie testen tegen. Dipsticks. Stuur maar een pb, volgens de verpakking nog te gebruiken tot eind juni
pi_203536475
Ik ga weer voor een volgende ronde. Ongesteldheid was in ieder geval weer op tijd, na de late ongesteldheid vorige maand door corona.
pi_203538707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:04 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Herkenbaar je zorgen!
N=1 maar wellicht stelt het iets gerust:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, wat een verhaal. Maar wat fijn dat het toch gelukt is om zwanger te worden. Ik vind het wel fijn om succesverhalen te lezen :)
pi_203541651
Ook ik ga naar de volgende ronde. 😕
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')