In het eerste deel claimde men wel dat het gebaseerd was op een echt verhaal. Dan wordt er wel enig realisme verwacht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef golfer het volgende:
Grappig, al die 'diepgaande' analyses over een verzonnen fantasie verhaaltje die tot TV-serie is gemaakt.
Deze reactie valt te verwachten, zoals ik eerder al postte. Ik snap de redenatie wel, echter is het contrast met het eerste seizoen mijns inziens erg of zelfs te groot. Zoals @Halcon ook aangeeft, dat seizoen was gebaseerd op ware gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef golfer het volgende:
Grappig, al die 'diepgaande' analyses over een verzonnen fantasie verhaaltje die tot TV-serie is gemaakt.
Jawel, maar dat was seizoen 2 ook al en die vond ik nog erg vermakelijk. Dan mag je het toch jammer vinden dat dit seizoen (naar mijn mening) zoveel slechter geschreven is en afbreuk doet aan het kijkplezier?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:44 schreef golfer het volgende:
Dus nu je weet dat het al lang niet meer realistisch is waarom zou je je dan nog druk maken over alle niet kloppende lijntjes en details.
Het is na seizoen 1 dus een fantasieverhaaltje.
Een forum is inderdaad bedoeld om te discussiëren. Het is ook geen SF-serie of een tekenfilm natuurlijk. Waar het eerste deel een goede opbouw had, schiet het in het derde seizoen alle kanten op. Lijkt wat afgeraffeld te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel, maar dat was seizoen 2 ook al en die vond ik nog erg vermakelijk. Dan mag je het toch jammer vinden dat dit seizoen (naar mijn mening) zoveel slechter geschreven is en afbreuk doet aan het kijkplezier?
Simpele vergelijking: de eerste drie Die Hards behoren tot mijn favoriete films aller tijden die ik iedere keer weer opnieuw kan kijken. Dat zijn allemaal fantasieverhaaltjes waarin er dingen gebeuren van het kaliber: "dat kan toch nooit."
Vanaf 4 wordt het echter al beduidend minder en 5 heb ik na 1 keer te hebben gekeken uit mijn geheugen verbannen. In de eerste drie is McClane nog een personage met menselijke angsten, emoties en humor. In de laatste twee is het slechts nog een terminator die anderhalf uur lang 'bad guys' kapotschiet met zoveel mogelijk CGI-explosies en geen enkele angst om dood te gaan.
Dan kun je je inderdaad afvragen waar je je druk over maakt omdat het een fantasieverhaaltje is, maar het is gewoon jammer dat het in vergelijking met eerdere delen in de reeks zo slecht is.
Ik vermoed dat Ferry veruit het populairste karakter in de serie is. Hij ontbrak vrijwel volledig in het tweede seizoen, wat logisch is omdat hij in de bak zat. De Vlaamse cowboy wapenhandelaren zorgden voor een wat minder leuk verhaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een forum is inderdaad bedoeld om te discussiëren. Het is ook geen SF-serie of een tekenfilm natuurlijk. Waar het eerste deel een goede opbouw had, schiet het in het derde seizoen alle kanten op. Lijkt wat afgeraffeld te zijn.
Ferry is ook gebaseerd op een bestaand personage. Dan verwacht ik enige realiteit. Goed, dat hield in het derde deel al op toen Patrick op eigen houtje een ontslagen ex-wout, die in dat milieu al eerder bezig was en een crimineel die nog vast moest zitten, inschakelde voor een undercover operatie.
Ja. Nederlandse kijkers willen Ferry zien, Belgische kijkers Tom Waes. Alternatief was geweest dat Ferry weer begonnen was, Bob/Peter als undercover en dat ze elkaar dan ergens in een of ander zaakje tegenkomen. En dat Ferry er dan belang bij heeft om er niks over te zeggen of dat 'ie dat wel doet, maar dat ze hem niet of te laat geloven of zo.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Ferry veruit het populairste karakter in de serie is. Hij ontbrak vrijwel volledig in het tweede seizoen, wat logisch is omdat hij in de bak zat. De Vlaamse cowboy wapenhandelaren zorgden voor een wat minder leuk verhaal.
Daarna is weer vol de aandacht op Ferry gevestigd met een eigen 'origins'-film en een nieuw seizoen waarin hij weer een hoofdrol vertolkt. Er was natuurlijk geen mogelijkheid om Bob/Peter en Ferry tegenover elkaar te zetten in een undercover-operatie, omdat ze elkaar al kennen. Daarom voelt dit vooral heel gekunsteld aan om beide personages alsnog in 1 serie een rol te geven.
Niet helemaal eens. In het echt zal er ook genoeg fout gaan, omdat je niet alles kunt voorzien. Mensen maken fouten, ook in undercover-operaties. Als het allemaal een fluitje van een cent zou zijn, waren alle criminele organisaties binnen no-time opgerold.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zo'n heel undercover concept drijft natuurlijk ook op die geforceerde spanningsmomentjes waarop het telkens lijkt alsof het misgaat en ze betrapt worden, natuurlijk zal dat in het echt niet zo gaan maar een serie is er ook om de kijker continu spanning te laten voelen en niet dat alles helemaal gesmeerd en soepel gaat. De vorige seizoenen ging het ook gewoon zo.
Het is vermakelijk als je er niet teveel bij nadenkt en het moet het meer hebben van de interacties tussen personages dan dat de verhaallijnen zo denderend in elkaar steken.
Dat klopt ook wel hoor, maar naar mijn mening heeft de serie 'Undercover' dat altijd al wel gehad. Het is nooit briljant schrijfwerk geweest en moest het altijd wel hebben van domme beslissingen die genomen worden door de personages. Als dat nou echt totaal niet het geval was geweest in seizoen 1 en nu ineens wel, ja dan wordt het irritant (zoals in GoT).quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. In het echt zal er ook genoeg fout gaan, omdat je niet alles kunt voorzien. Mensen maken fouten, ook in undercover-operaties. Als het allemaal een fluitje van een cent zou zijn, waren alle criminele organisaties binnen no-time opgerold.
Als je de film Donnie Brasco neemt (ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal), zitten daar genoeg momenten in dat een jarenlange operatie in een klap om zeep geholpen kan worden. Zoals gezegd, je kunt niet alles onder controle hebben.
Dit seizoen zijn echter mijns inziens de 'spanningsmomenten' te overduidelijk gefabriceerd door de karakters de meest onlogische en domme beslissingen te laten nemen Wanneer dat te opzichtig wordt, gaat het storen.
Het viel me in de eerste twee seizoenen gewoon wat minder op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel hoor, maar naar mijn mening heeft de serie 'Undercover' dat altijd al wel gehad. Het is nooit briljant schrijfwerk geweest en moest het altijd wel hebben van domme beslissingen die genomen worden door de personages. Als dat nou echt totaal niet het geval was geweest in seizoen 1 en nu ineens wel, ja dan wordt het irritant (zoals in GoT).
Uiteindelijk als je dit seizoenenlang wil blijven rekken heb je op den duur wel alle goede spanningsmomentjes bedacht en moet je soms maar gaan voor een vergezochte "oplossing".
En toen bleken ze nog maar één aflevering over te hebben om dat uit te werken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:27 schreef W00fer het volgende:
Het voelde ook aan alsof ze in aflevering 7 ineens allerlei nieuwe verhaallijnen gingen bedenken, zoals de vlucht van Leyla.
quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toen bleken ze nog maar één aflevering over te hebben om dat uit te werken.
Ze heeft een privé vliegtuig klaar staan, maar gaat met de auto wat rondjes rijden.
Die hielp beide een beetje mee. Het was natuurlijk ook wel een redelijk hechte club, ook wat familiebanden. Uiteindelijk liet die Mehmet Serkan ook niet helemaal vallen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Hoe zat dat trouwens met die Mehmet ofzo waar haar kinderen waren? Die was ineens op de hand van Leyla ipv Serkan/Timur?
Inderdaad wel heel toevallig allemaal ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:48 schreef RedFever007 het volgende:
Vond dit seizoen al wat ongeloofwaardig dat Ferry met Peter een UC operatie ging doen maat de laatste twee afleveringen is het echt totaal ongeloofwaardig geworden![]()
Hierboven zijn de meeste plotholes wel beschreven maar wat ik echt niet snapte is waarom Peter een paar uur voor de actie z'n GPS tracker gaat zoeken, waarom Ferry toevallig op dat moment moet opruimen en toevallig begint bij de frikandellendozen en toevallig ook IN de doos kijkt. Wie doet dat?
Daarna die stompzinnige achtervolging waarbij Ferry dat pistool/revolver pakt om wat? Te schieten op Bobkom op he. Alleen maar zo geschreven zodat Lars en hij een ongeluk krijgen.
Overigens ook belachelijk dat ze vervolgens denken dat Elise Schaap medeplichtig is, ze had immers alleen die bus in goed vertrouwen uitgeleenden waarom hadden ze überhaupt die bus geleend om die vaten PMK te vervoeren. Die bus zit vol met hondentrimsalon zooi
Dexter, anyone?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.
Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen
Niet gezien, maar wel 2 afleveringen van Lost (en toen was ik Lostquote:
Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:11 schreef Coritchando het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat NL series altijd afgezeken worden "omdat het niet realistisch is". Net of dat het doel van vermaak moet zijn, dat het realistisch is.
Maar een van de hoogst gewaardeerde Amerikaanse series, Breaking Bad, hoeft dan aan geen enkel realistisch beeld te voldoen
Daar staan verder geen plaatsnaambordjes o.i.d., dus niet relevant. Zo'n wegwijzer met de afslag Assenede is wel slordig als iemand van Tessenderlo naar Polen rijdt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:28 schreef golfer het volgende:
Goh.
Het eerste seizoen van de serie speelt zich grotendeels af op een vakantiepark in Lommel. In de serie zelf wordt dit Camping Zonnedauw genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen op vakantiepark Blauwe Meer. De villa waar Ferry Bouman in woont is hier niet meer te vinden. Het park waar het daadwerkelijke verhaal zich heeft afgespeeld ligt ook in Lommel, namelijk vakantiepark Parelstrand.
Het tweede seizoen speelt zich voor een groot stuk af op een paardenranch in Westerlo. In de serie zelf wordt dit Paardenranch El Dorado genoemd, maar in werkelijkheid is de serie opgenomen in Paardenranch Gipsy Horses Ranch in Westerlo.
En zo zijn er vast nog tientallen onregelmatigheden te vinden in elke TV-serie.
Ik weet wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:38 schreef golfer het volgende:
Het vind het heerlijk om dit soort hersenloos vermaak bij een TV-serie gewoon te kijken zonder op te letten of alle details wel kloppen.
Lijkt mij hele vervelend om mijzelf steeds te ergeren aan allerlei details die schijnbaar niet kloppen.
Undercover heeft nooit gepretendeerd dat ze gebaseerd zijn op de werkelijkheid. Seizoen 1 was losjes gebaseerd op een echt bestaande drugsbaron die in Brabant wat dingetjes deed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volg Breaking Bad verder niet, maar waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Undercover pretendeerde in het eerste deel gebaseerd te zijn op de realiteit. Dan verwacht je ook enig realisme.
Zitten wel meer foutjes in. Eerste deel tijdens die rit naar Polen vertrekken ze vanaf het tankstation Tessenderlo. Maar daarna zie je ergens 'n afslag Assenede, dat ligt in Oost-Vlaanderen bij Zelzate. Beetje rare route naar Polen natuurlijk om vanuit Tessenderlo eerst naar Zelzate te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |