abonnement Unibet Coolblue
pi_202388278
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom dan wel alles open houden overdag? Zoals bioscopen, theaters en horeca? Dit OMT advies is echt door mensen geschreven die niet snappen hoe onze maatschappij functioneert
Omdat ze het aantal contact momenten willen verminderen, en dat bereik je natuurlijk wel door alles in de avonden te sluiten.
Ja er zal vast een deel naar de middag verplaatsen, maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
pi_202388279
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:39 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Er is alweer heel lang geleden gezegd dat het wel verstandig was om je als zwangere vrouw te laten vaccineren.
Maar dan nog weigeren ze dat als de wappies die ze zijn.

Wil je niet vaccineren, zou je op zijn minst kunnen zorgen dat je niet besmet raakt, zelfs dat vonden ze niet nodig.... want verkoudheid.

Het risico was reëel dat ze na besmetting op het IC zouden komen en geen enkele zwangere vrouw heeft ooit een gezond kind gebaard terwijl ze op het IC lagen.
Veel mensen geloven dat gewoon niet.
Ze vertrouwen veel meer op zichzelf/het virus dan het vaccin.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:48:31 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388282
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
De belangen zijn groter dan alleen jouw of mijn vakantie.
Landen bestraffen voor het melden van een variant die ze hebben ontdekt gaat averechts werken.

Je zou wel gek zijn om direct naar buiten te treden nu als je iets nieuws ontdekt.
Wie wordt er bestraft dan? Nou, poehpoeh, overbetaalde directeuren mogen even niet meer in de EU vergaderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202388285
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat zou echt schandalig zijn.
ik vermoed 3 maanden ipv 3 weken en ook nog een schoolsluiting, die ze nu al hadden moeten voor een scherpe daling van de cijfers.
  maandag 29 november 2021 @ 10:48:50 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202388286
quote:
Weet ik. Maar we zijn nu een jaar verder en er is helemaal niks geleerd als we nog steeds een half jaar lang in wilde paniek alles verbieden en niet verder kijken dan de korte termijn.
pi_202388287
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:42 schreef noodgang het volgende:

[..]
Je kunt het er wel (enigszins) mee uitstellen.

Als je aantal besmettingen (bijvoorbeeld) per week verdubbelt dan maakt het nogal een verschil of je bij 10 begint of bij 100 in de tijd dat je de piek bereikt
Je haalt er alleen maar merkbaar voordeel uit wanneer de aantallen besmettingen die je binnenhaalt van dezelfde orde zijn als het aantal aanwezige gevallen in NL.
Ik vermoed dat we hier al ver voorbij zijn.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:49:08 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388291
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Veel mensen geloven dat gewoon niet.
Ze vertrouwen veel meer op zichzelf/het virus dan het vaccin.
Daarom misschien ook wel goed dat er nu tragische voorbeelden zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:26 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202388295
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar dat moet je wel afzetten tegen de consequenties.
Dat is weer een heel andere discussie. Het helpt inderdaad niet om een land dat netjes een probleem meldt gelijk als paria te bestempelen en af te zonderen.

Gelukkig sequencen we in Nederland nauwelijks, dus een Nederlandse variant gaat er ook nooit komen :T w/
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:41 #109
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202388300
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat ze het aantal contact momenten willen verminderen, en dat bereik je natuurlijk wel door alles in de avonden te sluiten.
Ja er zal vast een deel naar de middag verplaatsen, maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
Mensen het sporten onmogelijk maken in een gezondheidscrisis is echt een geweldig idee.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:44 #110
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202388301
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:
maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
Ik denk dat je je daarin vergist. Alleen in dit topic al een aantal mensen die hun bezoek naar overdag verplaatsen.
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:52 #111
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202388302
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
En de sportschool compenseert niet, want ze krijgen geen financiële steun (abonnementen lopen gewoon door, dus geen omzetverlies en geen recht op hulp van de overheid).

Je kunt het inderdaad niemand iets kwalijk nemen dat ze proberen te doen wat kan en mag binnen de ruimte die geboden wordt.
En dat niet alleen, als je besluit om dicht te gaan, verlies je ook gewoon leden die niet meer terugkomen. Je omzet krimpt dan dus gewoon. Je hebt eigenlijk geen keuze om maar gewoon zoveel mogelijk mensen tussen 05:00 en 17:00 te laten komen.
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:54 #112
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202388303
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom is het averechts om de R te drukken?
Als je niet meer kan sporten verminder je daadwerkelijk het aantal "contactmomenten" met anderen?
Omdat er minder tijdsloten zijn om te sporten gaan meer mensen op hetzelfde moment, wat de piekdrukte verhoogt.

Zo moeilijk is dit toch niet :{
Makkelijk tweede.
pi_202388304
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daarom misschien ook wel goed dat er nu tragische voorbeelden zijn.
Een deel zal het toch zien als fake nieuws van de MSM.

Wat dat betreft is er geen redden meer aan.
pi_202388305
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.

quote:
'Sterftecijfer in verpleeghuizen net zo hoog als in de tweede golf'
Het percentage sterfgevallen in de verpleeghuizen is weer net zo hoog als in de tweede coronagolf in november vorig jaar, voor de vaccinaties. Dat zegt hoogleraar ouderengeneeskunde Cees Hertogh tegen NOS. Uit de meest recente data blijkt dat zo'n 22 procent van de gevaccineerde bewoners na een besmetting overlijdt. De afnemende effectiviteit van de vaccins, vooral bij ouderen, is hier een van de oorzaken van.
pi_202388309
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat ze het aantal contact momenten willen verminderen, en dat bereik je natuurlijk wel door alles in de avonden te sluiten.
Ja er zal vast een deel naar de middag verplaatsen, maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
Ok daar heb je zeker een punt. Maar als je in deze crisissituatie tegen code zwart aanzittend verplaatsingen in de hand werkt, neem je de situatie in de ziekenhuizen eigenlijk gewoon niet serieus genoeg wat mij betreft. Zeker omdat de 5 tot 5 openstelling voor heel veel sectoren gewoon alsnog een lockdown inhoud.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 29 november 2021 @ 10:50:50 #116
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202388312
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom is minder mensen tegelijk in een ruimte beter dan meer mensen verspreid?

Ik snap nog steeds niet hoe dat helpt?
Zelfs om te ontmoedigen zonder te sluiten.
Stel er komen op een dag 5 besmette mensen in een sportschool.
Die besmetten dan ook in theorie veel meer mensen als het belachelijk druk is.
Niemand snapt het.

Mijn dochter móet sporten in de sportschool, maakt onderdeel uit van haar revalidatie. Maar ook bijna iedere dag tot 16:00 naar school. Het is passen en meten maar je doet toch je uiterste best te blijven gaan. Net als alle andere sporters die ‘s avonds gingen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202388313
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Daarom hebben ze bijvoorbeeld in België die mensen al lang en breed geboostered.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:51:01 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388314
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef galantis het volgende:

[..]
Je haalt er alleen maar merkbaar voordeel uit wanneer de aantallen besmettingen die je binnenhaalt van dezelfde orde zijn als het aantal aanwezige gevallen in NL.
Ik vermoed dat we hier al ver voorbij zijn.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw: JIJ vermoedt iets. Dat maakt het geen feit.

FEIT is dat er nog nergens in Nederland een bekend geval is die niet direct te linken is aan een vlucht uit Zuid-Afrika. Daar wordt nu naar gehandeld, en dat is meer dan terecht. En niemand die er last van heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202388315
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Kerel stop eens met die oneliners.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202388316
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef DonDruiper het volgende:
Hoe zou het met taartmevrouw zijn? Kan ze alweer proeven?
lijkt mij echt kut, niet kunnen proeven en ruiken
  maandag 29 november 2021 @ 10:51:31 #121
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202388320
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Omdat we te laat zijn met boosteren, niet omdat de vaccins niet werken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202388325
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daarom misschien ook wel goed dat er nu tragische voorbeelden zijn.
Dat is dan weer propaganda om je die zooi te laten nemen!
Die mensen die er zo in staan zijn helaas niet te overtuigen.
Gewoon geradicaliseerden.
pi_202388329
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Omdat er minder tijdsloten zijn om te sporten gaan meer mensen op hetzelfde moment, wat de piekdrukte verhoogt.

Zo moeilijk is dit toch niet :{
Zoals ik zeg, voor sommige zaken zal het vast drukker worden in de uren overdag, maar ik denk echt niet dat dat in verhouding staat met het aantal zaken die helemaal niet meer doorgaan.

Als ik een N=1 voorbeeld pak.
Mijn vriendin gaat nu idd in de middag uren sporten (fitness) maar mijn zoontje gaat niet meer voetballen omdat er geen trainingen zijn (en ook geen wedstrijden meer).
Voor mijzelf hetzelfde, geen trainingen meer en geen wedstrijden.
pi_202388331
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Laat je niet gek maken. Neem aan dat je zelf wel een premium account hebt. Gewoon hun berichten verbergen.
Prima idee. Heb daar nu nog maar 1 persoon opstaan (ludovinogwat). Plek genoeg voor nog wat gekkies. :)
pi_202388333
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je je een beetje minder mag uitlaten over mensen waar je verder niets van weet. Je weet niet waarom ze niet zijn gevaccineerd, je weet niet hoe ze alsnog besmet zijn geraakt.

Er is één ding dat je wel kunt bedenken: deze vrouwen is een van de ergste dingen overkomen die je als mens kunt overkomen: ze zijn hun kind verloren. Dat is intens verdrietig en spreken van dood door schuld is echt volledig ongepast.
Dat mag jij ongepast vinden.
Ik vind het ongepast dat zwangere vrouwen willens en wetens het risico lopen op complicaties.

Aan de ene kant eten ze geen rauwemelkse kaas aan de andere staan ze ongevaccineerd in elkaars gezicht te hijgen.
Maar ja het is ook maar een verkoudheid en ik ben dit jaar al verkouden geweest, big deal.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:52:50 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388335
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Alleen in dit topic al een aantal mensen die hun bezoek naar overdag verplaatsen.
Mijn vereniging is al aan het kijken om de trainingen naar de ochtenden en weekenden te verplaatsen. Het enige waar we dan nog last van hebben zijn de wedstrijden na 16:30, maar voor buitensporten zijn wedstrijden helemaal niet gecanceld, dus onderaan de streep is er niets bereikt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 november 2021 @ 10:53:41 #127
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202388346
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Dat ligt er maar aan of het ziekenhuisopnamebeleid gewijzigd is of niet. Als ze uiteindelijk toch sterven dan kunnen ze dat beter doen in een verpleeghuisbed dan in een ziekenhuisbed.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:53:53 #128
5428 crew  miss_sly
pi_202388350
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:52 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Dat mag jij ongepast vinden.
Ik vind het ongepast dat zwangere vrouwen willens en wetens het risico lopen op complicaties.

Aan de ene kant eten ze geen rauwemelkse kaas aan de andere staan ze ongevaccineerd in elkaars gezicht te hijgen.
Maar ja het is ook maar een verkoudheid en ik ben dit jaar al verkouden geweest, big deal.
Je hebt geen idee wat hun gedachtegang is geweest en hoe ze zich hebben gedragen. Jij neemt van alles aan en gooit er dan een heftige term als dood door schuld tegenaan. Stop daar maar mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 november 2021 @ 10:54:17 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202388354
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Ga je nog even je excuses aanbieden voor je foutieve informatie?
  maandag 29 november 2021 @ 10:54:35 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_202388356
Nog eentje voor in de OP

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:55:11 #131
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202388361
twitter
pi_202388365
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef Arizona het volgende:

[..]
Niemand snapt het.

Mijn dochter móet sporten in de sportschool, maakt onderdeel uit van haar revalidatie. Maar ook bijna iedere dag tot 16:00 naar school. Het is passen en meten maar je doet toch je uiterste best te blijven gaan. Net als alle andere sporters die ‘s avonds gingen.
Ja true, gisteren en vandaag zat basic fit al bomvol.
Ik heb nu twee tijdsslots in de ochtend wanneer het bomvol is.

Beste is in de middag. Idealiter werk je thuis en kan je in de middag een uur op je pauze pakken en werk je tot 6 bv. Of je begint eerder.
Ik heb dit voorgelegd maar op werk waren ze er geen voorstander van met oog op klantcontact en dat je dan te lang weg bent.
Mensen denken gewoon niet graag in oplossingen waarbij bestaande structuren aangetast worden.
pi_202388368
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:54 schreef speknek het volgende:
Nog eentje voor in de OP

[ afbeelding ]
de christus! :o :o :o :o
pi_202388370
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Prima idee. Heb daar nu nog maar 1 persoon opstaan (ludovinogwat). Plek genoeg voor nog wat gekkies. :)
Stel binnen je moderator team maar voor of ook niet premium members in dit topic mensen kunnen verbergen. Denk dat daar wel animo is en de sfeer ten goede komt.

Iedereen heeft recht op zijn mening hoor, maar het steeds brengen van foutieve feiten en suggestieve info wordt echt irritant.
pi_202388371
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mijn vereniging is al aan het kijken om de trainingen naar de ochtenden en weekenden te verplaatsen. Het enige waar we dan nog last van hebben zijn de wedstrijden na 16:30, maar voor buitensporten zijn wedstrijden helemaal niet gecanceld, dus onderaan de streep is er niets bereikt.
Niets bereikt, dat geloof ik niet. Veel mensen zullen kiezen voor werken > thuis doordeweeks. Dat is al zo’n 70% van je tijd die in principe redelijk ‘contactarm’ wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202388379
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Veel mensen geloven dat gewoon niet.
Ze vertrouwen veel meer op zichzelf/het virus dan het vaccin.
Ze mogen vertrouwen op het lichaam en/of het virus.
Gaat het goed en wordt het kindje gezond levend geboren, dan zal ook niemand zeuren.

Maar in deze gevallen is het kind overleden, doordat de moeder gehandeld heeft zoals ze gehandeld heeft.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:57:17 #137
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202388383
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:52 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Dat mag jij ongepast vinden.
Ik vind het ongepast dat zwangere vrouwen willens en wetens het risico lopen op complicaties.

Aan de ene kant eten ze geen rauwemelkse kaas aan de andere staan ze ongevaccineerd in elkaars gezicht te hijgen.
Maar ja het is ook maar een verkoudheid en ik ben dit jaar al verkouden geweest, big deal.
Dat risico loop je aan twee kanten natuurlijk. En zolang dit gemeld wordt bij de vraag of je je mag laten vaccineren als je zwanger bent begrijp ik het heel goed dat je twijfelt:
quote:
Omdat de prikken nog nieuw zijn, is nog niet alles duidelijk over bijwerkingen. In Amerika hebben al veel zwangere vrouwen een prik gekregen en zij kregen geen duidelijke bijwerkingen.
Artsen verwachten dat de prikken wel veilig zijn als je zwanger bent. Er zit geen levend virus in de prikken.

De voordelen van een prik zijn groter dan de nadelen die de prik misschien heeft.

Als 1 of meer van deze dingen voor jou kloppen, raden artsen aan om in ieder geval een prik tegen corona te halen. Je bent zwanger en:

je hebt een chronische ziekte
Als je zwanger bent en een chronische ziekte hebt, kun je heel erg ziek worden door corona. Bijvoorbeeld als je diabetes hebt, of een hart- of nierziekte. Je kunt daarom beter een prik tegen corona nemen.
je bent ouder dan 35 jaar
je bent niet in Nederland geboren, of je vader en moeder zijn niet in Nederland geboren
je hebt veel overgewicht
je hebt werk waarbij je contact hebt met mensen met corona
Maar hey, noem ze maar wappies, noem ze maar aso's, noem het maar dood door schuld. Ik hoop oprecht voor je dat je nooit in de situatie komt dat je je ongeboren kind verliest. De persoon die dan tegenover je komt staan en zegt dat het je eigen schuld is komt er denk ik niet goed vanaf.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202388386
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk, hier komt de aap uit de mouw: JIJ vermoedt iets. Dat maakt het geen feit.

FEIT is dat er nog nergens in Nederland een bekend geval is die niet direct te linken is aan een vlucht uit Zuid-Afrika. Daar wordt nu naar gehandeld, en dat is meer dan terecht. En niemand die er last van heeft.
Met de geschetste besmettelijkheid vind ik dit een zeer redelijk vermoeden.

Zelfs al klopt mijn vermoeden niet, dan kopen we hoogstens een week ofzo. Die vluchten tegenhouden is een 'oplossing' van dezelfde categorie als het bijplaatsen van 100 IC-bedden. Nutteloos wanneer je exponentiele groei verwacht. We moeten gewoon met deze variant zien te dealen.
I'll give you something to do
pi_202388391
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
de christus! :o :o :o :o
Als je echt je best doet en je hart raakt aangetast of je nieren hebben dialyse nodig, wordt het nog leuker :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 29 november 2021 @ 10:57:50 #140
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202388392
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
En dat niet alleen, als je besluit om dicht te gaan, verlies je ook gewoon leden die niet meer terugkomen. Je omzet krimpt dan dus gewoon. Je hebt eigenlijk geen keuze om maar gewoon zoveel mogelijk mensen tussen 05:00 en 17:00 te laten komen.
Ja, dat beperken van openingstijden is echt een paardenmiddel. Dat is tijdens eerdere golven ook al besproken, toen supermarkten eerder dicht moesten enzo. Voor horeca werkt het misschien nog enigszins, omdat je nou eenmaal niet 's ochtends of 's middags naar de kroeg gaat. Maar voor zoiets als een sportschool slaat het echt nergens op.

Sowieso zou in plaats van beperkte openingstijden het veel logischer zijn om met beperkte groepsgroottes te werken. Dan limiteer je daadwerkelijk de potentiële overdracht. Dat was eerder ook zo, toen je verplicht moest reserveren enzo. Ik snap niet zo goed waarom dat nu weer anders moet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:59:05 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388407
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niets bereikt, dat geloof ik niet. Veel mensen zullen kiezen voor werken > thuis doordeweeks. Dat is al zo’n 70% van je tijd die in principe redelijk ‘contactarm’ wordt.
Jij denkt serieus dat mensen speciaal thuis gaan werken om te kunnen sporten voor werk of in de weekenden? Ik heb het hier over verenigingen, die gaan geen trainingsuren inplannen midden op de dag als de helft niet kan. En als ze dat al doen, dan werk ik bijvoorbeeld dichtbij genoeg om even op en neer te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 29 november 2021 @ 10:59:45 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202388419
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wie wordt er bestraft dan? Nou, poehpoeh, overbetaalde directeuren mogen even niet meer in de EU vergaderen.
Zuid-Afrika voelt zich gestraft voor vondst variant; president roept op inreisverboden ‘onmiddellijk’ op te heffen
https://www.volkskrant.nl/a-b73f6b9d
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202388420
De beste manier om mensen thuis te laten werken is de scholen dichtgooien, maar dat wilen ze koste wat het kost vermijden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 11:00:14 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388424
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:57 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat beperken van openingstijden is echt een paardenmiddel. Dat is tijdens eerdere golven ook al besproken, toen supermarkten eerder dicht moesten enzo. Voor horeca werkt het misschien nog enigszins, omdat je nou eenmaal niet 's ochtends of 's middags naar de kroeg gaat. Maar voor zoiets als een sportschool slaat het echt nergens op.

Sowieso zou in plaats van beperkte openingstijden het veel logischer zijn om met beperkte groepsgroottes te werken. Dan limiteer je daadwerkelijk de potentiële overdracht. Dat was eerder ook zo, toen je verplicht moest reserveren enzo. Ik snap niet zo goed waarom dat nu weer anders moet.
Je wil zeggen dat het feit dat ik sinds de vroege sluiting van supermarkten geen rustige uren meer kan vinden niet aan mij ligt, maar aan het feit dat iedereen die normaal in de avonduren kwam nu op eens tegelijk met het middagvolk moet komen? :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 11:00:53 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388429
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zuid-Afrika voelt zich gestraft voor vondst variant; president roept op inreisverboden ‘onmiddellijk’ op te heffen
https://www.volkskrant.nl/a-b73f6b9d
Jammer dan. Kan je ook nog voor jezelf denken, of neem je blind alles over wat die president roept?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 11:01:13 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202388431
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef Monolith het volgende:
De beste manier om mensen thuis te laten werken is de scholen dichtgooien, maar dat wilen ze koste wat het kost vermijden.
Yep. En dus blijven de besmettingen "in huis" gewoon doorlopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202388432
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat mensen speciaal thuis gaan werken om te kunnen sporten voor werk of in de weekenden? Ik heb het hier over verenigingen, die gaan geen trainingsuren inplannen midden op de dag als de helft niet kan. En als ze dat al doen, dan werk ik bijvoorbeeld dichtbij genoeg om even op en neer te gaan.
Ja dat denk ik inderdaad. Veel mensen die op kantoor zouden zitten gaan nu wat flexibeler om met hun werktijden. Zie ondergetekende en collega's.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 11:01:20 #148
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202388436
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:57 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, dat beperken van openingstijden is echt een paardenmiddel. Dat is tijdens eerdere golven ook al besproken, toen supermarkten eerder dicht moesten enzo. Voor horeca werkt het misschien nog enigszins, omdat je nou eenmaal niet 's ochtends of 's middags naar de kroeg gaat. Maar voor zoiets als een sportschool slaat het echt nergens op.

Sowieso zou in plaats van beperkte openingstijden het veel logischer zijn om met beperkte groepsgroottes te werken. Dan limiteer je daadwerkelijk de potentiële overdracht. Dat was eerder ook zo, toen je verplicht moest reserveren enzo. Ik snap niet zo goed waarom dat nu weer anders moet.
Om één of andere reden heerst de gedachte dat mensen thuisblijven als de openingstijden korter zijn. Dat kan denk ik waar zijn voor funshoppers, maar ik heb het gevoel (onderbuik) dat dat maar een heel klein deel van het winkelend publiek is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 29 november 2021 @ 11:01:27 #149
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202388439
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef Monolith het volgende:
De beste manier om mensen thuis te laten werken is de scholen dichtgooien, maar dat wilen ze koste wat het kost vermijden.
Ouders zijn niet opgeleid om onderwijs te geven. En het is steeds meer duidelijk dat het sluiten van de scholen voor veel leerlingen tot achterstanden geleid heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 11:01:48 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202388442
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zuid-Afrika voelt zich gestraft voor vondst variant; president roept op inreisverboden ‘onmiddellijk’ op te heffen
https://www.volkskrant.nl/a-b73f6b9d
Tsja, hadden ze maar de kans op zo'n variant moeten beperken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')