abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202388278
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom dan wel alles open houden overdag? Zoals bioscopen, theaters en horeca? Dit OMT advies is echt door mensen geschreven die niet snappen hoe onze maatschappij functioneert
Omdat ze het aantal contact momenten willen verminderen, en dat bereik je natuurlijk wel door alles in de avonden te sluiten.
Ja er zal vast een deel naar de middag verplaatsen, maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
pi_202388279
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:39 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Er is alweer heel lang geleden gezegd dat het wel verstandig was om je als zwangere vrouw te laten vaccineren.
Maar dan nog weigeren ze dat als de wappies die ze zijn.

Wil je niet vaccineren, zou je op zijn minst kunnen zorgen dat je niet besmet raakt, zelfs dat vonden ze niet nodig.... want verkoudheid.

Het risico was reëel dat ze na besmetting op het IC zouden komen en geen enkele zwangere vrouw heeft ooit een gezond kind gebaard terwijl ze op het IC lagen.
Veel mensen geloven dat gewoon niet.
Ze vertrouwen veel meer op zichzelf/het virus dan het vaccin.
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:48:31 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388282
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
De belangen zijn groter dan alleen jouw of mijn vakantie.
Landen bestraffen voor het melden van een variant die ze hebben ontdekt gaat averechts werken.

Je zou wel gek zijn om direct naar buiten te treden nu als je iets nieuws ontdekt.
Wie wordt er bestraft dan? Nou, poehpoeh, overbetaalde directeuren mogen even niet meer in de EU vergaderen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202388285
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat zou echt schandalig zijn.
ik vermoed 3 maanden ipv 3 weken en ook nog een schoolsluiting, die ze nu al hadden moeten voor een scherpe daling van de cijfers.
  maandag 29 november 2021 @ 10:48:50 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202388286
quote:
Weet ik. Maar we zijn nu een jaar verder en er is helemaal niks geleerd als we nog steeds een half jaar lang in wilde paniek alles verbieden en niet verder kijken dan de korte termijn.
pi_202388287
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:42 schreef noodgang het volgende:

[..]
Je kunt het er wel (enigszins) mee uitstellen.

Als je aantal besmettingen (bijvoorbeeld) per week verdubbelt dan maakt het nogal een verschil of je bij 10 begint of bij 100 in de tijd dat je de piek bereikt
Je haalt er alleen maar merkbaar voordeel uit wanneer de aantallen besmettingen die je binnenhaalt van dezelfde orde zijn als het aantal aanwezige gevallen in NL.
Ik vermoed dat we hier al ver voorbij zijn.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:49:08 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388291
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Veel mensen geloven dat gewoon niet.
Ze vertrouwen veel meer op zichzelf/het virus dan het vaccin.
Daarom misschien ook wel goed dat er nu tragische voorbeelden zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:26 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202388295
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar dat moet je wel afzetten tegen de consequenties.
Dat is weer een heel andere discussie. Het helpt inderdaad niet om een land dat netjes een probleem meldt gelijk als paria te bestempelen en af te zonderen.

Gelukkig sequencen we in Nederland nauwelijks, dus een Nederlandse variant gaat er ook nooit komen :T w/
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:41 #109
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202388300
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Omdat ze het aantal contact momenten willen verminderen, en dat bereik je natuurlijk wel door alles in de avonden te sluiten.
Ja er zal vast een deel naar de middag verplaatsen, maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
Mensen het sporten onmogelijk maken in een gezondheidscrisis is echt een geweldig idee.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:44 #110
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202388301
quote:
maar de bulk van NL zal toch in de avonden sporten en die gaan niet meer.
Ik denk dat je je daarin vergist. Alleen in dit topic al een aantal mensen die hun bezoek naar overdag verplaatsen.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:52 #111
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202388302
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 10:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
En de sportschool compenseert niet, want ze krijgen geen financiële steun (abonnementen lopen gewoon door, dus geen omzetverlies en geen recht op hulp van de overheid).

Je kunt het inderdaad niemand iets kwalijk nemen dat ze proberen te doen wat kan en mag binnen de ruimte die geboden wordt.
En dat niet alleen, als je besluit om dicht te gaan, verlies je ook gewoon leden die niet meer terugkomen. Je omzet krimpt dan dus gewoon. Je hebt eigenlijk geen keuze om maar gewoon zoveel mogelijk mensen tussen 05:00 en 17:00 te laten komen.
  maandag 29 november 2021 @ 10:49:54 #112
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202388303
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom is het averechts om de R te drukken?
Als je niet meer kan sporten verminder je daadwerkelijk het aantal "contactmomenten" met anderen?
Omdat er minder tijdsloten zijn om te sporten gaan meer mensen op hetzelfde moment, wat de piekdrukte verhoogt.

Zo moeilijk is dit toch niet :{
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202388304
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een deel zal het toch zien als fake nieuws van de MSM.

Wat dat betreft is er geen redden meer aan.
pi_202388305
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.

quote:
'Sterftecijfer in verpleeghuizen net zo hoog als in de tweede golf'
Het percentage sterfgevallen in de verpleeghuizen is weer net zo hoog als in de tweede coronagolf in november vorig jaar, voor de vaccinaties. Dat zegt hoogleraar ouderengeneeskunde Cees Hertogh tegen NOS. Uit de meest recente data blijkt dat zo'n 22 procent van de gevaccineerde bewoners na een besmetting overlijdt. De afnemende effectiviteit van de vaccins, vooral bij ouderen, is hier een van de oorzaken van.
pi_202388309
quote:

[..]
Ok daar heb je zeker een punt. Maar als je in deze crisissituatie tegen code zwart aanzittend verplaatsingen in de hand werkt, neem je de situatie in de ziekenhuizen eigenlijk gewoon niet serieus genoeg wat mij betreft. Zeker omdat de 5 tot 5 openstelling voor heel veel sectoren gewoon alsnog een lockdown inhoud.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202388312
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom is minder mensen tegelijk in een ruimte beter dan meer mensen verspreid?

Ik snap nog steeds niet hoe dat helpt?
Zelfs om te ontmoedigen zonder te sluiten.
Stel er komen op een dag 5 besmette mensen in een sportschool.
Die besmetten dan ook in theorie veel meer mensen als het belachelijk druk is.
Niemand snapt het.

Mijn dochter móet sporten in de sportschool, maakt onderdeel uit van haar revalidatie. Maar ook bijna iedere dag tot 16:00 naar school. Het is passen en meten maar je doet toch je uiterste best te blijven gaan. Net als alle andere sporters die ‘s avonds gingen.
pi_202388313
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef zoost het volgende:
Nog even over de vaccins...we zijn er echt niets mee opgeschoten in de verpleeghuizen.
[..]

Daarom hebben ze bijvoorbeeld in België die mensen al lang en breed geboostered.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 10:51:01 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202388314
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef galantis het volgende:

[..]
Je haalt er alleen maar merkbaar voordeel uit wanneer de aantallen besmettingen die je binnenhaalt van dezelfde orde zijn als het aantal aanwezige gevallen in NL.
Ik vermoed dat we hier al ver voorbij zijn.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw: JIJ vermoedt iets. Dat maakt het geen feit.

FEIT is dat er nog nergens in Nederland een bekend geval is die niet direct te linken is aan een vlucht uit Zuid-Afrika. Daar wordt nu naar gehandeld, en dat is meer dan terecht. En niemand die er last van heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202388315
quote:
[..]

Kerel stop eens met die oneliners.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202388316
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:48 schreef DonDruiper het volgende:
Hoe zou het met taartmevrouw zijn? Kan ze alweer proeven?
lijkt mij echt kut, niet kunnen proeven en ruiken
pi_202388320
quote:
[..]

Omdat we te laat zijn met boosteren, niet omdat de vaccins niet werken.
pi_202388325
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is dan weer propaganda om je die zooi te laten nemen!
Die mensen die er zo in staan zijn helaas niet te overtuigen.
Gewoon geradicaliseerden.
pi_202388329
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Omdat er minder tijdsloten zijn om te sporten gaan meer mensen op hetzelfde moment, wat de piekdrukte verhoogt.

Zo moeilijk is dit toch niet :{
Zoals ik zeg, voor sommige zaken zal het vast drukker worden in de uren overdag, maar ik denk echt niet dat dat in verhouding staat met het aantal zaken die helemaal niet meer doorgaan.

Als ik een N=1 voorbeeld pak.
Mijn vriendin gaat nu idd in de middag uren sporten (fitness) maar mijn zoontje gaat niet meer voetballen omdat er geen trainingen zijn (en ook geen wedstrijden meer).
Voor mijzelf hetzelfde, geen trainingen meer en geen wedstrijden.
pi_202388331
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Laat je niet gek maken. Neem aan dat je zelf wel een premium account hebt. Gewoon hun berichten verbergen.
Prima idee. Heb daar nu nog maar 1 persoon opstaan (ludovinogwat). Plek genoeg voor nog wat gekkies. :)
pi_202388333
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je je een beetje minder mag uitlaten over mensen waar je verder niets van weet. Je weet niet waarom ze niet zijn gevaccineerd, je weet niet hoe ze alsnog besmet zijn geraakt.

Er is één ding dat je wel kunt bedenken: deze vrouwen is een van de ergste dingen overkomen die je als mens kunt overkomen: ze zijn hun kind verloren. Dat is intens verdrietig en spreken van dood door schuld is echt volledig ongepast.
Dat mag jij ongepast vinden.
Ik vind het ongepast dat zwangere vrouwen willens en wetens het risico lopen op complicaties.

Aan de ene kant eten ze geen rauwemelkse kaas aan de andere staan ze ongevaccineerd in elkaars gezicht te hijgen.
Maar ja het is ook maar een verkoudheid en ik ben dit jaar al verkouden geweest, big deal.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')