Überhaupt iedereen. Ben je er over twee weken vanaf.quote:Op zondag 28 november 2021 13:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gewoon standaard iedereen die binnenkomt in quarantaine stoppen
1G of lockdown aubquote:Op zondag 28 november 2021 13:12 schreef Bolasie het volgende:
Verplichte PCR + quarantaine bij binnenkomst lijkt mij evident. Mag onze vriend ook aankondigen zo wat mij betreft.
Als het eenmaal Europa binnen is al niet meerquote:Op zondag 28 november 2021 13:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het heeft sowieso allemaal niet zo een zin idd. Glippen er altijd wel doorheen qua testen en als het eenmaal in je land is dan kun je het toch niet meer beheersen.
Het is alleen logischer dat Omicron van Zuidelijk Afrika via Europa naar Egypte is gereisd dan via Egypte naar Europa.quote:Op zondag 28 november 2021 13:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De eerste die in België gevonden werd kwam uit Egypte. Dus die variant is gewoon al verspreid over de wereld. Er zijn volgens mij ook maar 3 landen in Afrika die regelmatig sequencen. Er zijn ook landen in Afrika die amper tot niet testen omdat het te duur is. Dus ja alles wat van Afrika komt zal nu wel die variant op te vinden zijn.
AustraliëGODENquote:Op zondag 28 november 2021 13:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Überhaupt iedereen. Ben je er over twee weken vanaf.
Werkt erg goed, kijk maar naar zero COVID landen
Dat landen nog steeds de illusie hebben dat ze het virus buiten kunnen houden of tot een stop kunnen brengen. Die naïviteit is om te huilen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:17 schreef Oliver23 het volgende:
Voelt letterlijk als een soort flashback naar vorig jaar met de ''Britse Variant''
Niet echt want hij is als eerste in Zuid-Afrika gevonden waarschijnlijk is die ergens anders ontstaan. Toen die gevonden werd gingen ze in België alle sequences onderzoeken terug kijken en toen bleek die daar ook te zijn. Degene die in België besmet was met die variant had geen banden met Zuidelijk Afrika volgens mij alleen met Egypte.quote:Op zondag 28 november 2021 13:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is alleen logischer dat Omicron van Zuidelijk Afrika via Europa naar Egypte is gereisd dan via Egypte naar Europa.
Logische vraag toch?quote:Op zondag 28 november 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, vooral smeken om nog meer maatregelenOh, oh, de media.
Ik wilde net een verwijzing maken naar iemand anders uit de 'media' van 80 jaar terug, maar laat ik dat maar achterwege laten.quote:Op zondag 28 november 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, vooral smeken om nog meer maatregelenOh, oh, de media.
de Jonge wil graag lijken op de Dissel en Willem-Alexanderquote:Op zondag 28 november 2021 13:23 schreef crystal_meth het volgende:
Ow, wist niet dat Hugo inmiddels een baard en snor had.
Zuid-Afrika was net over de Delta golf heen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
Maar als Zuid-Afrika geen Delta heeft is het toch niet logisch dat maar 13 de Omicron variant is, of is het testproces voor mensen naar Zuid-Afrika toe niet waterdicht?
Geen enkel testproces is waterdichtquote:Op zondag 28 november 2021 13:23 schreef chratnox het volgende:
Maar als Zuid-Afrika geen Delta heeft is het toch niet logisch dat maar 13 de Omicron variant is, of is het testproces voor mensen naar Zuid-Afrika toe niet waterdicht?
Ja, maar Omicron was daar bijna 100% toch? Dan is de kans dat je daar met Delta besmet raakt vrij klein, aangezien de hitrate voor Omicron veel groter is.quote:Op zondag 28 november 2021 13:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zuid-Afrika was net over de Delta golf heen.
Pas een paar maandjes hoor.quote:Op zondag 28 november 2021 13:23 schreef crystal_meth het volgende:
Ow, wist niet dat Hugo inmiddels een baard en snor had.
Ventilatie voorschriftenquote:Op zondag 28 november 2021 13:24 schreef RipCity het volgende:
Professionele plek weer.
Goede communicatie. Waarom zo'n random plek buiten?
Nee, dit is een pershavenwandeling: https://nos.nl/livestream(...)e-jonge-over-omikronquote:Op zondag 28 november 2021 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen enkel testproces is waterdicht![]()
Maar er is nu een persconferentie begrijp ik? Waarover
Volgens mij woont hij toch aan het water in Rotterdam? Dus dicht bij zijn huis?quote:Op zondag 28 november 2021 13:24 schreef RipCity het volgende:
Professionele plek weer.
Goede communicatie. Waarom zo'n random plek buiten?
Nachtje doorgehaald.quote:Op zondag 28 november 2021 13:25 schreef RipCity het volgende:
Frits Wester direct vanuit de kroeg hierheen?
100% is nog niet duidelijk. Maar het is wel besmettelijker dus die gaat idd Delta wel weg drukken.quote:Op zondag 28 november 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar Omicron was daar bijna 100% toch? Dan is de kans dat je daar met Delta besmet raakt vrij klein, aangezien de hitrate voor Omicron veel groter is.
Denk het wel ja.quote:Op zondag 28 november 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij woont hij toch aan het water in Rotterdam? Dus dicht bij zijn huis?
Wat gezellig, een uitjequote:Op zondag 28 november 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dit is een pershavenwandeling: https://nos.nl/livestream(...)e-jonge-over-omikron
Ik verwacht dat vrijwel alle EU landen overgaan naar een plan om ook gevaccineerden enkel toe te laten met een PCR test.quote:Op zondag 28 november 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
De Jonge twijfelt of vrij reizen mogelijk blijft
ik hoop dat dit de variant is die Covid een griepje maakt en ineens alle maatregelen weg kunnen en naar de kroeg gesubsidieerd wordt om zo snel mogelijk deze variant de Delta te laten vervangen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
1 keer hoesten, heel NL besmetquote:Op zondag 28 november 2021 13:28 schreef ZaZoe het volgende:
Hoeveel besmettelijker kan het nog worden?
I'm inquote:Op zondag 28 november 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
ik hoop dat dit de variant is die Covid een griepje maakt en ineens alle maatregelen weg kunnen en naar de kroeg gesubsidieerd wordt om zo snel mogelijk deze variant de Delta te laten vervangen.
Wel even dubbel testen bij aankomst.quote:Op zondag 28 november 2021 13:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat gezellig, een uitje![]()
Ah well, ik hoor het wel, en ook of ik morgenavond het land nog in mag.
Maar gezien de duur van het nemen van besluiten door Nederland komt dat wel goed
Nee.quote:Op zondag 28 november 2021 13:29 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Misschien hebben wij die Omikron al weken en zijn daarom onze positieve test cijfers zo hoog?
Alsof Jaap's swagger alleen maar in zijn baard zou zittenquote:Op zondag 28 november 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
de Jonge wil graag lijken op de Dissel en Willem-Alexander
Dan wordt vliegverkeer buiten de EU bedoeld, toch? Binnen de EU gaan de grenzen niet zomaar dicht lijkt me, zeker niet voor wegverkeer.quote:Op zondag 28 november 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, hij zei 't net. Voor inreizigers buiten Europa.quote:Op zondag 28 november 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan wordt vliegverkeer buiten de EU bedoeld, toch? Binnen de EU gaan de grenzen niet zomaar dicht lijkt me, zeker niet voor wegverkeer.
Ik check onderweg wel lekker hoe en watquote:Op zondag 28 november 2021 13:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel even dubbel testen bij aankomst.
Dat wil zeggen: t/m 14 november. Want over de resultaten na die datum is nog niks bekend gemaakt.quote:Op zondag 28 november 2021 13:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nee.
1500 positieve tests per week worden gesequeced. Daarin is de nieuwe variant nog nooit aangetroffen.
Jaaaquote:Op zondag 28 november 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
ik hoop dat dit de variant is die Covid een griepje maakt en ineens alle maatregelen weg kunnen en naar de kroeg gesubsidieerd wordt om zo snel mogelijk deze variant de Delta te laten vervangen.
Het ging specifiek over vrij reizen binnen Europa. Hugo twijfelt of dat mogelijk blijft.quote:Op zondag 28 november 2021 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan wordt vliegverkeer buiten de EU bedoeld, toch? Binnen de EU gaan de grenzen niet zomaar dicht lijkt me, zeker niet voor wegverkeer.
Voor vluchten uit Zwitserland zijn 7 anale swabs, 4 fluimen en 3 rondjes om je as terwijl je met je vinger je neus aanraakt nodig.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik check onderweg wel lekker hoe en wat
Men vatte ze nie
Dat is niet tegen te houden.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het ging specifiek over vrij reizen binnen Europa. Hugo twijfelt of dat mogelijk blijft.
Ik denk dat ze ook binnen de EU extra maatregelen gaan nemen; extra PCR test bovenop vaccinatie; dus eigenlijk 1G. Portugal is al begonnen paar dagen terug, Zwitserland ging nog een stapje verder gisteren. Zullen er wel meer volgen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, hij zei 't net. Voor inreizigers buiten Europa.
Maar ook in Portugal is het alleen voor vliegverkeer.quote:Op zondag 28 november 2021 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook binnen de EU extra maatregelen gaan nemen; extra PCR test bovenop vaccinatie; dus eigenlijk 1G. Portugal is al begonnen paar dagen terug, Zwitserland ging nog een stapje verder gisteren. Zullen er wel meer volgen.
Hugo is de ideale bad cop en doemdenker. Lekker laten lullen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het ging specifiek over vrij reizen binnen Europa. Hugo twijfelt of dat mogelijk blijft.
Iedereen na de kerstvakantie vol op de bek nemen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jaaa
Verplichting om elkaar in de bek te tuffen ipv handen schudden
Voor vluchten misschien maar hoe zorg je dat alle grensovergangen bewaakt worden op de weg? En dat al het vrachtverkeer vertraagd wordt waardoor de toelevering nog meer schade oploopt?quote:Op zondag 28 november 2021 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook binnen de EU extra maatregelen gaan nemen; extra PCR test bovenop vaccinatie; dus eigenlijk 1G. Portugal is al begonnen paar dagen terug, Zwitserland ging nog een stapje verder gisteren. Zullen er wel meer volgen.
Ook landen die daar binnen EU inmiddels mee zijn gestopt omdat cijfers in die landen vooruitgaan. Ook onbegrijpelijk, ongeacht welke variant, maar goed.quote:Op zondag 28 november 2021 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook.quote:
Komt ook wel omdat wij onszelf als enige in de voet schieten en 2 vluchten uit Z-A getest hebben.quote:Op zondag 28 november 2021 13:35 schreef groenen het volgende:
Maargoed, Nederland nu 2de op de lijst na Zuid-Afrika met een fraaie score van minimaal 13.
Alleen meer meer noodzaak voor uitgebreid QR-systeem inclusief boosters.quote:Op zondag 28 november 2021 13:37 schreef dycto het volgende:
Zou mooi zijn als de vaccinaties met dank aan deze variant zinloos zijn geworden. Even pas op de plaats maken voor al die mensen die andere mensen onder dwang een vaccinatie willen toedienen.
Och.. dit weer?quote:Op zondag 28 november 2021 13:37 schreef dycto het volgende:
Zou mooi zijn als de vaccinaties met dank aan deze variant zinloos zijn geworden. Even pas op de plaats maken voor al die mensen die andere mensen onder dwang een vaccinatie willen toedienen.
Dat zal wel met steekproeven geprobeerd worden.quote:Op zondag 28 november 2021 13:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Voor vluchten misschien maar hoe zorg je dat alle grensovergangen bewaakt worden op de weg? En dat al het vrachtverkeerd vertraagd wordt waardoor de toelevering nog meer schade oploopt?
Dat lijkt me een mooie persconferentie worden.quote:Op zondag 28 november 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jaaa
Verplichting om elkaar in de bek te tuffen ipv handen schudden
Inderdaad, alsof er in de rest van Europa geen vluchten uit Zuid-Afrika zijn aangekomen.quote:Op zondag 28 november 2021 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Komt ook wel omdat wij onszelf als enige in de voet schieten en 2 vluchten uit Z-A getest hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |