abonnement Unibet Coolblue
pi_202350184


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron


(Bron)
pi_202350192
ARIJS (ANP/DPA) - Fransen hebben binnen 24 uur 1,2 miljoen afspraken voor een derde coronavaccinatie gemaakt. Dat is een recordaantal op een dag. Zij reageren op de donderdag aangekondigde maatregel dat een coronatoegangsbewijs de geldigheid verliest als er geen boosterprik is gegeven.

Alle inwoners van Frankrijk ouder dan 18 jaar kunnen een afspraak maken voor een booster als hun laatste prik minimaal vijf maanden geleden was. Frankrijk hoopt zo het aantal nieuwe besmettingen terug te dringen.

Voor mensen die al zeven maanden volledig zijn ingeënt maar geen nieuwe vaccinatie hebben gehaald, vervalt het coronatoegangsbewijs. De regel is vanaf 15 januari van kracht, zo maakte minister van Gezondheid Olivier Véran donderdag bekend. Voor mensen die ouder zijn dan 65 jaar gaat de maatregel op 15 december in, omdat zij al langer een booster kunnen krijgen.

Véran ziet voorlopig af van hele strenge maatregelen, zoals een lockdown of een avondklok. Wel werd de mondkapjesplicht uitgebreid en is op meer plekken een coronatoegangsbewijs verplicht.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AR9WoD?ocid=msedgntp


1.2 miljoen(!!)
pi_202350201
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef Fosive het volgende:

[..]
Waarom zou de nieuwe variant dodelijker zijn? Dat heb ik nog niemand horen beweren (die er enig verstand van kan hebben).
Ik merk dat de angst alweer compleet aanslaat. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202350207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:37 schreef Oriente het volgende:
ARIJS (ANP/DPA) - Fransen hebben binnen 24 uur 1,2 miljoen afspraken voor een derde coronavaccinatie gemaakt. Dat is een recordaantal op een dag. Zij reageren op de donderdag aangekondigde maatregel dat een coronatoegangsbewijs de geldigheid verliest als er geen boosterprik is gegeven.

Alle inwoners van Frankrijk ouder dan 18 jaar kunnen een afspraak maken voor een booster als hun laatste prik minimaal vijf maanden geleden was. Frankrijk hoopt zo het aantal nieuwe besmettingen terug te dringen.

Voor mensen die al zeven maanden volledig zijn ingeënt maar geen nieuwe vaccinatie hebben gehaald, vervalt het coronatoegangsbewijs. De regel is vanaf 15 januari van kracht, zo maakte minister van Gezondheid Olivier Véran donderdag bekend. Voor mensen die ouder zijn dan 65 jaar gaat de maatregel op 15 december in, omdat zij al langer een booster kunnen krijgen.

Véran ziet voorlopig af van hele strenge maatregelen, zoals een lockdown of een avondklok. Wel werd de mondkapjesplicht uitgebreid en is op meer plekken een coronatoegangsbewijs verplicht.

https://www.msn.com/nl-nl(...)AR9WoD?ocid=msedgntp

1.2 miljoen(!!)
lijken ook echt in nederland een beetje de lul te zijn met die rare maatregelen

zelf vind ik de maatregelen die wij nu hebben erger dan die 2G regels in duitsland en oostenrijk
Gino ♥
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:38:46 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202350209
Ze kunnen maatregelen nemen wat ze willen ik doe er toch geen kloten meer op. #terugnaarnormaal
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:39:19 #6
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_202350216
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:33 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik ben geen wetenschapper :@ maar waarom is dat? Hoe komt het dan dat het minder dodelijk is op die manier? Want ik dacht dat de Delta variant ook dodelijker/gevaarlijker was.
Zo werkt de evolutie van veel virussen nou eenmaal.
Als een virus z'n host te snel doodt dan sterft het vaak uit. Daarom zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze hun host zo lang mogelijk kunnen infecteren (zonder dat de host dus dood gaat) favourable voor de selectie van het virus.
Daarnaast zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze besmettelijker worden ook succesvoller. Dus samengevoegd zie je eigenlijk altijd dat ontwikkeling van een virus van heel dodelijk en matig besmettelijk evalueert naar minder dodelijk en meer besmettelijk.

Een mooi voorbeeld is natuurlijk de Spaanse griep, waaruit nu het gewoon jaarlijkse influenza (griep) is voortgekomen.

Maar garanties zijn er natuurlijk nooit....
pi_202350217
Benieuwd welke stad er vanavond weer in brand staat..
pi_202350220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:38 schreef PzKpfw het volgende:
Ze kunnen maatregelen nemen wat ze willen ik doe er toch geen kloten meer op. #terugnaarnormaal
Chats_UI.jpg
pi_202350221
Ik hoop dat ze weten wat ze doen. Maar met al die berichten uit de zorg (code zwart) kan ik deze maatregelen niet verklaren. Dit gaat echt geen kentering opleveren.
pi_202350222
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
lijken ook echt in nederland een beetje de lul te zijn met die rare maatregelen

zelf vind ik de maatregelen die wij nu hebben erger dan die 2G regels in duitsland en oostenrijk
Dit inderdaad. Het begint zoooo enorm te wringen.
pi_202350227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop dat ze weten wat ze doen. Maar met al die berichten uit de zorg (code zwart) kan ik deze maatregelen niet verklaren. Dit gaat echt geen kentering opleveren.
Het is ook wel echt een last stand van dit kabinet. Als ze volgende week weer moeten terugkomen betekent het dat code zwart onvermijdelijk is.

Totaal onverantwoord risico.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:40:31 #12
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350228
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Zo werkt de evolutie van veel virussen nou eenmaal.
Als een virus z'n host te snel doodt dan sterft het vaak uit. Daarom zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze hun host zo lang mogelijk kunnen infecteren (zonder dat de host dus dood gaat) favourable voor de selectie van het virus.
Daarnaast zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze besmettelijker worden ook succesvoller. Dus samengevoegd zie je eigenlijk altijd dat ontwikkeling van een virus van heel dodelijk en matig besmettelijk evalueert naar minder dodelijk en meer besmettelijk.

Een mooi voorbeeld is natuurlijk de Spaanse griep, waaruit nu het gewoon jaarlijkse influenza (griep) is voortgekomen.

Maar garanties zijn er natuurlijk nooit....
Maar het lastige bij dit virus is wel dat je al besmettelijk kunt zijn voor je symptomen hebt. Als een virus de host doodt voor hij kan verspreiden dooft hij uit, maar dat is hier niet het geval.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:40:33 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202350229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop dat ze weten wat ze doen. Maar met al die berichten uit de zorg (code zwart) kan ik deze maatregelen niet verklaren. Dit gaat echt geen kentering opleveren.
Die trein is zomer vorig jaar al vertrokken.
pi_202350234
Ik snap ook gewoon echt niet waarom buitensporten verboden moeten worden. Betere ventilatie krijg je niet, dus laat die amateur sporten buiten gewoon lekker door gaan.
Dat je niet in slecht geventileerde zalen mag sporten kan ik nog wel inkomen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 14:40:59 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350235
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Dat is volgens mij de enige kracht achter 2G, dat sommige alsnog over de streep getrokken worden.

De meeste besmettingen vinden nog steeds plaats bij mensen thuis, daar gaat je 2G ook niet bij helpen. Dan moeten ze ballen hebben en een avondklok instellen.
Gevaccineerden die gevaccineerden aansteken is niet erg.
Gevaccineerden die niet gevaccineerden aansteken kan dodelijk zijn voor de niet gevaccineerden.
Dus die groep moet uit de openbare samenleving geweerd worden, of toelaten als ze een valide test resultaat kunnen overleggen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202350238
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:32 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Nou toevallig heb ik inzicht in de ledenadministratie van onze club, het is niet alleen het fit zijn dat het probleem is, het is vooral het financiële aspect. Wij zitten in 2 steden en 4 dorpen met een vestiging, op slechts 1 locatie is de huur van het pand niet doorgegaan verder moest overal gewoon (of lichtelijk verminderd) doorbetaald worden. Ledenaantal is gemiddeld met 10% gedaald, contributie is niet betaald door ongeveer 45% van de leden (was ook als optie aangeboden). Op een gegeven moment kun je het gewoon niet meer bijbenen en is het niet meer rendabel om je sportclub open te houden. Om nog maar niet te spreken van de aantallen in 'slapende' leden die we nu hebben, leden die wel lid zijn maar die we niet op een training zien, waardoor de aantrekklijkheid om aan lessen mee te doen verminderd (groepslessen waar 6 man op de mat staat is natuurlijk niet heel aantrekkelijk).
Ik ben ook penningmeester op onze club. Wij hebben in de eerste lockdown ~50 leden verloren op een aantal van 750. Even voor de beeldvorming 1 lid is goed voor z'n 35 euro per maand aan contributies (totaal dus z'n 21K minder inkomsten, daar moet je dan nog wel bondscontributies van aftrekken)

De laatste lockdown kregen we gelukkig de contributies aan de bond terug, en hoefden we geen huur te betalen voor onze verenigingsruimte (met dank aan de gemeente) waar dat in de eerste lockdown nog niet zo was, daardoor konden we onze leden een verlaagde minimale contributie aanbieden van <10 euro per maand. Daardoor hebben we het ledenverlies kunnen beperken tot enkele.

Als men bezig blijft met dit soort ingrepen in de amateursport, kan je wel begrijpen dat het verenigingsleven het gewoon zwaar te verduren krijgt en heeft, eenmaal gestopte leden komen zelden terug.

Jammer, terwijl het verenigingsleven zo belangrijk is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:41:21 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350240
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
lijken ook echt in nederland een beetje de lul te zijn met die rare maatregelen

zelf vind ik de maatregelen die wij nu hebben erger dan die 2G regels in duitsland en oostenrijk
Het zijn ook allemaal van die halfzachte net-niet maatregelen waar je altijd wel een maas in kunt vinden als je wilt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350241
Ik ben enigszins verbijsterd over deze vage maatregelen _O-
pi_202350242
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef Benny het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Het begint zoooo enorm te wringen.
als je nu de grens over gaat kan je alles weer tot laat in de avond

al zijn ze het ook daar een beetje aan het aanscherpen volgens mij
Gino ♥
pi_202350250
Wat in het bericht niet staat maar wel is genoemd is dat de horeca naar max 30% van de capaciteit moet.

Dan heb je al met al toch een redelijk pakket te pakken.

Geen amateur sport.
Geen avondhoreca.
Max 30% capaciteit.
pi_202350251
Scholen gaan uiteindelijk ook wel even dicht. Zal wel 2 weken voor kerst zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:05 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef HulkHeld het volgende:
Benieuwd welke stad er vanavond weer in brand staat..
Geen stad, maar het binnenhof?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202350260
Gelukkig heeft Hugo net pas fase 2D afgekondigd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202350262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Gevaccineerden die gevaccineerden aansteken is niet erg.
Gevaccineerden die niet gevaccineerden aansteken kan dodelijk zijn voor de niet gevaccineerden.
Dus die groep moet uit de openbare samenleving geweerd worden, of toelaten als ze een valide test resultaat kunnen overleggen.
Maar die aangestoken gevaccineerden kunnen natuurlijk thuis net zo goed de antivaxxers aansteken. Of via hun kinderen, die naar school gaan en daar de kinderen van niet gevaccineerde mensen tegen komen.
Als je echt wat wil bereiken zal je toch echt alles op slot moeten gooien. Alles 3 uur eerder dicht gaat natuurlijk geen kut doen. Of in ieder geval niet snel genoeg.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350268
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Het zijn ook allemaal van die halfzachte net-niet maatregelen waar je altijd wel een maas in kunt vinden als je wilt.
ja precies

ik woon nu al een paar jaar in amsterdam, maar de kroeg in mijn geboortedorp is gewoon om 14 uur open gegaan en daar gaan vanavond de mensen om 20 uur straalbezopen naar huis
Gino ♥
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:43:00 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350270
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat in het bericht niet staat maar waarschijnlijk ook nog gaat komen is dat de horeca naar max 30% van de capaciteit mag.

Dan heb je al met al toch een redelijk pakket te pakken...
Er werd vanmiddag op BNR over gesproken dat de TVL en NOW hoogstwaarschijnlijk weer van stal zouden komen, dan kun je er donder op tegen zeggen dat die sectoren geraakt gaan worden idd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:43:00 #27
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350271
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:41 schreef Benny het volgende:
Ik ben enigszins verbijsterd over deze vage maatregelen _O-
Beetje niveau 'foei, niet meer doen' maar vervolgens er niks mee doen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350274
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat in het bericht niet staat maar waarschijnlijk ook nog gaat komen is dat de horeca naar max 30% van de capaciteit mag.

Dan heb je al met al toch een redelijk pakket te pakken...
Dat zei Frits Wester inderdaad. Er zal wel een juridische en economische reden om de horeca wel de facto maar niet de juro te sluiten. Denk dat ze die technisch failliete horecazaken niet meer willen blijven redden tot het oneindige.
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:43:19 #29
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202350277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik snap ook gewoon echt niet waarom buitensporten verboden moeten worden. Betere ventilatie krijg je niet, dus laat die amateur sporten buiten gewoon lekker door gaan.
Dat je niet in slecht geventileerde zalen mag sporten kan ik nog wel inkomen.
Daarmee bevestig je dus dat die hele QR-manie geen zin heeft gehad, iedereen wordt immers gecontroleerd voordat ze binnenkomen.
Is wel een goed teken, kunnen we die app ook weer in de digitale prullenmand deponeren.
pi_202350278
Dat hele 2G gebeuren was leuk geweest als we dat 3 maanden geleden waren gaan doen, nu is het daar toch veel te laat voor.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350281
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik snap ook gewoon echt niet waarom buitensporten verboden moeten worden. Betere ventilatie krijg je niet, dus laat die amateur sporten buiten gewoon lekker door gaan.
Dat je niet in slecht geventileerde zalen mag sporten kan ik nog wel inkomen.
Reisbewegingen. Na bijna 2 jaar maken we nog geen onderscheid tussen buiten en binnen.
pi_202350287
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat in het bericht niet staat maar wel is genoemd is dat de horeca naar max 30% van de capaciteit moet.

Dan heb je al met al toch een redelijk pakket te pakken.

Geen amateur sport.
Geen avondhoreca.
Max 30% capaciteit.

Die amateursport, dat is ook de voetbalraining buiten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 14:44:19 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Maar die aangestoken gevaccineerden kunnen natuurlijk thuis net zo goed de antivaxxers aansteken. Of via hun kinderen, die naar school gaan en daar de kinderen van niet gevaccineerde mensen tegen komen.
Als je echt wat wil bereiken zal je toch echt alles op slot moeten gooien. Alles 3 uur eerder dicht gaat natuurlijk geen kut doen. Of in ieder geval niet snel genoeg.
Waarom moeten die antivaxxers zonodig beschermd worden? Zij plaatsen zichzelf buiten de samenleving door niet mee te doen met de vaccinaties, maar wel beschemd worden door diezelfde samenleving?
Wat dacht van een harde Hell No.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202350293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:27 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

:)
Faalhazen. Mooi woord blijft dat toch.

Geert heeft gelijk hier. Zoals wel vaker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350295
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Dat hele 2G gebeuren was leuk geweest als we dat 3 maanden geleden waren gaan doen, nu is het daar toch veel te laat voor.
ja

dat klopt
Gino ♥
pi_202350298
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die amateursport, dat is ook de voetbalraining buiten?
Sterker, ook de tennislessen buiten waarbij je drie meter van elkaar vandaan staat.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202350299
Ik vind het maar hele rare maatregelen. En mondkapjes vanaf groep 6, maar dan alleen in de gangen..wie verzint zoiets? Die persoon heeft in elk geval geen kinderen in die leeftijd op school.

Want het krioelt van de samenwerkende groepjes kinderen voor allerhande projecten in de klas, en als de ruimte op is, op de gang.

De bedenker van deze maatregel dacht zeker dat kinderen in de klas stil zitten.
Definitely not CIA
pi_202350305
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:43 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Daarmee bevestig je dus dat die hele QR-manie geen zin heeft gehad, iedereen wordt immers gecontroleerd voordat ze binnenkomen.
Is wel een goed teken, kunnen we die app ook weer in de digitale prullenmand deponeren.
:') Als dit je gedachtegang is dan heb je een behoorlijk aantal punten gemist, ondanks dat ze toch zo duidelijk en wel uitgelegd zijn. Dagelijks. Al een maand of wat lang.
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:45:41 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350307
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Faalhazen. Mooi woord blijft dat toch.

Geert heeft gelijk hier. Zoals wel vaker.
Mwah, dat steeds asielzoekers er bij halen vind ik juist vrij treurig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Waarom moeten die antivaxxers zonodig beschermd worden? Zij plaatsen zichzelf buiten de samenleving door niet mee te doen met de vaccinaties, maar wel beschemd worden door diezelfde samenleving?
Wat dacht van een harde Hell No.
Waarom gedraag jij je continu zo eng? :?
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:45:50 #41
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202350309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die amateursport, dat is ook de voetbalraining buiten?
Zoals het er nu uitziet álle amateursport, dus ook voetbal, tennis, hockey en yoga.
pi_202350311
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar hele rare maatregelen. En mondkapjes vanaf groep 6, maar dan alleen in de gangen..wie verzint zoiets? Die persoon heeft in elk geval geen kinderen in die leeftijd op school.

Want het krioelt van de samenwerkende groepjes kinderen voor allerhande projecten in de klas, en als de ruimte op is, op de gang.

De bedenker van deze maatregel dacht zeker dat kinderen in de klas stil zitten.
Inderdaad... die fopmaatregel zag ik niet aankomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202350313


Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die amateursport, dat is ook de voetbalraining buiten?
Ik zie geen uitzondering voor binnen/buiten staan.

Nou ja je kan trainen voor 17:00.
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:46:37 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Eens. Verplicht iedereen dakloos!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, dat steeds asielzoekers er bij halen vind ik juist vrij treurig
Iemand zo geil op een stokpaardje krijg je er natuurlijk niet gemakkelijk vanaf.
pi_202350325
Dit gaat allemaal weer niet voor een daling zorgen maar wel voor een gigantische berg irritatie.
pi_202350326
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Dat is al 1,5 jaar zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350329
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eens. Verplicht iedereen dakloos!
Ieder voor straf naar zijn eigen kamer, voor 2 weken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350330
Ik hoor Hugo weer op tv roepen dat iedereen die kan helpen moet helpen in de ziekenhuizen.

En dan met zo'n flutpakket aankomen. Schaamt die man zich nou nooit?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:47:29 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350335
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Dit lijkt ook niet overeen te komen met het OMT advies. Ik snap niet helemaal waarom.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:47:29 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Specularium het volgende:
Dit gaat allemaal weer niet voor een daling zorgen maar wel voor een gigantische berg irritatie.
Nu gaan mensen thuis feesten inderdaad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350338
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef capricia het volgende:
De bedenker van deze maatregel dacht zeker dat kinderen in de klas stil zitten.
Je kunt kinderen van groep 6 dat prima duidelijk maken wanneer dat zou moeten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Specularium het volgende:
Dit gaat allemaal weer niet voor een daling zorgen maar wel voor een gigantische berg irritatie.
Wederom weer meer last van politieke besluiten dan het virus zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Dit is te slim gedacht
pi_202350344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Hoho, opa en oma worden verzocht om niet bij de kleinkinderen op bezoek te komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202350347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Reisbewegingen. Na bijna 2 jaar maken we nog geen onderscheid tussen buiten en binnen.
Gelul met die reisbewegingen, waarom dan niet verplicht thuiswerken m.u.v. essentiele beroepen?
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:48:08 #58
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202350349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:45 schreef dycto het volgende:

[..]
:') Als dit je gedachtegang is dan heb je een behoorlijk aantal punten gemist, ondanks dat ze toch zo duidelijk en wel uitgelegd zijn. Dagelijks. Al een maand of wat lang.
Als je nu de binnensport gaat sluiten omdat het levensgevaarlijk is dat mensen in een afgesloten ruimte bij elkaar zitten, dan heeft je QR-manie geen zin gehad omdat die juist bedoeld was om mensen die besmet waren er niet bij te hebben. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat de mensen die in een sportschool bijeen komen nou niet bepaald onder de risicogroep vallen, de check, in tegenstelling tot menig horecagelegenheid, wél correct uitgevoerd is en ondanks dat er tot op heden nog geen grote uitbraken in verband zijn gebracht met sportlocaties.
pi_202350351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
klopt, het is ook puur tijdkopen en proberen nog wat goodwill te winnen richting het zorgpersoneel. "we zijn er mee bezig, nog even doorbuiten, einde in zicht etc etc"
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_202350352
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wielrennen mag dus nog wel? Dat is wel even jammer.. nou ja dan maar tot ergens begin januari het slechte weer gebruiken als excuses om niet te gaan sporten
Hmm die frustratie op dikke mensen is wel eng.

Maar we gaan gewoon in lockdown vanaf 3 dec ofzo want dit helpt toch allemaal niet.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:48:52 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:48 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Gelul met die reisbewegingen, waarom dan niet verplicht thuiswerken m.u.v. essentiele beroepen?
Omdat dat heel moeilijk te verplichten is. En daarbij, er zijn ook veel beroepen waar mensen niet thuis kunnen werken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:49:01 #62
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nu gaan mensen thuis feesten inderdaad.
Bij de buren hebben ze al een joekel van een partytent opgezet :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350360
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, dat steeds asielzoekers er bij halen vind ik juist vrij treurig
Vind ik niet.
Je land staat in de brand inmiddels op meerdere vlakken, maar dat blijft maar instromen.

Het rijmt totaal niet met elkaar. Grotendeels ook een andere discussie dan corona trouwens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:49:22 #64
408813 crew  trein2000
pi_202350361
twitter

Hele goede draad.

Ik kan het korter: Positie Hugo; functie elders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:49:22 #65
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350362
quote:
83s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Bij de buren hebben ze al een joekel van een partytent opgezet :')
Napalm.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je kunt kinderen van groep 6 dat prima duidelijk maken wanneer dat zou moeten.
Nog erger, mijn dochter van 6 vraagt nu al of ze ook een mondkapje op mag in de winkel.
Dus ze beginnen al te denken dat het normaal is dat je dat doet voor anderen en om covid terug te dringen.

In groep 6 moet het dus helemaal geen probleem zijn.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350365
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit lijkt ook niet overeen te komen met het OMT advies. Ik snap niet helemaal waarom.
Nou ja, op alle plekken wordt in de top 10 wordt ingegrepen.
pi_202350368
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:39 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Zo werkt de evolutie van veel virussen nou eenmaal.
Als een virus z'n host te snel doodt dan sterft het vaak uit. Daarom zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze hun host zo lang mogelijk kunnen infecteren (zonder dat de host dus dood gaat) favourable voor de selectie van het virus.
Daarnaast zijn virussen die mutaties doormaken waardoor ze besmettelijker worden ook succesvoller. Dus samengevoegd zie je eigenlijk altijd dat ontwikkeling van een virus van heel dodelijk en matig besmettelijk evalueert naar minder dodelijk en meer besmettelijk.

Een mooi voorbeeld is natuurlijk de Spaanse griep, waaruit nu het gewoon jaarlijkse influenza (griep) is voortgekomen.

Maar garanties zijn er natuurlijk nooit....
Bedankt voor je uitleg :)

Dus eigenlijk is een variant zoals nu in Zuid-Afrika misschien wel gunstig? :@
pi_202350369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie geen uitzondering voor binnen/buiten staan.

Nou ja je kan trainen voor 17:00.
Ik vind dat voor en na 17.00 zo'n geweldige onzin.. alsof het dan ineens minder besmettelijk of gevaarlijk is. Kansloosheid ten top daar in Den Haag..
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:49:51 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind ik niet.
Je land staat in de brand inmiddels op meerdere vlakken, maar dat blijft maar instromen.

Het rijmt totaal niet met elkaar. Grotendeels ook een andere discussie dan corona trouwens.
Het is ook helemaal geen kloppend punt, want dat gaat juist niet goed omdat het een grote teringzooi is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omdat dat heel moeilijk te verplichten is. En daarbij, er zijn ook veel beroepen waar mensen niet thuis kunnen werken.
Dat moeilijk te verplichten valt wel mee hoor. Het is eerder onwil. Er zijn meer landen waar iedereen die thuis kan werken dit ook verplicht is.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:03 #72
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:48 schreef HulkHeld het volgende:

[..]
Gelul met die reisbewegingen, waarom dan niet verplicht thuiswerken m.u.v. essentiele beroepen?
Hebben ze in België wel gedaan
quote:
Het telewerken wordt nu al verlengd. Tot 19 december mag je maximaal één dag naar het werk komen, tenzij het niet anders kan.
telewerken = thuiswerken
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:26 #73
408813 crew  trein2000
pi_202350377
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat in het bericht niet staat maar wel is genoemd is dat de horeca naar max 30% van de capaciteit moet.

Dan heb je al met al toch een redelijk pakket te pakken.

Geen amateur sport.
Geen avondhoreca.
Max 30% capaciteit.

30%? doe maar dicht dan. Wat is dit nou weer voor ondernemertje pesten dan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:33 #74
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja, op alle plekken wordt in de top 10 wordt ingegrepen.
Ja, maar het lijkt een soort compromis te zijn. Het OMT heeft het kabinet voor een keuze gesteld, in plaats van kiezen lijken ze alles een beetje te doen. Wat ik zeg, ik begrijp niet goed waarom. Maargoed, er lekken nog steeds dingen uit, dus misschien is dit nog niet alles.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:51:04 #75
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hele goede draad.

Ik kan het korter: Positie Hugo; functie elders.
Kun jij ook eens een dagje hier posten zonder om de post "boehoe Hugo' erbij te halen :|W
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hele goede draad.

Ik kan het korter: Positie Hugo; functie elders.
Ik word echt moe van die mensen die zichzelf enorm interessant vinden met hun kut draadjes
pi_202350386
quote:
85s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Kun jij ook eens een dagje hier posten zonder om de post "boehoe Hugo' erbij te halen :|W
Hear, hear _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202350388
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:47 schreef Confetti het volgende:
Ik hoor Hugo weer op tv roepen dat iedereen die kan helpen moet helpen in de ziekenhuizen.

En dan met zo'n flutpakket aankomen. Schaamt die man zich nou nooit?
Denk het niet. Dit soort mannen kennen niet echt schaamte volgens mij. Voelen toch nooit de gevolgen.
pi_202350389
Ik vind het opzich wel een prestatie om nu een paar persco's allerlei maatregelen bekend te maken zonder dat er één bijzit die echt daadwerkelijk gaat helpen. :')
pi_202350392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ik word echt moe van die mensen die zichzelf enorm interessant vinden met hun kut draadjes
Begin er anders even een draadje over
pi_202350396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
30%? doe maar dicht dan. Wat is dit nou weer voor ondernemertje pesten dan?
Overdag komen ze denk ik al amper op 30% bezetting dus de facto worden ze ook al gesloten. Ik denk dat dit weer een kansloos poldercompromis is zodat de minister van economische zaken kan zeggen dat hij de horeca deels heeft opengehouden. Die zat ook in de gordijnen kennelijk.
pi_202350397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ik word echt moe van die mensen die zichzelf enorm interessant vinden met hun kut draadjes
ik word moe van die mensen die moe van die mensen worden die zichzelf enorm interessant vinden met hun kut draadjes
Gino ♥
pi_202350401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Scholen gaan uiteindelijk ook wel even dicht. Zal wel 2 weken voor kerst zijn.
Dat dacht ik ook, maar nu ik lees dat groep 6 en hoger een mondkapje op de gang op moet denk ik dat ze gewoon open kunnen blijven.
pi_202350403
Wat zijn de meest recente gelekte maatregelen?
BVD
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:52:43 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350406
Hugod _O_ Hugenot *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:52:45 #86
408813 crew  trein2000
pi_202350407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Sterker, ook de tennislessen buiten waarbij je drie meter van elkaar vandaan staat.
Toch wel heel bijzonder m.

En ik moet zeggen dat ik dit werkenden (en in iets mindere mate schoolgaanden) toch wel een hele heftige maatregel vind.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202350409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:52 schreef Za het volgende:
Wat zijn de meest recente gelekte maatregelen?
BVD
Dat BVD ook altijd :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:53:15 #88
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350413
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hele goede draad.

Ik kan het korter: Positie Hugo; functie elders.
Ik heb na die Twitter-draadjes gisteren wel een beetje mijn mening over de Jonge bijgesteld. Hij heeft een manager (Rutte) die klaarblijkelijk in alle staten is om overal de stekker uit te trekken en een primaire medewerker (van Dissel) die hem niet volledig informeert. Maar hij vangt wel alle klappen.

Als het echt zo is dat Rutte degene is die zo extreem is dan heb ik juist wat meer respect voor de Jonge, dan behartigt hij onze belangen als burgers dus beter dan vantevoren gedacht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 14:53:21 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350414
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef SilverEyes het volgende:
Ik vind het opzich wel een prestatie om nu een paar persco's allerlei maatregelen bekend te maken zonder dat er één bijzit die echt daadwerkelijk gaat helpen. :')
Niet zo heel moeilijk. Ze hebben de CU nodig voor een volgend kabinet. Dus om die klapjosties niet voor hun hoofd te stoten moeten ze zich in allerlei vreemde bochten wringen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:53:21 #90
408813 crew  trein2000
pi_202350415
quote:
85s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Kun jij ook eens een dagje hier posten zonder om de post "boehoe Hugo' erbij te halen :|W
Nee. Die man is eindverantwoordelijk en maakt er een zooi van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202350420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:52 schreef Za het volgende:
Wat zijn de meest recente gelekte maatregelen?
BVD
Scroll door het topic heeft daar staan ze.

GG
pi_202350422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je kunt kinderen van groep 6 dat prima duidelijk maken wanneer dat zou moeten.
Ja. Zodra ze de gang betreden mondkap op. Zodra het werkgroepje in de drukke klas blijft, geen mondkapje.

Wil je een boek lezen in de stilte hoek op de gang: mondkap op.

:')
Definitely not CIA
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:53:58 #93
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_202350423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef Elvi het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitleg :)

Dus eigenlijk is een variant zoals nu in Zuid-Afrika misschien wel gunstig? :@
Het zou in theorie de huidige Delta variant kunnen overwoekeren. ALS deze variant vervolgens totaal niet dodelijk blijkt te zijn is dat inderdaad goed nieuws en zou dat onze ticket uit deze pandemie kunnen zijn.
pi_202350428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:49 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Nog erger, mijn dochter van 6 vraagt nu al of ze ook een mondkapje op mag in de winkel.
Dus ze beginnen al te denken dat het normaal is dat je dat doet voor anderen en om covid terug te dringen.

In groep 6 moet het dus helemaal geen probleem zijn.
Een individueel kind is het probleem niet. In een groep kun je kinderen gewoon niet gescheiden houden van elkaar en dat moet je ook niet willen, want juist dat contact is belangrijk voor hun ontwikkeling. Het is helemaal lachwekkend als je bedenkt dat er een sinterklaasviering aan zit te komen en een kerstdiner.

Ik kan me wel voorstellen dat scholen de drukte op de gang proberen te reduceren, bijvoorbeeld door pauzes te rouleren. Op de school van onze dochter worden de vieringen met elke klas apart gedaan, dat lijkt me ook wel zinnig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202350429
Kan Vitesse-AZ nou ook niet doorgaan?
pi_202350430
Hoe kunnen deze downies in Den Haag nou werkelijk denken dat alle maatregelen voor 17:00 niet nodig zijn en dat na 17:00 ineens het virus op pad gaat ofzo.. al die mensen gaan nu tegelijkertijd op punten komen in dat korte tijdsbestek.. ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij.
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:54:47 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202350434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zodra ze de gang betreden mondkap op. Zodra het werkgroepje in de drukke klas blijft, geen mondkapje.

Wil je een boek lezen in de stilte hoek op de gang: mondkap op.

:')
Je weet dat het op de middelbare scholen al een jaar zo geweest is hè?

600 man pauze in de aula? Geen mondkapje, want iedereen is aan het eten of aan het drinken. In je eentje in de gang onderweg naar de wc? Mondkapje op.

Overigens zou een mondkapjesplicht in het lokaal ondoenlijk zijn, dus dat die er niet komt is volkomen logisch. Maar om dan dit er weer op te plakken is ook zinloos. Laten we nu eens alleen maatregelen invoeren die daadwerkelijk effect hebben, en geen dingen doen voor de bühne.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:54:59 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350436
Mensen die denken dat Hugo alles in zijn eentje beslist zijn niet goed snik.

Kijk, de man is niet zo handig als baken van rust tijdens crisismanagement die het moeilijke verhaal moet vertellen, maar denken dat hij de grote boeman is, is lachwekkend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350437
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:53 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Het zou in theorie de huidige Delta variant kunnen overwoekeren. ALS deze variant vervolgens totaal niet dodelijk blijkt te zijn is dat inderdaad goed nieuws en zou dat onze ticket uit deze pandemie kunnen zijn.
Dit zeiden ze precies over Delta.

Er is ook een enorme pool aan mensen (8 miljard ofzo?) en veel beweging dus het virus wordt ook niet echt gedwongen om minder dodelijk te zijn.
pi_202350439
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
Kan Vitesse-AZ nou ook niet doorgaan?
Dat zijn amateurs ja..?
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:11 #101
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Die man is eindverantwoordelijk en maakt er een zooi van.
Ja das prima dat jij dat vind, maar je hoeft het er niet bij elke post bij te zetten
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:30 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202350443
Zolang de scholen openblijven is elke andere maatregel kansloos.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:55:30 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350444
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
Kan Vitesse-AZ nou ook niet doorgaan?
Leg de grap maar uuit zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Die man is eindverantwoordelijk en maakt er een zooi van.
Hij is (politiek) eindverantwoordelijk maar niet alleenheerser, de besluiten worden immers genomen door de voltallige ministerraad dus hij kan vrij makkelijk overstemd worden door de rest. Dan kan hij wel aftreden als hij zich er niet in kan vinden maar de kans is klein dat dat dan ook iets veranderd aan het gevoerde beleid.
pi_202350447
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Benny het volgende:
Kan Vitesse-AZ nou ook niet doorgaan?
Grap gesnapt, like gegeven 14.gif
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202350449
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je weet dat het op de middelbare scholen al een jaar zo geweest is hè?
Dikke kans dat de kinderen nog een verfrommeld mondkapje in de binnenzak van hun winterjas hebben zitten dat ze weer kunnen gaan gebruiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202350450
Man man nan, wat een treurigheid weer. Niet trainen dus maar de scholen mogen gewoon open. Flikker toch eens op.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:56:07 #108
408813 crew  trein2000
pi_202350452
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die denken dat Hugo alles in zijn eentje beslist zijn niet goed snik.

Kijk, de man is niet zo handig als baken van rust tijdens crisismanagement die het moeilijke verhaal moet vertellen, maar denken dat hij de grote boeman is, is lachwekkend.
Ik heb altijd geleerd dat de minister eindverantwoordelijk is voor het beleid…

Komt bij dat een aanzienlijk deel van het probleem zit in de communicatie, en dat is hem toch echt ten volle aan te rekenen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202350457
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, maar het lijkt een soort compromis te zijn. Het OMT heeft het kabinet voor een keuze gesteld, in plaats van kiezen lijken ze alles een beetje te doen. Wat ik zeg, ik begrijp niet goed waarom. Maargoed, er lekken nog steeds dingen uit, dus misschien is dit nog niet alles.
Ja klopt, maar ik weet niet of ik anders had verwacht (hoewel het gevoel wel overheerst dat dit een soort Do OR Die moment is).

Aan de andere kant is dit ook een pakket waarbij iedereen een beetje wordt geraakt dus daar valt ook wat voor te zeggen.
De focus ligt nu op dat 17:00/18:00 dicht van de Intertoys en nee dat zal het verschil niet maken, maar restaurants gaan weer dicht.
En ook de amateursport gaat voor de bijl.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:56:56 #110
408813 crew  trein2000
pi_202350462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hij is (politiek) eindverantwoordelijk maar niet alleenheerser, de besluiten worden immers genomen door de voltallige ministerraad dus hij kan vrij makkelijk overstemd worden door de rest. Dan kan hij wel aftreden als hij zich er niet in kan vinden maar de kans is klein dat dat dan ook iets veranderd aan het gevoerde beleid.
Toch is dat wel hoe het stelsel werkt. Een minister die zich niet kan verenigen met besluiten van de MR moet aftreden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202350463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Een individueel kind is het probleem niet. In een groep kun je kinderen gewoon niet gescheiden houden van elkaar en dat moet je ook niet willen, want juist dat contact is belangrijk voor hun ontwikkeling. Het is helemaal lachwekkend als je bedenkt dat er een sinterklaasviering aan zit te komen en een kerstdiner.

Ik kan me wel voorstellen dat scholen de drukte op de gang proberen te reduceren, bijvoorbeeld door pauzes te rouleren. Op de school van onze dochter worden de vieringen met elke klas apart gedaan, dat lijkt me ook wel zinnig.
Maar je kan ze wel vragen een mondkapje op te doen tijdens dat soort projectjes. En dat ze hem af doen als ze aan hun eigen tafeltje zitten. Al helpt het maar 30% besmettingen te voorkomen, is dat toch weer mooi meegenomen. En zo erg vinden ze het echt niet om zo'n ding om te hebben
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:32 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Grap gesnapt, like gegeven 14.gif
Ik ben er nog niet helemaal uit. Bedoelt ie dat Vitesse amateurs zijn, AZ amateurs zijn, of allebei?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:33 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202350472
Ik vind die 'de maatregelen gelden in eerste instantie voor 3 weken' zo'n leuke rubriek.
pi_202350473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wielrennen mag dus nog wel? Dat is wel even jammer.. nou ja dan maar tot ergens begin januari het slechte weer gebruiken als excuses om niet te gaan sporten
Joh, je kan ook een sportschool in je tuin maken. Een matje, 2 dumbles, wat tuinmeubelen en fantasie...Beetje crossfit er bij. Vorig jaar ook geheel doorgekomen met dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:57:46 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202350474
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja klopt, maar ik weet niet of ik anders had verwacht (hoewel het gevoel wel overheerst dat dit een soort Do OR Die moment is).

Aan de andere kant is dit ook een pakket waarbij iedereen een beetje wordt geraakt dus daar valt ook wat voor te zeggen.
De focus ligt nu op dat 17:00/18:00 dicht van de Intertoys en nee dat zal het verschil niet maken, maar restaurants gaan weer dicht.
En ook de amateursport gaat voor de bijl.
17.00 alles dicht zal in elk geval de reisbewegingen flink omlaag brengen. Het zal er ook voor zorgen dat mensen eerder thuis zijn uit hun werk als ze naar kantoor gaan etc.

Moesten supermarkten ook om die tijd dicht?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202350477
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja klopt, maar ik weet niet of ik anders had verwacht (hoewel het gevoel wel overheerst dat dit een soort Do OR Die moment is).

Aan de andere kant is dit ook een pakket waarbij iedereen een beetje wordt geraakt dus daar valt ook wat voor te zeggen.
De focus ligt nu op dat 17:00/18:00 dicht van de Intertoys en nee dat zal het verschil niet maken, maar restaurants gaan weer dicht.
En ook de amateursport gaat voor de bijl.
Zonder avondklok blijven de huisbezoeken ook wel gevaarlijk. Contactmomenten zullen zeker minder worden maar zonder avondklok gaat een niet gering deel zich naar de huissituatie verplaatsen.
pi_202350478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Maar je kan ze wel vragen een mondkapje op te doen tijdens dat soort projectjes. En dat ze hem af doen als ze aan hun eigen tafeltje zitten. Al helpt het maar 30% besmettingen te voorkomen, is dat toch weer mooi meegenomen. En zo erg vinden ze het echt niet om zo'n ding om te hebben
Helemaal mee eens: het zou fantastisch zijn als daarmee 30% van de besmettingen wordt voorkomen. Maar hoe kom je in hemelsnaam bij dat getal van 30%? Klinkt als wishful thinking.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 14:58:29 #118
236264 crew  capricia
pi_202350481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je weet dat het op de middelbare scholen al een jaar zo geweest is hè?

600 man pauze in de aula? Geen mondkapje, want iedereen is aan het eten of aan het drinken. In je eentje in de gang onderweg naar de wc? Mondkapje op.

Overigens zou een mondkapjesplicht in het lokaal ondoenlijk zijn, dus dat die er niet komt is volkomen logisch. Maar om dan dit er weer op te plakken is ook zinloos. Laten we nu eens alleen maatregelen invoeren die daadwerkelijk effect hebben, en geen dingen doen voor de bühne.
Schandalig inderdaad. :{
En complete onzin om dit soort zinloze maatregelen naar steeds jongere kinderen uit te breiden.
Definitely not CIA
pi_202350483
quote:
85s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Kun jij ook eens een dagje hier posten zonder om de post "boehoe Hugo' erbij te halen :|W
Hoezo?

Het is waarheid als een ):O
Een grote flopshow met die gast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350486
Toch fijn dat er hier een stemming heerst van de schouders eronder zetten! *O*

Het zou toch wat zijn als we met z'n allen weer een self-fulfilling prophecy zouden creëren waarbij we vooral zo hard mogelijk roepen dat er alleen schijnmaatregelen zijn, waar vervolgens weer niemand zich aan gaat houden, want het zijn immers maar schijntmaatregelen, en dat we dan over een maand weer kunnen klagen dat er een werkelijke lockdown komt, omdat dat blijkbaar de enige manier is voor mensen om de boodschap te snappen.

Dat zou toch wat zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 14:59:03 #121
408813 crew  trein2000
pi_202350489
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
17.00 alles dicht zal in elk geval de reisbewegingen flink omlaag brengen. Het zal er ook voor zorgen dat mensen eerder thuis zijn uit hun werk als ze naar kantoor gaan etc.

Moesten supermarkten ook om die tijd dicht?
Nee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202350490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
17.00 alles dicht zal in elk geval de reisbewegingen flink omlaag brengen. Het zal er ook voor zorgen dat mensen eerder thuis zijn uit hun werk als ze naar kantoor gaan etc.

Moesten supermarkten ook om die tijd dicht?
Het kost vooral geld en concentreert de drute vooral dan dat het zoden aan de dijk zet.
pi_202350492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ben er nog niet helemaal uit. Bedoelt ie dat Vitesse amateurs zijn, AZ amateurs zijn, of allebei?
Allebei ga ik vanuit. Anders moet ik m'n like weer intrekken :@.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 14:59:38 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
17.00 alles dicht zal in elk geval de reisbewegingen flink omlaag brengen. Het zal er ook voor zorgen dat mensen eerder thuis zijn uit hun werk als ze naar kantoor gaan etc.

Moesten supermarkten ook om die tijd dicht?
Supermarkt is een essentiële winkel, die gaat om 20.00 uur dicht (net als de Kruidvat en Etos)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350496
:M :lijstje:
pi_202350498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vind die 'de maatregelen gelden in eerste instantie voor 3 weken' zo'n leuke rubriek.
Dat is echt een ambtenaar die aan het trollen is.
pi_202350499
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zonder avondklok blijven de huisbezoeken ook wel gevaarlijk. Contactmomenten zullen zeker minder worden maar zonder avondklok gaat een niet gering deel zich naar de huissituatie verplaatsen.
Met avondklok ook. Daar luistert toch niemand meer naar joh.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202350501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Joh, je kan ook een sportschool in je tuin maken. Een matje, 2 dumbles, wat tuinmeubelen en fantasie...Beetje crossfit er bij. Vorig jaar ook geheel doorgekomen met dat.
Ja want iedereen heeft natuurlijk een enorme tuin.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:08 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202350503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Anders moet ik m'n like weer intrekken :@.
Oef. Zware omstandigheden vragen om zware maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202350504
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Helemaal mee eens: het zou fantastisch zijn als daarmee 30% van de besmettingen wordt voorkomen. Maar hoe kom je in hemelsnaam bij dat getal van 30%? Klinkt als wishful thinking.
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html

Hier wordt over 51% gesproken. Maar ik denk dat je van kinderen niet kan verwachten dat ze het perfect doen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo?

Het is waarheid als een ):O
Een grote flopshow met die gast.
Dacht altijd dat het een kever ofzo was...
pi_202350507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Toch is dat wel hoe het stelsel werkt. Een minister die zich niet kan verenigen met besluiten van de MR moet aftreden.
Maar als ie dat doen gaat toch niet in één klap het beleid totaal veranderen? Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat hij bij elk aan corona gerelateerd besluit de beslissende stem is geweest.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 15:00:34 #133
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202350508
Toch fijn dat je tot 17:00 wel kan sporten :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202350510
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:00 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html

Hier wordt over 51% gesproken. Maar ik denk dat je van kinderen niet kan verwachten dat ze het perfect doen.
Ja maar in Nederland werken ze niet, dat weet je toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:01:04 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350511
Blijven de scholen ook tot 8 uur open?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350512
Heb je weer een abo genomen op Tafeltje Dekje? #dtv @Wereldgozer
pi_202350513
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

twitter
pi_202350514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
17.00 alles dicht zal in elk geval de reisbewegingen flink omlaag brengen. Het zal er ook voor zorgen dat mensen eerder thuis zijn uit hun werk als ze naar kantoor gaan etc.

Moesten supermarkten ook om die tijd dicht?
Nee die nog niet.
pi_202350519
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
Al besproken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202350522
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:00 schreef D_A het volgende:
Toch fijn dat je tot 17:00 wel kan sporten :+
Gaat druk worden bij basic fit voor werk...
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:01:44 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202350524
Als ik na 17u wordt aangehouden op de racefiets, valt dit dan onder amateursport?
pi_202350525
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja maar in Nederland werken ze niet, dat weet je toch?
Ja, de volwassenen zijn bijzonder slecht in hun mondkapjes hygiëne ;( ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:01:50 #143
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
Oh jeetje, een gevaccineerde besmet, dat is nog nooit eerder gebeurd!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350531
Heeft iemand al het argument aangedragen dat het pakket niet werkt, want men gaat nu 's ochtends naar de kroeg en in de avond werken?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
En was diegene erg ziek of hielp het vaccin wel degelijk?
pi_202350534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik na 17u wordt aangehouden op de racefiets, valt dit dan onder amateursport?
Ligt aan je wattages.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202350535
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
De vraag is vooral, is ze in het ziekenhuis beland?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
Ik snap de paniek n.a.v. dit draadje ( ;( ) niet.. :?
pi_202350538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik na 17u wordt aangehouden op de racefiets, valt dit dan onder amateursport?
Jazeker, als je met een racefiets bent moet je vanaf 17:00 er naast lopen.
pi_202350540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft iemand al het argument aangedragen dat het pakket niet werkt, want men gaat nu 's ochtends naar de kroeg en in de avond werken?
:D
Gino ♥
pi_202350541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Zonder avondklok blijven de huisbezoeken ook wel gevaarlijk. Contactmomenten zullen zeker minder worden maar zonder avondklok gaat een niet gering deel zich naar de huissituatie verplaatsen.
Oh ja daar twijfel ik ook niet over.
Maar op een huisfeestje/etentje kom je toch minder in contact met anderen/onbekenden.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:02:40 #152
236264 crew  capricia
pi_202350543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:57 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Maar je kan ze wel vragen een mondkapje op te doen tijdens dat soort projectjes. En dat ze hem af doen als ze aan hun eigen tafeltje zitten. Al helpt het maar 30% besmettingen te voorkomen, is dat toch weer mooi meegenomen. En zo erg vinden ze het echt niet om zo'n ding om te hebben
Je hebt niet in de gaten dat het onderwijs inmiddels voor meer dan de helft uit dit soort projectjes en projectgroepjes bestaat.. de hoeveelheid tijd dat mijn kind gewoon achter haar eigen tafeltje zit te werken is ongeveer 1 a 2 uur per dag.

Bovenbouw, groep 6, 7 en 8 bij elkaar. 55 kinderen in 1 lokaal.
Definitely not CIA
pi_202350545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
De vraag is vooral, is ze in het ziekenhuis beland?
Iemand van 32 die in het ziekenhuis beland is sowieso al vrij zeldzaam.
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:02:49 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350546
Als alleen de amateursport dicht is, dan neem ik aan dat de hoeren na vijf uur nog open zijn?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:02:49 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202350547


Dit klinkt eigenlijk best goed
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202350549
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
Als het echt zo is dat Rutte degene is die zo extreem is dan heb ik juist wat meer respect voor de Jonge, dan behartigt hij onze belangen als burgers dus beter dan vantevoren gedacht.
Ik ben inderdaad bang dat de rollen zo verdeeld zijn ja.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202350551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
brrrrrrrr, nou lekker dan, iedereen dood.

[ twitter ]
Vaccinatie voorkomt niet per se dat je besmet raakt... Het gaat om niet in het ziekenhuis terecht komen.
pi_202350552
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:00 schreef D_A het volgende:
Toch fijn dat je tot 17:00 wel kan sporten :+
Alsof het daarna ineens ontzettend gevaarlijk is buiten.. wat een kul..
pi_202350554
The B.1.1.529 variant has 50 mutations overall, including more than 30 on the spike protein alone. The spike protein is the target of most current COVID-19 vaccines and is what the virus uses to unlock access to our body's cells. Researchers are still trying to confirm whether this makes it more transmissible or lethal than earlier variants.

There are also 10 mutations on the receptor binding domain part of the variant, compared to two for the Delta variant. The Delta Plus that mutated from the latter was characterised by the K417N mutation on the spike protein; this has been linked to immune escape, but it is unclear if this is among the mutations in B.1.1.529.
pi_202350557
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt niet in de gaten dat het onderwijs inmiddels voor meer dan de helft uit dit soort projectjes en projectgroepjes bestaat.. de hoeveelheid tijd dat mijn kind gewoon achter haar eigen tafeltje zit te werken is ongeveer 1 a 2 uur per dag.
Ah nee, dat wist ik inderdaad nog niet. Tijden zijn duidelijk veranderd dus :@
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:03:43 #161
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202350559
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik snap de paniek n.a.v. dit draadje ( ;( ) niet.. :?
Vaccins beschermen, qua besmettingen, niet eens fatsoenlijk tegen huidige variant en dan gaat men panieken omdat het niet beschermt tegen één of andere mutatie.

Snap het ook niet meer hoor. Lijkt er haast op dat mensen gewoon graag in paniek willen schieten. Ik zeg niet dat het niks is, maar dit zijn wel bullshit voorbeelden.

Had ze klachten, hoeveel klachten, heeft ze zorg nodig, had ze onderliggende kwalen etc. etc. etc.
pi_202350564
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Dit klinkt eigenlijk best goed
Daar is een filmpje van. :)

pi_202350568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]
En was diegene erg ziek of hielp het vaccin wel degelijk?
Ja en was ze corpulent?
pi_202350569
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh jeetje, een gevaccineerde besmet, dat is nog nooit eerder gebeurd!
Toont alleen aan dat je met drie prikken lang niet veilig bent. Wordt hoog tijd dat we het eens gaan hebben wanneer die vierde prik moet plaatsvinden.
pi_202350572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:03 schreef Za het volgende:
The B.1.1.529 variant has 50 mutations overall, including more than 30 on the spike protein alone. The spike protein is the target of most current COVID-19 vaccines and is what the virus uses to unlock access to our body's cells. Researchers are still trying to confirm whether this makes it more transmissible or lethal than earlier variants.

There are also 10 mutations on the receptor binding domain part of the variant, compared to two for the Delta variant. The Delta Plus that mutated from the latter was characterised by the K417N mutation on the spike protein; this has been linked to immune escape, but it is unclear if this is among the mutations in B.1.1.529.
Al gepost.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:04:35 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202350573
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als alleen de amateursport dicht is, dan neem ik aan dat de hoeren na vijf uur nog open zijn?
Alleen voor pingpongshowtjes dan denk ik
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202350577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Alleen voor pingpongshowtjes dan denk ik
Valt dat onder bezorgen dan? ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:55 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit zeiden ze precies over Delta.

Er is ook een enorme pool aan mensen (8 miljard ofzo?) en veel beweging dus het virus wordt ook niet echt gedwongen om minder dodelijk te zijn.
Hoe dwing je een virus om minder dodelijk te zijn dan?
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:05:51 #169
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Toont alleen aan dat je met drie prikken lang niet veilig bent. Wordt hoog tijd dat we het eens gaan hebben wanneer die vierde prik moet plaatsvinden.
Als deze vrouw gewoon thuis een kuchje heeft zou ik zeggen dat je behoorlijk veilig bent.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:00 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202350583
Wel wedstrijden overdag, geen trainingen avonds.

Leg het maar uit :')
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:01 #171
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_202350584
Sportschool vijf uur dicht wat een clownerij ,prima ,met ze alle voor werk sporten dan maar :')

Wat een wanbeleid zeg teringjantje :')
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:03 #172
236264 crew  capricia
pi_202350585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:03 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ah nee, dat wist ik inderdaad nog niet. Tijden zijn duidelijk veranderd dus :@
Daarom weet ik wel zeker dat degene die deze idiote regeltjes verzint geen kinderen in die leeftijd op school heeft. Het is compleet onzinnig.
Definitely not CIA
pi_202350586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Toont alleen aan dat je met drie prikken lang niet veilig bent. Wordt hoog tijd dat we het eens gaan hebben wanneer die vierde prik moet plaatsvinden.
Er staat toch helemaal niet of degenen (ernstig) ziek werd? Als ik die nieuwe variant krijg en mijn symptoom is een snotneus, kom maar door dan.
pi_202350588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:04 schreef Zipportal het volgende:

Daar is een filmpje van. :)

Oh dear wat een vieze ouwe geit is dat geworden dan zeg.

Die kan wel een opfrisbooster gebruiken zo te zien.
pi_202350592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Als deze vrouw gewoon thuis een kuchje heeft zou ik zeggen dat je behoorlijk veilig bent.
Niet zo relevant verder. Zij is besmet en dat betekent dat ze anderen kan besmetten die wel heftig kunnen reageren.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:49 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202350596
Gewoon een lappendeken van waardeloze regeltjes bij elkaar. Beetje poldermaatregelen dus omdat ze er niet uit komen onderling
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:06:52 #177
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel wedstrijden overdag, geen trainingen avonds.

Leg het maar uit :')
Oke.

Wedstrijden overdag zijn voor vijf uur, dat mag! Trainingen zijn in de avond, dat mag niet!

Het virus verspreidt zich namelijk pas als het donker is. In het licht slaapt het virus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:00 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)oronabesmetting.html

Hier wordt over 51% gesproken. Maar ik denk dat je van kinderen niet kan verwachten dat ze het perfect doen.
Het is nog maar een keer of honderd keer onderzocht. Alleen bepaalde figuren blijven dit om de één of andere reden niet te accepteren. Dit is in Nederland overigens een pak meer dan in andere landen. Vermoedelijk wegens het lakse beleid van de overheid in de beginperiode?
pi_202350602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Za het volgende:

[..]
Oh dear wat een vieze ouwe geit is dat geworden dan zeg.

Die kan wel een opfrisbooster gebruiken zo te zien.
Oi, die heeft er ook wel eens frisser uitgezien.
pi_202350603
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In de gemiddelde postzegel tuin van NL kan je al flink wat bereiken. Op je balkon zelfs.
En het is geen avondklok he, er is vast wel een plantsoen ergens in je buurt.

Maar je kan ook gewoon smoezen blijven verzinnen voor jezelf om vooral maar als 'he that has no life' achter je pc te blijven hangen en mensen proberen de maat te blijven nemen op een anoniem forum. Toch Sandman?

[ afbeelding ]
Ok, laat me dit even duiden. De user die hier dag in dag uit roept er klaar mee te zijn en dat we dit niet mogen accepteren, zónder daadwerkelijk in actie te komen gaat een ander betichten van 'achter je pc' blijven hangen :D?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:07:17 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Niet zo relevant verder. Zij is besmet en dat betekent dat ze anderen kan besmetten die wel heftig kunnen reageren.
Maar als die ook gewoon hun prikje hebben gehaald hebben zij ook zeer goede bescherming.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:07:37 #182
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202350609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef jigggy het volgende:
Sportschool vijf uur dicht wat een clownerij ,prima ,met ze alle voor werk sporten dan maar :')

Wat een wanbeleid zeg teringjantje :')
Snappen ze niet dat iedereen nu in een korter tijdframe gaat sporten/winkelen/zuipen?
Ze proppen zo nog meer mensen op elkaar.

Wat een beleid :') _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202350610
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef capricia het volgende:
Daarom weet ik wel zeker dat degene die deze idiote regeltjes verzint geen kinderen in die leeftijd op school heeft.
Grappig, ik weet wel zeker dat daar zeker rekening mee gehouden is bij de besluitvorming.

En misschien is juist wel het hele idee achter het beleid dat dat soort vormen van onderwijs op dit moment misschien niet echt handig zijn?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:07:54 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202350611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oke.

Wedstrijden overdag zijn voor vijf uur, dat mag! Trainingen zijn in de avond, dat mag niet!

Het virus verspreidt zich namelijk pas als het donker is. In het licht slaapt het virus.
Dit moet in de kranten!
pi_202350616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oke.

Wedstrijden overdag zijn voor vijf uur, dat mag! Trainingen zijn in de avond, dat mag niet!

Het virus verspreidt zich namelijk pas als het donker is. In het licht slaapt het virus.
Ik had van veel mensen een soortgelijke reactie verwacht. Van jou niet, helaas.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 15:08:29 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350619
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Toont alleen aan dat je met drie prikken lang niet veilig bent. Wordt hoog tijd dat we het eens gaan hebben wanneer die vierde prik moet plaatsvinden.
Er is nooit gezegd dat je met een vaccinatie nooit meer covid-19 kan krijgen.
De enige interessante vraag is: zijn die mensen ziek geworden en opgenomen in het ziekenhuis.
Als ze thuis grieperig zijn is dat niet boeiend.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202350622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een lappendeken van waardeloze regeltjes bij elkaar. Beetje poldermaatregelen dus omdat ze er niet uit komen onderling
Dit ja, wat treurig.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202350623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar als die ook gewoon hun prikje hebben gehaald hebben zij ook zeer goede bescherming.
Inderdaad, dan moet iedereen een vierde prik gehad hebben, daarnaast moet alles ook gemonitored worden natuurlijk, omdat de effectiviteit immers snel omlaag loopt. Oftewel, eigenlijk moet er gewoonweg een systeem komen dat iedereen om de drie maanden een prik krijgt net zo lang totdat er een middel beschikbaar is wat voor het leven lang beschermt.
pi_202350630
Misschien zorgt deze mutatie er wel voor dat we binnenkort twee verschillende QR codes moeten laten zien *O* *O*
pi_202350632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gewoon een lappendeken van waardeloze regeltjes bij elkaar. Beetje poldermaatregelen dus omdat ze er niet uit komen onderling
Een mix van alles wat we al gehad hebben, maar verre van logisch, maar zo rollen ze al 2 jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:10:03 #191
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202350633
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik had van veel mensen een soortgelijke reactie verwacht. Van jou niet, helaas.
Jij vind het logisch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202350635
Waar is de tijd gebleven dat Mammietje zich rond deze tijd meldde.

De sfeer is er wel op achteruit gegaan hier.
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:10:18 #193
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik had van veel mensen een soortgelijke reactie verwacht. Van jou niet, helaas.
Ach, mag een geintje niet een keer? Ik ben alleen wel bang dat dit er voor een deel voor zorgt dat locaties drukker worden. Amateursport eraf geldt hier echter niet onder. Dat heeft hoogstens gezondheid als bezwaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202350644
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef dycto het volgende:

[..]
Het is nog maar een keer of honderd keer onderzocht. Alleen bepaalde figuren blijven dit om de één of andere reden niet te accepteren. Dit is in Nederland overigens een pak meer dan in andere landen. Vermoedelijk wegens het lakse beleid van de overheid in de beginperiode?
De overheid zelf heeft natuurlijk heel lang gezegd dat het niet zou werken en niet nodig was. De draai daarna heeft het er niet beter op gemaakt. Net zoals met heel veel andere covid beslissingen :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202350645
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:10 schreef Za het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat Mammietje zich rond deze tijd meldde.

De sfeer is er wel op achteruit gegaan hier.
Openlijk aan het flirten met @Mammietje? :7
pi_202350648
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:

En misschien is juist wel het hele idee achter het beleid dat dat soort vormen van onderwijs op dit moment misschien niet echt handig zijn?
Goed idee! Misschien kunnen ze wat extra leerkrachten ter beschikking stellen zodat er instructie kan worden gegeven. Helaas zijn die er niet. En helaas zit menig leerkracht nu thuis met corona of een coronaverdenking of een burn-out, waardoor de overblijvende leerkrachten maar het beste maken van de op school beschikbare tijd. Mijn dochter heeft deze week al een schoencadeau uitgepakt, een liedje geleerd en een tekening gemaakt. Groep 7, mind you.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:11:05 #197
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_202350650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Snappen ze niet dat iedereen nu in een korter tijdframe gaat sporten/winkelen/zuipen?
Ze proppen zo nog meer mensen op elkaar.

Wat een beleid :') _O-
Ja het slaat echt nergens op
pi_202350651
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Jij vind het logisch?
Je eindigt altijd bij een middenweg, tenzij je iets volledig dicht wilt gooien. Ze hadden inderdaad ook alle amateursport stil kunnen leggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ach, mag een geintje niet een keer? Ik ben alleen wel bang dat dit er voor een deel voor zorgt dat locaties drukker worden. Amateursport eraf geldt hier echter niet onder. Dat heeft hoogstens gezondheid als bezwaar.
ja inderdaad 90 minuten met 7 km een beetje rond joggen en soms tegen een bal aan schieten om je daarna helemaal dronken te voeren is erg gezond
Gino ♥
pi_202350655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:10 schreef Za het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat Mammietje zich rond deze tijd meldde.

De sfeer is er wel op achteruit gegaan hier.
Mammietje is gemuteerd.

SAD.
pi_202350663
Erg mooie cijfers weer.
pi_202350664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef jigggy het volgende:
Sportschool vijf uur dicht wat een clownerij ,prima ,met ze alle voor werk sporten dan maar :')

Wat een wanbeleid zeg teringjantje :')
Kutzooi. Ik ga al 6 weken 5x pw. Meestal om 7 uur want dan zijn er 5 mensen en kan je alles rustig doen voor je elke 3 sec de vraag krijgt, Hoeveel keer moet je nog?

Nu krijgen we die avonddrukte ook in de ochtend natuurlijk.

Ga je in de avond rennen word je omver gekegeld door de hysterische amateurwielrenecto's.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 15:12:09 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202350673
Vroege spits _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202350677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Goed idee! Misschien kunnen ze wat extra leerkrachten ter beschikking stellen zodat er instructie kan worden gegeven. Helaas zijn die er niet. En helaas zit menig leerkracht nu thuis met corona of een coronaverdenking of een burn-out, waardoor de overblijvende leerkrachten maar het beste maken van de op school beschikbare tijd. Mijn dochter heeft deze week al een schoencadeau uitgepakt, een liedje geleerd en een tekening gemaakt. Groep 7, mind you.
Volgens mij probeer je duidelijk te maken dat ze de scholen maar helemaal hadden moeten sluiten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[ afbeelding ]

Als dat lijstje klopt, dan bereiken we toch helemaal niks met de komende maatregelen. ;(
Dit soort lijstjes komt voort uit het BCO toch? Volgens mij kunnen we daar niet zoveel mee. In de eerste plaats omdat dit maar een heel klein deel van de totale besmettingen zal zijn. Een groot deel van de besmettingen wordt helemaal niet herleid tot een bron. Daarbij zit er een enorme bias in, de kans dat een besmetting aan een huisgenoot gelinkt kan worden is veel groter dan aan een vreemde in een openbare ruimte. Thuisbesmettingen zijn ook nog eens veel onvermijdelijker dan besmettingen elders, je kunt immers niet allemaal onder een brug gaan slapen. Beleid kun je richten op plekken waar mensen elkaar ontmoeten, maar op besmettingen in de huissituatie hebben die alleen een indirecte invloed. Sterker nog: wat mij betreft moeten thuisbesmettingen (bezoek uitgezonderd natuurlijk) er helemaal uit om een goed beeld te krijgen van waar de verspreiding plaatsvindt.
Immers, als je iedereen thuis opsluit dan zijn er na een week geen nieuwe besmettingen meer. Je moet gewoon zorgen dat je het niet elders oploopt en vervolgens aan een huisgenoot doorgeeft.
pi_202350680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ok, laat me dit even duiden. De user die hier dag in dag uit roept er klaar mee te zijn en dat we dit niet mogen accepteren, zónder daadwerkelijk in actie te komen gaat een ander betichten van 'achter je pc' blijven hangen :D?
Matige comeback is matig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel wedstrijden overdag, geen trainingen avonds.

Leg het maar uit :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef jigggy het volgende:
Sportschool vijf uur dicht wat een clownerij ,prima ,met ze alle voor werk sporten dan maar :')

Wat een wanbeleid zeg teringjantje :')
Amen 2x. Klaplopers..
pi_202350686
*baant zich een weg door het moppergeweld, :W naar Za, ;) t naar Anton en gaat zitten wachten op DE (beperkte) cijfers... :M :lijstje:
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:12:55 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202350689
Mooie cijfers. COR kan dicht nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:26 #210
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202350692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je eindigt altijd bij een middenweg, tenzij je iets volledig dicht wilt gooien. Ze hadden inderdaad ook alle amateursport stil kunnen leggen.
Waarom zou je iets in de buitenlucht willen verbieden? Sport nota bene
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:29 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202350693
Wel opvallend dat alleen de NOS met deze nieuwe maatregelen is gekomen, denk dat er toch nog veel onzeker is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202350694
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:12 schreef Mammietje het volgende:
*baant zich een weg door het moppergeweld, :W naar Za, ;) t naar Anton en gaat zitten wachten op DE (beperkte) cijfers... :M :lijstje:
jij bent een fijne user
Gino ♥
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:31 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202350695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je eindigt altijd bij een middenweg, tenzij je iets volledig dicht wilt gooien. Ze hadden inderdaad ook alle amateursport stil kunnen leggen.
Dat zou heel kut zijn maar begrijpelijker dan dit... Hugo roept ingrijpende maatregelen. Dit zijn geen ingrijpende maatregelen.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:51 #214
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350701
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:13 schreef Caland het volgende:
Wel opvallend dat alleen de NOS met deze nieuwe maatregelen is gekomen, denk dat er toch nog veel onzeker is.
Eehm :? https://www.ad.nl/dossier(...)ndkapje-op~ada8ef69/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350704
Was de smoel van uw met mondkapje bedekte koter stuk
pi_202350705
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:13 schreef Caland het volgende:
Wel opvallend dat alleen de NOS met deze nieuwe maatregelen is gekomen, denk dat er toch nog veel onzeker is.
NU.nl komt er ook mee hoor.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_202350708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oke.

Wedstrijden overdag zijn voor vijf uur, dat mag! Trainingen zijn in de avond, dat mag niet!

Het virus verspreidt zich namelijk pas als het donker is. In het licht slaapt het virus.
Ene kant niet heel verkeerd. Geen trainingen alleen wedstrijden. Hattrickje tegen bal op het dak 7, paar uur bier wegtikken en rest van de av chillen?
pi_202350713
Het Kabinet wordt nu wel echt genadeloos:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-om-1700-uur-dicht

Horeca ook een derde capaciteit.
pi_202350718
Wat is er eigenlijk gebeurd met de user die zo graag naar anime cosplay evenementen wilde?
pi_202350721
21.278 positieve testen
338 ziekenhuisopnames
46 IC-opnames
59 overlijdens
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:15:49 #221
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202350722
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:14 schreef Confetti het volgende:
Het Kabinet wordt nu wel echt genadeloos:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-om-1700-uur-dicht

Horeca ook een derde capaciteit.
Wel leuk dat ze denken dat iemand zich daar nog aan houdt :P
pi_202350723
Daling is ingezet ^O^
pi_202350728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Waarom zou je iets in de buitenlucht willen verbieden? Sport nota bene
Tja, geen idee, misschien omdat het de bedoeling is om het sociale leven in de avond gewoon even op slot te gooien voor een tijdje?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:13 #224
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202350730
ALLES OPEN *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202350731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Haha wat jij wil jochie. Volgende keer weer janken geblazen als iemand ook maar half op de man speelt :*.
Volgens mij speel jij altijd vol op de man?
pi_202350733
URKED 22.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:16 #227
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350734
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350735
de komende weken gaat het alleen maar erger worden natuurlijk

sinterklaasgod komt er aan met al die kindjes die volgens mij bijna allemaal zijn besmet

GENOT
Gino ♥
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:19 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202350736
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:14 schreef Confetti het volgende:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

Ik neem het mee in mijn besluitvorming rond het kerstdiner. (Lol)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202350738
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de user die zo graag naar anime cosplay evenementen wilde?
Eragon... maakt tegenwoordig deel uit van het OMT volgens mij
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:30 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202350739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
URKED 22.
Stijging!

van 2
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:31 #232
236264 crew  capricia
pi_202350740
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.278 positieve testen
338 ziekenhuisopnames
46 IC-opnames
59 overlijdens
Het heeft al effect! O+
Definitely not CIA
pi_202350741
Vraag: zouden Hugo en Mark met halfslachtige maatregelen komen omdat ze bang zijn voor de reacties van de wappies? Of denk ik nu te negatief?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:44 #234
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_202350746
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Kutzooi. Ik ga al 6 weken 5x pw. Meestal om 7 uur want dan zijn er 5 mensen en kan je alles rustig doen voor je elke 3 sec de vraag krijgt, Hoeveel keer moet je nog?

Nu krijgen we die avonddrukte ook in de ochtend natuurlijk.

Ga je in de avond rennen word je omver gekegeld door de hysterische amateurwielrenecto's.
Het is compleet belachelijk
pi_202350748
WE DALEN
pi_202350749
Laatste update: 26-11-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 21350

Gemeentes met +5 besmettingen:
759 Amsterdam
652 Rotterdam
397 's-Gravenhage
365 Tilburg
355 Utrecht
332 Maastricht
249 Heerlen
245 Venlo
243 Enschede
243 Almere
240 Eindhoven
224 Haarlem
207 Groningen
205 Haarlemmermeer
204 Arnhem
189 Breda
185 's-Hertogenbosch
179 Apeldoorn
177 Amersfoort
176 Leeuwarden
174 Sittard-Geleen
171 Zaanstad
159 Dordrecht
147 Zwolle
143 Ede
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php

Er zijn weer gemeentes met 0 en 1 meldingen *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:16:59 #237
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202350750
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.278 positieve testen
338 ziekenhuisopnames
46 IC-opnames
59 overlijdens
LEK IS BOVEN
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202350751
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Simmertje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de user die zo graag naar anime cosplay evenementen wilde?
Eragon2980? Waarschijnlijk in lockdown tot de zomer als de gimp in pulp fiction ofzo.
Of hij is met hooibaal verdwenen?
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:17:11 #239
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202350754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:14 schreef Confetti het volgende:
Het Kabinet wordt nu wel echt genadeloos:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-om-1700-uur-dicht

Horeca ook een derde capaciteit.
''Het kabinet zal 'alle maatregelen nemen die nodig zijn om de zorg te ontlasten.'''

Behalve het tijdelijke sluiten van scholen dan.

En lekker alles eerder dichtgooien zodat meer mensen tegelijk ergens naar toe gaan.

Mensen blijven rustig thuis afspreken; vooral met de feestdagen in het geschiet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202350757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:14 schreef Confetti het volgende:
Het Kabinet wordt nu wel echt genadeloos:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

Dat was toch al het advies?
Of is het verschil dat het nu dringend is? :')
pi_202350758
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
21.278 positieve testen
338 ziekenhuisopnames
46 IC-opnames
59 overlijdens
Vorige week vrijdag 21,026 new cases dus we zitten nu echt aan het plafond.
pi_202350759
Plateaugoden.
I'll give you something to do
pi_202350760
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef GwanGwaa het volgende:
Vraag: zouden Hugo en Mark met halfslachtige maatregelen komen omdat ze bang zijn voor de reacties van de wappies? Of denk ik nu te negatief?
Hugo en Mark wilde alles dicht zijn de geruchten. Maar ik kan me zo voorstellen dat de minister en EZ en Onderwijs daar bijv iets minder enthousiast over zijn.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:17:43 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202350762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:14 schreef Confetti het volgende:
Het Kabinet wordt nu wel echt genadeloos:

Er komt een dringend advies voor maximaal 4 mensen thuisbezoek.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-om-1700-uur-dicht

Horeca ook een derde capaciteit.
Ah, ik was al aan het wachten op RTL, die hebben eigenlijk altijd de beste bronnen als het gaat om de maatregelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202350764
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
'The plateau is clean, no dirt to be seen and the work it took was fun'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:06 #246
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_202350765
Positief zijn over besmettingscijfers die tot de hoogste ter wereld behoren..... :')
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:17 #247
236264 crew  capricia
pi_202350767
Nou, dat zal wel weer rellen worden dit weekend?
Definitely not CIA
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:18 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202350768
Toch weer 21000 man die hun dwergkonijn of koi karpers niet stukgewassen hebben. Zo blijft het virus ronddwalen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:19 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202350769


Gelukkig worden de echt belangrijke dingen weer aangepakt.

:') :') :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:20 #250
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202350771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tja, geen idee, misschien omdat het de bedoeling is om het sociale leven in de avond gewoon even op slot te gooien voor een tijdje?
Besmettingen vinden amper buiten plaats. Dit gaat geen zoden zetten.

Je ontneemt mensen wel gezondheid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202350772
Ene helft: 'wat zijn dit voor halfslachtige maatregelen in de sector waar ikzelf geen hinder van ondervindt?'
Andere helft: 'waarom zulke zware maatregelen in de sector waar ikzelf hinder van ondervindt?'

Doesn't add up.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350774
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef capricia het volgende:
Nou, dat zal wel weer rellen worden dit weekend?
ja waarschijnlijk door voetbalhooligans weer
Gino ♥
pi_202350775
twitter

twitter
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:19:10 #254
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202350777
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig worden de echt belangrijke dingen weer aangepakt.

:') :') :')
Kinderen door de wasstraat nadat ze op school zijn geweest
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:19:11 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202350779
Prima cijfers.
pi_202350782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat was toch al het advies?
Of is het verschil dat het nu dringend is? :')
https://speld.nl/2020/08/(...)aan-dringend-advies/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 15:19:44 #257
186611 Haags
pi_202350787
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef Tjacka het volgende:
de komende weken gaat het alleen maar erger worden natuurlijk

sinterklaasgod komt er aan met al die kindjes die volgens mij bijna allemaal zijn besmet

GENOT
Ga het komend weekend al vieren, met vrienden en schoonfamilie. Lekker man
Zonder wrijving geen glans
pi_202350788
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]
ja waarschijnlijk door voetbalhooligans weer
Grote kans. Die zijn vrij geroosterd door ons olijke duo
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:19:54 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202350789
Ik ben in ieder geval wel erg blij dat de sportscholen gewoon openblijven :)

Dat was vorig jaar echt hel in de winter, hardlooprondjes in de regen en kou.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202350792
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig worden de echt belangrijke dingen weer aangepakt.

:') :') :')
Je zou bijna denken dat onderwijs belangrijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:17 #261
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202350794
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig worden de echt belangrijke dingen weer aangepakt.

:') :') :')
Het is echt code zwart hoor. Komen we echt bij in de buurt. We gaan alleen niet ingrijpen op de plekken waar het zin heeft; we pakken gewoon wéér dezelfde sectoren die lekker zichtbaar zijn in het straatbeeld zodat het overkomt alsof we daadkrachtig bezig zijn.

Dat zo'n beetje
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:19 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202350796
quote:
19s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:16 schreef Tjacka het volgende:
de komende weken gaat het alleen maar erger worden natuurlijk

sinterklaasgod komt er aan met al die kindjes die volgens mij bijna allemaal zijn besmet

GENOT
We gaan niet naar oma, want ze heeft corona.

Zo ook weer klaar met gedichten schrijven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202350797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Volgens mij probeer je duidelijk te maken dat ze de scholen maar helemaal hadden moeten sluiten?
Ik probeer duidelijk te maken dat het openhouden van de scholen niet zo fantastisch is als men voor doet komen. Ze zijn open, maar in hoeverre komen scholen toe aan het afdraaien van het reguliere programma? Dikke kans dat de achterstanden nu oplopen terwijl er al corona-achterstanden waren. Hoe langer we aanmodderen, hoe langer het virus blijft circuleren en ook het onderwijs er de dupe van is.

Ik heb zelf ook geen geweldige oplossing, hoor. Om me heen hoor ik voortdurend geklaag over de NPO-middelen (Nationaal Programma Onderwijs) die onvoldoende zijn voor structurele verbeteringen en een perverterend kortetermijneffect hebben (denk aan wildgroei van bijlesaanbieders). Te midden van die mismoedigheid voelt het mondkapje in de gang als een symboolmaatregel. De pandemie wordt er niet mee bestreden en het onderwijs wordt er niet mee gered. Maar hé, wellicht helpen alle kleine beetjes. Ik hoop het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:35 #264
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202350798
Horeca wordt wel weer hard gen**id...
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202350803
pi_202350808
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:21:05 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202350810
Mag wel hopen dat sport bovenaan de stapel ligt om als eerste weer te versoepelen.

Maar zal wel weer ijdele hoop zijn.
pi_202350811
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:19 schreef Haags het volgende:

[..]
Ga het komend weekend al vieren, met vrienden en schoonfamilie. Lekker man
Goede tip dit mensen. Virus rust nu uit om op 5 dec toe te slaan. Door het dit weekend al te vieren ben je het virus te slim af.
pi_202350812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Grote kans. Die zijn vrij geroosterd door ons olijke duo
ik heb nog nooit een hooligan een noord-afrikaans uiterlijk zien hebben en ze zijn meestal ook iets ouder dan een jaar of 17 maar dat terzijde
Gino ♥
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:21:19 #270
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350816
quote:
Het is dan wel van de speld, maar inmiddels lijkt de werkelijkheid dat nog haast voorbij te streven
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350817
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 15:21:30 #272
186611 Haags
pi_202350821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
Goed tip dit mensen. Virus rust nu uit om op 5 dec toe te slaan. Door het dit weekend al te vieren ben je het virus te slim af.
Maar volgend weekend vier ik het ook maar dan met mijn familie _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_202350825
pi_202350826
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:18 schreef D_A het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig worden de echt belangrijke dingen weer aangepakt.

:') :') :')
'Thuis' is altijd wel een beetje verneukeratief. Corona wordt opgelopen op het werk, op school, in de horeca of waar dan ook en vervolgens thuis verspreid omdat mensen daar nou eenmaal langdurig bij elkaar zitten in 1 ruimte doorgaans.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202350828
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ze zijn open, maar in hoeverre komen scholen toe aan het afdraaien van het reguliere programma?
Bij de meeste scholen lukt dat het veel kunst- en vliegwerk nog best aardig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202350829
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
Ik ben in ieder geval wel erg blij dat de sportscholen gewoon openblijven :)

Dat was vorig jaar echt hel in de winter, hardlooprondjes in de regen en kou.
Stond de hele lockdown afgelopen winter 2 a 3x in de week achter in de tuin en echt maar 3x regen gehad. Wel kou, maar dat is juist fijn vind ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202350830
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
Dat was vorig jaar echt hel in de winter, hardlooprondjes in de regen en kou.
Goed voor de weerstand :)
pi_202350833
pi_202350834
RIP Limburg

Maar toch nog even lekker de elfde van de elfde gevierd. *O*
pi_202350835
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:22:56 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202350842
Zou Limburg al last hebben van die nieuwe variant?
pi_202350843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mag wel hopen dat sport bovenaan de stapel ligt om als eerste weer te versoepelen.

Maar zal wel weer ijdele hoop zijn.
Ik heb nog stille hoop dat deze maatregel het niet gaat halen.
(wishfull ik weet het)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202350844
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
'Thuis' is altijd wel een beetje verneukeratief. Corona wordt opgelopen op het werk, op school, in de horeca of waar dan ook en vervolgens thuis verspreid omdat mensen daar nou eenmaal langdurig bij elkaar zitten in 1 ruimte doorgaans.
En er zit nogal wat bias in die cijfers. Want als je thuis besmet raakt kun je vrijwel altijd de bron achterhalen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:15 #284
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202350845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik probeer duidelijk te maken dat het openhouden van de scholen niet zo fantastisch is als men voor doet komen. Ze zijn open, maar in hoeverre komen scholen toe aan het afdraaien van het reguliere programma? Dikke kans dat de achterstanden nu oplopen terwijl er al corona-achterstanden waren. Hoe langer we aanmodderen, hoe langer het virus blijft circuleren en ook het onderwijs er de dupe van is.

Ik heb zelf ook geen geweldige oplossing, hoor. Om me heen hoor ik voortdurend geklaag over de NPO-middelen (Nationaal Programma Onderwijs) die onvoldoende zijn voor structurele verbeteringen en een perverterend kortetermijneffect hebben (denk aan wildgroei van bijlesaanbieders). Te midden van die mismoedigheid voelt het mondkapje in de gang als een symboolmaatregel. De pandemie wordt er niet mee bestreden en het onderwijs wordt er niet mee gered. Maar hé, wellicht helpen alle kleine beetjes. Ik hoop het.
De school waar mijn dochter op zit kan prima het programma afdraaien.
Dus waarom moet die school dicht, en anderen die wel gewoon les kunnen geven?
Waarom gaan niet alleen die scholen dicht die het niet kunnen bolwerken?
Waarom moet meteen elk kind genaaid worden?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:36 #285
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202350852
Ik baal serieus wel van mijn tennislessen hoor. Heb een paar weken niet mee kunnen spelen vanwege een blessure. En nu kan ik weer maar is het na 17:00 opeens te gevaarlijk om met 4 mensen en een trainer op een buitenbaan te staan :')

En dringend advies voor 70+ om de kleinkinderen weinig te zien? Met Sint en Kerst in aantocht? Zie je het gebeuren?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202350855
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef Haags het volgende:

[..]
Maar volgend weekend vier ik het ook maar dan met mijn familie _O-
Ik ben sprakeloos. 2x Sint vieren. In een pandemie.
pi_202350857
quote:
Drenthe en Groningen doen het nog steeds opvallend 'goed'
pi_202350858
Nou zonder sport en met slecht weer en een deprimerende donkere tijd in het vooruitzicht zal de bevolking niet ziekenhuisbestendiger worden de komende tijd.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:24:48 #289
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350861
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef Haags het volgende:

[..]
Maar volgend weekend vier ik het ook maar dan met mijn familie _O-
Superspreader gespot
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350863
Carnaval :')
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:24:51 #291
236264 crew  capricia
pi_202350864
'Ouderen wordt geadviseerd het contact met kinderen te vermijden.'
Die kende ik nog niet. Ook nieuw, denk ik?

twitter


Geen Sinterklaas met oma dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 26-11-2021 15:30:57 ]
Definitely not CIA
pi_202350866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:23 schreef Arizona het volgende:
Ik baal serieus wel van mijn tennislessen hoor. Heb een paar weken niet mee kunnen spelen vanwege een blessure. En nu kan ik weer maar is het na 17:00 opeens te gevaarlijk om met 4 mensen en een trainer op een buitenbaan te staan :')

En dringend advies voor 70+ om de kleinkinderen weinig te zien? Met Sint en Kerst in aantocht? Zie je het gebeuren?
Nouja.. misschien dat ze nog de switch maken om de sportkantines om 17.00 te sluiten, maar dat je wel op de accommocaties zelf terecht kan om in de buitenlucht te kunnen blijven sporten. Zoiets hoop ik nog..
pi_202350869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:23 schreef Arizona het volgende:
Ik baal serieus wel van mijn tennislessen hoor. Heb een paar weken niet mee kunnen spelen vanwege een blessure. En nu kan ik weer maar is het na 17:00 opeens te gevaarlijk om met 4 mensen en een trainer op een buitenbaan te staan
En dan te bedenken dat de meeste sporten echte vluchtige contacten zijn, zelfs contactsporten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202350870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ok, laat me dit even duiden. De user die hier dag in dag uit roept er klaar mee te zijn en dat we dit niet mogen accepteren, zónder daadwerkelijk in actie te komen gaat een ander betichten van 'achter je pc' blijven hangen :D?
Aanzetten tot actie. Opruiing. Staatsgevaarlijk.
pi_202350884
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:24 schreef Benny het volgende:

[..]
Drenthe en Groningen doen het nog steeds opvallend 'goed'
Verbazingwekkend ja. De hele crisis al. :Y
Ik wijt het aan meer ruimte en 'stugger' (minder aanhalig) volk.
pi_202350888
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:23 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik ben sprakeloos. 2x Sint vieren. In een pandemie.
Kijkend naar de hoeveelheid mensen om me heen die weer rustig volle bak doen met verjaardagen/sint/carnaval/gewoonomdathetvrijdagis verdient Nederland gewoon weer die lockdown.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:06 #297
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202350891
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:24 schreef capricia het volgende:
'Ouderen wordt geadviseerd het contact met kinderen te vermijden.'
Die kende ik nog niet. Ook nieuw, denk ik?

[ twitter ]
_O-

Sorry schat, heel kut dat je op je bek bent gegaan, maar ik moet 1,5m afstand houden :D

Zal wel niet zo bedoeld worden, toch? Toch?
  Redactie Sport vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:22 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202350894
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:15 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Wel leuk dat ze denken dat iemand zich daar nog aan houdt :P
Daarvoor moeten ze echt weer langs de deuren ja. Dat de buurman een tip geeft van 'er zijn 5 man' en dat er dan een boa komt en die klopt aan en schreeuwt AUFMACHEN.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:48 #299
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202350898
Vandaag zijn er tevens weer in 352 van de 352 gemeentes besmettingen geconstateerd _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202350899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
_O-

Sorry schat, heel kut dat je op je bek bent gegaan, maar ik moet 1,5m afstand houden :D
Ouderen, niet ouders. Dus of opa en oma even zo vriendelijk willen zijn om met Sinterklaas en kerst bij de kleinkinderen vandaan te blijven. Wat denk jij? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 15:31:51 #301
236264 crew  capricia
pi_202350957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:27 schreef Evenstar het volgende:

[..]
_O-

Sorry schat, heel kut dat je op je bek bent gegaan, maar ik moet 1,5m afstand houden :D

Zal wel niet zo bedoeld worden, toch? Toch?
Ik gooi de Sinterklaas cadeautjes wel met mijn kind bij oma op de stoep. _O-
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')