onze besmettingen kom door 'dom gedrag'. Dat is een ander virus dat hier circuleert.quote:Op donderdag 25 november 2021 21:35 schreef Starhopper het volgende:
Misschien stomme vraag maar zou het kunnen dat het enorme aantal besmettingen en zieken bij ons te maken heeft met deze variant? Dat iemand het vanuit Nederland naar ZA heeft gebracht en het daar vervolgens voor het eerst ontdekt is?
Dat wordt wss vandaag beslist:quote:Op vrijdag 26 november 2021 08:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wellicht wel ff alle vluchten van en naar ZA cancelen zoals de UK doet??
Dat gaan we vanzelf merken in Israelquote:Op vrijdag 26 november 2021 09:28 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Op Twitter vallen de mensen al paniekerig over elkaar heen. Maar laten we ff bij de voorlopige feiten blijven: Z-A heeft maar een vaccinatiegraad van 24%. Tja, daar win je het dan niet mee. Deze variant heeft veel meer mutaties, maar het is nog niet bekend of landen met een hogere vaccinatiegraad er resistent tegen zijn. Maja, als deze variant de Delta zou verdrijven...... Ik wil het niet invullen, even afwachten.
Dus we beginnen weer op 0 eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 november 2021 01:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Omzeilt alles
Maak je borst maar nat
Een herkansingquote:Op vrijdag 26 november 2021 10:11 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dus we beginnen weer op 0 eigenlijk?
zeker zeker,quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook is niet bekend of het daadwerkelijker gevaarlijker is. Stel dat het minder gevaarlijk is? Daar wachten we toch juist steeds op? Mutaties naar een milde variant net zoals met de griep gebeurde.
Vaccin 2.0 sla ik ff over ..ik viel al 2x om NL.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een herkansing
Hoe vaak krijg je die
Hoeft niet, covid heeft influenza ook aardig weggedrukt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeker zeker,
maar dan moet die mutatie wel nog tegen het opgebouwde immuunsysteem aan lopen. (maakt dat niet veel uit of dat door ziekte of een doorgemaakte infectie is) Als het namelijk zo is dat deze mutatie daar niet gevoelig voor is, dan is het dus een heel "nieuw" virus. En zal het dus naast de Delta variant gaan bestaan, ipv deze te verdrijven.
dat komt door de maatregelen, en niet door immuniteit.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft niet, covid heeft influenza ook aardig weggedrukt.
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar Zuid Afrika te gaan? En dan ook nog midden in de piekmaanden zonder te veronderstellen dat her zeer aannemelijk is dat je ofwel niet weg uit ZA komt ofwel Nederland niet binnen komt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:46 schreef Landgeld het volgende:
Twee vrienden van mij zijn op reis in Zuid Afrika en zouden zondag terugvliegen.
Die zien we nooit meer terug voor kerst?
Benieuwd hoe ze dat gaan doen met werk etc.
Achteraf is makkelijk praten Je kon het afgelopen 1.5 jaar 'gewoon' naar Z-Afrika hoor, geen probleem. KLM vloog dagelijks voor goede tarieven.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar Zuid Afrika te gaan? En dan ook nog midden in de piekmaanden zonder te veronderstellen dat her zeer aannemelijk is dat je ofwel niet weg uit ZA komt ofwel Nederland niet binnen komt.
Komt vooral door viral interference.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:54 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat komt door de maatregelen, en niet door immuniteit.
want dit geldt enkel voor Z_A? Dus naar Botswana, Angola, Libië, Swaziland zou geen enkel probleem zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe simpel en egocentrisch moet je zijn om in een pandemie naar Zuid Afrika te gaan? En dan ook nog midden in de piekmaanden zonder te veronderstellen dat her zeer aannemelijk is dat je ofwel niet weg uit ZA komt ofwel Nederland niet binnen komt.
Net zoals met Italië in maart 2020.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:07 schreef koemleit het volgende:
Ik voorspel dit.
- hmm variant, maar komt niet veel voor het is ver weg, we kijken het even aan.
- In Nederland is deze variant nog niet waargenomen, dus geen paniek!.
- In zuid-Afrika loopt het uit de hand, overvolle ziekenhuizen, mensen op de gang.
- In Nederland is deze variant niet aangetroffen! geen paniek, wel vragen we of mensen die uit zuid-afrika komen extra voorzichtig zijn.
- 1 geval aangetroffen in Nederland!
- Quarantaine plicht voor de mensen uit zuid-afrika.
- in 5 procent van de gevallen gaat het om deze variant in Nederland inmiddels.
- Geen vluchten meer vanuit zuid-afrika!!!!!!!
- Bert Mulder uit het cwz steld dat die 5 procent achterhaald is, en dat het allang 30 procent is.
-100 procent nieuwe variant in Nederland, nieuwe piek.
Nu al zinin
toegegeven, men reageert alerter dan ik had verwacht nuquote:Op vrijdag 26 november 2021 11:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Net zoals met Italië in maart 2020.
Inderdaad, ik sta echt perplex.quote:Op vrijdag 26 november 2021 11:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
toegegeven, men reageert alerter dan ik had verwacht nu.
Euh, vorig jaar hadden we ook een enorme piekbelasting. Dit was prima te voorzien.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten Je kon het afgelopen 1.5 jaar 'gewoon' naar Z-Afrika hoor, geen probleem. KLM vloog dagelijks voor goede tarieven.
Risico's horen bij het leven, en daar was tot nu toe echt veel en veel minder Corona dan in bijvoorbeeld Nederland.
Dus daarom niet weggaan om verspreiding te voorkomen. Vind je dit lastig te begrijpen?quote:Op vrijdag 26 november 2021 11:08 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
want dit geldt enkel voor Z_A? Dus naar Botswana, Angola, Libië, Swaziland zou geen enkel probleem zijn?
Voor hetzelfde geld was deze mutatie in de VAE of onder de bouwvakkers in Quatar ontstaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |