ik ben geen expert, dus ik kan niet zeggen dat dit monstervirus met 32 verschillend/nieuwe eigenschappen keihard gaat huishouden.quote:
Intussen wordt er al gezegd dat het net veel milder is dan de Deltavariant. Beurzen schieten de hoogte in!quote:Op maandag 29 november 2021 09:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben geen expert, dus ik kan niet zeggen dat dit monstervirus met 32 verschillend/nieuwe eigenschappen keihard gaat huishouden.
mwah...quote:Op maandag 29 november 2021 09:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed dat het vaccin niet of slecht werkt tegen deze variant.
https://www.zdf.de/nachri(...)-suedafrika-100.htmlquote:die Wirksamkeit von Impfstoffen
Laut Drosten ist nicht zu erwarten, dass die neue Variante in der Lage ist, den Immunschutz völlig lahmzulegen.
Nach derzeitigem Ermessen sollte man davon ausgehen, dass die verfügbaren Impfstoffe grundsätzlich weiterhin schützen.
Christian Drosten, Chef der Virologie der Berliner Charité
Der Schutz gegen schwere Infektionen sei dabei besonders robust gegen Virusveränderungen. "Der beste Schutz auch gegen die neue Variante ist daher das Schließen aller Impflücken in der Bevölkerung und die schnelle Verabreichung von Auffrischungsimpfungen", so Drosten.
we zullen het wel/niet merken.quote:Op maandag 29 november 2021 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een verrassing zeg.
Ik heb een paar maanden terug nog gepost dat we vast een of andere supervariant krijgen waar de vaccins niet zullen tegen werken als argument om me niet te laten vaccineren.
Echt totaal niet voorspelbaar.
Overigens is het werkelijke gevaar blijkbaar helemaal niet zo groot als de media nu weer doet voordoen.
Vergeet niet dat de media op kijkcijfers draait, dus hoe meer sensatie, hoe hoger de kijkcijfers, hoe meer inkomen. De waarheid is niet het belangrijkst.
Bron: NOS liveblogquote:Zuid-Afrikaanse wetenschapper noemt bestaande vaccins effectief tegen omikronvariant
De bestaande vaccins tegen het coronavirus zijn waarschijnlijk ook effectief tegen de omikronvariant, zegt Salim Abdool Karim, leidende epidemioloog in Zuid-Afrika. Hij meent dat de inentingen ook bij de nieuwste variant een ernstig ziekteverloop voorkomen.
Volgens de epidemioloog is het nog te vroeg om iets te zeggen over het ziekteverloop. Daar moet meer onderzoek naar worden gedaan. Wel concludeert Abdool Karim dat de variant waarschijnlijk besmettelijker is dan eerdere varianten, ook voor mensen die zijn ingeënt of het virus al hebben gehad.
De omikronvariant werd recent ontdekt in Zuid-Afrika. Veel landen voerden daarop reisbeperkingen in, om te voorkomen dat de variant zich snel verspreidt.
er liggen ook mensen in het ziekenhuis die van de trap gevallen zijn, van de trap lopen is dus gevaarlijk.quote:Op maandag 29 november 2021 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ligt er dan in het ziekenhuis?
wacht even, is dit nu de "super-variant" waar je het een paar maanden terug over had?quote:Op maandag 29 november 2021 12:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat een verrassing zeg.
Ik heb een paar maanden terug nog gepost dat we vast een of andere supervariant krijgen waar de vaccins niet tegen zullen werken als argument om me niet te laten vaccineren.
Echt totaal niet voorspelbaar.
Overigens is het werkelijke gevaar blijkbaar helemaal niet zo groot als de media nu weer doet voordoen.
Vergeet niet dat de media op kijkcijfers draait, dus hoe meer sensatie, hoe hoger de kijkcijfers, hoe meer inkomen. De waarheid is niet het belangrijkst.
Dat kan prima. Corona is namelijk vanaf het begin als een superkillervirus weggezet terwijl het dat niet is, waar je per se een experimenteel vaccin tegen moet nemen. Maar het is helemaal geen superkillervirus en de meeste mensen hebben helemaal geen vaccin nodig.quote:Op maandag 29 november 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
wacht even, is dit nu de "super-variant" waar je het een paar maanden terug over had?
Of overdrijft de Media voor de kijkcijfers en valt het mee?
je moet er 1 kiezen alle 2 kan niet he
Ik vrees van wel… Weerstand tegen het aanmaken van anti lichamen èn besmettelijker, yikesquote:Op donderdag 25 november 2021 21:27 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Lees ik nou dat het om het innate immuunsysteem heen kan?
Maar dat is toch niet het innate immuunsysteem?quote:Op maandag 29 november 2021 15:57 schreef Machielovic het volgende:
[..]
Ik vrees van wel… Weerstand tegen het aanmaken van anti lichamen èn besmettelijker, yikes
Hum tja dat weet ik niet helemaal zeker maar daar zou je gelijk in kunnen hebben ik vertaalde alleen de tweet. Ben wel een goed boek aan het lezen over het immuunsysteem van de schrijver achter het YouTube kanaal Kurtzgesagt genaamd https://www.bol.com/nl/nl/f/immune/9300000029195983/maar ben heel slecht in het reproduceren ervanquote:Op maandag 29 november 2021 16:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet het innate immuunsysteem?
quote:,,Uiterst zorgwekkend”, noemt biostatisticus Tom Wenseleers (KU Leuven) de nieuwe coronavariant die vorige week opdook in Zuid-Afrika. ,,De eerste vaststellingen doen vermoeden dat omikron een stevig voordeel heeft tegenover delta”, zegt hij. ,,En dat lijkt niet gekoppeld te zijn aan een hogere besmettelijkheid, maar wel aan een vermogen om ons immuunsysteem en de vaccins te verschalken. Dat zou tot een volledig nieuwe pandemie kunnen leiden.”
https://www.ad.nl/dossier(...)est-expert~a4166721/
Omikron is toch wel zorgwekkend:quote:
quote:Over eerdere varianten was de wetenschapper niet zo ongerust. "Maar de data van omikron zijn uiterst zorgwekkend. Een variant die vijf tot zes keer meer mensen infecteert dan de voorganger, is heel slecht nieuws. Alfa en delta infecteerden 60 procent meer mensen dan hun voorgangers. Voor omikron lijkt het 500 procent meer te zijn. Delta is van 0,1 naar 50 procent gegaan in een paar maanden tijd. Nu spreken we over een variant die dat doet in veertien dagen. En het is nu al lastig in de ziekenhuizen. Dat omikron de immuniteit lijkt te ontwijken, doet ook de vraag rijzen of de vaccins nog wel voldoende zullen werken.”
Ik vindt het wat voorbarig.quote:Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omikron is toch wel zorgwekkend:
[..]
Nouja over 96 dagen rollen de nieuwe vaccins van de band indien nodig.quote:Op maandag 29 november 2021 19:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vindt het wat voorbarig.
Maar we zullen zien...
Maar besmettelijker? Je 2 laatste posts met experts gingen nogal tegen elkaar in.quote:Op maandag 29 november 2021 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omikron is toch wel zorgwekkend:
[..]
Er zijn weer een hoop mediageile experts die van alles roepen en hopen dan gelijk te hebben uit eigen gewinquote:Op maandag 29 november 2021 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar besmettelijker? Je 2 laatste posts met experts gingen nogal tegen elkaar in.
is wel erg, iedere kwetsbare gaat het ook krijgen en die redden het niet.quote:Op maandag 29 november 2021 20:12 schreef Predator40 het volgende:
besmettelijker maar milder is toch wat je veelal hoort nu, op wat paniekzaaiers na.
dat is toch helemaal niet erg ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |