abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202333568
Ennn toen was hij ineens dicht.

Hier verder!
pi_202333579
Mijn laatste post, over het vaccineren van kinderen:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik sta juist te springen om een vaccinatie voor mijn oudste. Dat kinderen meestal minder ziek worden van corona heb ik niet zo'n boodschap aan eigenlijk. Mazelen verloopt ook meestal mild en daar vaccineren we ook tegen.

Net als bij volwassenen draait een vaccinatie niet alleen om jezelf, maar ook om de kwetsbaren die je kan besmetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 25-11-2021 14:49:17 ]
pi_202333670
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja maar dat is juist het punt. Ik vraag me af of die gevallen zo exceptioneel zijn. Dat zie je er van buiten toch niet aan af?
Ik heb ook een suffe kantoorbaan en ik kan fantastisch thuis werken, ik doe niet anders. Maar ik breng mijn ene naar de noodopvang omdat ik mijn leven in normale tijden al nauwelijks overleef door de problemen met de andere. Omdat hij die normale interactie nodig heeft om een enigszins normaal referentiekader te krijgen. En dat weet op zijn school vrijwel niemand (hi Club :W). Omdat ik geen zin heb om ALTIJD mijn drama tentoon te spreiden.

Dus wij kregen in de vorige lockdowns ook die geïrriteerde blikken van andere ouders. Want wie denken we wel dat we zijn, met maar 1 ouder in een essentieel beroep en de ander riant thuis, ook nog met een deeltijd contract, ons kind wegbrengen. Dus dan denk ik, als ik er zo een ben, wie ben ik dan om te oordelen over een ander, weet ik veel hoeveel van die andere ouders waarvan ik dénk dat het aso profiteren is, hebben ook hun eigen shit thuis? Misschien zijn het er wel veel meer dan ik denk. Misschien zijn het er veel minder. Als ze irl net zo graag hun drama aan de wereld laten zien als ik, kom ik er niet zomaar achter.
Ik gok dat jij (men, de wereld) net zo min weet om welke aantallen dat gaat als ik.

En ondertussen bereid ik me alvast voor op hetzelfde gezeik op een nieuwe school.
Ik heb er de vorige keer niets over gehoord van mensen. Maar geen idee wat er op het schoolplein wel of niet gezegd werd want daar kwam ik niet tijdens de sluiting ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 25 november 2021 @ 14:06:58 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202333676
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en als ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 25-11-2021 14:24:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202333689
Wel of niet vaccineren van B bespreek ik met zijn kinderarts in het ziekenhuis. Op basis van dat gesprek en hoe we erbij voelen, nemen we de beslissing.
pi_202333704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Dat ja :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202333746
Ik denk dat ik N ook wel zou laten vaccineren,
Al is mazelen toch iets heel anders dan Covid... vroeger overleden er enorm veel kinderen aan mazelen. Covid is een heel ander soort virus, dat voor kinderen een stuk minder dodelijk is.
Maar als je er schoolsluitingen mee kan voorkomen, wat bewezen superschadelijk is voor kinderen én ouders, doe dan maar een vaccinatie voor mijn kind.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2021 @ 14:20:12 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202333825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:58 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt hoor, het is ook naief van mij om te roepen dat iedereen zich gewoon eens aan de maatregelen moet houden. Je kind verkouden, testen en thuishouden. Zelf verkouden, testen en thuisblijven. Echt daar gaat al zoveel mis.

Limburg is nu de grootste brandhaard van West Europa, 2 weken na 11-11. Ik ben echt enorm fan van alles wat met Carnaval te maken heeft, maar echt....
Ehm… alles was afgelast hier?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202334141
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en als ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Ik ook. Ze leven niet in een vacuüm: ze geven een besmetting door aan anderen die er ernstig ziek van kunnen worden, onder wie hun familieleden. Op menig school heeft het onderwijs zwaar te lijden onder de vele besmettingen. En daar komt bij dat allerlei andere activiteiten die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling nu niet door kunnen gaan. Kinderen hebben er mijns inziens zelf ook belang bij dat de verspreiding sterk wordt gereduceerd. En daarnaast vind ik het niet gek dat ze leren dat je soms iets niet voor jezelf doet maar voor het grotere geheel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202334228
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ehm… alles was afgelast hier?
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 november 2021 @ 14:55:57 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202334292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:

[..]
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.
Maar goed, het zal inderdaad aan Limburg in het algemeen en carnaval in het bijzonder liggen.
En het zal verder ook helemaal niks te maken hebben met het feit dat het een en al grensgebied is…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_202334312
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:

[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is? })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202334345
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is? })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha die mogen jullie lekker voeren. Die discussie heb ik nooit begrepen.
pi_202334384
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.
Maar goed, het zal inderdaad aan Limburg in het algemeen en carnaval in het bijzonder liggen.
En het zal verder ook helemaal niks te maken hebben met het feit dat het een en al grensgebied is…
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mij ;)
  donderdag 25 november 2021 @ 15:32:33 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202334748
Ik heb een boerenkiel hoor :7 ergens
pi_202334767
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is. Ik zei tegen mijn man wij zitten zelf in een makkelijke fase er komen geen kinderen meer. Onze gezondheid is goed geen probleem om mij te laten vaccineren maar voor mijn jonge meiden vind ik het toch lastiger.

Aob en veel schoolstichtingen zijn tegen een sluiting. Ik ben benieuwd
pi_202334774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef exode het volgende:

[..]
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mij ;)
Ik ook en ik vierde het niet maar werkte wel als puber die dagen kreeg het dan vast van iemand op het werk of een klant.

En ik denk dat veel kinderen een besmettingen hebben opgelopen bij de intocht.
pi_202334857
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

SPOILER
Ik pleit voor geen verdere splitsing tussen het toch al dunbevolkte carnavaleske gebied. Ieder op zijn manier, maar allemaal carnaval O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202334973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is.
Hier 1 ronde van slag geweest maar menstruaties kunnen ook van slag raken van een stevige verkoudheid of griep. Dat lijkt niet perse een vaccinatie dingetje maar meer dat je lichaam even andere prioriteiten heeft.
pi_202335051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is. Ik zei tegen mijn man wij zitten zelf in een makkelijke fase er komen geen kinderen meer. Onze gezondheid is goed geen probleem om mij te laten vaccineren maar voor mijn jonge meiden vind ik het toch lastiger.

Aob en veel schoolstichtingen zijn tegen een sluiting. Ik ben benieuwd
Mijn dochter merkt totaal geen verschil met voor en na vaccinatie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202335057
Mhmm, vriendin van mij is sinds haar tweede prik nog niet ongesteld geweest. Acupuncturist zei iets in de trant van 'jouw lichaam is al moe en heeft de energie die er is nu gestoken in de vaccinatie verwerken, waardoor die energie niet meer beschikbaar is om je cyclus op gang te houden'.

Maar persoonlijk zou ik daar toch stevig van balen, dus ben wel een beeeetje huiverig voor een booster.
pi_202335086
We polderen nog even door in Nederland:
https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html

En nee, ik weet niet wat de oplossing dan wel is.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:07:36 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_202335192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef exode het volgende:

Ja hoor, weer zo'n natte tosti maatregel :')_! Sjongejongejonge. Ben benieuwd wat voor wetenschap daar weer achter zit _O-
disclaimer
pi_202335211
Ik begin inmiddels wel wat te voelen voor een échte lockdown, Chinese of Noord-Koreaanse stijl :+

Iedereen krijgt 2 dagen de tijd om zichzelf ergens op te sluiten, met wie je wil (met een max. groepsgrootte) en niemand mag de deur uit, 3 weken lang.
pi_202335302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef twist02 het volgende:
Ik begin inmiddels wel wat te voelen voor een échte lockdown, Chinese of Noord-Koreaanse stijl :+

Iedereen krijgt 2 dagen de tijd om zichzelf ergens op te sluiten, met wie je wil (met een max. groepsgrootte) en niemand mag de deur uit, 3 weken lang.
Heb ik al gedaan vorig jaar drie maanden in Spanje. Was niet veel te kiezen alleen. Wij hebben dat als gezin niet als vervelend ervaren maar we hadden ook een heel groot huis daar.
Veel van mijn vrienden hebben met hun gezin echt problemen gehad met drie maanden nergens heen. 'Vluchten' was er niet meer bij.
Met een meidenkwartet
pi_202335421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:17 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Heb ik al gedaan vorig jaar drie maanden in Spanje. Was niet veel te kiezen alleen. Wij hebben dat als gezin niet als vervelend ervaren maar we hadden ook een heel groot huis daar.
Veel van mijn vrienden hebben met hun gezin echt problemen gehad met drie maanden nergens heen. 'Vluchten' was er niet meer bij.
Nee, 3 maanden lijkt me ook wel erg lang ja :X

Ik bedacht dat 3 weken zonder enige verspreiding in principe lang genoeg zou moeten zijn om het de nek om te draaien.
En was vooral een gedachte experiment ;)
pi_202335641
Pff, wij zijn nu 10 dagen onderweg met gezin thuis. Ik vind dat al heftig, gewoon het idee van nergens heen kunnen. Gelukkig is vandaag de laatste dag voor oudste. Jongste snottert nog een beetje dus blijft morgen nog thuis.
pi_202335930
quote:

Dit klinkt inderdaad weer aardig halfbakken..
Die winkels die ze eerder gaan sluiten gaan toch wel bezocht worden door de mensen die er heen willen, het wordt nu dus gewoon wat minder goed verspreid over de dag..
pi_202335972
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja hoor, weer zo'n natte tosti maatregel :')_! Sjongejongejonge. Ben benieuwd wat voor wetenschap daar weer achter zit _O-
Als ie maar nat is van de Hela curry, vind ik het prrrima
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202335979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:54 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dit klinkt inderdaad weer aardig halfbakken..
Die winkels die ze eerder gaan sluiten gaan toch wel bezocht worden door de mensen die er heen willen, het wordt nu dus gewoon wat minder goed verspreid over de dag..
En het is wel gewoon klote voor de horeca en de winkels. Met name de horeca moet het toch van de inkomsten na 17 uur hebben lijkt mij.
Klote maatregel voor de ondernemingen die het raakt, vooral omdat het maatregelen zijn die toch nooit iets uit kunnen halen?
pi_202335994
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, wij zijn nu 10 dagen onderweg met gezin thuis. Ik vind dat al heftig, gewoon het idee van nergens heen kunnen. Gelukkig is vandaag de laatste dag voor oudste. Jongste snottert nog een beetje dus blijft morgen nog thuis.
Lang is het hè, zo opgesloten met zijn allen :Y
Wij hadden 16 dagen aan een stuk. Echt de horror :X
pi_202336109
Menstruatie is rommelig, maar of dat aan de prik ligt...? Ik ben van de zomer gestopt met de pil, ik vermoed dat het meer te maken heeft met mn hormonen en ik stiekem wat richting overgang ga.

Winkels eerder dicht? Wat een loze maatregel.
"Jongens we moeten iets doen! Maar als we een lockdown doen dan krijgen we daar weer gezeur over... Ja, maar we moeten wel iets doen, want we moeten wel een signaal afgeven. Nou, laten we dan de niet essentiele winkels en horeca maar eerder laten sluiten..." :')
Fake it till you make it...
pi_202336165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:57 schreef exode het volgende:

[..]
En het is wel gewoon klote voor de horeca en de winkels. Met name de horeca moet het toch van de inkomsten na 17 uur hebben lijkt mij.
Klote maatregel voor de ondernemingen die het raakt, vooral omdat het maatregelen zijn die toch nooit iets uit kunnen halen?
Ja zeker klote voor de horeca, ik doelde in m’n bericht eigenlijk op de eerdere sluiting van niet essentiële winkels. Was niet helemaal duidelijk in m’n bericht. Excuus

Horeca is wel weer een domper inderdaad, vorige week nog enige hoop dat klanten die voor 20.00 binnen waren zouden mogen blijven. En nu gewoon niet alleen dat niet door laten gaan maar ook nog eens nóg eerder dicht.

@Jagärtrut fijn dat ze (bijna) van de klachten af zijn en uit quarantaine kunnen. Ik vond het echt intens zo’n periode toen.
pi_202336169
Ik denk wel dat het eerder sluiten zorgt voor minder contacten, simpelweg omdat ik nu op werkdagen geen opties meer heb om naar dergelijke plekken te gaan.
Heb alleen niet de illusie dat het een significante impact op de cijfers gaat hebben. :')
  donderdag 25 november 2021 @ 17:13:09 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_202336212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:26 schreef twist02 het volgende:

[..]
Nee, 3 maanden lijkt me ook wel erg lang ja :X

Ik bedacht dat 3 weken zonder enige verspreiding in principe lang genoeg zou moeten zijn om het de nek om te draaien.
En was vooral een gedachte experiment ;)
En dan ook alle grenzen radicaal op slot natuurlijk.
disclaimer
pi_202336241
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, dan ook écht Noord-Korea stijl ja :7

Maarre...ik trek bij deze mijn gedachte-experiment-voorstel meteen weer in, want onze modem heeft het zojuist begeven :X daar trek ik wel de grens, zeg maar :{w

:+
pi_202336350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:16 schreef twist02 het volgende:

[..]
Ja, dan ook écht Noord-Korea stijl ja :7

Maarre...ik trek bij deze mijn gedachte-experiment-voorstel meteen weer in, want onze modem heeft het zojuist begeven :X daar trek ik wel de grens, zeg maar :{w

:+
Nee nee nee, back to basic, modem kapot, bordspelletjes doen!
(istie van ons?)
pi_202336396
Ik gok zomaar dat ze het nog een weekje rekken om Sinterklaasrellen te voorkomen...
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 25 november 2021 @ 17:33:21 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202336408
quote:

Mijn boerenverstand denkt dat het beter is om de drukte te spreiden over meer uren. Ik begreep al niet waarom de niet-essentiële winkels om 18.00 dicht moesten, maar nog een uur eerder begrijp ik al helemaal niet. Misschien omdat ze mensen 's avonds binnen willen hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_202336443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:28 schreef exode het volgende:

[..]
Nee nee nee, back to basic, modem kapot, bordspelletjes doen!
(istie van ons?)
Jep, de nieuwe komt als het goed is morgen al, dus dat moet net goed komen ;)

Op vrijdag is het toch altijd uitgestorven op kantoor, dus da's misschien wel de veiligste plek om te werken :D
pi_202336450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:33 schreef livelink het volgende:
Misschien omdat ze mensen 's avonds binnen willen hebben?
Indirecte avondklok was mijn eerste gedachten
pi_202336765
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:35 schreef twist02 het volgende:

[..]
Jep, de nieuwe komt als het goed is morgen al, dus dat moet net goed komen ;)

Op vrijdag is het toch altijd uitgestorven op kantoor, dus da's misschien wel de veiligste plek om te werken :D
Wat werken mijn collega's hard.
pi_202337208
Ik ben er na een artikel in het AD wel helemaal klaar mee: volwassen, niet-gevaccineerd geen QR-code, dan maar geen opname in een regulier ziekenhuis als je ziek bent.
Laat ze maar 1 ziekenhuis inrichten voor niet-gevaccineerde Covid patiënten, doe maar in Lelystad ofzo, lekker centraal en je wilt er nog niet dood gevonden worden, dus misschien helpt dat.

Uitzondering voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.

En dan mag de heleboel weer open, het boeit me niet meer.
Wil je niet gevaccineerd? Dan niet, jouw keuze, jouw consequenties, alle andere ziekenhuizen als enige plek waar nog een QR-code gevraagd wordt.

Overigens is dat natuurlijk makkelijk praten want je weet dat de zorg dat nooit zal doen, zorgverleners zullen zieken niet laten stikken, zelfs niet als ze onnodig Corona hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202337247
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:30 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er na een artikel in het AD wel helemaal klaar mee: volwassen, niet-gevaccineerd geen QR-code, dan maar geen opname in een regulier ziekenhuis als je ziek bent.
Laat ze maar 1 ziekenhuis inrichten voor niet-gevaccineerde Covid patiënten, doe maar in Lelystad ofzo, lekker centraal en je wilt er nog niet dood gevonden worden, dus misschien helpt dat.

Wil je niet gevaccineerd? Dan niet, jouw keuze, jouw consequenties, alle andere ziekenhuizen als enige plek waar nog een QR-code gevraagd wordt.

Overigens is dat natuurlijk makkelijk praten want je weet dat de zorg dat nooit zal doen, zorgverleners zullen zieken niet laten stikken, zelfs niet als ze onnodig Corona hebben.
Goed idee zo’n ziekenhuis! Maar wie wil daar werken?

Ik heb het zelfde artikel gelezen en had ongeveer de zelfde reactie ;)
pi_202337369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:33 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Goed idee zo’n ziekenhuis! Maar wie wil daar werken?
Ik hoor constant dat er "hartstikke veel" artsen en verpleegkundigen zijn die zich ook niet hebben laten vaccineren, dus dat komt vast goed ;)

SPOILER
pi_202337534
Mijn man heeft online vergadering over code zwart.
Hier word je echt niet blij van, dit zouden ze in een persconferentie moeten vertellen in hele simpele mensen taal!
Mensen hebben geen idee wat er gebeurd in de ziekenhuizen...

Als het code zwart wordt dan houd ik mijn hart vast...
pi_202337732
Ik lees echt alleen maar noodkreten uit ziekenhuizen. Ze verzuipen gewoon.
Met wat voor informatie werken ze in Den Haag in hemelsnaam. En onze in nood partner Duitsland loopt ook over he. Code zwart, vreselijk.
pi_202337793
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:30 schreef Leandra het volgende:

Zooooo mee eens!

Weet niet hoe lang wij het nog gaan volhouden met onze horecazaken. Houden we ons aan alle fokking kutmaatregelen, zijn gevaccineerd en dan word je alsnog gepakt met beperkte openingstijden/sluiting.
En waarom? Omdat een gedeelte van de volwassenen zich weigert te vaccineren. En dan moeten de kids maar gevaccineerd worden omdat volwassenen het niet willen? Zoonlief wil wel, maar ik weet niet of ik dat nog wel wil.
Overigens zit hij positief getest naast me, krijgt zijn groep online thuis les omdat meerdere besmettingen. En ik wacht op mijn uitslag. Vorige was negatief en heb nog steeds geen klachten.

Ook leuk: steen door je ruit omdat iemand zn patatje na 20u in de zaak wilde opeten en het er niet mee eens was dat dat nou net niet mocht.

Echt. Wat een ongelooflijk teringkut bende is het allemaal🤬

Sorry voor mijn klaagzang. Kruip weer terug onder mijn steen😁
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_202338562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:00 schreef exode het volgende:
Ik lees echt alleen maar noodkreten uit ziekenhuizen. Ze verzuipen gewoon.
Met wat voor informatie werken ze in Den Haag in hemelsnaam. En onze in nood partner Duitsland loopt ook over he. Code zwart, vreselijk.
Ik heb geen idee welke info ze in Den Haag gebruiken, maar misschien zouden ze eens zo'n overleg moeten bijwonen... als ik hoor dat ze straks mogelijk in een scenario komen waar ze buiten in een tent moeten gaan triageren of je uberhaupt naar binnen kan voor hulp...
Daar komt vast een hoop ellende van, dan mogen ze echt wel het leger in gaan zetten, want daar gaan emoties heel hoog oplopen vrees ik.

En het idee dat mijn man straks mogelijk op een SEH komt te staan in zulke omstandigheden, vind ik ook niet zo prettig. Laten we hopen dat we er weer omheen fietsen op een of andere manier...
  donderdag 25 november 2021 @ 19:53:00 #50
37150 livelink
pi_202339020
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb geen idee welke info ze in Den Haag gebruiken, maar misschien zouden ze eens zo'n overleg moeten bijwonen... als ik hoor dat ze straks mogelijk in een scenario komen waar ze buiten in een tent moeten gaan triageren of je uberhaupt naar binnen kan voor hulp...
Daar komt vast een hoop ellende van, dan mogen ze echt wel het leger in gaan zetten, want daar gaan emoties heel hoog oplopen vrees ik.

En het idee dat mijn man straks mogelijk op een SEH komt te staan in zulke omstandigheden, vind ik ook niet zo prettig. Laten we hopen dat we er weer omheen fietsen op een of andere manier...
Ik hoop het zo erg met je mee :*
  donderdag 25 november 2021 @ 20:11:56 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202339541
Ik vierde vandaag mijn verjaardag coronastijl, geen visite, veel kado's , zo vier ik het graag *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 25 november 2021 @ 20:23:55 #52
37150 livelink
pi_202339900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik vierde vandaag mijn verjaardag coronastijl, geen visite, veel kado's , zo vier ik het graag *O*
Gefeliciteerd!
pi_202340079
Gefeliciteerd oh-oh
pi_202340093
quote:
Gefeliciteerd!!!
  donderdag 25 november 2021 @ 22:08:36 #55
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202342690
Thnx! Ik ben echt verrast door de leuke kado's die ik van mensen kreeg, onverwacht, helemaal jarig gevoeld!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202343210
quote:
Proficiat! Klinkt als een ideale verjaardag.
pi_202343302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:37 schreef Malteser het volgende:

[..]
Proficiat! Klinkt als een ideale verjaardag.
En geen euro hoeven besteden aan gebak, drinken en andere snacks! *O*
pi_202343972
Gefeliciteerd @oh-oh
pi_202345275
Gefeliciteerd oh-oh🎂

En wéér negatief getest. Zoonlief zit zo ongeveer 24/7 op mn lip, ook als positief geteste, maar ik geen covid.
Januari man besmet geweest en voor hij in isolatie ging en we het niet wisten hebben we óók geen afstand gehouden. Toen was er paniek en die was er nu niet. Maar ik géén covid.
Blijft weird 🤨
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_202345631
Nog gefeliciteerd oh oh!
pi_202345710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Gefeliciteerd oh-oh🎂

En wéér negatief getest. Zoonlief zit zo ongeveer 24/7 op mn lip, ook als positief geteste, maar ik geen covid.
Januari man besmet geweest en voor hij in isolatie ging en we het niet wisten hebben we óók geen afstand gehouden. Toen was er paniek en die was er nu niet. Maar ik géén covid.
Blijft weird 🤨
Dan lijk je me een leuk onderzoeksproject:
https://eenvandaag.avrotr(...)un-zijn-voor-corona/
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:08:37 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_202345827
Maar om de aandacht even af te leiden, zullen we eens een opsom doen van kansloze Black Friday acties?
Ik vind black friday in Nederland sowieso al treurig, maar het feit dat black friday bij veel winkels ook een maand lijkt te duren al helemaal. Ik heb echt de schurft aan black friday en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Wat ik in mijn mailbox onder andere aantrof:
Black Friday bij center parcs :')
Black Friday bij mooieplinten.nl :')
Black Friday bij praxis :')
Black Friday bij airmiles :')
Black Friday bij kabelshop.nl :')

Ook mooi: een webshop die een nobel verhaal houdt over hoe ze niet geloven in black friday, waarom allemaal winkelen op die ene dag en de pakketbezorgers en het milieu over de zeik helpen, niet duurzaam etc. Prachtig, heb een traantje weggepinkt. Om vervolgens met de boodschap te komen dat ze de prijzen van alle black friday deals van andere winkels zullen handhaven in november :')!!! JEZUS WAT EEN PRINCIPES.

Black Friday :r
disclaimer
pi_202345891
Eens!!! Zelfs mijn virusscanner had net een pop up met een black friday deal.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:30:53 #64
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_202346103
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dan lijk je me een leuk onderzoeksproject:
https://eenvandaag.avrotr(...)un-zijn-voor-corona/
Interessant!
pi_202346143
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:08 schreef SQ het volgende:
Maar om de aandacht even af te leiden, zullen we eens een opsom doen van kansloze Black Friday acties?
Ik vind black friday in Nederland sowieso al treurig, maar het feit dat black friday bij veel winkels ook een maand lijkt te duren al helemaal. Ik heb echt de schurft aan black friday en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Wat ik in mijn mailbox onder andere aantrof:
Black Friday bij center parcs :')
Black Friday bij mooieplinten.nl :')
Black Friday bij praxis :')
Black Friday bij airmiles :')
Black Friday bij kabelshop.nl :')

Ook mooi: een webshop die een nobel verhaal houdt over hoe ze niet geloven in black friday, waarom allemaal winkelen op die ene dag en de pakketbezorgers en het milieu over de zeik helpen, niet duurzaam etc. Prachtig, heb een traantje weggepinkt. Om vervolgens met de boodschap te komen dat ze de prijzen van alle black friday deals van andere winkels zullen handhaven in november :')!!! JEZUS WAT EEN PRINCIPES.

Black Friday :r
Helemaal mee eens, maar ik heb gisteren toch een Nintendo Switch gekocht met korting :') mijn principes reiken niet tot in mijn portemonnee blijkbaar :D

Ik vind het toppunt geloof ik de Black Friday-deals van Albert Heijn 8)7 allemaal non-supermarkt producten waar je met inleg van heel veel airmiles een beetje korting op krijgt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202346161
In mijn mailbox zitten meer dan 100 mails over black friday. Gelukkig komen die allemaal in de reclamemap terecht.
0 principes hier overigens. Sorry pakketbezorger :@
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:39:16 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202346192
Ik heb mijn laptop een dag of 4 niet geopend en op mijn telefoon krijg ik in principe geen mail (apart g-mail account voor mijn telefoon en apps), dus ik zal zo eens kijken of ik de moed kan verzamelen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202346229
quote:
Klinkt niet verkeerd voor een coronaproof verjaardag, gefeliciteerd!
pi_202346250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:12 schreef SaskiaR het volgende:
Ik denk dat ik N ook wel zou laten vaccineren,
Al is mazelen toch iets heel anders dan Covid... vroeger overleden er enorm veel kinderen aan mazelen. Covid is een heel ander soort virus, dat voor kinderen een stuk minder dodelijk is.
Maar als je er schoolsluitingen mee kan voorkomen, wat bewezen superschadelijk is voor kinderen én ouders, doe dan maar een vaccinatie voor mijn kind.
Dat wordt denk ik wel een probleem. A) je mag niet vragen of iemand gevaccineerd is. B) een QR-code vanaf 5 jaar zou betekenen dat ze een eigen telefoon moeten hebben of er moet iets anders op bedacht worden en C) kinderen uitsluiten van onderwijs, dat kan natuurlijk echt niet...

In wezen kan er dus niet op gecontroleerd/gestuurd worden. Je kan als school alleen afwachten of besmettingen idd uitblijven.

De oudste is 9, hij zei zelf dat hij wel gevaccineerd wil worden. Lijkt me ook verstandig ivm sport en hij zit nu in de bovenbouw, waar vorig jaar de meeste besmettingen waren. De jongste is 6 voor hem vind ik het nog een beetje anders. Hij heeft veel minder contacten buiten school, maar ik denk dat we voor hem toch ook voor wel vaccineren zouden gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202346303
Mijn jongste weet het eigenlijk niet, wat hij wil qua prikken. En ik ook niet echt. Maar het gaat nu zo rond in de klas, dat hij zomaar eens natuurlijk immuun gaat worden :X
pi_202346316
Gisteren in de reclame tijdens het voetbal
Korting tijdens onze Black Friday week van 19 tm 29 nov
Hoezo een week ipv een dag en waarom doe je het dan ook nog eens 11 dagen als je het een week noemt.
Volgende reclame spotje: twee weken Black Friday deals.. zucht.

En inderdaad m’n hele mailbox vol.

De enige Black Friday deal waar ik aan mee doe is de 1+1 gratis op een 5 rittenkaart bij jump xl.
Mooi Sint cadeautje.

En verder denk ik er ook weinig aan. Gisteren voor de oudste een nieuwe winterjas gekocht. Had misschien vandaag ook wel korting op gezeten. Maja toen niet over nagedacht.
En vandaag trouwens ook geen tijd om samen te shoppen want als de kinderen van school zijn gaan we een weekendje weg *O*
Hadden we geboekt toen het allemaal de betere kant in leek te gaan. Twijfelde toen wel of het handig was om België te boeken, maar waarschijnlijk mag er (zeker na vanavond) in België net wat meer dan in Nederland (we mogen in ieder geval s avonds nog een drankje doen daar).

Wel even mondkapjes aangeschaft voor de oudste. Dat is daar wel al vanaf 10 jaar.

En het was een mooie reden om de verjaardag van man en mij niet te hoeven vieren, maar dat had nu toch niet gekund :P
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:51:46 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_202346371
Ja ik heb trouwens van de week wel aan 1 black friday deal meegedaan, mijn nespresso was op en toevallig kreeg ik nu 2 mooie kopjes bij mijn koffiebestelling. Shit, toch niet vrij van zonde :P
disclaimer
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:51:58 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202346373
In de klas van Soneal zitten vandaag 10 van de 31 kinderen thuis wegens zelf een positieve test of in quarantaine wegens een positief gezinslid of contact met iemand die positief getest is.
Waaronder 1 persoon postief op een feestje waar een deel van de klas was, dus dan gaat het hard.

Een leerling een ouder die positief getest was, kind thuis in quarantaine, met 5 dagen een negatieve PCR, dus weer naar school, 2 dagen later een positieve thuistest :{

Anyway; het gaat hard, en dit zijn precies 10- en 11-jarigen, dus vaccineren is nog geen optie.

Kom maar op met het vaccin voor 5- tot 12-jarigen, en ook de boostershots een beetje rap beschikbaar svp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202346392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Daar zeg je wat. Ik was gister in Amsterdam, speciaal voor de Lego-winkel. Drúk!! Allemaal buitenlandse toeristen weer |:(. Dus ja, leuk voor de economie, maar dat helpt natuurlijk ook totaal niet tegen verspreiding...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202346397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat wordt denk ik wel een probleem. A) je mag niet vragen of iemand gevaccineerd is. B) een QR-code vanaf 5 jaar zou betekenen dat ze een eigen telefoon moeten hebben of er moet iets anders op bedacht worden en C) kinderen uitsluiten van onderwijs, dat kan natuurlijk echt niet...

In wezen kan er dus niet op gecontroleerd/gestuurd worden. Je kan als school alleen afwachten of besmettingen idd uitblijven.

De oudste is 9, hij zei zelf dat hij wel gevaccineerd wil worden. Lijkt me ook verstandig ivm sport en hij zit nu in de bovenbouw, waar vorig jaar de meeste besmettingen waren. De jongste is 6 voor hem vind ik het nog een beetje anders. Hij heeft veel minder contacten buiten school, maar ik denk dat we voor hem toch ook voor wel vaccineren zouden gaan.
Ik bedoel ook niet dat ze kinderen moeten controleren. Maar als er veel kinderen gevaccineerd zijn, zullen er minder besmettingen zijn en dus minder kans dat de scholen dicht zijn.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:58:01 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202346434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daar zeg je wat. Ik was gister in Amsterdam, speciaal voor de Lego-winkel. Drúk!! Allemaal buitenlandse toeristen weer |:(. Dus ja, leuk voor de economie, maar dat helpt natuurlijk ook totaal niet tegen verspreiding...
Dat dus idd.
Maar goed, ik zie het al gebeuren met die Zuid-Afrikaanse variant: het VK is per vandaag gesloten voor vluchten uit Zuid-Afrika (en wat omringende landen) maar voor NL zo'n besluit neemt zullen we wel weer 5 weken en een flinke voorraad uitbraken van die variant verder zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:58:31 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_202346439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:55 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ik bedoel ook niet dat ze kinderen moeten controleren. Maar als er veel kinderen gevaccineerd zijn, zullen er minder besmettingen zijn en dus minder kans dat de scholen dicht zijn.
Ook dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Besmettingen blijven net zo hard doorgaan na vaccinatie, vooral de mate van ziek zijn is significant minder. En aangezien kinderen er nu al amper ziek van worden denk ik dus, met dat in mijn achterhoofd, niet dat ik ze laat vaccineren. Ik geloof inmiddels vooral dat vaccineren heel veel positieve effecten heeft op de gevaccineerde zelf.
disclaimer
pi_202346446
Dat die booster zo lang op zich laat wachten snap ik ook niet. Belgie is al een tijdje bezig en zo goed in dingen regelen zijn ze daar ook weer niet.

Ik wist trouwens niet dat black friday zo'n zonde was. Voor een aantal dingen (zoals een nieuwe telefoon) hebben we net even gewacht :)
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:59:59 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_202346453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Dat die booster zo lang op zich laat wachten snap ik ook niet. Belgie is al een tijdje bezig en zo goed in dingen regelen zijn ze daar ook weer niet.

Ik wist trouwens niet dat black friday zo'n zonde was. Voor een aantal dingen (zoals een nieuwe telefoon) hebben we net even gewacht :)
Het is geen algemene zonde hoor, dat is puur mijn persoonlijke mening. Al vind ik het wel vleiend hoe vaak mijn persoonlijke mening hier als een soort universele mening wordt geïnterpreteerd O+
disclaimer
pi_202346455
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:51 schreef Leandra het volgende:
In de klas van Soneal zitten vandaag 10 van de 31 kinderen thuis wegens zelf een positieve test of in quarantaine wegens een positief gezinslid of contact met iemand die positief getest is.
Waaronder 1 persoon postief op een feestje waar een deel van de klas was, dus dan gaat het hard.

Een leerling een ouder die positief getest was, kind thuis in quarantaine, met 5 dagen een negatieve PCR, dus weer naar school, 2 dagen later een positieve thuistest :{

Anyway; het gaat hard, en dit zijn precies 10- en 11-jarigen, dus vaccineren is nog geen optie.

Kom maar op met het vaccin voor 5- tot 12-jarigen, en ook de boostershots een beetje rap beschikbaar svp.
Ja precies! Ik sta met mijn kinderen meteen klaar vooran in de rij. Ik trek het heel erg slecht allemaal. Covid in huis is gewoon heel stressvol, vind ik.
Mijn oudste (14) zit thuis vanwege close contact. Haar hele vriendengroepje, totaal 9 kids, zijn thuis dat dat is een gapend gat in de klas. Maar dat is vanwege 1 geval. Heel de groep maandag testen.

Ik snap ech niet waarom er geen mondkapjes regels komen op school. Of aftand. Ook op de basisschool!! Dat kan een bewezen verschil maken.
Met een meidenkwartet
pi_202346463
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Ook dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Besmettingen blijven net zo hard doorgaan na vaccinatie, vooral de mate van ziek zijn is significant minder. En aangezien kinderen er nu al amper ziek van worden denk ik dus, met dat in mijn achterhoofd, niet dat ik ze laat vaccineren. Ik geloof inmiddels vooral dat vaccineren heel veel positieve effecten heeft op de gevaccineerde zelf.
Ja, wat mij betreft laten ze de kinderen lekker allemaal besmet worden, dan zijn die tenminste immuun.... maargoed, dan krijgen we paniek want huuuh veel besmettingen! En paniek leidt tot schoolsluitingen en allerlei andere maatregelen.
Dus als we dat soort paniek kunnen voorkomen door vaccinaties voor kinderen, dan moet het maar.
pi_202346465
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:51 schreef SQ het volgende:
Ja ik heb trouwens van de week wel aan 1 black friday deal meegedaan, mijn nespresso was op en toevallig kreeg ik nu 2 mooie kopjes bij mijn koffiebestelling. Shit, toch niet vrij van zonde :P
Ik kocht een smartwatch met 2 gratis bandjes..
Mijn moeder een tv 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202346487
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat dus idd.
Maar goed, ik zie het al gebeuren met die Zuid-Afrikaanse variant: het VK is per vandaag gesloten voor vluchten uit Zuid-Afrika (en wat omringende landen) maar voor NL zo'n besluit neemt zullen we wel weer 5 weken en een flinke voorraad uitbraken van die variant verder zijn.
Vanuit Brussel komt nu ook al dat advies. Ze zijn hier toch niet altijd met alles zo apart zeker. Mijn vriendin haar man zit al weer vast in de UK en kan hopelijk via omwegen terug naar ZA want er gaan nu ook amper vluchten meer die kant op. Een vriendin met haar kind op school in de UK kan hem waarschijnlijk niet naar huis laten komen voor kerst (ja keuzes en risico's, ik weet het... maar jemig zeg het houdt gewoon niet op!)
Met een meidenkwartet
pi_202346502
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Gevaccineerden schijnen wel veel korter besmettelijk te zijn, en daardoor ook minder het te verspreiden.
Al snap ik dan nog steeds goed dat je als ouder er niet perse om staat te springen om je kind te laten vaccineren.
pi_202346509
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:51 schreef SQ het volgende:
Wel mooie kopjes ja, maar dan heb ik weer 2 kopjes staan uit een andere lijn. Dat vind ik jammer (wij hebben die dubbelwandige kopjes in de kleuren van de verschillende cupjes).

@oh-oh: gefeliciteerd *O*!! Klinkt als een top-verjaardag!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202346511
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is geen algemene zonde hoor, dat is puur mijn persoonlijke mening. Al vind ik het wel vleiend hoe vaak mijn persoonlijke mening hier als een soort universele mening wordt geïnterpreteerd O+
Ow, maar ik schaam me er niet om hoor. Ik ben gewoon verbaasd dat er mensen zijn die zo'n sterke mening erover hebben. Ik dacht ofwel doe je mee ofwel negeer je het. Blijkbaar is er ook een 3de optie :)
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:07:20 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202346536
* Leandra heeft nog niets gekocht deze week, behalve reguliere boodschappen.

En nee, dan tel ik de 2+3 gratis Robijn wasverzachter "Black Friday" aanbieding bij AH niet mee, anders ben ik ook schuldig.
Hoewel ik het in eerste instantie niet doorhad, want ik dacht 1+1 gratis en had er dus 2 in de kar gegooid, pas bij de zelfscankassa zag ik dat het bonusvlakje grijs bleef en niet oranje werd, toen ben ik dus even teruggelopen naar het schap in de veronderstelling dat het dan wel 2+1 gratis zou zijn... bleek het 2+3 te zijn :')

Waarschijnlijk ook nog wel even Glorix halen van de 5 voor ¤ 5,= aanbieding, maar dat zie ik ook niet als een Black Friday aankoop maar gewoon als een goeie boodschappen aanbieding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202346544
De Fitbit die ik wil is nergens in de sale. :{w
Ik ga dus wel met korting een sportlegging kopen, echter is die sportlegging van een duurzaam merk en anders nogal prijzig. Verder vind ik Black Friday in Nederland mega onzinnig, maar doe ik er natuurlijk wel aan mee voor dingen die ik al langer wilde hebben. :D
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:10:58 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_202346581
En dan krijgen we straks een postnl infarct ;( #codezwart #rip
disclaimer
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:12:05 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202346585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja precies! Ik sta met mijn kinderen meteen klaar vooran in de rij. Ik trek het heel erg slecht allemaal. Covid in huis is gewoon heel stressvol, vind ik.
Mijn oudste (14) zit thuis vanwege close contact. Haar hele vriendengroepje, totaal 9 kids, zijn thuis dat dat is een gapend gat in de klas. Maar dat is vanwege 1 geval. Heel de groep maandag testen.

Ik snap ech niet waarom er geen mondkapjes regels komen op school. Of aftand. Ook op de basisschool!! Dat kan een bewezen verschil maken.
Het punt met de mondkapjes in NL is dat Jaap van Dissel namens het RIVM heel lang heeft volgehouden dat mondkapjes zinloos zouden zijn.
Dat is vanaf dag 1 de domste uitspraak in deze hele ellende geweest, zeker gezien de senioriteit van degene die de uitspraak gedaan heeft.

Het hele beleid en de bereidzaamheid van de bevolking is daarmee zo vreselijk ondermijnd, dat komt nooit meer goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202346586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:05 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ow, maar ik schaam me er niet om hoor. Ik ben gewoon verbaasd dat er mensen zijn die zo'n sterke mening erover hebben. Ik dacht ofwel doe je mee ofwel negeer je het. Blijkbaar is er ook een 3de optie :)
Een mening hebben over allerlei zaken zonder moeten kiezen tussen meedoen en negeren is altijd een optie. :Y
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:13:22 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_202346594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:05 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Haha ja sorry dat ik niet zo verlicht ben
disclaimer
pi_202346599
Ik kocht net koptelefoons voor de kinderen want hard nodig als ze straks thuiszitten.

Hoe lang nog voordat wij hier ook thanksgiving vieren? Aangezien we alles uiteindelijk toch overnemen/door geduwd krijgen door marketing. Thanksgiving is trouwens echt een leuke feestdag vind ik (nu ik het een paar keer gevierd heb). Ruil met alle liefde dat vreselijke Halloween er voor in.
Met een meidenkwartet
pi_202346605
Bij de Trekpleister hadden ze prima aanbiedingen. ¤10 voor 5 bepaalde shampoos die normaal dan ruim ¤20 zouden kosten.
En tampons 1 + 1 gratis. Is het heel gênant om gelijk 20 doosjes te kopen? :+
Qua dikke aanbiedingen ben ik niet direct naar iets op zoek. Wel even bedenken nog voor kerstcadeau’s. :)
pi_202346613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het punt met de mondkapjes in NL is dat Jaap van Dissel namens het RIVM heel lang heeft volgehouden dat mondkapjes zinloos zouden zijn.
Dat is vanaf dag 1 de domste uitspraak in deze hele ellende geweest, zeker gezien de senioriteit van degene die de uitspraak gedaan heeft.

Het hele beleid en de bereidzaamheid van de bevolking is daarmee zo vreselijk ondermijnd, dat komt nooit meer goed.
Onbegrijpelijk inderdaad!
Met een meidenkwartet
pi_202346625
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:14 schreef vencodark het volgende:
Bij de Trekpleister hadden ze prima aanbiedingen. ¤10 voor 5 bepaalde shampoos die normaal dan ruim ¤20 zouden kosten.
Hee ik overweeg het bijna. Vier dochters… de dag dat ze dat allemaal nodig hebben…. Ik kijk er niet naar uit.
Met een meidenkwartet
pi_202346645
Ik heb dit jaar wel gewacht met wat aankopen op Black Friday, de laptop was 200 euro goedkoper bijvoorbeeld.
En net zag ik een aanbieding van de Jura, 100 euro korting, vrij uniek voor Jura, maar alleen in glimmend zwart en die krijg ik er echt niet door bij verloofde.

En ik ga zo eens kijken of die Liebher koelkast voor de schuur ergens is afgeprijsd vandaag. Oh en mijn parfum is op, ik ga shoppppppeeeen.

Bij mijn werkgever loopt het ook altijd storm vandaag.

Ik zit met beide korters thuis vandaag, B voelt zich niet zo lekker. Hij ziet ook spierwit. Ik denk de Sint stress met iets te weinig slaap de afgelopen weken.
Maar ze zijn zo lief vandaag, ik ben ook relaxt, want vrij en nog 0 paniek mailtjes *O*

Ik heb een hele grote doos brownies om soldaat te maken dit weekend, hadden vriendinnen gestuurd omdat ze weten hoe het nu hier gaat. (niet zo lekker dus)

Ik las net al de voorspelling dat volgende week alsnog de scholen dichtgaan, even een week inmasseren en kijken wat de publieke opinie is. En dan wordt het geen scholensluiting maar verlenging van de Kerstvakantie. Klinkt minder negatief.
pi_202346654
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:14 schreef vencodark het volgende:
Qua dikke aanbiedingen ben ik niet direct naar iets op zoek. Wel even bedenken nog voor kerstcadeau’s. :)
Oh ja bij het Kruidvat gisteren ook alle axe 5 stuks voor ¤10. Heb ik voor man ook z’n Sinterklaas cadeautje binnen :P
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:20:15 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_202346671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:18 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oh ja bij het Kruidvat gisteren ook alle axe 5 stuks voor ¤10. Heb ik voor man ook z’n Sinterklaas cadeautje binnen :P
Ik wist niet dat jouw man pas 16 was!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')