quote:Op donderdag 25 november 2021 13:57 schreef lunapuella het volgende:
Oh, ik sta juist te springen om een vaccinatie voor mijn oudste. Dat kinderen meestal minder ziek worden van corona heb ik niet zo'n boodschap aan eigenlijk. Mazelen verloopt ook meestal mild en daar vaccineren we ook tegen.
Net als bij volwassenen draait een vaccinatie niet alleen om jezelf, maar ook om de kwetsbaren die je kan besmetten.
Ik heb er de vorige keer niets over gehoord van mensen. Maar geen idee wat er op het schoolplein wel of niet gezegd werd want daar kwam ik niet tijdens de sluitingquote:Op donderdag 25 november 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar dat is juist het punt. Ik vraag me af of die gevallen zo exceptioneel zijn. Dat zie je er van buiten toch niet aan af?
Ik heb ook een suffe kantoorbaan en ik kan fantastisch thuis werken, ik doe niet anders. Maar ik breng mijn ene naar de noodopvang omdat ik mijn leven in normale tijden al nauwelijks overleef door de problemen met de andere. Omdat hij die normale interactie nodig heeft om een enigszins normaal referentiekader te krijgen. En dat weet op zijn school vrijwel niemand (hi Club). Omdat ik geen zin heb om ALTIJD mijn drama tentoon te spreiden.
Dus wij kregen in de vorige lockdowns ook die geïrriteerde blikken van andere ouders. Want wie denken we wel dat we zijn, met maar 1 ouder in een essentieel beroep en de ander riant thuis, ook nog met een deeltijd contract, ons kind wegbrengen. Dus dan denk ik, als ik er zo een ben, wie ben ik dan om te oordelen over een ander, weet ik veel hoeveel van die andere ouders waarvan ik dénk dat het aso profiteren is, hebben ook hun eigen shit thuis? Misschien zijn het er wel veel meer dan ik denk. Misschien zijn het er veel minder. Als ze irl net zo graag hun drama aan de wereld laten zien als ik, kom ik er niet zomaar achter.
Ik gok dat jij (men, de wereld) net zo min weet om welke aantallen dat gaat als ik.
En ondertussen bereid ik me alvast voor op hetzelfde gezeik op een nieuwe school.
Dat jaquote:Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Ehm… alles was afgelast hier?quote:Op donderdag 25 november 2021 12:58 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt hoor, het is ook naief van mij om te roepen dat iedereen zich gewoon eens aan de maatregelen moet houden. Je kind verkouden, testen en thuishouden. Zelf verkouden, testen en thuisblijven. Echt daar gaat al zoveel mis.
Limburg is nu de grootste brandhaard van West Europa, 2 weken na 11-11. Ik ben echt enorm fan van alles wat met Carnaval te maken heeft, maar echt....
Ik ook. Ze leven niet in een vacuüm: ze geven een besmetting door aan anderen die er ernstig ziek van kunnen worden, onder wie hun familieleden. Op menig school heeft het onderwijs zwaar te lijden onder de vele besmettingen. En daar komt bij dat allerlei andere activiteiten die belangrijk zijn voor hun ontwikkeling nu niet door kunnen gaan. Kinderen hebben er mijns inziens zelf ook belang bij dat de verspreiding sterk wordt gereduceerd. En daarnaast vind ik het niet gek dat ze leren dat je soms iets niet voor jezelf doet maar voor het grotere geheel.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou mijn kinderen ook laten vaccineren als dat het advies is. Ben niet bang voor lange termijneffecten en als ze daardoor geen covid krijgen, kunnen ze het ook niet doorgeven.
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.quote:
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:
[..]
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:51 schreef exode het volgende:
[..]
Bij jullie misschien wel, maar niet overal. Ik ga normaal ook, maar dan in Brabant. Er waren feesten te over om uit te kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is?Haha die mogen jullie lekker voeren. Die discussie heb ik nooit begrepen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mijquote:Op donderdag 25 november 2021 14:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik kan me inderdaad de foto’s van Den Bosch herinneren.
Maar goed, het zal inderdaad aan Limburg in het algemeen en carnaval in het bijzonder liggen.
En het zal verder ook helemaal niks te maken hebben met het feit dat het een en al grensgebied is…
Ik ook en ik vierde het niet maar werkte wel als puber die dagen kreeg het dan vast van iemand op het werk of een klant.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:01 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, ik was altijd ziek na carnaval. Dan lag het aan mij
quote:Op donderdag 25 november 2021 14:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zullen we het veilige schoolsluitingsvaarwater verlaten voor een discussie over welk carnaval écht carnaval is?Ik pleit voor geen verdere splitsing tussen het toch al dunbevolkte carnavaleske gebied. Ieder op zijn manier, maar allemaal carnavalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Hier 1 ronde van slag geweest maar menstruaties kunnen ook van slag raken van een stevige verkoudheid of griep. Dat lijkt niet perse een vaccinatie dingetje maar meer dat je lichaam even andere prioriteiten heeft.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is.
Mijn dochter merkt totaal geen verschil met voor en na vaccinatiequote:Op donderdag 25 november 2021 15:34 schreef F_r het volgende:
mbt vaccinatie ik weet het nog niet. Ik hoor toch wel verhalen mbt menstruatieproblemen en geen idee of dat waar is. Ik zei tegen mijn man wij zitten zelf in een makkelijke fase er komen geen kinderen meer. Onze gezondheid is goed geen probleem om mij te laten vaccineren maar voor mijn jonge meiden vind ik het toch lastiger.
Aob en veel schoolstichtingen zijn tegen een sluiting. Ik ben benieuwd
Ja hoor, weer zo'n natte tosti maatregelquote:Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef exode het volgende:
We polderen nog even door in Nederland:
https://www.nu.nl/coronav(...)-uur-te-sluiten.html
En nee, ik weet niet wat de oplossing dan wel is.
Heb ik al gedaan vorig jaar drie maanden in Spanje. Was niet veel te kiezen alleen. Wij hebben dat als gezin niet als vervelend ervaren maar we hadden ook een heel groot huis daar.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:09 schreef twist02 het volgende:
Ik begin inmiddels wel wat te voelen voor een échte lockdown, Chinese of Noord-Koreaanse stijl
Iedereen krijgt 2 dagen de tijd om zichzelf ergens op te sluiten, met wie je wil (met een max. groepsgrootte) en niemand mag de deur uit, 3 weken lang.
Nee, 3 maanden lijkt me ook wel erg lang jaquote:Op donderdag 25 november 2021 16:17 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan vorig jaar drie maanden in Spanje. Was niet veel te kiezen alleen. Wij hebben dat als gezin niet als vervelend ervaren maar we hadden ook een heel groot huis daar.
Veel van mijn vrienden hebben met hun gezin echt problemen gehad met drie maanden nergens heen. 'Vluchten' was er niet meer bij.
Dit klinkt inderdaad weer aardig halfbakken..quote:Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef exode het volgende:
Als ie maar nat is van de Hela curry, vind ik het prrrimaquote:Op donderdag 25 november 2021 16:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja hoor, weer zo'n natte tosti maatregel_! Sjongejongejonge. Ben benieuwd wat voor wetenschap daar weer achter zit
En het is wel gewoon klote voor de horeca en de winkels. Met name de horeca moet het toch van de inkomsten na 17 uur hebben lijkt mij.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:54 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad weer aardig halfbakken..
Die winkels die ze eerder gaan sluiten gaan toch wel bezocht worden door de mensen die er heen willen, het wordt nu dus gewoon wat minder goed verspreid over de dag..
Lang is het hè, zo opgesloten met zijn allenquote:Op donderdag 25 november 2021 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, wij zijn nu 10 dagen onderweg met gezin thuis. Ik vind dat al heftig, gewoon het idee van nergens heen kunnen. Gelukkig is vandaag de laatste dag voor oudste. Jongste snottert nog een beetje dus blijft morgen nog thuis.
Ja zeker klote voor de horeca, ik doelde in m’n bericht eigenlijk op de eerdere sluiting van niet essentiële winkels. Was niet helemaal duidelijk in m’n bericht. Excuusquote:Op donderdag 25 november 2021 16:57 schreef exode het volgende:
[..]
En het is wel gewoon klote voor de horeca en de winkels. Met name de horeca moet het toch van de inkomsten na 17 uur hebben lijkt mij.
Klote maatregel voor de ondernemingen die het raakt, vooral omdat het maatregelen zijn die toch nooit iets uit kunnen halen?
En dan ook alle grenzen radicaal op slot natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 16:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Nee, 3 maanden lijkt me ook wel erg lang ja
Ik bedacht dat 3 weken zonder enige verspreiding in principe lang genoeg zou moeten zijn om het de nek om te draaien.
En was vooral een gedachte experiment
Ja, dan ook écht Noord-Korea stijl jaquote:Op donderdag 25 november 2021 17:13 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan ook alle grenzen radicaal op slot natuurlijk.
Nee nee nee, back to basic, modem kapot, bordspelletjes doen!quote:Op donderdag 25 november 2021 17:16 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dan ook écht Noord-Korea stijl ja
Maarre...ik trek bij deze mijn gedachte-experiment-voorstel meteen weer in, want onze modem heeft het zojuist begevendaar trek ik wel de grens, zeg maar
Mijn boerenverstand denkt dat het beter is om de drukte te spreiden over meer uren. Ik begreep al niet waarom de niet-essentiële winkels om 18.00 dicht moesten, maar nog een uur eerder begrijp ik al helemaal niet. Misschien omdat ze mensen 's avonds binnen willen hebben?quote:Op donderdag 25 november 2021 15:59 schreef exode het volgende:
Jep, de nieuwe komt als het goed is morgen al, dus dat moet net goed komenquote:Op donderdag 25 november 2021 17:28 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nee nee, back to basic, modem kapot, bordspelletjes doen!
(istie van ons?)
Indirecte avondklok was mijn eerste gedachtenquote:Op donderdag 25 november 2021 17:33 schreef livelink het volgende:
Misschien omdat ze mensen 's avonds binnen willen hebben?
Wat werken mijn collega's hard.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:35 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, de nieuwe komt als het goed is morgen al, dus dat moet net goed komen
Op vrijdag is het toch altijd uitgestorven op kantoor, dus da's misschien wel de veiligste plek om te werken
Goed idee zo’n ziekenhuis! Maar wie wil daar werken?quote:Op donderdag 25 november 2021 18:30 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er na een artikel in het AD wel helemaal klaar mee: volwassen, niet-gevaccineerd geen QR-code, dan maar geen opname in een regulier ziekenhuis als je ziek bent.
Laat ze maar 1 ziekenhuis inrichten voor niet-gevaccineerde Covid patiënten, doe maar in Lelystad ofzo, lekker centraal en je wilt er nog niet dood gevonden worden, dus misschien helpt dat.
Uitzondering voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
En dan mag de heleboel weer open, het boeit me niet meer.
Wil je niet gevaccineerd? Dan niet, jouw keuze, jouw consequenties, alle andere ziekenhuizen als enige plek waar nog een QR-code gevraagd wordt.
Overigens is dat natuurlijk makkelijk praten want je weet dat de zorg dat nooit zal doen, zorgverleners zullen zieken niet laten stikken, zelfs niet als ze onnodig Corona hebben.
Ik hoor constant dat er "hartstikke veel" artsen en verpleegkundigen zijn die zich ook niet hebben laten vaccineren, dus dat komt vast goedquote:Op donderdag 25 november 2021 18:33 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Goed idee zo’n ziekenhuis! Maar wie wil daar werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zooooo mee eens!quote:Op donderdag 25 november 2021 18:30 schreef Leandra het volgende:
Ik ben er na een artikel in het AD wel helemaal klaar mee: volwassen, niet-gevaccineerd geen QR-code, dan maar geen opname in een regulier ziekenhuis als je ziek bent.
Laat ze maar 1 ziekenhuis inrichten voor niet-gevaccineerde Covid patiënten, doe maar in Lelystad ofzo, lekker centraal en je wilt er nog niet dood gevonden worden, dus misschien helpt dat.
Uitzondering voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren.
En dan mag de heleboel weer open, het boeit me niet meer.
Wil je niet gevaccineerd? Dan niet, jouw keuze, jouw consequenties, alle andere ziekenhuizen als enige plek waar nog een QR-code gevraagd wordt.
Overigens is dat natuurlijk makkelijk praten want je weet dat de zorg dat nooit zal doen, zorgverleners zullen zieken niet laten stikken, zelfs niet als ze onnodig Corona hebben.
Ik heb geen idee welke info ze in Den Haag gebruiken, maar misschien zouden ze eens zo'n overleg moeten bijwonen... als ik hoor dat ze straks mogelijk in een scenario komen waar ze buiten in een tent moeten gaan triageren of je uberhaupt naar binnen kan voor hulp...quote:Op donderdag 25 november 2021 19:00 schreef exode het volgende:
Ik lees echt alleen maar noodkreten uit ziekenhuizen. Ze verzuipen gewoon.
Met wat voor informatie werken ze in Den Haag in hemelsnaam. En onze in nood partner Duitsland loopt ook over he. Code zwart, vreselijk.
Ik hoop het zo erg met je meequote:Op donderdag 25 november 2021 19:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke info ze in Den Haag gebruiken, maar misschien zouden ze eens zo'n overleg moeten bijwonen... als ik hoor dat ze straks mogelijk in een scenario komen waar ze buiten in een tent moeten gaan triageren of je uberhaupt naar binnen kan voor hulp...
Daar komt vast een hoop ellende van, dan mogen ze echt wel het leger in gaan zetten, want daar gaan emoties heel hoog oplopen vrees ik.
En het idee dat mijn man straks mogelijk op een SEH komt te staan in zulke omstandigheden, vind ik ook niet zo prettig. Laten we hopen dat we er weer omheen fietsen op een of andere manier...
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 25 november 2021 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik vierde vandaag mijn verjaardag coronastijl, geen visite, veel kado's , zo vier ik het graag
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 25 november 2021 20:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik vierde vandaag mijn verjaardag coronastijl, geen visite, veel kado's , zo vier ik het graag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |