Evenstar

Evenstar

Zal niet allemaal tot april dicht zitten maar je krijgt wel weer het gekut met sporten in kleine groepjes, winkelen op bestelling en al die shit natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Scholen niet dicht betekent horeca, sport, winkels en contactberoepen dicht tot april 2022...

Over vijf weken zijn wij nog niet van de lockdown af in elk gevalquote:Op donderdag 25 november 2021 12:29 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja goed, ik ga wel weer dozen inpakken, nog vijf weken en dan zoeken ze het maar uit

Of 1Gquote:Op donderdag 25 november 2021 12:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Uit de nieuwsberichten lees ik nog steeds geen lockdowns. Laat ze hier maar doen net als in Italië. Alles open, maar alleen toegang voor gevaccineerden en herstelden. 2G dus.

Het is er niet vaak te druk, anders dan bij de C&A, bijvoorbeeld. Mensen hebben een zinnige besteding tijdens de lockdown. Er blijft tenminste 1 sector overeind. En de belangrijkste: er is geen reden om die dicht te gooien!quote:Op donderdag 25 november 2021 12:20 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar waarom zou de Gamma open moeten blijven dan, wat is de redenatie daar achter?

Nee. Dat is niet nodig als iedereen gevaccineerd is. En buiten proportie voor de gevaccineerden.quote:

quote:Op donderdag 25 november 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
we wouden, die moet ook terug naar de schoolbanken
https://onzetaal.nl/taaladvies/wilden-wouden-wouen-wouwenquote:Veel mensen hebben geleerd dat wouden ‘fout’ is. ‘Wouden zijn bossen!’ was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen als iemand wouden gebruikte. Alleen wilden zou correct zijn. Maar wou(d)en is een eeuwenoude werkwoordsvorm, die al in middeleeuwse Nederlandse teksten voorkomt.
Wouden is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal. In de spreektaal is wou(w)en heel gebruikelijk.

Die onzin zal je bedoelen. Dat winkelen op bestelling of afspraak was echt zo dom.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal niet allemaal tot april dicht zitten maar je krijgt wel weer het gekut met sporten in kleine groepjes, winkelen op bestelling en al die shit natuurlijk.

Tenzij iedereen het ineens als een uitje gaat zien omdat het het enige is dat nog open is.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is er niet vaak te druk, anders dan bij de C&A, bijvoorbeeld. Mensen hebben een zinnige besteding tijdens de lockdown. Er blijft tenminste 1 sector overeind. En de belangrijkste: er is geen reden om die dicht te gooien!

Ga je het zinkende schip (Holland) verlaten?quote:Op donderdag 25 november 2021 12:29 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja goed, ik ga wel weer dozen inpakken, nog vijf weken en dan zoeken ze het maar uit

Ik ben het grotendeels met je eens. Maar zoals gezegd vind ik dat je verkeerd redeneert. Je dicht het OMT een redenatie toe die wat mij betreft niet waar is en vervolgens veroordeel je ze daar voor. Het OMT heeft al meerdere malen gecommuniceerd dat scholen dicht gooien een uiterste maatregel is die alleen ingezet moet worden als de situatie zo ernstig is dat het niet anders kan. Als dat punt bereikt is is de situatie dus zo ernstig dat het open houden van winkels en dergelijk ook niet meer verantwoord is. Het heeft mijnsinziens niet te maken met wat eerlijk zou zijn of niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik snap niet dat alles op een hoop wordt gegooid.
[..]
Omdat je uitgangspunt alles zoveel mogelijk open houden zou moeten zijn en niet alles zoveel mogelijk sluiten.
Je weet wel, gewoon leven.
Als je gewoon zegt "scholen moeten dicht, want daar vinden de meeste besmettingen plaats, en die besmettingen zorgen er uiteindelijk voor dat de ziekenhuizen overbelast raken" dan kan dat gewoon een prima beredenering zijn. Als je daarnaast opeens ook roept "oh en niet essentiële winkels moeten ook dicht, want anders is het niet eerlijk" dan ben je weer symboolpolitiek aan het voeren.
Van mij hoeven de scholen niet dicht, want het lost op de langere termijn geen kut op. Het gaat mij vooral om de kromme kortzichtige beredenering.
 .
.

2G vind ik ook prima. Maar de ongevaccineerden weigeren te accepteren dat er consequenties aan hun keuzes zitten en gaan dan met bakstenen gooien.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet nodig als iedereen gevaccineerd is. En buiten proportie voor de gevaccineerden.

De échte fokker wil iedereen op een zolder- of kelderkamer 24/7...quote:Op donderdag 25 november 2021 12:30 schreef Gunner het volgende:
Verwacht wel dat kerken weer dicht/online gaan.
En Fokkers kunnen weer gerust slapen, missie volbracht.

Wie verlaten altijd als eersten het schip?quote:Op donderdag 25 november 2021 12:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ga je het zinkende schip (Holland) verlaten?

Tja je zou als OMT eens het meest logische kunnen adviseren door de scholen in december te sluiten, twee weken langer vakantie of gewoon thuisonderwijs, maar nee. Indirect bereik je daarmee ook dat mensen meer thuis gaan werken, en dan heb je 30% van de bronbesmettingen geëlimineerd. Maar nee, we leggen de bal straks weer neer bij de horeca (uurtje eerder of helemaal dicht), sportscholen, cultuursector etc.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Scholen niet dicht betekent horeca, sport, winkels en contactberoepen dicht tot april 2022...

Als het de Costa Concordia is, de kapiteinquote:Op donderdag 25 november 2021 12:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wie verlaten altijd als eersten het schip?

Geen gezinnen toelaten. Slechts 1 en eventueel 2 personen. (Als je iets samen uit wilt zoeken)quote:Op donderdag 25 november 2021 12:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tenzij iedereen het ineens als een uitje gaat zien omdat het het enige is dat nog open is.

Ik ben het wel deels eens met je, maar je zal toch wel verder moeten kijken dan alleen A heeft zoveel impact op besmettingen.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Eens, maar je moet dus wel kijken naar wat er wel kan in plaats van naar wat er niet kan.
Als de kroegen alleen maar open zijn met 3G en daar vinden geen besmettingen plaats (stel he) dan zou het ridicuul zijn om ze dicht te doen. Idem voor kappers en sportscholen; als daar praktisch geen verspreiding plaatsvindt maar op scholen wel, waarom zouden zij dan ook moeten sluiten?
Er is wel een verschil tussen alles maar op slot gooien in plaats van gericht kijken naar welke zaken er wel open zouden kunnen blijven.

Vrouwen en kinderen eerst...quote:Op donderdag 25 november 2021 12:33 schreef Confetti het volgende:
[..]

Ratten, toch?quote:Op donderdag 25 november 2021 12:33 schreef Confetti het volgende:
[..]

Ik verwacht dat we de individuele meningen van de 59 OMT-leden vandaag wel zullen horen en lezenquote:Op donderdag 25 november 2021 12:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat weet je niet, dat staat immers niet in het artikel. Het artikel spreekt over een verdeeldheid over de twee voorgelegde scenarios, niet specifiek over verdeeldheid tussen scholen wel of niet dicht te doen.

Luister eens een keertje echt naar het OMTquote:Op donderdag 25 november 2021 12:35 schreef zoost het volgende:
Ik heb het Fok! OMT nog nooit zo verdeeld gezien. Wat wordt het advies aan de regering

Gevaccineerden liggen ÓÓK in het ziekenhuis dus 1G ipv 2G.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet nodig als iedereen gevaccineerd is. En buiten proportie voor de gevaccineerden.

Je kunt exact hetzelfde zeggen vanuit het perspectief van mensen die door een schoolsluiting keihard geraakt worden als je de sectoren omdraait. Ik snap dat het niet fijn is maar dit is toch wel behoorlijk empathieloos.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja je zou als OMT eens het meest logische kunnen adviseren door de scholen in december te sluiten, twee weken langer vakantie of gewoon thuisonderwijs, maar nee. Indirect bereik je daarmee ook dat mensen meer thuis gaan werken, en dan heb je 30% van de bronbesmettingen geëlimineerd. Maar nee, we leggen de bal straks weer neer bij de horeca (uurtje eerder of helemaal dicht), sportscholen, cultuursector etc.
Doodvermoeiend.

Dat blijft een eeuwige zonde. In Italie en Spanje hebben interne grenssluitingen hun waarde bewezen. Maar nu is het sowieso te laat. Het hele land staat in vuur en vlam.quote:Op donderdag 25 november 2021 12:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Sluit de grenzen met Limburg

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |