abonnement Unibet Coolblue
pi_202331659
twitter


het medisch personeel is ook klaar........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202331663
quote:
16s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je ziet hoeveel besmettingen bij de scholen vandaan komen, dan lijkt mij dit aardig significant. En vergeet niet dat al die kinderen corona naar thuis brengen.
20% van alle besmettingen en dat al een aantal weken. Lijkt me voldoende te zeggen. Of je moet je onderwijs drastisch anders in gaan richten maar dat gaat ook niet met het personeelstekort in die sector.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202331665
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:52 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Misschien is het effect van scholen sluiten in dit stadium gewoon niet significant genoeg in de bestrijding van het virus. Ook een mogelijkheid ;).
Ik heb in het verleden hard gepleit voor het openhouden van scholen, mede omdat kinderen minder besmettelijk zouden zijn, vooral besmet worden i.p.v. anderen besmetten etc. Maar ook ik zal inmiddels erkennen dat scholen onder de huidige omstandigheden wel degelijke een belangrijke rol spelen in de verspreiding. De verspreiding onder scholen is momenteel echt van een andere orde dan pak 'm beet een jaar terug.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202331666
quote:
16s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je ziet hoeveel besmettingen bij de scholen vandaan komen, dan lijkt mij dit aardig significant. En vergeet niet dat al die kinderen corona naar thuis brengen.
Ja, en naar de willoze en hersenloze grootouders, die zelf geen afweging kunnen maken of op hun verantwoordelijk gewezen kunnen worden.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:56:05 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202331674
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
20% van alle besmettingen en dat al een aantal weken. Lijkt me voldoende te zeggen. Of je moet je onderwijs drastisch anders in gaan richten maar dat gaat ook niet met het personeelstekort in die sector.
Zware tekorten in de zorg en het onderwijs.

Gaat lekker.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:56:40 #56
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202331681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat het OMT dit soort adviezen blijft geven. Enige wat zij zouden moeten doen is aangeven wat voor effect het sluiten (of open houden) van scholen zou kunnen hebben.

Sinds wanneer gaan artsen en virologen over de effecten van al dan niet sluiten van onderwijsinstellingen?
Het is wel dubbel. We hebben de overheid ook vaak genoeg verweten om alleen maar naar getalletjes te kijken en geen sociologen, economen en gedragswetenschappers mee te laten denken.
Nu komt het OMT met een "soft" advies en hebben we daar weer commentaar op.
Mijn inschatting: het OMT heeft zelf ook geen idee meer wat het cijfermatige effect van bepaalde maatregelen zou zijn en komt daarom met dit soort adviezen :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202331687
twitter

Oppepprik?
Flikker op man het is niet de kleuterschool hier
pi_202331693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]

het medisch personeel is ook klaar........
Opperdepop
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202331695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:50 schreef Evenstar het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat het OMT dit soort adviezen blijft geven. Enige wat zij zouden moeten doen is aangeven wat voor effect het sluiten (of open houden) van scholen zou kunnen hebben.

Sinds wanneer gaan artsen en virologen over de effecten van al dan niet sluiten van onderwijsinstellingen?
Ze zullen toch ook wel de schade van de voorgestelde maatregelen meewegen. En of het realistisch is.
Anders kunnen ze elke keer wel zeggen dat alle Nederlanders 24/7 in hun huizen moeten blijven.
Er zitten daarom niet alleen virologen in het OMT. Ook kinderartsen en huisartsen bijvoorbeeld.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:57:44 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202331699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
In een afweging van proportionaliteit moet je ook meenemen wat de consequenties van een sluiting zijn.
En die zijn in de sector onderwijs veel zwaarder dan in de sector horeca en evenementen, uiteraard.
Ik denk dat dat afhankelijk is van aan wie het vraagt ;) onderwijs is enorm belangrijk en kan niet met geld gered worden, maar al die kinderen hebben onderwijs om aan het werk te kunnen. Moeten we niet de hele economie keer op keer slopen natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 november 2021 @ 11:58:21 #61
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202331712
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]

het medisch personeel is ook klaar........
Gelukkig trekken we ff een nieuw blik open..

Oh wacht.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 11:58:41 #62
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202331717
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:52 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Misschien is het effect van scholen sluiten in dit stadium gewoon niet significant genoeg in de bestrijding van het virus. Ook een mogelijkheid ;).
Kap toch eens met het doen alsof jij de enige slimme op de wereld ben, irritant ventje ben jij zeg.

Ik zeg toch nergens of ze wel of niet moeten sluiten? Je mist mijn punt helemaal. Ik vind het niet kunnen dat het OMT op dit moment dusdanig veel macht heeft om dit soort uitspraken te kunnen (en mogen) doen. Dat ze nu al bijna twee jaar lang er een potje van maken is op zich al genoeg bewijs dat het niet werkt.

Het OMT zou opties moeten geven aan de regering. Doe je X dan krijg je waarschijnlijk bezetting Y, doe je A dan waarschijnlijk bezetting B. Zij zouden helemaal niet moeten beslissen of scholen open of dicht moeten.

Je kan zeggen "indien je de scholen sluit zal je waarschijnlijk het snelst effect op de cijfers zien". Dat zou prima zijn en ook een goed advies zijn. Als je echter zegt "wij vinden dat je scholen niet moet sluiten ook al moet je de rest van het land platfgooien" is het geen fatsoenlijk advies meer, maar een mening.
pi_202331721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden hard gepleit voor het openhouden van scholen, mede omdat kinderen minder besmettelijk zouden zijn, vooral besmet worden i.p.v. anderen besmetten etc. Maar ook ik zal inmiddels erkennen dat scholen onder de huidige omstandigheden wel degelijke een belangrijke rol spelen in de verspreiding. De verspreiding onder scholen is momenteel echt van een andere orde dan pak 'm beet een jaar terug.
Ik denk dat het eerste en het tweede beide waar is. Soms lijkt vergeten te worden dat kinderen niet gevaccineerd zijn en significant vaker getest worden dan volwassenen. Bovendien is die verhouding pas in de laatste weken ontstaan, de grote stijging in de gemelde besmettingen begon ver daarvoor al. Al die dingen bij elkaar geven weinig reden om te denken dat scholen sluiten proportioneel is, wat mij betreft.

Het zal wellicht de gemelde cijfers lager maken, maar dat is dan vooral omdat kinderen vrijwel niet meer getest worden dan. Als dat het allemaal waard is... :).
pi_202331725
quote:
16s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:45 schreef Starhopper het volgende:
Meer dan de scholen is nog niet gelekt?
Jawel toch?
Zondag as harde lockdown voor 3 weken.
pi_202331735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Opperdepop
Die kunnen één van Hugo's oppeppers goed gebruiken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Spellchecker donderdag 25 november 2021 @ 12:00:05 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202331741
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:56 schreef Aaruul het volgende:
[ twitter ]
Oppepprik?
Flikker op man het is niet de kleuterschool hier
Geheel in stijl met zijn schoenvoorkeur. Oppepschoenen.
pi_202331743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:59 schreef Za het volgende:

[..]
Jawel toch?
Zondag as harde lockdown voor 3 weken.
3 weken.....net voor de feestdagen weer open.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202331747
Na 9 maanden 2e corona prik vervalt straks je QR code in europa.

Dat wordt big pharma sponsoren komende jaren.

https://www.bloomberg.com(...)-validity-for-travel
pi_202331755
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:
Na 9 maanden 2e corona prik vervalt straks je QR code in europa.

Dat wordt big pharma sponsoren komende jaren.

https://www.bloomberg.com(...)-validity-for-travel
'voor bepaalde groepen'

Zal wel boomers betreffen dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202331760
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Kap toch eens met het doen alsof jij de enige slimme op de wereld ben, irritant ventje ben jij zeg.

Ik zeg toch nergens of ze wel of niet moeten sluiten? Je mist mijn punt helemaal. Ik vind het niet kunnen dat het OMT op dit moment dusdanig veel macht heeft om dit soort uitspraken te kunnen (en mogen) doen. Dat ze nu al bijna twee jaar lang er een potje van maken is op zich al genoeg bewijs dat het niet werkt.

Het OMT zou opties moeten geven aan de regering. Doe je X dan krijg je waarschijnlijk bezetting Y, doe je A dan waarschijnlijk bezetting B. Zij zouden helemaal niet moeten beslissen of scholen open of dicht moeten.

Je kan zeggen "indien je de scholen sluit zal je waarschijnlijk het snelst effect op de cijfers zien". Dat zou prima zijn en ook een goed advies zijn. Als je echter zegt "wij vinden dat je scholen niet moet sluiten ook al moet je de rest van het land platfgooien" is het geen fatsoenlijk advies meer, maar een mening.
Ik ken hun gedachtengang niet, volgens de modellen zou het aantal besmettingen "vanzelf" gaan dalen in december. Misschien denken ze wel dat het is uitgeraasd op de scholen over 3 weken en zetten ze daar op in.

Eerste stap in de richting van acceptatie en het onvermijdelijke.
  donderdag 25 november 2021 @ 12:00:54 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202331761
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]
3 weken.....net voor de feestdagen weer open.
_O-

Ik weet dat jij niet zo naïef bent ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 november 2021 @ 12:01:03 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202331764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:
Na 9 maanden 2e corona prik vervalt straks je QR code in europa.

Dat wordt big pharma sponsoren komende jaren.

https://www.bloomberg.com(...)-validity-for-travel
Hopelijk krijg ik snel de uitnodiging voor een booster _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202331765
Zelfs de T vond dit een iets te suggestieve titel?

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202331766
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:59 schreef Za het volgende:

[..]
Jawel toch?
Zondag as harde lockdown voor 3 weken.
Dat is echt nergens gezegd. En waarschijnlijk zal het per zaterdag al zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 25 november 2021 @ 12:02:06 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202331775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is echt nergens gezegd. En waarschijnlijk zal het per zaterdag al zijn.
Dat lijkt mij wel ja. Anders gaat iedereen dit weekend massaal shoppen voor alles op slot gaat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')