Online les is bijna hetzelfde als geen les. Kwalitatief stelt het amper wat voor. De kinderen van hoogopgeleide ouders redden zich wel, die van laagopgeleide ouders raken steeds verder achter.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet persé.
Die kwart thuis krijgt géén les.
Als alles thuis zit, krijgt iedereen onlineles.
Dat klopt.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politici; bijv. het type sinistere gek dat zijn mannelijke onderdanen al sinds de oudheid het slagveld op stuurt om te sneuvelen. Of het type sinistere gek dat zijn gevangen gezette burgers als medisch proefkonijn laat dienen voor westerse pharmaceuten. Om maar eens wat te noemen.
Als er iets is dat de geschiedenis ons leert is het wel dat politici hun onderdanen enkel als middel en niet als doel zien en dat ongebreidelde burgerhaat nou niet bepaald een uitzondering is onder de happy few die ons bestuurt.
niemand wil dierbaren verliezen, niemand wil code zwart!quote:Op woensdag 24 november 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Eigenlijk hoop ik dat er nu zo veel circulatie is dat icm de vaccinatiegraad het niet heel lang meer hoeft te duren voordat het weer gaat dalen. Misschien hoeft code zwart helemaal niet zo lang te duren en is dit echt de staart van de pandemie.
Kans is klein maar het zal je maar gebeuren.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe klein is die kans? Niet groot genoeg om je druk over te maken.
Den Boschquote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat was dit dan twee weken geleden?
[ afbeelding ]
Is er de laatste jaren iets met ze gebeurd? Waarom zou dat deze winter dan wel opeens zo zijn? Ik denk echt dat zoiets verwaarloosbaar is. Je gaat het natuurlijk wel zien op een bevolking van 17 miljoen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of als er plots iets met je ouders gebeurt
Ja, een beroerte ofzo.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of als er plots iets met je ouders gebeurt
Heb wel te doen met kinderen in kutsituaties als ze weer thuis komen te zitten, men. Heel naar.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En nu de praktijk: momenteel krijgt drie kwart van de leerlingen fatsoenlijk les, en met online onderwijs bijna niemand.
Bij ons op de basisschool niet anders.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:31 schreef SilverEyes het volgende:
Even een tegengeluid. Ik werk op een VO school, bijna geen besmettingen, niet onder leraren, niet onder leerlingen. Geen enkel probleem tot nu toe. Dus om nu te spreken dat er geen normaal onderwijs meer mogelijk is, is niet waar.
Waarmee ik dus niet ontken dat er bij andere scholen grote problemen/onwerkbare situaties zijn ontstaan.
Voorloper op black Friday.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is carnaval toch. Dat vieren ze toch ook in Limburgquote:
Dat denk ik ook ja. Of dat een intensivist 3 bedden moet ondersteunen in plaats van 2, of dat er meer buddies bijgeschaald worden, etc. Code zwart uitroepen is eigenlijk zeggen: "We geven het op, we proberen nu de schade zoveel mogelijk te beperken"quote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Schuifpui het volgende:
Anyway, code zwart gaat er niet komen. Als het puntje bij paaltje komt, dan blijven we die mensen gewoon opnemen, worden er bedden bijgeschoven, apparatuur bij geregeld en zullen er minder gekwalificeerde medewerkers bijspringen, minder mensen per patient, etc, etc. Dat er écht niets meer mogelijk is, lijkt me wel serieus ver weg.
Neemt niet weg dat het een onwenselijke situatie is en ik denk dat er stiekem toch wel steeds strenger getrieerd wordt op kansen en dat er nu al eerder wordt besloten dat behandeling geen zin heeft, dan een aantal weken terug. Zie ook oversterfte cijfers.
Ik durf te wedden dat er van al die mensen op die foto nu, twee weken na de elfde van de elfde, nog niet één op de IC ligt.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je merkt wel dat voornamelijk het deel uit de onderwijssector dat de boel weer wil sluiten beter de media weet te vinden. Terwijl de sector volgens mij behoorlijk verdeeld is.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:31 schreef SilverEyes het volgende:
Even een tegengeluid. Ik werk op een VO school, bijna geen besmettingen, niet onder leraren, niet onder leerlingen. Geen enkel probleem tot nu toe. Dus om nu te spreken dat er geen normaal onderwijs meer mogelijk is, is niet waar.
Waarmee ik dus niet ontken dat er bij andere scholen grote problemen/onwerkbare situaties zijn ontstaan.
Carnavalgenotquote:Op woensdag 24 november 2021 22:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dat niet te makkelijk? Eind september mocht je alles weer doen op vertoon van je coronapas, geen wonder dat mensen er gretig gebruik van hebben gemaakt. Er waren amper nog basismaatregelen over.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Delta en qua gedrag houden we natuurlijk amper nog rekening met corona. Natuurlijk gebruikt het kabinet het om hun eigen onkunde deels te verbloemen, maar het is natuurlijk wel waar dat ons gedrag en je houden aan de basismaatregelen veruit de meeste impact hebben.
Dan heb je het over basisonderwijs neem ik aan?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Online les is bijna hetzelfde als geen les. Kwalitatief stelt het amper wat voor. De kinderen van hoogopgeleide ouders redden zich wel, die van laagopgeleide ouders raken steeds verder achter.
Mijn pa bijvoorbeeld plots een longembolie wat even best spannend was een tijd geleden. Er kan altijd iets gebeuren en de mogelijkheid dat er dus geen adequate zorg voor beschikbaar is, is inderdaad best wel angstaanjagend.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is er de laatste jaren iets met ze gebeurd? Waarom zou dat deze winter dan wel opeens zo zijn? Ik denk echt dat zoiets verwaarloosbaar is. Je gaat het natuurlijk wel zien op een bevolking van 17 miljoen.
Je, eens. Ze kunnen er echt nog wel een boel uithalen door op te schalen. Moet jij eens zien waar mensen toe in staat zijn als het water ze echt tot de lippen loopt.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Of dat een intensivist 3 bedden moet ondersteunen in plaats van 2, of dat er meer buddies bijgeschaald worden, etc. Code zwart uitroepen is eigenlijk zeggen: "We geven het op, we proberen nu de schade zoveel mogelijk te beperken"
Bron?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat er van al die mensen op die foto nu, twee weken na de elfde van de elfde, nog niet één op de IC ligt.
In Limburg was alles afgelastquote:Op woensdag 24 november 2021 22:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is carnaval toch. Dat vieren ze toch ook in Limburg
Ooh dat wist ik niet. Verstandig!quote:
En de koelwagens zijn ook niet nodig. Want de mensen worden met een door het ziekenhuis verstrekte corona-koffer gewoon naar huis gestuurd. Geen enge beelden op tv. Geen Bergamo. Alles geciviliseerd.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Of dat een intensivist 3 bedden moet ondersteunen in plaats van 2, of dat er meer buddies bijgeschaald worden, etc. Code zwart uitroepen is eigenlijk zeggen: "We geven het op, we proberen nu de schade zoveel mogelijk te beperken"
Corona-koffer? Wat is dat?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
En de koelwagens zijn ook niet nodig. Want de mensen worden met een door het ziekenhuis verstrekte corona-koffer gewoon naar huis gestuurd. Geen enge beelden op tv. Geen Bergamo. Alles geciviliseerd.
Maar de doden zijn er wel. En het lijden ook.
Tsjah, het is pushen op OMT leden die zelf ook de beslissingen proberen te beïnvloeden via de talkshowtafel.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens heel erg het gevoel dat Jinek (en die schooldirecteur) aan 't proberen zijn de OMT-beslissing op deze manier te beïnvloeden en het sluiten van scholen door te duwen. Weet niet zo goed wat ik daarvan vind.
Wat zal de gemiddelde leeftijd van de mensen op die foto zijn? Ergens tussen de 20 en 25? Die hoesten of niezen een keer wanneer ze corona opgelopen hebben en weer door.quote:
Omdat ze het daar hebben geaccepteerd?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kan het dat men in het VK leeft alsof corona er bijna niet meer is?
Nou ja, we zien op meer besmettingen dan ooit met significant minder COVID-druk op de ziekenhuizen. Waar het mis gaat is dat we nu nauwelijks nog significante maatregelen hebben en dat adviezen als thuiswerken lang niet meer zo worden nageleefd als in bijvoorbeeld de eerste golf.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Het is voor mij als leek wel onbegrijpelijk dat we op hetzelfde punt lijken(?) te zitten als voor we allemaal voor een groot deel gevaccineerd zijn. Waar gaat het mis?
Mwah, het is wel aantoonbaar te verdedigen om die scholen dicht te gooien:quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens heel erg het gevoel dat Jinek (en die schooldirecteur) aan 't proberen zijn de OMT-beslissing op deze manier te beïnvloeden en het sluiten van scholen door te duwen. Weet niet zo goed wat ik daarvan vind.
Dat is een koffertje wat je meekrijgt als je eigenlijk opgenomen had moeten worden in het ziekenhuis, maar er is geen plek.quote:
Die man bij Jinek (Spekman) zegt het net wel goed, dat ook OMT leden niet zover buiten hun eigen expertise moeten treden en duidelijk moeten communiceren.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, het is pushen op OMT leden die zelf ook de beslissingen proberen te beïnvloeden via de talkshowtafel.
Ik wat een ongehoorde shitzooi zijn we uitgekomen zeg.
Door andere keuzes te gaan maken. Maar aangezien onze regering ten eerste sowieso al niet vooruit denkt en ten tweede noch het OMT, noch Mark en Hugo er blijk van geven een andere koers te willen varen dan lockdowntoestanden denk dat je ook wel weer een kruis door de winter van 22/23 kan zetten.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
Die komende lockdown gaan we nu niet meer voorkomen denk ik, maar het is ondertussen echt cruciaal om plannen te hebben voor na die komende lockdown. Hoe voorkomen we iedere winter lockdowns?
Dat lukt niet meer. Voor de middelbare school-diploma's maakt het niet zo veel uit, maar wat in deze periode een diploma op een mbo of hbo haalt heeft een besmet papier. Doe je niets meer aan.quote:Hoe zorgen we ervoor dat leerlingen/studenten niet bekend komen te staan als de "coronageneratie" die een diploma heeft dat minder waard is?
Nou, laten we daar nog eens 100 miljard gemeenschapsgeld op stukslaan. De generaties na ons betalen dat wel terug.quote:Maar ook, hoe zorgen we ervoor dat de sectoren die geraakt zijn/worden op een goede manier gesteund worden?
Jep.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat ze het daar hebben geaccepteerd?
Zowel Mark als Hugo hebben hun mening hierover al laten doorschemeren.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah, het is pushen op OMT leden die zelf ook de beslissingen proberen te beïnvloeden via de talkshowtafel.
Was dat niet Wouter de Winter die dat zei? Ik heb Spekman alleen maar horen zeggen dat kwetsbare kinderen beschermd moeten worden en daarom de scholen open moeten blijven.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die man bij Jinek (Spekman) zegt het net wel goed, dat ook OMT leden niet zover buiten hun eigen expertise moeten treden en duidelijk moeten communiceren.
Verplichte vaccinaties op de werkvloer in bepaalde sectoren en dat worden er allengs meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kan het dat men in het VK leeft alsof corona er bijna niet meer is?
Ben benieuwd hoeveel verpleegkundige de IC volgende winter over houdt, als ze wederom gevraagd om nog meer zorg te leveren dan ze nu al doen. Want ze zullen inderdaad geen nee zeggen en zoveel mogelijk extra doen, en als alles weer rustig is met een burn out thuis zitten of de zorg geheel verlaten. Net zoals na de vorige golven.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je, eens. Ze kunnen er echt nog wel een boel uithalen door op te schalen. Moet jij eens zien waar mensen toe in staat zijn als het water ze echt tot de lippen loopt.
Ik bedoelde ook niet wat ik ervan vind om de scholen dicht te gooien, maar om het op deze manier te proberen door te duwen. Ik heb een heel sterk deja vu bij de eerste golf toen scholen dicht gingen na maatschappelijke druk.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, het is wel aantoonbaar te verdedigen om die scholen dicht te gooien:
20% van het totaal aantal besmettingen bij kinderen, indirect doorsijpelend naar hun ouders en grootouders
In de praktijk zitten heel veel klassen al volledig of gedeeltelijk thuis door ziekte van leraren, leerlingen etc
66% van het onderwijspersoneel wil ook een paar weken dicht. Waarom zou je niet luisteren naar de sector zelf in deze, die hebben ook echt wel het beste met de kids voor. Dan heeft zo'n Illy in het OMT toch een ondergeschikte rol.
Dat geldt voor zoveel dingen, als je op vakantie in de bergen of in het bos een hartaanval krijgt is de ambulance ook te laat. Of doe je dat soort dingen ook nooit omdat het beangstigend is?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn pa bijvoorbeeld plots een longembolie wat even best spannend was een tijd geleden. Er kan altijd iets gebeuren en de mogelijkheid dat er dus geen adequate zorg voor beschikbaar is, is inderdaad best wel angstaanjagend.
Daar hadden we het vorige zomer eigenlijk al over moeten hebben. En nu dus ook weer. Maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat gebeuren. Het is en blijft allemaal optimistisch wensdenken wat de klok staat dus daarom zijn we nu weer hier uitgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
Die komende lockdown gaan we nu niet meer voorkomen denk ik, maar het is ondertussen echt cruciaal om plannen te hebben voor na die komende lockdown. Hoe voorkomen we iedere winter lockdowns? Hoe zorgen we ervoor dat leerlingen/studenten niet bekend komen te staan als de "coronageneratie" die een diploma heeft dat minder waard is? Maar ook, hoe zorgen we ervoor dat de sectoren die geraakt zijn/worden op een goede manier gesteund worden?
Je kunt het wel accepteren maar daar wordt de instroom in de ziekenhuizen niet minder om. Hoe gaat het in de ziekenhuizen daar? Heb niet het idee dat de NHS daar veel vet op de botten heeft qua personeel.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach, wees blij dat we die goedwerkende vaccins hebben anders was het nog veel erger geweestquote:Op woensdag 24 november 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
De shit raakt nu ook wel heel snel de ventilator hè? We zitten Zometeen nog eerder in lockdown dan vorig jaar zonder vaccinaties. Is dat nou echt alleen Delta? Of speelt er meer.
Mag ik dat vooral lekker zelf weten?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je moet niet te veel over dat soort dingen nadenken.
Eens, maar de wetenschappelijke cijfers liggen er natuurlijk in tegenstelling tot de eerdere golf nu wel overduidelijk, het is de grootste groep die bijdraagt aan de besmettingscijfers.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet wat ik ervan vind om de scholen dicht te gooien, maar om het op deze manier te proberen door te duwen. Ik heb een heel sterk deja vu bij de eerste golf toen scholen dicht gingen na maatschappelijke druk.
Even los van of 't wel of niet noodzakelijk is om scholen te sluiten, dat zou een wetenschappelijke basis moeten hebben, geen maatschappelijke druk.
Dat kan ook prima denk hoor. Geen probleem zoiets. In het ziekenhuis doen ze echt niet veel anders dan wat er in het koffertje ziet. Flesje zuurstof erbij nog.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een koffertje wat je meekrijgt als je eigenlijk opgenomen had moeten worden in het ziekenhuis, maar er is geen plek.
https://twitter.com/anatw(...)QZ3mEDc72E_-CYw&s=19
Oh dat zou ook kunnen, ik dacht dat het Spekman was.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was dat niet Wouter de Winter die dat zei? Ik heb Spekman alleen maar horen zeggen dat kwetsbare kinderen beschermd moeten worden en daarom de scholen open moeten blijven.
Ben wel eens bang te stikken in eten als ik alleen ben. Gelukkig denk ik daar vrijwel nooit aan.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel dingen, als je op vakantie in de bergen of in het bos een hartaanval krijgt is de ambulance ook te laat. Of doe je dat soort dingen ook nooit omdat het beangstigend is?
Als je gedurende je leven alleen maar aan mogelijke dodelijke risico's denkt kun je jezelf maar beter gewoon meteen van kant maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel dingen, als je op vakantie in de bergen of in het bos een hartaanval krijgt is de ambulance ook te laat. Of doe je dat soort dingen ook nooit omdat het beangstigend is?
Ja, die ondernemers moeten wel gecompenseerd worden als blijkt dat er weinig tot geen geld binnenkomt omdat er weer van alles gesloten moet worden. Of moeten we zeggen: zoek het maar uit en succes ermee. Ook voor het personeel, lekker uitzoeken? Gebruik je spaargeld maar als je het hebt en zienmaar of je je vaste lasten kunt betalen en zo.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door andere keuzes te gaan maken. Maar aangezien onze regering ten eerste sowieso al niet vooruit denkt en ten tweede noch het OMT, noch Mark en Hugo er blijk van geven een andere koers te willen varen dan lockdowntoestanden denk dat je ook wel weer een kruis door de winter van 22/23 kan zetten.
[..]
Dat lukt niet meer. Voor de middelbare school-diploma's maakt het niet zo veel uit, maar wat in deze periode een diploma op een mbo of hbo haalt heeft een besmet papier. Doe je niets meer aan.
[..]
Nou, laten we daar nog eens 100 miljard gemeenschapsgeld op stukslaan. De generaties na ons betalen dat wel terug.
Op emotie worden geen oorlogen gewonnen over het algemeen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet wat ik ervan vind om de scholen dicht te gooien, maar om het op deze manier te proberen door te duwen. Ik heb een heel sterk deja vu bij de eerste golf toen scholen dicht gingen na maatschappelijke druk.
Even los van of 't wel of niet noodzakelijk is om scholen te sluiten, dat zou een wetenschappelijke basis moeten hebben, geen maatschappelijke druk.
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:50 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ja, die ondernemers moeten wel gecompenseerd worden als blijkt dat er weinig tot geen geld binnenkomt omdat er weer van alles gesloten moet worden. Of moeten we zeggen: zoek het maar uit en succes ermee. Ook voor het personeel, lekker uitzoeken? Gebruik je spaargeld maar als je het hebt en zienmaar of je je vaste lasten kunt betalen en zo.
Kan ook.
Zouden we hier ook moeten doen, maar hier wordt waarschijnlijk weer keihard aan de noodrem getrokken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kan ook prima denk hoor. Geen probleem zoiets. In het ziekenhuis doen ze echt niet veel anders dan wat er in het koffertje ziet. Flesje zuurstof erbij nog.
Teleac? Jeetje, jij bent oudquote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.
Sowieso Zwedenquote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Zweden doet het nu overigens ook als één van de besten. Waarom zeikten mensen zo op dat land, ze komen als de beste uit de verf.
Dat zou ik acceptabeler vinden dan hoe er nu met die sectoren omgegaan wordt.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.
IC is heel wat anders natuurlijk dan een verpleegafdeling. Ik denk sowieso dat heel wat thuis gewoon kan. Vorig jaar stuurden ze ook mensen met zuurstofflessen naar huis omdat er weinig ruimte was. Dat was echt geen enkel probleem, lekker gewoon thuis uitzieken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.
ja. Stokoud.quote:
Tuurlijk, be my guest.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag ik dat vooral lekker zelf weten?
Denk dat je dit nog veel meer gaat krijgen de komende tijd. Denk dat ook voor veel mensen nog een lockdown zeer lastig gaat worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar wat is nu het werkelijke probleem, de besmetting van deze kinderen of de kans dat ze hun ongevaccineerde grootvader besmetten die vervolgens op de IC belandt? Puur vanwege de besmetting van de kinderen hoeven de scholen niet op slot, want ze hebben er zelf niet zoveel last van. Dus je sluit de scholen grotendeels om ongevaccineerden in risicogroepen te beschermen. Is dat verantwoord? Zeker als het lang gaat duren?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar de wetenschappelijke cijfers liggen er natuurlijk in tegenstelling tot de eerdere golf nu wel overduidelijk, het is de grootste groep die bijdraagt aan de besmettingscijfers.
Ja serieus? Ik dacht echt begin jaren 90, haha. Oke, dan ben je niet oud.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
ja. Stokoud.
Teleac was er tot 2010 of zo?
Op de IC liggen ze echt niet allemaal aan de intubatie hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
IC is heel wat anders natuurlijk dan een verpleegafdeling. Ik denk sowieso dat heel wat thuis gewoon kan. Vorig jaar stuurden ze ook mensen met zuurstofflessen naar huis omdat er weinig ruimte was. Dat was echt geen enkel probleem, lekker gewoon thuis uitzieken.
Sectoren als entertainment, horeca, evenementen enz. zijn in het nieuwe normaal van maximaal vijf lockdownloze maanden per jaar niet meer levensvatbaar. In plaats van dergelijke branches financieel te ondersteunen kan men beter miljarden investeren in vmboa's en andere laagopgeleide Ordnungstruppen die dan gedurende de overige zeven maanden de lockdown met alle macht, die het staatsapparaat tot zijn beschikking heeft, handhaven.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.
Schoolgebouwen kunnen we ombouwen tot appartementen, zit toch geen toekomst meer in klassikale lessen en het verzacht de pijn op de woningmarkt 👍quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een lijstje met dingen die je overlevingskans verhogen stonden oa zaken als 'niet roken', 'bewegen', 'gezond gewicht' en alle andere welbekende dingen. Maar helemaal boven aan stond 'niet alleen wonen'. Niet per se in een relatie, maar het feit dat er iemand is die een ambulance voor je kan bellen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tuurlijk, be my guest.
Je kunt ook vannacht op de wc een beroerte krijgen en dat ze je pas morgenochtend vinden... Is de zorg ook te laat. Angstaanjagend..
Kinderen kunnen ook prima vanaf hun 13e gaan werken, al die scholing is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Schoolgebouwen kunnen we ombouwen tot appartementen, zit toch geen toekomst meer in klassikale lessen en het verzacht de pijn op de woningmarkt 👍
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |