Dat proberen te scheiden van de markten heeft echt nog nooit gewerkt. Bovendien zijn veel mensen uiteindelijk gewoon afhankelijk van opvang bij hun grootouders.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met diezelfde logica kun je ook stellen dat je alles behalve scholen kunt sluiten want dan blijven besmettingen bij kinderen en hun ouders.
Beiden is geen oplossing. Laten we het eens omdraaien. Waarom wil je kinderen die geen last hebben van het virus de gevolgen laten dragen terwijl de groep die in het ziekenhuis terecht komt een makkelijke oplossing heeft om niet kwetsbaar meer te zijn? Vaccineren.
Ok man, succes verder.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:09 schreef poepiedrol het volgende:
[..]
70+ers zorgen voor de druk op de zorg.
Ik snap niet waarom dit zo ingewikkeld is.
Nouja, niet helemaal. Op de IC.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, bij ongevaccineerden. Zonder die groep is de druk op de zorg er goeddeels af.
Ik snap niet waarom dit zo ingewikkeld is.
Ik vind stakeholder management bijzonder minder constructier online tov face to facequote:Op woensdag 24 november 2021 14:07 schreef CherokeeRose2021 het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen dus (basis)scholen dicht zou voor mij geen impact hebben.
Ik volg wel een hbo deeltijdopleiding en zou t jammer vinden als de fysieke lessen niet meer zouden kunnen maar op zich is dat online ook prima te doen, mocht het nodig zijn.
Wat ik me trouwens wel kan herinneren over toen de scholen dicht waren, was dat sommige kinderen toch wel naar school konden gaan, omdat er bijvoorbeeld geen opvang was.
Qua thuiswerken... ik snap dat er beroepen zijn die niet thuis kunnen werken, de zogenaamde vitale beroepen maar qua "kantoorbanen".. Ik werk zelf bij de rijksoverheid en hier is het alleen maar thuiswerken ( Andere grote bedrijven ook (banken, verzekeraars etc).
Wat zijn dan de bedrijven die toch mensen op kantoor laten komen terwijl het werk thuis kan worden gedaan? En zijn dat dan grote aantallen?
Dat zal niet door gaan genot.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet zaterdag om 09:30u naar de kapper..
quote:Op woensdag 24 november 2021 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hopelijk geen maatregelen voor sport
Please please
Zullen ze wel niet aan durven, maar serieus. Die QR settings ligt het probleem helemaal niet. Elk onderzoek blijkt uit dat de besmettingen op zulke plekken maar zeer beperkt zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:08 schreef _serial_ het volgende:
Goed, de horeca en evenementen sluiten heeft niets opgelost die kunnen dus gewoon weer open.
Was ik ook nog van plan. Woon gelukkig net ten zuiden van het smalste stukje Nederland dus kan kiezen uit alternatieven in 2 landenquote:Op woensdag 24 november 2021 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ga morgen nog maar even snel naar de kapper. Zie de bui al hangen.
Het geld is niet op.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou NL op slot gaan als dat in de buurlanden niet het geval is?
Er zijn geen steunregelingen meer. De loketten zijn gesloten, het geld is op.
Als ze nu sluiten gaat geen hond meer voor de derde spuit, want dan heeft het toch geen zin.
Dan eerder maatregelen die ongevaccineerden uitsluiten.
Ik hoop het in ieder geval.
Zo was het hier 3-4 weken geleden ook, uiteindelijk werd besloten om de hele school dan maar te sluiten voor een week omdat bijna de helft thuis zat. In het weekend voor de sluiting zijn er nog hele ritsen aan besmettingen bijgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat er ook een verschil is tussen basisschool en middelbare school.
Er is voor de thuiszittende kinderen niets geregeld, tenzij de volledige klas in quarantaine zit. En er zitten constant veel kinderen thuis, maar nooit genoeg voor quarantaine.
Toevallig vertelde dochter net dat de wiskunde-docente voor morgen een teams-moment heeft ingelast vanwege te veel afwezige leerlingen. Maar dat is dus een initiatief van de docent in kwestie. De meeste doen niets, want en online en in de klas is nogal lastig.
Het laatste OMT-advies hamerde alleen maar op de basismaatregelen. Alsof dat nu genoeg zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ja lekker dat het OMT weer maatregelen mag bedenken, de vorige die ze hebben voorgesteld waren zo nuttig.
Maar de IC is het pijnpunt, we hebben het continu over het aantal beschikbare IC-bedden dat in het gedrang komt.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal. Op de IC.
Op de verpleegafdeling is een groot deel dat gevaccineerd is gebaat bij een booster zo lijkt 't, dan is die druk ook weg.
En dus is de enige manier waarop je het probleem oplost vaccineren. Scholen sluiten is alleen maar vertragen, die ziekenhuisopnames gaan dan alsnog komen.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat proberen te scheiden van de markten heeft echt nog nooit gewerkt. Bovendien zijn veel mensen uiteindelijk gewoon afhankelijk van opvang bij hun grootouders.
Als we een lockdown krijgen komt dat puur en alleen door de roep erom. Het blijft een politiek besluit, heeft niets meer met een crisis te maken, maar naar de onwil om het echte probleem te adresseren en aan te pakken.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze nu sluiten gaat geen hond meer voor de derde spuit, want dan heeft het toch geen zin.
Omdat we gigantisch achterlopen met onze boostercampagne en amper IC bedden hebben. HugoGOD.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Tough luck, buster.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
90% van Nederland is gevaccineerd. Is het probleem niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus is de enige manier waarop je het probleem oplost vaccineren. Scholen sluiten is alleen maar vertragen, die ziekenhuisopnames gaan dan alsnog komen.
Ga je naar België.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |