SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2021 21:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik volg de FvD niet maar hoor ik Thierry Baudet nu in een fragment zeggen dat er elk weekend voetballers dood neervallen vanwege een vaccin?
Wtf is dit?
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?![]()
Niet, de lange termijn is een heel ander vraagstuk dan de acute problemen die er nu zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe ga je met een lockdown er voor zorgen dat je echt nooit meer een lockdown hoeft te doen![]()
Maar gaan we dan elke winter de kinderen 2 maanden thuis houden?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:10 schreef Noek het volgende:
Ja maar even real he, scholen zijn superspread events. Misschien is t wel goed om t een keer bij de bron aan te pakken.
Ipv een alcoholverbod na 20u
Echt, wegwezen met zulke bullshit want denk dat er echt wat op te lossen is momenteel.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Korter volgens mij. Plus dat de huidige besmettingscijfers door rapportagevertraging ook meer een beeld van de afgelopen week vormen ipv de afgelopen 24 uur.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:10 schreef Joppiez het volgende: Ik kan mij niet voorstellen hoe er nog geen harde lockdown kan komen. Code zwart is onvermijdelijk. De vandaag besmetten komen over een week of 2, indien nodig, in het ziekenhuis. Het lot is dus al bezegeld.
I'll give you something to do![]()
Het is wel hoe veel mensen die nieuwsberichten binnen krijgen. Zo vaak roepen dat er iets nadert...op een gegeven moment verliest het gewoon de waarde; ook als dat wellicht onterecht is op het moment dat die doemberichten daadwerkelijk uitkomen.quote:
Verreweg de meeste mensen worden eerder met de beperkingen geconfronteerd dan met Corona zelf. Dan is het een ''ver van mijn bed show'' voor velen zeg maar. Terwijl ze die beperkingen ook echt keihard merken in veel gevallen.![]()
Omwisselen met de zomervakantie.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar gaan we dan elke winter de kinderen 2 maanden thuis houden?
Opgelost.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er zijn nu bij 1 van me kinderen 2 positief getest in de klas. De derde ook bij een zelftest maar die moet nog naar de GGD. Begint nu wel irritant te worden als ze straks weer naar huis moeten voor een week. #KiloUtrechtTangoVirusJeKrijgt1SterVanDe5! Grrrrrr.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Het probleem is alleen dat ze enkel bezig zijn met de acute problemen. Als die acute problemen er niet zijn versoepelen ze en is er weinig aan de hand. Zie afgelopen zomer en zomer van 2020. Als bevolking mogen we op een gegeven moment wel gaan verwachten dat ze die tijd dan gebruiken om ook een lange termijn visie neer te zetten? We geven ze elke keer weer het excuus waar jij nu ook mee komt. ''Het gaat om nu, om de acute problemen''. Is ook zo. Maar op een gegeven moment mag je meer verwachten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet, de lange termijn is een heel ander vraagstuk dan de acute problemen die er nu zijn.![]()
Moet jij dan ook in quarantaine?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:17 schreef ThierryPicking het volgende:
Er zijn nu bij 1 van me kinderen 2 positief getest in de klas. De derde ook bij een zelftest maar die moet nog naar de GGD. Begint nu wel irritant te worden als ze straks weer naar huis moeten voor een week. #KiloUtrechtTangoVirusJeKrijgt1SterVanDe5! Grrrrrr."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zo'n gast zou normaal gedwongen opgenomen worden, maar die zit daar dan elke dag in Den Haag.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?![]()
![]()
Ik zie het intussen wel gebeuren dat o.a. de horeca en scholen weer dicht gaan. Niet dat dat op lange termijn helpt, maar men zal toch het gevoel hebben dat er ‘iets’ moet gebeuren. Dus gaat gewoon weer de oude trukendoos open en gaan we weer hetzelfde doen wat de vorige keren ook niet hielp.٩๏̯͡๏)۶![]()
Met een lekker warm 'zelfknuffelvestje'quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Iemand zei net dat OMT verdeeld is over sluiting van scholen. Heeft iemand misschien een linkje?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Gaan we elke winter in een lockdown?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar gaan we dan elke winter de kinderen 2 maanden thuis houden?
Weet ik veel. Jaap zegt van niet.
Ik wil naar Zweden.Go hard or go home![]()
De lange termijn visie was om op 1 november (j.l.) alle resterende maatregelen af te schaffen. Remember?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze enkel bezig zijn met de acute problemen. Als die acute problemen er niet zijn versoepelen ze en is er weinig aan de hand. Zie afgelopen zomer en zomer van 2020. Als bevolking mogen we op een gegeven moment wel gaan verwachten dat ze die tijd dan gebruiken om ook een lange termijn visie neer te zetten? We geven ze elke keer weer het excuus waar jij nu ook mee komt. ''Het gaat om nu, om de acute problemen''. Is ook zo. Maar op een gegeven moment mag je meer verwachten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hij is wel een beetje boosquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?#HierMetDieCentenDitIsMeBusinessModel
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar dat staat wat mij betreft los van de huidige situatie. Bovendien zal het ook met de formatie te maken hebben. Het is een beetje raar voor een demissionair kabinet om een visie voor de lange termijn te presenteren, dat is iets voor het volgende kabinet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat ze enkel bezig zijn met de acute problemen. Als die acute problemen er niet zijn versoepelen ze en is er weinig aan de hand. Zie afgelopen zomer en zomer van 2020. Als bevolking mogen we op een gegeven moment wel gaan verwachten dat ze die tijd dan gebruiken om ook een lange termijn visie neer te zetten? We geven ze elke keer weer het excuus waar jij nu ook mee komt. ''Het gaat om nu, om de acute problemen''. Is ook zo. Maar op een gegeven moment mag je meer verwachten.![]()
Ik kan de zorg niet zo goed inschatten. Maar ik zit de afgelopen weken plots door alles te kijken naar mensen die er doorheen zitten. Gewoon door onzekerheid en de afgelopen periode. Ineens weer permanent thuis zitten speelt ook gewoon mee. Heb ineens meerdere opgebrande collega's. Geestelijk, maar dat boeit niet want dan had je had Long Burned moeten noemen ofzo.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe ga je met een lockdown er voor zorgen dat je echt nooit meer een lockdown hoeft te doen, en hoeveel mag dat kosten? hoeveel leed ga je daar mee veroorzaken? Hoeveel economische schade gaat het opleveren? Hoeveel pyschologische schade ? En hoe lang ga je de lockdown doen? 4-6 maanden? Wanneer schaal je het weer af?
Je moet uiterst voorzichtig omgaan met zware lockdowns, anders kom je er echt nooit meer vanaf.
We zijn verslaafd geraakt aan maatregelen, en code zwart heeft een heel eigen leven gekregen wat mij betreft.
Er kan echt nog veel meer gedaan worden voor de zorg echt ontploft naar mijn idee.
Maar ook vrienden die nu met eigen zaken dachten de komende tijd terug te kunnen verdienen en nu inzien dat de zooi nu nog groter gaat worden terwijl ze zes weken geleden te horen kregen dat het nu kon. En nu beseffen dat de teringzooi nog groter gaat worden.
En een partij ook daar oog voor zou moeten hebben zou je traditioneel denken roept uitsluitend 'Lockdown' door Attje en dat 'de overheid' het maar op moet lossen terwijl ze in complete onzekerheid nog verder naar de tering gaan. Zonder met voor hun een oplossing te komen.
Dit heeft ook echt niks meer met ondernemersrisico te maken. Hier kan je zo echt niet op ondernemen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Goeie. Ik werk pertinent thuis maar voor boodschappen en zo zou best wel kunnen. Moet ik echt ff opzoeken wat nu de regels zijn.quote:Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Mijn oudste zit ook sinds vorige week dinsdag thuis door 2 'positieve' kinderen in de klas.. Mag a.s. maandag weer naar schoolquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:17 schreef ThierryPicking het volgende:
Er zijn nu bij 1 van me kinderen 2 positief getest in de klas. De derde ook bij een zelftest maar die moet nog naar de GGD. Begint nu wel irritant te worden als ze straks weer naar huis moeten voor een week. #KiloUtrechtTangoVirusJeKrijgt1SterVanDe5! Grrrrrr.![]()
Ja dit is wel gedoe. Ik heb gelukkig flexibel werk maar ik kan me voorstellen dat veel werkgevers dit super ruk vinden natuurlijk en als medewerker baal je ook als je voor de zoveelste keer niet productief kunt zijn want de kids zitten weer thuis.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn oudste zit ook sinds vorige week dinsdag thuis door 2 'positieve' kinderen in de klas.. Mag a.s. maandag weer naar school
Zou een systeem waarbij een kind negatief test en dus wel in zijn klas mag zijn niet efficiënter werken?Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Volgens mij is hij dronken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:18 schreef Pisces29 het volgende:
Iemand zei net dat OMT verdeeld is over sluiting van scholen. Heeft iemand misschien een linkje?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ho ho Gommers, in jullie eigen advies van gisteren staat dat je de scholen ongemoeid moet latenquote:![]()
En geen enkel back-up plan voor het geval de vaccins toch niet goed genoeg bleken te zijn voor de winter? Dat de bescherming niet waterdicht was was al best een tijd bekend, dan mag je toch verwachten dat ze een back-up hebben tijdens de grootste crisis in jaren? Of is dat echt een hele gekke gedachte?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
De lange termijn visie was om op 1 november (j.l.) alle resterende maatregelen af te schaffen. Remember?![]()
![]()
Ja. Onenigheid in het OMT. What's new...quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ho ho Gommers, in jullie eigen advies van gisteren staat dat je de scholen ongemoeid moet laten
Maar hoe langer we wachten, hoe eerder die scholen dicht gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mooi hé. Het 'onafhankelijke' adviesorgaan gaat het nu in de media uitvechten omdat ze het niet eens kunnen worden.quote:
Wat moet je daar verder nog over zeggen? Niks eigenlijk..."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik vind dat wel raar; een demissionair kabinet die van alles kan aankondigen, maar als ze lange termijn moeten gaan denken dan is het opeens een excuus (het demissionair zijn) om niet lange termijn te hoeven denken. Wetende dat dit kabinet waarschijnlijk in grote lijnen gewoon weer terug gaat komen. Juist omdat we het blijven goed praten kunnen we nog lang wachten op echt perspectief imo.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel, hoor. Maar dat staat wat mij betreft los van de huidige situatie. Bovendien zal het ook met de formatie te maken hebben. Het is een beetje raar voor een demissionair kabinet om een visie voor de lange termijn te presenteren, dat is iets voor het volgende kabinet.![]()
Die hoopt gewoon dat hij een keer gearresteerd wordt, wegens opruiing of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Koekkoek
Misschien kunnen die mannen in witte jassen hem ophalen?٩๏̯͡๏)۶![]()
Mensen hebben echt geen idee waar ze voor pleiten als ze nu, met 85% volledig gevaccineerd, gaan oproepen tot een totale lockdown waarvan je kunt verwachten dat die tot mei 2022 gaat duren. Als je van 23k besmettingen per dag naar ~3k terug wilt. Met delta. In de winter.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En bij de aantallen mensen die hun bedrijf hebben zien instorten. Veel meer mensen die keihard geraakt worden door de beperkingen dan Corona zelf. Lockdowns zijn imo gewoon niet meer proportioneel; helemaal met vaccinaties nu. Als we er aan toe blijven geven zitten we hier elk jaar aan vast. De zorg dit, de zorg dat, maar ondertussen wordt er geen ene piep aan gedaan. Als we het blijven accepteren hebben we volgend jaar gewoon weer dezelfde discussies in deze reeks
Als je nu al ziet dat je relletjes krijgt vanwege een 2G die er nog niet eens door is en die waarschijnlijk alleen voor natte horeca en festivals gaat gelden. En vanwege wat futiliteiten zoals geen voetbalpubliek meer en geen vuurwerk.
Mensen denken echt dat de maatschappij een soort piñata is. Dat je er steeds met een nog grotere knuppel nog harder tegenaan kunt slaan, en dat hij dan gewoon een stuk naar achteren zwaait en weer terug. Wat maakt het uit dat rellen die je anders eens in de 10 jaar hebt, in het decennium tot nu toe al 2x zijn gebeurd? Wij leven dan toch niet meer, na ons de zondvloed, zullen sommigen wel denken. Met name de bevolkingsgroepen die in de peilingen altijd voorstander zijn van de hardste maatregelen.![]()
Jaap van Zweden?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Gaan we elke winter in een lockdown?
Weet ik veel. Jaap zegt van niet.
Ik wil naar Zweden.![]()
Nee hoor. Hier hebben we het al vele avonden over hier. Het is faal na faal.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En geen enkel back-up plan voor het geval de vaccins toch niet goed genoeg bleken te zijn voor de winter? Dat de bescherming niet waterdicht was was al best een tijd bekend, dan mag je toch verwachten dat ze een back-up hebben tijdens de grootste crisis in jaren? Of is dat echt een hele gekke gedachte?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
![]()
Ik ben vanmiddag en vanavond bijna niet online geweest, zijn we echt zo ver met politieke spelletjes?![]()
Hier werd maanden geschreeuwd dat alles moest wijken voor het prikken. Nu dat toch ook niet het gouden ticket was is het ineens ja ze hadden geen back-up. Het is zo kortzichtig allemaal.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En geen enkel back-up plan voor het geval de vaccins toch niet goed genoeg bleken te zijn voor de winter? Dat de bescherming niet waterdicht was was al best een tijd bekend, dan mag je toch verwachten dat ze een back-up hebben tijdens de grootste crisis in jaren? Of is dat echt een hele gekke gedachte?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik ben noodgedwongen voor mijzelf begonnen halverwege dit jaar. Met 3 kinderen in de basisschool leeftijd is het gewoon prijs schieten iedere keer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:22 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja dit is wel gedoe. Ik heb gelukkig flexibel werk maar ik kan me voorstellen dat veel werkgevers dit super ruk vinden natuurlijk en als medewerker baal je ook als je voor de zoveelste keer niet productief kunt zijn want de kids zitten weer thuis.
Zou een systeem waarbij een kind negatief test en dus wel in zijn klas mag zijn niet efficiënter werken?
Van de zomer zat ik bij een opdrachtgever en hadden we een gesprek. Ik zei hem dat we deze winter weer in hetzelfde schuitje zouden zitten van klassen die om de haverklap naar huis gestuurd zouden worden. Hij lachte me nog net niet uit. Ik heb vriendelijk bedankt voor de opdracht. Had ik dat niet gedaan, dan had ik mijzelf nu helemaal klem gezet. Misschien dat ie nog eens aan mijn woorden van toen terug denkt ..
Wij gaan overigens aan niets van de poppenkast mee doen. Dus ook niet testen dat we gezond zijn. Wij als ouders niet. En mijn kinderen al helemaal niet.![]()
De homegym wordt steeds uitgebreider. Je moet wel, een ondernemer is veel te makkelijk te reguleren door de overheid. Die kan volgende week dicht zijn of 2G, 2G+ hanteren. Daar kun je helaas, buiten hun schuld om, niet meer van op aan. Thuis maken ze me niets.quote:Op dinsdag 23 november 2021 20:00 schreef Noek het volgende: [..] Dat zal ze leren, de klootzakken!!
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik moest grijnzenquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier hebben we het al vele avonden over hier.Het is faal na faal.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
En dan moeten we er ook nog bij vermelden dat het kabinet bijv. ook doodleuk niet de maatregelen uit het vorige OMT advies overneemt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Mooi hé. Het 'onafhankelijke' adviesorgaan gaat het nu in de media uitvechten omdat ze het niet eens kunnen worden.
Wat moet je daar verder nog over zeggen? Niks eigenlijk...
Het is een puinhoop."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja prima, maar je kan toch niet met een advies komen gisteren en vandaag nota bene in de tweede kamer als lid van die adviesgroep een ander verhaal houden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Onenigheid in het OMT. What's new...
Maar hoe langer we wachten, hoe eerder die scholen dicht gaan.
Prima als hij het advies niet OK vind, maar daar bereik je consensus over in het OMT en ga niet je gram halen in de 2e kamer de dag daarna.![]()
Blijkbaar zijn Gommers en De Jonge niet meer on speaking termsquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik ben vanmiddag en vanavond bijna niet online geweest, zijn we echt zo ver met politieke spelletjes?![]()
![]()
Goh, even een avondje geen nieuws gevolgd maar ik begrijp dat Gommers de code zwart-kaart toch maar weer op tafel heeft gelegd bij 650 Covid-IC patienten, daar zitten we volgens mij nog wel even vanaf (in ieder geval minimaal een week of 2), daarmee ingaand tegen de lijn van De Jonge en Kuipers. Voor mijn gevoel is de druk op de verpleegafdelingen hoger en als Kuipers aangeeft dat daar code Zwart nog wel even weg is vind ik het frappant dat Gommers nu weer begint te roepen.
Ik weet gewoon niet meer wat ik er van moet denken:
1. Kan het echt niet omdat het personeel er niet is
2. Zijn de mensen er wel maar Is er sprake van een soort onwil uit bescherming van de werkomstandigheden van personeel
Al die verschillende belangen en hun vertegenwoordigers, het is niet te doen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Yep. Het is gewoon ronduit absurd wat een tyfusbende dit is geworden.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
63% van de basisschool medewerkers wil de scholen dicht zie ik bij Jinek. Dan weet je wel weer hoe laat het is, het wordt weer een zogenaamde ‘verlengde kerstvakantie’.٩๏̯͡๏)۶![]()
Drie weken geleden was de kritiek nog dat de overheid de adviezen van het OMT altijd klakkeloos overnam.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan moeten we er ook nog bij vermelden dat het kabinet bijv. ook doodleuk niet de maatregelen uit het vorige OMT advies overneemt.
Het is een puinhoop.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb altijd geroepen dat ze met meer scenario's rekening zouden moeten houden. Tunnel visie op vaccineren en inzetten op ''het vaccin is onze redding'' ben ik nooit een fan van geweest. Ik vond het belangrijk ja; maar een back-up hebben is wel het minste wat je mag verwachten van een regering.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier werd maanden geschreeuwd dat alles moest wijken voor het prikken. Nu dat toch ook niet het gouden ticket was is het ineens ja ze hadden geen back-up. Het is zo kortzichtig allemaal.![]()
Het zal wel weer Kerst- en carnavalsvakantie in één worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:29 schreef Ronald het volgende:
63% van de basisschool medewerkers wil de scholen dicht zie ik bij Jinek. Dan weet je wel weer hoe laat het is, het wordt weer een zogenaamde ‘verlengde kerstvakantie’.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit, je kan niet 24uur later iets heel anders roepen als het OMT.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja prima, maar je kan toch niet met een advies komen gisteren en vandaag nota bene in de tweede kamer als lid van die adviesgroep een ander verhaal houden.
Prima als hij het advies niet OK vind, maar daar bereik je consensus over in het OMT en ga niet je gram halen in de 2e kamer de dag daarna.
Als je het niet mee eens bent, moet je ook gewoon uit het OMT stappen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat hele OMT en hun verschillende meningen ventileren in de pers, het blijft een bloedirritant gegeven, waarom houden die mensen hun kop niet eens gewoon dicht. Als er ooit een parlementaire enquete komt zou dat toch aanbeveling 1 moeten zijn. En het OMT veel kleiner maken met verschillende disciplines, en je kop houden in de pers.quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ja dit soort dingen krijg je dusquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben noodgedwongen voor mijzelf begonnen halverwege dit jaar. Met 3 kinderen in de basisschool leeftijd is het gewoon prijs schieten iedere keer.
Van de zomer zat ik bij een opdrachtgever en hadden we een gesprek. Ik zei hem dat we deze winter weer in hetzelfde schuitje zouden zitten van klassen die om de haverklap naar huis gestuurd zouden worden. Hij lachte me nog net niet uit. Ik heb vriendelijk bedankt voor de opdracht. Had ik dat niet gedaan, dan had ik mijzelf nu helemaal klem gezet. Misschien dat ie nog eens aan mijn woorden van toen terug denkt ..Wat bedoel je hier precies mee?quote:Wij gaan overigens aan niets van de poppenkast mee doen. Dus ook niet testen dat we gezond zijn. Wij als ouders niet. En mijn kinderen al helemaal niet.
Gommers is weg per 1-1 hè. Die voelt zich wellicht niet meer zo gebonden aan wat het OMT adviseert.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja prima, maar je kan toch niet met een advies komen gisteren en vandaag nota bene in de tweede kamer als lid van die adviesgroep een ander verhaal houden.
Prima als hij het advies niet OK vind, maar daar bereik je consensus over in het OMT en ga niet je gram halen in de 2e kamer de dag daarna.
Bovendien heb ik hem al wel vaker om zien wisselen van mening."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Gommers en De Jonge niet meer on speaking terms
Even serieus, hopelijk kan Hugo zich over zijn ego heen stappen....![]()
Paste niet bij het narratief. Vaccins verkopen als oplossing en dan jezelf als winnaar van de crisis verkondigen, om zo de komende verkiezing weer als winnaar uit de bus te komen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En geen enkel back-up plan voor het geval de vaccins toch niet goed genoeg bleken te zijn voor de winter? Dat de bescherming niet waterdicht was was al best een tijd bekend, dan mag je toch verwachten dat ze een back-up hebben tijdens de grootste crisis in jaren? Of is dat echt een hele gekke gedachte?
Korte termijn, langer dan 4 jaar denken ze niet. Om de zorg anders en beter in te richten is eerder een 10jaren plan nodig en een visie, iets dat Rutte(VVD) nooit gehad heeft, die kan enkel geld verdelen.![]()
Die worden er dik voor betaald om hun werk te doen. Zijn er zelfs voor gekozen. Dan mag je toch wel verwachtingen hebben?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier werd maanden geschreeuwd dat alles moest wijken voor het prikken. Nu dat toch ook niet het gouden ticket was is het ineens ja ze hadden geen back-up. Het is zo kortzichtig allemaal.![]()
Nou ja die modellen van het OMT blijken wel vaak ruk. Hebben ze een bandbreedte vliegt de werkelijkheid daar bovenuitquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan moeten we er ook nog bij vermelden dat het kabinet bijv. ook doodleuk niet de maatregelen uit het vorige OMT advies overneemt.
Het is een puinhoop.
Nee joh. Dan bel je eerst AD en Telegraaf en dan kijk je of Jinek of OP1 je wil hebben. En één van die lukt altijd wel.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit, je kan niet 24uur later iets heel anders roepen als het OMT.
Als je het niet mee eens bent, moet je ook gewoon uit het OMT stappen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Goeie truuk halen ze uit hequote:Op dinsdag 23 november 2021 22:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat wel raar; een demissionair kabinet die van alles kan aankondigen, maar als ze lange termijn moeten gaan denken dan is het opeens een excuus (het demissionair zijn) om niet lange termijn te hoeven denken. Wetende dat dit kabinet waarschijnlijk in grote lijnen gewoon weer terug gaat komen. Juist omdat we het blijven goed praten kunnen we nog lang wachten op echt perspectief imo.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
Ja je kunt toch ook niet meer verwachten dat mensen hun sportschoolabonnement aanhouden uit sympathie? Ik zou het persoonlijk niet opzeggen tenzij de boel daadwerkelijk gesloten wordt, tenzij je gewoon niet gevaccineerd bent en geen QR wilt laten zien. Ook dan heeft het geen zin om het abo aan te houden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:27 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De homegym wordt steeds uitgebreider. Je moet wel, een ondernemer is veel te makkelijk te reguleren door de overheid. Die kan volgende week dicht zijn of 2G, 2G+ hanteren. Daar kun je helaas, buiten hun schuld om, niet meer van op aan. Thuis maken ze me niets.
Als ze de horeca gaan sluiten dan stort je toch ook niet elk weekend het bedrag van 5 biertjes op de rekening van je stamkroeg? Of als je ongevaccineerd bent en er toch niet meer komt, of heel af en toe met een testje?
Is sneu voor die sectoren maar het is uiteindelijk de overheid die over die sectoren eigenlijk zegt: "Is geen plaats meer voor in het nieuwe normaal". Kun je de klant toch moeilijk kwalijk nemen, het leven is al duur genoeg zonder liefdadigheid voor allerlei ondernemers. Die je uiteindelijk toch wel gaat ophoesten als er nieuwe steunpakketten komen, dus waarom zou je het dubbel doen?![]()
Lol. Het kabinet heeft bij mijn weten bijna nooit integraal het advies van het OMT overgenomen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Drie weken geleden was de kritiek nog dat de overheid de adviezen van het OMT altijd klakkeloos overnam.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nu we weer terug gaan naar hoe het was, hoe laat moet ik dit weekeinde op het balkon gaan klappen voor de zorg of komt die niet meer terug?
Ik heb dan weer het tegenovergestelde; gevoelsmatig nemen ze dat advies vrij vaak gewoon overquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Lol. Het kabinet heeft bij mijn weten bijna nooit integraal het advies van het OMT overgenomen.Zo komt het op mij over althans.
![]()
Ik ben geen fan van De Jonge, maar wat Gommers hier lijkt te doen is de knuppel er bewust ingooien in de Tweede Kamer omdat hij in het OMT geen gehoor vindt... echt wat een teringbende.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dit virus is veel te besmettelijk, 1,5 meter werkt niet meer. Alleen vaccinaties en de boosterprik helpen én je moet kinderen gaan inenten.![]()
Nee, als ze toentertijd ook maar naar iets anders keken kregen ze er al van langs. Prikken was het mantra en niets anders.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Die worden er dik voor betaald om hun werk te doen. Zijn er zelfs voor gekozen. Dan mag je toch wel verwachtingen hebben?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De juiste samenvatting van waar we nu staan helaas.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Kun je het mensen kwalijk nemen dat ze het wat minder serieus nemen als je dagelijks gewoon naar de gym, kroeg en musea kunt?
Het voelt toch niet ernstig als alles open is?
Maar misschien ben ik dat.
(Ik zit overigens nog steeds niet met een woonkamer vol of dicht naast iemand of handjes te schudden maar dat terzijde.)Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Nee, dat hoeft niet, er werkt straks waarschijnlijk toch niemand meer in de zorg.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:34 schreef OProg het volgende:
Nu we weer terug gaan naar hoe het was, hoe laat moet ik dit weekeinde op het balkon gaan klappen voor de zorg of komt die niet meer terug?
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Lekker hoor, vorige week was hier de school dicht... Gisteren had mijn jongste zoon een positieve zelftest, nu zitten mijn zoontjes weer thuis. Morgen de uitslag maar gezien de milde symptomen en de positieve zelftest vrees ik het ergste.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zal wel weer Kerst- en carnavalsvakantie in één worden.
En dan na volgende week zeker de verlengde kerstvakantie tot begin januari, man man man.![]()
Beetje klaar met Diederik Gommers. Las ik het nu goed dat zijn oproep om het OMT morgen al te laten vergaderen niet gelukt is?![]()
Ze waren het dan ook zelf aan het promoten als dé uitweg, niet gek dat mensen dat geloven en erin mee gaan. Haalt niet weg dat er hier vaak genoeg gepost is dat ze ook verder moesten denken. Niet bepaald een geheim dat de bescherming niet waterdicht zou zijn; dat is al maanden bekend. Geen gekke gedachte om dan een alternatief plan klaar te hebben staan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, als ze toentertijd ook maar naar iets anders keken kregen ze er al van langs. Prikken was het mantra en niets anders.![]()
Gaan die mensen dat werken bij de begrafenisondernemers?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet, er werkt straks waarschijnlijk toch niemand meer in de zorg.
Nou ja, één ding is in ieder geval zeker: in dit topic gaat het de komende dagen druk worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Als ik hier meelees en verhalen hoor van bekenden dan zijn er echt veel kinderen positief getest de laatste weekquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lekker hoor, vorige week was hier de school dicht... Gisteren had mijn jongste zoon een positieve zelftest, nu zitten mijn zoontjes weer thuis. Morgen de uitslag maar gezien de milde symptomen en de positieve zelftest vrees ik het ergste.
En dan na volgende week zeker de verlengde kerstvakantie tot begin januari, man man man.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Nou ja, één ding is in ieder geval zeker: in dit topic gaat het de komende dagenjaren druk worden.![]()
![]()
Misschien wordt het tijd voor een ander, parallel team. Een soort rood team of zo?quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:37 schreef Oliver23 het volgende:
Beetje klaar met Diederik Gommers. Las ik het nu goed dat zijn oproep om het OMT morgen al te laten vergaderen niet gelukt is?![]()
Grappig. Want het is toch wel algemeen bekend dat ze er gewoon een eigen draai aan geven en er dingen bij verzinnen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb dan weer het tegenovergestelde; gevoelsmatig nemen ze dat advies vrij vaak gewoon overZo komt het op mij over althans.
Bijv. deze keer: minder maatregelen van het OMT advies overgenomen, maar dan wel er een extra week aanplakken. Op eigen initiatief.
Dus 3 weken ipv het OMT advies, want dat was 2 weken een zwaarder pakket."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gommers zegt overigens volgende week vrijdag code zwart als het zo doorgaat.
Je hoorde het hier eerst!Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, als ze toentertijd ook maar naar iets anders keken kregen ze er al van langs. Prikken was het mantra en niets anders.Ik mag niks verwachten van politici? Ok.
![]()
Dus we hebben een minister president die zich afvroeg of we niet teveel maatregelen nemen.
Een minister van volksgezondheid die "zorgvuldig" bezig is met boosterprikken.
Een 1/2e kamer die bezig is met 2g.
Een maatregel waarvan het OMT zegt dat die eigenlijk niet helpt.
Datzelfde OMT blijft hameren op basisregels.
OMT leden die op eigen titel aangeven dat het advies niet klopt en de regering bezig is met de verkeerde zaken.
Een onafwendbare code zwart volgens Gommers.
Een code zwart is nog ver weg volgens Kuipers.
Een oppositie die roept om lockdowns zonder erbij te vertellen hoe we daar uit moeten.
En allerlei belangen clubjes die er ook het zijne vinden.
/Golfclap![]()
Zijn nu ook allemaal onafhankelijk, net zo versplinterd als de politiek die experts, semi-experts en pizza bezorgers .quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een ander, parallel team. Een soort rood team of zo?![]()
![]()
De jongste van mijn zus heeft vanavond een positieve zelftest gedaan, omdat mijn vader gisteravond ook positief zelf testte en al sinds zondag klachten heeft. Omdat opa en oma oppassen en mijn vader niet de deur uit is geweest lijkt het me bijna zeker dat hij het van haar heeft opgelopen. De kleine heeft totaal geen klachten overigens.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik hier meelees en verhalen hoor van bekenden dan zijn er echt veel kinderen positief getest de laatste weekOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ja we zijn op weg naar een perfect stormquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus we hebben een minister president die zich afvroeg of we niet teveel maatregelen nemen.
Een minister van volksgezondheid die "zorgvuldig" bezig is met boosterprikken.
Een 1/2e kamer die bezig is met 2g.
Een maatregel waarvan het OMT zegt dat die eigenlijk niet helpt.
Datzelfde OMT blijft hameren op basisregels.
OMT leden die op eigen titel aangeven dat het advies niet klopt en de regering bezig is met de verkeerde zaken.
Een onafwendbare code zwart volgens Gommers.
Een code zwart is nog ver weg volgens Kuipers.
Een oppositie die roept om lockdowns zonder erbij te vertellen hoe we daar uit moeten.
En allerlei belangen clubjes die er ook het zijne vinden.
/Golfclap
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik was vandaag dus bij de teststraat en minimaal de helft van de mensen bestond uit ouders met kinderen <10.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik hier meelees en verhalen hoor van bekenden dan zijn er echt veel kinderen positief getest de laatste week![]()
Er moet gewoon een commander in chief zijn, die zowel gaat over de verpleegzorg als de IC-zorg bij dit soort scenario's. Het helpt echt geen moer dat Kuipers en Gommers hier verschillende petten dragen en dat ook nog lopen te ventileren in de pers als ze hun zin niet krijgen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een ander, parallel team. Een soort rood team of zo?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Durft die Kaag nu weer te roepen dat het virus onvoorstelbaar is?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
https://twitter.com/op1np(...)/1463260408601534469
[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 23-11-2021 22:42:59 ]Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Sowieso bizar dat er geen crisisstructuur is met een heldere chain of command. Nee, lekker vergaderen, zo ga je de oorlog winnen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er moet gewoon een commander in chief zijn, die zowel gaat over de verpleegzorg als de IC-zorg bij dit soort scenario's. Het helpt echt geen moer dat Kuipers en Gommers hier verschillende petten dragen en dat ook nog lopen te ventileren in de pers als ze hun zin niet krijgen.![]()
Omdat Gommers 650 IC-bedden voor corona de max vindt. Ik vraag me echt af of dat niet verder opgerekt kan worden of dat er ook een soort onwil is uit rancune omdat het land niet op slot wordt gegooid. Ik sluit niks meer uit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Gommers zegt overigens volgende week vrijdag code zwart als het zo doorgaat.
Je hoorde het hier eerst!Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Mijn nicht heeft het als basisschool lerares opgelopen deze week. Een collega heeft het van zijn zoon van 8 jaar. Vrienden hebben het van zoon in kleuterleeftijd waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De jongste van mijn zus heeft vanavond een positieve zelftest gedaan, omdat mijn vader gisteravond ook positief zelf testte en al sinds zondag klachten heeft. Omdat opa en oma oppassen en mijn vader niet de deur uit is geweest lijkt het me bijna zeker dat hij het van haar heeft opgelopen. De kleine heeft totaal geen klachten overigens.![]()
RedTeam Vrijgemaakt, Hersteld Hervormd RedTeam, Oud RedTeam, Zevendedags RedTeam...quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zijn nu ook allemaal onafhankelijk, net zo versplinterd als de politiek die experts, semi-experts en pizza bezorgers .![]()
Fuck.
Gisteren op het bedrijf 4 positief.
Vandaag was de stand 5 en manlief voelt zich wat minder; doet net een zelftest en positief.![]()
Fijn in quarantaine nog net voor de lockdown...![]()
![]()
![]()
Lol ja makkelijk zeggen. Laten we het er op houden dat het in zeer grote minderheid was dan in ieder geval.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze waren het dan ook zelf aan het promoten als dé uitweg, niet gek dat mensen dat geloven en erin mee gaan. Haalt niet weg dat er hier vaak genoeg gepost is dat ze ook verder moesten denken. Niet bepaald een geheim dat de bescherming niet waterdicht zou zijn; dat is al maanden bekend. Geen gekke gedachte om dan een alternatief plan klaar te hebben staan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Lukt niet met openen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:42 schreef jcdragon het volgende:
https://twitter.com/op1np(...)/1463260408601534469"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja eens. Zou het liever anders zien. Maar zoals zij zeggen dat ik voor de QR maar moet klagen bij de overheid, moeten zij voor hun plek in het NN maar klagen bij de overheid.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:32 schreef Vasilevsaki het volgende:
Is sneu voor die sectoren maar het is uiteindelijk de overheid die over die sectoren eigenlijk zegt: "Is geen plaats meer voor in het nieuwe normaal". Kun je de klant toch moeilijk kwalijk nemen, het leven is al duur genoeg zonder liefdadigheid voor allerlei ondernemers. Die je uiteindelijk toch wel gaat ophoesten als er nieuwe steunpakketten komen, dus waarom zou je het dubbel doen?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waar zeg ik dat dan weerquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef Morri2 het volgende:
[..]Ik mag niks verwachten van politici? Ok.
.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ai, niet best. Sterkte.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:43 schreef Mammietje het volgende:
Fuck.
Vandaag was de stand 5 en manlief voelt zich wat minder; doet net een zelftest en positief.![]()
Fijn in quarantaine nog net voor de lockdown...
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wut, gisteren waren het er eerst nog tweequote:Op dinsdag 23 november 2021 22:43 schreef Mammietje het volgende:
Fuck.
Fijn in quarantaine nog net voor de lockdown...![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: