abonnement Unibet Coolblue
pi_202297307
Voor @Candaasje 😂
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202297458
Wat een schattig filmpje in de OP! O+

Verder zit de eerste was er weer in, heb ik thee en pepernoten :Y)

Morgen maar weer aan die arbeit. Heeft iemand nog een zakje motivatie over? De mijne is onder het nulpunt gezakt.... :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202297506
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:17 schreef Barreltje het volgende:
Wat een schattig filmpje in de OP! O+

Verder zit de eerste was er weer in, heb ik thee en pepernoten :Y)

Morgen maar weer aan die arbeit. Heeft iemand nog een zakje motivatie over? De mijne is onder het nulpunt gezakt.... :o
Motivatie? : L’homme gentil ! B-)

Oh ja, hoe is het met de huisverkoop? Dat zou toch een opluchting zijn? !

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 22-11-2021 20:26:19 ]
pi_202297530
OP filmpje O+
pi_202297584
Ah dat filmpje ❤️
We have far more in common than that which devides us..
pi_202297749
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Motivatie? : L’homme gentil ! B-)

Oh ja, hoe is het met de huisverkoop? Dat zou toch een opluchting zijn? !
L'homme zit op z'n eiland.. dus die is even niet binnen handbereik :D :P

En qua verkoop, vandaag de foto's voor de verkoop gekregen.. volgende week woensdag in de verkoop geloof ik en de maandag en dinsdag erna kijkdagen.. dus het gaat ineens rap.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202298460
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 20:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
L'homme zit op z'n eiland.. dus die is even niet binnen handbereik :D :P

En qua verkoop, vandaag de foto's voor de verkoop gekregen.. volgende week woensdag in de verkoop geloof ik en de maandag en dinsdag erna kijkdagen.. dus het gaat ineens rap.. ^O^
Hoppa…op weg naar afsluiten.😎
pi_202299138
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 20:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
L'homme zit op z'n eiland.. dus die is even niet binnen handbereik :D :P

En qua verkoop, vandaag de foto's voor de verkoop gekregen.. volgende week woensdag in de verkoop geloof ik en de maandag en dinsdag erna kijkdagen.. dus het gaat ineens rap.. ^O^
Ik zou van jouw huis echt gedacht hebben dat het allang, zonder funda, verkocht zou zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_202299388
O+ honT

Wij hebben alleen maar verbandjes met hartjes, stippen of botjes :D .

Vandaag met een oude vriend doorgebracht. Was gezellig O+ . Toch ook altijd wel ergens een beetje jaloers op zijn vrije manier van leven. Hij gaat nu een Tiny house bouwen (heeft echt al bestellingen voor materialen en de aanhanger staan) en die zet 'ie dan in Noorwegen - waar 'ie nu een jaar of 10 woont - neer, en wellicht over een paar jaar in Finland. In de tussentijd woont 'ie ook wel eens wat weken in Litouwen, Engeland, of Tsjechië.
Het leeft vast beter dan die caravan waar 'ie in verbleef, ook toen 'ie nog in Tromsø woonde en de temperatuur vèèèèèr onder het vriespunt lag :X _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202299525
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 22:30 schreef Candaasje het volgende:
O+ honT

Wij hebben alleen maar verbandjes met hartjes, stippen of botjes :D .

Vandaag met een oude vriend doorgebracht. Was gezellig O+ . Toch ook altijd wel ergens een beetje jaloers op zijn vrije manier van leven. Hij gaat nu een Tiny house bouwen (heeft echt al bestellingen voor materialen en de aanhanger staan) en die zet 'ie dan in Noorwegen - waar 'ie nu een jaar of 10 woont - neer, en wellicht over een paar jaar in Finland. In de tussentijd woont 'ie ook wel eens wat weken in Litouwen, Engeland, of Tsjechië.
Het leeft vast beter dan die caravan waar 'ie in verbleef, ook toen 'ie nog in Tromsø woonde en de temperatuur vèèèèèr onder het vriespunt lag :X _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vrije manier van leven vind ik ook altijd zo fantastisch klinken, totdat het over de oncomfortabele dingen gaat :')
Ik word er superonrustig van als ik niet zeker weet dat ik een droge, warme plek heb om me in terug te trekken. Ik ga prima een hele dag in de kou en regen, maar dan wil ik die dag wel eindigen op een droge, warme plek. (Bv niet in een klam tentje en een natte slaapzak, zoals fietsvakantie vroeger altijd. :X )

Op YouTube kijk ik wel eens filmpjes over een stel dat met zo'n Mercedes Sprinter omgebouwd tot camperbusje de wereld over trekt. Ze zijn nu, na anderhalf jaar op één plek, weer onderweg. Ziet er fantastisch uit, de stranden en de bergen en alle vrienden die ze in het buitenland maken. Maar aan de andere kant, ook altijd weer de vraag waar moet je poepen? (vooral een briljante combi met voedselvergiftiging, ook niet onwaarschijnlijk als je door Marokko trekt) :X :X
Maar de stranden en de ezeltjes en de vegan tajines met vers platbrood erbij :o O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202299567
@Sarabi : even laten bezinken :* Jonge kat inderdaad, wat betreft wel meerwaarde t.o.v. een oudere kat.
Risico van narcose is er altijd, maar een beetje ziekenhuis met MRI* heeft wel goede bewakingsapparatuur en gedegen anesthesieprotocollen. Dat scheelt al een hoop. Bij ons zit er altijd een heel team omheen en wordt het dier de gehele duur van de scan opgevolgd. En daarna in de opname nog rustig en onder toezicht wakker worden.

(*Ik ging even van een MRI-scan uit, want voor onderzoek naar hersenen geschikter dan de CT. Die laatste Is wel wat goedkoper. Bij ons kost MRI met neuroloog-consult en inclusief anesthesie iets van 1080 euro. CT ligt geloof ik meer bij de 750. Maar, zie je dus echt wel minder op.)
pi_202299628
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die vrije manier van leven vind ik ook altijd zo fantastisch klinken, totdat het over de oncomfortabele dingen gaat :')
Ik word er superonrustig van als ik niet zeker weet dat ik een droge, warme plek heb om me in terug te trekken. Ik ga prima een hele dag in de kou en regen, maar dan wil ik die dag wel eindigen op een droge, warme plek. (Bv niet in een klam tentje en een natte slaapzak, zoals fietsvakantie vroeger altijd. :X )

Op YouTube kijk ik wel eens filmpjes over een stel dat met zo'n Mercedes Sprinter omgebouwd tot camperbusje de wereld over trekt. Ze zijn nu, na anderhalf jaar op één plek, weer onderweg. Ziet er fantastisch uit, de stranden en de bergen en alle vrienden die ze in het buitenland maken. Maar aan de andere kant, ook altijd weer de vraag waar moet je poepen? (vooral een briljante combi met voedselvergiftiging, ook niet onwaarschijnlijk als je door Marokko trekt) :X :X
Maar de stranden en de ezeltjes en de vegan tajines met vers platbrood erbij :o O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, comfort vind ik ook belangrijk :Y . Die vriend is sneller tevreden zullen we maar zeggen :D
Zijn Tiny House-ontwerp heeft overigens wel gewoon alle benodigdheden. Isolatie, wc, douche, keuken, bank om TV te kunnen kijken. Zijn huidige manier van leven is een stuk primitiever en kouder.

Mochten we ooit toch zo'n stap wagen, dan zal het zeker wel goed voorbereid zijn. Op de bonnefooi ergens gaan wonen, trekken mijn bijnieren door het moeten produceren van die torenhoge cortisol-levels ook niet :P

En klinkt goed, je klinkt altijd heel enthousiast over DK! :*
pi_202299744
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 22:44 schreef Candaasje het volgende:
@:Sarabi : even laten bezinken :* Jonge kat inderdaad, wat betreft wel meerwaarde t.o.v. een oudere kat.
Risico van narcose is er altijd, maar een beetje ziekenhuis met MRI* heeft wel goede bewakingsapparatuur en gedegen anesthesieprotocollen. Dat scheelt al een hoop. Bij ons zit er altijd een heel team omheen en wordt het dier de gehele duur van de scan opgevolgd. En daarna in de opname nog rustig en onder toezicht wakker worden.

(*Ik ging even van een MRI-scan uit, want voor onderzoek naar hersenen geschikter dan de CT. Die laatste Is wel wat goedkoper. Bij ons kost MRI met neuroloog-consult en inclusief anesthesie iets van 1080 euro. CT ligt geloof ik meer bij de 750. Maar, zie je dus echt wel minder op.)
Bedankt voor de extra info :) ik geloof ook wel dat er tijdens een narcose goed opgelet wordt.

Vanavond veranderd het zo'n beetje per uur met wat ik denk dat we moeten doen.
Hopelijk wordt het morgen wat duidelijker.
pi_202300645
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:41 schreef Tele6 het volgende:

Op YouTube kijk ik wel eens filmpjes over een stel dat met zo'n Mercedes Sprinter omgebouwd tot camperbusje de wereld over trekt. Ze zijn nu, na anderhalf jaar op één plek, weer onderweg. Ziet er fantastisch uit, de stranden en de bergen en alle vrienden die ze in het buitenland maken. Maar aan de andere kant, ook altijd weer de vraag waar moet je poepen? (vooral een briljante combi met voedselvergiftiging, ook niet onwaarschijnlijk als je door Marokko trekt) :X :X
Maar de stranden en de ezeltjes en de vegan tajines met vers platbrood erbij :o O+

Eamon & Bec? :P
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doen :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202301107
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 06:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Eamon & Bec? :P
[..]
Doen :Y
Ja :D
(Mocht je dat soort filmpjes ook leuk vinden, ik kijk ook graag naar Elsa Rhae & Barron, die met een mini caravannetje in de natuur in de VS reizen, heel oncomfortabel en heel mooi)
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:02 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202301308
Met zijn tweeën heel lang op een kleine ruimte leven is wel een echte test voor je relatie.
Zelf zou ik niet voor een busje gaan, maar voor een (zeil)boot.
pi_202301515
Ik vond het geen test voor mijn relatie maar ik doe het nooit meer.
Spoilers!
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:42:00 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202301706
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het geen test voor mijn relatie maar ik doe het nooit meer.
Jouw caravan was ook wel een ander uiterste natuurlijk... met die "growth" enzo...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202301782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Jouw caravan was ook wel een ander uiterste natuurlijk... met die "growth" enzo...
Dat is waar. Als het echt moest maar ik zelf een moderne uit mocht kiezen waarbij ik gewoon in de douche en het bed zou passen, zou het wel anders zijn.
Spoilers!
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:53:29 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202301810
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is waar. Als het echt moest maar ik zelf een moderne uit mocht kiezen waarbij ik gewoon in de douche en het bed zou passen, zou het wel anders zijn.
Ik heb al eens in de winter een maandje in een Eriba gebivakkeerd, daar is een huis echt niet veel luxer bij (alleen de m2). Diesel gevoedde heteluchtverwarming, kurkie droog, dubbele be"glazing" enz enz.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202301867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb al eens in de winter een maandje in een Eriba gebivakkeerd, daar is een huis echt niet veel luxer bij (alleen de m2). Diesel gevoedde heteluchtverwarming, kurkie droog, dubbele be"glazing" enz enz.
Dat kan best natuurlijk. Maar dan zit je nog altijd met weinig vierkante meters en die heb ik toch echt nodig blijkbaar. Niet voor spullen maar gewoon om lekker te kunnen bewegen.
Ik heb zittend werk. Als alles binnen 5 stappen van elkaar is, voelt dat gewoon niet goed.
Spoilers!
pi_202301870
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met zijn tweeën heel lang op een kleine ruimte leven is wel een echte test voor je relatie.
Zelf zou ik niet voor een busje gaan, maar voor een (zeil)boot.
Op de zeilschool werden ‘stelletjes’ van instructeur en zeilleerlingen in één boot geplaatst. Was het gauw afgelopen. B-)
#vakantieliefde

Tevens plannen voor de dag in de war door een onverwachte afspraak. o|O
Toch wil ik ook de planning uitvoeren. Eens kijken of dat lukt met omgooien.
#flexibel
pi_202301922
Het was ook wel een knappe prestatie van Lucky én van J.
Dit huis is klein en heel veel buitenruimte en licht en lucht.
Toen het de helft zo klein/groot was, kwam iemand eens op bezoek, is de drempel over en roept uit:”hier zou ik hartstikke gek worden”.
En moeders zei: “1 x languitvallen en je hebt het gehad” .
Een neef kocht voor hetzelfde geld een kast van een huis in Twente.
Nu is het 2 x languit vallen.😂
pi_202301983
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202302371
Ik zou zelf niet zozeer per se in een Tiny House willen wonen hoor. Ik merk dat ik moeten uitgraven van je spullen hier in ons flatje al vaak vervelend vind. Dat heb je in zo'n Tiny of een luxe camper net nog wat meer. Maar ik hoef ook geen huis van meer dan 100m2 oppervlak. We kijken nu toch vaak naar huizen en denken dan 'Dat is veel te veel binnenruimte, en veel te weinig buitenruimte/privacy .

De schoonouders van mijn zusje hebben naar Oostenrijkse gewoonte al een heel huis laten bouwen in Karinthië voor hun kinderen. De dochter woont alleen in Australië, en de zoon (mijn zus haar vriend) in Salzburg, en mijn zus in Innsbruck. En die gaan daar voorlopig nog niet weg. Dus misschien moet ik eens op 'familiebezoek' :+ :P
pi_202302875
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:53 schreef fietsie het volgende:

Ik heb al eens in de winter een maandje in een Eriba gebivakkeerd, daar is een huis echt niet veel luxer bij (alleen de m2). Diesel gevoedde heteluchtverwarming, kurkie droog, dubbele be"glazing" enz enz.
Nooit van gehoord, leuke sleurhutjes zijn dat !!
pi_202302878
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:04 schreef AnneX het volgende:
Het was ook wel een knappe prestatie van Lucky én van J.
Dit huis is klein en heel veel buitenruimte en licht en lucht.
Toen het de helft zo klein/groot was, kwam iemand eens op bezoek, is de drempel over en roept uit:”hier zou ik hartstikke gek worden”.
En moeders zei: “1 x languitvallen en je hebt het gehad” .
Een neef kocht voor hetzelfde geld een kast van een huis in Twente.
Nu is het 2 x languit vallen.😂
Wat bezielt mensen om je huis bij het binnenkomen zo 'af te kraken' zeg |:(
pi_202302885
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens met AnneX, @Tele6

En.. heb je al iets van je sollie gehoord?

En hoe gaat het met de sollies van @Kaatje1 ?
pi_202302917
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met zijn tweeën heel lang op een kleine ruimte leven is wel een echte test voor je relatie.
Zelf zou ik niet voor een busje gaan, maar voor een (zeil)boot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ff in spoiler wegens herkenbaarheid mss. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 23-11-2021 11:35:57 ]
pi_202302935
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:23 schreef Blues het volgende:

Wat bezielt mensen om je huis bij het binnenkomen zo 'af te kraken' zeg |:(
Ik had vroeger een 'vriend' die dat continu deed. Ik voelde me altijd rot als hij was geweest en dan hou je wel op met uitnodigen. Niets was goed. Van het hebben van vloerbedekking tot mijn theekopjes :?

Raar idd.

@Lucky_Strike ik wilde je nog vragen of de medicijnen tegen de migraine al werken? Merk je verschil? En heb je verder geen bijwerkingen van de medicijnen zelf?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202302939
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou zelf niet zozeer per se in een Tiny House willen wonen hoor. Ik merk dat ik moeten uitgraven van je spullen hier in ons flatje al vaak vervelend vind. Dat heb je in zo'n Tiny of een luxe camper net nog wat meer. Maar ik hoef ook geen huis van meer dan 100m2 oppervlak. We kijken nu toch vaak naar huizen en denken dan 'Dat is veel te veel binnenruimte, en veel te weinig buitenruimte/privacy .

De schoonouders van mijn zusje hebben naar Oostenrijkse gewoonte al een heel huis laten bouwen in Karinthië voor hun kinderen. De dochter woont alleen in Australië, en de zoon (mijn zus haar vriend) in Salzburg, en mijn zus in Innsbruck. En die gaan daar voorlopig nog niet weg. Dus misschien moet ik eens op 'familiebezoek' :+ :P
Vorig week nog een discussie met mijn ouders over zo'n tiny house gehad. Zij denken dat dat niet vol te houden is als je allebei 24/7 thuis bent.
Ik denk dat dat wel meevalt, zo lang je genoeg ruimte buiten hebt.

Lijkt me echt heerlijk O+ weinig ruimte voor zooi en minder te poetsen. Maar wel veel ruimte om je heen.
pi_202302956
Ik hou van ruimte, zo'n tiny house lijkt me echt helemaal niets voor mij. Ik vind dit huis al te klein :+ Maar er zijn vast heel veel mensen die er juist heel gelukkig van worden. Was er niet bepaalde Nederlandse wetgeving waardoor je eigenlijk niet in een tiny house kan wonen in Nederland? Klok-klepel hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:32:32 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202302966
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Nooit van gehoord, leuke sleurhutjes zijn dat !!
De"retro" modellen hebben een metalen buitenkant, dan schuimisolatie en dan een vochtdichte binnenkant; die zijn met een klein hetelucht kacheltje zelfs op wintersportcampings in gebruik de winter door.

Wij hebben jaren lang een Pan gehad, met name Frankrijk mee doorkruist.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:35:20 #34
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202302993
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou zelf niet zozeer per se in een Tiny House willen wonen hoor. Ik merk dat ik moeten uitgraven van je spullen hier in ons flatje al vaak vervelend vind. Dat heb je in zo'n Tiny of een luxe camper net nog wat meer. Maar ik hoef ook geen huis van meer dan 100m2 oppervlak. We kijken nu toch vaak naar huizen en denken dan 'Dat is veel te veel binnenruimte, en veel te weinig buitenruimte/privacy .

De schoonouders van mijn zusje hebben naar Oostenrijkse gewoonte al een heel huis laten bouwen in Karinthië voor hun kinderen. De dochter woont alleen in Australië, en de zoon (mijn zus haar vriend) in Salzburg, en mijn zus in Innsbruck. En die gaan daar voorlopig nog niet weg. Dus misschien moet ik eens op 'familiebezoek' :+ :P
Wij wonen met z’n vieren in 120-130 meter ofzo. Dat vinden we te groot. Huiskamer gebruiken we nooit. De kamer op zolder eigenlijk ook niet.
We gaan volgend jaar naar 90 meter. Ik denk dat dat wel even wennen wordt.
Siesta & Fiesta!
pi_202303031
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:35 schreef Bramito het volgende:

Wij wonen met z’n vieren in 120-130 meter ofzo. Dat vinden we te groot. Huiskamer gebruiken we nooit. De kamer op zolder eigenlijk ook niet.
We gaan volgend jaar naar 90 meter. Ik denk dat dat wel even wennen wordt.
Veel opruimen wellicht, maar went snel!

Wij wonen prachtig hier en helemaal naar mijn zin, maar zou ook flink kleiner kunnen.
Maar we gaan niet verhuizen naar weer vrije sector en paar 100 euro's duurder alleen om kleiner te wonen :+
Dus is het wachten op mijn pensioen, dan weer berekenen en kunnen we mss in sociale huur/kleiner.
Ik vind het nog steeds een idioot gegeven dat we hier niet uit kunnen zodat er een groter gezin die al 100 jaar wacht er in kan en wij kleiner.
Maar de wbv wil ons hierin ook niet tegemoetkomen omdat... inkomen.
Regels zijn regels :lijstje: |:)

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 23-11-2021 11:49:25 ]
pi_202303045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vorig week nog een discussie met mijn ouders over zo'n tiny house gehad. Zij denken dat dat niet vol te houden is als je allebei 24/7 thuis bent.
Ik denk dat dat wel meevalt, zo lang je genoeg ruimte buiten hebt.

Lijkt me echt heerlijk O+ weinig ruimte voor zooi en minder te poetsen. Maar wel veel ruimte om je heen.
Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van het type werk dat een of beide doen. Ik weet dat ik hier thuis tijdens de lockdown compleet gek werd van mijn vriend, met zijn 374614 meetings per week. Er was (is) hier geen ruimte om mezelf terug te kunnen trekken zonder mee te moeten luisteren. (Laat staan ergens lui te kunnen hangen als er een camera aan staat). En zolang je zelf de hort op bent is dat niet zo erg, maar als je een keer zelf wat moet lezen/studeren of het huis wil opruimen, of het regent (etc. etc.) is dat wel een lastig ding.

Locatie is ook wel belangrijk. Ik zou hier in NL niet snel een Tiny House willen neerzetten, in elk geval niet permanent. Liever dan gewoon zoals die vriend in een gebied met veel natuur en privacy.

En qua ruimte.. ik heb hier wel gemerkt dat soms te weinig ruimte, juist ook wel weer leidt tot meer zooi/rommel. Omdat je overal slecht bij kan, snel dingen moet uitgraven, moet proppen. Dingen gaan eerder kapot. Het is moeilijker schoonmaken als alles vol staat...
Natuurlijk kun je dan nog minder spullen bewaren, maar ik merk toch dat ondanks dat wij heel niet zo veel spullen meer hebben, we daar regelmatig tegenaan lopen. (Je hebt fotoboeken niet nodig om te kunnen overleven, maar ik bewaar er toch graag een paar. En zo geldt dat voor veel zaken. Alleen, als ze dan weer ergens in een doos gestoken zitten, bekijk je ze toch weer minder vaak.)
pi_202303062
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Eens met AnneX, @:Tele6

En.. heb je al iets van je sollie gehoord?

En hoe gaat het met de sollies van @:Kaatje1 ?
Nee, nog niet. Maar ze zeiden dat ze voor de 30e reageren, dus dat is nog even. :)
pi_202303085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had vroeger een 'vriend' die dat continu deed. Ik voelde me altijd rot als hij was geweest en dan hou je wel op met uitnodigen. Niets was goed. Van het hebben van vloerbedekking tot mijn theekopjes :?

Raar idd.

@:Lucky_Strike ik wilde je nog vragen of de medicijnen tegen de migraine al werken? Merk je verschil? En heb je verder geen bijwerkingen van de medicijnen zelf?
Het zal je niet verbazen maar mijn moeder doet dat ook. Ik werd er echt nerveus van. Het is zo onbeschoft.

Ja, de medicijnen werken. Het gaat stukken beter. Als ik niet fit ben, ben ik daar tegenwoordig ook duizelig bij dus dat zal wel een bijwerking van de bloeddrukverlager zijn. Verder heb ik nergens last van.
Ik heb afgelopen zondag een lichte migraine gehad, het was toen 8 dagen geleden.

Met de spanningshoofdpijn gaat het ook beter. Ik heb wel permanente spierpijn de laatste weken door de oefeningen en het op mijn houding letten. Maar het helpt dus wel echt. Er zijn nog wel hoofdpijnen maar die gaan vaak snel weer weg. Ik slik momenteel nog niet de helft van mijn normale hoeveelheid pijnstillers.
Spoilers!
pi_202303104
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van het type werk dat een of beide doen. Ik weet dat ik hier thuis tijdens de lockdown compleet gek werd van mijn vriend, met zijn 374614 meetings per week. Er was (is) hier geen ruimte om mezelf terug te kunnen trekken zonder mee te moeten luisteren. (Laat staan ergens lui te kunnen hangen als er een camera aan staat). En zolang je zelf de hort op bent is dat niet zo erg, maar als je een keer zelf wat moet lezen/studeren of het huis wil opruimen, of het regent (etc. etc.) is dat wel een lastig ding.

Locatie is ook wel belangrijk. Ik zou hier in NL niet snel een Tiny House willen neerzetten, in elk geval niet permanent. Liever dan gewoon zoals die vriend in een gebied met veel natuur en privacy.

En qua ruimte.. ik heb hier wel gemerkt dat soms te weinig ruimte, juist ook wel weer leidt tot meer zooi/rommel. Omdat je overal slecht bij kan, snel dingen moet uitgraven, moet proppen. Dingen gaan eerder kapot. Het is moeilijker schoonmaken als alles vol staat...
Natuurlijk kun je dan nog minder spullen bewaren, maar ik merk toch dat ondanks dat wij heel niet zo veel spullen meer hebben, we daar regelmatig tegenaan lopen. (Je hebt fotoboeken niet nodig om te kunnen overleven, maar ik bewaar er toch graag een paar. En zo geldt dat voor veel zaken. Alleen, als ze dan weer ergens in een doos gestoken zitten, bekijk je ze toch weer minder vaak.)
Wie weet zou ik er ook keihard op terug komen hoor :D

Achja we gaan toch niet verhuizen dus we zullen het nooit weten.
pi_202303143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zal je niet verbazen maar mijn moeder doet dat ook. Ik werd er echt nerveus van. Het is zo onbeschoft.

Ja, de medicijnen werken. Het gaat stukken beter. Als ik niet fit ben, ben ik daar tegenwoordig ook duizelig bij dus dat zal wel een bijwerking van de bloeddrukverlager zijn. Verder heb ik nergens last van.
Ik heb afgelopen zondag een lichte migraine gehad, het was toen 8 dagen geleden.

Met de spanningshoofdpijn gaat het ook beter. Ik heb wel permanente spierpijn de laatste weken door de oefeningen en het op mijn houding letten. Maar het helpt dus wel echt. Er zijn nog wel hoofdpijnen maar die gaan vaak snel weer weg. Ik slik momenteel nog niet de helft van mijn normale hoeveelheid pijnstillers.
Wat ontzettend fijn om te horen dat het echt helpt _O_ Geweldig. En ook minder pijnstillers is echt win-win.

En nee, dat van je moeder verbaast me niets :+ Mijn moeder deed het alleen wbt schoonmaken. Als ze kwam was ik altijd dagen van te voren aan het poetsen en dan nóg wist ze een plekje te vinden waar nog wat stof oid lag |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202303169
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:35 schreef Bramito het volgende:

[..]
Wij wonen met z’n vieren in 120-130 meter ofzo. Dat vinden we te groot. Huiskamer gebruiken we nooit. De kamer op zolder eigenlijk ook niet.
We gaan volgend jaar naar 90 meter. Ik denk dat dat wel even wennen wordt.
:D Haha, je bent wel een uitzondering denk ik, dat je juist teruggaat in ruimte ondanks dat je met z'n 4en bent. Ik vind het wel leuk om te lezen.

Woonkamer gebruiken nooit? Waar zitten jullie dan? Keuken oid? :)

Wij wonen nu op 60m2 . Woonkamer/eethoek is prima, keuken zou ietsje groter mogen, slaapkamer is in verhouding weer heel groot en badkamer is miniscuul. Ik word er vooral gek van dat ik elke ochtend eerst het wasrek uit de badkamer of voor mijn kledingkast vandaan moet trekken, vooraleer ik mezelf kan aankleden }:| .
Iets meer ruimte/extra kamertje zou fijn zijn. En vooral dus een tuin. Ik heb geen behoefte aan 4 slaapkamers en een postzegel tuin. Zie hier ons probleem met het merendeel van de huizen in NL.
  dinsdag 23 november 2021 @ 11:49:21 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202303174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:47 schreef Isabeau het volgende:

En nee, dat van je moeder verbaast me niets :+ Mijn moeder deed het alleen wbt schoonmaken. Als ze kwam was ik altijd dagen van te voren aan het poetsen en dan nóg wist ze een plekje te vinden waar nog wat stof oid lag |:(
Mijn vader schrijft dan "vies" met zijn vinger in een laagje stof....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202303189
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van het type werk dat een of beide doen. Ik weet dat ik hier thuis tijdens de lockdown compleet gek werd van mijn vriend, met zijn 374614 meetings per week. Er was (is) hier geen ruimte om mezelf terug te kunnen trekken zonder mee te moeten luisteren. (Laat staan ergens lui te kunnen hangen als er een camera aan staat). En zolang je zelf de hort op bent is dat niet zo erg, maar als je een keer zelf wat moet lezen/studeren of het huis wil opruimen, of het regent (etc. etc.) is dat wel een lastig ding.

Locatie is ook wel belangrijk. Ik zou hier in NL niet snel een Tiny House willen neerzetten, in elk geval niet permanent. Liever dan gewoon zoals die vriend in een gebied met veel natuur en privacy.

En qua ruimte.. ik heb hier wel gemerkt dat soms te weinig ruimte, juist ook wel weer leidt tot meer zooi/rommel. Omdat je overal slecht bij kan, snel dingen moet uitgraven, moet proppen. Dingen gaan eerder kapot. Het is moeilijker schoonmaken als alles vol staat...
Natuurlijk kun je dan nog minder spullen bewaren, maar ik merk toch dat ondanks dat wij heel niet zo veel spullen meer hebben, we daar regelmatig tegenaan lopen. (Je hebt fotoboeken niet nodig om te kunnen overleven, maar ik bewaar er toch graag een paar. En zo geldt dat voor veel zaken. Alleen, als ze dan weer ergens in een doos gestoken zitten, bekijk je ze toch weer minder vaak.)
Mijn flatje is 7x4 meter ongeveer. De woonkamer is iets meer dan 20 m2 en dan heb je een keukentje en een badkamertje. Wat best wat ruimte scheelt is dat ik geen wasmachine heb maar een washok deel met mijn gebouw.

Ik denk dat de hoeveelheid zooi makkelijker te controleren is als je in je eentje woont. Ik weet van alle lades, kasten en dozen wat erin zit en de meeste van die dingen gebruik ik ook regelmatig. Ik heb zelfs ruimte over, heb een tijd geleden de roldozen onder mijn bed opgeruimd en weggedaan dus nu is het onder mijn bed vrijwel leeg.

Ik ben wel vrij rücksichtlos in het naar de kringloopwinkel brengen van spullen. Ik heb een tijd geleden bijvoorbeeld álle boeken weggebracht waarvan ik niet dacht dat ik ze ooit nog zou herlezen en die (mocht ik van gedachten veranderen) ook zo weer te vinden zijn. Nu heb ik niet veel boeken meer :D
pi_202303198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

Het zal je niet verbazen maar mijn moeder doet dat ook. Ik werd er echt nerveus van. Het is zo onbeschoft.

Ja, de medicijnen werken. Het gaat stukken beter. Als ik niet fit ben, ben ik daar tegenwoordig ook duizelig bij dus dat zal wel een bijwerking van de bloeddrukverlager zijn. Verder heb ik nergens last van.
Ik heb afgelopen zondag een lichte migraine gehad, het was toen 8 dagen geleden.

Met de spanningshoofdpijn gaat het ook beter. Ik heb wel permanente spierpijn de laatste weken door de oefeningen en het op mijn houding letten. Maar het helpt dus wel echt. Er zijn nog wel hoofdpijnen maar die gaan vaak snel weer weg. Ik slik momenteel nog niet de helft van mijn normale hoeveelheid pijnstillers.
Jouw moeder ;(
:*

Wat fijn dat het beter gaat ^O^ behalve de spierpijnen dan...
pi_202303215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:49 schreef fietsie het volgende:
Mijn vader schrijft dan "vies" met zijn vinger in een laagje stof....
Nee, zo erg is het hier nooit. Het ging echt om een randje tussen stoelpoten oid waar dan een beetje stof ligt. Het is nooit echt vies. Ik vond het een nare eigenschap.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202303231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mijn flatje is 7x4 meter ongeveer. De woonkamer is iets meer dan 20 m2 en dan heb je een keukentje en een badkamertje. Wat best wat ruimte scheelt is dat ik geen wasmachine heb maar een washok deel met mijn gebouw.

Ik denk dat de hoeveelheid zooi makkelijker te controleren is als je in je eentje woont. Ik weet van alle lades, kasten en dozen wat erin zit en de meeste van die dingen gebruik ik ook regelmatig. Ik heb zelfs ruimte over, heb een tijd geleden de roldozen onder mijn bed opgeruimd en weggedaan dus nu is het onder mijn bed vrijwel leeg.

Ik ben wel vrij rücksichtlos in het naar de kringloopwinkel brengen van spullen. Ik heb een tijd geleden bijvoorbeeld álle boeken weggebracht waarvan ik niet dacht dat ik ze ooit nog zou herlezen en die (mocht ik van gedachten veranderen) ook zo weer te vinden zijn. Nu heb ik niet veel boeken meer :D
Ja ik denk wel dat als mijn vriend of ik alleen zouden wonen, we beiden meer ruimte zouden over houden. We zijn allebei geen enorme hoarders , maar we hebben beide wel spullen waarvan de ander denkt 'why?'.

Een Tiny House zou ik alleen wel prima trekken, maar niet met mijn vriend (en konijnen!) erbij :D
pi_202303233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:47 schreef Isabeau het volgende:

En nee, dat van je moeder verbaast me niets :+ Mijn moeder deed het alleen wbt schoonmaken. Als ze kwam was ik altijd dagen van te voren aan het poetsen en dan nóg wist ze een plekje te vinden waar nog wat stof oid lag |:(
Jeetje, waaróm!

2 schoonmoeders geleden deed die het ook trouwens herinner ik me nu.
Dingen echt afkraken, zeggen dat haar zoon (mijn man toen) er slecht uitzag en of ik wel gezond kookte en dat de kleding van de kinderen (haar 2 kleinzonen dus) ook wel wat modieuzer konden.
En dat ik niet hartelijk was. Omdat ik niet naar haar pijpen danste })
Kostte me bergen energie die schmoeder. Bovenop dat huwelijk :')
pi_202303235
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D Haha, je bent wel een uitzondering denk ik, dat je juist teruggaat in ruimte ondanks dat je met z'n 4en bent. Ik vind het wel leuk om te lezen.

Woonkamer gebruiken nooit? Waar zitten jullie dan? Keuken oid? :)

Wij wonen nu op 60m2 . Woonkamer/eethoek is prima, keuken zou ietsje groter mogen, slaapkamer is in verhouding weer heel groot en badkamer is miniscuul. Ik word er vooral gek van dat ik elke ochtend eerst het wasrek uit de badkamer of voor mijn kledingkast vandaan moet trekken, vooraleer ik mezelf kan aankleden }:| .
Iets meer ruimte/extra kamertje zou fijn zijn. En vooral dus een tuin. Ik heb geen behoefte aan 4 slaapkamers en een postzegel tuin. Zie hier ons probleem met het merendeel van de huizen in NL.
Is er echt geen andere plek voor de was?
Ik heb een wasrek over de badkamerdeur hangen. Deur kan niet helemaal dicht en niet helemaal open, maar ik kan er makkelijk langslopen.
A en B hebben lijntjes gespannen voor een van de slaapkamermuren langs. Niet mooi, wel functioneel. Als er geen was is, zie je er niks van, want het zijn dunne witte draden.
pi_202303247
Mijn broertje inspecteerde eerst ook altijd mijn kamer als hij op bezoek kwam, en rapporteerde dan aan mijn moeder 8)7
Daar is hij gelukkig gauw mee gestopt toen hij begreep dat dat niet oké was.
pi_202303249
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, zo erg is het hier nooit. Het ging echt om een randje tussen stoelpoten oid waar dan een beetje stof ligt. Het is nooit echt vies. Ik vond het een nare eigenschap.
Ik gun jullie mijn (schoon)moeder/vader .

Het is hier regelmatig echt een bende en toch houdt iedereen zijn/haar mening voor zich. Ondanks dat ze er vast het zijne/hare van zullen denken.
pi_202303272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is er echt geen andere plek voor de was?
Ik heb een wasrek over de badkamerdeur hangen. Deur kan niet helemaal dicht en niet helemaal open, maar ik kan er makkelijk langslopen.
A en B hebben lijntjes gespannen voor een van de slaapkamermuren langs. Niet mooi, wel functioneel. Als er geen was is, zie je er niks van, want het zijn dunne witte draden.
Nop, hal is te smal, badkamer te klein (en de badkamer is alleen te bereiken via de slaapkamer, dus alles wat je aan die deur aan de buitenzijde hangt, hangt in de slaapkamer). Woonkamer kan, maar dan kun je niet meer bij de eettafel/niet fatsoenlijk naar de keuken. We hangen wel eens grote lakens over deuren heen door het hele huis heen. En met mooi weer af en toe buiten op het balkon.

Dus nouja, het is allemaal geen wereldramp, maar ideaal is het niet.
pi_202303278
Oh en wat fijn van de grotendeels opgebokte migraine @Lucky_Strike *O*
pi_202303298
Ik zeg nooit iets over het leven, opvoeding en/of het huis van zoon F's gezin. Alleen positief.
Hun leven *G*
pi_202303330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje inspecteerde eerst ook altijd mijn kamer als hij op bezoek kwam, en rapporteerde dan aan mijn moeder 8)7
Daar is hij gelukkig gauw mee gestopt toen hij begreep dat dat niet oké was.
Wel goed dat je dat bespreekbaar maakte!
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:01:50 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202303346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, zo erg is het hier nooit. Het ging echt om een randje tussen stoelpoten oid waar dan een beetje stof ligt. Het is nooit echt vies. Ik vond het een nare eigenschap.
Hier naast/achter de playstation, omdat ik daar simpelweg niet kan komen met de stofzuigerrobot..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202303352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Wel goed dat je dat bespreekbaar maakte!
Was geen heel hoog niveau bespreekbaar maken :@ het is mijn broertje.
Het was meer een "Ik houd mamma ook niet op de hoogte van de toetsenbordonderdelen die in, onder en op jouw bureau en bed rondslingeren dus het slaat nergens op dat je haar vertelt dat er stof op m'n lamp zit"
pi_202303353
Ik heb straks weer therapie.
En heb mijn eerste tijdlijn af (alles positief boven en alles nega onder de lijn van mijn 0de tot mijn 10e) maar het is wel veel geworden. :D
Ik ben benieuwd of ze dit eerst gaat doorlezen of dat ik het moet voorlezen :?
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:02:45 #59
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202303357
Ja
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D Haha, je bent wel een uitzondering denk ik, dat je juist teruggaat in ruimte ondanks dat je met z'n 4en bent. Ik vind het wel leuk om te lezen.

Woonkamer gebruiken nooit? Waar zitten jullie dan? Keuken oid? :)

Wij wonen nu op 60m2 . Woonkamer/eethoek is prima, keuken zou ietsje groter mogen, slaapkamer is in verhouding weer heel groot en badkamer is miniscuul. Ik word er vooral gek van dat ik elke ochtend eerst het wasrek uit de badkamer of voor mijn kledingkast vandaan moet trekken, vooraleer ik mezelf kan aankleden }:| .
Iets meer ruimte/extra kamertje zou fijn zijn. En vooral dus een tuin. Ik heb geen behoefte aan 4 slaapkamers en een postzegel tuin. Zie hier ons probleem met het merendeel van de huizen in NL.
In de keuken en ook boven. Eigenlijk alleen in de woonkamer als er bezoek is. We zijn ook relatief laat en weinig thuis voor NL begrippen.
Siesta & Fiesta!
pi_202303361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:02 schreef Tele6 het volgende:

Was geen heel hoog niveau bespreekbaar maken :@ het is mijn broertje.
Het was meer een "Ik houd mamma ook niet op de hoogte van de toetsenbordonderdelen die in, onder en op jouw bureau en bed rondslingeren dus het slaat nergens op dat je haar vertelt dat er stof op m'n lamp zit"
:D Als het maar overkomt :+
pi_202303368
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:02 schreef Blues het volgende:
Ik heb straks weer therapie.
En heb mijn eerste tijdlijn af (alles positief boven en alles nega onder de lijn van mijn 0de tot mijn 10e) maar het is wel veel geworden. :D
Ik ben benieuwd of ze dit eerst gaat doorlezen of dat ik het moet voorlezen :?
Ik wil wedden dat ze vraagt welke van die dingen er voor jou uit springen, die opvallen, die je speciaal wilt delen, waar je een gevoel bij hebt waar je het over wilt hebben, of iets in die trant. Lekker jou het denkwerk laten doen :P
pi_202303375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:03 schreef Tele6 het volgende:

Ik wil wedden dat ze vraagt welke van die dingen er voor jou uit springen, die opvallen, die je speciaal wilt delen, waar je een gevoel bij hebt waar je het over wilt hebben, of iets in die trant. Lekker jou het denkwerk laten doen :P
Ja zoiets dacht ik al :P
Ben nog een beetje therapienOOb.
  dinsdag 23 november 2021 @ 12:04:40 #63
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202303385
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Veel opruimen wellicht, maar went snel!

Wij wonen prachtig hier en helemaal naar mijn zin, maar zou ook flink kleiner kunnen.
Maar we gaan niet verhuizen naar weer vrije sector en paar 100 euro's duurder alleen om kleiner te wonen :+
Dus is het wachten op mijn pensioen, dan weer berekenen en kunnen we mss in sociale huur/kleiner.
Ik vind het nog steeds een idioot gegeven dat we hier niet uit kunnen zodat er een groter gezin die al 100 jaar wacht er in kan en wij kleiner.
Maar de wbv wil ons hierin ook niet tegemoetkomen omdat... inkomen.
Regels zijn regels :lijstje: |:)
Dat is het idee, minder shit die je niet nodig hebt. We hebben al relatief weinig shit, maar het wordt nu iedere maand minder. :D

Dat is wel kut dat je niet kleiner kan. Best belachelijk.
Siesta & Fiesta!
pi_202303408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
Mijn broertje inspecteerde eerst ook altijd mijn kamer als hij op bezoek kwam, en rapporteerde dan aan mijn moeder 8)7
Daar is hij gelukkig gauw mee gestopt toen hij begreep dat dat niet oké was.
Dit is another level niet ok _O- Wow.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202303434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit is another level niet ok _O- Wow.
Het is ook wel sneu. Altijd als hij bij mij was geweest probeerde mijn moeder hem uit te horen en de makkelijkste manier om daar onderuit te komen is door zelf de informatie alvast te geven.
Het is zo veel makkelijker om gezellig en normaal met hem te doen nu hij alleen soms in het weekend bij mijn ouders komt. Nu hoeft hij geen dingen voor ze achter te houden en hoef ik niet bang te zijn dat hij ze van alles vertelt.
pi_202303457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat ontzettend fijn om te horen dat het echt helpt _O_ Geweldig. En ook minder pijnstillers is echt win-win.

En nee, dat van je moeder verbaast me niets :+ Mijn moeder deed het alleen wbt schoonmaken. Als ze kwam was ik altijd dagen van te voren aan het poetsen en dan nóg wist ze een plekje te vinden waar nog wat stof oid lag |:(
Mijn moeder haalde ook wel gelijk de vinger over de bovenkant van de tv inderdaad. Vind ik ook onbeschoft. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Ik had ooit een mok met de tekst: a clean house is a sign of a wasted life. Daar sta ik helemaal achter. Vies is het ook niet, maar een middenweg werkt voor mij prima.
Spoilers!
pi_202303541
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:48 schreef Candaasje het volgende:
Wij wonen nu op 60m2 . Woonkamer/eethoek is prima, keuken zou ietsje groter mogen, slaapkamer is in verhouding weer heel groot en badkamer is miniscuul. Ik word er vooral gek van dat ik elke ochtend eerst het wasrek uit de badkamer of voor mijn kledingkast vandaan moet trekken, vooraleer ik mezelf kan aankleden .
Dat lijkt me ook wel echt irritant. Hier staat het wasrek ook vaak in de weg maar dat is meer voor het zicht dan dat ik hem steeds moet verplaatsen. Ik heb dat opgelost door alle was op 1 dag in de week te doen. Dan heb ik het overgrote deel van de week geen wasrek. Wel een stapel schone was maar ach :P
Spoilers!
pi_202303563
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook wel echt irritant. Hier staat het wasrek ook vaak in de weg maar dat is meer voor het zicht dan dat ik hem steeds moet verplaatsen. Ik heb dat opgelost door alle was op 1 dag in de week te doen. Dan heb ik het overgrote deel van de week geen wasrek. Wel een stapel schone was maar ach :P
Ik denk dat wij ook max 1-2 keer per week wassen. Maar zeker in de winter droogt ook alles zo belachelijk langzaam (want zelfs mijn 'Noorse' vriend had het bij ons ietwat koud :@ ) , dus het staat altijd wel 1,5-2 dag(en).
Maar goed, ach, ooit..... :P
pi_202303579
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat wij ook max 1-2 keer per week wassen. Maar zeker in de winter droogt ook alles zo belachelijk langzaam (want zelfs mijn 'Noorse' vriend had het bij ons ietwat koud :@ ) , dus het staat altijd wel 1,5-2 dag(en).
Maar goed, ach, ooit..... :P
Niet dat ik er eentje heb, maar een (kleine, 2e handse) wasdroger een optie?
pi_202303583
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat wij ook max 1-2 keer per week wassen. Maar zeker in de winter droogt ook alles zo belachelijk langzaam (want zelfs mijn 'Noorse' vriend had het bij ons ietwat koud :@ ) , dus het staat altijd wel 1,5-2 dag(en).
Maar goed, ach, ooit..... :P
Ooit :Y
Spoilers!
pi_202303591
Vanavond eten we noedels met sugar snaps, courgette en warmgerookte zalm. Ik zoek een sausje voor er bij. Ik maak eigenlijk altijd teriyaki maar wil wel eens iets anders. Iemand een leuke tip?
Spoilers!
pi_202303607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanavond eten we noedels met sugar snaps, courgette en warmgerookte zalm. Ik zoek een sausje voor er bij. Ik maak eigenlijk altijd teriyaki maar wil wel eens iets anders. Iemand een leuke tip?
Ik maak het sausje uit dit recept vaak bij noedels. Ik weet alleen niet hoe goed het combineert met zalm.
pi_202303622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet dat ik er eentje heb, maar een (kleine, 2e handse) wasdroger een optie?
We hebben een combi was/droger. Maar gebruiken de droger-functie eigenlijk nooit, want ik ben toch een beetje bang voor het slijten van de kleding, plus dat vreet energie. Beddengoed zou op zich wel kunnen, maar dat hangt niet zo in de weg, het rek met kleding is de grote boosdoener. :P
pi_202303624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik maak het sausje uit dit recept vaak bij noedels. Ik weet alleen niet hoe goed het combineert met zalm.
Dat lijkt me prima combineren. Ik ga hem proberen ^O^
Spoilers!
pi_202303640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat lijkt me prima combineren. Ik ga hem proberen ^O^
Een tip is om de vloeibaardere ingrediënten één voor één door de misopasta te roeren. Als je alles in één keer bij elkaar gooit, blijft de misopasta klonteren.
pi_202303654
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]
We hebben een combi was/droger. Maar gebruiken de droger-functie eigenlijk nooit, want ik ben toch een beetje bang voor het slijten van de kleding, plus dat vreet energie. Beddengoed zou op zich wel kunnen, maar dat hangt niet zo in de weg, het rek met kleding is de grote boosdoener. :P
Ik gebruik de droger 1 keer in de week. Ik doe eerst alle wassen en pluk dan alles dat in de droger gaat er tussen uit. Dat droog ik dan allemaal in een trommel. In de praktijk is dat beddengoed, handdoeken, ondergoed, sokken, schoonmaakdoeken en als ze er bij passen ook klusshirts.

Ik droog trouwens ook veel op hangertjes, dat hangt een stuk minder in de weg voor mij dan dat het op het wasrek zou doen.
Spoilers!
pi_202303885
Drogen van beddengoed in huize AnneX:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de droger: handdoeken, ondergoed, t-shirts.
En kleding, sokken op wolprogramma en op hangertjes.
#wasprotocol

Die combi was/droog lijkt mij onhandig. Ooit begrepen dat de inhoud van de wasmachine in 2 x in de droger kan. Ligt er ergens een natte was te wachten.
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:02:10 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202304080
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:47 schreef AnneX het volgende:
Drogen van beddengoed in huize AnneX:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de droger: handdoeken, ondergoed, t-shirts.
En kleding, sokken op wolprogramma en op hangertjes.
#wasprotocol

Die combi was/droog lijkt mij onhandig. Ooit begrepen dat de inhoud van de wasmachine in 2 x in de droger kan. Ligt er ergens een natte was te wachten.
Hier kan een hele wasmachine vulling in de droger. Ideaal ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:45:36 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202304563
Ik droogde ook graag aan een molen in de tuin, maar de laatste paar jaar zit dan in de zomer de was vol met haren van Eikenprocessierupsen, heel vervelend. In huis drogen doe ik beperkt in de stookruimte, maar wil ook niet teveel vocht in huis hebben. Droger wordt daarom meer gebruikt.
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:48:23 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202304591
Ik heb sinds een jaar een warmtepompdroger, en moet eerlijk zeggen dat er steeds minder aan de lijn komt te hangen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202304604
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik gebruik de droger 1 keer in de week. Ik doe eerst alle wassen en pluk dan alles dat in de droger gaat er tussen uit. Dat droog ik dan allemaal in een trommel. In de praktijk is dat beddengoed, handdoeken, ondergoed, sokken, schoonmaakdoeken en als ze er bij passen ook klusshirts.

Ik droog trouwens ook veel op hangertjes, dat hangt een stuk minder in de weg voor mij dan dat het op het wasrek zou doen.
Op zich is dat wel een optie, zeker voor in de wintermaanden. Grootste deel van onze was is toch ondergoed/handdoeken e.d. (En wat truien van vriend. Ik doe sinds ik werk belachelijk lang met kleding, want ik trek het 's voor vertrek aan, rij naar werk, trek het uit want werkkleding, eind van de dienst weer terug aan, en dan thuis ook weer uit, in het geval van avonddienst direct :D )

Ik ga eens wat nuttigs doen ofzo, denk ik. Boodschappen, dan kom ik ten minste nog even buiten vandaag.
Kan ik daarna zonder schuldgevoel gamen :P
pi_202304662
Wat ga je gamen @Candaasje ?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202304767
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:54 schreef Lonaa het volgende:
Wat ga je gamen @:Candaasje ?
Ik denk Moss O+ Was ik ooit al aan begonnen, maar nooit uitgespeeld. Echt fantastisch VR spel. Je bestuurt de muis met één hand, terwijl je er zelf in zit alsof je een soort Godheid bent die van voor/bovenaf/zijkant naar kijkt (Je kunt ook echt gaan staan en zitten en dat is soms nodig om dingen beter te kunnen zien) en met de andere hand heb je interactie met de omgeving. Van deuren openzetten tot vijanden wegduwen. Het vergt even wat coördinatie-oefening en het is op momenten echt wel (heel) uitdagend, maar het is zo mooi. Ook omdat je zelf in die wereld zit; regelmatig zit je zelf in het water en stuur je je die muis over trappetjes, paden en bruggetjes voor je langs enzo.

Moeilijk te omschrijven, en op filmpjes komt het toch niet zo mooi over als met een VR op je neus.




Alyx (Half Life) durf ik niet in mijn eentje thuis :D . Wil het toch eigenlijk wel weer eens gaan spelen. Dat is echt een van de mooiste spellen voor VR. Alleen ook wel de engste.

En wellicht sluit ik af met een rondje Beat Saber. 8-)
pi_202304812
Ik zou dat wel eens willen proberen, zo'n VR bril _O_ Ken alleen niemand die er één heeft (en waar ik over de vloer kom, want ik ken Candaasje natuurlijk wel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202304869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou dat wel eens willen proberen, zo'n VR bril _O_ Ken alleen niemand die er één heeft (en waar ik over de vloer kom, want ik ken Candaasje natuurlijk wel).
Altijd welkom hoor :D (Wel een beetje een eind rijden voor je :P )

Ik vond VR eerst echt een beetje 'mwoah', het idee ervan. Toen kwamen bij vrienden die het hadden, en toen heb ik 2 uur lang lopen rondkloten in Alyx (beetje rondgooien met blikken verf, blikjes kapot knijpen, staren naar water in flesjes en het zonlicht dat er dan op valt, etc) en toen was ik verkocht.

Enig nadeel is wel dat er nog steeds weinig (echt leuke) VR spellen zijn, het blijft vooralsnog een nichemarkt. Het zijn veel zombieshooters, en af en toe een ouder spel dat dan naar VR is omgezet (Oblivion) maar dat is hooguit 'wel aardig'. En dat de markt nu vooral door Meta wordt overgenomen is ook minder. (Was voor ons een reden om geen Occulus te kopen, en wel een VR set van Valve. Want die dingen tracken dus alles qua beweging. Eng idee dat Mark en co daar mee aan de haal gaan op den duur)
pi_202304895
Lijkt me ook best eens leuk om te proberen. :Y

Ik zit/lig op de bank. Teen doet zeer en ik heb het koud.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202304914
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:24 schreef Lonaa het volgende:
Lijkt me ook best eens leuk om te proberen. :Y

Ik zit/lig op de bank. Teen doet zeer en ik heb het koud.
Lonaa en ik komen dus een middagje VR-uitproberen *O* *)

Word je niet zeeziek oid van VR? Dat is altijd mijn idee. Had Myraela geen sport-gerelateerde spellen op VR? Boksen of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202304933
Ik heb een keer een VR spel gespeeld en kreeg instant migraine. Je verwacht het niet :')
Spoilers!
pi_202304940
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer een VR spel gespeeld en kreeg instant migraine. Je verwacht het niet :')
Denk je ook iets leuks te gaan doen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202304984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer een VR spel gespeeld en kreeg instant migraine. Je verwacht het niet :')
Moest lachen, sorry.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202304990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lonaa en ik komen dus een middagje VR-uitproberen *O* *)

Word je niet zeeziek oid van VR? Dat is altijd mijn idee.
Ik vind het prima, gezellig ^O^ 8-)

Je moet wel even wennen aan VR ja. Zeker in het begin moet je niet gelijk 3 uur achter elkaar doorgaan zonder pauze, dan kun je wel eens een zwaar hoofd krijgen.
Het scheelt heel erg dat veel spellen werken met een soort 'teleporteer'- systeem. (Of in elk geval dat als optie hebben). Dan 'verschijnsel' je naar de plek die je aanwijst in het spel, in plaats van dat je door het spel loopt terwijl je in de kamer stilstaat. (Je kunt overigens wel lopen en ook zeker ronddraaien, maar onze woonkamer is niet zo groot, dus dat is wat minder praktisch als je grotere afstanden moet overbruggen in een spel :+ )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 november 2021 @ 14:32:52 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202304991
We hebben een keer bedrijfsuitje gehad in een VR-Room.
Ging heel goed behalve het autoracen :+. Maar ja toen had je ook een stoel die meedeed. Toen werden er veel draaierig/misselijk en dat kwam die avond ook eigenlijk niet echt meer goed.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202305010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer een VR spel gespeeld en kreeg instant migraine. Je verwacht het niet :')
Ahw das wel kut.

Ik heb het één keer gehad, maar dat kwam omdat het spel niet goed gemaakt was. Was namelijk een veelvoorkomende klacht en mijn vriend werd er ook beroerd van. (Terwijl het een heel rustig spel was waarbij je in een tuin kon rondhobbelen en puzzels moest oplopen. Maar er klopte iets niet met de afstemming van dat spel, dunno.... ik heb het ook niet meer gespeeld daarna.)
pi_202305017
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:32 schreef Candaasje het volgende:

Ik vind het prima, gezellig ^O^ 8-)

Je moet wel even wennen aan VR ja. Zeker in het begin moet je niet gelijk 3 uur achter elkaar doorgaan zonder pauze, dan kun je wel eens een zwaar hoofd krijgen.
Het scheelt heel erg dat veel spellen werken met een soort 'teleporteer'- systeem. (Of in elk geval dat als optie hebben). Dan 'verschijnsel' je naar de plek die je aanwijst in het spel, in plaats van dat je door het spel loopt terwijl je in de kamer stilstaat. (Je kunt overigens wel lopen en ook zeker ronddraaien, maar onze woonkamer is niet zo groot, dus dat is wat minder praktisch als je grotere afstanden moet overbruggen in een spel :+ )
Je kan toch op de plaats lopen? (Jross zegt net dat Skyrim ook op VR is _O_ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202305023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:32 schreef borisz het volgende:
We hebben een keer bedrijfsuitje gehad in een VR-Room.
Ging heel goed behalve het autoracen :+. Maar ja toen had je ook een stoel die meedeed. Toen werden er veel draaierig/misselijk en dat kwam die avond ook eigenlijk niet echt meer goed.
Oef, nee, dat kan ik me voorstellen. Een vriend van ons speelt ook wel eens shooters waarbij je dus ook echt rondrent in het spel. Dat kan ik ook niet handelen. Maar hij zet ook gerust de 360 graden versie van Beatsaber aan (dan komen er blokjes van echt alle kanten en sta je continu te draaien) en dat is bij mij ook instant kotsmisselijk.
  dinsdag 23 november 2021 @ 14:37:47 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202305046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:32 schreef borisz het volgende:
We hebben een keer bedrijfsuitje gehad in een VR-Room.
Ging heel goed behalve het autoracen :+. Maar ja toen had je ook een stoel die meedeed. Toen werden er veel draaierig/misselijk en dat kwam die avond ook eigenlijk niet echt meer goed.
Simulatorsyndroom

Is bij de nieuwste versies stuk minder erg, maar er zijn mensen die er nu eenmaal heel erg gevoelig voor zijn

Me too :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202305048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je kan toch op de plaats lopen? (Jross zegt net dat Skyrim ook op VR is _O_ )
Oh het was Skyrim ja, ipv Oblivion! (Werkt redelijk, je merkt wel dat het er niet helemaal voor gemaakt is.)

Het fijnste is om echt stappen te kunnen maken, als je niet gebruik wil maken van de teleport-functie. Op zich kan dat als je een wat grotere ruimte hebt (het grid kan 5x5 m worden. Onze woonkamer is dat niet eens, dus ons grid staat veel kleiner afgesteld. Ik denk dat je elke kant 2 passen op kunt zetten voordat je in de TV/in de lamp/in de bank eindigt :+ )
pi_202305053
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:37 schreef Molo het volgende:

Simulatorsyndroom

Is bij de nieuwste versies stuk minder erg, maar er zijn mensen die er nu eenmaal heel erg gevoelig voor zijn

Me too :P
Ja, daarom ook eerst uitproberen voor je zo'n duur ding aanschaft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202305064
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:37 schreef Candaasje het volgende:

Oh het was Skyrim ja, ipv Oblivion! (Werkt redelijk, je merkt wel dat het er niet helemaal voor gemaakt is.)

Het fijnste is om echt stappen te kunnen maken, als je niet gebruik wil maken van de teleport-functie. Op zich kan dat als je een wat grotere ruimte hebt (het grid kan 5x5 m worden. Onze woonkamer is dat niet eens, dus ons grid staat veel kleiner afgesteld. Ik denk dat je elke kant 2 passen op kunt zetten voordat je in de TV/in de lamp/in de bank eindigt :+ )
Oblivion was ook _O_ hoor 8-) (de muziek alleen al O+ )

Ik heb hier wel eh...4x2.5 open ruimte :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 november 2021 @ 14:39:57 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202305070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, daarom ook eerst uitproberen voor je zo'n duur ding aanschaft.
Kostbaar/kotsbaar grapje anders ja :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202305073
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:39 schreef Molo het volgende:
Kostbaar/kotsbaar grapje anders ja :T
Ja, beiden _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202305110
Ik merkte trouwens dat als ik vlak tegen een migraine-aanval zat, ik de beste scores haalde bij Beat Saber. (Ik heb ze daarna niet meer kunnen evenaren) :') Zal wel een soort hyperfocus geweest zijn.
Daarna natuurlijk kotsmisselijk en hoofdpijn, maar goed, dat zat er toch al aan te komen.

Goed, ik ga boodschappen doen. Anders is de dag al weer voorbij.
pi_202305119
Ik ga ook boodschappen doen *O*

Beetje een meh-dagje tot nu toe, want ik had een afspraak vandaag en die belde af. Covid. Dus nu ben ik nogal plan-loos mijn dag aan het vullen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202305134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Eens met AnneX, @:Tele6

En.. heb je al iets van je sollie gehoord?

En hoe gaat het met de sollies van @:Kaatje1 ?
Met de sollies gaat het redelijk. Er zijn niet zo heel veel vacatures, of eigenlijk die zijn er wel maar met OV 2 uur heen en 2 uur terug. Kom regelmatig wat tegen waar het bedrijf op een bedrijventerrein zit in de Achterhoek dus zonder auto niet te bereiken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202305377
@Lucky_Strike wat fijn dat het zoveel minder is, zowel pijn als medicatie

Qua ruimte heb ik een heerlijk huis, zo’n 70M2 in mijn uppie. Maar er wonen ook genoeg mensen hier met 2 soms 3 op deze ruimte, dat zou ik toch wel lastig vinden. Maar wanneer je er in groeit kan dat vast prima. Goede vriend woonde in een woonboot van 40m2, dat vond ik echt afzien als ik daar was. Maar dat was ook heel onhandig ingericht (vond ik), als ik daar was geweest had ik overal blauwe plekken.

De was droogt hier (bijna altijd) aan lijnen in de badkamer (best een grote) of op het ballkon. Dat is ook overdek dus een onverwachte regenbui is niet echt vervelend.

Mijn moeder had nooit commentaar op mijn schoonmaakskills, voornamelijk om dat die van mijn zus zo erg slecht waren dat alles daarbij positief afstak. Ze had wel commentaar hoe ik appelmoes maakte of stoofpeertjes want niet op haar manier maar “oh, zo is het toch ook best lekker” _O-

Net eindelijk de griepprik gehaald en even condoleren bij vrienden waar vader is overleden.

Heel stom, maar ik moet altijd een primatour innemen bij een 3D film en Imax.

Nu eens kijken wat het UWV te melden heeft, die stuurde weer mailtjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_202305973
Ik vind 3D-films ook heel onprettig @Kaatje1 en dan ben ik nog niet eens wagenziek. Ik word er ook duizelig van en krijg hoofdpijn. Vind het eigenlijk ook niet fijn om te veel "in de film te zitten", want dan is het wel erg echt :')
pi_202305993
3D films heb ik meestal geen last van, behalve als ik een kater heb :')
  dinsdag 23 november 2021 @ 16:27:17 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202306363
Nylon trainingsbroeken zakken af.
Als je de trap op loopt met in je linkerhand een mok koffie, en rechts een halve-liter-glas water.

/einde bericht.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202306439
Ik ben net bij de cesartherapeut geweest. Ik moet ineens heel anders gaan staan. Dat is moeilijk zeg. Ik verlies steeds mijn evenwicht.
Spoilers!
pi_202306472
Laatste keer bhv op locatie was met VR-brillen. Ze verzonnen daar sowieso altijd leuke lessen.

Hier echt knetterende koppijn. Combinatie van dag 1 ongesteld, en alle holtes dicht met keroni. Lieve schoonpaps komt zo zuurvlees en verse rode kool brengen O+ We eten elke dinsdag daar, maar eerst was hij ziek, en nu wij, dus al 3 weken gemist.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_202306598
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben net bij de cesartherapeut geweest. Ik moet ineens heel anders gaan staan. Dat is moeilijk zeg. Ik verlies steeds mijn evenwicht.
Je ‘moet’ niks. 😎

Het kan anders..het kan beter …met positieve invloed op klachten t.z.t.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te lezen, dat klachten verminderen 8-)
pi_202306666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:33 schreef Syrena het volgende:
Laatste keer bhv op locatie was met VR-brillen. Ze verzonnen daar sowieso altijd leuke lessen.

Hier echt knetterende koppijn. Combinatie van dag 1 ongesteld, en alle holtes dicht met keroni. Lieve schoonpaps komt zo zuurvlees en verse rode kool brengen O+ We eten elke dinsdag daar, maar eerst was hij ziek, en nu wij, dus al 3 weken gemist.
Jullie wonen toch in Limburg?
Hoe komt het dat kerona daar zo hevig weer is opgelaaid?
Sterkte ermee. Hopelijk proef je iets!
pi_202306693
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:27 schreef fietsie het volgende:
Nylon trainingsbroeken zakken af.
Als je de trap op loopt met in je linkerhand een mok koffie, en rechts een halve-liter-glas water.

/einde bericht.
Oops. Alles heel gebleven? o|O
pi_202306749
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:40 schreef AnneX het volgende:
quote:

Op dinsdag 23 november 2021 16:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben net bij de cesartherapeut geweest. Ik moet ineens heel anders gaan staan. Dat is moeilijk zeg. Ik verlies steeds mijn evenwicht.
Je ‘moet’ niks. 😎

Het kan anders..het kan beter …met positieve invloed op klachten t.z.t.
SPOILER
doet mij denken aan een mevrouw - die laat ik netjes zeggen- met geklauwde tenen stond. En bij wijze van spreken, eigenlijk letterlijk zich overeind hield door de schoudergordel opgetrokken te houden 24/7.
Drie x raden hoe zij scoorde op hoofdpijnklachten. 8/10 continu
Fijn om te lezen, dat klachten verminderen
Nou ik toch bezig ben, ga ik maar gelijk voor het hele houding-project. Ik begin heel voorzichtig te hopen dat ik misschien wel van de hoofdpijn af kom.

Ik sta dus blijkbaar op mijn voorvoer, met knieën op slot, buik en hoofd naar voren.
Spoilers!
pi_202306783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:33 schreef Syrena het volgende:
Laatste keer bhv op locatie was met VR-brillen. Ze verzonnen daar sowieso altijd leuke lessen.

Hier echt knetterende koppijn. Combinatie van dag 1 ongesteld, en alle holtes dicht met keroni. Lieve schoonpaps komt zo zuurvlees en verse rode kool brengen O+ We eten elke dinsdag daar, maar eerst was hij ziek, en nu wij, dus al 3 weken gemist.
Wat een klotecombinatie! Beterschap. En eet smakelijk.
Spoilers!
pi_202306813
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jullie wonen toch in Limburg?
Hoe komt het dat kerona daar zo hevig weer is opgelaaid?
Sterkte ermee. Hopelijk proef je iets!
Geen idee. F. is heel voorzichtig, werkt veel thuis. Maar goed ook, want hij heeft het blijkbaar ergens binnen 2 uurtjes opgelopen, poolwedstrijd, waar hij al tegenop zag. QR werd er gescand, maar dat zegt dus niks.

De media denken dat het aan het verenigingsleven ligt, i.c.m. veel wappies, denk ik zelf...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 23 november 2021 @ 16:51:21 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202306840
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jullie wonen toch in Limburg?
Hoe komt het dat kerona daar zo hevig weer is opgelaaid?
Sterkte ermee. Hopelijk proef je iets!
Omdat het zondige katholieken zijn natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202306914
Kunnen een paar mensen hun F misschien dumpen en een partner met een andere letter kiezen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202306924
Nou ja, leg ik op de nieuwe bank een plaid. Nika ligt daar altijd wanneer ik 1,5 meter of verder daar vandaan ben. En omdat ze regelmatig spuugt leek me een plaid wel slim. Sinds de bank en hocker er zijn, nu anderhalve dag, ligt madame alleen maar op de hocker o|O

Net aan m'n laatste sollicitatieverplichting voldaan. Secretaresse bij een zorginstelling. Er stond ook nog een leuke vacature bij een zorgverzekeraar, daar had ik 5-10 jaar geleden zo op geschreven, maar best een pittige functie en ik wil best (graag zelfs) hard werken, maar tussen de regels door las ik dat het weer zo'n zware functie zou zijn met ook deels overnemen van een andere functie.

Straks weer de halfjaarlijkse VvE vergadering via teams en volgens mij maar weinig deelnemers.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:00:02 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202306990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kunnen een paar mensen hun F misschien dumpen en een partner met een andere letter kiezen?
Ik heb een K *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:00:22 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202306993
En nee, dat is geen Kerona

Die term :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202307010
Oh, ik associeer dat helemaal niet met Kerona.

Ik associeer K met De Grote K. Zoals er mensen zijn die dat zo noemen -O- :r
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202307025
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kunnen een paar mensen hun F misschien dumpen en een partner met een andere letter kiezen?
Akkoord. Ik heb deze ook al vrij lang.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:03:54 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202307034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:02 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik associeer dat helemaal niet met Kerona.

Ik associeer K met De Grote K. Zoals er mensen zijn die dat zo noemen -O- :r
Idem

Kankâh

Nee dat ook niet, net zo ergerlijk dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202307048
Tegen "die heb Kaaaaah" ken ik al net zo goed als tegen "maandelijkse ellende :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202307069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou ik toch bezig ben, ga ik maar gelijk voor het hele houding-project. Ik begin heel voorzichtig te hopen dat ik misschien wel van de hoofdpijn af kom.

Ik sta dus blijkbaar op mijn voorvoer, met knieën op slot, buik en hoofd naar voren.
Als je dit onder de knie hebt - hear hear - dan komt de zithouding aan bod 😂
En het lopen…en het bukken …en de armen gebruiken…🤪
Allemaal praktisch toe te passen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202307118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tegen "die heb Kaaaaah" ken ik al net zo goed als tegen "maandelijkse ellende :D
Echt 8)7 zegt men dat nog?
Dat is zo’n jaren 50 kreet. Alleen al van het volledige woord uitspreken zou je al kanker kunnen krijgen.
#wappie
pi_202307131
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Als je dit onder de knie hebt - hear hear - dan komt de zithouding aan bod 😂
En het lopen…en het bukken …en de armen gebruiken…🤪

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De zithouding heb ik al gehad *O* Over 3 weken heb ik de laatste afspraak, dan gaan we het inderdaad over lopen hebben. Gelukkig is dat de laatste afspraak, dan ben ik 200 euro armer :{

Jouw oefeningen zijn vast heel nuttig tijdens het zingen.
Spoilers!
pi_202307135
Huuh, houdingstrauma's :P

Zo, bij de vorige vaccinatie had ik om deze tijd koorts, nu geloof ik niet. Winst *O* Ik voel wel een stijve arm opkomen, maar eens zien wat dat nog wordt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:11:31 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202307144
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb een K *)
-kijkt verward-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202307147
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De zithouding heb ik al gehad *O* Over 3 weken heb ik de laatste afspraak, dan gaan we het inderdaad over lopen hebben. Gelukkig is dat de laatste afspraak, dan ben ik 200 euro armer :{

Jouw oefeningen zijn vast heel nuttig tijdens het zingen.
Djeezuss, er zit toch 9 x in de aanvullende verzekering?
pi_202307161
Maar dan moet je wel aanvullend verzekerd zijn. ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:14:31 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202307168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:13 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan moet je wel aanvullend verzekerd zijn. ;)
Voor een nieuwe F.?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202307180
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Djeezuss, er zit toch 9 x in de aanvullende verzekering?
Doe je een AV m.i.v. volgend jaar en plan je herhalingslessen voordat de tuin weer aandacht vraagt met belastende bewegingen ( voor de schouder).

Jouw oefeningen zijn vast heel nuttig tijdens het zingen. >>Oefenstof van Marie Cesar. B-)
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:16:14 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202307183
Hmmmm rond deze tijd vorig jaar had ik riant keuze uit verschillende webshops die verschillende soorten en grootte ossenhaas aanboden... Nu eigenlijk overal alleen maar kleine Zuid-Amerikanen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:16:30 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202307185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
-kijkt verward-
Koos *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202307197
Verkeerd gequoot. Nou ja. Interessant.

@Clubsoda succes met de arm! Word je verwend nu? Bijv. Vrijgesteld van koken.
pi_202307207
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:17 schreef AnneX het volgende:
Verkeerd gequoot. Nou ja. Interessant.

@:Clubsoda succes met de arm! Word je verwend nu? Bijv. Vrijgesteld van koken.
Ja, door mijzelf want ik kookte zondag al :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202307214
En hoe is het met Lonaa in de ziekenboeg?
Laat de voet / teen wel sporten toe?

Hier is het voornemen om te sporten gesneuveld in de dagplanning. Dat wordt pas zaterdag. Misschien? >:O
pi_202307221
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, door mijzelf want ik kookte zondag al :D
:D
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:23:26 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202307233
Goh wel mooi, via ons Intranet wordt online mentale weerbaarheidstraining aangeboden nu, op onderwerpen als Corona, maar ook Thuiswerken en zo... Iemand ervaring met Mirro.nl ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202307243
Nou, de laatste dan.
Van de week zo’n leuke trui gekocht! Met vleermuismouwena.
En dat lichtblauw is meer petrol kleur. Prachtig.
Bij de boothals komt wel een shawl voor de kouwelijke nek.🤪

Werkt de link? https://www.wefashion.nl/(...)0133&backtolist=true
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:25:46 #143
370431 drakin
vurig typje
pi_202307251
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:24 schreef AnneX het volgende:
Nou, de laatste dan.
Van de week zo’n leuke trui gekocht! Met vleermuismouwen.
En dat lichtblauw is meer petrol kleur. Prachtig.

Werkt de link? https://www.wefashion.nl/(...)0133&backtolist=true
Het is grijs?

vleermuismouwen weer in, eighties are back!
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_202307260
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:25 schreef drakin het volgende:

[..]
Het is grijs?

vleermuismouwen weer in, eighties are back!
Ja, leuk hè. Het is grijs/petrol like. w/
pi_202307268
Leuke trui, vind vleermuismouwen zo leuk m te zien, maar vind ze niet lekker zitten, of je moet er een shirt onder doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202307283
Oh deze https://www.wefashion.nl/(...)0133&backtolist=true
De staande houding van de mevrouw doet pijn aan mijn ogen en leidt volledig af van wat zij wil showen. oO/
pi_202307285
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:20 schreef AnneX het volgende:
En hoe is het met Lonaa in de ziekenboeg?
Laat de voet / teen wel sporten toe?

Hier is het voornemen om te sporten gesneuveld in de dagplanning. Dat wordt pas zaterdag. Misschien? >:O
De Teen laat wel een en ander toe, maar bijv. geen push ups/burpees/roeien omdat De Teen dan moet buigen + gewicht erop.

Ik heb er wel nog last van, ook wel met lopen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202307306
Ach -O-

Denk aan Blues Teen zoals iemand eerder opmerkte.
pi_202307315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuke trui, vind vleermuismouwen zo leuk m te zien, maar vind ze niet lekker zitten, of je moet er een shirt onder doen.
Heerlijk ruim en natuurlijk een hempie eronder. w/
pi_202307316
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:31 schreef AnneX het volgende:
Ach -O-

Denk aan Blues teen zoals iemand eerder opmerkte.
Daar hebben ze toch ook niks mee gedaan?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202307327
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Daar hebben ze toch ook niks mee gedaan?
Volgens mij gespalkt? Of het was té laat daarvoor.
Het geheugen laat mij in de steek.
Er gebeurt zó veel bij iedereen in de sc.
#hotnaarhaar
pi_202307331
Geamputeerd. O+


Nee niks. Is nog niet helemaal over maar van een pijnscore 12, eind mei is het nu nog 1 of 2.


:*
pi_202307350
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:34 schreef Blues het volgende:
Geamputeerd. O+

Nee niks. Is nog niet helemaal over maar van een pijnscore 12, eind mei is het nu nog 1 of 2.

:*
Bleh, vervelend dat het zo lang duurt bij je. :X Ik hoop hier eerder af te zijn, maar ja, schouder laat me ook al bijna 4 maand in de steek dus zal wel niet. Haha ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202307353
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:37 schreef Lonaa het volgende:

Bleh, vervelend dat het zo lang duurt bij je. :X Ik hoop hier eerder af te zijn, maar ja, schouder laat me ook al bijna 4 maand in de steek dus zal wel niet. Haha ;(
Schouderproblemen zijn notoir voor een lang, slepend proces :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202307367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Schouderproblemen zijn notoir voor een lang, slepend proces :X
I know ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202307378
Heb mezelf na een pittige therapie sessie een rood corduroy rokkie kado gegeven met het wandelen van psych maar huis via de Hema.
Kleine Blues tot 10 jaar is vanmiddag gezien en gehoord. Jezus wat kan je daar verdrietig van zijn. :'(
Op naar de 'van mijn 10e tot mijn 20e' :% :%
Emoosies :B
pi_202307392
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:37 schreef Lonaa het volgende:


Bleh, vervelend dat het zo lang duurt bij je. :X Ik hoop hier eerder af te zijn, maar ja, schouder laat me ook al bijna 4 maand in de steek dus zal wel niet. Haha ;(
Haha :( :* :*
pi_202307455
Vleermuismouwen, die heb ik ook nog :Y Ik vind ze best prima zitten, alleen soms met een (strakkere) jas niet ideaal. Wel inderdaad een shirtje onder, maar dat doe ik altijd wel met wijdere truien.

Ik ging pastinaak met zoeteaardappel, champignonnen, uitje, wortels en pompoenblokjes met een sausje van agave of maple-syrup (ipv honing) met mosterd uit de oven maken.

Ben ik de pastinaak vergeten }:|
pi_202307571
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:34 schreef Blues het volgende:
Geamputeerd. O+

Muts 😂
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:41 schreef Blues het volgende:
Heb mezelf na een pittige therapie sessie een rood corduroy rokkie kado gegeven met het wandelen van psych maar huis via de Hema.
Kleine Blues tot 10 jaar is vanmiddag gezien en gehoord. Jezus wat kan je daar verdrietig van zijn. :'(
Op naar de 'van mijn 10e tot mijn 20e' :% :%
Emoosies :B
Wat een werk _O_ Lucht het op om gehoord te worden door een buitenstaander, die helpt duiden?
pi_202307589
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:49 schreef Candaasje het volgende:
Vleermuismouwen, die heb ik ook nog :Y Ik vind ze best prima zitten, alleen soms met een (strakkere) jas niet ideaal. Wel inderdaad een shirtje onder, maar dat doe ik altijd wel met wijdere truien.

Ik ging pastinaak met zoeteaardappel, champignonnen, uitje, wortels en pompoenblokjes met een sausje van agave of maple-syrup (ipv honing) met mosterd uit de oven maken.

Ben ik de pastinaak vergeten }:|
En suffie. Winkels zijn dicht toch nu? En het klinkt zo lekker.

Hier wordt het iets snels in 15 minuten, want mnX gaat vanavond zoomen met de fotoclub. Ja, dat werkt.
pi_202307608
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:41 schreef Blues het volgende:
Heb mezelf na een pittige therapie sessie een rood corduroy rokkie kado gegeven met het wandelen van psych maar huis via de Hema.
Kleine Blues tot 10 jaar is vanmiddag gezien en gehoord. Jezus wat kan je daar verdrietig van zijn. :'(
Op naar de 'van mijn 10e tot mijn 20e' :% :%
Emoosies :B
Wat verdrietig toch, jij en zoveel anderen hier met slechte herinneringen aan vroeger. -O- :*
We have far more in common than that which devides us..
pi_202307628
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:41 schreef Blues het volgende:
Heb mezelf na een pittige therapie sessie een rood corduroy rokkie kado gegeven met het wandelen van psych maar huis via de Hema.
Kleine Blues tot 10 jaar is vanmiddag gezien en gehoord. Jezus wat kan je daar verdrietig van zijn. :'(
Op naar de 'van mijn 10e tot mijn 20e' :% :%
Emoosies :B
Stoer bezig hoor :*

Ik heb vanmiddag een uurtje NEE mogen roepen tegen therapeut. Dat luchtte ook wel op. :D
pi_202307655
En de galerijdeur is stuk :(
Sleutel wil er wel in, maar niet draaien.

Ik dacht eerst dat ik gek aan het worden was, maar nu blijkt de rest van de verdieping hetzelfde probleem te hebben. *G*

Buurjongen heeft er nu duct tape omheen gedaan zodat de deur open blijft. En we doen allemaal een melding bij de huisvesting. De huisvesting is erg goed met deuren -- ahem portiekdeur die al tijden maar half open wil en niet dicht en waavan de cilinder los in het slot wiebelt -- dus we zullen zien :X
pi_202307715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe je een AV m.i.v. volgend jaar en plan je herhalingslessen voordat de tuin weer aandacht vraagt met belastende bewegingen ( voor de schouder).

Jouw oefeningen zijn vast heel nuttig tijdens het zingen. >>Oefenstof van Marie Cesar. B-)
Ik neem volgend jaar wel een aanvullende verzekering ja. Ik moet nog even onderzoeken hoe of wat. Ik heb al zeker 10 jaar geen aanvullende verzekering gehad. Ik heb ook een nieuwe bril nodig, misschien kan ik wat combineren.
Spoilers!
pi_202307875
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Bleh, vervelend dat het zo lang duurt bij je. :X Ik hoop hier eerder af te zijn, maar ja, schouder laat me ook al bijna 4 maand in de steek dus zal wel niet. Haha ;(
Ik brak ooit een teen toen ik van de trap lazerde. Ik kan me niet herinneren er extreem veel last van gehad te hebben, ik wist ook niet eens dat hij gebroken was tot mijn podotherapeut liet zien dat het ding wel héél onbewegelijk is :') En dat klopt ook wel, want als ik met yoga op mijn tenen moet zitten, merk ik dat heel duidelijk. Verder nauwelijks, ook niet met hardlopen.

Ik weet eigenlijk niet wat je opschiet met dit verhaal :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202307894
Ik O+ mijn aanvullende verzekering wel hoor :Y Lekker vaak naar de fysio O+ , bril voor het kind, zolen bij de podo-mevrouw dus. Geen idee of 'het uit kan', maar ik vind het wel rustig om nergens over na te denken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202307948
Ja hoi! Groeten uit noord-Spanje. Nat, koud, mistig.

Maarrrrrrrrrr wel mooi. En we hebben een houtkachel (geen andere verwarming), een hele stapel vrij vers hout, en 20 lucifers. Dus we houten de boel mooi gloeiende gloeiende en dan houden we het bij de kachel warm genoeg. En voor op het bed hebben we een elektrische deken mee, want die reist altijd mee heen & weer naar Spanje *) :')

Het is wel móói hier, en we zitten aan een verlaten weggetje, dus we kunnen rustig (in regenpak) met honden de deur uit.






Deze lijkt net echt, dat is 'ie ook wel, maar hij is plat. Zo plat als het wegdek zeg maar.


Hond is redelijk tevree want ze mag in een stoel liggen (op een deken van ons)


Wij zijn tevree want we blijken een oven met spit! te hebben én we hadden een kip gekocht gister in de super



En dit is de weersvoorspelling. Gezellig!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202307986
'T is er niet voor niets zo groen met koeien moet je maar denken :P Het ziet er heel knus uit in ieder geval!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202308067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:16 schreef fietsie het volgende:
Hmmmm rond deze tijd vorig jaar had ik riant keuze uit verschillende webshops die verschillende soorten en grootte ossenhaas aanboden... Nu eigenlijk overal alleen maar kleine Zuid-Amerikanen....
Alles is op na 1,5 jaar Corona 8-)

Ik heb de bbq eindelijk schoongemaakt want die wilde niet fikken door teveel kleine brokjes. Binnenkort eens shortribs op het vuur denk ik :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202308140
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
Ja hoi! Groeten uit noord-Spanje. Nat, koud, mistig.

Maarrrrrrrrrr wel mooi. En we hebben een houtkachel (geen andere verwarming), een hele stapel vrij vers hout, en 20 lucifers. Dus we houten de boel mooi gloeiende gloeiende en dan houden we het bij de kachel warm genoeg. En voor op het bed hebben we een elektrische deken mee, want die reist altijd mee heen & weer naar Spanje *) :')

Het is wel móói hier, en we zitten aan een verlaten weggetje, dus we kunnen rustig (in regenpak) met honden de deur uit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze lijkt net echt, dat is 'ie ook wel, maar hij is plat. Zo plat als het wegdek zeg maar.

[ afbeelding ]
Hond is redelijk tevree want ze mag in een stoel liggen (op een deken van ons)

[ afbeelding ]
Wij zijn tevree want we blijken een oven met spit! te hebben én we hadden een kip gekocht gister in de super
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dit is de weersvoorspelling. Gezellig!
Ziet er op de foto's ook uit als een mooie omgeving. Knus ook. Het doet me alleen wat aan Engeland denken :+ En binnenkort dus foto's met sneeuw? *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:59:23 #171
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202308195
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik neem volgend jaar wel een aanvullende verzekering ja. Ik moet nog even onderzoeken hoe of wat. Ik heb al zeker 10 jaar geen aanvullende verzekering gehad. Ik heb ook een nieuwe bril nodig, misschien kan ik wat combineren.
Ik had dit jaar nog 100 euro voor de bril via zekur. Is ook inclusief tandarts en reisverzekering. Eventueel handig. Weet alleen niet hoeveel erin zit van wat je nodig hebt :D
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:06:08 #172
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_202308279
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
Ja hoi! Groeten uit noord-Spanje. Nat, koud, mistig.

Maarrrrrrrrrr wel mooi. En we hebben een houtkachel (geen andere verwarming), een hele stapel vrij vers hout, en 20 lucifers. Dus we houten de boel mooi gloeiende gloeiende en dan houden we het bij de kachel warm genoeg. En voor op het bed hebben we een elektrische deken mee, want die reist altijd mee heen & weer naar Spanje *) :')

Het is wel móói hier, en we zitten aan een verlaten weggetje, dus we kunnen rustig (in regenpak) met honden de deur uit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze lijkt net echt, dat is 'ie ook wel, maar hij is plat. Zo plat als het wegdek zeg maar.

[ afbeelding ]
Hond is redelijk tevree want ze mag in een stoel liggen (op een deken van ons)

[ afbeelding ]
Wij zijn tevree want we blijken een oven met spit! te hebben én we hadden een kip gekocht gister in de super
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dit is de weersvoorspelling. Gezellig!
Cantabria O+
Niet echt de ideale week nee. Mijn vrouw gaat dit weekend naar Andorra. De sneeuwkettingen liggen al in de auto. :P
Siesta & Fiesta!
pi_202308315
Wat een schattig huisje @sigme
En sneeuw :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_202308336
whaha
We have far more in common than that which devides us..
pi_202308395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik had dit jaar nog 100 euro voor de bril via zekur. Is ook inclusief tandarts en reisverzekering. Eventueel handig. Weet alleen niet hoeveel erin zit van wat je nodig hebt :D
Ergens in de komende maand zoek ik het uit. We hebben allebei een grote tandartsverzekering dus met een aanvullende verzekering werd het wel erg duur. Geen nood ook want we hebben het allebei al 10 jaar niet nodig. Het is nu even balen dat ik zelf moet betalen maar we hebben wel al die jaren geen premie betaald voor iets dat we niet nodig hebben.

Als ondernemers hebben we ook nog zo'n 150 euro per maand aan belasting voor ZVW dat we moeten betalen. Plus al mijn niet vergoede ziektekosten. We zitten zo aan de 700 euro per maand.
Spoilers!
pi_202308406
Wat een gaaf hutje Sigme O+
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 november 2021 @ 19:27:33 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202308547
Moet dit jaar ook gaan shoppen qua zorg. Zat bij Besured, maar die hebben de boel overgedragen aan VGZ.
Ik wil wel fysio in de achtervang hebben en ook tandarts, want komt er 4x per jaar voor de mondhyg.

Ik had een perfecte vz voor 100% t/m 350 euro. Dat gaf ik ongeveer uit, maar betaalde door de vz 160 per jaar. VGZ is en duurder en dekt maar 100% t/m 250 :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202308876
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ergens in de komende maand zoek ik het uit. We hebben allebei een grote tandartsverzekering dus met een aanvullende verzekering werd het wel erg duur. Geen nood ook want we hebben het allebei al 10 jaar niet nodig. Het is nu even balen dat ik zelf moet betalen maar we hebben wel al die jaren geen premie betaald voor iets dat we niet nodig hebben.

Als ondernemers hebben we ook nog zo'n 150 euro per maand aan belasting voor ZVW dat we moeten betalen. Plus al mijn niet vergoede ziektekosten. We zitten zo aan de 700 euro per maand.
hallelujah…wat een bedrag joh.

Wij hebben geen ta verzekerd. Al die jaren niet. En evt. kosten als mondhyg een aantal malen per jaar en ta controle zijn aftrekbaar. >:O
pi_202308903
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik brak ooit een teen toen ik van de trap lazerde. Ik kan me niet herinneren er extreem veel last van gehad te hebben, ik wist ook niet eens dat hij gebroken was tot mijn podotherapeut liet zien dat het ding wel héél onbewegelijk is :') En dat klopt ook wel, want als ik met yoga op mijn tenen moet zitten, merk ik dat heel duidelijk. Verder nauwelijks, ook niet met hardlopen.

Ik weet eigenlijk niet wat je opschiet met dit verhaal :')
:D Ik vind het wel fijn om te horen dat mensen met gebroken tenen gewoon nog kunnen functioneren, dus het helpt wel iets. :7

Mijn tenen zijn al vrij onbewegelijk. Allemaal. Ze kunnen wat op en neer als geheel, maar dat is het wel. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202308928
@sigme dat je gewoon een soortgelijk huis - gezien inrichting - vindt in een andere streek. B-)
De verzakte hut neem ik niet serieus. Dat is folklore.

En die platte hagedis in 2D.
pi_202309228
Oh nee, de foto van dat hutje is niet het hutje waar ik in zit!
Lijkt er best op, maar de onze heeft een paar raampjes. Ik heb er nog geen foto van. Als (als!) het morgen nog licht wordt met zicht >5 meter zal ik ons hutje op de foto zetten!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202309331
Ik heb een appje geinstalleerd dat op het hele uur een piepje geeft. Dan kan ik vanacht er een paar keer uit om de kachel te voeren.
Vannacht waren we rond 2u geweest en daarna werd ik pas om 6u wakker en toen moest ik ‘m voor de poorten van de hel wegslepen. Ik moest er bijna een van onze 20 lucifers aan spenderen! Dus niet weer zo lang slapen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202309661
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:03 schreef AnneX het volgende:

Wat een werk _O_ Lucht het op om gehoord te worden door een buitenstaander, die helpt duiden?
Ja zeker! Ik begrijp nu al veel meer dingen over mezelf 'hoe ik zo geworden ben' ;)

En het levert me veel op, want ik heb dingen nagevraagd bij 14 jaar oudere zus en die belde net, met ook weer dingen uit mijn kindertijd die ik niet wist. (Gaat dan over de toestand in het gezin, tussen ouders).
Dus dat is ook heel fijn en we gaan elkaar steeds beter begrijpen O+
pi_202309675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:08 schreef Tele6 het volgende:

Stoer bezig hoor :*

Ik heb vanmiddag een uurtje NEE mogen roepen tegen therapeut. Dat luchtte ook wel op. :D
Zo dan :D :o
Ja ik had bij sommige herinneringen/flarden zin om ff op een zo'n bokszak te rammen >:)
pi_202309687
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik brak ooit een teen toen ik van de trap lazerde. Ik kan me niet herinneren er extreem veel last van gehad te hebben, ik wist ook niet eens dat hij gebroken was tot mijn podotherapeut liet zien dat het ding wel héél onbewegelijk is :') En dat klopt ook wel, want als ik met yoga op mijn tenen moet zitten, merk ik dat heel duidelijk. Verder nauwelijks, ook niet met hardlopen.

Ik weet eigenlijk niet wat je opschiet met dit verhaal :')
Another teengate-story!
Rare jongens die tenen!
pi_202309698
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef sigme het volgende:
Ja hoi! Groeten uit noord-Spanje. Nat, koud, mistig.

Maarrrrrrrrrr wel mooi. En we hebben een houtkachel (geen andere verwarming), een hele stapel vrij vers hout, en 20 lucifers. Dus we houten de boel mooi gloeiende gloeiende en dan houden we het bij de kachel warm genoeg. En voor op het bed hebben we een elektrische deken mee, want die reist altijd mee heen & weer naar Spanje *) :')

Het is wel móói hier, en we zitten aan een verlaten weggetje, dus we kunnen rustig (in regenpak) met honden de deur uit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze lijkt net echt, dat is 'ie ook wel, maar hij is plat. Zo plat als het wegdek zeg maar.

[ afbeelding ]
Hond is redelijk tevree want ze mag in een stoel liggen (op een deken van ons)

[ afbeelding ]
Wij zijn tevree want we blijken een oven met spit! te hebben én we hadden een kip gekocht gister in de super
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dit is de weersvoorspelling. Gezellig!
Krijg enorm zin om onder dat hondendekentje met mijn beentjes opgetrokken voor de haard te zitten en naar de schapen koeien te kijken O+
Hele fijne vibe daar.
Geniet ervan! :*
pi_202309725
Mijn tenen bewegen verder best prima, alleen is de ene niet meer zo buigbaar. Ik oefen vaak met al m'n tenen optillen en een voor een neerzetten O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202310018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja zeker! Ik begrijp nu al veel meer dingen over mezelf 'hoe ik zo geworden ben' ;)

En het levert me veel op, want ik heb dingen nagevraagd bij 14 jaar oudere zus en die belde net, met ook weer dingen uit mijn kindertijd die ik niet wist. (Gaat dan over de toestand in het gezin, tussen ouders).
Dus dat is ook heel fijn en we gaan elkaar steeds beter begrijpen O+
Mooi, dat je bij je oudere zus terecht kan voor verhalen van vroeger.
Veertien jaar! Gewoon (bijna) een generatie!
pi_202310106
Adele stort haar hart uit bij Oprah in de Rose Garden ( van Oprah dan), op 3

Zou zij zelf in haar eentje tot alle inzichten zijn gekomen?
Het levert mooie galmende liedjes op.
pi_202310175
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
hallelujah…wat een bedrag joh.

Wij hebben geen ta verzekerd. Al die jaren niet. En evt. kosten als mondhyg een aantal malen per jaar en ta controle zijn aftrekbaar. >:O
Wij hebben dure monden helaas. Ik heb dit jaar weer een kroon. Vorig jaar en het jaar er voor een brug. Veel jaren daarvoor wortelkanaalbehandelingen.
J heeft enorm hoge rekeningen van de mondhygiënist, hij heeft parodontitis. In december en januari krijgt hij behandelingen van 700 euro per stuk.

We zijn allebei tot 500 euro verzekerd, 80% van de kosten wordt vergoed. Bij elkaar moeten we nog 500 euro bijbetalen.
Spoilers!
pi_202310389
Ja, dan haal je de premie wel uit. Poeh.

Kaakchirurg om restant brug te verwijderen werd vergoed.
Twee jaar 25% van gebit kwijt daardoor. Toen eindelijk tijd en gelegenheid voor implantaten. Wordt niet vergoed ondanks een onvolledig gebit.
Daarmee kwamen wij wel aan de drempel. Met nog wat medische fitness 2 x week van mn.X.
Nou ja, dat scheelt dan weer 30% of zo.
  dinsdag 23 november 2021 @ 21:11:35 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_202310490
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
De Teen laat wel een en ander toe, maar bijv. geen push ups/burpees/roeien omdat De Teen dan moet buigen + gewicht erop.

Ik heb er wel nog last van, ook wel met lopen.
Push ups en burpees gaan perfect op/met 1 been. Bij push up kun je ook de gewonde voet over het been leggen dat wel het werk kan doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202310689
Adele begon met 4,5 kg en doet nu deadliften met 70.
Nog geen Lonaa.
pi_202310821
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:23 schreef AnneX het volgende:
Adele begon met 4,5 kg en doet nu deadliften met 70.
Nog geen Lonaa.
Ik deed meer dan Adele *O*

Niet meer dan Lonaa :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202310955
Vergadering klaar. Vervelende meneer kreeg niet wat hij wilde en logde uit. Toen ging het snel :P

Vanavond blijkbaar rellen in mijn stad, maar het schijnt mee te vallen, wel veel harde knallen een uurtje geleden en nu weer. De heldhaftigen zijn de wijken ingevlucht, maar hier komen zal wel te ver hard lopen zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_202311761
Dagje sauna. Deze keer geen opgieting gedaan. Om iemand van hier te quoten: teveel zondige katholieken. :P

Vond het gewoon geen fijn plan, met een hoop mensen in een kleine ruimte zitten waarbij iemand actief de lucht rond wappert. Dus wat sauna’s gedaan, lekkere lunch, geweekt in een hottub, zwembad een poosje voor ons alleen en voor de grote (18.00 uur) vertrektijd onderweg naar huis. Via restaurant, lekker gegeten ook.

In de sauna was het ‘badpak mag’ dag. Dat doen we niet meer. 75% daadwerkelijk in badpak, maar als blootlopers (want dat is gewoon veel fijner O+ ) voelde dat niet ongemakkelijk. Alleen… het (b)lijken mensen te zijn die zelden in de sauna komen. En dus dingen doen als: hun jas over onze jas hangen. Slippers op onze slippers leggen (er was plek zat). Gezellig kletsend de sauna inkomen (en daarmee doorgaan }:| ), dat ook in de rustruimte doen en op onze Stttt…. een bozig ‘Nou ja zeg!’ als antwoord geven.

Nee, niet het publiek wat ik gewend ben. Wat rustig is, de ander de ruimte laat en eigendommen respecteert.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202312066
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:

Mooi, dat je bij je oudere zus terecht kan voor verhalen van vroeger.
Veertien jaar! Gewoon (bijna) een generatie!
Zij had meer tijd voor mij dan mijn eigen moeder, dus je zou het idd kunnen zien als de volgende generatie :)
pi_202312091
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:49 schreef AnneX het volgende:
Adele stort haar hart uit bij Oprah in de Rose Garden ( van Oprah dan), op 3

Zou zij zelf in haar eentje tot alle inzichten zijn gekomen?
Het levert mooie galmende liedjes op.
Hoe rotter je leven, hoe mooier je muziek ;) :D

We gaan het nog terugkijken.
pi_202312270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Word je niet zeeziek oid van VR? Dat is altijd mijn idee. Had Myraela geen sport-gerelateerde spellen op VR? Boksen of zo?
Boek eens een uurtje in een VR game room?
Een week spierpijn -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202312379
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:56 schreef Vanyel het volgende:

Boek eens een uurtje in een VR game room?
Een week spierpijn -O-
Bestaat dat? :o

Ik ben uitgenodigd voor een gaming tournament :') Ik ga meedoen. Hoofdprijs is 20.000 dollar. Maar dat krijgt mijn team toch niet _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202312451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik brak ooit een teen toen ik van de trap lazerde. Ik kan me niet herinneren er extreem veel last van gehad te hebben, ik wist ook niet eens dat hij gebroken was tot mijn podotherapeut liet zien dat het ding wel héél onbewegelijk is :') En dat klopt ook wel, want als ik met yoga op mijn tenen moet zitten, merk ik dat heel duidelijk. Verder nauwelijks, ook niet met hardlopen.

Ik weet eigenlijk niet wat je opschiet met dit verhaal :')
Zij niet, maar ik wel.
Ik stap net deze week over naar een podo in ons dorp. Dus ben wel benieuwd naar ervaringsverhalen, dan weet ik daarna meteen of ik de goeie keus heb gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 23-11-2021 23:19:28 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202312517
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:27 schreef borisz het volgende:
Moet dit jaar ook gaan shoppen qua zorg. Zat bij Besured, maar die hebben de boel overgedragen aan VGZ.
Ik wil wel fysio in de achtervang hebben en ook tandarts, want komt er 4x per jaar voor de mondhyg.

Ik had een perfecte vz voor 100% t/m 350 euro. Dat gaf ik ongeveer uit, maar betaalde door de vz 160 per jaar. VGZ is en duurder en dekt maar 100% t/m 250 :s)
National academic dumpte ons ook al bij VGZ. Leek heel duur te worden, maar ze hadden er een nogal overdreven aanvullend pakket bij gedaan (37e de man). Met een tandje lager en collectiviteitskorting valt het opeens wel mee. Vond ik wel verrassend, ik kon niet echt goedkoper vinden voor vergelijkbare voorwaarden.
Maar ik wil restitutie, dat scheelt wel in keuze en prijs.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202312588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bestaat dat? :o
:Y
Met goeie VR brillen allerlei games uitproberen op een daartoe ingerichte locatie.
Ik vond jammer dat het zo lang jolig doen met 'ben je bang voor hoogte als je op een plank tussen 2 flatgebouwen vogels moet vangen' was, want daarna bankovervallers proberen te vangen was duizend toffer.
Maar na een half uur ofzo schieten en af en aan gehurkt schuilen achter een VR politieauto waar je dus geen steun aan hebt, waren mijn bilspieren niet gelukkig. H
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 23 november 2021 @ 23:24:36 #204
370431 drakin
vurig typje
pi_202312639
nope toch niet

[ Bericht 88% gewijzigd door drakin op 24-11-2021 00:04:23 ]
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_202313554
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zij niet, maar ik wel.
Ik stap net deze week over naar een podo in ons dorp. Dus ben wel benieuwd naar ervaringsverhalen, dan weet ik daarna meteen of ik de goeie keus heb gemaakt.
Ik ben tevreden met mijne. Maar ik doe er niet veel meer dan een keer per jaar mijn zooltjes laten controleren en opnieuw aanmeten. Mijn zoon is twee keer met een ingegroeide teennagel bij iemand in dezelfde praktijk geweest, dat was ook een prima ervaring. Waar ga je heen?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202313580
Bod op het huis is afgewezen. En weer door.
pi_202313583
Tevens goedemorgen, die arm hield me mooi wakker vannacht :O Het is niet eens echt pijnlijk, maar meer een raar gevoel wat je bij elke keer draaien voelt. Ik ga maar eens aan de koffie c_/
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202313586
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:11 schreef Myraela het volgende:
Bod op het huis is afgewezen. En weer door.
-O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202313588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bestaat dat? :o

Ik ben uitgenodigd voor een gaming tournament :') Ik ga meedoen. Hoofdprijs is 20.000 dollar. Maar dat krijgt mijn team toch niet _O-
Wel cool om mee te doen!
  woensdag 24 november 2021 @ 07:14:04 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202313591
Mogguh
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 07:55:21 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202313805
:W
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202313827
Goedemorgen deze morgen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202314087
Goedemorgen c_/
pi_202314102
Goedemorgen :W

Wat jammer @Myraela :*
pi_202314303
Mogge!

Wat jammer @Myraela
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 24 november 2021 @ 09:03:01 #216
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202314323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:11 schreef Myraela het volgende:
Bod op het huis is afgewezen. En weer door.
Balen zeg!

Hier komen geen geschikte huizen voorbij, maar wat een hel als je er dan eindelijk een ziet en je bod is niet goed genoeg :'(
pi_202314363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:03 schreef gcjoel het volgende:
Balen zeg!

Hier komen geen geschikte huizen voorbij, maar wat een hel als je er dan eindelijk een ziet en je bod is niet goed genoeg :'(
Achja, dat is gewoon de realiteit in de huidige markt.

De makelaar reageerde nog wel met ‘ Ook hier was het weer zo, er was er weer eentje die zijn/hun kop uitstak.’. Dus dat lees ik als ‘er was weer een gek’. Daar kun je nooit van winnen. En daar wil ik ook helemaal niet van winnen. We zaten al zat boven vraagprijs, beetje realistisch mag het wel blijven.
pi_202314486
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ben tevreden met mijne. Maar ik doe er niet veel meer dan een keer per jaar mijn zooltjes laten controleren en opnieuw aanmeten. Mijn zoon is twee keer met een ingegroeide teennagel bij iemand in dezelfde praktijk geweest, dat was ook een prima ervaring. Waar ga je heen?
Hermanns. Met hetzelfde doel als jij, alleen rij ik daar totnogtoe elke keer voor naar de ouwe stad. Naja, elke keer.. omdat ouwe stad dus al 2 of 3 jaar niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202314488
Basisschool. Groep 1/2A. Een hele ochtend. Yikes!
Ik moest (tot dusver!) maar één keer huilen, gelukkig pas op ruime afstand van het schoolplein :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_202314494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:18 schreef minilot het volgende:
Basisschool. Groep 1/2A. Een hele ochtend. Yikes!
Ik moest (tot dusver!) maar één keer huilen, gelukkig pas op ruime afstand van het schoolplein :+
Je mag m vanzelf weer ophalen zo. waarschijnlijk inclusief kerona. :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202314500
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:06 schreef Myraela het volgende:

[..]
Achja, dat is gewoon de realiteit in de huidige markt.
Bwuh, toch balen. }:| Wat is er eigenlijk aan jullie huidige huis dat je wilt verkassen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_202314506
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Je mag m vanzelf weer ophalen zo. waarschijnlijk inclusief kerona. :*
Yup :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_202314600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:18 schreef minilot het volgende:
Basisschool. Groep 1/2A. Een hele ochtend. Yikes!
Ik moest (tot dusver!) maar één keer huilen, gelukkig pas op ruime afstand van het schoolplein :+
*aai*
:*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202314616
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:20 schreef minilot het volgende:
Bwuh, toch balen. }:| Wat is er eigenlijk aan jullie huidige huis dat je wilt verkassen? :)
Huis is top, maar we willen naar regio Leiden. Reistijd naar werk en dichter bij de schoonfamilie.
  woensdag 24 november 2021 @ 09:34:31 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202314621
Ahw mini :S___D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 24 november 2021 @ 09:35:47 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202314635
En balen Myraela!
Komt vanzelf wel goed.. ik begreep dat de stijging van de prijzen aan het afvlakken is.. ^O^
Nu idd nog de achterlijken de nek om draaien ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202314672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Huis is top, maar we willen naar regio Leiden. Reistijd naar werk en dichter bij de schoonfamilie.
Ah, dat had ik inderdaad even gemist dan. Naja, op zich fijn dat je huidige huis dan prettig genoeg is om niet onmiddellijk weg te willen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_202314681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:35 schreef Barreltje het volgende:
Nu idd nog de achterlijken de nek om draaien ;)
Drastisch! :D
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 24 november 2021 @ 09:42:42 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202314724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:39 schreef minilot het volgende:

[..]
Drastisch! :D
Effectief :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 24 november 2021 @ 09:45:34 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202314756
In heb nu op het werk wel een intressant verhaal.

Omdat ik nu single ben betaal ik ineens 140% MEER belasting over m'n salaris ..
Ja andere belasting schaal.. hoe dan???

:o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 24 november 2021 @ 09:54:08 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_202314889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:45 schreef Barreltje het volgende:
In heb nu op het werk wel een intressant verhaal.

Omdat ik nu single ben betaal ik ineens 140% MEER belasting over m'n salaris ..
Ja andere belasting schaal.. hoe dan???

:o
Welkom in de extra dure wereld van de singel.
Belasting discriminatie is nu ook jou deel. En voordeeltjes zijn nu verleden tijd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 24 november 2021 @ 09:57:42 #232
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202314921
Ja maar dat zou toch niks met mn salaris te maken moeten hebben?? Of de inkomstenbelasting die er vanaf gaat?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202314923
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hermanns. Met hetzelfde doel als jij, alleen rij ik daar totnogtoe elke keer voor naar de ouwe stad. Naja, elke keer.. omdat ouwe stad dus al 2 of 3 jaar niet.
Ah, dat is een andere dan wij. Die heeft de duidelijke naam Praktijk voor Podotherapie :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:00:34 #234
63722 z80
I fink you freaky
pi_202314945
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:
Ja maar dat zou toch niks met mn salaris te maken moeten hebben?? Of de inkomstenbelasting die er vanaf gaat?
Inkomsten belasting en belasting kortingen die nu anders zijn.
Zou niet mogen, maar je doet er niets aan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 november 2021 @ 10:06:26 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202314992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:
Ja maar dat zou toch niks met mn salaris te maken moeten hebben?? Of de inkomstenbelasting die er vanaf gaat?
Het verschil tussen 1 iemand die 40k verdient en 2 personen die samen 40k verdienen met 2 kinderen die ook naar de opvang gaan is 16.000 euro. Het verschil zonder kinderen is +-8000 euro. Welkom in de wereld van heffingskortingen, toeslagen en grondslagen die nu anders zijn. *op zoek naar de plaatjes en bronnen*

En ja ook een reden dat de anderhalve baan bij koppels zo populair is. Belastingtechnisch zeer voordelig.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 24-11-2021 10:17:09 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 24 november 2021 @ 10:23:05 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:
Ja maar dat zou toch niks met mn salaris te maken moeten hebben?? Of de inkomstenbelasting die er vanaf gaat?
Ik zou verwachten dat je zoiets rondom je belastingaangifte ziet / merkt, niet op het moment van storten van maandsalaris of krijgen van je loonstrook.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202315157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:06 schreef borisz het volgende:

[..]
Het verschil tussen 1 iemand die 40k verdient en 2 personen die samen 40k verdienen met 2 kinderen die ook naar de opvang gaan is 16.000 euro. Het verschil zonder kinderen is +-8000 euro. Welkom in de wereld van heffingskortingen, toeslagen en grondslagen die nu anders zijn. *op zoek naar de plaatjes en bronnen*

En ja ook een reden dat de anderhalve baan bij koppels zo populair is. Belastingtechnisch zeer voordelig.
Los van wat ik vind van belastingvoordeel voor getrouwde stellen: denk je echt dat dat laatste de reden is dat veel Nederlandse stellen 1,5 baan hebben? Volgens mij liggen daar heel andere motieven aan ten grondslag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:25:12 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202315176
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:23 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zou verwachten dat je zoiets rondom je belastingaangifte ziet / merkt, niet op het moment van storten van maandsalaris of krijgen van je loonstrook.
Ja dit vooral..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202315263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:06 schreef borisz het volgende:

[..]
Het verschil tussen 1 iemand die 40k verdient en 2 personen die samen 40k verdienen met 2 kinderen die ook naar de opvang gaan is 16.000 euro. Het verschil zonder kinderen is +-8000 euro. Welkom in de wereld van heffingskortingen, toeslagen en grondslagen die nu anders zijn. *op zoek naar de plaatjes en bronnen*

En ja ook een reden dat de anderhalve baan bij koppels zo populair is. Belastingtechnisch zeer voordelig.
Ik weet niet of koppels praktisch gezien werkuren verdelen met de belastinginfo ernaast :?
pi_202315269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ja dit vooral..
Krijg jij je loon eigenlijk onder het NLse belastingstelsel?
  woensdag 24 november 2021 @ 10:33:06 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik weet niet of koppels praktisch gezien werkuren verdelen met de belastinginfo ernaast :?
Ja speciaal om te zorgen dat de singles in de organisatie waar we werken netto zo min mogelijk overhouden :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 november 2021 @ 10:36:58 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202315339
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Los van wat ik vind van belastingvoordeel voor getrouwde stellen: denk je echt dat dat laatste de reden is dat veel Nederlandse stellen 1,5 baan hebben? Volgens mij liggen daar heel andere motieven aan ten grondslag.
NL blijft een conservatief land, ook al denken we soms van niet. Het zit ook in onze aard.
Fiscale regelingen echter, zeker de belastingherziening van 2001 heeft er voor gezorgd dat die halve baan loont en meer werken niet echt. Er zijn sinds dien meer vrouwen aan het werk, maar vooral in deeltijd.

En ja wat mij betreft maken we de kinderopvang gratis. Zorgen we voor goed vaderschapsverlof enz enz enz.
32 uur voor iedereen uur de norm wordt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202315392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:36 schreef borisz het volgende:

[..]
NL blijft een conservatief land, ook al denken we soms van niet. Het zit ook in onze aard.
Fiscale regelingen echter, zeker de belastingherziening van 2001 heeft er voor gezorgd dat die halve baan loont en meer werken niet echt. Er zijn sinds dien meer vrouwen aan het werk, maar vooral in deeltijd.
Maar hebben ze dan die constructie omdat ze op die manier het maximale uit de fiscale regeling halen of omdat de fiscale regeling gezinnen meer vrijheid geeft in het opmaken van hun werk-privebalans? Ik denk het laatste, maar ik lees jouw stelling als het eerste.

Maar goed, misschien ben ik de enige die te dom is om iets te snappen van het belastingstelsel en gewoon mijn behoeftes legt naast wat er financieel mogelijk is ipv dat allemaal heel berekenend uit te zoeken met maximaal belastingvoordeel hiephoi :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202315410
Ik zou niet eens (meer) 32 uur willen werken *G*
  woensdag 24 november 2021 @ 10:43:56 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202315443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Krijg jij je loon eigenlijk onder het NLse belastingstelsel?
Nope..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat maakt het nog ingewikkelder :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 november 2021 @ 10:45:02 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202315461
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar hebben ze dan die constructie omdat ze op die manier het maximale uit de fiscale regeling halen of omdat de fiscale regeling gezinnen meer vrijheid geeft in het opmaken van hun werk-privebalans? Ik denk het laatste, maar ik lees jouw stelling als het eerste.

Maar goed, misschien ben ik de enige die te dom is om iets te snappen van het belastingstelsel en gewoon mijn behoeftes legt naast wat er financieel mogelijk is ipv dat allemaal heel berekenend uit te zoeken met maximaal belastingvoordeel hiephoi :P
Ik ben econoom, van de sommetjes en ook voor een werk-privebalans, maar dan beter verdeeld :+. En wmb is iedereen wel economisch zelfstandig. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 24 november 2021 @ 10:45:32 #247
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_202315465
En ik wil gewoon een fulltime baan. Of misschien een keer 32 uur. Maar omdat ik dat wil, niet omdat het financieel handiger is oid...

En sowieso heb ik weinig belasting voordeeltjes.. zeker nu mn huis te koop staat en snel verkocht wordt ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202315466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:45 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik ben econoom, van de sommetjes en ook voor een werk-privebalans, maar dan beter verdeeld :+. En wmb is iedereen wel economisch zelfstandig. :s)
Maar ik denk dus dat de meeste mensen dat niet zo doen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202315473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:41 schreef Blues het volgende:
Ik zou niet eens (meer) 32 uur willen werken *G*
Ik voel me nu min of meer wel genoodzaakt maar ik ben voornemens om volgend jaar eens goed te kijken of het ook een tandje minder kan ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202315565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:46 schreef Clubsoda het volgende:

Ik voel me nu min of meer wel genoodzaakt maar ik ben voornemens om volgend jaar eens goed te kijken of het ook een tandje minder kan ^O^
4 dg vrij en 3 dg werk. Ik gun het iedereen O+
pi_202315592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:51 schreef Blues het volgende:

[..]
4 dg vrij en 3 dg werk. Ik gun het iedereen O+
Ja, zou ik graag willen. Of wel 4 dagen maar dan wat korter en met structureel een dag thuis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:53:12 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315601
Ik ben voornemens naar 4x9 te gaan, maar daarvoor moet alle vorm van thuiswerkplicht eerst vervallen zijn, en dan mag ik 2 dagen thuiswerken..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202315624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:53 schreef fietsie het volgende:
Ik ben voornemens naar 4x9 te gaan, maar daarvoor moet alle vorm van thuiswerkplicht eerst vervallen zijn, en dan mag ik 2 dagen thuiswerken..
Dat is bij ons allemaal afgeschaft. Het negende uur op een dag, is de stelling, is niet productief en ze willen liever iemand voor een hele dag erbij.
Dus werkt mijn coll nu tegen haar wel ene week 5 andere week 4 dagen.
Heeft veel stof doen opwaaien.
pi_202315641
Overigens mijn werkdag vandaag is ook fijn. Van 1230 - 1630
Zolang ik aan het reintegreren ben, en ik doe dat echt superrustig met opbouw, de woensdagmiddagen ipv de (hele hele drukke) ochtenden.
Volgende week wil ik 4 uur op een dag, eens kijken hoe dat gaat en voelt.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:56:29 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315656
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is bij ons allemaal afgeschaft. Het negende uur op een dag, is de stelling, is niet productief en ze willen liever iemand voor een hele dag erbij.
Dus werkt mijn coll nu tegen haar wel ene week 5 andere week 4 dagen.
Heeft veel stof doen opwaaien.
Ik denk dat dat heel afhankelijk is van het soort taken; ik heb een combinatie van schrijfwerk en (veel en veel te veel) overleggen; compleet overleg soaked dagen kan ik dan niets schrijven. Dat extra uur geeft me dan juist de ruimte op zo'n dag toch ook nog iets productiefs te doen.

Snijden in de overleggen probeer ik wel, maar dat loopt steeds vast in functionarissen die wekelijkse blokken op vaste tijdstippen met vaste deelnemers vereisen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 11:04:36 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315763
Beademen bij de reanimatie was toch afgeschaft?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202315832
Is sinds kort weer aangeschaft :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202315865
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik denk dat dat heel afhankelijk is van het soort taken; ik heb een combinatie van schrijfwerk en (veel en veel te veel) overleggen; compleet overleg soaked dagen kan ik dan niets schrijven. Dat extra uur geeft me dan juist de ruimte op zo'n dag toch ook nog iets productiefs te doen.

Snijden in de overleggen probeer ik wel, maar dat loopt steeds vast in functionarissen die wekelijkse blokken op vaste tijdstippen met vaste deelnemers vereisen.
Herkenbaar. Mijn thuiswerkdag, plus de tijd tussen dat ik begin rond 7.30 en dat de 'rest' begint om 9 uur zijn de momenten waarop ik de meters maak.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:12:27 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202315867
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:09 schreef Clubsoda het volgende:
Is sinds kort weer aangeschaft :Y
Ah om het duidelijk en eenduidig te houden enzo?

Awel, ik heb de certificering weer binnen voor een jaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202315905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah om het duidelijk en eenduidig te houden enzo?

Awel, ik heb de certificering weer binnen voor een jaar.
Volgens mij was het afgeschaft ivm corona en toen met dalende cijfers weer terug :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202315975
Ik vind het prima om per februari ofzo weer veertig uur per week aan de slag te gaan, mits dat dat kan tussen 04:00 (of eerder) en 13:30 op doordeweekse dagen :+ Ik ga alle bakkerijen in mijn dorp maar eens op mijn allerliefst aankijken :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_202316067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:12 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Herkenbaar. Mijn thuiswerkdag, plus de tijd tussen dat ik begin rond 7.30 en dat de 'rest' begint om 9 uur zijn de momenten waarop ik de meters maak.
Dit :Y De dagen dat ik op kantoor werk, begin ik om 6 uur. De leidinggevende komt rond 8 uur binnen. Daarna is het gedaan met de rust :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202316094
Goed nieuws: ik mag op sollicitatiegesprek *G* komende dinsdag al. Inclusief een kleine rondleiding over de afdeling, stond erbij. Spannend :o

Slecht nieuws: de rijinstructeur vindt dat ik langzaam leer en te chaotisch ben, en zegt dat ik minstens 42 lessen nodig ga hebben :X
Het zou al zo helpen als ik niet zo de zenuwen had tijdens het rijden ;(
  woensdag 24 november 2021 @ 11:28:56 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202316096
@mini of snachts bewaken van iets kleins?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 11:29:31 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_202316103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:04 schreef fietsie het volgende:
Beademen bij de reanimatie was toch afgeschaft?
Is weer terug. Wel met ieder een eigen/nieuw gezicht en "long".
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:29:51 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202316111
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:28 schreef Tele6 het volgende:
Goed nieuws: ik mag op sollicitatiegesprek *G* komende dinsdag al. Inclusief een kleine rondleiding over de afdeling, stond erbij. Spannend :o

Slecht nieuws: de rijinstructeur vindt dat ik langzaam leer en te chaotisch ben, en zegt dat ik minstens 42 lessen nodig ga hebben :X
Het zou al zo helpen als ik niet zo de zenuwen had tijdens het rijden ;(
Heb je ook al even rondgekeken online of er rijscholen zijn met instructeurs die opgeleid zijn om met anderslerenden te rijden? Want dit kan natuurlijk ook aan de instructeur liggen.... Mijn eerste instructeur greep zich met beide handen aan de deurgreep vast, iedere les. De tweede instructeur ging in z'n stoel liggen en liet me begaan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202316112
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:28 schreef Tele6 het volgende:
Goed nieuws: ik mag op sollicitatiegesprek *G* komende dinsdag al. Inclusief een kleine rondleiding over de afdeling, stond erbij. Spannend :o

Slecht nieuws: de rijinstructeur vindt dat ik langzaam leer en te chaotisch ben, en zegt dat ik minstens 42 lessen nodig ga hebben :X
Het zou al zo helpen als ik niet zo de zenuwen had tijdens het rijden ;(
Oh yes *G*

Hoeveel lessen heb je nu gehad? En is de instructeur mss ook van invloed?
pi_202316114
Fiets :+
pi_202316119
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:20 schreef minilot het volgende:
Ik vind het prima om per februari ofzo weer veertig uur per week aan de slag te gaan, mits dat dat kan tussen 04:00 (of eerder) en 13:30 op doordeweekse dagen :+ Ik ga alle bakkerijen in mijn dorp maar eens op mijn allerliefst aankijken :Y)
Of een eigen bakkerijtje *G*
pi_202316132
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:28 schreef Tele6 het volgende:
Goed nieuws: ik mag op sollicitatiegesprek *G* komende dinsdag al. Inclusief een kleine rondleiding over de afdeling, stond erbij. Spannend :o
*O*
quote:
Slecht nieuws: de rijinstructeur vindt dat ik langzaam leer en te chaotisch ben, en zegt dat ik minstens 42 lessen nodig ga hebben :X
Het zou al zo helpen als ik niet zo de zenuwen had tijdens het rijden ;(
Hoeveel lessen had je al? Die zenuwen hou je als je niet veel rijdt. G heeft daar ook last van. Ze rijdt ook liever niet. Veel doen en routine opbouwen is denk ik de truuk :* En verder wat @fietsie zegt :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202316135
Succes Tele! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Of een eigen bakkerijtje *G*
Hell no, ik moet er niet aan denken! :X Ik doe het juist priiiiima in loondienst :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_202316143
OPHAALTIJD! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_202316147
Ik ben nu al 5x gebeld door verschillende 06 nrs. Nu maar eens 1tje opgenomen en het bandje zegt dat ik voor moet komen bij een Amerikaanse rechtbank :Y
Ik ga maar eens een vlucht boeken dan :D

Overigens, blok en rapport.
pi_202316154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:33 schreef minilot het volgende:
OPHAALTIJD! *O*
Yeahhhhh :D :D :*
Ik had het alleen bij de peuterspeelzaal, dat vond ik echt het allerzieligst en het gevoel dat ik ze 'wegdeed' :')
pi_202316184
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:33 schreef Blues het volgende:
Ik ben nu al 5x gebeld door verschillende 06 nrs. Nu maar eens 1tje opgenomen en het bandje zegt dat ik voor moet komen bij een Amerikaanse rechtbank :Y
Ik ga maar eens een vlucht boeken dan :D

Overigens, blok en rapport.
Ah ja, ik had er ook precies twee van die vanmorgen. :') Ik neem normaal gesproken nooit op bij nummers die ik niet ken en gewoonlijk staat mijn telefoon op stil, maar Dit Had Vanmorgen Zomaar Juf Wilma Kunnen Wezen :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_202316198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Heb je ook al even rondgekeken online of er rijscholen zijn met instructeurs die opgeleid zijn om met anderslerenden te rijden? Want dit kan natuurlijk ook aan de instructeur liggen....
Het stomme is dat ik het een heel prettige instructeur vind. Hij heeft een boel geduld en laat me zelf nadenken en ik vind het niet lastig om erop te vertrouwen dat hij ingrijpt als ik wat stoms doe. Meestal geeft hij alleen hints en zegt hij me niet wat ik moet doen, dus het voelt alsof ik dan veel dingen toch echt al best goed zelf kan. En hij wordt niet kwaad als ik een gekke fout maak, maar vraagt me dan wat ik denk dat ik anders had moeten doen.

Ik weet ook niet of ik per se anderslerend ben. Het is me na alle psycho-educatie en diagnosegesprekken en therapie nog steeds niet duidelijk welke eigenschappen van autisme ik wel heb en welke niet.

Ik hoop vooral dat m'n zenuwen een beetje ophouden. Het ging deze keer al een stuk beter dan vorige (toen moest de instructeur me telkens wijzen op dat ik het stuur niet kapot kneep, nu kon ik wel met ontspannen armen en handen sturen) dus wie weet hoe snel dat nog beter wordt.

Ik had vorige week ook de vergissing begaan om m'n moeder te vertellen over de rijles, en die heeft toen een lang verhaal opgehangen over dat het leuk geprobeerd was maar ik zou het vast nooit kunnen. Denk niet dat dat geholpen heeft. Ik ga haar dus ook niks meer vertellen over rijles. Niks.
pi_202316211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Yeahhhhh :D :D :*
Ik had het alleen bij de peuterspeelzaal, dat vond ik echt het allerzieligst en het gevoel dat ik ze 'wegdeed' :')
Ah, dat heb ik dan weer niet. Ik vond dat en vind dit voor Günther puur hartstikke leuk en boeiend. Vind het alleen voor mezelf heel egoïstisch vervelend en droef :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_202316239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:36 schreef minilot het volgende:

[..]
Ah ja, ik had er ook precies twee van die vanmorgen. :') Ik neem normaal gesproken nooit op bij nummers die ik niet ken en gewoonlijk staat mijn telefoon op stil, maar Dit Had Vanmorgen Zomaar Juf Wilma Kunnen Wezen :X
Ja, maar die moet je meteen ff onder O+ O+ O+ JUF WILMA O+ O+ O+ opslaan!!!!!!! :D
  woensdag 24 november 2021 @ 11:42:21 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202316246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:36 schreef minilot het volgende:

[..]
Juf Wilma Kunnen Wezen :X
Juf Wilma staat niet in jouw telefoon?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 11:42:48 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202316249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het stomme is dat ik het een heel prettige instructeur vind. Hij heeft een boel geduld en laat me zelf nadenken en ik vind het niet lastig om erop te vertrouwen dat hij ingrijpt als ik wat stoms doe. Meestal geeft hij alleen hints en zegt hij me niet wat ik moet doen, dus het voelt alsof ik dan veel dingen toch echt al best goed zelf kan. En hij wordt niet kwaad als ik een gekke fout maak, maar vraagt me dan wat ik denk dat ik anders had moeten doen.

Ik weet ook niet of ik per se anderslerend ben. Het is me na alle psycho-educatie en diagnosegesprekken en therapie nog steeds niet duidelijk welke eigenschappen van autisme ik wel heb en welke niet.

Ik hoop vooral dat m'n zenuwen een beetje ophouden. Het ging deze keer al een stuk beter dan vorige (toen moest de instructeur me telkens wijzen op dat ik het stuur niet kapot kneep, nu kon ik wel met ontspannen armen en handen sturen) dus wie weet hoe snel dat nog beter wordt.

Ik had vorige week ook de vergissing begaan om m'n moeder te vertellen over de rijles, en die heeft toen een lang verhaal opgehangen over dat het leuk geprobeerd was maar ik zou het vast nooit kunnen. Denk niet dat dat geholpen heeft. Ik ga haar dus ook niks meer vertellen over rijles. Niks.
Niks mis met het meer lessen nodig hebben he?
Had ik ook, theorie leuk in 1x met 0 fout. Maar de praktijk is soms gewoon veel moeilijker en moet je vertrouwen in jezelf krijgen.
Alleen jammer van het geld, want dure lessen.
Maar als het goed is zit je daarna wel met vertrouwen alleen achter het stuur.

Ik heb het toen na 3 examens gehaald met een 'voordeel van de twijfel' van de examinator. Erg fijn voor je zelf vertrouwen *O*
Heb daarna dus ook amper gereden dus heb na 10 jaar opnieuw lessen gehad ;(
pi_202316264
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het stomme is dat ik het een heel prettige instructeur vind. Hij heeft een boel geduld en laat me zelf nadenken en ik vind het niet lastig om erop te vertrouwen dat hij ingrijpt als ik wat stoms doe. Meestal geeft hij alleen hints en zegt hij me niet wat ik moet doen, dus het voelt alsof ik dan veel dingen toch echt al best goed zelf kan. En hij wordt niet kwaad als ik een gekke fout maak, maar vraagt me dan wat ik denk dat ik anders had moeten doen.

Ik weet ook niet of ik per se anderslerend ben. Het is me na alle psycho-educatie en diagnosegesprekken en therapie nog steeds niet duidelijk welke eigenschappen van autisme ik wel heb en welke niet.

Ik hoop vooral dat m'n zenuwen een beetje ophouden. Het ging deze keer al een stuk beter dan vorige (toen moest de instructeur me telkens wijzen op dat ik het stuur niet kapot kneep, nu kon ik wel met ontspannen armen en handen sturen) dus wie weet hoe snel dat nog beter wordt.

Ik had vorige week ook de vergissing begaan om m'n moeder te vertellen over de rijles, en die heeft toen een lang verhaal opgehangen over dat het leuk geprobeerd was maar ik zou het vast nooit kunnen. Denk niet dat dat geholpen heeft. Ik ga haar dus ook niks meer vertellen over rijles. Niks.
Je maakt wel stapjes lees ik! En een topinstructeur.
Sommige dingen hebben nu eenmaal meer tijd en oefening nodig (clichévrouwtje). Ook voor mensen met zonder plakkertjes :*

En je moeder. o|O
pi_202316270
Ik ga maar eens op werk aan :W
pi_202316408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Niks mis met het meer lessen nodig hebben he?
Had ik ook, theorie leuk in 1x met 0 fout. Maar de praktijk is soms gewoon veel moeilijker en moet je vertrouwen in jezelf krijgen.
Alleen jammer van het geld, want dure lessen.
Maar als het goed is zit je daarna wel met vertrouwen alleen achter het stuur.

Ik heb het toen na 3 examens gehaald met een 'voordeel van de twijfel' van de examinator. Erg fijn voor je zelf vertrouwen *O*
Heb daarna dus ook amper gereden dus heb na 10 jaar opnieuw lessen gehad ;(
Toch best wel jammer dat dat bij jou zo gegaan is. Hebben de lessen die je na 10 jaar bent gaan doen wel geholpen?

Ik weet niet precies hoe snel ze willen dat je dingen leert. Voordat de instructeur begon over dat ik veel lessen nodig zou hebben dacht ik dat ik wel goed bezig was. Vorige les zat ik met moeite te sturen en nu kan ik zonder al te veel nadenken sturen en 30 rijden en 50 rijden. Misschien dat ik de dingen die vandaag met moeite gingen volgende week ook meer vanzelf kan, en misschien valt het dan uiteindelijk wel mee.
  woensdag 24 november 2021 @ 11:57:13 #284
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202316446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Toch best wel jammer dat dat bij jou zo gegaan is. Hebben de lessen die je na 10 jaar bent gaan doen wel geholpen?

Ik weet niet precies hoe snel ze willen dat je dingen leert. Voordat de instructeur begon over dat ik veel lessen nodig zou hebben dacht ik dat ik wel goed bezig was. Vorige les zat ik met moeite te sturen en nu kan ik zonder al te veel nadenken sturen en 30 rijden en 50 rijden. Misschien dat ik de dingen die vandaag met moeite gingen volgende week ook meer vanzelf kan, en misschien valt het dan uiteindelijk wel mee.
Ja toen kocht ik ook een auto en ging mijn vriendje naar Nijmegen verhuizen, dus ik moest wel :D
Maar nog steeds pak ik liever de fiets. _O-

Ik denk als jij straks rustiger achter het stuur zit dat al enorm scheelt.
pi_202316482
150 lessen, 2 rijscholen en 2 examens, waarvan het laatste met een speciale examinator omdat ik op het formulier ook ergens ja moest invullen, nadat ik tijdens examen 1 bijna een gft container van de weg reed en de examinator een hartverzakking kreeg van me, omdat ik veel te dicht rechts overal langsreed en hij vroeg hoe dat kon. "Ik zie weinig diepte zeiden ze ooit op consultatiebureau".

Na oogonderzoeken dus special treatment 8-)

En 150 lessen omdat ik ook zenuwen had achter het stuur en de helft van de tijd niet wist waar ik op de weg kijken moest.

Tot nu toe nog 0 ongelukken. Schade die ik wel reed was áltijd eenzijdig en tijdens parkeren.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_202316485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja toen kocht ik ook een auto en ging mijn vriendje naar Nijmegen verhuizen, dus ik moest wel :D
Maar nog steeds pak ik liever de fiets. _O-

Ik denk als jij straks rustiger achter het stuur zit dat al enorm scheelt.
De instructeur moest me nu soms eraan herinneren om adem te halen. Nou is ademhalen iets waar je geen auto voor nodig hebt om te oefenen, dus wie weet kan ik het voor volgende rijles al :P :P
  woensdag 24 november 2021 @ 12:02:57 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_202316539
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De instructeur moest me nu soms eraan herinneren om adem te halen. Nou is ademhalen iets waar je geen auto voor nodig hebt om te oefenen, dus wie weet kan ik het voor volgende rijles al :P :P
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202316571
Mini :* Hij is bijna weer thuis!

Tele :* omdat je moeder dat te weinig doet

Blues die goed aan het reïntegreren is *O* 3x8 is top! Al doe ik daar (gemiddeld) nog een 1x5 bij natuurlijk :+

Rijles verhaal van Sylvana lijkt wel op het mijne, soort van dan. Achteraf had ik al eerder speciale examens moeten vragen. Na vier keer en zeker 90 rij lessen geslaagd. Mijn JA op de ev was natuurlijk al bekend maar daar lag het niet aan. Net als @Tele6 gewoon hartstikke onzeker.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202316599
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:02 schreef z80 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Demmit }:|

Terwijl ik dit lees denk ik ‘o ja, werkt echt zo. Net als bij mijn slechte oog wat aangaat als ik eraan…denk’

Nu dus één kant goed zicht, andere kant vage irritante blurrrr :7

*aan roze olifanten denken gaat*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202316655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:59 schreef Syrena het volgende:
150 lessen, 2 rijscholen en 2 examens, waarvan het laatste met een speciale examinator omdat ik op het formulier ook ergens ja moest invullen, nadat ik tijdens examen 1 bijna een gft container van de weg reed en de examinator een hartverzakking kreeg van me, omdat ik veel te dicht rechts overal langsreed en hij vroeg hoe dat kon. "Ik zie weinig diepte zeiden ze ooit op consultatiebureau".

Na oogonderzoeken dus special treatment 8-)

En 150 lessen omdat ik ook zenuwen had achter het stuur en de helft van de tijd niet wist waar ik op de weg kijken moest.

Tot nu toe nog 0 ongelukken. Schade die ik wel reed was áltijd eenzijdig en tijdens parkeren.
Wat doet zo'n speciale examinator anders?

En *G* voor de 0 ongelukken. Fijn dat dat zo goedgekomen is.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:12:47 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_202316680
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Demmit }:|

Terwijl ik dit lees denk ik ‘o ja, werkt echt zo. Net als bij mijn slechte oog wat aangaat als ik eraan…denk’

Nu dus één kant goed zicht, andere kant vage irritante blurrrr :7

*aan roze olifanten denken gaat*
Manual blinking mode enabled!
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202316691
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:12 schreef z80 het volgende:

[..]
Manual blinking mode enabled!
:( :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202316807
Ik heb 98 lessen gehad bij twee rijscholen. Wegens gedoe thuis ben ik een paar keer een paar maanden gestopt met lessen dus ik moest steeds weer wennen. Ik ben wel in een keer geslaagd. Ik rij prima, maar minder goed als er andere mensen in de auto zitten want dat leidt me te veel af.
Spoilers!
pi_202316892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik weet niet of koppels praktisch gezien werkuren verdelen met de belastinginfo ernaast :?
:Y
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Maar goed, misschien ben ik de enige die te dom is om iets te snappen van het belastingstelsel en gewoon mijn behoeftes legt naast wat er financieel mogelijk is ipv dat allemaal heel berekenend uit te zoeken met maximaal belastingvoordeel hiephoi :P
:Y
Wij kijken altijd eerst naar de regels, heffingskortingen en wat dies meer zij, en dan verdelen we de arbeidsduur zo voordelig mogelijk. Opletten dat we niet onder het aantal uren uitkomen voor KOT, niet onder het salaris van de minstverdienende voor maximale inkomensafhankelijke combinatiekorting, de perfecte piek bepalen voor zoveel mogelijk HRA maar toch ook zo hoog mogelijk percentage KOT. Elk jaar een stevige puzzel hoor. :lijstje: :lijstje: :lijstje: |:)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 24 november 2021 @ 12:30:29 #295
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202316914
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 98 lessen gehad bij twee rijscholen. Wegens gedoe thuis ben ik een paar keer een paar maanden gestopt met lessen dus ik moest steeds weer wennen. Ik ben wel in een keer geslaagd. Ik rij prima, maar minder goed als er andere mensen in de auto zitten want dat leidt me te veel af.
Ik rij liever niet met mensen in de auto. Niet eens per se omdat het afleidt maar omdat ik dan extra goed wil rijden ofzo. En dat slaat natuurlijk nergens op en dus gaat het dan juist minder goed.
  woensdag 24 november 2021 @ 12:31:15 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202316925
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 12:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
[..]
:Y
Wij kijken altijd eerst naar de regels, heffingskortingen en wat dies meer zij, en dan verdelen we de arbeidsduur zo voordelig mogelijk. Opletten dat we niet onder het aantal uren uitkomen voor KOT, niet onder het salaris van de minstverdienende voor maximale inkomensafhankelijke combinatiekorting, de perfecte piek bepalen voor zoveel mogelijk HRA maar toch ook zo hoog mogelijk percentage KOT. Elk jaar een stevige puzzel hoor. :lijstje: :lijstje: :lijstje: |:)
Ja de minstverdienende moet wel onder de 29.739 / jaar blijven om dat cadeautje te blijven ontvangen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202316936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, zou ik graag willen. Of wel 4 dagen maar dan wat korter en met structureel een dag thuis.
Korter? Hoe kort is dat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 24 november 2021 @ 12:41:57 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202317054
Een beetje korter
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 12:42:07 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202317056
Flink wat korter
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 12:42:18 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202317060
Erg kort
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 24 november 2021 @ 12:42:30 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202317062
Of euh, superkort..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')