Waar ik wel slecht in ben, looproutes. Ik merk afentoe dat ik al de hele route tegen het verkeer in afgelegd heb om erachter te komen dat ik ergens anders moet staan, dus weer terug moet. Als het niet volgen van een looproute een maatregel is die te bestraffen is kun je me 1,5 meter naast @GemMagic hangen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Herkenbaar
Al vind ik mondkapjes niet heel spannend eigenlijk. De maatregelen waar ik het minste moeite mee heb. Het is vooral grappig dat er zoveel mensen zijn die ze verkeerd dragen waardoor het nut een beetje verdwijnt
Enjoy!quote:Op maandag 22 november 2021 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
Moet zeggen hier in gran canaria draagt iedereen trouw mondkapje, vooral oudjes. Maar 1,5 bestaat hier niet, ja op borden en papier.
Die zon hier doet wel wonderen.
Precies!quote:Op maandag 22 november 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen haast gemaakt dus
Ik heb bij kickbokstraining wel 's mogen sparren met een kerel van 62, die was fitter dan veel anderen van 20/30 die er rondliepen. Het verschilt gelukkig nogal per persoon. Mijn schoonmoeder is 61 en fietst naar ons huis (25km), mijn vader is 61 en kan geen 400 meter meer lopen zonder hulp.
Apart idd. Ze is er wel mee in aanraking geweest, maar wie weet niet zo vatbaar.quote:Op maandag 22 november 2021 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hier ook bij neefje en nichtje, ze hebben het allebei gehad inc mijn zwager, mijn zusje heel vreemd genoeg niet. Gelukkig maar
Ligt die afvlakking niet ook aan het feit dat het plafond van de testcapaciteit is bereikt? Of is dat ondertussen ook al opgelost?quote:
M'n man vertelde dat hij bij het boodschappen een vrouw tegen kwam die haar mondkapje speciaal afdeed om goed te niezen. Lekker over de vleeswaren heen. En toen kapje weer op.quote:Op maandag 22 november 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooral mooi als je bij de winkelkarretjes staat en er komt weer zo'n verfrommelde lap uit een achterzak. Dan voel je je direct veiliger.
Dan ben je toch gewoonweg niet meer serieus te nemen?quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Godver de godver.
En wij lopen te kloten met een pipo de clown die ons ff FOEI komt zeggen.
OK, dan doe ik mijn beginnende puber wel in de aanbieding. Vast hele hordes lieve jongeren die erop zitten te wachten haar een leuke tienertijd te gevenquote:Op maandag 22 november 2021 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien kunnen Peppi en Kokki nog even de 50+ groep aanspreken dat ze de kinderen maar niet meer thuis moeten laten wonen.
Thanks.quote:
Jep, het zicht is troebel..quote:Op maandag 22 november 2021 15:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ligt die afvlakking niet ook aan het feit dat het plafond van de testcapaciteit is bereikt? Of is dat ondertussen ook al opgelost?
Nee joh, gewoon voor het moraal er net onder zitten:quote:Op maandag 22 november 2021 15:08 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag weer een beetje richting 20.000 besmettingen? Ik denk maar even positief, 20.841.
27,5kquote:Op maandag 22 november 2021 15:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon voor het moraal er net onder zitten:
19.997.
Die vleeswaren heeft je man laten liggen, neem ik aan?quote:Op maandag 22 november 2021 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
M'n man vertelde dat hij bij het boodschappen een vrouw tegen kwam die haar mondkapje speciaal afdeed om goed te niezen. Lekker over de vleeswaren heen. En toen kapje weer op.
Ik wist niet of ik moest lachen of huilen
De 65+ in mijn omgeving kunnen niet nog terughoudender worden. Want dan betekent het werkelijk dat ze opgesloten zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 15:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee hoor, Het probleem in de ziekenhuizen ligt helaas bij de oudere groep. Dus daar zou je in deze tijd wat meer van moeten verwachten. Als je daar over begint is het altijd "ouderen opsluiten zodat jongeren zeker lekker kunnen feesten:.
Een dringend advies voor 65+ om wat terughoudender te zijn, is dat nu zoveel gevraagd? Limiteer je sociale uitjes, pas zo min mogelijk op kleinkinderen, hou je contact beperkt tot een aantal mensen. Het is natuurlijk niet de totaaloplossing en ook zeker niet de bedoeling om alle andere maatregelen dan weer af te schaffen, maar als een aanvullend iets. Al scheelt het 10% van de opnamen, het is toch pure winst.
Zou het niet helpen elkaar gewoon te negeren? Niet specifek tegen jou gericht, maar meer in het algemeen. Dat gezuig heen en weer in dit topic wordt toch ook niemand wijzer van, zelf ook niet lijkt me?quote:Op maandag 22 november 2021 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel schattig, die likes. Richt een clubje op lieverds.
En hoe moeten ze zichzelf dan in acht nemen ofzo? Want dat is kennelijk de bedoeling, toch?quote:Op maandag 22 november 2021 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat gek vind. Maar het is wel een feit dat die mensen veel vaker op de IC komen. En dus een groter deel van het probleem zijn dan jongere leeftijdsgroepen.
Potato, potatoequote:Op maandag 22 november 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus draag je maar geen mondkapje?
Zijn die er nog dan, looproutes? Wist ik niet. ben hartstikke blind denk ik. Wat betreft de kapjes, ik wou echt NIET want ik vind ze afschuwelijk, maar helaas, ook weer gezwicht voor de sociale druk.quote:Op maandag 22 november 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar ik wel slecht in ben, looproutes. Ik merk afentoe dat ik al de hele route tegen het verkeer in afgelegd heb om erachter te komen dat ik ergens anders moet staan, dus weer terug moet. Als het niet volgen van een looproute een maatregel is die te bestraffen is kun je me 1,5 meter naast @:GemMagic hangen.
Dat heb je mij niet horen zeggen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe moeten ze zichzelf dan in acht nemen ofzo? Want dat is kennelijk de bedoeling, toch?
Probleem is dat je er geen fuck mee kunt want capaciteit..quote:Op maandag 22 november 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
We gaan gewoon naar de 19.4k besmettingen vandaag.
Kwek dan ook niet zoveel voor die tijd man.... ben ik er ook nog net op tijd!quote:Op maandag 22 november 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
Even belangrijke zaken. Het is bijna 3.15, ik heb @:Mammietje nog niet gezien.
Het is 75% van de bevolking (88% van de 18+ ).quote:Op maandag 22 november 2021 14:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
die 90+% vaccinatiegraad in Belgie heeft niet geholpen om maatregelen tegen te gaan, maar boosters gaan dat wel doen?
Joequote:Op maandag 22 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 23.002 nieuw gemelde positieve testen
- 254 nieuwe ziekenhuisopnames
- 34 nieuwe IC-opnames
- 29 nieuwe overlijdens
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat alle ouderen (ik noem ze specifiek niet eens boomers) fout bezig zijn en dat je ze moet op sluiten. Maar je kan ze best specifiek aanspreken om te vragen of ze nog net even wat voorzichtiger willen zijn. De zorgdruk wordt voornamelijk veroorzaakt door die groep; en het is ondertussen wel bekend dat het vooral op scholen goed los gaat. Dan kan je een ouder wel er aan herinneren dat het misschien onverstandig is om momenteel op te gaan passen. Ik snap dan weer niet waarom dat zo'n taboe is in Nederland. We zien allemaal de cijfers; weten waar het probleem ligt, maar kiezen er voornamelijk voor om ons te richten op jongeren/ongevaccineerden/de horeca/etc.quote:Op maandag 22 november 2021 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies!
Daarom vind ik ook de "boomers moeten zich maar opsluiten want die zijn toch aan de laatste jaren bezig dus maar maar ruimte voor de jongere generatie zodat die gewoon kan leven alsof er geen pandemie gaande is" stuitend. Er zijn hele volksstammen ouderen die heel voorzichtig zijn, zich hebben laten vaccineren, alsnog voorzichtig zijn met hun contacten en niet van God los leven en lekker constant op vakantie gaan. Dat beeld dat hier geschetst wordt door sommigen vind ik net zo verkeerd als dat alle studenten zich nergens iets van aantrekken en de schuld zouden zijn van nieuwe uitbraken. En het heeft beide op geen enkele manier een positieve uitwerking op de situatie waar we met z'n allen in zitten en waar we ook allemaal weer uit willen komen.
Daar zijn ze weer, de cruciale dagen en weken.quote:Vooralsnog komen er geen nieuwe coronamaatregelen, maar de komende dagen en weken worden cruciaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
1 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
Die hier op de schoolpleinen wel, halen nog altijd braaf de kleinkinderen op.quote:Op maandag 22 november 2021 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De 65+ in mijn omgeving kunnen niet nog terughoudender worden. Want dan betekent het werkelijk dat ze opgesloten zitten.
Ja, dat was vorige week do al klaar als ik het goed onthouden heb.quote:
Druk in de bossenquote:Op maandag 22 november 2021 15:17 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Daar zijn ze weer, de cruciale dagen en weken.
Ook een 22ste van november recordquote:Op maandag 22 november 2021 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens mij wel een maandagrecord
Hugo en Mark moeten nog harder foei roepen; dat zal het virus leren!quote:Op maandag 22 november 2021 15:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Ondanks de dreiging van een extra persconferentie! Wat een virus
22%quote:Op maandag 22 november 2021 15:19 schreef aartstyle het volgende:
Zitten we al op een percentage van 24% of zijn er veel meer tests afgenomen?
Stijgingspercentage nu van maandag-maandag op 19,7.quote:Op maandag 22 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 34 nieuwe IC-opnames
- 29 nieuwe overlijdens
De maatregelen werkenquote:Op maandag 22 november 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stijgingspercentage nu van maandag-maandag op 19,7.
Dat lijkt wel iets af te nemen..
‘Heel ver weg’. Zelfs in het meest optimistische scenario zijn we er nog maar 1,5 verdubbeling van af…quote:Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Oh.. nou het valt allemaal wel mee geloof ik.
Waarop baseer je dat we de ijsberg al geraakt hebben? Geroeptoeter in de talkshows? Paniekberichtjes op twitter?quote:Op maandag 22 november 2021 15:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het voelt een beetje alsof we de ijsberg al geraakt hebben en de kapitein nog boos is op de passagiers want anders zinken we.
quote:Op maandag 22 november 2021 15:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het voelt een beetje alsof we de ijsberg al geraakt hebben en de kapitein nog boos is op de passagiers want anders zinken we.
Een klap in het gezicht van de zorg?quote:Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Wie geloven. De politicus of de ziekenhuizen zelfquote:Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Foei zeggen misschien ook wel.quote:
In Puerto de Mogan heb je betaalbare all-in vaartochten. Zelf vond ik de Africat wel erg ok, consumpties en eten inclusief, en je wordt ook nog opgehaald bij je verblijf.quote:Op maandag 22 november 2021 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks.
Zag hier dat je hele vaartochten hebt met jetski’s, wel aan de prijs, maar zijn ze leuk?
Weet ik niet, ik ben niet de doelgroep.quote:Op maandag 22 november 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Foei zeggen misschien ook wel.
...
Toch?
Toch???
Kom je natuurlijk vrij makkelijk aan als deze piek een hele lange staart (en daarmee opnames) heeft.quote:Op maandag 22 november 2021 15:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Heel ver weg’. Zelfs in het meest optimistische scenario zijn we er nog maar 1,5 verdubbeling van af…
Graag woordje mond vervangen door 'buik'. Dan vind ik m leukerquote:Op maandag 22 november 2021 15:22 schreef DonDruiper het volgende:
Deze is ook mooi trouwens![]()
[ twitter ]
Iets dat juist voor met Corona wel erg zinnig is om die kans te bepalen voor mensen die specifieke issues hebben en gericht (preventief) te behandelen met al of niet vaccinatie.quote:Op maandag 22 november 2021 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja en de immuniteit op populatieniveau is 97-99% voor het mazelenvaccin. Feitelijk kun je voor inidviduen die alsnog besmet worden concluderen dat de a posteriori bescherming 0% was. Maar wat was de a priori kans? Die kun je eigenlijk niet bepalen. Je kunt wel kijken naar immuunresponses en er wat modellen op los laten, maar echt een a priori kans voor een specifiek individu bepalen slaat nergens op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het punt dat ik bij herhaling maak is dat er geen resulterende groepsimmuniteit, los dat die uit meer factoren bestaat, is te verwachten van momentele corona vaccinatie. Iets dat helaas maar langzaam lijkt door te dringen. Ook bij mensen die hun hele leven al bezig zijn met virusbestrijding. Dit laatste omdat ze redeneren vanuit hun expertise als zij hebben voor in/op/voor bepaalde (totaal andere) virussen.
Voor een gerichte these is imo ook geen 12 jarige studie nodig om t.a.v. een onderwerp toch voldoende kennis te verwerven om daaruit afwegingen te maken. Wetenschap is vooral duiden waarom en niet stellen dat iets zo functioneert.
Momentele vaccins kunnen sec op grond van hun beperkte doelwerking; geen virus besmetting, replicatie of transmissie voorkomen noch dat het mensen dan een duurzame immuniteit biedt of die laat verwerven.
Dat die reacties er desondanks zijn, is vooral een gevolg omdat het 'vaccin' specifiek antilichamen veroorzaakt werkzaam tegen het virus SpikeEiwit - waarmee het infecteert - in te kapselen en zo de infectie als geheel afremmen.
Wat vaccins hier wmb concreet doen, en dat is erg nuttig, is het veroorzaken van direct werkende antilichamen tegen de SpikeEiwitten) die daarmee virus verspreiding naar naastliggende cellen afremt en door die activiteit daarbij (mogelijk) iemands algehele afweer - ook voor andere & soortgelijke SSRNA virussen - intensiveert.
Enne, ik ben een enorm voorstander van vaccinatie mits die iemand bvk medisch gezien een groter voordeel gaat bezorgen dan risico's die het huidige experiment inhouden en zelfs dan alleen moet worden overwogen voor mensen die daar (preventief, zelf) behoefte aan hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
brullende brulsquote:Op maandag 22 november 2021 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Graag woordje mond vervangen door 'buik'. Dan vind ik m leuker
Ziekenhuizen roepen sowieso steeds sneller ''code zwart''. Bij vorige golven was het met een grotere druk op de zorg pas code zwart. Ik snap dat er nu wellicht minder personeel is, maar toch.quote:Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Zal sowieso per regio wel verschillen ja. Ik ken ook wat zorgmedewerkers en die hebben in hun ziekenhuizen nog niet een hele problematische situatie; planbare zorg wat voor het merendeel ook gewoon door gaat. En in andere ziekenhuizen het tegenovergestelde.quote:Op maandag 22 november 2021 15:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een klap in het gezicht van de zorg?
Als dit echt zo is... dan is het dus hoogstens op bepaalde plekken in NL/ziekenhuizen dat het verkeerd gaat.
En die laten van zich horen. En dan zouden er dus ook genoeg plekken moeten zijn waar het allemaal 'wel meevalt'.
Of.. code zwart is gewoon term die hij niet wil gebruiken en is misschien ook echt nog ver weg
En is het nu vooral de media die ermee strooit
Ik las hier net dat 50-59 het niet kan want van die groep heeft een groot gedeelte schoolgaande kinderen en miss_sly wist mij te vermelden dat 65+ gewoonweg niet nog terughoudender kan zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat alle ouderen (ik noem ze specifiek niet eens boomers) fout bezig zijn en dat je ze moet op sluiten. Maar je kan ze best specifiek aanspreken om te vragen of ze nog net even wat voorzichtiger willen zijn. De zorgdruk wordt voornamelijk veroorzaakt door die groep; en het is ondertussen wel bekend dat het vooral op scholen goed los gaat. Dan kan je een ouder wel er aan herinneren dat het misschien onverstandig is om momenteel op te gaan passen. Ik snap dan weer niet waarom dat zo'n taboe is in Nederland. We zien allemaal de cijfers; weten waar het probleem ligt, maar kiezen er voornamelijk voor om ons te richten op jongeren/ongevaccineerden/de horeca/etc.
Niet alleen een grote mondquote:Op maandag 22 november 2021 15:22 schreef DonDruiper het volgende:
Deze is ook mooi trouwens![]()
[ twitter ]
Ik kijk helemaal niet voldoende naar de grond om die looproutes telkens goed te volgenquote:Op maandag 22 november 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar ik wel slecht in ben, looproutes. Ik merk afentoe dat ik al de hele route tegen het verkeer in afgelegd heb om erachter te komen dat ik ergens anders moet staan, dus weer terug moet. Als het niet volgen van een looproute een maatregel is die te bestraffen is kun je me 1,5 meter naast @:GemMagic hangen.
nr2 van de topquote:Op maandag 22 november 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 34 nieuwe IC-opnames
- 29 nieuwe overlijdens
Ze staan hier echt al heel lang in het gehele winkelcentrum niet meer.quote:Op maandag 22 november 2021 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kijk helemaal niet voldoende naar de grond om die looproutes telkens goed te volgen![]()
Ongelooflijk..quote:Op maandag 22 november 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Omdat je nu de gevolgen pakt en niet de bron. Daarbij wordt de zorgdruk voornamelijk veroorzaakt door ongevaccineerden.quote:Op maandag 22 november 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb nooit gezegd dat alle ouderen (ik noem ze specifiek niet eens boomers) fout bezig zijn en dat je ze moet op sluiten. Maar je kan ze best specifiek aanspreken om te vragen of ze nog net even wat voorzichtiger willen zijn. De zorgdruk wordt voornamelijk veroorzaakt door die groep; en het is ondertussen wel bekend dat het vooral op scholen goed los gaat. Dan kan je een ouder wel er aan herinneren dat het misschien onverstandig is om momenteel op te gaan passen. Ik snap dan weer niet waarom dat zo'n taboe is in Nederland. We zien allemaal de cijfers; weten waar het probleem ligt, maar kiezen er voornamelijk voor om ons te richten op jongeren/ongevaccineerden/de horeca/etc.
Zal net aan je eigen situatie liggen. Als ik hier het straatbeeld bekijk en verhalen om me heen hoor van 65+'ers heb ik nou niet bepaald het idee dat die niet nog terughoudender kunnen zijn. Maar in de omgeving van @miss_sly kan dat totaal anders liggen, het is maar hoe iemands omgeving eruit ziet. Hoe je de wereld bekijkt, etc.quote:Op maandag 22 november 2021 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las hier net dat 50-59 het niet kan want van die groep heeft een groot gedeelte schoolgaande kinderen en miss_sly wist mij te vermelden dat 65+ gewoonweg niet nog terughoudender kan zijn.
Klopt,, jij hebt dat neit gezegd. Een aantal anderen hier wel. Die blijven maar vinden dat 50+ zich maar terughoudender moet opstellen.quote:Op maandag 22 november 2021 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |