Er zijn verschillende mogelijkheden. Er zijn bezoekerscentra aan de kant van Almere (afrit Almere Oostvaarders) en bij Lelystad (even zoeken naar de Torenvalkweg, die je tot aan de Knardijk volgt waarna je rechtsaf naar het bezoekerscentrum daar kunt gaan, tevens de ingang van het toegankelijke gedeelte.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:54 schreef Morrigan het volgende:
De Oostvaardersplassen is ook een prachtig gebied. Ik wil er wel weer eens opnieuw naar toe gaan. Waar kan ik dan het beste mijn auto parkeren?
Die staan er netje op zeker met een regenpijp van 150-600mmquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:03 schreef Ouwesok het volgende:
Rondje platbuiiken doen
Afgelopen zaterdag op Oostvaardersveld maar eens op zoek gegaan naar platbuiken. Nadat ze in Kamperhoek net te schuw bleken voor mijn macrolenzen besloot ik er geen half werk van te maken en nam de EOS mee met de 150-600mm erop. Op zijn minimuminstelafstand van 2.70 is je beeldvlakje precies groot genoeg voor een libel en op die 2 meter 70 zit je nog net niet in de kritieke cirkel van de libel.
De platbuiken waren er in redelijke aantallen en ze waren vooral erg mooi. Nog niet te oud en dus meestal gave vleugels.
Met die grote zoomtoeter is het leuk spelen met de achtergronden die met één klein stapje enorm kunnen verschillen.
Negen keer platbuik op een rijtje
[ link | afbeelding ]Libellula depressa by Ouwesok, on Flickr
Eentje die er wat misvormd uitziet alsof de achtervleugels niet goed zijn opgepompt. Uiteindelijk bleek ie nog opvallend goed te kunnen vliegen.
Het geeft wel een leuk effect als mensen en vooral kinderen in het verlengde van die lens kijken en verwachten op ruime afstand een vogel of zo te zien en dan zien ze zo'n 'eng beest'quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:31 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Die staan er netje op zeker met een regenpijp van 150-600mm
Lachen ja, dergelijke opmerkingen krijg ik ook wel eens ,jakkes wat een enge beestenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het geeft wel een leuk effect als mensen en vooral kinderen in het verlengde van die lens kijken en verwachten op ruime afstand een vogel of zo te zien en dan zien ze zo'n 'eng beest'
In de Weerribben al eens een heel Vlaams gezin achteruit zien deinzen voor een glazenmaker. Tot dan toe wisten die niet dat er zulke grote knalblauwe insecten in de lage landen rondvlogen.
Wel apartquote:Op zondag 26 juni 2022 22:11 schreef Morrigan het volgende:
Wat zwartwitfoto's gemaakt in de duinen in het noorden van Katwijk aan Zee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De duinen zijn sowieso een ideale plek voor zwartwit vanwege het zand. Je krijgt hierdoor een contrast tussen de grond (het zand) en de struiken. Plus een oranje filter voor de lucht.quote:Op zondag 3 juli 2022 11:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wel apartZwartwit is niet het eerste waar ik aan denk bij fotografie in de natuur maar er is dus erg goed mee te spelen.
Dat kopjequote:
De natuur is dan ook zeer interessant. En soms erg grappig.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:23 schreef Clayton1 het volgende:
Grappig, een Wesp die kost wat kost de Runderdaas mee wil nemen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Daas is twee keer zo groot als hij/zij zelf.
Soms is het met veel nabewerken nog een beetje te redden maar ik heb geen idee hoe erg het nou precies is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 17:13 schreef soapie het volgende:
Ik heb een foto van een eekhoorn door het raam gemaakt. Vreselijk dus, allemaal reflexie. Is dat nog te redden en zo ja hoe, of is er iemand die wil proberen er iets van te maken.
Die heeft inderdaad een enorme reflectie. Miisschien is er een handige fotosjoppert die zoiets kan herstellen, mijn skills gaan zo ver in elk geval niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:56 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is m, moest m snel maken, beestje was razendsnel en liet zich weinig zien....
Ik ga er zeker mee aan de gang om te oefenen.... Thnx voor de info!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 23:19 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad een enorme reflectie. Miisschien is er een handige fotosjoppert die zoiets kan herstellen, mijn skills gaan zo ver in elk geval niet.
Het kan echter geen kwaad om te leren hoe je door ramen kunt fotograferen met een minimum aan reflecties zodat het bij een volgende kans op een eekhoorn eigenlijk een tweede natuur is.
Is zo schattig.quote:Op donderdag 27 april 2023 21:53 schreef Clayton1 het volgende:
Gewone / Rode Eekhoorn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arme beestje, ziet er naar uit dat die binnenkort blind is aan een oog.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:47 schreef Ouwesok het volgende:
Al maanden wordt er op Oostvaardersveld steeds en vos gezien met een ontstoken oog. Iedereen lijkt hem te hebben gezien behalve ik.
Tot aan vanmiddag dan.
Eerst maar eens van afstand wat bewijsmateriaal
[ link | afbeelding ]Vulpes vulpes by Ouwesok, on Flickr
Rustig er naar toe lopen, eigenlijk net als ik bij libellen doe met zo min mogelijk bewegingen. Op enig moment begint de vos zich toch klaar te maken voor vertrek
Na deze opname loopt de vos het bos in maar lijkt niet door te hebben dat ik op onderscheppingskoers ben. Na een goeie tien meter heb ik hem al te pakken. Ik kan nu terug naar iets boven de 200mm.
Het ontstoken oog is goed waar te nemen, het ziet er bijzonder beroerd uit.
Voorzichtig gaat de lens weer richting de langste stand voor een portretje. Omdat je bij een portret je klant zo gunstig mogelijk in beeld wilt hebben wacht ik even tot dat ontstoken oog iets minder prominent in beeld staat
het hele zoodje met de EOS80D en de Tamron A011
Ze heeft die ontsteking al heel lang. Echt opknappen wil het maar niet maar het beestje functioneert verder gewoon zoals je van een vos mag verwachten, ze kan nog gewoon jagen.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:36 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Arme beestje, ziet er naar uit dat die binnenkort blind is aan een oog.
Mooie platen dat dan weer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |