Je zou al kunnen spreken van een oorlogssituatie. Maar vergelijken mag natuurlijk niet want dat is te confronterend.quote:
Dit dus.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Die zijn nu uitgewerkt, je bent nu dus weer ongevaccineerd. Wanneer ga je boosteren?
Nee, het is te debiel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Je zou al kunnen spreken van een oorlogssituatie. Maar vergelijken mag natuurlijk niet want dat is te confronterend.
Prima hoor. Ik haal met veel plezier nog een paar prikjesquote:Op zaterdag 20 november 2021 23:35 schreef n__n het volgende:
[..]
Dit dus.
Je blijft aan de gang om een groen vinkje te behouden, maar dat kwartje valt later wel.
Prima, dan ben jij toch 'beschermd'? Waarom zou ik er dan óók een moeten halen, als iedereen die dat prikje wilt immers al 'beschermd' is?quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Prima hoor. Ik haal met veel plezier nog een paar prikjes
Dan neem je 'm niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:39 schreef n__n het volgende:
[..]
Prima, dan ben jij toch 'beschermd'? Waarom zou ik er dan óók een moeten halen, als iedereen die dat prikje wilt immers al 'beschermd' is?
Ik ga niet naar demonstraties, mijn manier van protest is mijn opvattingen verspreiden en actief niet meedoen aan deze maatregelen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je je spandoekje al klaarliggen voor morgen?
Martin Luther King is er niks bij.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:40 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik ga niet naar demonstraties, mijn manier van protest is mijn opvattingen verspreiden en actief niet meedoen aan deze maatregelen.
Wat was jouw oplossing ook weerquote:Op zaterdag 20 november 2021 23:41 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dit. Topic en discussie kan gesloten worden. Starhopper op FOK! heeft de oplossing.
Ik hoef niet in de schijnwerpers te staan, ik doe dit omdat ik erin geloof het juiste te doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Martin Luther King is er niks bij.
Jaquote:
quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:41 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik hoef niet in de schijnwerpers te staan, ik doe dit omdat ik erin geloof het juiste te doen.
Ga je ook langs de deuren?quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:40 schreef n__n het volgende:
Ik ga niet naar demonstraties, mijn manier van protest is mijn opvattingen verspreiden en actief niet meedoen aan deze maatregelen.
Zorg per direct zo snel mogelijk opschalen door het salaris te verhogen en de arbeidsomstandigheden te verbeteren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat was jouw oplossing ook weer
Ik denk niet dat zo snel mogelijk in de koker zit...quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:44 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Zorg per direct zo snel mogelijk opschalen door het salaris te verhogen en de arbeidsomstandigheden te verbeteren.
Per direct boosters voor 50+ kappen met die onzin om 11 jarige te prikken terwijl 70 jarigen moeite hebben met ademen in het ziekenhuis
1000 euro voor de mensen die een week lang thuis blijven en subsidies voor bedrijven die een week dicht blijven.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo snel mogelijk in de koker zit...
Als er een bus zorgverleners opengetrokken kon worden was dat denk ik al wel gedaan.quote:
De gemiddelde leeftijd van de niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 59...quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:44 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Zorg per direct zo snel mogelijk opschalen door het salaris te verhogen en de arbeidsomstandigheden te verbeteren.
Per direct boosters voor 50+ kappen met die onzin om 11 jarige te prikken terwijl 70 jarigen moeite hebben met ademen in het ziekenhuis
1000 euro voor de mensen die een week lang thuis blijven en subsidies voor bedrijven die een week dicht blijven.
Hugo sprak zelf over een QR code op werk. Dit is toch wel een punt waarop je waakzame mensen niet debiel kan noemen. Je draagt met dit soort uitspraken bovendien ernstig bij aan de enorme polarisatie waar op dit moment al sprake van is in de samenleving. Je bent welbespraakt maar ohzo veels te snel in je conclusie trekkende mening. Je fokt letterlijk jezelf alleen maar op en maakt jezelf helemaal gek.quote:
Nee, het is een op historische feiten gebaseerd oordeel.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:49 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hugo sprak zelf over een QR code op werk. Dit is toch wel een punt waarop je waakzame mensen niet debiel kan noemen. Je draagt met dit soort uitspraken bovendien ernstig bij aan de enorme polarisatie waar op dit moment al sprake van is in de samenleving. Je bent welbespraakt maar ohzo veels te snel in je conclusie trekkende mening. Je fokt letterlijk jezelf alleen maar op en maakt jezelf helemaal gek.
Ik neem een vaccin om over 5 maanden weer ongevaccineerd te zijn!quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
"Ik laat me niet inenten! IK doe geen dingen die de kans dat ik doodga verkleinen! Ik ben een echte kerel en nergens bang voor!"
Oneens. Het kabinet deelt liever geprint geld uit aan Van Lienden, Open Nederland en KLM.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er een bus zorgverleners opengetrokken kon worden was dat denk ik al wel gedaan.
Al is er geld zat... als er geen zorgverleners zijn heb je er geen klap aan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:51 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Oneens. Het kabinet deelt liever geprint geld uit aan Van Lienden, Open Nederland en KLM.
Het mogen duidelijk zijn wat de intenties zijn van het kabinet als ze bijna 9 maanden aan het formeren zijn maar wanneer een multinational dreigt te vertrekken ze alles op alles zetten om als demissionair kabinet wetten in te trekken.
Of zoals OMT lid Gommers en het Red Team zeiden. De aanpak van corona is gepolitiseerd. Het kabinet heeft geen baat bij een oplossing en gaat liever demissionair verder bezig met corona tot ze niet anders kunnen.
Dat is ook niet 1-2-3 gebeurd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er een bus zorgverleners opengetrokken kon worden was dat denk ik al wel gedaan.
Ja maar dat roep ik dus al sinds 2012... Men wil VVD, men krijgt VVD.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook niet 1-2-3 gebeurd.
Maar ik hoor niks van plannen voor de toekomst.
Ja, weer een kleine bonus gekregen voor dit jaar.
Maar het is niet eens meer geld…
We hebben echt meer mensen nodig in de zorg.
Iemand die het gevaar van een QR code op werk niet inzit is toch veel minder serieus te nemen dan iemand die zich niet zo heel erg druk maakt om wat materiële schade.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het is een op historische feiten gebaseerd oordeel.
En ik zei al: iemand die het slopen van andermans spullen niet zo'n ramp vindt neem ik verder niet serieus.
geloof mij als ik zeg dat als je een aantrekkelijk salaris aanbiedt en goede arbeidsomstandigheden dat personeel zichzelf dan aandient.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Al is er geld zat... als er geen zorgverleners zijn heb je er geen klap aan.
Waarom uberhaupt nog werken, Oceanier... is maar geld, zijn maar spullen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Iemand die het gevaar van een QR code op werk niet inzit is toch veel minder serieus te nemen dan iemand die zich niet zo heel erg druk maakt om wat materiële schade.
Dat dus.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja maar dat roep ik dus al sinds 2012... Men wil VVD, men krijgt VVD.
Ja zou ik ook zeggen na jaren daarin gefaald te hebben. Je lijkt het kabinet wel, oh wacht…quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat dus met een kabinet waarin én VVD én CDA én D66 zijn vertegenwoordigd never gebeuren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:55 schreef Derrazi het volgende:
[..]
geloof mij als ik zeg dat als je een aantrekkelijk salaris aanbiedt en goede arbeidsomstandigheden dat personeel zichzelf dan aandient.
Lees nog even terug; ik zei dat namelijk al in 2012.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja zou ik ook zeggen na jaren daarin gefaald te hebben. Je lijkt het kabinet wel, oh wacht…
Oh nu is het wel de VvD, net waren het nog de ongevaccineerden. Je bent ook zo veranderlijk als het weer.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja maar dat roep ik dus al sinds 2012... Men wil VVD, men krijgt VVD.
Het zijn maar gezinnen die in de problemen komen door een QR code op werk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt nog werken, Oceanier... is maar geld, zijn maar spullen.
Toch?
tjahhh het blijft een vicieuze cirkelquote:Op zaterdag 20 november 2021 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat dus met een kabinet waarin én VVD én CDA én D66 zijn vertegenwoordigd never gebeuren.
Mijn hemel, Oceanier... probeer eens een keer te lezen...quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh nu is het wel de VvD, net waren het nog de ongevaccineerden. Je bent ook zo veranderlijk als het weer.
Dus gaan we ongevaccineerden de schuld geven van de zorgcrisis.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat dus met een kabinet waarin én VVD én CDA én D66 zijn vertegenwoordigd never gebeuren.
Nou en? Spullen, geld, eigendom, allemaal irrelevant wanneer wappies vinden ze dat zaken mogen slopen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het zijn maar gezinnen die in de problemen komen door een QR code op werk.
Oh je mengt je niet in discussies die over ongevaccineerden gaan die zich niet willen prikken. Oh je doet de grote verdwijntruc.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel, Oceanier... probeer eens een keer te lezen...
Ik heb het helemaal niet over ongevaccineerden. Ik heb het over wappies en relschoppers. Die gelijkstelling is geheel voor jouw rekening.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dus gaan we ongevaccineerden de schuld geven van de zorgcrisis.
Ja want alle ongevaccineerde gezinnen die in de problemen komen door de QR code op werk zijn wappies?quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou en? Spullen, geld, eigendom, allemaal irrelevant wanneer wappies vinden ze dat zaken mogen slopen.
Fquote:Op zondag 21 november 2021 00:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja want alle ongevaccineerde gezinnen die in de problemen komen door de QR code op werk zijn wappies?
Hehe je wringt jezelf in zoveel bochten dat je jezelf helemaal krom lult. Doe je toch echt zelf etto.quote:
Is goed, Oceanier.quote:Op zondag 21 november 2021 00:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hehe je wringt jezelf in zoveel bochten dat je jezelf helemaal krom lult. Doe je toch echt zelf etto.
Nu ga ik slapen want ik moet morgen…..of toch niet, maar wanneer heb je je 2e prik gehad? Of durf je dat niet te zeggen omdat dat 6 maanden geleden was en je nu weer ongevaccineerd bent, want uitgewerkt?quote:
De zorg is een sector waar je ook in moet willen werken. Ik zou het een verdubbeling van m'n salaris nog niet waard vinden om de zorg in te gaan met onregelmatige werktijden en weekend diensten.quote:Op zaterdag 20 november 2021 23:55 schreef Derrazi het volgende:
geloof mij als ik zeg dat als je een aantrekkelijk salaris aanbiedt en goede arbeidsomstandigheden dat personeel zichzelf dan aandient.
wat zijn de diverse oorzaken volgens jou?quote:Op zondag 21 november 2021 00:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De zorg is een sector waar je ook in moet willen werken. Ik zou het een verdubbeling van m'n salaris nog niet waard vinden om de zorg in te gaan met onregelmatige werktijden en weekend diensten.
Buiten dat stromen er meer mensen de zorg uit dan in. Daar ligt het probleem en dat heeft weinig met de hoogte van de salarissen te maken. Mensen hebben immers al gekozen voor de zorg en het bijbehorende salaris. De snelle uitstroom van zorgmedewerkers is hetgeen waar iets aan gedaan moet worden en daar liggen diverse oorzaken aan ten grondslag. Denken dat het probleem zich oplost met hogere salarissen is veel te kortzichtig.
Door bijvoorbeeld de hoge werkdruk stoppen veel nieuwelingen er al snel mee.quote:Op zondag 21 november 2021 00:14 schreef Derrazi het volgende:
[..]
wat zijn de diverse oorzaken volgens jou?
Tijdsdruk, werkdruk (structureel overuren draaien), geen ruimte voor eigen inbreng, te weinig toekomstperspectief, vergrijzing. Die laatste is aan twee kanten een issue trouwens. Meer zorgverleners verlaten de zorg vanwege pensioen, maar de vergrijzing zorgt ook nog voor een grotere vraag aan de zorg.quote:Op zondag 21 november 2021 00:14 schreef Derrazi het volgende:
wat zijn de diverse oorzaken volgens jou?
Het is een complex probleem.quote:Op zondag 21 november 2021 00:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tijdsdruk, werkdruk (structureel overuren draaien), geen ruimte voor eigen inbreng, te weinig toekomstperspectief, vergrijzing. Die laatste is aan twee kanten een issue trouwens. Meer zorgverleners verlaten de zorg vanwege pensioen, maar de vergrijzing zorgt ook nog voor een grotere vraag aan de zorg.
Hogere salarissen gaan dit niet oplossen. Een salarisverhoging heeft ook maar een tijdelijk effect, want dat neemt de problemen die er zijn niet weg. Als jij steeds meer frustraties ervaart in je werk en je werkgever geeft je er een paar honderd euro per maand bij, dan nemen die frustraties misschien tijdelijk even af. Maar binnen een paar maanden spelen die vanzelf weer op.
Dan raakt de zorg echt helemaal overbelast.quote:Op zondag 21 november 2021 00:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Goed verhaal van die ethicus. Maar nog belangrijker is: 2G en 3G werken niet.
Bij zowel 2G als 3G krijg je een groen vinkje als je gevaccineerd bent, of je nu covid hebt of niet. Het gevolg is dat bij grote aantallen er altijd wel een paar besmette gevaccineerden tussen zitten, die vervolgens de rest besmetten. Dat kon je al vooraf beredeneren, maar ik zie het nu ook in mijn omgeving: verschillende gevaccineerden raakten onlangs besmet op een keurig feestje waarop iedereen een groen vinkje had.
1G zou in theorie beter werken, maar praktisch gezien is hiervoor veel te weinig testcapaciteit.
Een lockdown zou wel helpen, maar sloopt de economie. Logischerwijs zou je gewoon alle maatregelen los moeten laten. Dan gaan er wel 40.000 of 50.000 mensen dood aan covid-19, maar daarna kun je weer verder.
En natuurlijk blijven inzetten om zoveel mogelijk vaccinaties en virusremmers toestaan.
Dat hoeft niet. Gewoon geen covid patiënten meer opnemen. Laat de mensen gewoon thuis uitzieken of eventueel sterven.quote:Op zondag 21 november 2021 00:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan raakt de zorg echt helemaal overbelast.
Nou dat is ook nogal een heftige maatregel zeg.quote:Op zondag 21 november 2021 00:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Gewoon geen covid patiënten meer opnemen. Laat de mensen gewoon thuis uitzieken of eventueel sterven.
Recht op zorg is altijd begrensd. De zorg kan ook bestaan uit het verstrekken van medicijnen en zuurstofflessen.quote:Op zondag 21 november 2021 00:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou dat is ook nogal een heftige maatregel zeg.
Ieder mens heeft tot nu toe recht op zorg.
Ethisch onuitvoerbaar.
Want een dikzak die aan de drugs zit trekken ze wel nog alles voor uit de kast.
Dat kan toch niet?
en welk deel van mijn post bij goede arbeidsomstandigheden heb je gemist?quote:Op zondag 21 november 2021 00:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tijdsdruk, werkdruk (structureel overuren draaien), geen ruimte voor eigen inbreng, te weinig toekomstperspectief, vergrijzing. Die laatste is aan twee kanten een issue trouwens. Meer zorgverleners verlaten de zorg vanwege pensioen, maar de vergrijzing zorgt ook nog voor een grotere vraag aan de zorg.
Hogere salarissen gaan dit niet oplossen. Een salarisverhoging heeft ook maar een tijdelijk effect, want dat neemt de problemen die er zijn niet weg. Als jij steeds meer frustraties ervaart in je werk en je werkgever geeft je er een paar honderd euro per maand bij, dan nemen die frustraties misschien tijdelijk even af. Maar binnen een paar maanden spelen die vanzelf weer op.
Er komt altijd meer bij kijken. Er is gewoon zorg nodig, ook dan.quote:Op zondag 21 november 2021 00:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Recht op zorg is altijd begrensd. De zorg kan ook bestaan uit het verstrekken van medicijnen en zuurstofflessen.
Als het met de besmettingen zo doorgaat in dit tempo dan zitten we binnenkort wel in de "code zwart" situatie begrijp ik. Dan gaan we dit dus in feite wel toepassen. In het ziekenhuis wordt er dan gezegd: sorry, er is geen plek meer. We leggen je daar neer en waarschijnlijk kom je te overlijden.quote:Op zondag 21 november 2021 00:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou dat is ook nogal een heftige maatregel zeg.
Ieder mens heeft tot nu toe recht op zorg.
Ethisch onuitvoerbaar.
Want een dikzak die aan de drugs zit trekken ze wel nog alles voor uit de kast.
Dat kan toch niet?
Nee dan krijg je omgekeerde triage, toch?quote:Op zondag 21 november 2021 01:01 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als het met de besmettingen zo doorgaat in dit tempo dan zitten we binnenkort wel in de "code zwart" situatie begrijp ik. Dan gaan we dit dus in feite wel toepassen. In het ziekenhuis wordt er dan gezegd: sorry, er is geen plek meer. We leggen je daar neer en waarschijnlijk kom je te overlijden.
Dan kom je dus echt in een situatie dat er geen zorg meer verleend kan worden.
Ik heb niks van je post gemist. Jij hebt het over oplossingen die volgens jou de instroom moeten helpen. Ik geef alleen aan dat het probleem niet bij de instroom ligt, maar bij de uitstroom. Dus je kan nu wel heel bijdehand doen, maar jij zoekt de oplossing gewoon op de verkeerde plek.quote:Op zondag 21 november 2021 00:59 schreef Derrazi het volgende:
en welk deel van mijn post bij goede arbeidsomstandigheden heb je gemist?
Ja, ik ken het protocol inhoudelijk verder niet. Maar er zullen inderdaad keuzes gemaakt worden o.b.v. overlevingskansen bijvoorbeeld. Maar er gaat dan dus ook tegen mensen gezegd worden dat er geen plek is voor ze. Die mensen gaat het recht op zorg dan wel "ontnomen" worden.quote:Op zondag 21 november 2021 01:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee dan krijg je omgekeerde triage, toch?
Zoals in een oorlogssituatie….
Alleen redden van wie wordt gedacht dat er iets te redden valt, zoiets…
Een nobele taak voor de artsen dan.quote:Op zondag 21 november 2021 01:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, ik ken het protocol inhoudelijk verder niet. Maar er zullen inderdaad keuzes gemaakt worden o.b.v. overlevingskansen bijvoorbeeld. Maar er gaat dan dus ook tegen mensen gezegd worden dat er geen plek is voor ze. Die mensen gaat het recht op zorg dan wel "ontnomen" worden.
Zeker! Ga er maar aan staan inderdaad.quote:Op zondag 21 november 2021 01:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Een nobele taak voor de artsen dan.![]()
Nou ja, zo'n code zwart situatie is wel heftig. Diederik Gommers had het hier vrijdag over en gaf ook al aan dat een dergelijke situatie voor het ziekenhuispersoneel gewoon gevaarlijk is vanwege de agressie die het op zal roepen. Corona patiënten weigeren kan je inderdaad niet zomaar doen, maar in een code zwart terechtkomen is in feite nóg erger. Ik ben voor nu vooral blij dat ik de keuzes niet hoef te maken.quote:Op zondag 21 november 2021 01:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Toch vind ik dat nog altijd een betere optie dan Corona patiënten weigeren. Er zitten vaak nog jonge mensen bij.
Interessant. En toch nog veel 70 plussers op de Ic. Is de meerderheid.quote:Op zondag 21 november 2021 01:33 schreef Montagui het volgende:
Op dit moment ligt IC pas 1/3 (of minder) vol met Covid patienten t.o.v. van de 1e golf.
Dus als we binnenkort op code zwart overgaan kan dat niet aan covid alleen liggen....dus wat dan?
Zie 'intensive care opnames door de tijd heen' en 'bezetting van de IC bedden door de tijd heen'
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Zo briljant vind ik hem niet. Als je constateert dat de effectiviteit van een vaccin na verloop van tijd afneemt, zeg je toch niet dat het niet werkt? Een griepprik wordt toch ook jaarlijks gegeven?quote:
Er had wel eerder actie in mogen worden ondernomen.quote:Op zondag 21 november 2021 01:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zo briljant vind ik hem niet. Als je constateert dat de effectiviteit van een vaccin na verloop van tijd afneemt, zeg je toch niet dat het niet werkt? Een griepprik wordt toch ook jaarlijks gegeven?
Het aantal besmettingen neemt in een veel te rap tempo toe. Als dat door blijft zetten dan gaan we op code zwart af.quote:Op zondag 21 november 2021 01:33 schreef Montagui het volgende:
Op dit moment ligt IC pas 1/3 (of minder) vol met Covid patienten t.o.v. van de 1e golf.
Dus als we binnenkort op code zwart overgaan kan dat niet aan covid alleen liggen....dus wat dan?
Zie 'intensive care opnames door de tijd heen' en 'bezetting van de IC bedden door de tijd heen'
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Het gaat er dan om dat het vaccin als 'het ei van columbus' werd gepresenteerd', wat het dus niet is. En dus komt de vervolgvraag' hoe zit het dan met de boosterprik'? Zitten we vanaf nu vast aan een jaarlijkse boosterprik? is er niet een afdoende medicijn te ontwikkelen?quote:Op zondag 21 november 2021 01:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zo briljant vind ik hem niet. Als je constateert dat de effectiviteit van een vaccin na verloop van tijd afneemt, zeg je toch niet dat het niet werkt? Een griepprik wordt toch ook jaarlijks gegeven?
En dat, mijn beste, is 100% te verwijten aan de kabinetten Rutte.quote:Op zondag 21 november 2021 01:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen neemt in een veel te rap tempo toe. Als dat door blijft zetten dan gaan we op code zwart af.
Het ligt inderdaad niet specifiek aan alleen Covid. Het probleem zit 'm ook in de capaciteit van de zorg. Het ziekteverzuim in de zorg is enorm hoog (boven de 10% inmiddels al volgens mij) én er is gewoon simpelweg meer personeel uitgestroomd dan ingestroomd. Dan bereik je dus ook eerder een code zwart situatie.
Ja, maar dat is toch een andere discussie? Er werd gesteld dat ongevaccineerden overtuigd moeten worden dat de prik werkt zodat ze die gaan halen, en gevaccineerden overtuigd moeten worden dat 'ie niet werkt zodat ze een booster gaan halen. Met andere woorden: dat zou elkaar dus tegenspreken, zoals jij ook aangeeft met mindfuck.quote:Op zondag 21 november 2021 01:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het gaat er dan om dat het vaccin als 'het ei van columbus' werd gepresenteerd', wat het dus niet is. En dus komt de vervolgvraag' hoe zit het dan met de boosterprik'? Zitten we vanaf nu vast aan een jaarlijkse boosterprik? is er niet een afdoende medicijn te ontwikkelen?
Ofwel, en nog veel belangrijker. De prik helpt voor de belastbaarheid van de IC maar faalt in het terugbrengen van de vrijheid zoals voorheen.
Die kabinetten zijn gekozen door het volk, dus je zou ook kunnen stellen dat het een deel van het volk te verwijten valt. We roepen allemaal dat de bezuinigingen op de zorg schandalig zijn, maar we roepen ook allemaal dat we teveel belasting betalen.quote:Op zondag 21 november 2021 01:57 schreef Montagui het volgende:
En dat, mijn beste, is 100% te verwijten aan de kabinetten Rutte.
Er zijn heel veel mensen die maar roepen dat ze de IC capaciteit hadden moeten aanpakken de afgelopen 1,5 jaar. Maar hoe hadden ze dat doen moeten doen volgens jou?quote:Op zondag 21 november 2021 01:57 schreef Montagui het volgende:
ALS we dan een zondebok terecht mogen benoemen dan zijn het de kabinetten Rutte, die de IC's hebben afgeschaald, die de afgelopen Corono periode totaal niets hebben ondernomen om ook maar iets aan de IC capaciteit te doen, terwijl de tekenen (EEN PANDEMIE) overgroot aanwezig waren.
Dat deze partijen wederom naar voren komen zegt alles over de politieke armoede in dit land. We hebben zelfs een complete randdebiel in onze politiek zitten en die krijgt zelfs nog stemmen (Baudet). Dan hebben we er nog één gehad (maar die komt telkens weer terug) die zo seniel is dat ie vóór twee moties stemt die elkaar tegenspreken (Krol). En als klap op de vuurpijl hebben we er één die een partij is begonnen, omdat ze van zwarte piet af wil. Dat is ook geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op zondag 21 november 2021 01:57 schreef Montagui het volgende:
Diezelfde kabinetten die inmiddels er een record periode over doen om tot eenzelfde incapabele regering te komen. Die legio schandelen aan hun broek hebben hangen. Een regering die naar huis gestuurd is. Echt he. Diezelfde gasten gaan straks vrolijk verder met hun afbraak en grondwettelijk ondermijnend beleid.
De 'suggestie' is meermalen gewekt Wederom een blunder van jewelste van Hugo/Rutte. ' Dansen met Jansen'? for starters.quote:Op zondag 21 november 2021 02:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch een andere discussie? Er werd gesteld dat ongevaccineerden overtuigd moeten worden dat de prik werkt zodat ze die gaan halen, en gevaccineerden overtuigd moeten worden dat 'ie niet werkt zodat ze een booster gaan halen. Met andere woorden: dat zou elkaar dus tegenspreken, zoals jij ook aangeeft met mindfuck.
Maar het klopt dus niet dat gevaccineerden overtuigd moeten worden dat 'ie niet werkt, maar dat de effectiviteit afneemt na verloop van tijd. Dat is iets heel anders. Er is bij mijn weten nooit beweerd dat eenmalige vaccinatie 100% immuniteit en bescherming biedt voor de rest van je leven. Er wordt toch ook niet gezegd dat een eenmalige griepprik voldoende is?
De belasting op de NPO kan je wat mij betreft er al wel voor gebruiken. Dat is maar 1 narratief waarin ik mij niet verwoord voel. Dus mijn belastinggeld wordt op dat gebied verkeerd besteed. Ook maar een lichte hint naar iets als hoor en wederhoor, luister en wederluister zoals destijds het Lagerhuis is mij mijn belastinggeld wel waard.quote:Op zondag 21 november 2021 02:29 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Die kabinetten zijn gekozen door het volk, dus je zou ook kunnen stellen dat het een deel van het volk te verwijten valt. We roepen allemaal dat de bezuinigingen op de zorg schandalig zijn, maar we roepen ook allemaal dat we teveel belasting betalen.
GEEN IDEE. Ik ben geen beleidsmaker, daar hebben we andere mensen voor, en die falen.quote:Moet er meer geld naar de zorg? "Ja, absoluut" zegt men dan. Wilt u daar ook meer belasting voor betalen? "Nee, dat niet. Wel meer geld naar de zorg, maar niet mijn geld". Lekker op z'n Hollands
[..]
Er zijn heel veel mensen die maar roepen dat ze de IC capaciteit hadden moeten aanpakken de afgelopen 1,5 jaar. Maar hoe hadden ze dat doen moeten doen volgens jou?
Dus luister naar mensen waar je niet van denkt dat ze het partij (of het globale) idee schaapjesachtig volgen. Ook al is het niet iemand van de partij waar jij (normaal gesproken) op stemt. Ben je rechts en denk je dat Renske Leijten een goed punt maakt, denk dan daar even over na, denk je links en je ziet Eerdmans een goed punt maken denk daar dan even over na.quote:Dat deze partijen wederom naar voren komen zegt alles over de politieke armoede in dit land. We hebben zelfs een complete randdebiel in onze politiek zitten en die krijgt zelfs nog stemmen (Baudet). Dan hebben we er nog één gehad (maar die komt telkens weer terug) die zo seniel is dat ie vóór twee moties stemt die elkaar tegenspreken (Krol). En als klap op de vuurpijl hebben we er één die een partij is begonnen, omdat ze van zwarte piet af wil. Dat is ook geen enkele toegevoegde waarde.
Het punt is dat niemand het weet. Ik denk niet dat dat specifiek iets van Rutte/De Jonge is, maar alle landen die hiermee te kampen hebben. De Jonge is natuurlijk gewoon een schoolmeester die teksten van anderen oplepelt, niets meer dan de boodschapper. Het is geen viroloog of medicus, dus het zijn niet zijn eigen theorieën, onderzoek of inzichten die hij staat te verkondigen. Wat daarin niet meehelpt is dat het een ongelooflijke clown is die zichzelf schromelijk overschat.quote:Op zondag 21 november 2021 02:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
De 'suggestie' is meermalen gewekt Wederom een blunder van jewelste van Hugo/Rutte. ' Dansen met Jansen'? for starters.
FEIT (blijkt nu): De vaccins werken deels, genoeg om de IC's te ontlasten (daar ben ik al wel blij mee). Maar niet goed genoeg dat je bv kunt dansen met jansen. Je hebt er je vrijheid niet mee terug. Of zou dat wel kunnen nu?
Als maar 1/3 van de IC's nu vol liggen is dat misschien niet veel meer dan een griep-epidemieen van weleer? En dan ook nog te bedenken dat veel oudere griep epidemie patienten niet op de iC terecht komen maar vredig thuis sterven.
Dan zijn we er toch?quote:Op zondag 21 november 2021 02:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt is dat niemand het weet. Ik denk niet dat dat specifiek iets van Rutte/De Jonge is, maar alle landen die hiermee te kampen hebben. De Jonge is natuurlijk gewoon een schoolmeester die teksten van anderen oplepelt, niets meer dan de boodschapper. Het is geen viroloog of medicus, dus het zijn niet zijn eigen theorieën, onderzoek of inzichten die hij staat te verkondigen. Wat daarin niet meehelpt is dat het een ongelooflijke clown is die zichzelf schromelijk overschat.
Ja, maar je hebt het nu over twee verschillende dingen toch? Druk op IC en besmettingskans verlagen vs. het normale leven weer terugkrijgen (bijv. het "dansen met janssen").quote:Op zondag 21 november 2021 03:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch?
"Men weet het niet'......maar dan (als regering) toch de schuld neerleggen bij de ongevaccineerden.
Hoe vax-wappie ben je dan?
Rutte heeft het aantal bedden op de IC helemaal niet afgeschaald. In 2007 waren er 1065 IC bedden. In 2019 waren er 1150 IC bedden, in lijn met de bevolkingsgroei en met de groei die de ziekenhuizen zelf graag wilden tussen 2006 en 2016. In een pandemie wellicht te weinig maar er is nooit structureel afgeschaald. Dat heeft inderdaad op Facebook gestaan maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op zondag 21 november 2021 01:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
En dat, mijn beste, is 100% te verwijten aan de kabinetten Rutte.
ALS we dan een zondebok terecht mogen benoemen dan zijn het de kabinetten Rutte, die de IC's hebben afgeschaald, die de afgelopen Corono periode totaal niets hebben ondernomen om ook maar iets aan de IC capaciteit te doen, terwijl de tekenen (EEN PANDEMIE) overgroot aanwezig waren.
Waarom? De ongevaccineerden willen toch ook graag weer een normale samenleving? Als wij, de gevaccineerden, het allemaal niet hadden gedaan, dan zaten we nu nog steeds in een full lockdown en met volle ic's.quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:48 schreef Oceanier het volgende:
Rotterdamse ethicus tegen invoering 2G: 'Maak van ongevaccineerden geen zondebok'
Stop met vingertje wijzen.
Probeer de OP nog eens te lezen.quote:Op zondag 21 november 2021 06:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom? De ongevaccineerden willen toch ook graag weer een normale samenleving? Als wij, de gevaccineerden, het allemaal niet hadden gedaan, dan zaten we nu nog steeds in een full lockdown en met volle ic's.
Probeer de OP nog eens te lezen en nu zonder je vervolgens te gedragen als een soort van gefrustreerde mRNA-junkie.quote:Haal gewoon die kutprik en hou er over op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |