Lui ben je wel. Hier krijg je ook negatieve en positieve reacties dus wat schiet je ermee op?quote:
Er komt vanzelf wel een moment dat het mooi geweest isquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:38 schreef Aure het volgende:
Mijn baby van 8 maanden ligt nog steeds in de cosleeper (babybay boxspring)
De enige negatieve reactie tot nu toe is van @dexamfetamine , waar ik niet veel mee kan en waar hij ook verder geen moeite in heeft gestoken te onderbouwen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:37 schreef Chinless het volgende:
[..]
Lui ben je wel. Hier krijg je ook negatieve en positieve reacties dus wat schiet je ermee op?
Klopt, dat heb ik ook overal gelezen en ik was er ook bang voor in eerste instantie. Maar ze wilde toen nog niet los in de co-sleeper (vanaf dag 1) en het is 'gelukkig' de Cocoon van Doomoo, waarbij je zo'n band hebt die je vast kunt maken, zodat ze niet naar hun zij en verder kunnen rollen. Het had totaal niet mijn voorkeur, maar het was toen de enige manier om allemaal te slapen. Ik zou het dus ook niet als advies geven.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:32 schreef SQ het volgende:
Ik wil wel even gezegd hebben dat het wordt afgeraden om een baby in een nestje te laten slapen. Niet om jou af te vallen, Komkommerschijfje, maar het mag niet als advies gegeven worden.
Waarom wordt het afgeraden? Die van ons slaapt ook weleens in een nestje…. Overigens alleen overdag als we ernaast zitten en vaak maar 1-2 uurtjesquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:32 schreef SQ het volgende:
Ik wil wel even gezegd hebben dat het wordt afgeraden om een baby in een nestje te laten slapen. Niet om jou af te vallen, Komkommerschijfje, maar het mag niet als advies gegeven worden.
Omdat het feitelijk 1 groot kussen is waar ze in liggen en ze makkelijk met hun snoetje in de zijkant kunnen draaien.quote:Op maandag 22 november 2021 06:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Waarom wordt het afgeraden? Die van ons slaapt ook weleens in een nestje…. Overigens alleen overdag als we ernaast zitten en vaak maar 1-2 uurtjes
Volgens mij is het eerste wat je zegt precies de reden voor mensen om een baby (direct) op een eigen slaapkamer neer te leggen. Voor sommige mensen kan het geruststellend zijn om constant te checken of hun baby nog leeft, maar andere mensen (waaronder mijn vriend en ik) doen geen oog dicht met een baby naast ons. Er is misschien geen relatie tussen baby op de kamer bij ouders en nachtrust van baby, maar er is zeker een relatie tussen baby op de kamer en nachtrust van de oudersquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:36 schreef Seven. het volgende:
Bovendien voelt het ook geruststellend. Veel moeders zijn overmatig bezig met de vraag of de kleine nog wel leeft. Even luisteren en je weet het.
Ik snap persoonlijk ook niet de noodzaak om een baby direct op de eigen slaapkamer te leggen. Ik geloof niet dat baby's daar automatisch beter van gaan slapen, ik geloof ook niet dat er direct een relatie is tussen slapen bij papa en mama en 2x wakker worden. Dit is eigenlijk een luxeprobleem, omdat we in deze regio van de wereld toevallig de ruimte en welvaart hebben voor een babykamer.
Volgens mij is dat inderdaad voor elke ouder anders. Mijn zus werd er ook gek van. Kwestie van uitproberen.quote:Op maandag 22 november 2021 19:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerste wat je zegt precies de reden voor mensen om een baby (direct) op een eigen slaapkamer neer te leggen. Voor sommige mensen kan het geruststellend zijn om constant te checken of hun baby nog leeft, maar andere mensen (waaronder mijn vriend en ik) doen geen oog dicht met een baby naast ons. Er is misschien geen relatie tussen baby op de kamer bij ouders en nachtrust van baby, maar er is zeker een relatie tussen baby op de kamer en nachtrust van de ouders.
Klopt volgens mij ook idd. Heb ik me heel rot over gevoeldquote:Op maandag 22 november 2021 19:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Volgens mij is rooming in (niet perse co sleepen maar op dezelfde slaapkamer slapen) bewezen veiliger voor het kind. Uit mn hoofd verkleint het het risico op wiegendood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |