abonnement Unibet Coolblue
pi_202257821
quote:
Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.

Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."

Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.

Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-joden

twitter


quote:
Thierry go's full retard *O*

Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :

- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait

Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden

Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin
OP niet van mijn hand, maar even netjes verder in het volgende deel.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202257893
"Thierry go's"...?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_202258142
Diezelfde 'joden' die vervolgens like good old times de binnenstad van rotterdam slopen zeker?
pi_202258273
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:11 schreef tim020hoorn het volgende:
Diezelfde 'joden' die vervolgens like good old times de binnenstad van rotterdam slopen zeker?
Joden die zelf kristal nacht spelen. :')
pi_202259758
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Joden die zelf kristal nacht spelen. :')
Naja, dat was in bepaalde gevallen een werkelijkheid, hoor.
pi_202261056
twitter


@KoosVogels weer een complottheorie die uitkomt, ik meen mij te herinneren dat je zei dat als de maatregelen niet tijdelijk zijn dat ook jij de barricaden op zou gaan.
pi_202261221
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

@:koosvogels weer een complottheorie die uitkomt, ik meen mij te herinneren dat je zei dat als de maatregelen niet tijdelijk zijn dat ook jij de barricaden op zou gaan.
Laat me raden; stuk verder niet gelezen?

Want het gaat daarin puur over toepassing zolang corona nog in extreme mate rondwaart. Nergens wordt gerept over QR-codes in het post-corona tijdperk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 14:04:57 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202261255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

@:koosvogels weer een complottheorie die uitkomt, ik meen mij te herinneren dat je zei dat als de maatregelen niet tijdelijk zijn dat ook jij de barricaden op zou gaan.
Corona is een complot?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202261473
Voor de volledigheid maar even een link naar het artikel in Trouw:

https://www.trouw.nl/buit(...)z3AcQ3TXZA%3Famp%3D1

Die levert FVD er niet bij in de tweet. De mensen mochten het eens lezen en constateren dat het net iets anders in elkaar steekt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202261711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Laat me raden; stuk verder niet gelezen?

Want het gaat daarin puur over toepassing zolang corona nog in extreme mate rondwaart. Nergens wordt gerept over QR-codes in het post-corona tijdperk.
Je gelooft nog steeds in het fabeltje dat Corona op een dag verdwijnt?
pi_202261750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je gelooft nog steeds in het fabeltje dat Corona op een dag verdwijnt?
Corona zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat er een moment komt dat maatregelen niet langer nodig zijn.

Ik breng in herinnering dat ik eerder zei dat er buiten corona geen reden is om de QR-code te handhaven. Mocht dat wel het geval zijn, dan ga ik op de barricaden.

In dat artikel wordt enkel gerept over toepassing van de QR-code in relatie tot corona.

Maar jij hebt dat hele stuk natuurlijk niet gelezen. Jij laat je liever opnaaien door zo'n volksmenner als Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202261791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Corona zal niet verdwijnen, maar ik verwacht dat er een moment komt dat maatregelen niet langer nodig zijn.

Ik breng in herinnering dat ik eerder zei dat er buiten corona geen reden is om de QR-code te handhaven. Mocht dat wel het geval zijn, dan ga ik op de barricaden.

In dat artikel wordt enkel gerept over toepassing van de QR-code in relatie tot corona.

Maar jij hebt dat hele stuk natuurlijk niet gelezen. Jij laat je liever opnaaien door zo'n volksmenner als Baudet.
In relatie tot Corona inderdaad, Gibraltar is 100% gevaccineerd, lockdowns voor de kerst.
Ierland zit op 93% gevaccineerd en daar spreekt men over een avondklok.
Wanneer denk jij dat de overheden het veilig achten om te stoppen met de QR samenleving?
pi_202261825
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In relatie tot Corona inderdaad, Gibraltar is 100% gevaccineerd, lockdowns voor de kerst.
Ierland zit op 93% gevaccineerd en daar spreekt men over een avondklok.
Wanneer denk jij dat de overheden het veilig achten om te stoppen met de QR samenleving?
Als de ziekenhuizen niet langer volstromen.

Want zie jij als een werkbare oplossing? Alle maatregelen loslaten? Prima, maar wat doe je als de zorg dan weer overbelast raakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202261896
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als de ziekenhuizen niet langer volstromen.

Want zie jij als een werkbare oplossing? Alle maatregelen loslaten? Prima, maar wat doe je als de zorg dan weer overbelast raakt?
Gewoon even paar duizend IC personeel opleiden en wat nieuwe ziekenhuisjes openen jonge. Niet zulke moeilijke vragen stellen.
Conscience do cost.
pi_202261922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als de ziekenhuizen niet langer volstromen.

Want zie jij als een werkbare oplossing? Alle maatregelen loslaten? Prima, maar wat doe je als de zorg dan weer overbelast raakt?
Een utopie dus, zelfs met deze hoge vaccinatiegraad lopen de ziekenhuizen vol. Kortom je accepteert dit dus net zolang tot dat de heilige graal is behaald en ondanks het feit dat dit beleid geen resultaten oplevert.
pi_202261960
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als de ziekenhuizen niet langer volstromen.

Want zie jij als een werkbare oplossing? Alle maatregelen loslaten? Prima, maar wat doe je als de zorg dan weer overbelast raakt?
Baudet is van de 'dor hout' oplossing, dat is al vrij lang duidelijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202261965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een utopie dus, zelfs met deze hoge vaccinatiegraad lopen de ziekenhuizen vol. Kortom je accepteert dit dus net zolang tot dat de heilige graal is behaald en ondanks het feit dat dit beleid geen resultaten oplevert.
Kritiek leveren en in complotten denken kunnen we allemaal. Wat is volgens de oplossing?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 20 november 2021 @ 15:16:39 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202262213
100% eens met Thierry.
pi_202262420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kritiek leveren en in complotten denken kunnen we allemaal. Wat is volgens de oplossing?
Ieder geval stoppen met maatregelen die niet werken. Dan heb ik het dus over mondkapjes, QR codes, lockdowns etc en investeer in de zorg.
pi_202262524
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ieder geval stoppen met maatregelen die niet werken. Dan heb ik het dus over mondkapjes, QR codes, lockdowns etc en investeer in de zorg.
Hoe kom je erbij dat die maatregelen niet werken. Contactmomenten verminderen = minder kans op besmettingen = minder kans om in het ziekenhuis te belanden.

Investeren in de zorg is een prima idee, maar we schudden niet in een paar weken tijd duizenden ziekenhuisbedden en zorgmedewerkers uit de mouw.

Dus nogmaals, wat moeten we volgens jou doen als de ziekenhuizen volstromen en de zorg overbelast raakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202267204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:26 schreef Bluesdude het volgende: [..] Dat is een bekend onjuist standpunt. Iedereen kan last krijgen, flink last, in het ziekenhuis komen, doodgaan aan deze ziekte Het is in feite een ontkenning wat er gaande is.
So what?

quote:
In de meeste gevallen niet.. Maar het kan zeker schadelijk zijn voor ook jonge, gezonde en getrainde mensen met weinig overgewicht.
Wederom so what? Drinken en roken ook.

quote:
Waarom dat risico nemen? De mogelijke schade van corona is veel meer risico dan eventuele bijwerkingen van vaccins. Kwestie van afwegen wat de mogelijke schade is. Wie nu nog twijfelt wat het meest schadelijk is ... steekt zijn kop in het zand.
Ben jij dokter? Je weet helemaal niks en bovendien, wie wat in zijn lichaam spuit bepaalt ieder voor zich. Of bemoeide je je ook elke dag met mensen die een peukie opsteken en verantwoordelijk zijn voor “passief” roken?

quote:
plus de schade wat je kunt veroorzaken door anderen te besmetten wat ongevaccineerden meer doen
De kans dat je door een ongevaccineerde corona krijgt is nog kleiner dan de kans op een vliegtuigongeluk.

quote:
plus het bezetten van de bedden en de belasting van de zorg in de ziekenhuizen. 15% boven de 18 zijn ongevaccineerd, en zowat 55% van de ziekenhuispatienten ook.
Daar zijn ziekenhuizen voor. Als je vingertje wilt wijzen richt je de verkeerde kant op, nu na 90% vaccinatie de ziekenhuizen voller zijn dan december 2020 toen 0% gevaccineerd was. Hoe zou dat toch komen, nee niet door een paar ongeprikte mensen.

quote:
Denk niet alleen aan je eigen ikje...
Nu blijkt dat het vaccin maar voor een paar maandjes werkt opeens aankloppen bij de gezonde ongevaccineerden die je allemaal over 1 kam scheert als wappies en overal de schuld van geeft? Lef joh.

Alle ongevaccineerden zijn meer waard dan gevaccineerden die roken, drinken, een vaccin hebben genomen voor zichzelf en zogenaamd schijnheilig roepen dat ze het voor de samenleving deden, het deden om op vakantie te kunnen gaan, het doen om naar de kroeg te kunnen en een boostershot nemen terwijl er mensen op de wereld zijn die graag gevaccineerd willen worden maar nog niet 1x zijn geprikt.

Hoe durf je zo zwart/wit tegen een bepaalde grote over een kam geschoren groep te roepen dat ze niet aan hun eigen ikje moeten denken.
West-Melanesia
pi_202267508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:54 schreef Bluesdude het volgende: [..] Wat doet Hugo verkeerd. Waarom zijn zijn volgers gevaarlijke lui ? Ik vind Baudet en dat soort extremisten, wel of niet wappie.... toch wel engerds.
Het is jaren geleden dat ik een debat heb gevolgd. Voor het eerst in jaren heb ik nu gekeken naar een vraag die Caroline aan Hugo stelde, een simpele vraag waarop Hugo 30 minuten lang complete wartaal uitsloeg. Toen ik dat zag, nou daar zakte mijn broek vanaf.

Die gestoorde kerel van een Baudet heeft nu meer gelijk dan Hugo in deze hele coronazaak, hoe ziek hij zelf ook is.
West-Melanesia
pi_202267872
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:50 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

@:koosvogels weer een complottheorie die uitkomt, ik meen mij te herinneren dat je zei dat als de maatregelen niet tijdelijk zijn dat ook jij de barricaden op zou gaan.
Volgens Tjer zou de avondklok ook niet meer verdwijnen.
pi_202268111
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:52 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Volgens Tjer zou de avondklok ook niet meer verdwijnen.
En volgens Hugo zouden we onze vrijheid terug krijgen met een vaccinatiegraad van 70%. Tevens beloofde hij dat er nooit zoiets zou komen als dwang direct of indirect.
pi_202268189
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En volgens Hugo zouden we onze vrijheid terug krijgen met een vaccinatiegraad van 70%. Tevens beloofde hij dat er nooit zoiets zou komen als dwang direct of indirect.
Je kunt het de Jonge niet kwalijk nemen dat de huidige variant 5x zo besmettelijk is als toentertijd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')