En wat had jij dan gedaan/gezegd ?quote:Op donderdag 18 november 2021 16:35 schreef derLudolf het volgende:
Elke dag meemaken en professioneel/beleefd blijven is anders, maar het lijkt me heerlijk om eens zo iemand voor me te hebben.
Mooi dat de persoon daadwerkelijk niet is geholpen.
Cool-flauw-bluequote:Op donderdag 18 november 2021 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is deze hier al langs geweest?
Ik vind hem heerlijk klassiek sinterklaastijd humor, inspelen op de actualiteit, net als de luisterpiet die een functie elders moet krijgen omdat ie niet kan luisteren, als hoofdpiet bijvoorbeeld, want die hoeft niet te luisterenquote:
whahaquote:Op donderdag 18 november 2021 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een deel van m'n videogesprekken vandaag eens lekker vanuit de schommelstoel gedaan, met uitzicht op zonnige binnentuin en met m'n voeten op de verwarming
Als Engelse les met S. hebben we besproken wat honkbal is en wat een dirigent doet. S. stelt voor dat ik de bijnaam "Wikipedia" kan krijgen.![]()
Mooi.
Wil je een cavia lenen?quote:Op donderdag 18 november 2021 17:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest net huilen (om iets op tv) maar er lag geen kat op me om mijn tranen te drogen. Nou voelt het toch alsof ik iets gemist heb.
De CUL snottercaviaquote:Op donderdag 18 november 2021 18:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wil je een cavia lenen?Als ruil voor al die fijne posts in het vorige topic waarvoor ik al met duimpjes strooide.
De dierenarts belde vandaag hoe het met de vloerwisser gaatik krijg wel waar voor m'n geld
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De CUL snottercaviaMisschien kunnen we hem Robèrtje noemen.
Ik zag dit filmpje gisteren (die man weigerde ook een mondkapje te dragen en maakte een boel heisa) en die in dat blauwe sweatshirt + blauw petje is dus derLudolfquote:
Ik was zo rustig mogelijk gebleven en ze zo kwaad mogelijk gemaakt. Lekker gaar laten kokenquote:Op donderdag 18 november 2021 16:54 schreef Blues het volgende:
[..]
En wat had jij dan gedaan/gezegd ?
Ik doe wel eens eenquote:Op donderdag 18 november 2021 18:34 schreef Myraela het volgende:
Overigens kijk ik al maanden niet meer naar de aantallen positieve tests. Het zegt me toch niets.
Gouden tijden voor je dus, de laatste wekenquote:Op donderdag 18 november 2021 18:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe wel eens eenals er weer een mooi aantal positieve tests behaald is, 10.000 of 20.000 of zo
Ik heb wel een keer zoiets in de trein geflikt, er zat iemand een meid lastig te vallen. Gastje was het helft van wat ik weeg en drie koppen kleiner. Gezegd dat ie met z'n poten van m'n vriendin af moest blijven. Was van het type dat tegenwoordig een mes bij zich heeft.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zag dit filmpje gisteren (die man weigerde ook een mondkapje te dragen en maakte een boel heisa) en die in dat blauwe sweatshirt + blauw petje is dus derLudolf
https://imgur.com/a/6cXSU5p
Ja johquote:Op donderdag 18 november 2021 18:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gouden tijden voor je dus, de laatste weken
Ik weet dat het goed is als jij met de trein durft (applaus daarvoorquote:Op donderdag 18 november 2021 18:33 schreef Myraela het volgende:
De trein is in ieder geval nog lekker druk.
Heldquote:Op donderdag 18 november 2021 18:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb wel een keer zoiets in de trein geflikt, er zat iemand een meid lastig te vallen. Gastje was het helft van wat ik weeg en drie koppen kleiner. Gezegd dat ie met z'n poten van m'n vriendin af moest blijven. Was van het type dat tegenwoordig een mes bij zich heeft.
Jammer hoor die messen tegenwoordig, ik wil voor zoiets best wat tikken incasseren. Ben ook niet te beroerd een aantal terug te geven. Maar messteken heb ik er dan weer niet voor over.
Ik werk niet standaard op kantoor, maar soms is het wel handig. Vandaag vanwege een nieuwe collega, volgende week voor de presentaties van een nieuwe tool, soms om het nieuws als eerste mee te krijgen als er veel chaos is.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat het goed is als jij met de trein durft (applaus daarvoor), maar waarom werk je eigenlijk op kantoor?
De snelweg was ook heel erg druk. Allemaal thuis werkenquote:Op donderdag 18 november 2021 18:33 schreef Myraela het volgende:
De trein is in ieder geval nog lekker druk.
Oooh dank je welquote:Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Hoi.
Ik moet mijn Ah-vegakaart nog verzilveren. Is bij Ah te zien welke produkten daarvoor in aanmerking komen? En hoe werkt dat bij het afrekenen? Al iemand iets mee gedaan hier?
Je hebt nog deze week. Ik had het oh ja moment toen ik de bonusfolder opensloeg. Daar hebben ze het over dozen met producten, maar veel daarvan hoef ik niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh dank je welIk was dat hele ding alweer vergeten
Je kan er volgens mij ook heel standaard dingen voor halen. Zoals groente, noten, eieren of bonen. En vroeger ook Ben & Jerry'squote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef -Sigaartje het volgende:
Je hebt nog deze week. Ik had het oh ja moment toen ik de bonusfolder opensloeg. Daar hebben ze het over dozen met producten, maar veel daarvan hoef ik niet.
Hoeft natuurlijk niet alles te zeggen. Op de rondweg in Emmen is het 's ochtends maar vooral 's avonds een stuk drukker, maar dat komt omdat ze op allerlei plekken met de weg bezig zijn. De grote doorgaande weg op het industrieterrein waar ik werk is wel een stuk rustigerquote:Op donderdag 18 november 2021 19:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De snelweg was ook heel erg druk. Allemaal thuis werken![]()
Het is echt van alles, ook ‘kale’ groenten, maaltijdsoepen, chocolade etc. Niet alleen vleesvervangers.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:23 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je hebt nog deze week. Ik had het oh ja moment toen ik de bonusfolder opensloeg. Daar hebben ze het over dozen met producten, maar veel daarvan hoef ik niet.
Ok. Ik ga morgenochtend even kijken of er van die bordjes zijn. Ik kom er dan op terug.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kan er volgens mij ook heel standaard dingen voor halen. Zoals groente of bonen. En vroeger ook Ben & Jerry'sWeet niet of dat nog zo is.
Hoef je niet te gaan voorverkennen hoor. Ze zijn er.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:31 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ok. Ik ga morgenochtend even kijken of er van die bordjes zijn. Ik kom er dan op terug.
Oh dank je. Ik zie in de bonusfolder ook maaltijdtips daarvoor. Daar zitten van allerlei producten tussen, zoals werelmaaltijdenmixen en rijst.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is echt van alles, ook ‘kale’ groenten, maaltijdsoepen, chocolade etc. Niet alleen vleesvervangers.
Als het goed is heb je ook een mail gehad met daarin de streepjescode. Want van een aantal kaarten blijkt de code die op de kaart staat niet scanbaar. Dus handig als je die mail bij je hebt. En je kaart vooraf natuurlijk activeren.
Ik had mijn kaart op die manier al leeggemaakt voor het fysieke exemplaar in de bus viel
Hier staat de link naar de pdf met alle producten:quote:Op donderdag 18 november 2021 19:36 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh dank je. Ik zie in de bonusfolder ook maaltijdtips daarvoor. Daar zitten van allerlei producten tussen, zoals werelmaaltijdenmixen en rijst.
Ik hoor regelmatig mensen die het onverantwoord vinden dat ik op de fiets overal heen ga 's avonds. Maar dan komen ze met het idee om met de bus te gaan. Bij mij is de bushalte dicht bij huis maar dat is bij anderen niet en dan zou ik soms 10 minuten door een onbekende wijk moeten lopen om ergens te komen. Dat vind ik veel enger.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Held![]()
Ik hoorde laatst van een vriend dat hij de hond niet meer uit gaat laten zonder mes. Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Hierbij moest ik direct aan dit bericht denken.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Isabeau ik weet dat positief getest voor het overgrote deel van de mensen alleen maar lastig is. Maar die kunnen ook anderen weer besmetten en hoe meer mensen besmet hoe meer er wel naar het ziekenhuis moeten. En die getallen stijgen ook gestaag.
Dat was jij toch, die vanmorgen wilde laten testen, omdat…quote:Op donderdag 18 november 2021 19:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier staat de link naar de pdf met alle producten:
https://vegafavorieten.postcodeloterij.nl/producten
Een beetje jammer ditquote:Op donderdag 18 november 2021 09:14 schreef Syrena het volgende:
Nou, zelftest 6 liet aarzelend een lichte 2e streep zien![]()
Afspraak voor pcr lukt nog niet, telefoon en site liggen plat.
Of ze draagt bij aan de dieprode koppositie die we al weken sportenquote:Op donderdag 18 november 2021 20:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een beetje jammer dit
Limburgs trots gaat neerwaarts
Fijn dat het (vooralsnog) negatief is. Dus dan mag je de deur uit of hoe zit dat ‘daar beneden’?quote:Op donderdag 18 november 2021 20:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik testte vandaag negatief. Oudste zoals verwacht positief. Ben benieuwd of ik over zeven dagen nog steeds negatief test... Lang leve het vaccin!
Ja, volgens mij wel. Maar dat zullen we zeer beperkt doen, omdat we natuurlijk constant in contact komen met kind. Denk dat we altijd een zelftest van te voren zullen doen...quote:Op donderdag 18 november 2021 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijn dat het (vooralsnog) negatief is. Dus dan mag je de deur uit of hoe zit dat ‘daar beneden’?
Mwoah, daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben. Tenminste algemene je hun niet lastig valt, zullen ze jou ook niet lastig vallen, hoop ik ik tenminste.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Held![]()
Ik hoorde laatst van een vriend dat hij de hond niet meer uit gaat laten zonder mes. Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat was jij toch, die vanmorgen wilde laten testen, omdat…
Is het gelukt?
Wij aten een professionele pannenkoek aan de overkant.
Ook (weer) eens de koel vriescombi uit de vorige eeuw ter sprake gebracht vanwege gister, was het eergister? hier in de cul chat.
En verdomd, hij ‘mag’ weg.Als ik vervoer regel.
![]()
Toch vaker pannenkoeken gaan eten.
Fijn dat dat weer lukt dan. En ook nog in de spits blijkbaar.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik werk niet standaard op kantoor, maar soms is het wel handig. Vandaag vanwege een nieuwe collega, volgende week voor de presentaties van een nieuwe tool, soms om het nieuws als eerste mee te krijgen als er veel chaos is.
Fietsen klinkt dan veiliger inderdaad.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoor regelmatig mensen die het onverantwoord vinden dat ik op de fiets overal heen ga 's avonds. Maar dan komen ze met het idee om met de bus te gaan. Bij mij is de bushalte dicht bij huis maar dat is bij anderen niet en dan zou ik soms 10 minuten door een onbekende wijk moeten lopen om ergens te komen. Dat vind ik veel enger.
quote:Op donderdag 18 november 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen ben ik in een soort real life sketch beland. J heeft een nieuwe infrarood thermometer en meet het hele huis en alle bewoners aan de lopende band
Gedoe! Maar wel verstandig natuurlijk.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Maar dat zullen we zeer beperkt doen, omdat we natuurlijk constant in contact komen met kind. Denk dat we altijd een zelftest van te voren zullen doen...
Ik zie m gewoon door het huis sluipenquote:Op donderdag 18 november 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen ben ik in een soort real life sketch beland. J heeft een nieuwe infrarood thermometer en meet het hele huis en alle bewoners aan de lopende band
Goeie!quote:Op donderdag 18 november 2021 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Heeft hij ook een UV lamp?
Goeie. Van de stekker.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Trek dan alvast de stekker er uit morgen. Dan heeft dat vervoer niet zo'n haast.
Ik krijg altijd trek in pannenkoeken van jouw posts er over
Kan ze daarna de heeeele dag op de bank liggen om uit te rustenquote:
Ik heb nog nooit een gemberpannenkoek op. Dat moet ik eens proberen.quote:Op donderdag 18 november 2021 21:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie. Van de stekker.En deur open.
Nee, ik ga de kast niet schoonmaken. Laatste keer was van de zomer in de tuin.
En in de schuur kan ik mijn kont niet keren.
Vooral / altijd eentje met gember. Er gaat een halve pot gember op.![]()
De infra rood temp meter. J. Is ook van de gadgets? 🤪
Ze heeft een dag extra om er van te genieten. Net als met vliegvakanties, dan heb je mazzel als je vroeg heen vliegt en laat terugquote:Op donderdag 18 november 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan ze daarna de heeeele dag op de bank liggen om uit te rusten
Ga ik zeker doen,quote:Op donderdag 18 november 2021 21:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan ze daarna de heeeele dag op de bank liggen om uit te rusten
Anoukquote:Op donderdag 18 november 2021 22:20 schreef AnneX het volgende:
@:Blues Straks Anouk bij Jinek op 4! En zingt een liedje. 🎶
quote:Op donderdag 18 november 2021 22:31 schreef borisz het volgende:
[..]
M'n moeder had laatst contact met Anouk...OwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 19-11-2021 02:37:43 ]
quote:Op donderdag 18 november 2021 22:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
OwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door borisz op 19-11-2021 06:53:29 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Het gaat om langdurig ziek/lichamelijk handicap iig.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Dat is een rare combi. Langdurig ziek zit gewoonlijk bij mytyl volgens mij.
Dat soort scholen heet mytylschool.quote:Op donderdag 18 november 2021 23:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Het gaat om langdurig ziek/lichamelijk handicap iig.
En dat is tegenwoordig echt ziek. Want als er flink in het onderwijs is bezuinigd is het wel op het speciaal onderwijs.
Als F. weer naar werk mag, wil hij de warmtecamera eens lenen. We willen een nieuwe vloer, en willen weten hoe de lussen van de vloerverwarming liggen. Ik denk dat we daarna ook alles gaan metenquote:Op donderdag 18 november 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind zo'n warmtecamera ook wel fantastisch klinken hoor.
Deed me op een of andere manier aan jou denken...quote:
Als je verder schudt wordt het boter.quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:49 schreef Yinny het volgende:
[..]
Deed me op een of andere manier aan jou denken...![]()
https://www.kingarthurbak(...)on-jar-whipped-cream
Jij halve Duitserquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:06 schreef Vanyel het volgende:
Wat een gekken. 3 lepels suiker in je slagroom. Slagroom is het best zonder
quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:49 schreef Yinny het volgende:
[..]
Deed me op een of andere manier aan jou denken...![]()
https://www.kingarthurbak(...)on-jar-whipped-cream
Eenschquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:06 schreef Vanyel het volgende:
quote:Op vrijdag 19 november 2021 07:58 schreef Syrena het volgende:
[..]
Als F. weer naar werk mag, wil hij de warmtecamera eens lenen. We willen een nieuwe vloer, en willen weten hoe de lussen van de vloerverwarming liggen. Ik denk dat we daarna ook alles gaan metenallesssss.
Om 13 uur gister kon ik online ineens toch een testafspraak makenvoor 16:15 in Maastricht. De grote locatie in Urmond, op 1 minuut van ons huis, gaat blijkbaar dicht
quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga voor de tussenweg. Beetje suiker.
En een scheutje kirsch
Kirsch in slagroom. Nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga voor de tussenweg. Beetje suiker.
En een scheutje kirsch
@Lucky_Strike kan al heel goed boter maken, geklopte slagroom lukt bij haar nietquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:06 schreef Bramito het volgende:
[..]
Als je verder schudt wordt het boter.
Bah, wel eens bij iemand thuis gekregen. Ze had niet verteld dat er geen suiker in zat, helemaal een onaangename verrassingquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:06 schreef Vanyel het volgende:
In Duitsland verwacht je dat, maar bij de buurman had ik het niet verwacht. Nooit meer slagroom daar, appeltaart is dan lekkerder zonder slagroomquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:21 schreef Yinny het volgende:
[..]
Bah, wel eens bij iemand thuis gekregen. Ze had niet verteld dat er geen suiker in zat, helemaal een onaangename verrassing
We gingen slagroom maken, dat werd boter. En daarna weer, de derde keer ook. Het was heel sad en ook wel grappig.quote:
Ik drink het ook zo uit het pakjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik ga het maar niet proberen, straks vind ik het lekkerquote:Op vrijdag 19 november 2021 09:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik drink het ook zo uit het pakje
Jullie smaakloos tuig allemaal, ten onder gaand aan de suikerterreur.
Suiker is gif!
* Vanyel inserts allerlei militante leuzen
Mijn room in nooit gekoeld en nooit boter.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We gingen slagroom maken, dat werd boter. En daarna weer, de derde keer ook. Het was heel sad en ook wel grappig.
De room was niet gekoeld. Die memo hadden we niet meegekregen.
quote:Een politiek van gevolgen
Nederland gaat gebukt onder een vals zelfbeeld van superioriteit bij de bevolking en bij de leidende politicus die bij diezelfde bevolking populair wil blijven. Hierdoor wordt in geval van crises alleen gekeken naar de gevolgen. De oorzaken liggen altijd elders.
Drupje vanille extract is ook lekkerquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:32 schreef drakin het volgende:
Bij mij gaat er een schepje cacao door de slagroom
Of kaneel
Ook lekkerquote:Op vrijdag 19 november 2021 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Drupje vanille extract is ook lekker
Daar meet ik mee of m'n steenoven al op werktemperatuur is, en of de vloer ook al geschikt is voor pizza's, of zelfs al te heet is daarvoor..quote:Op vrijdag 19 november 2021 08:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
verwant aan de warmtebeeldcamera, de laser thermometer. Niet alleen een geniaal speeltje in de keuken om te zien hoe heet vet, je caramel, chocolade of oven is, maar alles waar je naar kan kijken kan je de temperatuur van meten. Behalve, een pan met water die warm wordt, daar meet ie de damp erboven.
[ afbeelding ]
Voor de techneuten ook heel handig om de temperatuur in patchkasten en van IT apparatuur te meten.
The Next Generationquote:
Bijkomdagjequote:Op vrijdag 19 november 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik werd enorm brak wakker vanochtendlekker gesport gisteren, redelijk op tijd in bed... het zal de drukke week wel zijn. Gelukkig pas dinsdag weer moeilijke afspraken en drukke plannen.
Maar![]()
Misschien is dit een dag voor een middagdutje.
Gun jezelf toch dit genot.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ga het maar niet proberen, straks vind ik het lekker
Je stalkermoment gaf mij de indruk dat je best een slokje slagroom kunt gebruiken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nope, ik heb al genoeg spek op de botten
Nee johquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je stalkermoment gaf mij de indruk dat je best een slokje slagroom kunt gebruiken.
Ik snap dat het teleurstellend was, maarquote:Op vrijdag 19 november 2021 12:22 schreef Myraela het volgende:
Ik dronk een keer per ongeluk een slok slagroom. Ik was op vakantie en dacht dat het een pakje yoghurtdrink was. Er stonden aardbeien op de verpakking.
Ja. Ik vind dat zo puur en vloeibaar wel onwijs ranzig. Vette laag meteen in je mond. Heel vies.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap dat het teleurstellend was, maar? Gewoon room, toch?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:22 schreef Myraela het volgende:
Ik dronk een keer per ongeluk een slok slagroom. Ik was op vakantie en dacht dat het een pakje yoghurtdrink was. Er stonden aardbeien op de verpakking.
'Too Long, Didn't Read' - onder een heel lange tekst waarbij je dus liever een samenvatting hebtquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:03 schreef AnneX het volgende:
Zit ik met mijn goeie gedrag: uurtje eerder voor 12 uur aanwezig om 12 mensen te QR’ren…heeft men niet bedacht om te laten weten, dat die afspraak niet doorging.![]()
Ach, het is warm en droog en goeie koffie en lunch van de catering.
Waar staat TLDR eigenlijk voor? Het betekent toch iets als samenvatting?
Wie weetz?
iets met Koreanen en een hond op een blik vlees.quote:Op vrijdag 19 november 2021 12:22 schreef Myraela het volgende:
Goh Mathieu Segers is wel erg trots erop dat ie Camus leest.quote:Op vrijdag 19 november 2021 10:55 schreef borisz het volgende:
Goed stuk in De Groene https://www.groene.nl/artikel/een-politiek-van-gevolgen
Essay De val van Nederland
[..]
Klinkt wel lekker! Al vind ik take-away altijd gewoon wat jammer. Dat maakt toch minder enthousiast.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:26 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Myraela https://konijnenvoer.bramr.nl/
Ik denk dat ik zondag even langs ga
Ja, beetje wel, maar second best. En ik had vorig kerst hun menu en dat was echt ook heel lekker (maar moest ik natuurlijk wel zelf opwarmen, dit zal vast warm zijn)quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klinkt wel lekker! Al vind ik take-away altijd gewoon wat jammer. Dat maakt toch minder enthousiast.
Ik kom niet verder dan spareribs of misschien verse broodjes?quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat past goed bij een coleslaw wat geen broodje hamburger is. Want dat hadden we gisteren. En Jross heeft voor 10 man aan coleslaw gemaakt. Van een hele witte kool
Ja, liever geen rund/varken eigenlijk. En ik vind een broodje niet echt avondetenquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kom niet verder dan spareribs of misschien verse broodjes?
Wel kip? Dan kippedij, lekker kruiden en met aardappeltjes uit de oven.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, liever geen rund/varken eigenlijk. En ik vind een broodje niet echt avondeten
https://smaakmenutie.nl/chicken-coleslaw-wrap/quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat past goed bij een coleslaw wat geen broodje hamburger is. Want dat hadden we gisteren. En Jross heeft voor 10 man aan coleslaw gemaakt. Van een hele witte kool
Ja, klaar. Dit wordt het.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:40 schreef Yinny het volgende:
https://smaakmenutie.nl/chicken-coleslaw-wrap/
Bedankt voor het meedenkenquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel kip? Dan kippedij, lekker kruiden en met aardappeltjes uit de oven.
Die waren boodschappen doen bij Hanos 😎quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'Too Long, Didn't Read' - onder een heel lange tekst waarbij je dus liever een samenvatting hebtOf gebruikt om aan te geven dat het de samenvatting van de lange tekst is.
Was de catering ook niet op de hoogte dat het niet door ging?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Sooo,
COVID booster shot is ook binnen.
Wij hebben voor de k.kinderen ook een grappig/flauw gedicht gemaakt en met kadootjes opgestuurd. Altijd leuk, hoe oud ze ook zijn en niet meer gelovig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die waren boodschappen doen bij Hanos 😎
Dank voor uitleg. ( gut, had natuurlijk kunnen goochelen)
Wat ik wel heb gegoocheld is sinterklaasgedichtenmaken.nl om iets aardigs te rijmen voor de buurjongens, die dit jaar een aantal malen de XL groene kliko voor ons aan de weg hebben gezet. Ondanks sportschool lukt het ons met moeite, die 125 meter sleuren deels door grint.
Dat is snelquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg net op het werk een inschrijfformulier, ik mag m 1 december halen in het restaurant
Ik las dat dat idd prima kanquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
Tis net aan 5 maanden na de 2e maar ons hoofd Corona (infectioloog) vind het prima.
Er zijn 3 vpk's op de covidafd ziek/covid.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik las dat dat idd prima kanIn ieder geval weer goed beschermd voor de rest van de herst en de winter. Wie weet wat ons nog te wachten staat
En de mensen die niet ziek zijn of zijn uitgevallen, die krijgen dus nòg meer werk op hun bordje. En dat gaat maar door zoquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Blues het volgende:
Er zijn 3 vpk's op de covidafd ziek/covid.
Langzaam vallen er steeds meer mensen om bij ons, het is een soort gatenkaas.. niet alleen op de afdelingen maar ook op de poli's.
Ze vroegen of wij ook nog mensen konden 'uitlenen'.
Pulled porkquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Wat een zorg en belasting voor iedereen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Er zijn 3 vpk's op de covidafd ziek/covid.
Langzaam vallen er steeds meer mensen om bij ons, het is een soort gatenkaas.. niet alleen op de afdelingen maar ook op de poli's.
Ze vroegen of wij ook nog mensen konden 'uitlenen'.
Schijnen toch erg weinig mensen opgenomen te worden door vuurwerk-ongelukken. Zoveel zoden zet dat niet aan de dijk als je tegelijk wel alle dingen door laat gaan waar heel veel mensen bij elkaar komen in één ruimte.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een zorg en belasting voor iedereen.![]()
Hele kleine troost, dat er wel een vuurwerkverbod is.
1300 SEH en HAP in 2019-2020 en alle kleine beetjes helpen. Maar dat vond ik ook pré corona en zal dat post corona ook hebben. De ongelukken, de zooi, de stank, de dieren over de zeik.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schijnen toch erg weinig mensen opgenomen te worden door vuurwerk-ongelukken. Zoveel zoden zet dat niet aan de dijk als je tegelijk wel alle dingen door laat gaan waar heel veel mensen bij elkaar komen in één ruimte.
Klopt, er is een groot tekort aan tandartsen. Gaan 300 per jaar met pensioen, komen 200-250 per jaar bij. Maar die werken vaak part-timequote:Op vrijdag 19 november 2021 14:41 schreef PdeHoog het volgende:
De tandarts heeft het drukIk moet mijn afspraak maandag verzetten want verkouden. Volgende mogelijkheid was 31/1
Valt het bij mij nog mee. Ik mag 15 december gelukkig nog.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:41 schreef PdeHoog het volgende:
De tandarts heeft het drukIk moet mijn afspraak maandag verzetten want verkouden. Volgende mogelijkheid was 31/1
Voor je zenuwbehandeling? Is daar nu alles goed mee/pijn weg?quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Valt het bij mij nog mee. Ik mag 15 december gelukkig nog.
En ze hebben hier altijd een reserve lijst. Veel mensen zeggen nu ook af met klachten dus dan bellen ze je. Heb ik ook al paar keer gebruik van gemaakt.
Dat gaan ze hier ook doenquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Valt het bij mij nog mee. Ik mag 15 december gelukkig nog.
En ze hebben hier altijd een reserve lijst. Veel mensen zeggen nu ook af met klachten dus dan bellen ze je. Heb ik ook al paar keer gebruik van gemaakt.
Ja nou ging goed en moest vorige week dicht gemaakt worden maar nu begint het gek te voelen. Ook het idee dat die vulling half weg isquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor je zenuwbehandeling? Is daar nu alles goed mee/pijn weg?
Is het pijnlijk? De vulling voelt hier ook anders aan dan vlak na de behandeling, en van de week ook wat last, maar dat trok gelukkig weer weg.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja nou ging goed en moest vorige week dicht gemaakt worden maar nu begint het gek te voelen. Ook het idee dat die vulling half weg is
Nja pijn ook niet echt. Raar gevoelig. Maar anders dan net na de behandeling.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het pijnlijk? De vulling voelt hier ook anders aan dan vlak na de behandeling, en van de week ook wat last, maar dat trok gelukkig weer weg.
De vulling bij mij "geleid" af en toe, dat voelt ook zo raar aan.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nja pijn ook niet echt. Raar gevoelig. Maar anders dan net na de behandeling.
Ik mag dinsdag alquote:Op vrijdag 19 november 2021 13:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kreeg net op het werk een inschrijfformulier, ik mag m 1 december halen in het restaurant
We are the red roostersquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik mag dinsdag alZeven maanden na de vorige en een maand na de griepvaccinatie dus ik zit veilig
Er hangt ook een wat beklemmende sfeer op de afdeling. Ik moest er ff zijn. Bedrukte vermoeide collega's zag ikquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou weet ik niet hoe oud jouw kinderen zijn etc, maar in de lockdown nam ik pauze van werk en loodste ik ze door het huiswerk heen. Daarna moesten ze zichzelf vermaken en ging ik verder werken. Strak schema aanhouden werkte wel goed.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, ik word stapelgek. Naast werken met twee kinderen moet de oudste nu ook 1.5 uur school per dag doen. Ik weet niet hoe ik het precies allemaal meer rond gebreid krijg....
Is jezelf ziek melden een optie? OF in overleg met de werkgever even niet werken? Of halve dagen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, ik word stapelgek. Naast werken met twee kinderen moet de oudste nu ook 1.5 uur school per dag doen. Ik weet niet hoe ik het precies allemaal meer rond gebreid krijg....
3 en 6. Zichzelf vermaken gaat voor mr 3 Max een half uurtje goed. En mr 6 heeft gewoon flink wat hulp nodig.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:32 schreef Bramito het volgende:
[..]
Nou weet ik niet hoe oud jouw kinderen zijn etc, maar in de lockdown nam ik pauze van werk en loodste ik ze door het huiswerk heen. Daarna moesten ze zichzelf vermaken en ging ik verder werken. Strak schema aanhouden werkte wel goed.
nee. Het is of gewoon doorwerken of in tijdelijke werkeloosheid gaan. Maar als het echt niet meer gaat gaan we wel kijken met ziekmelden enzo...quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is jezelf ziek melden een optie? OF in overleg met de werkgever even niet werken? Of halve dagen?
Wanneer gaat het echt niet meer? Want het klinkt nu ook alsof het niet gaat.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee. Het is of gewoon doorwerken of in tijdelijke werkeloosheid gaan. Maar als het echt niet meer gaat gaan we wel kijken met ziekmelden enzo...
Dit gevoel heb ik nou ook afgaande op je berichtjes hier, Jagar. Het klinkt of je al aan je max zit en alles wat daarbij komt gaat daar dus overheen. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doenquote:Op vrijdag 19 november 2021 16:42 schreef Tele6 het volgende:
Wanneer gaat het echt niet meer? Want het klinkt nu ook alsof het niet gaat.
Die indruk heb ik ook eerlijk gezegd. Ontzettend zwaar dit voor jullie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit. Al tijden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 16:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dit verbod had er van de zomer al moeten komen. Voor het gereed maken en laten keuren van de bunkers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las net dat er veel vuurwerk er nog lag van vorig jaar en ook dat er nog heel veel niet aangekomen was vanwege transport problemen. Maar ik kon nergens terugvinden of er een soort tht datum op vuurwerk zit.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit verbod had er van de zomer al moeten komen. Voor het gereed maken en laten keuren van de bunkers.
Of een maand terug, voor het vullen van de bunkers. Iets dat de vuurwerkverkopers ook meerdere keren gevraag hebben. Nu kost het bakken met geld en een boel scheve gezichten.
Zit er op. Meestal twee jaar, op sier met blauw maar en jaar. Stikker/papiertje zit op elk stuk vuurwerk in taal van het land.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las net dat er veel vuurwerk er nog lag van vorig jaar en ook dat er nog heel veel niet aangekomen was vanwege transport problemen. Maar ik kon nergens terugvinden of er een soort tht datum op vuurwerk zit.
Natuur interesseert de politiek niet.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind de politiek nogal laf als het om het vuurwerkverbod gaat, en niet erg geloofwaardig over milieu, stikstof, fijnstof. Als het je ernst is met milieu dan verbied je voorwerk. Dat is fijnstof voor 2 maanden autoverkeer, zwaveldioxide (wat niet meer in diesel mocht), stikstofoxiden en metaalverbindingen in de lucht.
De hond in mijn avatar is doodsbang voor vuurwerk, net als heel veel andere dieren
En nu?quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef AnneX het volgende:
Hèhè mn.X is om: na vergelijkend warenonderzoek ook de ventilatoren besteld voor de cv.
En bij deze: de stekker is eruit van de koelvries-combi. Herhaling: de stekker is eruit. 😎
#babysteps
Volgens mij ging dit om een apparaat wat al jaren in de schuur stroom en stof stond te happen.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
En nu?
Al je eten naar de maan![]()
Of ga je schoonmaken?
/wij hikken ook alweer weken aan tegen vrieslades doen
quote:Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef AnneX het volgende:
Hèhè mn.X is om: na vergelijkend warenonderzoek ook de ventilatoren besteld voor de cv.
En bij deze: de stekker is eruit van de koelvries-combi. Herhaling: de stekker is eruit. 😎
#babysteps
Wat Cat zegt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
En nu?
Al je eten naar de maan![]()
Of ga je schoonmaken?
/wij hikken ook alweer weken aan tegen vrieslades doen
Hier ook een paar flinke klappen dus gespitste orenquote:
quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:24 schreef AnneX het volgende:
Wat Cat zegt.
De combi stOnd stroom te vreten in de schuur. Dat riep ik al jaaaaaren.
En nog eens ter sprake gebracht. En ein.de.lijk om![]()
Volgende stap is vervoer regelen. Moi.
Ik ben heel trots op Dora.quote:Op vrijdag 19 november 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier ook een paar flinke klappen dus gespitste oren
Hoe is het met jouw beestenboel?
quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben heel trots op Dora.We hebben enorm geoefend. Bij een boem roep ik heel hard 'BOEM!' terwijl ik blij doe en dan krijgt ze koekje.
![]()
Dat betekent dat bij initiele boem niet 10 meter verderop dat inmiddels heel goed gaat. Ze kijkt naar mij, ik roep BOEM! en ze krijgt koekje. Soms volgt er zelfs een kleine kwispel. Als ze niet genoeg tijd heeft om te ontspannen en de boemen elkaar blijven opvolgen dan stroomt de emmer over. We zaten op de rand daarvan, aan de goede kant.
Ziva geeft geen neuk en soms ineens wel. Abby vindt alleen hele zware klappen op oudejaarsdag ingewikkeld en gaat dan ergens achter of onder zitten.
Ach hou op, wat dacht je van de ecologische ramp, de oostvaardersplassen?quote:Op vrijdag 19 november 2021 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Natuur interesseert de politiek niet.
Zo wordt er op de Sallandse heuvelrug zo'n 30 bunder bos gekapt omdat iemand vanachter een bureau heeft bedacht dat daar korhoenders moeten leven. In bos leven boommarters en de lussen graag een korhoender. Er is inmiddels al meer dan 8 ton uitgegeven aan de uitzet van korhoenders. Volgens mij had je de marters goedkoper Wagyu rund voor kunnen zetten als je dat per kilo vlees omrekent
800 bomen in Amelisweerd voor het verbreden van een weg is klein bier, er worden in oost Europa, het Balticum en noord Amerika perverse hoeveelheden bos gekapt, oerbos gedeeltelijk, om verscheept te worden naar Europa, om zeer milieu onvriendelijk te worden verbrand in kolencentrales als hernieuwbare energie. Datgene wat CO2 uit de Atmosfeer haalt wordt omgezet in CO2..quote:
Knappe Doraquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben heel trots op Dora.We hebben enorm geoefend. Bij een boem roep ik heel hard 'BOEM!' terwijl ik blij doe en dan krijgt ze koekje.
![]()
Dat betekent dat bij initiele boem niet 10 meter verderop dat inmiddels heel goed gaat. Ze kijkt naar mij, ik roep BOEM! en ze krijgt koekje. Soms volgt er zelfs een kleine kwispel. Als ze niet genoeg tijd heeft om te ontspannen en de boemen elkaar blijven opvolgen dan stroomt de emmer over. We zaten op de rand daarvan, aan de goede kant.
Ziva geeft geen neuk en soms ineens wel. Abby vindt alleen hele zware klappen op oudejaarsdag ingewikkeld en gaat dan ergens achter of onder zitten.
hehehehehe. Ik heb Dora wel eens teruggelikt, vond ze ook vet ingewikkeld.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Knappe Dora![]()
En knappe Lonaa natuurlijk![]()
Ik ben kittens aan het opvoeden. Een paar kleuters vinden mijn handen perfecte klauw- en knaagobjecten. Naast afleiden met speeltje blaas ik ze nu in het snoetje. VerbazingEn na een poging (plus blaas) of vijf houden ze op. Voor vijf minuten. Want kitten
quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hehehehehe. Ik heb Dora wel eens teruggelikt, vond ze ook vet ingewikkeld.![]()
Er staan op TikTok ook filmpjes van mensen die (terug) blaffen naar hun hond.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat waar mensen een hekel aan hebben, maar ook allerlei argumenten bij pakken. Maar eigenlijk is men tegen omdat ze het zelf stom vinden. Tenminste zo komt het op mij over.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geweldig, dat vuurwerkverbod. Hoe meer restrictie, hoe minder interessant het uiteindelijk wordt. Rokers schamen zich tegenwoordig ook voor hun gedrag, de vuurwerkafsteker doet dat binnen 10 jaar ook.
En terecht, want met alle kennis van nu is het overduidelijk dat je echt een sneu figuur bent als je nog vuurwerk afsteekt.
Ik geen jaren gevlogen of op reis geweest. Ik ben er tegen vanwege huisdieren en dieren in het wild (vogels zijn tijden van slag), vanwege de vervuiling (zowel straat als lucht), de ongelukken, de overlast en ook de agressie die er veelal mee gepaard gaatquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat waar mensen een hekel aan hebben, maar ook allerlei argumenten bij pakken. Maar eigenlijk is men tegen omdat ze het zelf stom vinden. Tenminste zo komt het op mij over.
Dat iemand hier (volgens mij stemt de persoon in kwestie nog D66 ook) in het vliegtuig stapt voor een weekendje zon vind iedereen dat mooi. Ik vraag me af wat qua uitstoot erger is.
Ik heb vuurwerk mijn hele leven al stom gevonden. Of eigenlijk niet begrepen. Ik vond er niet heel veel van. Dat maakt het mákkelijker om er tegen te zijn, zeker.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat waar mensen een hekel aan hebben, maar ook allerlei argumenten bij pakken. Maar eigenlijk is men tegen omdat ze het zelf stom vinden. Tenminste zo komt het op mij over.
Dat iemand hier (volgens mij stemt de persoon in kwestie nog D66 ook) in het vliegtuig stapt voor een weekendje zon vind iedereen dat mooi. Ik vraag me af wat qua uitstoot erger is.
+1quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik geen jaren gevlogen of op reis geweest. Ik ben er tegen vanwege huisdieren en dieren in het wild (vogels zijn tijden van slag), vanwege de vervuiling (zowel straat als lucht), de ongelukken, de overlast en ook de agressie die er veelal mee gepaard gaat
Ik ben ook trots op Doraquote:Op vrijdag 19 november 2021 22:02 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Ditquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb vuurwerk mijn hele leven al stom gevonden. Of eigenlijk niet begrepen. Ik vond er niet heel veel van. Dat maakt het mákkelijker om er tegen te zijn, zeker.
Maar ik heb voor dat ik wist hoe enorm de schade door vuurwerk is, nooit een ander zijn plezier misgund en doe dat eigenlijk nog steeds niet. Maar alle vuurwerkafstekers weten ook hoe groot die schade is. Het wordt elk jaar duidelijker.
Veel mensen willen gewoon geen rekening houden met een ander. Ze leiden de aandacht af door te zeggen dat alle anderen ook dingen fout doen dus dat zij het ook mogen. Zo werkt de wereld helaas.
Volgens mij is het precies andersom. Er zijn flink wat objectieve nadelen van vuurwerk te verzinnen (of van roken, of van Formule 1, valt allemaal in hetzelfde straatje wat mij betreft) maar voordelen komen niet verder dan 'ik vind het leuk/lekker' en 'er verdient iemand geld aan'. Dus als vuurwerk enorm tof vindt, dan ben je geneigd om die nadelen te bagatelliseren om je enige argument vóór te rechtvaardigen. Door naar 'andere hele slechte dingen;' te wijzen (ik wacht nog even op het argument 'maar ik heb geen kinderen, díe zijn pas slecht voor het milieu'quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien nadenken en dan alsnog doen? Van nadenken alleen gaat een vliegtuig niet ineens waterdamp uitstotenquote:Op vrijdag 19 november 2021 23:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
+1
Sowieso genoeg mensen die ook 2x nadenken voordat ze een vliegtuig in stappen.
Mijn teen is uh, gestagneert. Ik denk dat ik teveel doe en te weinig rust neem/omhoog houdt. Gisteren had ik echt enorm last maar ben ook de hele dag actief geweest. Lopen gaat wel, afrollen is nog naar want rond dat gewrichtje in je teen doet het zeer/is het gevoelig. Maar gsiteren deed het ook in rust zeer. Als ik m hoog hield ging de druk er wat af.quote:Op vrijdag 19 november 2021 23:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook trots op Doraen jou
Wel mooi dat je er een positieve ervaring van probeert te maken. En blijkbaar werkt het ook al.
Hoe is het met de teen? Loop je al zonder pijn?
Halleluja.quote:Op zaterdag 20 november 2021 07:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij is het precies andersom. Er zijn flink wat objectieve nadelen van vuurwerk te verzinnen (of van roken, of van Formule 1, valt allemaal in hetzelfde straatje wat mij betreft) maar voordelen komen niet verder dan 'ik vind het leuk/lekker' en 'er verdient iemand geld aan'. Dus als vuurwerk enorm tof vindt, dan ben je geneigd om die nadelen te bagatelliseren om je enige argument vóór te rechtvaardigen. Door naar 'andere hele slechte dingen;' te wijzen (ik wacht nog even op het argument 'maar ik heb geen kinderen, díe zijn pas slecht voor het milieu') of door mensen die jouw voor-argument niet delen, weg te zetten als saaie sukkels. Maar de tegenargumenten blijven bestaan en dat is niet de schuld van de mensen die die onder woorden brengen.
Iets wat stom is maar schadeloos, hoef je niet te verbieden. Daaarom pleit ik niet voor een verbod op slechte soapseries. Maar als iets schadelijk is voor onze leefomgevingen en andere levende wezens, dan is dat een prima reden om te verbieden, of het nou leuk of stom is.
Die weg kan anders best wat puin gebruiken zo te zien.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
Maar Sigme, waarom laat je het puin dan liggen en breng je dat ook niet weg?
quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Halleluja.
Alsof het om iets groots gaat ook met dat vuurwerk. Je mist op jaarbasis drie uurtjes vertier. Uurtje uitzoeken, uurtje ophalen, uurtje afsteken. Als je al geen drie uur per jaar over hebt voor je omgeving, mag je je wel eens achter de oren krabben hoor.
Nou echt, zoals die Nederlanders in Spanje nuquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik kan, hoewel ik me er niet in kan verplaatsen, best empathie opbrengen voor 'hè kut, ik vind het zo'n toffe traditie en ik ga het missen maar het zij zo'. Maar daar blijft het nooit bij
![]()
De wereld zou er anders uitzien als we collectief wat beter zouden kunnen verdragen dat we niet altijd onze zin krijgen.
Zoveel wijsheid in 1 post.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik kan, hoewel ik me er niet in kan verplaatsen, best empathie opbrengen voor 'hè kut, ik vind het zo'n toffe traditie en ik ga het missen maar het zij zo'. Maar daar blijft het nooit bij
![]()
De wereld zou er anders uitzien als we collectief wat beter zouden kunnen verdragen dat we niet altijd onze zin krijgen.
Ik dacht dus dat dat een verzameling losgeslagen studenten was. Is het een groep 50-60-jarige 'natuurvrienden'quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nou echt, zoals die Nederlanders in Spanje nu![]()
Hoop echt dat ze die nog vinden.
Neem jij altijd een tandemhanger mee op vakantie?quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
Maar Sigme, waarom laat je het puin dan liggen en breng je dat ook niet weg?
Dat klinkt als een druk programmaquote:Op zaterdag 20 november 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
En goedemorgen! Het is weekend!
We hebben onverwacht weinig plannen dus we gaan de composthoop verplaatsen, dakgoten legen, frituurpan verschonen, etc. En boodschappen doen, op zaterdag![]()
Ik wilde gisteren boodschappen doen maar ik werd ziek in de auto dus dat lukte niet. Uiteindelijk bleek het een heel heftige aanval van pds dus nu is er niets meer aan de hand. Blij mee![]()
Waar is Vlindertje-en-haar-nummer eigenlijk?
Had ik niet gedacht, maar de hond in mijn Avatar is daar heel blij omquote:Op vrijdag 19 november 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zal het laten weten! Het is qua buitenkant ook niet onze voorkeur direct hoor, maar van binnen zouden we het wel helemaal gezellig kunnen maken.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:16 schreef Candaasje het volgende:
Oh en @:Myraela : laat je weten of het huisje gelukt is? Ik had het niet 1-2-3 bij je verwacht, met de foto's van je huidige interieur in gedachten ofzo (dunno, dat lijkt iets minder strak ofzo?) maar ik vind dat oranje juist wel leuk!
Ik kan dit ten zeerste bevestigenquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:50 schreef Myraela het volgende:
Wat lijkt Sinterklaas me tof met een kleintje.
Nou, ik lag vannacht wakker met dus dezelfde gedachtenquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:52 schreef Myraela het volgende:
Vriendin vroeg gister wel of ik al zenuwachtig was met de huidige maatregelen.
Wat is jouw planning?quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:56 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, ik lag vannacht wakker met dus dezelfde gedachtenZoals het nu gaat, voorzie ik een dikke vette lockdown van december tot maart / april of zo
Puin van mij????quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neem jij altijd een tandemhanger mee op vakantie?Hier zit de puinbreker op een kilometer of 10 afstand maar kan me voorstellen dat dat in Spanje niet zo is.
Echt netjes is dat puin niet maar dr gaat niets dood van.
Het valt wel mee met de plannen hoor. Ik ben niet van plan om me te haasten in elk geval.quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klinkt als een druk programmaweekenden zonder plannen zijn gek genoeg vaak de volste
![]()
Ik heb een uurtje online yoga gedaan (mijn bovenbenen waren het er niet mee eens na eergisteren 25000 Efteling stappen en gisteren hardlopen). Verder ga ik proberen om overzicht te creëren in het Sinterklaasgebeuren. Mijn voornemen is om dit jaar échte eerder te beginnen, eens zien hoe lang ik mezelf dit jaar voor de gek kan houden
Nou, alles op 22/2 tussen 16 en 22 uurquote:
Cadeautjes voor 7 man (wisselende hoeveelheid per persoon, we hebben een max budget) + gedichten voor iedereen en twee surprises (+ gedicht). Het duurt altijd even voordat ik het overzicht heb.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het valt wel mee met de plannen hoor. Ik ben niet van plan om me te haasten in elk geval.
Hoe ingewikkeld is je Sinerklaasgebeuren dan?
Dat zeg ik ook niet hequote:Op zaterdag 20 november 2021 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Puin van mij????
Ik heb het plastic uit het puin gevist dat een kloothommel daar gestort heeft. Ik stort never nooit rommel in het vrije veld.
Oh dear. Dat is wel euh, complex. Jullie zijn ook van de enorm lange gedichten toch?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Cadeautjes voor 7 man (wisselende hoeveelheid per persoon, we hebben een max budget) + gedichten voor iedereen en twee surprises (+ gedicht). Het duurt altijd even voordat ik het overzicht heb.
En dan heeft kind ook nog een feestje komende week waarvoor een cadeautje gekocht moet worden en sinterklaas+surprise+gedicht in de klas, wat ik ook moet superviseren.
Niks meer te zien. Blijf hangen tot het donker is voor ronde 2quote:Op zaterdag 20 november 2021 07:37 schreef borisz het volgende:
Moggel.
Maar eens kijken wat de schade is in Rotterdam. Dagje stad geplandDe NS-wandeling
en verder zie ik het wel.
Niet per se, maar ik kan altijd maar moeilijk korte gedichten schrijvenquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dear. Dat is wel euh, complex. Jullie zijn ook van de enorm lange gedichten toch?
Dat is al wel snel. Het is echt lastig dat je niet weet waar je aan toe bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, alles op 22/2 tussen 16 en 22 uur
We moeten nu nog een pak en mogelijk een andere jurkEn uitnodigingen
![]()
Maar ik heb zo'n voorgevoel dat we straks op het laatste moment OF alles moeten uitstellen OF met beperkingen komen te zitten (bijv. tot 20:00 uur of max 20 personen oid).
Iddquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is al wel snel. Het is echt lastig dat je niet weet waar je aan toe bent.
Wacht, waarom maakt jouw excel hem wanhopig?quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:17 schreef Syrena het volgende:
Mijn kerstcadeaus staan in excelSchoonmoeders heeft de knoop om geen cadeaus te doen doorgehakt. Ze wist toch niks en had onthouden dat haar
zoon
vorig jaar wanhopig had geroepen dat het het laatste jaar was.
Dat hij wanhopig was door mij, en mijn excel, was ze vergeten.
Dus schoonfam uit excel gegooid. Nichtje wel nog erin, ze is 5. Wat ik voor schoonzus al had krijgt ze voor haar verjaardag
Ik hoop van harte dat het gaat meevallenquote:
Omdat ik steeds input van hem moest hebben over de cadeaus van "zijn kant". En omdat er 2 weken voor Kerst ofzo ineens een lockdown kwam.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wacht, waarom maakt jouw excel hem wanhopig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
@golfer grilt van die kleine romaine-sla die hij dan eerst doorsnijdt, besprenkelt met olijfolie, knoflookpoeder, p/z.quote:Op zaterdag 20 november 2021 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:blues, maakten jullie niet een gewokte sla ofzo? Ik heb ineens een enorme hoeveelheid sla.
Of rookt.quote:Op vrijdag 19 november 2021 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geweldig, dat vuurwerkverbod. Hoe meer restrictie, hoe minder interessant het uiteindelijk wordt. Rokers schamen zich tegenwoordig ook voor hun gedrag, de vuurwerkafsteker doet dat binnen 10 jaar ook.
En terecht, want met alle kennis van nu is het overduidelijk dat je echt een sneu figuur bent als je nog vuurwerk afsteekt.
Dat lijkt en is ook leukquote:Op zaterdag 20 november 2021 10:50 schreef Myraela het volgende:
Ik moest even een boodschapje doen en liep er natuurlijk net tijdens een pieten-optocht met jankende kinderen. En toch had ik last van rammelende eierstokken. Wat lijkt Sinterklaas me tof met een kleintje.
pds?quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
En goedemorgen! Het is weekend!
We hebben onverwacht weinig plannen dus we gaan de composthoop verplaatsen, dakgoten legen, frituurpan verschonen, etc. En boodschappen doen, op zaterdag![]()
Ik wilde gisteren boodschappen doen maar ik werd ziek in de auto dus dat lukte niet. Uiteindelijk bleek het een heel heftige aanval van pds dus nu is er niets meer aan de hand. Blij mee![]()
In juni is alles hopelijk toch wel weer een beetje normaal.....quote:Op zaterdag 20 november 2021 10:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb zo een high-tea met m'n schoonvader om hem te vragen voor de ceremonie op de bruiloft. Wel zin in. Vriendin vroeg gister wel of ik al zenuwachtig was met de huidige maatregelen. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Maar hopelijk is in juni alles gewoon weer mogelijk.
Dit klinkt wel spannenderquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
![]()
Maar ik heb zo'n voorgevoel dat we straks op het laatste moment OF alles moeten uitstellen OF met beperkingen komen te zitten (bijv. tot 20:00 uur of max 20 personen oid).
Positief denkenquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
![]()
Dat doen wij ook wel eens inderdaad, meestal op de barbecue. Erg lekker jaquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:41 schreef Blues het volgende:
[..]
@:golfer grilt van die kleine romaine-sla die hij dan eerst doorsnijdt, besprenkelt met olijfolie, knoflookpoeder, p/z.
Maar dat kan met alle sla natuurlijk
Prikkelbaar darmsyndroom. Ik had blijkbaar toch iets verkeerd gegeten afgelopen week. Ik heb geen idee wat maar het was niet grappig gisteren. Ik moest nog veel autorijden en dat is toch niet heel fijn als het zweet van je hoofd druipt, je zit te rillen en ieder moment kan braken en/of in je broek poepenquote:
Vreselijk jaquote:Op zaterdag 20 november 2021 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat doen wij ook wel eens inderdaad, meestal op de barbecue. Erg lekker ja![]()
Uiteindelijk eten we gewoon maar heel veel sla deze week. Ook goed.
[..]
Prikkelbaar darmsyndroom. Ik had blijkbaar toch iets verkeerd gegeten afgelopen week. Ik heb geen idee wat maar het was niet grappig gisteren. Ik moest nog veel autorijden en dat is toch niet heel fijn als het zweet van je hoofd druipt, je zit te rillen en ieder moment kan braken en/of in je broek poepen
Het is wel loeimoeilijk om er vanaf te komenquote:Op zaterdag 20 november 2021 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee rokers zijn verslaafd, dus zielig.
Kan je nagaan hoe makkelijk jij het hebt. Jij houdt 3 uur per jaar over en een boel geld in je zak. Daar hoef je helemaal niets voor te doen en de maatschappij wordt er beter van. Wie wil dat nou niet?quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee rokers zijn verslaafd, dus zielig.
Maandagochtend komt de nieuwe. Dus dat valt heel erg mee. Ga lekker op bed liggen zondagavond.quote:Op zaterdag 20 november 2021 12:34 schreef Syrena het volgende:
Ik duim dat plaatsen doorgaat maandag Kaatje!
Hoe lang ben je bankloos, 1 dag of meer?
Ah, dat is wel te doen jaquote:Op zaterdag 20 november 2021 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maandagochtend komt de nieuwe. Dus dat valt heel erg mee. Ga lekker op bed liggen zondagavond.
Ik kreeg ook een bericht van iemand die 'm 3 weken geleden wilde ophalen. "Want ik heb nu geen bank". Mijn vraag wat ik dan niet zou hebben die 3 weken werd niet begrepenquote:
Ik heb vannacht 11 uur slaap gehad en de wildste dromen (iets met treinen, dat is het enige wat ik me herinner) dus dat zal vast helpen.quote:
Ik heb ook maar een excel gemaaktquote:Op zaterdag 20 november 2021 11:17 schreef Syrena het volgende:
Mijn kerstcadeaus staan in excelSchoonmoeders heeft de knoop om geen cadeaus te doen doorgehakt. Ze wist toch niks en had onthouden dat haar
zoon
vorig jaar wanhopig had geroepen dat het het laatste jaar was.
Dat hij wanhopig was door mij, en mijn excel, was ze vergeten.
Dus schoonfam uit excel gegooid. Nichtje wel nog erin, ze is 5. Wat ik voor schoonzus al had krijgt ze voor haar verjaardag
Klinkt goedquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:23 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vannacht 11 uur slaap gehad en de wildste dromen (iets met treinen, dat is het enige wat ik me herinner) dus dat zal vast helpen.
Gisteren bijna 2 uur buiten hardgelopen (halfuurtje gelopen, een vriendin opgehaald, uurtje met haar gelopen, halfuur weer teruggelopen) en dat was heel fijn om even m'n hoofd leeg te laten waaien en bij te praten met vriendin en de herfstige bossen te zien hier.![]()
Ik blijf iig m'n best doen om goed voor mezelf te zorgen. Maandag t/m woensdag worden heel normale dagen, maar daarna heb ik weer een aantal dagen achter elkaar allerlei intense bezigheden dus we zullen zienik kan altijd nog een van die dingen afzeggen als het te veel wordt.
Hoe is ie met jou? Ik heb de indruk dat jij ook enorme stappen hebt gemaakt de afgelopen weken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry heel verhaal, maar ook lekker voor mezelf om het er ff uit te gooien
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 20-11-2021 14:17:12 ]
Fijn nieuwe dingesenquote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef Sarabi het volgende:
Kenwood keukenmachine is binnen![]()
En ik heb eindelijk na jaren ook weer een nieuwe spiegelreflex camera![]()
Tof!quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef Sarabi het volgende:
Daar maak ik te weinig gebruik van. Maar zo lekker om worst zelf te makenquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Tof!
Wij gaan een worstenmaak opzetstuk voor de kitchenaid kopen
quote:Op zaterdag 20 november 2021 13:36 schreef Sarabi het volgende:
Vriendje is volgende week jarig en krijgt ook een worsten workshopquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar maak ik te weinig gebruik van. Maar zo lekker om worst zelf te maken
quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vriendje is volgende week jarig en krijgt ook een worsten workshop![]()
Dus ja lijkt me echt leuk!
EVIL zegt mij niets?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]Spiegelreflex of EVIL?
Wat voor een?
Daar hebben wij een groot apart apparaat voorquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Tof!
Wij gaan een worstenmaak opzetstuk voor de kitchenaid kopen
Electric viewfinder interchangeable lens. De Eos R modellen bijvoorbeeld, geen idee of daarin ook al een instapserie alla Eos1000D van is.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
EVIL zegt mij niets?
Het is de Canon eos 2000d
Je bent vast tevredenquote:Op zaterdag 20 november 2021 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Even snel een testronde met de nieuwe camera gedaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als de muziek vanuit beide kanten wat vriendelijker zou zijn gaat het ook een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 20 november 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik kan overigens, hoewel ik me er niet in kan verplaatsen, best empathie opbrengen voor 'hè kut, ik vind het zo'n toffe traditie en ik ga het missen maar het zij zo'. Maar daar blijft het nooit bij
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |