Even vanaf maart 2020 gezien bedoel ik dan....vooral ook die eindeloze winter van '20/'21 met lockdown en avondklok.....quote:
Ja, alleen krijg ik het idee dat we zo ongeveer elke herfst/winter opnieuw aan de voet van de berg zullen staan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Even vanaf maart 2020 gezien bedoel ik dan....vooral ook die eindeloze winter van '20/'21 met lockdown en avondklok.....
Omdat normaal gesproken dan een griepgolf begint inderdaad, tis niet voor niks dat de oudjes deze maand een griepprik krijgen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, alleen krijg ik het idee dat we zo ongeveer elke herfst/winter opnieuw aan de voet van de berg zullen staan.
Ja, klopt. Het is armoede. Ik hoop dat we een dezer dagen wat licht aan het eind van de tunnel gaan zien, door een plateau of daling in de besmettingscijfers en/of de ziekenhuiscijfers.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar ondanks die lange winter, ondanks maatregelen en ondanks vaccinaties zitten we nu op deze hoge cijfers
Ja ik ookquote:Op zaterdag 20 november 2021 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt. Het is armoede. Ik hoop dat we een dezer dagen wat licht aan het eind van de tunnel gaan zien, door een plateau of daling in de besmettingscijfers en/of de ziekenhuiscijfers.
dat denken we al dagen en op zaterdag is het altijd lager, nu dus niet.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt. Het is armoede. Ik hoop dat we een dezer dagen wat licht aan het eind van de tunnel gaan zien, door een plateau of daling in de besmettingscijfers en/of de ziekenhuiscijfers.
Precies daar loop ik nu op vast.....de vaccins zouden werken, maar dat is niet gelukt. Hoe dan vertrouwen winnen dat een booster en/of pil wel resultaat zal opleveren??quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Met een pil en op het juiste moment boosteren kan het ziekenhuis misschien wel meer ontlast worden? Druk zal het elke winter blijven voorlopig. Mondkapjes op openbare plekken kan daarbij helpen. Herfstvakantie verlaten kan ook helpen om de golf te drukken/verlaten.
Allemaal maatregelen die we kunnen nemen om de maatschappij draaiende te houden. We stoppen ook voor een stoplicht dus niet iedere maatregel is vrijheidsbeperkend.
En minder pijnlijk zelftesten. Als je ergens in kan blazen zullen meer mensen het vaker doen.
Kan dit woord of wappie of schaap alles wat denigrerend is over een ander of jezelf in dit topic gewoon niet genoemd worden? Ik ben dat 2 kampen zo zat. Kunnen we niet gewoon doen of iedereen hier tot kamp alles zo snel als het kan weer normaal hoort?quote:
Als er iemand wars is van dit soort benamingen is hij dat wel en hij houdt ons dagelijks op de hoogte met ziekenhuiscijfers en percentages, iets minder oordelend mag in dit geval wel imhoquote:Op zaterdag 20 november 2021 18:02 schreef Zolena het volgende:
[..]
Kan dit woord of wappie of schaap alles wat denigrerend is over een ander of jezelf in dit topic gewoon niet genoemd worden? Ik ben dat 2 kampen zo zat. Kunnen we niet gewoon doen of iedereen hier tot kamp alles zo snel als het kan weer normaal hoort?
Positief nieuws, ik bleek vandaag negatief en kon gewoon diplomazwemmen kijken![]()
![]()
Verder kruip ik weer even onder een steen
Ik vind dus ook dat ie het ook niet over zichzelf moet zeggen want dat doet ie daar. Hij is dat niet. Dat probeerde ik te zeggen. Maar ik ben te negatief om positief dingen te zeggen blijkt. Zoals ik al zei ik kruip weer onder een steen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Als er iemand wars is van dit soort benamingen is hij dat wel en hij houdt ons dagelijks op de hoogte met ziekenhuiscijfers en percentages, iets minder oordelend mag in dit geval wel imho
Het is toch ook de strekking van mijn post dat ik dat vervelend vind?quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:02 schreef Zolena het volgende:
[..]
Kan dit woord of wappie of schaap alles wat denigrerend is over een ander of jezelf in dit topic gewoon niet genoemd worden? Ik ben dat 2 kampen zo zat. Kunnen we niet gewoon doen of iedereen hier tot kamp alles zo snel als het kan weer normaal hoort?
Nee, ik zeg het niet over mezelf. Ik zeg dat andere mensen dat over je zeggen wanneer je kritisch bent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:04 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik vind dus ook dat ie het ook niet over zichzelf moet zeggen want dat doet ie daar. Hij is dat niet. Dat probeerde ik te zeggen. Maar ik ben te negatief om positief dingen te zeggen blijkt.
Sterkte en fijn dat je negatief was, althans wat de corona betreft.quote:Zoals ik al zei ik kruip weer onder een steen.
Het percentage gaat dus omhoog, maar het aantal vastgestelde besmettingen is de laatste dagen vrij stabiel. Worden er dan minder testen gedaan? Zou dat komen door de storingen bij het plannen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:23 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van eergisteren 20,9, via gisteren 21,3 naar vandaag 23,3. Dat begint dus te gaan van 1 op de 5 naar 1 op de 4. Dat vind ik wel even wat minder. Hopelijk stagneert of daalt dat percentage snel.
Al veel zaterdagen is het aantal niet lager dan de vrijdag. Afgelopen week had het enkel te maken met de GGD storing.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat denken we al dagen en op zaterdag is het altijd lager, nu dus niet.
Ik geloof echt wel dat de vaccins hun werk leveren, je moet er niet aan denken in wat voor een wereld we vandaag de dag zouden leven als niemand nog gevaccineerd was. Echter in twee dingen heeft het kabinet zich vergist.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Precies daar loop ik nu op vast.....de vaccins zouden werken, maar dat is niet gelukt. Hoe dan vertrouwen winnen dat een booster en/of pil wel resultaat zal opleveren??
Dat doen de Britten rap zeg.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Percentage 12+ die een boosterprik heeft gehad is inmiddels 25.4%.
In welke periode hadden we meer problemen? In de periode dat we nog geen vaccines hadden of nu?quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik geloof echt wel dat de vaccins hun werk leveren, je moet er niet aan denken in wat voor een wereld we vandaag de dag zouden leven als niemand nog gevaccineerd was. Echter in twee dingen heeft het kabinet zich vergist.
1) Er werd al te snel geroepen dat de vaccins ook verspreiding van het virus deed stoppen. Dat was onjuist, het vaccin zorgde voor een gedeelte dat je minder het virus verspreidde. Maar meer ook niet.
2) Er werd ook te snel geroepen dat met 70% gevaccineerd, we er zouden zijn. We zitten nu op 87% en we zijn er nog lang niet. Je moet echt een vaccinatiegraad zoals Portugal (96%) en Noorwegen (93%) halen om er vanaf te zijn. Ierland dacht er met 89% ook te zijn, maar die voeren de avondklok weer in.
In de periode zonder vaccins leefde je al een tijd met meer maatregelen en met meer zorgpersoneel. Dat scheelde al aardig. Echter had je vorig jaar de Delta variant niet. Het valt dus ook niet te voorspellen (gelukkig) wat de Delta variant vorig jaar zou hebben gedaan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:40 schreef wiemaghetzeggen het volgende:
[..]
In welke periode hadden we meer problemen? In de periode dat we nog geen vaccines hadden of nu?
Wat is je antwoord op mijn vraag?quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
In de periode zonder vaccins leefde je al een tijd met meer maatregelen en met meer zorgpersoneel. Dat scheelde al aardig. Echter had je vorig jaar de Delta variant niet. Het valt dus ook niet te voorspellen (gelukkig) wat de Delta variant vorig jaar zou hebben gedaan.
Dat staat tussen de zinnen door. Nu lijk je meer problemen te hebben i.v.t. vorig jaar. Alleen waren er vorig jaar flinke verschillen met nu:quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:49 schreef wiemaghetzeggen het volgende:
[..]
Wat is je antwoord op mijn vraag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |